لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در بلاروس
  •  ویزای کاری بلاروس
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در بلاروس
  • نرخ بیکاری در بلاروس
  • لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس 2021
  • میزان حقوق کار در بلاروس
  • نحوه کاریابی در بلاروس
  • مؤسسات کاریابی در بلاروس
  • بررسی ویزای همراه بلاروس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در بلاروس
  • لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس ✅ چگونگی یافتن شغل مناسب در بلاروس توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس، شرایط دریافت ویزای کار بلاروس  و چگونگی یافتن شغل مناسب در بلاروس در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. آیا مشاغل مورد نیاز بلاروس را می دانید؟ آیا برای یافتن لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس نیازی به سفر کردن به این کشور است؟ آیا بلاروس کشوری مناسب جهت زندگی است؟ در مقاله لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس در مورد این موضوعات بحث خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم به سوالات شما پاسخ دهیم. امروزه در کشورهای گوناگون هر ساله نیروهای متخصص از طرق متفاوتی روزمه خود را به سمع و نظر جویندگان کار می رسانند تا در صورت مساعد بودن شرایط شخص متقاضی، همکاری بین آن ها صورت گیرد. شما عزیزان می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود، پیرامون لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس در این مقاله به جستجو بپردازید و یا با مشاورین ما در مؤسسه  حقوقی ملک پور  تماس حاصل فرمایید و از اطلاعات دقیق و کافی در مورد لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس و دیگر کشورهای اروپایی برخوردار شوید.

شرایط عمومی کار در بلاروس:

کشور بلاروس در شرق قاره اروپا واقع شده است که با کشوراوکراین از جنوب، لهستان از غرب، روسیه از شرق، لیتوانی و لتونی از شمال مرز مشترک دارد. بلاروس به آب های آزاد دسترسی ندارد و از طریق حمل و نقل های زمینی و هوایی با کشورهای دیگر در ارتباط است. پس از، از هم گسیختگی اتحاد جماهیر شوروی، بلاروس به عنوان کشوری مستقل اعلام استقلال کرد و تا بدین روز به کار خود ادامه داده است. پایتخت آن شهر مینسک است و واحد پول آن روبل بلاروس می باشد. از سال 2005 به بعد رئیس جمهور بلاروس در پی تفاهم نامه های اقتصادی با روسیه است.

 به طوری که اقتصاد یکپارچه ای را با یکدیگر داشته باشند. مساحت آن در حدود 208 هزار کیلومتر مربع است و جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. به لحاض اقتصادی، دولت بلاروس بسیار متکی به کشور روسیه است چراکه بخش عمده مواد اولیه کارخانجات و صنایع را از روسیه وارد می کنند. کشاورزی و دام پروری در بلاروس یکی از صنایع پر درآمد کشور بوده است و دولت در این بخش سرمایه گذاری می کند. در ادامه با لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس همراه شما خواهیم بود.

مساحت و جمعیت بلاروس درباره بلاروس پایتخت بلاروس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور بلاروس

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

ویزای کار بلاروس:

برای پی بردن به لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس و نحوه چگونگی آن، خوب است در ابتدا انواع ویزا های کاری را معرفی نماییم. اگر شخصی از یک کارفرمای خارجی پیشنهاد کاری داشته باشد با مراجعه به سفارت آن کشور می تواند در خواست ویزای کار خود را ارائه دهد. کسانی که پیشنهاد کاری از کارفرما ندارند، در بعضی از کشورها ویزای جستجوی کار وجود دارد که در صورتی که شرایط اخذ ویزای جستجوی کار را داشته باشند می توانند در خواست خود را به سفارت مربوطه ارائه دهند. در این روش از ویزای کاری، شخص متقاضی باید شرایطی همچون مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس، حداقل 3 سال سابقه کار در ارتباط با رشته و سطح قابل قبول از زبان انگلیسی را دارا باشد.

 در بعضی از کشورها، سیستم امتیاز بندی رایج است و بر اساس آن به آیتم های سن، تحصیلات، سابقه کاری، مدرک زبان و… امتیاز می دهند و شخص متقاضی باید در این روش با دیگر متقاضیان به رقابت بپردازد. در حال حاضر کشور بلاروس از طریق داشتن پیشنهاد شغلی ویزای کار صادر می کند و برای یافتن لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در بلاروس:

برای اخذ ویزای کاری بلاروس، در صورتی که شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس قرار داشته باشد و کارفرمایی از بلاروس تمایل به همکاری با شما داشته باشد، می توانید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای این کار اقدام نمایید. در زیر لیست برخی از مدارک مورد نیاز ویزای کاری بلاروس را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  • نامه رسمی پیشنهاد کار
  • قرارداد کار که در آن مدت زمان مشخص شده باشد
  • پاسپورت با اعتبار 90 روز بیش از مدت قرارداد
  • عکس 4*3
  • محل سکونت در بلاروس • نامه عدم سوء پیشینه
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی سلامت

برای اخذ ویزای کار بلاروس هزینه شصت یورویی باید پرداخت گردد. معمولا ویزاهای کاری یک ساله صادر خواهند شد و در صورتی که مهارت کارجو مشخص شده باشد می تواند در شرایطی خاص این ویزا دو ساله صادر شود.

نرخ بیکاری در بلاروس:

برای بررسی وضعیت اقتصادی و شرایط کار در بلاروس، نیاز به تحلیل بعضی از استاندارهای مورد نیاز در این زمینه است. نرخ بیکاری از جمله موارد مورد بررسی در هر کشوری است که قصد درس خواندن و یا کار کردن در آن را داریم. در این بخش با محوریت لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس و نرخ بیکاری در آن در خدمت شما خواهیم بود. در نمودار زیر، نرخ بیکاری بلاروس از سال 1991 تا 2019 مورد بررسی قرار داده ایم. در سال های 1991 نرخ بیکاری بلاروس حدود 0.5 درصد بوده است که با توجه به رشد جمعیت در سال های بعدی میزان آن بیشتر شده است به طوری که در سال 1997 به بالاترین میزان نرخ بیکاری خود یعنی حدود 25 درصد رسیده بود. در سال های پس از آن توانست با بکار گیری شیوه های ایجاد اشتغال نرخ بیکاری خود را بهبود بخشد. در حال حاضر نرخ بیکاری در بلاروس نزدیک به 5 درصد است که این میزان از سال 2009 ثابت بوده است. به نظر می رسد بلاروس به کمک کشور همسایه خود روسیه، که از لحاظ اقتصادی وابستگی هم به این کشور دارد، بتواند باز هم این نرخ بیکاری خود را کاهش دهد.

نرخ بیکاری بلاروس

لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس 2021:

لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس همانند دیگر کشورهای اروپایی مممکن است دچار تغییر و تحول شود. به این جهت که با توجه به نیاز هر ساله خود، لیست مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می نمایند و درصدد یافتن نیروی کار ماهر جهت آن مشاغل می باشند. از آن جایی که ویزای کار بلاروس نیازمند داشتن یک پیشنهاد شغلی است، کارفرماهای بلاروسی برای استخدام یک نیروی کار خارجی نیازمند اخذ مجوزات لازم از اداره مهاجرت می باشند و بعضا درگیر پروسه های اخذ ویزا خواهند شد؛ از این رو جلب رضایت یک کارفرما می تواند کار سختی باشد. یکی از راه های مطمئن و کم دغدغه برای رسیدن به ویزای کار بلاروس، می تواند روش تحصیلی باشد. به این جهت که ویزای تحصیلی راهی مطمئن است که شما می توانید به واسطه این ویزا در کشور مورد نظر حضور یابید و پس از تحصیل، ویزای خود را به ویزای کار تبدیل نمایید. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز کشور بلاروس را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. شایان ذکر است که مؤسسه  حقوقی ملک پور در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس مسئولیتی نخواهد داشت و صرفا جهت اطلاع شما عزیزان خواهد بود.

مشاغل مورد نیاز بلاروس
مشاغل مدیریتی و مرتبط با آن حسابداری
 مهندسی مکانیک مهندسی کامپیوتر و IT
مدرس زبان انگلیسی تعمیر و نگهداری ریل
بازاریابی

میزان حقوق برای کار در بلاروس:

یکی از واقعیت هایی که متقاضیان در پی جستجوی لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس و اخذ ویزای کار در آن می باشند، میزان حقوق و دستمزد است. با توجه به نیازهای شما دوستان عزیز به ویزای کار بلاروس بر آن شدیم تا در مورد حقوق و دستمزد در بلاروس با شما صحبت کنیم. برای پی بردن به این موضوع ابتدا باید عرض کنیم که هر دلار آمریکا معادل 2.22 روبل بلاروس می باشد. این موضوع نشان دهنده قدرت پول نسبتا خوب بلاروس می باشد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد اقتصاد بلاروس قابل قیاس با اقتصاد کشورهای حوزه یورو نمی باشد به این دلیل که بسیار وابسته به روسیه است. در سال 2016 متوسط حقوق خالص هر شخص با کسر مالیات به عدد 240 روبل در ماه رسیده بود و در سال 2018 این میزان در حدود 300 روبل بوده است. در نمودار زیر میزان حقوق و دستمزد دریافتی در سال های گذشته تا به حال را می توانید مشاهده بفرمایید.

نمودار حقوق در بلاروس

نحوه کاریابی در بلاروس:

برای کار کردن و اخذ ویزای کار بلاروس قبلا عرض کردیم که نیاز به یک پیشنهاد شغلی می باشد. پیشنهاد شغلی را می توان از چند طریق به دست آورد. یکی از روش های آسان و کم هزینه برای عزیزانی که به کار کردن در بلاروس علاقمند هستند، ویزای تحصیلی است؛ به این جهت با ویزای تحصیلی می توان وارد بلاروس شد، سپس ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل نمود. مقاله لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس توسط تیم حقوقی مؤسسه  ملک پور تهیه و گردآوری شده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام است. روش دیگری که به واسطه آن می توان از پیشنهاد شغلی برخوردار شد، این است که از طریق سایت های کاریابی و موسسات موجود در این زمینه استفاده نمود.

مؤسسات کاریابی در بلاروس:

موسسات کاریابی در امر یافتن شغل به متقاضیان کمک شایانی می کند. این موسسات بانک اطلاعاتی مشاغل مورد نیاز هر کشور هستند. با ارسال رزومه به موسسات کاریابی می توانید برای کاریابی در کشور مقصد تلاش خود را انجام دهید. در راستای کمک رسانی به شما دوستان عزیز چند نمونه از سایت های موسسات کاریابی را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  • devbrain.by
  • justarrived.by
  • mycruiseship.info
  • kiat.by
  • glassdoor.com
  • manpowergroup.by

بررسی ویزای همراه در بلاروس:

در این بخش با محوریت لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس و بررسی ویزای همراه خدمت شما عزیزان خواهیم بود. زمانی که صحبت از ویزای همراه می شود، همراه به افراد خانواده شخص متقاضی ویزای کار اطلاق می شود. ویزای همراه برای همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال شخص متقاضی صادر خواهد شد. همراه در کشور بلاروس می تواند در صورت داشتن پیشنهاد شغلی مناسب مشغول کار شود. برای صدور ویزای همراه برای شخص متقاضی کار، نیازمند برخی مدارک می باشد که در زیر خدمت شما عزیزان توضیح داده خواهد شد.

  • قرارداد کاری با مدت زمان مشخص
  • مدارک هویتی که نسبت همراهان با شخص متقاضی را اثبات کند
  • پاسپورت معتبر
  • عکس 4*3
  • مدارک محل سکونت در بلاروس
  • میزان حقوق و دستمزد شخص متقاضی کار

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در بلاروس:

برای صحبت کردن پیرامون لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت بلاروس، شخص متقاضی باید شرایط لازم را دارا باشد. اشخاصی که در بلاروس 5 سال به کار مداوم مشغول بوده اند و توسط کارفرما بیمه و مالیات پرداخت شده باشد، در صورتی که در این سال ها اجازه کار قانونی کسب کرده باشند، در مدت این سال ها جرم و جنایت مرتکب نشده باشند و زبان بلاروسی را در حد قابل قبولی مسلط باشند؛ می توانند در خواست تابعیت خود را به اداره مهاجرت ارسال نمایند. نکته ای که در ارتباط با تابعیت در بلاروس حائز اهمیت است این است که بلاروس تابعیت دوگانه را نپذیرفته است و شخص متقاضی باید تابعیت سابق خود را لغو نماید.

کار در بلاروس و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس و شرایط لازم برای اخذ ویزای کار بلاروس را مورد بررسی قرار دادیم. در مقاله لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس پیرامون مدارک مورد نیاز و مشاغل مورد نیاز آن صحبت شد. متوجه شدیم که برای اخذ ویزای کار کشور بلاروس، ابتدا باید یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای بلاروسی داشته باشید و با داشتن آن پیشنهاد شغلی می توان در خواست ویزای کار نمود. نکته مهم این است که در بلاروس نرخ بیکاری تقریبا بالا می باشد چراکه در مقایسه با نرخ بیکاری کشورهای آلمان و اتریش می توان به این نکته دست یافت. همچنین داشتن یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما، کار آسانی نیست ضمن اینکه در آلمان و اتریش ویزاهای 6 ماهه وجود دارد که این امکان را به شما می دهد در مدت 6 ماه در خاک این کشورها حضور داشته باشید و پیشنهاد شغلی را به صورت حضوری از کارفرمایان دریافت نمایید. امید است توانسته باشیم در مقاله لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس به سوالات شما پاسخ داده باشیم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس و دیگر کشورهای اروپایی با مشاورین مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس

✅ چه مشاغلی در بلاروس با کمبود نیرو مواجه است؟

مشاغل مدیریتی و مرتبط با آن، حسابداری، مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر و IT از جمله مشاغل مورد نیاز کشور بلاروس هستند.

✅ نرخ بیکاری در کشور بلاروس طبق آخرین آمار به چه میزان بوده است؟

در حال حاضر نرخ بیکاری در بلاروس نزدیک به 5 درصد است.

✅ آیا امکان اخذ تابعیت از طریق کار در بلاروس وجود دارد؟

اشخاصی که در بلاروس 5 سال به کار مداوم مشغول بوده اند و توسط کارفرما بیمه و مالیات پرداخت شده باشد، در صورت کسب اجازه کار قانونی کسب، نداشتن سابقه جرم و جنایت و یادگیری زبان بلاروسی می توانند در خواست تابعیت خود را به اداره مهاجرت ارسال نمایند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      از آنجا که برای اخذ ویزای کار داشتن یک پیشنهاد کار از سوی کارفرمایی در کشور بلاروس الزامی است، یکی از راه های کاریابی در کشور بلاروس ارتباط با موسسات کاریابی و ارسال رزومه برای پیدا کردن کارفرما است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *