لیست مشاغل مورد نیاز سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  •  شرایط عمومی کار در سوئد
  • ویزای کاری سوئد
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار در سوئد
  • نرخ بیکاری در سوئد
  • لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021
  • میزان حقوق کار در سوئد
  • نحوه کاریابی در سوئد
  • مؤسسات کاریابی در سوئد
  • بررسی ویزای همراه سوئد
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سوئد
  • سخن پایانی کار در سوئد
✅ لیست مشاغل مورد نیاز ✅ ویزای کار سوئد✅ چگونگی یافتن شغل در سوئد توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و برسی علمی قرار می گیرد.

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد، مهاجرت کاری به سوئد، ویزای کار سوئد و چگونگی یافتن شغل در سوئد در این مقاله مورد تحلیل و برسی علمی قرار می گیرد. در لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021 چه مشاغلی وجود دارد؟ آیا کشور سوئد برای کار کردن مناسب است؟ آیا به دست آوردن شغل در سوئد به راحتی انجام پذیر است؟ شرایط اصلی برای مهاجرت کاری به سوئد چیست؟ آیا کشور سوئد برای ایرانی ها ویزای کاری صادر می کند؟ برای اطلاع از این سوالات و تمامی ابهامات مرتبط به کار در سوئد و اطلاع از مشاغل مورد نیاز سوئد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. سوئد کشوری اروپایی و سطح بالا می باشد که نرخ بیکاری پایین در این کشور باعث شده است که افراد زیادی برای کار به این کشور مهاجرت کنند. مؤسسه  حقوقی ملک پور  با داشتن سال ها تجربه و تخصص در مسائل مهاجرتی، مفتخر است که در این مسیر همراه شما سروران باشد. شما می توانید از طریق تماس تلفنی با مجموعه، به صورت رایگان با مشاورین تلفنی شرایط خود را در میان بگذارید تا بهترین و سریع ترین راه مهاجرت برای شما مشخص شود. در ادامه به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سوئد می پردازیم.

شرایط عمومی کار در سوئد:

مهاجرت به کشور ها از 6 راه اصلی امکان پذیر است. یکی از این راه ها مهاجرت از طریق کار می باشد. اگر شما به دنبال مهاجرت هستید، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که روشی را برای مهاجرت انتخاب کنید که شرایطی که مورد نظرتان است را تامین کند. مهاجرت از طریق کار به کشور سوئد، به واسطه داشتن بازار های شغلی وسیع در این کشور و وجود شرکت ها و مؤسسه هایی که در سطح جهان بسیار معروف هستند مانند شرکت لوازم منزل IKEA، شرکت های خودرو سازی SCANIA  و VOLVO، شرکت محصولات بهداشت و آرایشی Oriflame و… می تواند بسیار مناسب باشد. در صورتی که تخصص شما جز شغل های مورد نیاز سوئد می باشد، برای مهاجرت کاری و اخذ اقامت یکی از کشور های اروپایی، سوئد گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. سوئد کشوری اروپایی است که عضو حوزه اسکاندیناوی و عضو اتحادیه شنگن می باشد. پایتخت سوئد استکهلم است و جمعیت این کشور نزدیک به 11 میلیون نفر می باشد. در تصویر زیر اطلاعات عمومی کشور سوئد را مشاهده می کنید:

درباره سوئد پایتخت سوئد مساحت سوئد جمعیت سوئد زبان رسمی سوئد

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئد

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد

ویزای کار سوئد:

سوئد مانند تمامی کشورهای اسکاندیناوی، کشوری سطح بالا و بسیار مرفه است که افراد بسیاری برای انواع روش های مهاجرتی به این کشور شانس خود را اقدام می کنند. اخذ اقامت و ویزای کار سوئد، به افرادی تعلق می گیرد که تخصص های مورد نیاز این کشور را داشته باشند و در واقع شغلشان در لیست مشاغل مورد نیاز در سوئد وجود دارد. رشته های مرتبط به علوم کامپیوتر و it از شغل های مورد نیاز سوئد می باشد. در صورت یافتن شغل در سوئد و دریافت پیشنهاد کاری معتبر، می توانید برای اخذ ویزای کار سوئد اقدام کنید. شما می توانید با جست و جوی عنوان” لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021 +ملک پور” به وب سایت های رسمی مؤسسه مراجعه کنید تا کامل ترین منابع در این زمینه را مشاهده کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار سوئد:

افراد که قصد مهاجرت کاری به کشور سوئد را دارند علاوه بر اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز سوئد، باید مدارک و شرایط برای این روش مهاجرتی را مطلع باشند. در فهرست زیر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در کشور سوئد را مشاهده می کنید:

  • داشتن مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس
  • ارائه ی مدرک زبان انگلیسی ielts با نمره حداقل 6 به صورت جنرال
  • داشتن پیشنهاد شغلی (job offer) از سوی کارفرمای سوئدی ( این پیشنهاد از سوی مؤسسه ملک پور قابل دریافت است)
  • داشتن سابقه کار مرتبط با رشته به مدت حداقل 2 سال
  • ارائه پرینت بانکی مبنی بر داشتن تمکن مالی مورد نیاز برای پرداخت هزینه های خود

اخذ ویزای کار سوئد برای افراد محقق و دانشمند نیز امکان پذیر است. اگر فردی دارای تجربه و تحقیقات علمی پژوهشی باشد و رزومه علمی خوبی داشته باشد، در صورت داشتن مدارک و شرایط زیر می تواند برای دریافت ویزای کار سوئد اقدام کنند:

  • پذیرش از سوی دانشگاه کشور سوئد برای فعالیت های علمی در دانشگاه
  • پرینت حساب برای نشان دادن تمکن مالی مورد نیاز

نرخ بیکاری در سوئد:

برای کار در کشور سوئد، بحث نرخ بیکاری در این کشور از مسائل مهم می باشد. سوئد در سال های گذشته نرخ بیکاری کمی داشته است از اینرو افراد زیادی برای ورود به بازار کار در این کشور اقدام می کنند. کشور هایی که نرخ بیکاری کمتری دارند مقصد های بهتری برای مهاجرت های کاری محسوب می شوند. بررسی این آمار به شما برای بررسی احتمال یافتن شغل در سوئد کمک می کند. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور سوئد را در سال گذشته مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری سوئد

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021:

تمامی کشور ها هر ساله لیستی از شغل های مورد نیاز و دارای کمبود خود را منتشر می کنند تا افرادی که در این زمینه ها تخصص دارند برای کار در آنها اقدام کنند.  لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021 نیز توسط دولت این کشور منتشر شده است که در جدول زیر به معرفی آنها می پردازیم:

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021
پرستار مهندس فنی و برق
پرستار اورژانس معلم
مهندسی مخابرات مددکار اجتماعی
مامایی مهندسی سازه و عمران
پرستار سالمند رادیولوژیست
مربی مهد کودک تکنسین اتاق عمل
مهندسی ساختمان و تأسیسات پرستار کودک
برنامه نویس نرم افزار طراح سایت
همه شاخه های آی تی خدمات روان پزشکی

طبق لیست منتشر شده از سوی اداره کار کشور سوئد برخی از مشاغل مورد نیاز در سوئد نیاز به تخصص دانشگاهی ندارند و در این زمینه ها کمبود نیروی کار وجود دارد. این مشاغل عبارتند از:

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021 بدون نیاز به مدرک دانشگاهی
راننده جرثقیل آرماتوربند
مکانیک خودرو نصاب کف پوش
بنا لوله کش
مکانیک خودروهای سنگین کاشی کار
عایق ساز نانوا
بهیار نجار
برق کار تکنسین اتوماسیون
بازاریاب تلفنی شیشه بر
آشپز نقاش ساختمان
ابزار ساز قصاب

میزان حقوق برای کار در سوئد:

افرادی که خواهان مهاجرت از طریق کار به کشور سوئد هستند، علاوه بر اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز سوئد، باید از میزان حقوق ها و درآمد ها نیز اطلاعاتی داشته باشند. کشور سوئد به افرادی که مشغول کار هستند مزایایی مانند بیمه درمانی کامل درمانی، طرح های بازنشستگی و… بهره مند می شوند. میزان حقوق افراد در سال گذشته (2019)  33،305  بوده است. بیشترین میزان حقوق در سوئد مربوط به رشته های مرتبط به IT می باشد که برای هر ماه درحدود 3 الی 4 هزار یورو است. خوشبختانه این شغل جز لیست شغل های مورد نیاز سوئد می باشد و متخصصان این زمینه به شرط داشتن دانش زبان انگلیسی یا سوئدی شانس خوبی برای یافتن شغل در سوئد و اخذ ویزای کار این کشور را دارند. در جدول زیر میزان حقوق و درآمد افراد در شهرهای کشور سوئد را مشاهده می فرمایید:

میزان حقوق سالانه به کرون میزان حقوق سالانه به دلار امریکا نام شهر
530،447 69،424 لند
546،959 70،691 استکهلم
476،281 60،503 اوپسالا
490،470 61،912 گوتبورگ
434،145 60،123 مالمو
496،112 65،328 هلسینگ
411،841 53،036 لینشوپینگ
448،114 55،682 وسترس

در نمودار زیر نرخ تورم کشور سوئد رادر سال 2020 مشاهده می کنید:

نحوه کاریابی در سوئد:

برای جذب شدن به بازار کار در سوئد و اخذ ویزای کار در این کشور ابتدا باید جستجوی کار را در این کشور انجام داد. نحوه پبدا کردن شغل در سوئد می تواند بسیار متفاوت باشد در فهرست زیر به روش های جستجوی کار و نحوه کاریابی را بررسی می کنیم:

  • داشتن یک معرف برای اشتغال در سوئد مانند بستگان و اقوام که در سوئد ساکن هستند.
  • سایت های کاریابی که برای افراد نسبت به رزومه آن ها کار مرتبط را پیدا می کنند.
  • مراجعه حضوری برای کار به مراکزی که نیاز به نیروی کار دارند مانند: رستوران ها و فست فود ها، موسساتی که برای کودکان و سالمندان نیاز به پرستار دارند، مراکز بهداشتی آرایشی و...
  • کاریابی از طریق موسسه ملک پور

مؤسسات کاریابی در سوئد:

همانطور که گفتیم افرادی که تخصصشان در لیست مشاغل مورد نیاز در سوئد وجود دارد، شانس کاریابی بیشتری در این کشور ار دارند. افرادی که متقاضی مهاجرت کاری به سوئد هستند، بهتر است جستجوی کار را از ایران و قبل از ورود به سوئد انجام دهند. بهتر است که افراد مدارک و رزومه خود را به موسسات و سایت هایی که فعالیت های کاریابی در سوئد را انجام می دهند ارسال کنند تا بتوانند کار مورد نظر خود را در سوئد بیابند. به دلیل اینکه مشاغل مربوط به بخش کامپیوتر، نرم افزار و IT بیشترین نیاز برای جذب نیروی کار را دارند و جز شغل های مورد نیاز سوئد هستند لذا افرادی که دراین رشته ها تحصیل کرده اند می توانند بدون ارائه سابقه بیمه و با کمک موسسه ملک پور به کار در سوئد مشغول شوند. در فهرست زیر نام برخی موسسات کاریابی در سوئد را برای شما عزیزان آورده ایم:

مؤسسات کاریابی در سوئد
monster.se
jobbsafari.se
jobb.blocket.se
stepstone.se
studentjob.se
metrojobb.se
careerbuilder.se

بررسی ویزای همراه در سوئد:

از دیگر نکات مهم در مورد مهاجرت به سوئد از طریق کار، بررسی الحاق همسر و ویزای همراهان در این کشور می باشد. در بعضی کشور ها همراهان می توانند به صورت همزمان با شخص اصلی وارد شوند، اما در بعضی از کشور ها همراهان نمی توانند به صورت مستقیم و همزمان وارد شوند و باید شخص اصلی ابتدا وارد شود و اقامت دریافت کند تا بتواند برای همراهان خود درخواست الحاق دهد. خوشبختانه سوئد از جمله کشورهایی است که همراهان میتوانند با شخص اصلی از ایران اقامت دریافت کنند و همزمان وارد شوند. در علم مهاجرت منظور از همراه، همسر و فرزند تا 18 سال است. اما در کشور سوئد فرزندانی که تا 21 سال هستند و وابستگی به خانواده دارند نیز جز همراه محسوب می شوند. اگر کارت اقامت برای شخص اصلی در سوئد بیشتر از 6 ماه صادر شده باشد، همراه وی اجازه کار کردن در سوئد را دارد و فرزندان می توانند به صورت رایگان در مدارس سوئد تحصیل کنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سوئد:

پس از اخذ ویزای کار از سوی دولت سوئد برای متقاضیان، ابتدا یک اقامت 2 ساله به شخص اعطا می شود. پس از این دو سال در صورتی که شخص در این دو سال کار کرده باشد، اقامت وی به مدت 2 سال دیگر تمدید می شود. بعد از 4 سال کار در کشور سوئد و پرداخت بیمه و مالیات در این کشور، شخص می تواند برای اقامت دائم در سوئد درخواست دهد. پس از 5 سال حضور در سوئد و پرداخت بیمه و مالیات و رعایت قوانین شهروندی، شخص می تواند برای تابعیت سوئد درخواست دهد و با داشتن تابعیت می توانند برای پاسپورت سوئد درخواست دهند. برای دریافت پاسپورت متقاضی باید در جامعه سوئد ادغام شده باشد و به تاریخ، زبان و فرهنگ سوئد نیز مسلط باشد. قبولی در آزمون شهروندی نیز از دیگر الزامات برای دریافت تابعیت می باشد. با داشتن پاسپورت سوئد، افراد می توانند به 170 کشور سفر کنند. در تصویر زیر قدرت پاسپورت کشور سوئد را مشاهده می کنید:

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021، مهاجرت کاری به سوئد، ویزای کار سوئد و چگونگی یافتن شغل در سوئد را در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم. سوئد کشوری سطح بالا و مرفه اروپایی است که نرخ بیکاری پایین این کشور و وسیع بودن بازار های شغلی به خصوص در زمینه های کامپیوتری و رشته IT سبب شده است که افراد متخصص در این رشته به این کشور مهاجرت کنند. کار در زمینه ی IT بالاترین میزان حقوق در این کشور را دارد. موسسه ملک پور برای افرادی که در زمینه IT فعالیت می کنند و سابقه ی کاری در این رشته را دارند می تواند پیشنهاد شغلی (JOB OFFER) از سوی کشور سوئد را ارائه دهد. موسسه حقوقی مهاجرتی ملک پور ( ملک پور اتریش) با داشتن سابقه 15 ساله در انواع زمینه های مهاجرتی، می پستواند در این مسیر در کنار شما عزیزان باشد. شما می توانید با جست و جوی عنوان “لیست مشاغل مورد نیاز سوئد ملک پور” در گوگل، به وب سایت های رسمی موسسه ما دسترسی داشته باشید و مقالات مربوط به روش های مهاجرت به این کشور را مطالعه بفرمایید. و با عضویت در فضای مجازی موسسه در تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، یوتیوب و… از جدید ترین مسیر های مهاجرتی اگاه شوید. امیدواریم این مقاله مورد تایید شما عزیزان بوده باشد. شما می توانید در قسمت پرسش و پاسخ، سوالات خود را در مورد مقاله لیست مشاغل مورد نیاز سوئد را بیان کنید تا در اولین فرصت به آنها پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز سوئد

مهاجرت کاری به سوئد چگونه ممکن است؟

در صورت داشتن پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشور امکان مهاجرت کاری به سوئد برای اتباع غیر از اتحادیه اروپا ممکن خواهد شد.

✅ بیشترین حقوق شغل در سوئد مربوط به چه رشته ای است و چه میزان است؟

بیشترین میزان حقوق شغل در سوئد مربوط به رشته های مرتبط به IT می باشد که برای هر ماه درحدود 3 الی 4 هزار یورو است.

✅ وضعیت اقامت و تابعیت از طریق ویزای کار سوئد چگونه است؟

بعد از 4 سال کار در کشور سوئد و پرداخت بیمه و مالیات در این کشور، شخص می تواند برای اقامت دائم در سوئد درخواست دهد. پس از 5 سال حضور و پرداخت بیمه و مالیات و رعایت قوانین شهروندی، شخص می تواند برای تابعیت سوئد درخواست دهد.

✅ امکان ویزای همراه در ویزای کاری سوئد برای چه کسانی امکان پذیر است؟

در کشور سوئد همسر و فرزندانی که تا 21 سال هستند و وابستگی به خانواده دارند جز همراه محسوب می شوند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      افرادی که متقاضی مهاجرت کاری به سوئد هستند، بهتر است جست وجوی کار را از ایران و قبل از ورود به سوئد انجام دهند. بهتر است که افراد مدارک و رزومه ی خود را به موسسات و سایت هایی که فعالیت های کار یابی در سوئد را انجام می دهند ارسال کنند تا بتوانند کار مورد نظر خود را در سوئد بیابند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *