لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سوئیس
  •  ویزای کاری سوئیس
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در سوئیس
  • نرخ بیکاری در سوئیس
  • لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021
  • میزان حقوق برای کار در سوئیس
  • نحوه کاریابی در سوئیس
  • مؤسسات کاریابی در سوئیس
  • بررسی ویزای همراه سوئیس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سوئیس
  • لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس ✅ اخذ اقامت و تابعیت سوئیس از طریق کار توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می گیرد.

لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس ، شرایط مهاجرت به سوئیس 2021 از طریق کار و اخذ ویزای کار در سوئیس در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار می گیرد. اما شرایط عمومی و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در سوئیس چه می باشد؟ لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021  چیست؟ میزان درآمد شغل هایی که در لیست شغل های مورد نیاز سوئیس تعریف می گردد چه میزان است؟ نحوه کاریابی در سوئیس و دستیابی به شغل مورد نظر چگونه است؟ همواره مهاجرت کاری به عنوان یکی از روش های مقرون به صرفه در راستای اخذ اقامت و تابعیت شناخته شده است، به همین دلیل متقاضیان بسیاری تمایل دارند با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز هر کشور اقدام به مهاجرت کاری نماید. متقاضیان می‌توانند با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس و تعیین تخصص و حرفه خود با دریافت پیشنهاد کاری اقدام به مهاجرت کاری نمایند.

چنانچه شما عزیزان در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021 ، شرایط مهاجرت به سوئیس 2021 از طریق کار و شرایط اخذ ویزای کار در سوئیس نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می توانید با مشاورین و کارشناسان مؤسسه  حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در سوئیس:

در ابتدا و قبل از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در سوئیس بهتر است شرایط عمومی و جغرافیای کشور سوئیس را خدمتتان شرح دهیم. سوئیس کشوری در قاره اروپا با مساحتی قریب به ۴۱ هزار و ۲۹۰ کیلومتر مربع که جمعیتی بالغ بر 7.5 میلیون نفر را در خود گنجانده است. پایتخت این کشور شهر بن می باشد. از نظر جغرافیایی کشور سوئیس با کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، ایتالیا اتریش و لیختن‌اشتاین همسایه می باشد. سوئیس دارای ۲۶ ایالت است که از مهمترین شهرهای آن می توان به شهرهای ژنو و زوریخ اشاره کرد. شهر ژنو به عنوان یکی از شهر های استراتژیک در اقتصاد و صنعت در این کشور شناخته شده است. همواره از کشور سوئیس به عنوان بهترین کشور یاد می شود که با توجه به رنک جهانی، مردم این کشور از بالاترین سطح کیفی زندگی برخوردار می باشند.

 در کشور سوئیس چهار زبان فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و رومانیایی به رسمیت شناخته شده است و مردم این کشور به یکی از این زبان ها صحبت می کنند. کشور سوئیس مقر اصلی سازمان صلیب سرخ، سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی می باشد. از مهم ترین و اصلی ترین دلایل متقاضیان برای مهاجرت به سوئیس می توان به شرایط و شاخص های قوی اقتصادی و محلی امن برای زندگی اشاره کرد. البته باید خاطر نشان کرد که متقاضیان برای مهاجرت به سوئیس می توانند از طرق گوناگونی چون سرمایه گذاری در سوئیس ( اقامت کار شرکت ) و یا (خود حمایتی سوئیس ) و از طریق ویزای تحصیلی، یا از طریق ویزای کار و … اقدام به مهاجرت نمایند. اما در این مقاله سعی داریم تا شرایط مهاجرت به سوئیس 2021 از طریق کار را با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021 را بررسی نماییم و خدمتتان شرح دهیم.

کشور سوئیس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئیس

ویزای کار سوئیس:

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به سوئیس را دارند باید در نظر داشته باشند که سهمیه کار برای افراد غیر اتحادیه اروپا با محدودیت های بسیاری پیگیری می شود. چرا که در ابتدا اولویت با شهروندان سوئیسی و بعد از آن اولویت با شهروندان اتحادیه اروپا می باشد. بنابراین اخذ ویزای کار در سوئیس ، برای شهروندانی که خارج از منطقه تجاری اروپا و کشورهایی نظیر ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ کار و زندگی می کنند، دشوار است. البته در سال 2015 تعداد محدودی فرصت شـغلی برای شهرونـدان خارج از اتحـادیه اروپـا طـی 2 نوع مجـوز صـادر گـردید و متقاضیـان می توانستند با درخواست ویزای کار به مدت کوتاه ( ویزای L ) و مجوز کار بلند مدت ( ویزای B ) اقدام به مهاجرت کاری نمایند. البته قوانین مهاجرتی در سوئیس ممکن است نسبت به کشور مبدا ( بیشتر برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا ) متفاوت باشد.

اما به طور کلی شهروندان اتحادیه اروپا مجوز کار و زندگی در سوئیس را می توانند آزادانه به دست آورند. در این قسمت به برخی از مجوز های کار در سوئیس خواهیم پرداخت.

  • ویزای کاری از نوع L :

    این نوع ویزای برای اقامت های کوتاه مدت تعیین شده است و  مختص افرادی است که قصد دارند به مدت یک سال و یا کمتر از یک سال در سوئیس کار کنند. البته این موضوع بسته به نوع قرار داد متقاضیان با کارفرمایان خواهد داشت. اما به طور کلی افرادی که برای این ویزا در خواست می دهند قادر نخواهند بود بیش از 24 ماه در سوئیس باقی بمانند.

  • ویزای کاری از نوع B :

    ویزای نوع B هم در ابتدا به مدت یک سال صادر می شود و اما امکان تمدید در این نوع ویزا وجود دارد. بنابراین افراد می توانند طبق توافق با یک کارفرما و در صورت صلاحدید قرار داد کاری خود را تمدید نمایند. بنا براین با اخذ ویزای کاری) نوع B ) افردا می توانند سالیانه اقامت خود را در سوئیس تمدید نمایند و در صورتی که بتوانند به مدت 10 سال در سوئیس زندگی کنند بعد از آن می توانند در خواست خود را برای اخذ اقامت دائم اعلام نمایند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در سوئیس:

برای دریافت ویزای کار در لیست شغل های مورد نیاز سوئیس در این قسمت به بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در سوئیس خواهیم پرداخت. متقاضیان باید در نظر داشته باشد که برای اخذ ویزای کاری در سوئیس مدارک مورد نیاز ارائه شده برای هر فرد می تواند متفاوت می باشد. اما از اصلی ترین و اساسی ترین مدارک مورد نیاز می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

  • پاسپورت معتبر به همراه کپی آن
  • ارائه رزومه متقاضی
  • ارائه یک نسخه از آگهی شغل مورد نظر
  • ارائه مدارک و گواهی نامه های معتبر برای اثبات تجربه کاری به همراه ترجمه آن
  • ارائه مدارک تحصیلی مربوط به دانشگاه محل تحصیل، ریز نمرات و تاریخ شروع و اتمام تحصیل
  • ارائه تمکن مالی مکفی جهت تامین هزینه های فردی تا مدتی که بتوانند کار مورد نظر خود را به دست آورند و به درآمد برسند.
  • ارائه عکس استاندارد
  • ارائه تمامی اسناد و مدارک هویتی

متقاضیان موظف هستند پس از ورود به خاک سوئیس نهایتاً تا ۱۴ روز مدارک خود را به اداره مهاجرت سوئیس تحویل دهند و در خواست خود را مبنی بر دریافت نامه کاری ثبت نمایند.

نرخ بیکاری در سوئیس:

موضوع اشتغال و نرخ بیکاری در یک کشور برای مهاجرانی که قصد کار و کسب اقامت کاری در کشور مقصد را دارند امری است ناگسستنی که همواره از اهمیت بالایی برخوردار است و مادامی که میزان و نرخ اشتغال در یک کشور بالا باشد یعنی اقتصاد آن کشور پیوسته در حال پیشرفت است. حال افرادی که به دنبال بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس و جستجوی کار در سوئیس هستند می توانند با بررسی نمودار نرخ بیکاری در سوئیس شرایط و شانس خود را جهت کاریابی در سوئیس محک بزنند.

نرخ بیکاری سوئیس

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می فرمایید نرخ بیکاری در سوئیس بر اساس آخرین آمار مورد ارزیابی قرار گرفت و آپدیت شده است. در طی سال های اخیر می توان گفت میانگین درصد نرخ بیکاری در سوئیس 1.71 در صد می باشد که حداکثر نرخ بیکاری در فوریه 1997 معادل 5.7 درصد می باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021:

کشور سوئیس به دلیل شرایط کار و استاندارد های زندگی همواره در بین مهاجرین از جذابیت بالایی برخوردار است. به هیمن دلیل بسیاری از افراد ماهر و متخصص تمایل دارند از طریق اخذ ویزای کار وارد سوئیس شوند و از درآمد و شرایط زندگی مطلوب بهره مند شوند. اما رقابت برای یافتن کار در سوئیس بسیار شدید می باشد و فرصت های شغلی برای افرادی که شهروندان اتحادیه اروپا می باشند بیشتر است. اما یافتن شغل برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که اغلب انگلیسی زبان می باشند برای کار به عنوان نیروی کار ماهر امکان پذیر است. خصوصا اگر تخصص نیروی کار در لیست شغل های مورد نیاز سوئیس وجود داشته باشد.

کشور سوئیس ممکن است یک کشور کوچک باشد اما کشوری صنعتی است که نیمی از درآمد آن بر پایه صادرات صنعتی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق و بخش مواد شیمیایی می باشد و به عنوان یکی از مراکز مهم مالی در جهان شناخته شده است. بنابراین می توان گفت کشور سوئیس همواره به متخصصین رشته های مهندسی و فناوری، داروسازی، مشاور صنعتی، مدیریت بانکی، بیمه و فناوری، تحلیلگران مالی نیاز خواهد داشت. لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021 را در جدول زیر مشاهده می کنید. توجه به لیست شغل های مورد نیاز در بررسی شرایط مهاجرت به سویئس 2021 بسیار با اهمیت است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در خارج از کشور

میزان حقوق برای کار در سوئیس:

از دیگر مسائل مهم که سبب ترغیب متقاضیان برای مهاجرت و کار در سوئیس می شود بدون شک درآمد و میزان حقوق و دستمزد در سوئیس می باشد. یکی از سوالاتی که به صورت متداول پرسیده می شود اینکه میزان درآمد و حقوق در مشاغل گوناگون خصوصا شغل های مورد نیاز سوئیس چه میزان می باشد ؟ شما عزیزان می توانید در نمودار زیر روند رو به افزایش میزان درآمد در سوئیس را از سال 2016 الی 2019 را مشاهده فرمایید.

همینطور سعی کرده ایم در برخی از مشاغل میزان حقوق و دستمزد در سال های اخیر را خدمتتان ارائه دهیم.

عنوان شغلی متوسط حقوق (فرانک سوئیس)
حسابدار 6.775
مهندس معمار 8.858
وکیل 13728
مدیران اجرایی 22803
مدیران مالی 20300
مهندس عمران 80946
تکنسین کامپیوتر 7.727
دندان پزشک 22912
برنامه نویس 8356
مهندس برق 9881
مهماندار هواپیما 8405

البته باید در نظر داشت که در هر کشور نرخ مالیات بر درآمد مشخصی را از شاغلین کسر می نمایند که در اینجا باید اشاره داشت که کشور سوئیس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیشترین مالیات بر درآمد را کسب می کند. در نمودار زیر می توانید میزان نرخ مالیات بر درآمد را در سوئیس مشاهده فرمایید. همانطور که ملاحظه فرمودید نرخ مالیات بر درآمد در سوئیس در 10 سال گذشته با تغییری رو برو نشده است و این نشان از  ثبات اقتصادی در این کشور می باشد.

نمودار نرخ مالیات سوئیس

نحوه کاریابی در سوئیس:

در جوامع امروزی که راه ها و پل های ارتباطی بسیاری وجود دارد، افراد می توانند از طریق روزنامه ها، فضای مجازی، آژانس های کاریابی و همینطور سایت های متنوع اقدام به کاریابی نمایند تا  شغل مورد نظر را به دست آورند. بسیاری از متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به سوئیس را دارند و در حال بررسی مشاغل مورد نیاز در سوئیس می باشند بهتر است قبل از ورود به سوئیس از طریق مؤسسات کاریابی مختلف و یا سایت های مختلف کاریابی با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند و شرایط خود را اعم از میزان تحصیلات، میزان سابقه کار و … اعلام نموده و ارسال نمایند که در صورت اخذ پیشنهاد کاری اقدام به مهاجرت کاری کنند.

.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در سوئیس:

متقاضیان همواره باید در نظر داشته باشند که یکی از پارامتر های مد نظر برای اخذ ویزای کار در سوئیس تسلط به زبان انگلیسی می باشد. در ادامه برخی از مؤسسات کاریابی را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

وب سایت های جستجوی کار در سوئیس وب سایت های جست و جوی کار برای رشته های فناوری در سوئیس وب سایت های مشاغل در سوئیس برای انگلیسی زبانان:
Jobscout 24 Techno Jobs IT and technical jobs مشاغل تکنولوژی و فنی Jobs in Geneva     مشاغل در ژنو
job search Engine Darwin  فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور Jobs in Zurich  مشاغل در زوریخ
JobUp Swiss Dev Jobs توسعه دهندگان IT / نرم افزار The Local   مشاغل محلی
Jobwinner Top Language Jobs مشاغل برتر در زمینه زبان
Monster
Seasonworkers – ski jobs
StepStone
Total jobs

بررسی ویزای همراه در سوئیس:

از موضوعات بسیار مهم در زمینه مهاجرت کاری به سوئیس بررسی ویزای همراه و الحاق به خانواده برای متقاضی کار در سوئیس می باشد. طبق قوانین مهاجرتی و قوانین بین المللی ویزای الحاق به خانواده شامل همسر و فرزند زیر 18 سال می باشد. به صورت پیش فرض و کلی می توان گفت اکثر کشورهای دنیا با درخواست ویزای الحاق به خانواده مهاجرانی که در کشور مقصد مشغول به کار و فعالیت شغلی هستند، موافقت به عمل می آید. بنابراین کشور سوئیس هم از این قائده مستثنی نیست و متقاضی کار در سوئیس می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را به همراه داشته باشد. البته در مباحث اخذ ویزای الحاق به خانواده اداره مهاجرت باید مدارک را تائید نماید تا فرد مشغول به کار بتوانند برای همسر و فرزند خود درخواست ویزا و اقامت بلند مدت داشته باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سوئیس:

برای اخذ اقامت دائم از طریق کار در سوئیس فرد متقاضی باید به مدت ۱۰ الی ۱۲ سال در کشور سوئیس زندگی کند و در این مدت نباید خروجی طولانی مدت از سوئیس باشد که بر روی اقامتش تاثیر داشته باشد. شایان ذکر است که تنها افرادی که اقامت نوع C را دارند می توانند برای اقامت دائم سوئیس درخواست دهند. افرادی که تابعیت کشورهای کانادا و امریکا را دارند می توان بعد از گذشت ۵ سال اقامت دائم سوئیس را به دست آورند. مانند اکثر کشور های جهان برای اخذ تابعیت کشور سوئیس فرد باید با جامعه سوئیس ادغام شده باشد و به زبان و فرهنگ این کشور تسلط داشته باشد. در صورت ازدواج فرد با تبعه سوئیسی، این ۱۰ سال کاهش پیدا می کند. پاسپورت سوئیس از قدرتمند ترین پاسپورت های جهان است و افرادی که موفق به اخذ آن می شوند و اتباع سوئیس می توانند با پاسپورت این کشور به ۱۷۱ کشور جهان آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند.

لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021 و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس ، شرایط مهاجرت به سوئیس 2021 از طریق کار و اخذ ویزای کار در سوئیس در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار گرفت. شرایط و کیفیت زندگی در سوئیس به طور پیوسته سبب گردیده سالیانه افراد بسیاری برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. به همین دلیل بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم و لیست مشاغل مورد نیاز در سوئیس و شرایط اخذ ویزای کار سوئیس مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبین همیشگی باشد. در این مقاله نرخ بیکاری در سوئیس، نحوه کاریابی و برخی از مؤسسات کاریابی، میزان دستمزد و حقوق برخی از مشاغل و قوانین مرتبط به کار در سوئیس را خدمتتان بازگو کردیم و امیدواریم توانسته باشیم به برخی از از سوالات شما عزیزان در باب لیست مشاغل مورد نیاز در سوئیس پاسخ گفته باشیم. فلذا شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره شرایط اخذ ویزای کار در سوئیس با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. همینطور شما عزیزان می توانید در قسمت انتهای مقاله سوالات و ابهامات ذهنی خود را مطرح نموده و پاسخ آن را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نماید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس

✅ انواع ویزاهای کاری در سوئیس کدامند؟

در سوئیس دو نوع ویزای کار وجود دارد:

ویزای کاری از نوع  L :  این ویزا کوتاه مدت یکسال یا کمتر بدون امکان تمدید است.

ویزای کاری از نوع B : این ویزا در ابتدا به مدت یک سال صادر می شود و اما امکان تمدید در این نوع ویزا وجود دارد.

✅ در چه صورت کارفرمای سوئیسی می تواند به یک فرد خارجی پیشنهاد کار دهد؟

با داشتن پیشنهاد کاری از سمت کارفرما و پس از آگهی شغل در این کشور در صورتی که شخص واجد شرایط وجود نداشته باشد امکان دریافت پیشنهاد کار وجود دارد.

✅ شغل های مورد نیاز در کشور سوئیس کدامند؟

رشته های مهندسی و فناوری، داروسازی، مشاور صنعتی، مدیریت بانکی، بیمه و فناوری و تحلیلگران مالی از رشته های مورد نیاز این کشور است.

4 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      برای اخذ اقامت دائم از طریق کار در سوئیس فرد دارای ویزای C باید به مدت ۱۰ الی ۱۲ سال در کشور سوئیس زندگی کند و در این مدت نباید خروجی طولانی مدت از سوئیس باشد که بر روی اقامتش تاثیر داشته باشد.

      پاسخ
  1. کاشفی
    کاشفی گفته:

    سلام لطفا تمام سوالامو جواب بدین ممنون با داشتن مدرک فنی حرفه ای قنادی میشه برای خودم تو خونه کارکنم یا باید برای کس دیگه ای کار کرد؟ و اینکه به بالای سی سال بدون سابقه کار میدن ومحدودیت سنی داره ؟و سوال سوم اینکه برای
    ارایشگر کار راحت تر پیدا میشه یا فناد؟مدرک برنامه نویسی هم دارم مرسی

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      برای دریافت ویزای کار سوئیس لازم است که حتما یک پیشنهاد کار معتبر از کارفرمایی در این کشور داشته باشید. با انجام کار در منزل اجازه اقامت و کار نخواهید داشت. مگر اینکه از طریق دیگری اقامت و اجازه کار سوئیس رو به دست آورده باشید. نداشتن سابقه کار شانس پیدا کردم کار را بسیار کم می کند. با توجه به مشاغل مورد نیاز سوئیس، مشاغلی که در این کشور مورد نیاز است شانس دریافت پیشنهاد کارشان بیشتر است با این حال، تحصیلات، تجربه کار، میزان تخصص و سطح زبان نیز برای یافتن پیشنهاد شغل خیلی مهم هست چرا که اکثر کافرمایان ترجیج می دهند که فرد بومی یا از اتحادیه اروپا استخدام کنند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *