لیست مشاغل مورد نیاز مالتا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مالتا
  • ویزای کار مالتا
  • مدارک مورد نیاز کار در مالتا
  • نرخ بیکاری در مالتا
  • مشاغل مورد نیاز 2020 مالتا
  • میزان حقوق کار در مالتا
  • نحوه کاریابی در مالتا
  • مؤسسات کاریابی در مالتا
  • بررسی ویزای همراه مالتا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مالتا
  • سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز مالتا✅ ویزای کار مالتا توسط کارشناسان موسسه حقوق ملک پور را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز مالتا و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز مالتا ، ویزای کار مالتا، راه های اخذ ویزای کاری مالتا و کار در مالتا را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. ویزای کاری در مالتا چگونه است؟ نرخ بیکاری در مالتا چقدر است؟ متوسط درآمد در این کشور به چه میزان است؟ نحوه کاریابی در مالتا چگونه است؟ در ادامه به این قبیل سوالات و نکات مهم در ارتباط با لیست مشاغل مورد نیاز مالتا خواهیم پرداخت. مالتا کشوری کوچک در جنوب اروپا و در مرکز مدیترانه قرار دارد. این کشور، کوچک ترین کشور اروپا و همچنین جهان می باشد. اقتصاد این کشور وابسته به بازرگانی بین المللی است و دارای نرخ پایین بیکاری در سال های اخیر می باشد. وب سایت های رسمی و مقالات متنوع در فضای مجازی  موسسه حقوقی ملک پور می توانند مرجع معتبری در رابطه با کاریابی در کشور های مختلف باشند. همچنین شما می توانید با تماس با این موسسه، مشاوره تلفنی رایگان در ارتباط با لیست مشاغل مورد نیاز مالتا و‌ ویزای کاری مالتا و سایر کشور ها دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در مالتا:

مالتا کشوری بسیار کوچک در جنوب قاره اروپا و مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع الجزایر کوچکی تشکیل شده و پایتخت آن شهر والِتا با تنها ۰٫۸ کیلومتر می باشد که کوچک ترین پایتخت ملی در اروپا از لحاظ مساحت می باشد. مالتا در ۸۰ کیلومتری جنوب ایتالیا، ۲۸۴ کیلومتری شرق تونس، و۳۳۳ کیلومتری شمال لیبی قرار دارد. کشور مالتا با مساحتی بیش از ۳۱۶ کیلومتر مربع و با جمعیتی کمتر از ۴۵۰ هزار نفر، یکی از کوچک ترین و پرتراکم ترین کشور های دنیا از نظر جمعیتی می باشد. این کشور از سال ۲۰۰۴ عضو اتحادیه اروپا بوده و از سال ۲۰۰۸ واحد پولی این کشور به یورو تبدیل یافت و زبان رسمی مردم این کشور سامی می باشد. اقتصاد این کشور وابسته به بازرگانی بین المللی، تولیداتی همچون میوه و پارچه، صنایع کشتی سازی، لوازم الکتریکی و جهانگردی می باشد. معادن سنگ آهک بیشترین  درصد منابع طبیعی این کشور را شامل می شود. این کشور مشکل کمبود آب دارد و تولیدکنندگان مواد غذایی تنها پاسخگوی ۲۰ درصد نیاز غذایی کشور هستند. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد و همچنین برای داشتن ویزای کاری باید پیشنهاد کاری داشت. در ادامه به بررسی ویزای کاری مالتا و مدارک مورد نیاز ویزای کاری خواهیم پرداخت.

مالتا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور مالتا

ویزای کار در مالتا:

همانند اکثر کشور های اروپایی، افراد برای دریافت اجازه کار در مالتا به پیشنهاد کاری نیاز دارند. اگر فرد متقاضی شهروند اتحادیه اروپا نباشد برای اینکه بتواند در مالتا کار کند، به مجوز اشتغال نیاز دارد. اما شهروندان عصو اتحادیه اروپا (به غیر از کرواسی) حوزه اروپا و سوئیس برای کار در مالتا به مجوز استخدام نیاز ندارند. مجوز های استخدام باید توسط کارفرما درخواست شوند و درخواست از طرف متقاضی قابل قبول نیست. برای درخواست مجوز کار در مالتا کارفرما باید فرم درخواست را به صورت کامل و دقیق تکمیل کند و به صورت ایمیل یا پست به اداره اشتغال ارائه دهد. به طور خلاصه برای دریافت ویزای کار مالتا در ابتدا باید پیشنهاد کاری از مالتا داشته باشید و پس از انجام مصاحبات با کارفرما قرار داد کاری خود را منعقد کنند و کارفرما درخواست کار را برای متقاضی ارسال نماید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مالتا:

اشخاصی که برای ویزای کاری مالتا متقاضی هستند، باید بعد از عقد قرارداد با کارفرما و دریافت اجازه کار این کشور، مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری مالتا را تهیه فرمایند. این مدارک باید معتبر بوده و به زبان انگلیسی یا مالتایی ترجمه گردد. این مجوز باید توسط کارفرما درخواست شود و اگر متقاضی این درخواست را داشته باشد قابل قبول نیست. متقاضی می تواند از طریق وب سایت های کاریابی یا موسسات و همچنین با دریافت ویزای توریستی و مصاحبه به صورت حضوری برای گرفتن پیشنهاد کاری و درخواست ویزای کاری اقدام کنند. مدارک لازم جهت درخواست ویزای کاری مالتا:

  • کپی از پاسپورت معتبر
  • یک عدد عکس پاسپورتی
  • رزومه کاری
  • نامه کارفرما مبنی بر پیشنهاد کاری
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی
  • کپی بلیط سفر (درصورت موجود بودن)
  • بیمه سلامتی به ارزش ۳۰٫۰۰۰ یورو
  • اثبات اقامت
  • اثبات اقامت برای مدت استقرار در مالتا
  • نامه کارفرما مینی بر صلاحیت علمی و تخصصی متقاضی
  • اثبات پرداخت هزینه ویزا به مبلغ ۵۸ یورو

نرخ بیکاری در مالتا:

از جمله مواردی که برای مهاجرت کاری به کشور دیگر مورد نیاز است، بررسی نرخ بیکاری آن کشور می باشد. هرچه نرخ بیکاری در یک کشور کمتر باشد، میزان کار و درخواست کار برای افراد ماهر خارجی بیشتر است و ممکن است این کشور شرایط رفاهی و سطح درآمد نسبتا مناسبی داشته باشد. مالتا دارای اقتصادی نسبتا مناسب با نرخ بیکاری پایین است به طوری که از نرخ متوسط اتحادیه اروپا پایین تر قرار دارد. به طور متوسط نرخ بیکاری در این کشور ۶٫۹ درصد می باشد و روندی رو به پایین را در پیش دارد. بیشترین نرخ بیکاری در این کشور در سال ۲۰۰۳ بوده و نرخ۷٫۴۹ درصدی را پشت سر گذاشته است. کمترین نرخ بیکاری در کشور مالتا در سال ۲۰۱۹ و با نرخ نزدیک به ۳٫5 درصد می باشد که نرخی بسیار پایین در سطح جهانی محسوب می شود. بیشترین آمار اشتغال مربوط به رده سنی ۲۵ سال تا ۵۰ سال می باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور مالتا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹ را مشاهده می فرمایید:

کار در مالتا

مشاغل مورد نیاز 2020 مالتا:

در حالی که مالت کشوری بسیار کوچک است، نرخ بیکاری آن در سطح بسیار پایینی قرار دارد به طوری که با نرخ بیکاری ۳ درصد، کمترین میزان این نرخ در اتحادیه اروپا و همچنین همسایگان خود نظیر ایتالیا و یونان که که نرخ بیکاری این کشور ها بیشتر از ۱۰ درصد می باشد. این کشور با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی و آب و هوای گرم محل مناسبی برای کار و استراحت می باشد. بدون شک مالتا امروزه با رشد اقتصادی خود محل مناسبی برای کسب و کار و سرمایه گذاری عای خارجی می باشد. دولت این کشور هرساله لیستی از بیشترین کار های مورد تقاضا و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز برای مالتا را ارائه می دهد که دانستن آن می تواند به پیدا کردن شغل مناسب و مورد نظر کمک کند و همچنین می تواند کاریابی را برای متقاضی آسان سازد. در جدول زیر لیست مشاغل مورد تقاضا در کشور مالتا را مشاهده می فرمایید:

مشاغل مورد نیاز 2020 مالتا
توسعه دهنده بلاکچین مدیر اجرایی
دندان پزشک طراح وب
حسابداری مدیر امور مالی
پزشک طراح گرافیک
متخصص فناوری اطلاعات روانشناس

میزان حقوق برای کار در مالتا:

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در انتخاب مقصد برای مهاجرت از طریق ویزای کاری، سطح متوسط و کمترین درآمد در کشور مورد نظر است. همان طور که می دانید نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد و فاکتور بعدی برای در نظر گرفتن مناسب بودن این کشور برای ویزای کاری درآمد کار در این کشور است. کمترین میزان درآمد در مالتا چیزی حدود ۷۵۰ یورو می باشد که در بعضی موارد ممکن است کمتر نیز باشد. اما از سوی دیگر، سطح متوسط درآمد بین ۱۸۵۰ یورو تا ۲۰۰۰ یورو می باشد که به نسبت رقم قابل توجهی است. همچنین دولت مالتا هرساله لیستی از مشاغل با درآمد متوسط ارائه می کند. متقاضیان با مشاهده این لیست می توانند کار مورد نظر خود را مشاهده و درآمد مورد نظر خود را نسبت به این لیست بسنجند. در جدول زیر لیست کار ها همراه میزان درآمد آن ها را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
وکیل ۳۹۰۰
مدیر پروژه ۴۲۰۰
کارشناس شبکه ۳۱۰۰
استاد دانشگاه ۳۹۰۰
مدیرعامل ۸۰۳۰
پزشک ۸۲۶۰
قاضی ۶۹۴۰
دندان پزشک ۴۴۶۰
خلبان ۳۳۰۰

نحوه کاریابی در مالتا:

کشور مالتا به دلیل سطح درآمد مناسب و همچنین نرخ پایین بیکاری می تواند مقصد مناسبی برای متقاضیان و مهاجران از طریق ویزای کاری باشد. برای پیدا کردن کار در مالتا راه های زیادی وجود دارد که می توان در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کرد. شخص متقاضی می تواند با استفاده از وب سایت های کاریابی در کشور مالتا، از کشور مبدا خود کار مورد نظر خود را انتخاب کند و با ارسال رزومه و مصاحبه کاری با کارفرما تاییدیه کاری خود را دریافت نماید. همچنین شخص متقاضی می تواند با مراجعه به سایت استخدام عمومی از طریق ECT فرصت های شغلی موجود در کشور مالتا را به صورت منظم از طریق ایمیل دریافت نموده و پس از بررسی های لازم رزومه خود را برای کارفرما ارسال کند. در زیر لیستی از وب سایت های موجود در زمینه کاریابی در کشور مالتا را مشاهده می کنید:

  • Timesofmalta.com
  • Maltajobs.com.mt
  • Careerjet.com.mt
  • Jobsinmalta.com.mt
  • Linkedin.com
  • Facebook.com
  • Maltajobport.com
  • Maltapark.com
  • Jobsplus.gov.mt
  • Keepmeposted.com.mt

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در مالتا:

از راه های کاریابی در مالتا میتوان به استفاده از روزنامه های منتشر شده در مالتا اشاره کرد. همچنین در این کشور شرکت هایی وجود دارند که در زمینه کاریابی برای فرد متقاضی مشغول به کار هستند. متقاضی می تواند  از طریق وب سایت های این مؤسسات، فرستادن ایمیل یا به صورت حضوری با این موسسات در ارتباط باشند و رزومه خود را برای آن ها ارسال کنند و شانس خود را در اخذ ویزای کار مالتا امتحان نمایند. در زیر چند نمونه از مؤسسات بین المللی در زمینه کاریابی در کشور مالتا را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  مالتا
BEOADWING job Manpower
Konnekt M Recruitment agency
Pantasia REED
MALTA PUBLIC TRANSPORA Best Jobs
 Ceek Internahip Makers
YPA recruit Jobsinmalta

یک کارمند تمام وقت در مالتا باید ۴۰ ساعت در هفته کار کند. طبق قانون ساعت کاری هر کارگر در روز بیشتر از ۶ ساعت طول بکشد باید ۱۱ ساعت به طور متوالی استراحت کند و حداکثر استراحت در هفته ۲۴ ساعت می باشد. اضافه کاری در طول هفته نباید بیشتر از ۴۸ ساعت باشد مگر اینکه کارمند به صورت داوطلبانه بخواهد برای مدت طولانی تری کار کند.

بررسی ویزای همراه در مالتا:

فرد متقاضی ویزای کاری مالتا درصورت داشتن همسر بالای ۲۱ سال و فرزند زیر ۱۸ سال می تواند درخواست ویزای همراه مالتا را داشته باشد. ویزای همراه مالتا را TCN می نامند و دارای اعتبار یک ساله است که قابل تمدید نیز می باشد. شرایط لازم برای درخواست ویزای همراه مالتا بدین صورت است که فرد متقاضی باید دارای مسکن مناسب باشد و درآمد ثابت بالاتر از سطح متوسط در جامعه را دارا باشد. همچنین باید سند ازدواج و شناسنامه را جهت اثبات رابطه با اشخاص به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهد. پس از دریافت ویزای همراه، اشخاص دارای این ویزا می توانند در کلاس های آموزش زبان و همچنین فرهنگ این کشور شرکت کنند و پس از موفقیت در آزمون سه گانه این کشور می توانند اجازه کار و همچنین تحصیل را در این کشور دریافت کنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مالتا:

از مزایای داشتن پاسپورت کشور مالتا می توان سفر به ۱۸۳ کشور دنیا از جمله آمریکا، کانادا و استرالیا به صورت آزادانه و همچنین حق خرید دوخانه در این کشور دارا بود. طبق قانون مالتا متقاضیان می توانند بعد از گذشت پنج سال اقامت موقت دراین کشور، اقامت دائم دریافت نمایند. مالتا از جمله کشور هایی است که اجازه داشتن تابعیت دوگانه را به شهروندان خود می دهد و متقاضیان تابعیت در این کشور نیازی به لغو تابعیت قبلی خود ندارند. از سال ششم اقامت دائم در این کشور می توان درخواست تابعیت مالتا را طبق شروط ایجاد کرد. این شرط ها عبارت اند از: داشتن حسن ختام، نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری در زمان اقامت، تسلط به زبان انگلیسی و مالتایی می باشد. اگر از سوی دولت این کشور مورد تایید و صلاحیت قرار گرفتید، با ارائه مدارک مورد نیاز درخواست تابعیت می کنید. مدارک مورد نیاز جهت درخواست تابعیت مالتا به شرح زیر است:

  • شناسنامه معتبر
  • پاسپورت
  • گواهی عدم سوپیشینه و انگشت نگاری کشور مالتا
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • دو اسپانسر مالتایی بالای ۱۸ سال
  • انگیزه نامه هدف از اخذ تابعیت مالتا
کار در مالتا و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز مالتا ، مراحل دریافت ویزای کاری مالتا، نرخ بیکاری در مالتا، متوسط هزینه ها و درآمد در مالتا را مورد بررسی قرار دادیم. مالتا کشوری کوچک در دریای مدیترانه می باشد که اقتصاد آن بر پایه بازرگانی بین المللی قرار دارد. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و به نوعی اقتصاد با ثباتی دارد. میزان درآمد و سطح متوسط درآمد در این کشور بسیار مناسب است و پاسپورت این کشور بسیار معتبر است. گرفتن تابعیت مالتا دارای مزیت های مناسبی است که درباره آن بحث شد. این کشور دارای محدودیت های جغرافیایی است و به دلیل کوچک بودن می تواند مقصد مناسبی برای دریافت ویزای کاری و همچنین دریافت تابعیت این کشور نباشد. کشور های بزرگتر از لحاظ جغرافیایی و اقتصادی همچون آلمان و اتریش می توانند مقصد مناسبی جهت مهاجرت کاری باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور و همچنین تماس با این مجموعه، مشاوره رایگان در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز مالتا و سایر کشور های مورد نظر دریافت نمایید. همچنین شما می توانید سوالات خود را درباره لیست مشاغل مورد نیاز مالتا در قسمت پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا در اولین فرصت جواب آن را دریافت کنید. شما عزیزان می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات یاری کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز مالتا

کار در مالتا چگونه امکان پذیر است؟

افراد برای دریافت اجازه کار در مالتا به پیشنهاد کاری نیاز دارند. مجوز های استخدام نیز باید توسط کارفرما درخواست شوند و درخواست از طرف متقاضی قابل قبول نیست.

لیست مشاغل مورد نیاز مالتا شامل چه مشاغلی است؟

مشاغل توسعه دهنده بلاکچین، مدیر اجرایی، دندان پزشک،طراح وب، حسابداری، مدیر امور مالی، پزشک، طراح گرافیک، متخصص فناوری اطلاعات و روانشناس جزو لیست مشاغل مورد نیاز مالتا است.

✅ میزان درآمد در مالتا چقدر است؟

سطح متوسط درآمد در مالتا بین ۱۸۵۰ یورو تا ۲۰۰۰ یورو می باشد.

✅ آیا امکان درخواست ویزای همراه برای فرد شاغل در مالتا وجود دارد؟

فرد متقاضی ویزای کاری مالتا درصورت داشتن همسر بالای ۲۱ سال و فرزند زیر ۱۸ سال می تواند درخواست ویزای همراه مالتا را داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *