لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در جمهوری چک
  •  ویزای کاری جمهوری چک
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در جمهوری چک
  • نرخ بیکاری در جمهوری چک
  • لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک 2021
  • میزان حقوق برای کار در جمهوری چک
  • نحوه کاریابی در جمهوری چک
  • مؤسسات کاریابی در جمهوری چک
  • بررسی ویزای همراه جمهوری چک
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در جمهوری چک
  • لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک ✅ میزان حقوق دریافتی در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور مورد تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک ، نحوه کاریابی، میزان حقوق دریافتی و مدارک مورد نیاز ویزای کار این کشور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. لیست مشاغل مورد نیاز جمهور چک به چه صورت ارائه می شود؟ آیا با ویزای کاری جمهوری چک به راحتی می توان برای اخذ ویزای همراه نیز اقدام کرد؟ آیا افراد با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک، کاریابی و در نهایت کار در این کشور موفق به اخذ تابعبت جمهوری چک می شوند؟ برای به دست آوردن اطلاعات بیشتری در این زمینه و پاسخ به اینگونه سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. همچنین برای داشتن مشاوره ای رایگان و دریافت اطلاعات تخصصی تر می توانید از طریق تماس رایگان تلفنی با مؤسسه  حقوقی ملک پور  ارتباط برقرار کرده و از تجربیات کامل مشاورین مجرب مجموعه ما استفاده کرده تا به بهتربن نتیجه دلخواه خود دست یابید.

شرایط عمومی کار در جمهوری چک:

برای اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک و شروع به کار در این کشور، در ابتدا باید از  شرایط و اوصول اولیه کاری اطلاعات کافی داشته باشید. کشور جمهوری چک که جزء کشورهای پیشرفته محسوب می شود، با دارا بودن از شرایط مناسبی از جمله هزینه های پایین زندگی در عین حال کیفیت بالای زندگی، مورد توجه مهاجران زیادی قرار گرفته است. کشور جمهوری چک در اروپای مرکزی قرار دارد و  پایتخت آن پراگ می باشد. مردمان این کشور به زبان چکی صحبت می کنند در حالی که تعدادی از این جمعیت نیز به زبان انگلیسی مسلط هستند. ساکنین این کشور با استفاده از سیستم حمل و نقل مجهزی از جمله اتوبوس، مترو و قطار به راحتی می توانند بدون استفاده از وسیله نقلیه شخصی در این کشور تردد نمایند. در  این کشور خدمات بهداشتی و درمان به صورت رایگان می باشد و با داشتن اقامت کاری می توان از این درمان رایگان استفاده کرد.

جمهوری چک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور جمهوری چک

ویزای کار جمهوری چک:

برای جستجوی کار و پرداختن به آن در این کشور باید ویزای کاری جمهوری چک را دریافت کرد. شرایط و چگونگی اخذ این نوع ویزا را در این بخش مشاهده می نمایید. افراد برای کار در جمهوری چک به یک اقامت طولانی مدت که از 90 روز بیشتر می باشد، نیاز دارند. این اقامت به مدت حداکثر 2 سال است و قابلت تمدید شدن نیز دارد. قبل از سفر به این کشور باید درخواست مجوز کاری به اداره کار جمهوری چک داده شده باشد. همچنین پس از دریافت ویزای کار و اقدام برای شغل مورد نظر، افراد نیازمند دریافت کارت کارمندی می باشند. افراد باید به کاری مشغول شوند که در ابتدا آگهی شده و در جمهوری چک یا کل اتحادیه اروپا شخصی مناسب و خواهان این کار نباشد. همچنین این اشخاص برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک باید کاری را پیدا کرده باشند که این شغل به طور میانگین 1.5 برابر درآمد دیگر افراد شهروند این کشور به صورت سالیانه باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در جمهوری چک:

برای اطلاع از شرایط کاری و لیست مشاغل مورد نیاز در کشور چک در ادامه به بررسی اسناد و مدارک مورد نیاز ویزای کاری این کشور می پردازیم. دریافت ویزای کاری جمهوری چک از نیازمندی های کار کردن در این کشور می باشد که برای دریافت آن نیز مدارکی باید ارائه شود که به شرح زیر است:

  • فرم مربوط به درخواست ویزا به صورت تکمیل شده
  • مدارک هویتی و پاسپورت
  • نامه و شواهد پشنهاد کار از سمت کارفرما
  • مدرک زبان
  • عکس
  • آدرس محل اقامت در کشور خارجی
  • تمام اسناد مربوط به کارفرما برای شناسایی بیشتر
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • بیمه سفر
  • مدارک تحصیلی مرتبط با کار
  • پرداخت مبلغ 500 کرون بابت هزینه اداری
  • همگی مدارک باید معتبر و به صورت ترجمه شده ارائه شوند

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

نرخ بیکاری در جمهوری چک:

برای مهاجرت کاری و داشتن اطلاعات در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک در ابتدا شرایط کلی مشاغل و میزان نرخ بیکاری در این کشور باید مورد بررسی قرار بگیرد. کشور جمهوری چک برای پرداختن به کار شرایط مساعدی دارد. درصد و نرخ بیکاری این کشور در مقابل دیگر کشور ها رقم بسیار پایینی است و نشان دهنده این موضوع می باشد که شرایط کاری و مشاغل زیادی برای افراد متقاضی در دسترس است. در طی آخرین آمارها در سال 2019 با توجه به نمودار زیر، نرخ بیکاری این کشور حدود 3 درصد بوده که نشان دهنده این است که در هر 100 نفر فقط 3 نفر مشغول به کار نیستند. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور جمهوری چک از سال های 1990 تا سال 2019 بررسی شده است و همانطور که مشاهده می کنید در ماه های اخیر سال 2019 این نرخ کمتر شده و کاهش داشته است.

نرخ بیکاری در جمهوری جک

لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک 2021:

هر سال در کشور جمهوری چک دولت این کشور لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک را ارائه می کند. افرادی که قصد کار کردن در این کشور را دارند بر اساس این لیست می توانند به راحتی از لیست مشاغل مورد نیاز این کشور کار خود را جستجو کنند. روند اقتصادی این کشور رو به تغییر است و امروزه این روند به سمت خدمات گرایی پیش می رود. مشاغل در کشور جمهوری چک روز به روز رو به افزایش است و این موضوع باعث شده کارفرمایان این کشور به نیروی کار بیشتری نیاز داشته باشند. در همین راستا اعلام شده که این کشور حدودا 215 تا 220 هزار نیرو برای مشاغل خود نیازمند است. لیست مشاغل مورد نیاز در کشور جمهوری چک که به دو بخش خدماتی و صنعتی تقسیم بندی می شود، به شرح زیر می باشد:

لیست مشاغل خدماتی لیست مشاغل صنعتی
تدریس تولید مواد شیمیایی
توریسم و گردشگری فولاد و آهن آلات
خدمات تجاری تولید ماشین آلات
خدمات مالی داروسازی
فروشندگی الکترونیک

میزان حقوق برای کار در جمهوری چک:

پس از بررسی و تحلیل لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک و به طور کلی شرایط کاری و شغلی این کشور، نیاز است اطلاعاتی در رابطه با میزان حقوق پرداختی برای مشاغل در این کشور نیز داشته باشید. این موضوع یکی از مورد های مهمی است که در رابطه با جستجو و پرداختن به کار، شما به آن نیاز خواهید داشت. میزان حقوق پرداختی در مشاغل مختلف در شهرهای کوچک این کشور در مقایسه با شهر پراگ ممکن است تا حدود 30% متغیر باشد. تعدادی از این مشاغل همراه با میزان حقوق آن ها را در شهر پراگ پایتخت کشور جمهوری چک، در جدول زیر مشاهده می کنید: (حقوق های پرداختی به کرون می باشد)

حداقل حقوق حداکثر حقوق شغل
35000 80000 مدیر فروش
38000 45000 حسابداری
34000 40000 روابط عمومی
35000 50000 برنامه نویسی
25000 40000 تدریس زبان انگلیسی
85000 150000 مدیریت داخلی
18000 35000 دستیاری در فروشگاه

همچنین در نمودار زیر میزان و درصد حقوق های پرداختی مشاغل در کشور جمهوری چک از سال 2016 تا  سال 2019 بررسی شده و به طور کامل نشان داده شده است:

نحوه کاریابی در جمهوری چک:

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک و مشغول به کار شدن در این کشور، به نحوه درست کاریابی و جستجوی مناسب برای شغل مورد نظر نیاز دارد. راحت ترین روش برای انجام این کار از طریق موسساتی است که در انجام کاریابی به شما کمک می کنند. به این صورت که افراد متقاضی باید رزومه و مشخصات خود را برای این موسسات و کارفرمایان کشور جمهوری چک ارسال نمایند. تمامی مدارک هویتی، سابقه های کاری، مدارک و سابقه تحصیلی باید به صورت کامل ارائه شود.

 در شرایطی که مدارک ارسال شده از سمت کارفرمایی بررسی و در نهایت تایید شود شخص موفق به دریافت دعوت نامه برای کار در این کشور می شود. دانش زبان چکی می تواند به متقاضیان کار کمک زیادی کند. همچنین فرد متقاضی در صورتی می تواند برای شغلی استخدام شود که مراحل و روند آگهی شدن شغل را گذرانده باشد، به این صورت که این شغل باید به مدت 3 ماه ابتدا در جمهوری چک و به طور مجدد 3 ماه دیگر در کل اتحادیه اروپا آگهی شود. اگر این آگهی از سمت کسی پذیرفته نشد در این صورت شخص خارجی قادر به استخدام در این شغل می باشد.

مؤسسات کاریابی در جمهوری چک:

در راستای روش های کاریابی که در بخش قبل به آن پرداخته شد، نیاز به شناخت موسسات کاریابی در این کشور نیز برای متقاضیان کار به منظور جستجوی بهتر مشاغل وجود دارد. روش کار این موسسات به این صورت می باشد که از طریق رزومه ارسال شده شما و همچنین از تجربیات کاری خود استفاده کرده و شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد. اینگونه موسسات در وبسایت خود نیز اطلاعاتی در زمینه مشاغل برای اطلاعات بیشتر متقاضیان ارائه می دهند که بررسی آنها نیز می تواند در جستجوی مشاغل به شما کمک کند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور نگارش شده و هرگونه کپی برداری از آن غیر قانونی می باشد. چند نمونه از این موسسات را برای شما عزیزان در این بخش ارائه می دهیم که مشخصات آن ها به شرح زیر می باشد:

  • Manpower Spálená
  • Eurojobs CZ
  • Bohemia Jobstart
  • Manpower
  • Job Shop
  • First Czech Recruitment

بررسی ویزای همراه در جمهوری چک:

یکی دیگر از مباحث مهم در بخش لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک و به طور کلی کاریابی و مشغول به کار شدن در این کشور، بحث بررسی ویزای همراه می باشد. فرزندان زیر 18 سال و همسر شخص به عنوان همراه، قادر به دریافت ویزای همراه می باشند. مدت زمان اعتبار ویزای همراه 1 تا 2 سال می باشد و در مرحله ابتدایی به مدت 1 سال خواهد بود و در صورتی که ویزای شخص اصلی قادر به تمدید شدن نباشد و تمدید نشود، ویزای همراه نیز قابل تمدید نخواهد بود. روند دریافت ویزای همراه حدودا بین 90 تا 120 روز ممکن است طول بکشد. هزینه این پروسه حدود 2500 کرون است و همچنین تمامی مدارک باید در ابتدا به زبان چکی ترجمه شوند و پس از آن ارسال شوند. مدارک مورد نیاز ویزای همراه نیز به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده.
  • مدارک هویتی و پاسپورت.
  • نامه عدم سوء پیشینه.
  • گواهی تمکن مالی شخصی که دارای ویزای کار است.
  • عکس پاسپورتی.
  • پرداخت مبلغ 109 کرون.
  • بیمه سفر.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در جمهوری چک:

وضعیت اقامت و تابعیت پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز و پرداختن به کار در این کشور به این صورت می باشد که افراد باید به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته و بیمه و مالیات پرداخت کرده باشند. در انتهای این 5 سال موفق به دریافت اقامت دائم این کشور خواهند شد. روند دریافت ممکن است حداقل مدت 180 روز زمان ببرد. اما برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور چند شرط لازم وجود دارد که به این شرح می باشد: شخص در ابتدا باید از تابعیت اولیه خود انصراف دهد و در این مدت کاری و زندگی در جمهوری چک، زبان این کشور را به طور کامل یاد گرفته باشد. همچنین شخص در مدت زمان اقامت خود نباید هیچ گونه سابقه کیفری و سوء پیشینه ای داشته باشد و در این مدت 5 سال بیشتر زمان خود را در این کشور سپری کرده باشد.

کار در جمهوری چک و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک، مدارک مورد نیاز و شرایط اخذ ویزای کاری و همچنین ویزای همراه در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار گرفت. لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک با توجه به نرخ پایین این کشور، مناسب کار و کاریابی می باشد. همچنین به میزان حقوق های پرداختی در راستای لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک نیز در این مقاله پرداخته ایم. امیدواریم این مقاله اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه مهاجرت کاری کشور جمهوری چک، در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد. همچنین در صورت به وجود آمدن هرگونه ابهام و یا سوالی می توانید در انتهای مقاله پرسش خود را برای ما مطرح کنید و یا برای به دست آوردن اطلاعات تخصصی و دقیق تر نیز می توانید از طریق تماس رایگان تلفنی با موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) و مشاورین متخصص مجموعه ارتباط گرفته و مشاوره ای در خصوص شرایط فردی خود دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک

✅ برای دریافت ویزای کار جمهوری چک در چه صورت کارفرما می تواند به یک فرد خارجی پیشنهاد کار دهد؟

پس از آگهی شغل در این کشور در صورتی که شخص واجد شرایط وجود نداشته باشد امکان دریافت پیشنهاد کار وجود دارد.

✅ مهمترین مشاغل مورد نیاز چک چه مشاغلی است؟

تولید مواد شیمیایی و الکترونیک از جمله مشاغل صنعتی مورد نیاز و خدمات مالی و تجاری مشاغل خدماتی مورد نیاز این کشور است.

✅ آیا از طریق کار در جمهوری چک می توان اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورد؟

اگر افراد مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته و بیمه و مالیات پرداخت کرده باشند، می توانند موفق به دریافت اقامت دائم شوند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      درصد و نرخ بیکاری این کشور در مقابل دیگر کشور ها رقم بسیار پایینی است و نشان دهنده این موضوع می باشد که شرایط کاری و مشاغل زیادی برای افراد متقاضی در دسترس است. در طی آخرین آمارها در سال 2019 نرخ بیکاری این کشور حدود 3 درصد بوده که نشان دهنده این است که در هر 100 نفر فقط 3 نفر مشغول به کار نیستند. اما باید به این نکته نیز توچه داشت که برای دریافت ویزای کاری داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در این کشور ضروری است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *