لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اوکراین
  • ویزای کار اوکراین
  • مدارک مورد نیاز کار در اوکراین
  • نرخ بیکاری در اوکراین
  • مشاغل مورد نیاز 2020 اوکراین
  • میزان حقوق کار در اوکراین
  • نحوه کاریابی در اوکراین
  • مؤسسات کاریابی در اوکراین
  • بررسی ویزای همراه اوکراین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اوکراین
  • لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین و سخن پایانی
✅لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین ✅ ویزای کار اوکراین✅ سطح درآمد در اوکراین توسط کارشناسان موسسه ملک پور اتریش را مورد بررسی قرار دادیم.

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین ، ویزای کاری اوکراین، مدارک مورد نیاز ویزای کاری اوکراین و مهاجرت کاری به اوکراین را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در اوکراین چقدر است؟ سطح درآمد در اوکراین چه میزان است؟ نحوه دریافت تابعیت اوکراین چگونه است؟ لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین شامل چه کار هایی است؟ در ادامه بحث به این سوالات و نکات مهم در ارتباط با لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین خواهیم پرداخت. اوکراین از کشور های اروپای شرقی و عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی است. پس از فروپاشی شوروی، اقتصاد این کشور رو به افول رفت ولی امروزه بازار نسبتا مناسبی برای اتباع خارجی دارد. همچنین ویزای کاری اوکراین می تواند راه ورود به کشور های تراز اول اروپایی همچون آلمان و اتریش باشد. مقالات منتشر شده در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور می توانند منابع معتبری در زمینه مهاجرت کاری به کشور های مختلف باشند. شما عزیزان می توانید با تماس با مؤسسه ملک پور، مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت کاری به اوکراین و کشور های مختلف دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در اوکراین:

اوکراین کشوری است در اروپای شرقی که تا سال های اخیر جزو اتحادیه جماهیر شوری بوده است. این کشور با روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی هم مرز است. پایتخت این کشور شهر کی اف و زبان رسمی آن زبان اوکراینی می باشد. مساحت این کشور ۶۰۳٫۶۲۸ کیلومتر مربع و جمعیت آن بیشتر از ۴۲میلیون نفر می باشد. واحد پول اوکراین گریونا است. در زمان شوروی اقتصاد اوکراین دومین اقتصاد بزرگ اتحاد جماهیر شوروی بود که بخش های اصلی آن شامل صنعت و کشاورزی بوده است. بعد از فروپاشی شوروی، اقتصاد اوکراین به شدت محدود شد و رو به افول رفت به طوری که شرایط زندگی روزانه برای یک فرد معمولی بسیار دشوار بود، اما امروزه به دلیل وجود‌ معادن ارزشمند و همچنین داشتن ترانزیت گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا این کشور را دچار دودستگی کرده است. برای دریافت ویزای کاری اوکراین باید حتما پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اوکراینی دریافت کرد. در ادامه با ما در بررسی ویزای کاری اوکراین همراه باشید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اوکراین

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار در اوکراین:

متقاضیان ویزای کاری اوکراین پیش از هر اقدامی برای دریافت ویزای کاری اوکراین باید حتما پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان داخل این‌ کشور دریافت کنند. بدین‌منظور متقاضیان میتوانند در کشور مبدا خود یا با دریافت ویزای توریستی اوکراین به دنبال‌ کار در این کشور باشند در هر صورت پس از دریافت‌ پیشنهاد کاری می توانید برای اجازه کار درخواست دهند. اجازه کار در این کشور با اجازه اقامت یکسان‌ نیست و کارمندان برای اقامت به مدت طولانی به هر دو احتیاج دارند. هم کارفرما و هم کارمند به شرایط متفاوتی برای دریافت ویزای کاری احتیاج دارند. کارفرمایان باید حداقل ۳۲ هزار گریونا به‌ کارمندان خارجی بپردازند مگر اینکه در گروه ویژه قرار بگیرند. کلیه مجوز های کار بر اساس استخدام در یک خاص در موقعیت خاص صادر می شود. برای دریافت ویزای کار در اوکراین باید بین کارمند و کارفرما قرارداد عقد شود و در این قرارداد مدت زمان و ثابت بودن آن کار بیان شود. دوره ای که به متقاضی اجازه ی اقامت موقت می دهند با اجازه کار تعیین می شود. اگر قرار داد کاری فقط برای یک سال عقد شود، اجازه اقامت نیز به همان میزان می باشد. با این وجود متقاضی می تواند هر چند بار که نیاز دارد آن را تمدید کند با این شرط که وضعیت شغلی خود را حفظ کند. اجازه کار معمولا نمی تواند بیشتر از سه سال باشد. متقاضی همچنین بسته به‌ مدت قرارداد باید به دولت هزینه پرداخت کند. متقاضیان خارجی برای کار در اوکراین به مجوز احتیاج دارند با این‌ وجود این کشور استثناهایی در این زمینه برای گروه خاصی از افراد قائل می باشد:

  • شهروندان خارجی با اجازه اقامت دائم
  • اشخاص با مجوز مهاجرت
  • ورزشکاران حرفه ای و هنرمندان
  • روحانیونی که برای فعالیت مذهبی به طور موقت در این کشور اقامت دارند
  • کارمندان دفاتر نمایندگی خارجی

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار اوکراین:

متقاضیان خارجی که قصد کار در اوکراین را دارند برای درخواست ویزای کاری این کشور باید پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان داخل اوکراین را داشته باشند. کارمندان غیر اوکراینی تا وقتی که اجازه کار در این کشور را دارند، می توانند بدون هیچ محدودیتی در این کشور کار کنند. بعد از دریافت پیشنهاد کاری و عقد قرار داد، متقاضیان با ارائه مدارک مورد نیاز خود می توانند برای درخواست اجازه اقامت و اجازه کاری اقدام کنند. تمامی مدارک مورد نیاز باید به زبان اوکراینی ترجمه شده باشند و به صورت معتبر ارائه شوند. همچنین اگر این مدارک دارای هرگونه نقض باشند، درخواست شما رد خواهد شد. مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت و ویزای کاری به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای کاری
  • یک نسخه از پاسپورت با اطلاعات شخصی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی قرارداد کاری همراه گواهی متقاضی
  • اسنادی که نشان می دهد متقاضی نماینده کارفرمای دیگری است.
  • کپی اسناد آموزش عالی برای متقاضیانی که از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان فارغ التحصیل شده اند
  • اگر کارمندی برای فعالیت خاصی به اوکراین آمده است، کپی توافق نامه برای انجام آن کار خاص که‌ می خواهد انجام دهد.

نرخ بیکاری در اوکراین:

یکی از موارد مورد توجه برای درخواست ویزای کاری، توجه به نرخ بیکاری کشور مقصد و همچنین بررسی کامل آن می باشد. هر‌چه این‌ نرخ کمتر باشد، شرایط و بازار کاری برای متقاضیان خارجی بهتر است و راحت تر می توانند به راحتی کار مورد نظر خود را پیدا کنند. اوکراین به دلیل اقتصاد ضعیف نرخ بیکاری نسبتا زیادی نسبت به متوسط اتحادیه اروپا که ۶.۹ درصد می باشد را دارد. نرخ بیکاری در این کشور در چند سال اخیر دچار فراز و نشیب های زیادی شده است به طوری که از سال ۲۰۱۳تا ۲۰۱۹ افت و خیز زیادی مواجه شده است. بیشترین نرخ بیکاری در این کشور در سال ۱۹۹۹ با نرخ بیش از ۱۱ درصد و همچنین کمترین نرخ در سال ۲۰۰۷ با نرخ ۶،۳۵ درصد بوده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور اوکراین را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در اوکراین

مشاغل مورد نیاز 2020 اوکراین:

یکی دیگر از فاکتور های مهم در امر مهاجرت کاری، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور هدف می باشد. از این رو می توان متوجه شد که مشاغل مورد نیاز کشور مقصد چه چیز هایی هستند و متقاضی می تواند خود را برای آن آماده سازد. به دلیل بازار کار نو ظهور در اوکراین ، این کشور می تواند مقصد مناسبی جهت کاریابی و دریافت ویزای کاری می باشد. متقاضیان برای درخواست ویزای کاری این کشور و مهاجرت کاری، مستلزم این هستند که لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین را بدانند و طبق این لیست، می توانند کار مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند و با کارفرما ارتباط برقرار کنند. ناگفته نماند با داشتن مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط با کار آینده و همچنین دانش کافی در زبان اوکراینی می توانند کار مناسب خود را پیدا کنند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز 2020 اوکراین
متخصص IT راننده ماشین های ساختمانی
پزشک معمار
تولید کننده محتوا طراح دکوراسیون
وکیل مهندس کشاورزی
حسابدار بخش خدمات

کشور اوکراین از ساعت کاری معمول در سطح جهان پیروی می کند. ساعت کاری در این کشور ۴۰ ساعت در هفته می باشد. اکثر مشاغل و بانک ها ساعت ۹ تا ۱۰ صبح باز می شوند و از سوی دیگر ساعت ۵ تا ۶ عصر ساعت کاری آن ها اتمام می یابد. اضافه کاری در این کشور طبق قانون بیشتر از ۴ ساعت در طول دو روز نباشد یا از ۱۲۰ ساعت در سال تجاوز نکند. این کشور دارای ۲۴ روز تعطیلات رسمی با حقوق است.

میزان حقوق برای کار در اوکراین:

از مهم ترین دلایل جهت مهاجرت کاری میزان درآمد در کشور هدف می باشد. هرچه این درآمد بیشتر باشد، مقصد مورد نظر از نظر کیفیت زندگی، رفاه و امنیت شغلی در رتبه بالاتری قرار دارد. به دلیل مسائل اقتصادی چند وقت اخیر که در کشور اوکراین اتفاق افتاده است، سطح درآمد در این کشور بسیار پایین آمده است به طوری که کارگران و اتباع این کشور امروزه در حال مهاجرت به کشور های همسایه و سایر کشور های قاره اروپا هستند. محدوده درآمد در کشور اوکراین از ۵۸۱۰ گریونا به عنوان کم ترین درآمد تا ۲۳۰۰۰ گریونا به عنوان بیشترین دست مزد در این کشور محسوب می گردد. این درآمد در بین مشاغل و کارفرمایان متفاوت است. متوسط درآمد در اوکراین ۲۱٫۱۰۰ گریونا می باشد که حدود ۵۰ درصد مردم در اوکراین کم تر از این میزان درآمد دارند. در جدول زیر لیست مشاغل اوکراین با درآمد آن ها را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد (گریونا)
جراح / پزشک ۴۶-۱۲۹ هزار
قاضی ۳۸.۷-۱۰۸ هزار
وکیل ۲۹.۵-۸۲.۵ هزار
مدیریت بانک ۲۹.۵-۸۲۰۵ هزار
مدیر اجرایی ۲۷.۷-۷۴.۴ هزار
رئیس اداره مالی ۲۴.۹-۶۹.۶ هزار
دندان پزشک ۲۴.۹-۶۹.۶ هزار
استاد دانشگاه ۲۲.۱-۶۱.۹ هزار
خلبان ۱۸.۴-۵۱.۶ هزار
مدیر فروش ۱۶.۶-۴۶.۴ هزار

نحوه کاریابی در اوکراین:

برای دریافت ویزای کار در اوکراین باید حتما پیشنهاد کاری داشته باشیم. کاریابی در اوکراین می تواند از روش ها و راه های متنوعی صورت بگیرد. متقاضیان می توانند از طریق وب سایت های کاریابی، اژانس های کاریابی و همچنین روزنامه ها و حتی ارتباط مستقیم با شرکت ها و کارفرما ها شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و با ارسال رزومه خود و همچنین انجام مصاحبه کاری می توان پیشنهاد کاری و همچنین قرار داد مورد نیاز را با کارفرما امضا کرد و برای دریافت ویزای کاری اقدام نمود. در زیر لیستی از سایت های کاریابی در اوکراین را مشاهده می کنید:

سایت های کاریابی در  اوکراین
work.ua
Rabita.ua
Jobs.ua
HeadHunter.ua
freelance
qVp.ua
Glassdorr.com
Monster.com
HackerRank

مؤسسات کاریابی در اوکراین:

در اوکراین موسساتی وجود دارد که می توان رزومه خود را برای آن ها ارسال کرد و این موسسات، به کارفرمایانی که به دنبال کارگر خارجی ماهر می گردنند ارسال می کند. پس از تایید رزومه کارفرمایان به صورت مستقیم یا به واسطه ی موسسات کاریابی موجود مصاحبه و تست های تخصصی لازم  از متقاضی را برگزار می کند پس از تایید متقاضی می تواند با امضای قرار داد از طرف کارفرما و خود متقاضی برای دریافت ویزای کاری اوکراین اقدام کند. این موسسات در قبال انجام کاریابی برای فرد متقاضی مقدار هزینه ای را قبل یا بعد از انجام کار از متقاضی دریافت می کند. در زیر لیستی از موسسات کاریابی در اوکراین را مشاهده می فرمایید:

موسسات کاریابی در  لیتوانی
UTOR
DOIT Software
Newxel
Web peppers
DNA325
Capital receutera
Art2Hire
Evo Talents
CAN International IT
UPPeople
CleverLand

بررسی ویزای همراه در اوکراین:

از ملزومات دریافت ویزای کاری این است که فرد متقاضی بتواند همسر و فرزندان خود را به کشور مقصد بیاورد. در اوکراین مانند اکثر کشور های اروپا متقاضیان می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18سال خود این ویزا را دریافت کنند. مدت اعتبار این ویزا هم اندازه ویزای کاری فرد متقاضی می باشد. همچنین فرد متقاضی باید دارای گواهی تمکین مالی و داشتن منزلی مناسب برای اسکان خود و خانواده خود باشد. اگر به هر دلیلی ویزای کاری متقاضی باطل شود به موازات این امر ویزای همراه نیز باطل می شود و افراد باید به کشور خود بازگردنند. برای صدور ویزای همراه سفارت اوکراین اسناد خاصی را درخواست می کند این مدارک عبارت اند از مدارک خویشاوندی با شخصی که در اوکراین اقامت دارد، سند ازدواج و شناسنامه، این اسناد باید توسط سفارت اوکراین در کشور مبدا تایید شده باشند. متقاضیان باید علاوه بر تهیه مدارک خویشاوندی کپی اجازه ی اقامت فردی که در اوکراین اقامت داشته را ارائه دهند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اوکراین:

افرادی که برای ویزای کاری اوکراین درخواست می دهند ترجیح می دهند که پس از مدتی اقامت تابعیت این کشور را دریافت کنند. متقاضیانی که قصد اقامت در اوکراین را دارند بابد مجوز اقامت و مجوز مهاجرت به این کشور را دارا باشند. این مجوز ها توسط کابینه وزرای اوکراین صادر می شوند و تصمیم گیری در دستان این اداره در اوکراین می باشد. دریافت تابعیت اوکراین می تواند مزایای زیادی داشته باشد از جمله رفتن به کشور های زیادی بدون ویزا، رفتن به کشور های عضو شینگن بدون نیاز به این نوع ویزا. متقاضیانی که قصد دریافت تابعیت اوکراین را دارند باید حداقل به مدت سه سال در این کشور اقامت دائم داشته باشند.همچنین متخصصان و دانشمندانی که به نفع اوکراین است می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین ، ویزای کار اوکراین، سطح درآمد در اوکراین، نرخ بیکاری اوکراین و نحوه ی کاریابی در اوکراین را مورد بررسی قرار دادیم. اوکراین دارای اقتصادی به نسبت ورشکسته است و نرخ بالای بیکاری در آن نشان دهنده ی وجود بازار کاری نامناسب در این است. همچنین سطح درآمد در این کشور به قدری پایین است که اتباع این کشور به دلیل ناراضی بودن از سطح درآمد به کشور های همسایه نظیر ایتالیا و همچنین کشور های عضو اتحادیه اروپا مهاجرت می کنند، به همین دلیل پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور بر این است که متقاضیان واجد شرایط با بررسی شرایط مهاجرت کاری به کشور های تراز اول جهان از جمله آلمان و اتریش که دارای بازار کار مناسب و همچنین سطح درامد بالاتر از متوسط دارند مهاجرت کنند و پس از گذشت چند سال تابعیت این گونه کشور ها را دریافت کنند و از مزایای تابعیت این کشور های سطح اول استفاده کنید. مقالات موجود در وب سایت های فضای مجازی موسسه حقوقی ملک پور می توانند مراجع معتبری در زمینه مهاجرت کاری به کشور های مختلف باشند. شما همراهان گرامی می توانید با تماس با این موسسه مشاوره رایگان در ارتباط با لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین و ویزای کاری کشور های مختلف دریافت نمایید. شما می توانید سوالات خود را در ارتباط با لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین در قسمت پرسش و پاسخ مطرح کنید تا در اسرع وقت جواب آن را دریافت نمایید. اگر از این مقاله رضایت دارید می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن این گونه مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین

✅ چگونه می توان ویزای کار اوکراین را کسب کرد؟

متقاضیان پیش از هر اقدامی برای دریافت ویزای کار اوکراین باید حتما پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان داخل این‌ کشور دریافت کنند.

✅ چه افرادی شانس بیشتری برای کاریابی در اوکراین دارند؟

افرادی که دارای تخصصی هستند که در لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین قرار دارد، شانس بیشتری برای یافتن کار در اوکراین خواهند داشت.

✅ برای کاریابی در اوکراین چه شرایطی لازم است؟

متخصصان با داشتن مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط با کار آینده و همچنین دانش کافی در زبان اوکراینی می توانند کار مناسب خود را پیدا کنند.

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین شامل چه کار هایی است؟

متخصص IT، راننده ماشین های ساختمانی، پزشک، معمار، تولید کننده محتوا و طراح دکوراسیون از جمله مشاغل مورد نیاز اوکراین است.

2 پاسخ
  1. آرش
    آرش گفته:

    سلام من راننده انواع تریلی و کامیون و اتوبوس هستم لطفا اگر در این زمینه برای من میتوانید کار پیداکنید من سپاسگزار خواهم بود

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب دوست عزیز
      اخذ ویزای کار در اوکراین در صورتی ممکن است که کارفرمایی که به شما پیشنهاد کار می دهد اثبات کند که امکان استخدام نیروی کار مورد نیازش از افراد دارای اقامت و اجازه کار در اوکراین وجود ندارد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *