لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سری لانکا
  •  ویزای کاری سری لانکا
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در سری لانکا
  • نرخ بیکاری در سری لانکا
  • لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا 2021
  • میزان حقوق برای کار در سری لانکا
  • نحوه کاریابی در سری لانکا
  • مؤسسات کاریابی در سری لانکا
  • بررسی ویزای همراه سری لانکا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سری لانکا
  • لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا ✅به همراه معرفی مؤسسات کاریابی در این مقاله علمی توسط کارشناسان مؤسسه  حقوقی ملک پور  مورد بررسی قرار می گیرد.

لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا به همراه معرفی مؤسسات کاریابی و شرایط و قوانین اخذ ویزای کار کشور سری لانکا در این مقاله علمی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. آیا از طریق اشتغال و کار در سری لانکا امکان کسب اقامت سری لانکا وجود دارد؟ چه مشاغلی در لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا قرار گرفته اند؟ مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کاری سری لانکا چه می باشند؟ سری لانکا یکی از کشورهایی آسیایی می باشد. در ادامه شرایط کامل مهاجرت به سری لانکا بررسی می شود.

مؤسسه  حقوقی ملک پور  با بهره مندی از کارشناسان خبره و با تجربه به دنبال ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می باشد. در صورتی که پاسخ کامل سوالات خود را در باره روش های مهاجرت کاری به سری لانکا و لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا از طریق مطالعه این مقاله دریافت نکردید، می توانید از طریق راه های پیشنهادی در قسمت تماس با موسسه به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در سری لانکا:

سری لانکا در واقع جزیره ای زیبا و سرشار از مناظر طبیعی واقع در اقیانوس هند و جنوب آسیا می باشد. پایتخت آن شهر کلمبو که در واقع پایتخت تجاری این کشور می باشد. مساحت سری لانکا حدود 65.610 کیلومتر مربع و جمعیت این کشور آسیایی حدود 20 میلیون نفر می باشد. این کشور به دلیل مناظر طبیعی بکر و دست نخورده، سواحل زیبا و همچنین قدمت تاریخی که دارد همواره مقصد گردشگران زیادی می باشد که به هدف تفریح و سیاحت به این کشور سفر می کنند. به علاوه ممکن است اشخاصی به دنبال مهاجرت به سری لانکا و اخذ اقامت سری لانکا می باشند. شش روش اصلی جهت دریافت اقامت و تابعیت سری لانکا وجود دارد. این شش روش مهاجرتی تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری می باشند. جهت بررسی این موضوع به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا می پردازیم.

سری لانکا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سری لانکا

ویزای کار سری لانکا:

یکی از روش های مهاجرت به این کشور، کار می باشد. افراد جهت دریافت ویزای کاری در سری لانکا پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز، باید از یک شرکت و یا کارفرمای اهل سری لانکا، یک درخواست کاری دریافت بکنند. کارفرمای مورد نظر باید ثابت کند به تخصص فرد نیاز داشته و شخصی در سری لانکا قادر به اشغال این پست شغلی نمی باشد. پس از دریافت این پیشنهاد شغلی شخص می تواند جهت دریافت ویزای کار در سری لانکا اقدام کند. یکی دیگر از روش های دریافت ویزای کار در سری لانکا مختص خارجیانی می باشد که به هدف تحصیل وارد این کشور شده و پس از پایان تحصیلاتشان اقدام به اشتغال در این کشور می کنند. در این روش نیز متقاضی کار در سری لانکا باید یک پیشنهاد شغلی به دست آورد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در سری لانکا:

پس از بررسی مراحل دریافت ویزای کار در سری لانکا شخص به صورت رسمی باید جهت دریافت ویزا اقدام کند. مهم ترین این مراحل ارزیابی لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا و اقدام جهت دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اهل سری لانکا می باشد. جهت اقدام رسمی، متقاضی کار در سری لانکا باید مدارک مورد نیاز را که در ادامه ارائه می شوند به سفارت سری لانکا در کشور مبدا تحویل دهد. مهم ترین این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • تکمیل فرم درخواست
  • 6 قطعه عکس منطبق با عکس گذرنامه
  • گذرنامه معتبر
  • پیشنهاد کاری معتبر از طرف شرکت یا کارفرما در سری لانکا
  • مدارک هویتی
  • پرداخت هزینه های کنسولگری به ارزش 20 هزار روپیه

نرخ بیکاری در سری لانکا:

علاوه بر لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا، یکی دیگر از موضوعات مهمی که در مهاجرت کاری به سری لانکا باید بررسی شود نرخ بیکاری سری لانکا می باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری این کشور در ده سال گذشته مشاهده می شود. همان گونه که مشاهده می شود در ده سال گذشته با توجه به برنامه بلند مدتی که دولت سری لانکا جهت رونق صنعت گردشگری و همچنین بخش کشاورزی  دارد، نرخ بیکاری به شدت رو به کاهش و در سال های اخیر به کمتر از 5 درصد نزول پیدا کرده است. این نشان دهنده این است که این کشور به نیروی کار نیاز خواهد داشت.

نرخ بیکاری در سری لانکا

لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا 2021:

همان طور که گفته شد جهت دریافت ویزای کار در سری لانکا علاوه بر لزوم دریافت پیشنهاد کاری از این کشور، باید لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا بررسی شود. این بررسی کمک می کند شخص به درصد موفقیت خود در کاریابی در سری لانکا پی ببرد. با توجه به رشد اقتصادی که در سال های اخیر در این کشور شاهد بودیم و همچنین با توجه به کاهش نرخ بیکاری در سری لانکا، طبق آمار رسمی دولت سری لانکا در سال های گذشته پنج شغل در لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا قرار دارند. این پنج فرصت شغلی عبارتند از:

  • معلم
  • برنامه نویس
  • حسابدار
  • بازاریاب
  • مدیر فروش

در صورتی که در یکی از این فرصت های شغلی تحصیلات آکادمیک و یا تجربه کاری داشته باشید می توانید جهت دریافت ویزای کار در سری لانکا اقدام نمایید.

میزان حقوق برای کار در سری لانکا:

در بررسی موضوع مهاجرت، هدف بسیاری افراد از مهاجرت زندگی بهتر و در آمد بیشتر و مناسب تر می باشد. لذا بررسی میزان حقوق در کشور مقصد همواره موضوعی بسیار اساسی و کلیدی به شمار می آید. همانند تمامی کشورهای دنیا و بر اساس قوانین حاکم بر بازار کار در سری لانکا میزان حقوق دریافتی سالیانه با توجه به رشته تحصیلی، پست شغلی و بسیاری موارد دیگر متغیر می باشد. بر اساس به روز ترین آمار دولتی ارائه شده، درآمدها در کشور سری لانکا به طور میانگین حدود یک میلیون و هشتصد و چهل هزار روپیه معادل 13 هزار دلار آمریکا می باشد. در جدول زیر بخشی از درآمدهای مشاغل مختلف بیان می شود.

پست شغلی درآمد سالانه معادل به دلار امریکا
فناوری اطلاعات 2.296.155 روپیه 16.421 دلار
مهندسی نرم افزار 1.710.280  روپیه 12.211 دلار
رشته های فنی مهندسی 1.520.338 روپیه 10.586دلار
مدیریت منابع انسانی  2.775.896 روپیه 18.293دلار
حسابداری و امور مالی 794.841 روپیه 5770دلار
بازاریابی 1.909.230 روپیه 13.969دلار

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

نحوه کاریابی در سری لانکا:

با مطالعه بخش های مختلف این مقاله علمی این موضوع روشن می شود که مهم ترین و اصلی ترین مرحله در فرآیند مهاجرت کاری به سری لانکا دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اهل سری لانکا می باشد. جهت این امر طبیعتا نیاز به کاریابی احساس می شود. اولین مرحله جهت انجام یک کاریابی درست بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا می باشد. این امر باعث می شود که کاریابی در سری لانکا به صورت هدفمند انجام شود. در این پروسه ارائه رزومه علمی و شغلی گویا و قوی می تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. بنابراین در این بخش یادگیری رزومه نویسی صحیح پیشنهاد می شود. البته با توجه به اینکه جهت کاریابی موفق حتما لازم است شخص به زبان محلی کشور سری لانکا، سینهالی، مسلط باشد لذا در صورتی که قصد مهاجرت از طریق کار را داشته باشید بهتر است شرایط خود را برای کار در کشورهای پیشترفته ای چون آلمان و اتریش نیز بررسی کنید.

مؤسسات کاریابی در سری لانکا:

پس از آگاهی از لزوم یادگیری رزومه نویسی صحیح و اصولی و همچنین آماده سازی رزومه مورد نظر، باید از رزومه مربوطه جهت کاریابی استفاده کرد. به این منظور متقاضی اصلی باید رزومه خود را از طریق سایت های مربوط به موسسات کاریابی در سری لانکا در معرض دید کارفرمایان اهل سری لانکا قرار بدهد. در صورتی که شخص شرایط شغلی مناسبی داشته باشد به او پیشنهاد کاری داده می شود. با دریافت این پیشنهاد کاری شخص می تواند برای خود و خانواده اش درخواست ویزای سری لانکا را تکمیل کند. در ادامه تعدادی از موسسات کاریابی و سایت های مربوطه معرفی می گردد:

  • www.xpressjobs.lk
  • www.jobsjobs.lk
  • www.jobbank.lk
  • www.jobenvoy.com
  • www.topjobs.lk

بررسی ویزای همراه در سری لانکا:

در قسمت قبل به شرایط دریافت ویزای کار در سری لانکا اشاره شد. پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا و اقدام جهت دریافت پیشنهاد کاری در سری لانکا، شخص می تواند ویزای کار در سری لانکا را به دست آورد. شخصی که این ویزا را دریافت می کند می تواند خانواده خود را به همراه خود به سری لانکا ببرد. خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود. همسر نیز در صورت دریافت پیشنهاد کاری اجازه اشتغال در سری لانکا را خواهد داشت. به منظور الحاق خانواده و همراهان در ابتدا متقاضی اصلی پس از دریافت نامه پیشنهاد کاری و اقدام جهت دریافت ویزای کاری خود، با ارائه درخواست ویزا برای همراهان و همچنین مدارک آن ها می تواند این فرایند را به انجام برساند. این مقاله توسط تیم تحقیقات موسسه حقوقی ملک پور گردآوری شده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع از نظر قانونی و شرعی صحیح نمی باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سری لانکا:

پس از بررسی قوانین و شرایط کامل دریافت ویزای کاری سری لانکا و همچنین ارزیابی لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا، اکنون به این موضوع می پردازیم که آیا کار در سری لانکا منجر به کسب اقامت و تابعیت در سری لانکا می شود؟ البته قبل از بررسی این موضوع نظر شما را به جدول زیر جلب می کنیم. در این جدول شرایط مختلف کشور سری لانکا در قالب یک جدول بیان شده که باعث می شود درک درستی از شرایط کلی این کشور پیدا کنید.

کار در سری لانکا سال 2018 سال 2017 بالاترین کمترین
نرخ بیکاری 4.10 % 4.60 % 16.60 % 3.7 %
افراد شاغل 8.040.704 نفر 7.970.154 نفر 8.554.179 نفر 4.962.105 نفر
افراد بیکار 346.998 نفر 381.834 نفر 953.794 نفر 282.648 نفر
نرخ مشارکت نیروی کار 51.80% 51.10% 54.70 % 46.90 %
نرخ بیکاری در بلند مدت 1.40 درصد 1.60 درصد 5.50 % 1.10 %
نرخ بیکاری جوانان 19.60% 22.50% 38.10 % 15.40 %
هزینه زندگی خانواده در ماه 52.100 روپیه 52.100 روپیه 52.100 روپیه 52.100 روپیه
هزینه زندگی فرد در ماه 29100 روپیه 29100 روپیه 29100 روپیه 29100 روپیه

پس از بررسی این جدول باز مرور می کنیم که جهت اشتغال در این کشور نیاز به پیشنهاد کاری معتبر از سری لانکا می باشد. شخصی که موفق به این کار شود می تواند ویزای کاری موقت در این کشور به دست آورد. این اقامت در ابتدا موقت بوده و تا 5 سال قابلیت تمدید دارد. پس از آن در صورتی که شخص درآمد مناسب داشته باشد و به زبان سینهالی تسلط باشد می تواند به اقامت دائم برسد. کشور سری لانکا معمولا به سختی به اشخاص مهاجر تابعیت خود را اعطا می کند اما طبق قانون پس از گذشت حداقل 10 سال شخص می تواند جهت دریافت پاسپورت سری لانکا اقدام نماید.

لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا و شرایط کلی جهت بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا در این مقاله از دیدگاهی علمی مورد ارزیابی قرار گرفت. همان گونه که بیان شد کشور سری لانکا از جمله کشورهای آسیایی می باشد که در سال های اخیر نرخ بیکاری نسبتا کمی داشته است. البته در صورتی که به دنبال مهاجرت کاری باشید، مهاجرت کاری به کشورهایی مانند آلمان، اتریش و کانادا پیشنهاد می شود. جهت دریافت ویزای کاری سریلانکا بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا و پس از آن اقدام جهت دریافت پیشنهاد کاری معتبر بسیار مهم می باشد. در صورتی که در این صفحه پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نکرده اید، می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه انتهای این صفحه مطرح کنید. همچنین می توانید با برقراری تماس با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی ملک پور به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا

✅ میانگین حقوق دریافتی افراد شاغل در سری لانکا چه میزان است؟

میانگین حدود یک میلیون و هشتصد و چهل هزار روپیه معادل 13 هزار دلار آمریکا می باشد.

شرایط اقامت و تابعیت از طریق کار در سری لانکا به چه صورت است؟

با دریافت پیشنهاد کار، فرد اقامت موقت بدست می آورد. پس از 5 سال در صورتی که شخص درآمد مناسب داشته باشد و به زبان سینهالی تسلط باشد می تواند به اقامت دائم برسد.

✅ آیا امکان اخذ ویزای همراه از طریق کار در سری لانکا وجود دارد؟

شخصی با دریافت ویزای کار می تواند خانواده خود را شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال به همراه خود به سری لانکا ببرد.

2 پاسخ
  1. علی
    علی گفته:

    سلام
    من 35 ساله و در رشته حسابداری کار می کنم. آیا امکان کاریابی در سری لانکا برای من وجود دارد؟

    پاسخ
  2. ghasemi
    ghasemi گفته:

    سلام دوست عزیز
    کاریابی در رشته حسابداری در کشورهای مختلف توسط یک فرد خارجی کار چندان ساده ای نیست. چرا که برخی از قوانین مالی درکشورهای مختلف متفاوت است.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *