لیست مشاغل مورد نیاز مالزی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مالزی
  • ویزای کاری مالزی
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار در مالزی
  • نرخ بیکاری در مالزی
  • لیست مشاغل مورد نیاز مالزی 2021
  • میزان حقوق کار در مالزی
  • نحوه کاریابی در مالزی
  • مؤسسات کاریابی در مالزی
  • بررسی ویزای همراه مالزی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مالزی
  • لیست مشاغل مورد نیاز مالزی و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز مالزی ✅ شرایط دریافت ویزا ✅اخذ اقامت از طریق کار موارد مورد بررسی توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله است.

لیست مشاغل مورد نیاز مالزی و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز مالزی، مهاجرت کاری به مالزی و اخذ اقامت مالزی از طریق کار موارد مورد بررسی در این مقاله هستند. لیست مشاغل مورد نیاز مالزی در سال 2021 چیست؟ شرایط مهاجرت کاری به مالزی چیست؟ لیست مشاغل مورد نیاز مالزی چه مشاغلی را شامل می شود؟ شرایط اخذ ویزای کاری مالزی چیست؟ به سبب محبویت مالزی در بین برخی مهاجران خارجی جویای کار، در این مقاله سعی بر آن است که به سوالاتی از قبیل سوالات مذکور پاسخ داده شده و ابهامات شما عزیزان در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز کشور مالزی رفع شود. با توجه به اینکه مالزی کشوری با هزینه های پایین و اقتصادی پویاست افراد زیادی، کار در این کشور را هدف قرار می دهند. شما همراهان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات جامع در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز کشور مالزی مطالب این مقاله را دنبال نموده و با کارشناسان خبره مؤسسه  حقوقی ملک پور  تماس رایگان تلفنی برقرار نمایید.

.

شرایط عمومی کار در مالزی:

مالزی کشوری دارای آب و هوای گرمسیری واقع در جنوب شرقی آسیاست که پایتخت آن شهر کوالالامپور است. مالزی دارای مساحتی در حدود 330.803 کیلومتر مربع بوده و با تایلند، سنگاپور، ویتنام و اندونزی همسایه است. زبان رسمی این کشور زبان مالیایی است، اما انگلیسی نیز به طور گسترده در این کشور صحبت می شود. با توجه به فرصت های فراوان اقتصادی در کشور مالزی عده زیادی از نیروهای کار خارجی کار در این کشور را هدف قرار می دهند. اگرچه زبان انگلیسی می تواند به فرد برای کاریابی در این کشور کمک کند، آشنایی با زبان مالیایی قطعا در رزومه افراد و افزایش شانس کاریابی آنها تأثیرگذار خواهد بود.

در سال های اخیر، گسترش اقتصاد مالزی از طریق تولید مواد خام و تکیه بر صنایع مختلف صورت پذیرفته است. یکی از نکات مثبت در مورد کشور مالزی پایین بودن هزینه های زندگی در آن نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکاست. زیبایی طبیعی و تنوع فراوان غذایی در مالزی نیز سبب علاقه مهاجران به مهاجرت و سفر به مالزی شده است. با این حال، با توجه به عدم آثار اقامتی بلند مدت پس از کار در مالزی پیشنهاد می شود افراد با دقت بیشتری برای آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز مالزی و مهاجرت کاری به این کشور اقدام نمایند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور مالزی

ویزای کار مالزی:

جهت کار در مالزی لازم است فرد پس از آگاهی از مشاغل مورد نیاز مالزی از کارفرمایی معتبر در این کشور پیشنهاد شغلی (job offer) دریافت نماید. استخدام نیروهای کار بین المللی عمدتاً از طریق درخواست های آنلاین صورت می گیرد. با این حال، باید توجه داشت که بسیاری از کارفرمایان مالزیایی ترجیح می دهند با توجه به مسائل مربوط به دستمزد و مزایای شغلی کارمندان محلی را استخدام نمایند. به طور کلی، استخدام نیرو در مالزی جز در مورد مشاغل استراتژیک همچون مشاغل مالی و مدیریتی شرایط چندان ساده ای ندارد و لازم است کارفرما اثبات نماید که نیروی مناسبی برای اشتغال در جایگاه شغلی تعیین شده در مالزی وجود ندارد. از شرایط دیگر کار در مالزی داشتن حداقل 27 سال سن و دریافت حقوقی معادل حداقل 5000 رینگیت در ماه است. به علاوه، در صورت ارائه قراردادی با دستمزد بیش از 8000 رینگیت در ماه، اداره کار فوراً با درخواست کار فرد موافقت نموده و ویزای کاری فرد به نوعی تضمین شده خواهد بود و مجوز کار نهایتاً یک هفته ای صادر می شود.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در مالزی:

فرد پس از آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز مالزی و دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر مالزیایی، لازم است مدارکی را طبق فهرست تعیین شده به اداره مهاجرت مالزی ارائه دهد. ارائه صحیح این مدارک بسیار حائز اهمیت است و در اخذ ویزای کاری فرد بسیار تأثیرگذار است. مدارک اولیه که لازم است توسط فرد تهیه شوند عبارتند از یک پرونده اشتغال، بازدید حرفه ای گذراندن دوره و پرونده اشتغال موقت. برای درخواست پرونده اشتغال نیز لازم است مدارک و اسناد زیر ارائه شوند:

  • نامه تأیید وزارت امور داخلی
  • یک نسخه از پاسپورت
  • قرارداد کاری
  • یک گزارش پزشکی که توسط وزارت بهداشت مالزی تایید شده است.
  • فرم درخواست ویزا
  • نامه درخواست و نامه انتصاب از کارفرما
  • رسید اصلی پرداخت درخواست
  • عکس های گذرنامه
  • نسخه های CV و مدارک تحصیلی

نرخ بیکاری در مالزی:

بررسی نرخ بیکاری مالزی در آگاهی از شرایط اشتغال در این کشور اهمیت ویژه ای دارد چرا که می تواند اطلاعات خوبی را از شانس کاریابی در این کشور ارائه دهد. در واقع، علاوه بر آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز مالزی لازم است از نرخ بیکاری در این کشور نیز اطلاعات دقیقی کسب شود. در نمودار زیر نرخ بیکاری مالزی در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر به تصویر کشیده شده است و رقمی زیر 4 درصد داشته است که رقم قابل قبولی محسوب می شود.

نرخ بیکاری مالزی

لیست مشاغل مورد نیاز مالزی 2021:

آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز مالزی در پروسه کاریابی و اخذ ویزای کاری مالزی اهمیت ویژه ای دارد. از آنجائیکه اقدام برای دریافت ویزای کاری این کشور از طریق پیشنهاد شغلی صورت می گیرد، شانس کاریابی برای مشاغلی که بیشتر مورد نیاز مالزی هستند بیشتر خواهد بود. به علاوه، از آنجائیکه افراد خارجی دسترسی مستقیم به بازار کار در مالزی ندارند، آگاهی از مشاغلی که کشور مالزی در مورد آنها با کمبود نیرو مواجه است، به آنها کمک می کند بر مبنای مشاغلی که بیشتر مورد نیاز هستند، شانس خود را تخمین بزنند. در زیر به صنایع کلیدی در کشور مالزی اشاره شده است:

  • الکترونیک و نیمه هادی
  • تولید نور
  • فناوری پزشکی
  • روغن نخل
  • نفت و گاز طبیعی
  • داروها
  • لاستیک
  • چوب
مشاغل مورد نیاز مالزی
هوافضا برق و الکترونیک
خدمات مالی فناوری اطلاعات و ارتباطات
تجهیزات پزشکی پتروشیمی
خدمات حرفه ای نفت، گاز و انرژی
مخابرات و چند رسانه ای

میزان حقوق برای کار در مالزی:

قطعاً یکی از موارد مهم برای علاقه مندان به اخذ ویزای کاری مالزی آگاهی از میزان حقوق و دستمزد در این کشور است. بی تردید میزان تخصص و مهارت فرد در میزان حقوق وی تأثیرگذار خواهد بود، اما به طور کلی متوسط حقوق یک نیروی کار خارجی در ماه معمولاً بیش از 10.000 رینگیت است که کمک هزینه های جانبی همچون کمک هزینه خرید لباس و … نیز در اختیار فرد قرار می گیرد. در مواردی افراد متخصص که در برخی موارد شغل آنها در لیست مشاغل مورد نیاز مالزی بوده موفق به دریافت 50.000 رینگیت در ماه نیز شده اند که البته این یک استثنا به شمار می رود. برای یک زندگی مناسب در مالزی حدود 10.000 رینگیت در ماه نیز کفایت می کند. در جدول زیر به میانگین حقوق سالیانه برخی مشاغل در مالزی اشاره شده است:

عنوان شغلی میانگین حقوق سالیانه
مدیریت اجرایی 317.265 رینگیت معادل 78.000 دلار
مشاغل مهندسی 150.736 رینگیت معادل 37.000 دلار
کنترل مالی و استراتژی 126.092 رینگیت معادل 31.000 دلار
لجستیک عملیات و خرید 130.160 رینگیت معادل 32.000 دلار
بخش قانونی 284.725 رینگیت معادل 70.000 دلار

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

نحوه کاریابی در مالزی:

افراد علاقه مند به اخذ ویزای کاری مالزی به دلیل عدم دسترسی مستقیم به بازار کار این کشور لازم است از بهترین و مناسب ترین شیوه های کاریابی در این کشور آگاهی یابند. اقدام از طریق مؤسسات و سایت های کاریابی از جمله رایج ترین شیوه ها برای آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز مالزی و اقدام برای اخذ ویزای کاری مالزی هستند. بسیاری از مؤسسات کاریابی در ازای دریافت مبلغی برای افراد شغلی مناسب تخصص آنها پیدا می کنند. اقدام از طریق سایت هایی همچون LinkedIn نیز از روش های دیگر برای اخذ ویزای کاری مالزی است. افراد می توانند با مراجعه به این سایت ها پروفایلی را تشکیل داده و اطلاعات کامل خود را وارد نمایند تا شرکت هایی که به تخصص آنها نیاز دارند به آنها دسترسی داشته باشند و آنها را دعوت به مصاحبه نمایند. معمولاً دعوت به مصاحبه از طریق ایمیل صورت می گیرد.

مؤسسات کاریابی در مالزی:

همانطور که اشاره شد، اقدام از طریق مؤسسات کاریابی، از شیوه های کاریابی برای افراد بیگانه ای است که دسترسی مستقیم به بازار کار این کشور ندارند. یکی از مهم ترین نکات در کمک گرفتن از این مؤسسات آن است که فرد از اعتبار آنها اطمینان کسب کند تا در مراحل بعدی متحمل آثار زیان بار نشود. در بخش زیر به نام چند موسسه و سایت معتبر کاریابی در مالزی برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز مالزی و فرصت های شغلی اشاره شده است:

  • WWW.MICHAELPAGE.COM.MY
  • WWW.ACHIEVEGROUP.ASIA/MY
  • WWW.KELLYSERVICES.COM.MY
  • WWW.HAYS.COM.MY
  • WWW.RANDSTAD.COM.MY
  • MANPOWERGROUP
  • BRIGHT PROSPECT
  • ALLEGIS GLOBAL SOLUTIONS

بررسی ویزای همراه در مالزی:

به طور قطع یکی از دغدغه های مهم متقاضیان اخذ ویزای کاری مالزی آگاهی از امکان بردن همراه است. طبق قوانین مالزی، افرادی که پس از آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز مالزی ویزای کاری این کشور را دریافت می کنند، می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه داشته باشند. در صورتی که فرد در ابتدا مجوز کار را دریافت نکرده باشد، همراهان وی می توانند با ویزای اجتماعی به مالزی سفر کنند تا بعداً اجازه کار دریافت شود. در صورتی که همراهان در سن کار باشند نیاز به دریافت مجوز کار دارند. کپی برداری از مطالب این مقاله به هیچ وجه مورد تایید موسسه حقوقی ملک پور نیست.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مالزی:

بسیاری از افراد پس از آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز مالزی و اخذ ویزای کاری، اخذ اقامت بلند مدت و تابعیت این کشور را هدف قرار می دهند. متاسفانه مالزی در رده کشورهایی قرار می گیرد که که اقامت و تابعیت را در پی ویزای کاری به افراد اعطا نمی کند و تنها مجوز اقامت 6 ماهه الی 5 ساله برای فرد صادر می نماید. با این حال، دولت مالزی با طرح جدید ویزای ده ساله Residence Pass-Talent Talent (RP-T) سعی در جذب افراد دارای مهارت و تخصص بالا دارد. افراد با داشتن شرایطی همچون حداقل 3 سال کار در مالزی، دریافت حداقل حقوق ماهیانه 15.000 رینگیت در مالزی، پرداخت مالیات بر درآمد به مدت 2 سال، داشتن مجوز اشتغال معتبر، داشتن حداقل 5 سال تجربه کاری و داشتن مدرک دکترا/ استاد/ لیسانس یا دیپلم از دانشگاهی شناخته شده می توانند این ویزای ده ساله را دریافت نمایند.

لیست مشاغل مورد نیاز مالزی و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز مالزی، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری مالزی و الزامات کلی مهاجرت کاری به مالزی در این مقاله مورد تحلیل علمی قرار گرفتند. مالزی به سبب شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی همواره مورد علاقه مهاجران بسیاری بوده است، اما باید توجه داشت که برای استخدام نیروی کار خارجی در این کشور سخت گیری هایی صورت می گیرد و اقامت کاری در این کشور اغلب آثار اقامتی برای فرد به همراه ندارد. بنابراین، توصیه می شود فرد برای کشورهای دارای نرخ بیکاری پایین و شرایط مناسب همچون آلمان، اتریش و کانادا که ویزاهای کاری را در اختیار افراد قرار می دهند و در نهایت نیز دارای آثار اقامتی هستند اقدام نمایند. شما سروران گرامی می توانید برای کسب هرگونه اطلاعات در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز مالزی و شرایط کار در این کشور با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس رایگان تلفنی برقرار نمایید و سوالات خود را در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز مالزی مطرح کنید. در انتهای این مقاله نیز امکان ثبت نظرات و دیدگاه های شما عزیزان درباره لیست مشاغل مورد نیاز مالزی فراهم شده است.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز مالزی

✅ با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز مالزی کدام صنایع کلیدی و حوزه ها نیاز بیشتری به نیروی کار دارد؟

صنایع کلیدی در کشور مالزی که بیشترین نیاز به نیروی کار را دارد عبارتند از های الکترونیک، فناوری پزشکی، روغن نخل و نفت و گاز طبیعی.

چگونه در مالزی کار پیدا کنیم؟

بهترین روش برای کاریابی در مالزی مراجعه به موسسات و سایت های کاریابی در مالزی می باشد که با توجه به رزومه متقاضی، نسبت به یافتن کارفرما به متقاضیان کمک می کنند.

✅ متوسط حقوق نیروی کار خارجی در مالزی به چه میزان است؟

متوسط حقوق یک نیروی کار خارجی در ماه معمولاً بیش از 10.000 رینگیت است

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری مالزی وجود دارد؟

بله افرادی که ویزای کاری این کشور را دریافت می کنند می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه داشته باشند.

2 پاسخ
  1. mohamad
    mohamad گفته:

    سلام
    با توجه به اینکه نرخ بیکاری مالزی پایین و حداقل حقوق برای افراد خارجی بالاست امکان کاریابی توی این کشور چطور است؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      برای کار دراین کشور نیاز به پشنهاد کار از یک کارفرماست. با این حال، باید توجه داشت که بسیاری از کارفرمایان مالزیایی ترجیح می دهند با توجه به مسائل مربوط به دستمزد و مزایای شغلی کارمندان محلی را استخدام نمایند. به طور کلی، استخدام نیرو در مالزی جز در مورد مشاغل استراتژیک همچون مشاغل مالی و مدیریتی شرایط چندان ساده ای ندارد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *