لیست مشاغل مورد نیاز امارات

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در امارات
  •  ویزای کاری امارات
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در امارات
  • نرخ بیکاری در امارات
  • مشاغل مورد نیاز امارات 2021
  • میزان حقوق برای کار در امارات
  • کار در دبی
    • لیست مشاغل مورد نیاز در دبی و میزان درآمد
    • کاریابی در دبی
  • نحوه کاریابی در امارات
  • مؤسسات کاریابی در امارات
  • بررسی ویزای همراه امارات
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در امارات
  • لیست مشاغل مورد نیاز امارات و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز امارات ✅ چگونگی اخذ ویزای کار امارات در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز امارات و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز امارات ، چگونگی دریافت ویزای کار امارات و حداقل حقوق در امارات در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت. آیا لیست مشاغل مورد نیاز امارات 2021 را در اختیار دارید؟ آیا میزان دستمزد و حداقل حقوق در امارات را می دانید؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات دست خواهیم یافت. در مورد لیست مشاغل مورد نیاز امارات می توان عنوان کرد که به نظر می رسد کشور امارات مصرف گرا است و اکثریت لیست مشاغل مورد نیاز امارات در زمینه خدمات باشد. اما این به آن معنا نیست که صرفا در زمینه خدمات نیاز به نیروی کار داشته باشند، بلکه در زمینه های مختلف، نیازمند نیروهای کار با تخصص و مهارت های خاص می باشند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را درباره امارات خدمت شما ارائه کنیم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مؤسسه  حقوقی ملک پور  تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در امارات:

امارات متحده عربی که در زبان انگلیسی به اختصار UAE عنوان می شود کشوری در خاورمیانه است. امارات از جنوب با کشورهای عمان و عربستان سعودی، از شرق با عمان، از غرب با عربستان سعودی و از شمال با قطر و ایران به واسطه دریا همسایه است. این کشور شیخ نشین از 7 ناحیه شارجه، دبی، الفجیره، راس الخیمه، ام القوین و عجمان تشکیل شده است که پایتخت آن ابوظبی است. در امارات هر یک از این نواحی طبق قوانین خود عمل می کنند اما در نهایت کشور تحت لوای یک پرچم و به پادشاهی خلیفه بن زاید آل نهیان اداره می شود. امارات متحده عربی وسعتی حدود 83 هزار کیلومتر مربع دارد و جمعیتی معادل 8.106.000 نفرد دارد. در امارات ذخایر طبیعی نفت بسیار زیادی جای گرفته است به طوری که روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت خام صادر می کند. 97 درصد مردم این کشور مسلمان هستند و تنها 20 درصد جمعیت امارات را افراد بومی تشکیل می دهند. در ادامه پیرامون لیست مشاغل مورد نیاز امارات صحبت خواهیم کرد.

امارات

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور امارات

ویزای کار امارات:

در این بخش در مورد لیست مشاغل مورد نیاز امارات و ویزای کاری امارات صحبت خواهیم کرد. برای اخذ ویزای کار در کشورهای گوناگون چند راه وجود دارد. در بعضی از کشور ها مانند آلمان و اتریش ویزاهای جستجوی کار وجود دارد و به سبب آن به متقاضیان کار این امکان را می دهد که 6 ماه در این کشورها حضور یابند و به جستجوی کار مشغول شوند. در بعضی از کشورها مانند استرالیا و کانادا بر اساس سیستم امتیاز بندی عمل می کنند. در کشورهایی مانند امارات و اکثر کشورهای اروپایی برای اخذ ویزای کار باید پیشنهاد شغلی از کارفرمایی اماراتی و یا اروپایی داشته باشید و با داشتن آن پیشنهاد، به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کرد. زمانی که کارفرمایی برای شخص متقاضی کار می خواهد پیشنهاد شغلی ارسال کند، باید به اثبات برساند که برای پر کردن آن جایگاه شغلی متقاضی دیگری وجود ندارد. از این بابت به لحاظ پیچیدگی های این امر، به نظر می رسد اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرما، کار آسانی نباشد. در ادامه در مورد لیست مشاغل مورد نیاز امارات و عوامل موثر بر دست یافتن کار مناسب، صحبت خواهیم کرد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مدارک مورد نیاز ویزای کار در امارات:

اگر شما هم یکی از علاقه مندان به دریافت ویزای کار کشور امارات هستید لازم است از مدارک مورد نیاز برای این کار آگاه شوید. متقاضیان اقامت در امارات از طریق کار، نیازمند دریافت ویزای کار می باشند. برای این منظور می بایست مدارکی را به سفارت تحویل نمایند. این مقاله توسط گروه حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور  اتریش تهیه شده است و کپی برداری از آن یا استفاده از محتوای مقاله با تغییر کوچکی در کلمات شرعاً و قانوناً حرام می باشد. موسسه حقوقی ملک پور هیچ گونه رضایتی از این کار ندارد. به طور کلی مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کار در امارات عبارتند از:

  • تکمیل و امضا فرم سفارت
  • گذرنامه متقاضی و فتوکپی آن
  • پرداخت هزینه ویزا که فقط بصورت نقدی میسر می باشد.
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه کارفرما و توضیح علت استخدام شخص متقاضی کار در امارات
  • مدرک پزشکی مبنی بر سلامت جسمانی و روانی

نرخ بیکاری در امارات:

نرخ بیکاری یکی از عوامل تاثیر گذار بر لیست مشاغل مورد نیاز امارات می باشد. در حال حاضر نرخ بیکاری در کشورهای مختلف از اهمیت بسیار بالایی برای انتخاب مسیر مهاجرت می باشد. در سال های اخیر و بین سال های 2008 الی 2010 به دلیل بحران اقتصادی در سراسر دنیا، امارات متحده عربی هم از این قاعده مستثنا نبوده و نسبتا نرخ بیکاری بالایی را تجربه می کند. این نرخ بیکاری در مقایسه با سال های 2016 به بعد می باشد. در نمودار زیر مشاهده می فرمایید که در سال 2010 نرخ بیکاری امارات نزدیک به 4 بوده است و بعد از آن سیر نزولی داشته است به طوری که در سال 2016 به پایین ترین سطح رسیده است که میزان نرخ بیکاری آن 1.5 بوده است. بعد از سال 2016 نرخ بیکاری در امارات سیر صعودی به خود گرفته است به طوری که در سال 2019 نرخ بیکاری امارات 2.5 بوده است. متوجه می شویم که لیست مشاغل مورد نیاز امارات تحت تاثیر نرخ بیکاری برای انتخاب مسیر مهاجرتی می باشد.

نرخ بیکاری در امارات

مشاغل مورد نیاز امارات 2021:

هر ساله در کشورهای مختلف لیست مشاغل مورد نیاز تغییر می کند اما یک دسته از مشاغل عمدتاً در یک کشور مدام نیروی کار ماهر نیاز می باشد. نیروی کار ماهر تعاریف گوناگونی می تواند داشته باشد اما وجه مشترک این تعاریف داشتن حداقل مدرک دانشگاهی لیسانس و چند سال سابقه کاری مرتبط با رشته می باشد. برای مشاغلی مانند جوشکاری و … که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند باید تخصص و مهارت شخص متقاضی به تایید کارفرما برسد و اصطلاحاً جاب آفر دریافت نماید. لیست مشاغل مورد نیاز امارات هم همانند دیگر کشورها دچار تغییر و تحول می شود به همین جهت سعی برآن داریم تا چند نمونه از شغل هایی که در لیست مشاغل مورد نیاز امارات قرار می گیرند را خدمت شما ارائه دهیم. در امارات مشاغلی در زمینه فناوری اطلاعات و امور مالی بیشترین تقاضای نیروی کار ماهر را دارند و حقوق این افراد 82.200 الی 123.000 دلار در سال خواهد بود. افزایش کسب و کارهای جدید به همراه سیستم های اتوماسیون مدرن سبب شده است که بیش از پیش در زمینه راه اندازی وبسایت و نگهداری از آن نیروی کار متخصص مورد نیاز باشد. از جمله شغل هایی که در لیست مشاغل مورد نیاز امارات قرار دارند عبارتند از: مهندسی شبکه، مدیر اجرایی، مدیریت حسابداری، حقوق و …  می باشد.

میزان حقوق برای کار در امارات:

در این بخش با محوریت لیست مشاغل مورد نیاز امارات و میزان حقوق برای کار در امارات در خدمت شما خوبان خواهیم بود. میزان حقوق و دستمزد به دلایل گوناگونی می تواند متغییر باشد. از جمله عوامل تاثیر گذار می توان به تعداد متقاضیان انجام کار اشاره کرد. طبیعی است زمانی که متقاضی انجام کار زیاد باشد به همان نسبت میزان حقوق و دستمزد پایین باشد و بالعکس. از عوامل مهم و تاثیر گذار دیگر سن و سال و میزان تجربه شخص متقاضی در انجام کار مورد نظر است. معمولا در امارات برای پیشبرد اهداف و به منظور تامین نیروی کار مورد نظر خود وارد قرارداد با شرکت های پیمانکار خارجی می شوند. این موضوع بیشتر در زمینه اکتشاف و استخراج منابع طبیعی همانند نفت و گاز می باشد. اما از آنجا که کشور امارات در زمینه های مختلف از جمله ساخت و ساز و طراحی شهری، در دنیا حرفی برای گفتن دارد، نیاز به نیروی متخصص در این زمینه مشهود است. در زیر میزان حداقل حقوق در امارات برای برخی مشاغل ارائه خواهد شد.

عنوان شغلی حقوق و دستمزد سالیانه به دلار
فناوری اطلاعات 82000 -123000
طراحی وب 52000 – 125000
مدیر مالی 103000
حسابدار 63000 – 117000
مهندس شبکه 62000 – 103000
دستیار اجرایی 49000 – 98000
مشاور ارشد 98000 – 220000

کار در دبی:

از آنجا که دبی یکی از شهرهای شناخته شده و پر طرفدار برای مهاجرت کاری است، در این بخش مختصری به معرفی لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، حقوق مشاغل در دبی و معرفی سایت کاریابی در دبی پرداخته ایم.

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی و میزان درآمد مشاغل:

ممکن است شغلهای مورد نیاز در دبی را در لیست مشاغل مورد نیاز امارات مشاهده نکنید. برخی از شغلهای مورد نیاز در دبی به دلیل توریستی بودن این شهر به وجود آمده اند. که مشاغل حوزه مهمان نوازی و گردشگری از جمله، مدیر رستوران، سرپرست خدمات هتل، کارگران هتل و رستوران و راهنمایان گردشگری از این جمله اند. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز در دبی به همراه مشاغل زیر مجموعه و درآمد مشاغل در دبی را مشاهده می کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی و میزان درآمد
عنوان شغلی محدوده حقوق پیش بینی شده (درهم امارات)
شغل مهمان نوازی و گردشگری
مدیر رستوران  5000 تا 8000
سرپرست خدمات هتل 3000  تا 7000
ناظر غذا و آشامیدنی  2000 تا 3000
کارکنان نظافت  2000 تا 3000
راهنمایان تور  5000 تا 7000
کارکنان پزشکی و بهداشتی
پرستار 6000 تا 8000
پزشکان عمومی 20،000 تا 35000
دستیار مدیر یا متخصص ورود اطلاعات
دستیار مدیر 3000 تا 8000 درهم
منابع انسانی و متخصصان استخدام
متخصص منابع انسانی باتجربه 1-4 سال تجربه 6000 تا 8000
مدیر منابع انسانی 5+ سال تجربه 8000 تا 20،000

نحوه کاریابی در دبی:

پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در دبی به نحوه کاریابی و معرفی سایت کاریابی دبی می پردازیم. بهترین راه برای کاریابی در دبی مراجعه به موسسات و وب سایت کاریابی دبی است. این وب سایت ها معمولا با دریافت رزومه از متقاضیان کار، در صورت نیاز کارفرمایی با مشخصات متقاضی کار مانند یک واسط ارتباطی متقاضی کار و کارفرما عمل می کنند. تعدادی از وب سایت های کاریابی دبی برای یافتن شغل و کارآموزی در جدول زیر قرار گرفته است.

سایت های کاریابی در دبی
bayt.com
Dubai Task
Khaleej Times Jobs
Dubizzle
Naukrigulf
Indeed
Laimoon
LinkedIn
Gulftalent

نحوه کاریابی در امارات:

در این بخش در خصوص نحوه کاریابی در امارات در خدمت شما خواهیم بود. در خصوص نحوه کاریابی می توان از طریق سایت ها و موسسات کاریابی در امارات استفاده کرد. برای امر کاریابی و مشاهده سایت ها و موسسات کاریابی در امارات می توان از سرچ گوگل استفاده نمود و اطلاعات خوبی در مورد نحوه انجام کار و نیروی کار متخصص مورد نیاز و همچنین میزان حقوق و دستمزد آن ذکر شده است. مراجعه حضوری و مصاحبه با کارفرماها جهت دریافت پیشنهاد شغلی راه دیگری برای کاریابی در امارات است. البته این راه که ممکن است برای همه افراد میسر نباشد. در ادامه لیست مؤسسات کاریابی معتبر در کشور امارات را جهت جستجوی کار در امارات معرفی خواهیم کرد.

مؤسسات کاریابی در امارات:

همانطور که بیان شد مراجعه به مؤسسات کاریابی به عنوان یکی از راه های مناسب برای کاریابی در امارات است. در این بخش به معرفی برخی از مؤسسات کاریابی معتبر در کشور امارات می پردازیم. در معرفی بعضی از این سایت ها می توان www.indeed.ae،  www.thenational.ae ،  www.prospects.ac.uk و … اشاره نمود. این نوشتار توسط تیم حقوقی موسسه ملک پور تهیه و نگارش شده است و استفاده از اطلاعات آن بدون ذکر منبع حرام است. ذکر این اطلاعات صرفا جهت مطالعه شما عزیزان می باشد و موسسه ملک پور در زمینه کاریابی در امارات خدماتی نخواهد داشت.

بررسی ویزای همراه در امارات:

در این بخش با لیست مشاغل مورد نیاز امارات و بررسی ویزای همراه در خدمتتان هستیم. یکی از دغدغه های مهاجرین و بخصوص متقاضیان کار در کشورهای خارجی، الحاق خانواده می باشد. در قوانین بین المللی، اگر شخصی اقامت بلند مدت از یک کشور داشته باشد، باید به خانواده او ویزای همراه تعلق گیرد. اقامت های بالای 6 ماه را معمولا اقامت بلند مدت گویند که در این نوع از اقامت اشخاص متاهل می توانند برای خانواده خود در خواست الحاق ارسال نمایند. زمانی که صحبت از خانواده می شود، خانواده شامل همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال می باشد. شخص متقاضی کار در امارات ابتدا به واسطه یکی از راه های قانونی موجود در امارات اقدام به کاریابی می کند. سپس درخواست پیوست خانواده را می تواند داشته باشد. مدت زمان اقامت خانواده بستگی به قرارداد شخص متقاضی کار دارد و به میزان قرارداد ایشان ویزای خانواده هم اعتبار خواهد داشت. معمولا قرارداد های کاری یک ساله می باشند و بعد از تمدید قرارداد کار می توانند ویزای خود را به همان میزان اعتبار ببخشند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در امارات:

در این بخش با موضوع لیست مشاغل مورد نیاز امارات و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در امارات در خدمت شما هستیم. امارات متحده عربی معمولا به چند روش تابعیت اعطا می نماید اما در بین این روش ها، اخذ تابعیت از طریق کار موجود نمی باشد. برای اخذ اقامت دائم بستگی به راه ورود شخص متقاضی می تواند داشته باشد. اگر شخصی 30 سال در امارات زندگی کرده باشد و در این 30 سال از لحاظ حقوقی و کیفری منعی نداشته باشد، پس از 30 سال می تواند در خواست تابعیت امارات داشته باشد. این مورد صرفا پس از گذراندن 30 سال اتفاق نمی افتد و باید درخواست شخص متقاضی مورد ارزیابی قرار بگیرد. معمولا افرادی که قصد اخذ تابعیت امارات را دارند، کار بسیار دشواری را پیش روی خود می بینند. در صورتی که این موضوع در اکثر کشورهای اروپایی پیشرفته پس از 5 سال کار بی وقفه در کشور مورد نظر، می توان به اقامت دائم و تابعیت آن کشور دست یافت.

لیست مشاغل مورد نیاز امارات و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز امارات ، چگونگی دریافت ویزای کار امارات و حداقل حقوق در امارات را در این مقاله مورد تحلیل قرار دادیم. متوجه شدیم که در لیست مشاغل مورد نیازامارات متحده عربی، شغل های گوناگونی وجود دارد اما در اکثر مواقع این مشاغل توسط شرکت های پیمانکار خارجی ساماندهی می شوند. از طرفی کشور امارات متحده عربی در موضوع اعطای اقامت دائم و تابعیت بسیار سخت گیری اعمال می کند. به طوری که باید 30 سال را در امارات بی وقفه کار کنید و پس از آن با بررسی های دولتی، پاسخ درخواست ها را می دهند. به نظر می رسد این پروسه بسیار زمان بر و ریسک پذیر است، چراکه پس از 30 سال ممکن است شخص متقاضی مشمول دریافت تابعیت نباشد. به همین جهت پیشنهاد ما کشورهای اروپایی یا کانادا می باشد که وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آن ها مشخص می باشد. در مقاله لیست مشاغل مورد نیاز امارات پیرامون وضعیت ویزای کار امارات صحبت کردیم. امیدواریم از اطلاعات مقاله لیست مشاغل مورد نیاز امارات استفاده کرده باشید و پاسخگوی سوالات شما عزیزان بوده باشیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد لیست مشاغل مورد نیاز امارات و یا اروپا با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز امارات

✅ دریافت ویزای کار در امارات چگونه امکان پذیر است؟

برای کار در امارات نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی در این کشور است.

✅ نرخ بیکاری کشور امارات به چه میزان  است؟

نرخ بیکاری امارات در سال 2020 در حدود 2.6 درصد است. که این عدد بسیار پایین است.

✅ بیشترین نیاز به نیروی کار در لیست مشاغل مورد نیاز در امارات کدام است؟

مهندسی شبکه، مدیر اجرایی، مدیریت حسابداری، حقوق از جمله رشته های مورد نیاز نیروی کار در این کشور است.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      قبل از هر چیز از مورد نیاز بودن شغلتان در این کشور با مطالعه لیست مشاغل مورد نیاز امارات اطمینان حاصل کیند. در خصوص نحوه کاریابی می توان از طریق سایت ها و موسسات کاریابی در امارات استفاده کرد. مراجعه حضوری و مصاحبه با کارفرماها جهت دریافت پیشنهاد شغلی راه دیگری برای کاریابی در امارات است.البته این راه که ممکن است برای همه افراد میسر نباشد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *