لیست مشاغل مورد نیاز هند

آنچه در این مقاله می خوانید

  • شرایط عمومی کار در هند
  •  ویزای کاری هند
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در هند
  • نرخ بیکاری در هند
  • لیست مشاغل مورد نیاز هند 2021
  • میزان حقوق برای کار در هند
  • نحوه کاریابی در هند
  • مؤسسات کاریابی در هند
  • بررسی ویزای همراه هند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در هند
  • لیست مشاغل مورد نیاز هند و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز هند ✅ نحوه کاریابی و✅ میزان حقوق مشاغل مختلف در هند توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز هند و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز هند ، شرایط اخذ ویزای کاری کشور هند، نحوه کاریابی در کشور هند و میزان حقوق مشاغل مختلف در هند را در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار خواهیم داد. آیا از لیست مشاغل مورد نیاز هند آگاهی دارید؟ آیا موسسات کاریابی معتبر در کشور هند را می شناسید؟ نرخ بیکاری در کشور هند چگونه است؟ چه مدارکی برای اخذ ویزای کاری کشور هند باید به سفارت این کشور ارائه شوند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات شما می توانید به دیگر مقاله های موجود در این زمینه در سایت مؤسسه  حقوقی ملک پور  مراجعه نمایید و یا با تماس با شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان ما بهره مند گردید و سوالات خود را در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز هند از آن ها بپرسید.

شرایط عمومی کار در هند:

هندوستان کشوری است واقع در جنوب آسیا که از سمت شمال با چین و نپال، از سمت جنوب با اقیانوس هند، از شرق با خلیج بنگلادش و از غرب با دریای عمان در همسایگی می باشد. کشور هندوستان با 1.3 میلیارد نفر جمعیت به عنوان دومین کشور پر جمعیت در جهان است و دارای آب و هوای متنوعی می باشد. نوع حکومت کشور هندوستان فدرال دموکراسی است. پایتخت این کشور دهلی نو است اما بزرگترین شهر آن بمبئی می باشد. واحد پول کشو هندوستان روپیه هند است و دین اکثر مردم کشور هندوستان هندوئیسم می باشد. از لحاظ زبان کشور هند در جهان بیشترین تنوع را دارا است به طوری که تعداد دقیق آن مشخص نیست اما بیش از 1000 گویش در هندوستان وجود دارد. زبان رسمی این کشور هندی و انگلیسی هستند و اکثریت مردم به این دو زبان مسلط می باشند.

هند ملک پور

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور هند

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

ویزای کار هند:

متقاضیانی که قصد دارند برای کار در هند به این کشور مهاجرت نمایند ابتدا باید برای اخذ ویزای کاری هندوستان به سفارت یا کنسولگری این کشور مراجعه نمایند. ویزای کاری کشور هند می تواند بین یک تا 5 سال اعتبار داشته باشد اما اغلب این ویزا یک ساله صادر می شود و فرد می تواند بعد از پایان یک سال آن را تمدید کند. در برخی از مشاغل مثل تکنسین های حرفه ای این ویزا اکثرا به شکل 5 ساله صادر می شود و در برخی از مشاغل نیز این ویزا می تواند 2 یا 3 سال اعتبار زمانی داشته باشد. به طور کلی این ویزا در شرایطی صادر می گردد که متقاضی از شرکتی معتبر و قانونی در هند پیشنهاد کاری داشته باشد و دستمزد تعیین شده بین کارفرما و کارمند بیش تر از 25.000 دلار در سال باشد.

 توجه داشته باشید که اگر یک شرکت خارجی در کشور هندوستان پروژه ای داشته باشد و برای آن پروژه نیروی کار خارجی استخدام نماید، پس از اتمام پروژه، ویزای کاری پرسنل آن اعتبار خود را از دست می دهند و باید از کشور هند خارج شوند. لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری هندوستان را در ادامه این مقاله که در رابطه با لیست مشاغل مورد نیاز هند می باشد مشاهده می نمایید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در هند:

همان طور که در قسمت قبل هم به آن اشاره کردیم متقاضیانی که قصد کار در کشور هند را دارند باید ابتدا ویزای کاری این کشور را به دست آورند. برای دریافت این ویزا، متقاضی باید مدارک لازم را در زمان مقرر به سفارت یا کنسولگری کشور هندوستان در کشور مبدا ارائه نمایند. این مدارک عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت معتبر متقاضی
  • ارائه دو عدد عکس مناسب پاسپورتی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری
  • ارائه پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمایی معتبر در هند
  • تکمیل و ارائه فرم ویزای همراه در صورت وجود همراه
  • ارائه مدارک پزشکی مورد نیاز
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد از بانک
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات

این مقاله در رابطه با لیست مشاغل مورد نیاز هند توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده و هر گونه کپی برداری از آن غیر قانونی بوده و شرعا حرام می باشد.

نرخ بیکاری در هند:

یکی از مهم ترین مسائلی که متقاضیان باید قبل از هر گونه اقدامی برای مهاجرت کاری به یک کشور باید از آن آگاهی به دست آورند وضعیت نرخ بیکاری در آن کشور می باشد. نرخ بیکاری هر کشور نشان دهنده وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن کشور می باشد. هر قدر درصد نرخ بیکاری در یک کشور پایین تر باشد به این معناست که کار بیشتری در کشور وجود دارد اما نیروی کار آزاد زیادی در کشور نیست به همین دلیل کشور ها برای استخدام افراد بین المللی اقدام می کنند. در واقع هر میزان نرخ بیکاری یک کشور کمتر باشد شانس متقاضیان برای یافتن کار مورد نظر خود بیشتر است . در ادامه نرخ بیکاری در کشور هند را در سال های اخیر مشاهده می نمایید. همان طور که مشاهده می کنید نرخ بیکاری در کشور هند حدود 2.5 درصد می باشد که این نرخ با توجه به شرایط کشور و ازدیاد جمعیت در این کشور بسیار قابل توجه می باشد.

نرخ بیکاری در هند

لیست مشاغل مورد نیاز هند 2021:

در این قسمت از مقاله قصد داریم به لیست مشاغل مورد نیاز هند بپردازیم. همان طور که از آن آگاهی دارید ویزای کاری هندوستان تنها به افرادی تعلق می گیرد که دارای تخصصی حرفه ای می باشند. کشور هندوستان به علت شرایط تفریحی و توریستی توانسته برای مشاغل زیر شرایط شغلی خوبی به وجود آورد:

  • سرآشپز های حرفه ای معروف در سطح بین المللی
  • خلبان های حرفه ای
  • مهمانداران حرفه ای برای کار در هتل های هند
  • معلم و مترجم برای زبان های خارجی
  • مشاوران کسب و کار حرفه ای
  • بازاریاب های دیجیتال

    این شغل یکی از رو به رشد ترین مشاغل در کشور هند می باشد. هند دارای بیش از 200 میلیون نفر کاربر اینترنت می باشد.

  • نصاب ماهر برای نصب تجهیزات صنعتی
  • نیرو های حرفه ای در زمینه های برنامه نویسی های کامپیوتری، فولاد، پارچه بافی

میزان حقوق برای کار در هند:

برای پرداختن به موضوع لیست مشاغل مورد نیاز هند باید است ابتدا از میزان حقوق و دستمزد در کشور هند اطلاع داشته باشیم. اهمیت این موضوع از آن جهت می باشد که متقاضیان کار در هند باید با این میزان حقوق و درآمد بتوانند هزینه ها و مخارج زندگی در کشور هندوستان را پرداخت نمایند. نکته قابل توجه در این زمینه وضعیت شکاف جنسیتی برای دریافت حقوق می باشد. مثلا میانگین حقوق زنانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند حدودا 609 روپیه است، اما این مبلغ برای مردان حدودا 805 روپیه می باشد. در ادامه در جدول زیر به متوسط دستمزد مشاغل مختلف در کشور هند می پردازیم.

شغل متوسط حقوق سالانه خدماتی که باید ارائه دهند
مهندس عمران 308،549 روپیه طراحی، برنامه ریزی و مدیریت پروژه های ساختمانی
مدیر عامل 711،383 روپیه نظارت بر تولید محصول و یا خدمات سازمان تحت نظارت خود
مهندس ارشد نرم افزار 781،800 روپیه نظارت بر کدنویسی برنامه و طراحی صفحات وب توسط برنامه نویسان
مهندس نرم افزار 465،637 روپیه طراحی و توسعه نرم افزار
مهندس مکانیک 322،982 روپیه برنامه ریزی و تولید محصولات جدید و آزمایش دستگاه های مکانیکی
مشاوران تجزیه و تحلیل 604،479 روپیه تجزیه و تحلیل و پیکربندی نرم افزار کامپیوتر طبق خواسته کارفرما

نحوه کاریابی در هند:

کاریابی در کشور هندوستان از 2 روش ممکن می باشد:

روش اول از طریق اخذ ویزای توریستی کشور هند می باشد. متقاضی می تواند با اخذ این ویزا به هند سفر کند و به شکل حضوری به دنبال کار مناسب و مورد نظر خویش بگردد.

روش دوم کاریابی در هندوستان از طریق مؤسسات و سایت های کاریابی کشور هندوستان می باشد. همان طور که می دانید برای اخذ ویزای کاری کشور هندوستان متقاضیان نیاز به داشتن پیشنهاد کاری معتبر از کارفرما دارند. متقاضیان کار در هند می توانند با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز هند و مراجعه به سایت ها و مؤسسات کاریابی کشور هندوستان به دنبال کار مورد نظر خود بگردند. برای این کار متقاضیان می توانند رزومه شغلی و مشخصات خود را به سایت های کاریابی هند تحویل دهند و سپس منتظر بمانند تا کار مناسب برای آن ها پیدا شود. بعد از آن که کار مناسب آن ها پیدا شد، متقاضی باید با کارفرما به مکاتبه پرداخته و در صورت عقد قرارداد برای اخذ ویزای کاری کشور هند درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه نماید.

مؤسسات کاریابی در هند:

همان طور که قبلا اشاره کردیم یکی از راه های اخذ پیشنهاد کاری برای دریافت ویزای کاری کشور هند از طریق موسسه ها و سایت های کاریابی این کشور می باشد. متقاضیان باید با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز هند به دنبال کار مورد نظر خود در سایت های کاریابی بگردند. همان طور که می دانید هند کشوری گسترده و پر جمعیت می باشد به همین دلیل مؤسسات کاریابی زیادی در این کشور وجود دارد اما در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این مؤسسات چند نمونه از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  • سایت کاریابی بین المللی Alliance Recruitment Agency
  • سایت کاریابی بین المللی M.M.Enterprises
  • سایت کاریابی بین المللی PlacementIndia
  • سایت کاریابی بین المللی ABCconsultants این سایت بیشتر در زمینه کارهای ساختمانی فعال می باشد.
  • موسسه کاریابی RK International (RKI)
  • سایت کاریابی بین المللی MichaelPage
  • سایت کاریابی بین المللی Quick Employmens

بررسی ویزای همراه در هند:

ویزای همراه برای افراد متاهلی که مهاجرت می کنند یکی از ضروریات است. در صورتی که فرد موفق به دریافت پیشنهاد شغل از کارفرمایی در هند شود، می تواند برای همراهان خود یعنی همسر و فرزندان وابسته زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزا دهد. طبیعی است اعتبار ویزای همراه به اندازه ویزای شخص اصلی است. اگر قرارداد شخص اصلی به اتمام برسد و ویزای شخص باطل گردد، ویزای همراهان وی نیز باطل می گردد. توجه داشته باشید که این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور اتریش نگاشته شده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع و بدون اجازه غیر قانونی خواهد بود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در هند:

همان طور که می دانید یکی از دلایلی که افراد برای مهاجرت به کشور های دیگر اقدام می کنند به دلیل اخذ اقامت دائم و سپس اخذ تابعیت و پاسپورت آن کشور می باشد. به همین دلیل در این مقاله که در رابطه با لیست مشاغل مورد نیاز هند می باشد به موضوع اخذ اجازه اقامت دائم و اخذ تابعیت کشور هند خواهیم پرداخت. برای اخذ اقامت دائم کشور هند متقاضی باید به مدت 7 سال در کشور هند مشغول به کار باشد و مالیات های خود را به طور مرتب پرداخت نماید. همچنین نباید در این 7 سال هیچ نوع سوء سابقه ای داشته باشد. در صورت رعایت این شرایط متقاضی بعد از 7 سال می تواند اقامت دائم کشور هند را به دست آورد و بعد از 5 سال از اخذ اقامت دائم کشور هند و کار در این کشور، متقاضی می تواند تابعیت و پاسپورت کشور هند را اخذ نماید. برای اخذ تابعیت کشور هندوستان متقاضی باید شرایطی را رعایت نماید که از آن ها می توان به تسلط بر زبان انگلیسی یا هندی و همچنین آگاهی از فرهنگ و تاریخ این کشور اشاره کرد. توجه داشته باشید که طبق قوانین دولت هند متقاضیان اجازه 2 تابعیتی بودن را ندارند و برای دریافت تابعیت هندی باید از تابعیت قبلی خود انصراف دهند.

لیست مشاغل مورد نیاز هند و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز هند ، نحوه کاریابی در کشور هند، شرایط اخذ ویزای همراه در هند و میزان حقوق مشاغل مختلف در کشور هند را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. امید است توانسته باشیم با تهیه این مقاله به سوالات شما عزیزان پاسخ داده باشیم. شما می توانید برای یافتن پاسخ دیگر سوالات خود به مقاله های موجود در سایت مراجعه نمایید و یا با تماس با شماره تلفن های موسسه ملک پور اتریش، از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان ما در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز هند بهره مند گردید. همچنین این امکان وجود دارد تا با مراجعه به بخش سوالات مهاجران در سایت، سوال های خود را از کارشناسان ما بپرسید و یا در زیر همین مقاله نظرات و سوالات خود را در رابطه با لیست مشاغل مورد نیاز هند یادداشت نمایید. همکاران ما در اسرع وقت به این سوالات شما پاسخ خواهند داد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز هند

✅ شرایط دریافت ویزای کار در کشور هند چیست؟

ویزا در شرایطی صادر می گردد که متقاضی از شرکتی معتبر و قانونی در هند پیشنهاد کاری داشته باشد و دستمزد تعیین شده بین کارفرما و کارمند بیش تر از 25.000 دلار در سال باشد.

چه مشاغلی در هند جز لیست مشاغل مورد نیاز این کشور است؟

بیشتر مشاغل مورد نیاز هند در زمینه های تفریحی و توریستی است. نظیر: سرآشپز حرفه ای، خلبان و مهماندار

✅ امکان اخذ اقامت دائم کشور هند پس از چه مدت امکان پذبر است؟

برای اخذ اقامت دائم کشور هند متقاضی باید به مدت 7 سال در کشور هند مشغول به کار باشد و مالیات های خود را به طور مرتب پرداخت نماید.

2 پاسخ
  1. eli
    eli گفته:

    سلام وقت بخیر
    به نظر شما کشور هند برای کار کردن ما ایرانی ها مناسب هست؟اصلا امکان کاریابی تو این کشور وجود داره؟

    پاسخ
  2. ghasemi
    ghasemi گفته:

    سلام وعرض ادب دوست عزیز
    علی رغم اینکه کشور هند نرخ بیکاری پایینی دارد اما عموما میزان حقوق افراد شاغل بسیار پایین تر از حد استاندارد است و این نشان دهنده اقتصاد ضعیف است. بنابراین کار کردن در هند نمی تواند تصمیم کاملا درستی باشد. شما می توانید با کارشناسان موسسه تماس بگیرید و شرایط خود را برای کار در کشورهای تاپ بررسی کنید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *