لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایسلند
  •  ویزای کاری ایسلند
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در ایسلند
  • نرخ بیکاری در ایسلند
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ایسلند
  • میزان حقوق برای کار در ایسلند
  • نحوه کاریابی در ایسلند
  • مؤسسات کاریابی در ایسلند
  • بررسی ویزای همراه در ایسلند
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایسلند
  • سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند ✅ مهاجرت به کشور ایسلند از طریق کار توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند، مهاجرت به کشور ایسلند از طریق کار به همراه مدارک و آخرین لیست شغل های مورد نیاز ایسلند  2021 در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی خواهد گرفت. به همین منظور با ما همراه باشید تا تمامی شرایط و نکات مهم پیرامون لبست مشاغل مورد نیاز ایسلند به صورت تخصصی تحلیل شود. آیا شما نیز متقاضی اخذ تابعیت و اقامت ایسلند می باشید؟ آیا می خواهید با راحت ترین راه مهاجرت به ایسلند آشنایی پیدا کنید؟ متوسط حقوق برای شغل های مختلف در هنگام اقامت در ایسلند چه مقدار است؟ یکی از مهمترین نکات در بحث مهاجرت کاری داشتن اطلاعات و آگاهی راجع به لیست شغل های مورد نیاز کشورهای مختلف در دنیا می باشد. زیرا  با کسب این اطلاعات می‌توان سلایق خود را اعمال نمود. اما اگر بدون داشتن آگاهی، مسیر مهاجرتی را انتخاب کنید، بعدا دچار پشیمانی خواهید شد.

برای کسب این آگاهی می توانید مقالات علمی ما را در وب سایت های مؤسسه حقوقی ملک پور مطالعه کنید و یا ویدیوهای آموزشی که به صورت رایگان توسط جناب ملک پور در اختیار شما قرار می گیرد، مشاهده نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص اقامت در ایسلند و سایر کشورها نیز می توانید با شماره هایی که در همین سایت قرار داده شده، تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در ایسلند:

آن دسته از کسانی که خواستار مهاجرت به کشور ایسلند از طریق کار می باشند، می بایست قبل از هرگونه اقدامی با شرایط عمومی و لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند آشنا شوند. ایسلند پنجمین کشور مرفه در اروپا می باشد. طبق آماری که در سال ۲۰۱۷ گرفته شده است با مقایسه تولید ناخالص داخلی این کشور و بر اساس برآوردهای اولیه، ایسلند دارای پنجمین سرانه تولید ناخالص داخلی در اروپا می باشد. البته تولید ناخالص داخلی بالا، باعث ایجاد مشکلات محیط زیستی بسیار می شود و در مشکلات سلامتی و نابودی جوامع و اکوسیستم های با ارزش نقش مهمی را ایفا می‌کند. اقدامات و شاخص های بسیار زیادی برای به دست آوردن کیفیت زندگی وجود دارد که ساده ترین آن سطح شادی مردمان یک کشور می باشد. طبق آمار، ایسلندی ها جزو خوشبخت ترین و خوشحال ترین مردمان جهان می باشند. بنابراین اقامت ایسلند ممکن است برای بسیاری از افراد ایده آل باشد و البته می توان گفت روش کار به عنوان راحت ترین راه مهاجرت به ایسلند پر طرفدار ترین روش است.

 ایسلند در سال ۲۰۱۸ به عنوان چهارمین کشور شاد جهان معرفی شد. از نظر شاخص پیشرفت اجتماعی ایسلند در رده بندی سوم از بین ۱۲۷ کشور جهان قرار گرفت. ایسلند کشوری واقع شده در اتحادیه اروپا که در سال های اخیر موفق شده رونق اقتصادی به رغم بحران اقتصادی که در سال‌های گذشته پیدا کرده بود، به دست بیاورد. این کشور دارای اقتصاد بازار آزاد است و مهمترین صنعت آن صنعت ماهیگیری می باشد که در لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند قرار گرفته و بخش اعظم درآمد کل این کشور را کسب نموده است. یکی از مهمترین صنعت های این کشور گردشگری می باشد و جالب است که بدانید تعداد گردشگران در ایسلند در سال ۲۰۱۶ تقریباً ۴ و نیم برابر جمعیت این کشور تخمین زده شده بود. ایسلند موفق شده از این طریق سرمایه گذاران خارجی بسیار زیادی را برای رشد اقتصاد خود جذب کند.

شرایظ عمومی ایسلند جمعیت و مساحت ایسلند پایتخت ایسلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایسلند

ویزای کار ایسلند:

ویزای کاری به صورت کلی بر ۲ اساس می باشد.

  • ویزای کاریابی یا Job seeker

    ویزای کاریابی در کشورهایی مانند آلمان و اتریش صادر می شود و به افراد اجازه می دهد، که در صورتی که رشته تحصیلی آنها جزو لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند باشد بتوانند برای کار در این کشور اقدام نمایند. متاسفانه ایسلند این ویزا را ندارد.

  • ویزای کاری بر اساس پیشنهاد شغلی یا Job offer

    ویزای کاری در ایسلند بر اساس پیشنهاد شغلی می باشد. افراد بر اساس این پیشنهاد کاری می بایست به سفارت مراجعه کرده و اقدام به درخواست ویزا نمایند. سیستم کاری ایسلند بر اساس پیشنهاد شغلی می باشد. برای اینکه بدانید شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند قرار دارد، در ادامه با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در ایسلند:

بعد از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند می بایست با مدارک مورد نیاز برای اقدام و مراجعه به سفارت ایسلند آشنا شد. در همین راستا لیستی از مهم ترین و اساسی ترین مدارکی که برای اخذ ویزای کاری این کشور مورد نیاز خواهد بود و می بایست به سفارت ایسلند ارائه شود، آورده شده است:

  • داشتن دعوت نامه کاری معتبر و کپی آن از سمت یک کارفرما
  • داشتن حداقل مدرک لیسانس
  • قرارداد کاری بین کارمند و کارفرما
  • آخرین مدرک تحصیلی فرد به همراه ریز نمرات و کپی آن به همراه ترجمه آن
  • نامه کاری و یا سابقه کاری متقاضی
  • اصل پاسپورت به همراه کپی آن
  • داشتن بیمه درمانی
  • داشتن مدرک زبان
  • تکمیل فرم درخواست
  • عدم سوء پیشینه کیفری

نرخ بیکاری در ایسلند:

بعد از کسب اطمینان از لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند، نرخ بیکاری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهترین راه برای بررسی شرایط کار و موقعیت شغلی در یک کشور علاوه بر بررسی لیست شغل های مورد نیاز، بررسی نرخ بیکاری آن می باشد. نرخ بیکاری هر کشوری نشان دهنده درصد افراد بیکار نسبت به افراد شاغل می باشد. در ایسلند نرخ بیکاری حدود 4.4٪ در جولای سال ۲۰۱۹ اعلام شده است.  نرخ بیکاری در ایسلند در سال های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۹ به طور متوسط ​​۲٫۴۵ درصد بوده است و در آوریل سال ۲۰۱۱ به بالاترین سطح خود یعنی ۹٫۱۰ درصد رسیده است و در اوت ۱۹۷۲، پایین ترین نرخ ثبت شده است. در ادامه نرخ بیکاری این کشور تحت عنوان نموداری برای شما آورده شده است:

نرخ بیکاری در ایسلند کاریابی در ایسلند

مشاغل مورد نیاز  ایسلند 2021:

لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند برای کسانی به دنبال اقامت در ایسلند و اخذ ویزای کار این کشور هستند در این بخش، آورده شده است. بهترین کمک برای کسانی که به دنبال یافتن راحت ترین راه مهاجرت به ایسلند هستند، این است که با لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند آشنایشان کنیم که با توجه به تحصیلات و تجربه کاری خود بتوانند تشخیص دهند که شانس کاریابی آنها چقدر است. تمامی مطالب این مقاله مربوط به مؤسسه حقوقی ملک پور و حاصل دسترنج مشاورین مجرب این مؤسسه می باشد و کپی برداری بدون مجوز غیر قانونی و جرم است و در صورت مشاهده مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز کشور ایسلند را که برای مهاجرت به کشور ایسلند باید بدانید را مشاهده خواهید کرد.

مشاغل مورد نیاز 2020 ایسلند
مهندس نرم افزار مهندس برق
شیلات جوشکار حرفه ای
گردشگری ماهی گیری
رستوران داری هتل داری
حمل و نقل تدریس زبان انگلیسی

میزان حقوق برای کار در ایسلند:

میزان حقوق دریافتی بسته به انگیزه، مهارت و لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند از شغلی به شغل دیگر متفاوت است. از منظر نظارتی بازار کار ایسلند نسبت به دیگر کشورهای اروپا بسیار انعطاف پذیر می باشد و قدرت چانه زنی برای نیروهای کار بالا است. کارفرمایان باید کلیه قوانین و توافقنامه های جمعی مربوطه را رعایت نمایند و تمامی تصمیمات آنها می بایست بر اساس دلایل مشروع صورت گیرد. میزان کار در ایسلند در سال ۲۰۱۴ از ۴۰ ساعت در هفته به ۳۵ ساعت کاهش پیدا کرد و در جنبش های نو ظهور تلاش به افزایش نقش زنان در سطح هیئت مدیره و دستیابی به حقوق برابر زن و مرد انجام شده است. قوانین و مقرراتی وجود دارد که از حقوق کارگران حمایت می‌کند و به جنبه‌های خاصی از رابطه اشتغال و حقوق اجتماعی کارگران می پردازد.

میانگین حقوق به صورت متوسط در ایسلند سالانه حدود ۵۱۰۰۰ یورو برای سنین ۱۶ سال به بالا بوده است که برای قبل از کسر مالیات است با احتساب مالیات ۳۶ درصد از این میزان کسر می گردد. البته بسته به لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند  هر شغلی درامد متفاوتی دارد.

نحوه کاریابی در ایسلند:

برای کاریابی در ایسلند لازم است که فرد از یک مؤسسه کاریابی کمک بگیرد. در وهله اول مؤسسات کاریابی در قبال دریافت مبلغی برای متقاضیان کاریابی انجام می دهند.  مؤسسات کاریابی لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. متقاضیان می بایست رزومه خود را برای این مؤسسات ارسال کنند. اقدام از طریق مؤسسات سریع ترین و راحت ترین راه دریافت پیشنهاد شغلی می باشد که به صورت آنلاین از طریق سایت های معتبر نیز امکان پذیر است. در بیشتر موارد افراد ویزای توریستی اخذ می کنند و از نزدیک نظر کارفرمایان را جلب می کنند و با آنها مصاحبه می نمایند و با لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند از نزدیک آشنا می شوند و یا از طریق آشنا یا یکی از اعضای خانواده خود و به کمک آنها بدون نیاز به حضور فیزیکی این پیشنهاد شغلی را دریافت می نمایند.

اما به طور کلی برای کار این کشور توصیه نمی شود زیرا پروسه گرفتن این پیشنهاد شغلی بسیار سخت می باشد و کارفرمایان موظفند ابتدا ۳ ماه در خاک ایران و سپس ۳ ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی نمایند و در صورت پیدا نشدن نیروی کار در کل اتحادیه نوبت به استخدام سایر نیرو های کار از کشورهای مختلف در سرتاسر دنیا می رسد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مؤسسات کاریابی در ایسلند:

متقاضیان مهاجرت کاری به ایسلند چون باید از طریق پیشنهاد کاری اقدام نمایند، نیاز است که پس از ملاحظه لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند از مؤسسات کاریابی کمک گیرند. به همین منظور و برای سهولت کار شما لیستی از مؤسسات و سایت های کاریابی معتبر ایسلند آورده شده است:

  • Iceland Job Market
  • JobsAbroad.com
  • ec.europa.eu جستجوی شغلی برای اروپا
  • ww.internations.org کاریابی در ایسلند
  • www.job.is
  • www.alfred.is
  • www.radning.is آژانس کاریابی

بررسی ویزای همراه در ایسلند:

چنانچه موفق به اخذ ویزای کاری کشور ایسلند شدید، مطمئناً امکان الحاق خانواده از دغدغه های شما خواهد بود. این مورد برای افراد متاهل دارای اهمیت زیادی است. الحاق خانواده مساله است که افراد پس از دریافت ویزای کار به آن می پردازند. افراد پس از یافتن پیشنهاد شغلی و انجام مراحل اخذ ویزای کاری، می توانند هم زمان برای الحاق خانواده خود نیز درخواست دهند. منظور از ویزای همراه، ویزا برای همسر و فرزندان وابسته زیر 18 سال است. اگر موفق به اخذ ویزای کار کشور ایسلند شوید، می توانید به همراه خانواده برای ورود به این کشور اقدام کنید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایسلند :

بعد از کسب اطمینان از بودن رشته در لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند، نوبت به جستجوی کار می رسد. بهتر است برای مهاجرت به این کشور از سایر روش ها اقدام گردد. اجازه اقامت دائم مستلزم حق اقامت دائم در ایسلند است. قاعده اصلی این است که یک متقاضی باید در مدت ۴ سال در ایسلند اقامت داشته باشد که ممکن است بر اساس اجازه اقامت دائمی باشد. یک متقاضی ممکن است پس از اقامت کوتاه مدت بیش از چهار سال اقامت داشته باشد. با این وجود، نیازهای دیگر از نیاز به اقامت باید رعایت شود. درخواست باید همراه با هر گونه اسنادی باشد که اداره مهاجرت لازم دارد که شرایط لازم برای اقامت دائم را فراهم کند. در ایسلند بعد از ۱۰ سال تحت شرایطی می توان درخواست تابعیت یا پاسپورت نیز داد. این شرایط شامل:

  • یادگیری زبان ایسلندی
  • عدم ارتکاب جرایم کیفری
  • آشنایی با قوانین مدنی این کشور
سخن پایانی

در این مقاله لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند و شرایط مهاجرت به کشور ایسلند از طریق کار در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی که ویزای کاریابی ارائه می نمایند، مورد بررسی و تحلیل علمی قرارگرفت. از کشورهای اروپایی که ویزای جستجوی کار دارند، می توان آلمان و اتریش را نام برد. بعضی از کشورها هم هستند که بسته به رشته های مورد نیاز مانند دانمارک و سوئد که به پزشک و پرستار نیاز دارند، تحت شرایطی ویزای کار ارائه می نماید. به هرحال برای اقامت در ایسلند از طریق کار به کمک مؤسسات کاریابی نیاز دارید، این مؤسسات با در اختیار گذاشتن لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند در کاریابی به متقاضیان خدمات می دهند. برای کار فاکتورهایی غیر از لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند مهم است که می بایست مورد توجه قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلید واژه ملک پور مقالات و ویدیوهای جناب ملک پور را در گوگل جستجو نمایید. دقت کنید که شماره های ما را فقط از وب سایت های رسمی ما برداشت کنید و برای دانستن ادامه فرایند از مشاورین ما مشاوره دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند

✅ شرایط کار در ایسلند و اخذ ویزای کاری ایسلند چگونه است؟
برای مهاجرت کاری به ایسلند و اخذ مجوز کار در این کشور می بایست از پیش یک دعوتنامه شغلی یا جاب آفر از یکی از کارفرمایان حقیقی یا حقوقی معتبر این کشور داشته باشید و پس از در دست داشتن این دعوتنامه می توانید به سفارت ایسلند رجوع نموده و با ارائه مدارک مورد نیاز موفق به اخذ ویزای کاری این کشور شوید. در مورد شرایط کار در ایسلند نیز باید گفت از آنجایی که نرخ بیکاری این کشور پایین است، بازار کار مساعدی برای آن دسته از متقاضیانی که مهارت و تخصصشان در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد، مهیاست.

✅ آیا کیفیت زندگی در ایسلند بالاست؟
آمارها ایسلند را 5 امین کشور مرفه اروپایی به ما نشان می دهند و سرانه ناخالص داخلی این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بالاست. همچنین آمار ها حاکی از این است که مردم و شهروندان ایسلندی در زمره خوشحال ترین و خوشبخت ترین مردمان دنیا قرار دارند.

✅ کاریابی در ایسلند آسان است یا مشکل؟
از آنجایی که نرخ بیکاری در ایسلند ، پایین و در بازه 3 الی 4 درصد می باشد، لذا پیدا کردن کار در این کشور در صورت دانستن زبان و همچنین مهارت مربوطه از امور مشکل نیست.

✅ مشاغل مورد نیاز ایسلند کدام است؟
مهندس نرم افزار ، مهندس برق ، شیلات ، جوشکار حرفه ای ، گردشگری ، تدریس زبان انگلیسی و … از جمله مهم ترین مشاغل مورد نیاز دولت این کشور می باشد. فهرست کامل تر در این مقاله موجود است.

✅ وضعیت بازار کار ایسلند چگونه است؟
این کشور دارای اقتصاد بازار آزاد است و مهمترین صنعت آن صنعت ماهیگیری می باشد که در لیست مشاغل مورد نیاز در ایسلند قرار گرفته و بخش اعظم درآمد کل این کشور را کسب نموده است. یکی از مهمترین صنعت های این کشور گردشگری می باشد و جالب است که بدانید تعداد گردشگران در ایسلند در سال ۲۰۱۶ تقریباً ۴ و نیم برابر جمعیت این کشور تخمین زده شده بود. ایسلند موفق شده از این طریق سرمایه گذاران خارجی بسیار زیادی را برای رشد اقتصاد خود جذب کند.

✅ اخذ تابعیت کشور ایسلند از طریق ویزای کاری پس از چه مدت زمان امکان پذیر است؟
در ایسلند بعد از ۱۰ سال کار و زندگی با داشتن شرایط یادگیری زبان ایسلندی، عدم ارتکاب کیفری و آشنایی با قوانین مدنی کشور می توانید تابعیت خود را دریافت کنید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *