لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  •  شرایط عمومی کار در ارمنستان
  • ویزای کاری ارمنستان
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار در ارمنستان
  • نرخ بیکاری در ارمنستان
  • لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان 2021
  • میزان حقوق کار در ارمنستان
  • نحوه کاریابی در ارمنستان
  • مؤسسات کاریابی در ارمنستان
  • بررسی ویزای همراه ارمنستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ارمنستان
  • سخن پایانی کار در ارمنستان

لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان، مهاجرت به ارمنستان از طریق کار، موسسات کاریابی در ارمنستان و بررسی وضیعت اقامت و تابعیت از طریق کار در ارمنستان به طور تخصصی در این مقاله مورد تجزیه و تحلیل علمی قرار می گیرد. نرخ بیکاری در ارمنستان چگونه است؟ لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان به چه صورت می باشد؟ آیا امکان کار در ارمنستان با حقوق بالا وجود دارد؟ کاریابی در ارمنستان برای متقاضیان خارجی چگونه است؟ موسسات کاریابی در ارمنستان چگونه به متقاضیان کار کمک می کنند؟ بهترین شغل در  ارمنستان چه شغلی است؟ بسیاری از مخاطبین به دلیل نزدیکی ارمنستان به سرزمین ایران، به دنبال شرایط کار و اخذ ویزای کار در کشور ارمنستان و سایر کشور های همسایه ایران می باشند. امروزه ارمنستان یکی از این کشور ها می باشد که بسیاری از افراد مایل به دریافت اطلاعات در زمینه مهاجرت به این کشور از طریق کار می باشند.

تیم تخصصی مشاوره ای مؤسسه حقوقی ملک پور بر آن شده است تا اطلاعاتی جامع و کامل در زمینه ویزای کاری و لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان 2021 برای علاقه مندان و متقاضیان کار به این کشور، فراهم آورد. همچنین شما مخاطبین گرامی می توانید جهت دریافت پاسخ سوال های خود در زمینه مهاجرت به ارمنستان از طریق کار و لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید و از مشاوره های تلفنی رایگان مؤسسه  حقوقی ملک پور بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در ارمنستان:

در جنوب منطقه قفقاز در میان مرز قاره آسیا و اروپا، کشوری با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر به نام ارمنستان قرار گرفته است. پایتخت این کشور، شهر زیبای ایروان می باشد. ارمنستان با کشور های گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ایران به ترتیب از شمال، شرق، غرب و جنوب هم مرز و همسایه می باشد. دین مردم این کشور مسیحیت می باشد و به عنوان اولین کشوری که دین مسیحیت را نیز به رسمیت شناخت، به یاد آورده می شود. زبان رسمی مردم این کشور ارمنی می باشد. واحد یکای پول رسمی این کشور درام است. اقتصاد ارمنستان مختلط می باشد. به این معنا که بخش های خصوصی با برنامه توسعه ای دولت هماهنگ و متمرکز می باشند. بنابراین شغل مردم ارمنستان هم در بخش های خصوصی و هم در بخش های دولتی این کشور است.

جالب است بدانید که ارمنستان یکی از کشور هایی است که بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، مستقل شد و اعلام استقلال نمود. این کشور با توجه به کشور های همسایه ی خود که بعد از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفتند، اقتصاد شکوفا تری دارد. اما همچنان وضع زندگی و درآمد برای مردم این کشور چندان جالب نمی باشد. همچنان دولت ارمنستان برای فراهم آوردن کار برای شهروندان خود با بحران مواجه است و وضعیت شغل مردم ارمنستان نیز تحت تاثیر این بحران بوده است. در ادامه مطالب بیشتری از مهاجرت کاری و لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان عنوان خواهد شد.

ارمنستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ارمنستان

ویزای کار در ارمنستان:

لیست مشاغل مورد نیاز در ارمنستان برای اخذ ویزای جستجوی کار در این کشور ارائه نمی شود. به این معنا می باشد که افراد برای اخذ اقامت کاری در کشور ارمنستان، نیازمند یک پیشنهاد شغلی از شرکت ها و کارفرما های این کشور می باشند. همچنین الزامی می باشد علاوه بر تطابق رشته تحصیلی افراد با لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان، از تخصص و مهارت کافی نیز برخوردار باشند. به متقاضیان ویزای کار ارمنستان توصیه می شود، قبل از انجام هر گونه اقدام، شرایط کاری و اطلاعات کافی در زمینه کسب بنمایند. در قسمت زیر انواع مدت اقامت از طریق کار و ایجاد کسب و کار در ارمنستان یا سرمایه گذاری عنوان شده است.

سن  

گذرنامه ویژه اقامت دائم اقامت موقت عنوان / اجازه اقامت
10 ساله قابل تمدید 5 ساله، قابل تمدید 1 ساله، قابل تمدید اعتبار
سرمایه گذاری در اقتصاد، ایجاد یک کسب و کار الزامات
315 $ 295 $ 220 $ هزینه های دولتی
60 روزه 30 روزه مدت پروسه
همسر، پدر و مادر، پسر، دختر، خواهر،پدربزرگ و مادر بزرگ، نوه همسر، پدر و مادر، پسر یا دختر همراه
پس از 3 سال اخذ شهروندی

همچنین بسیاری از افراد به عنوان گردشگر با ویزای توریستی به ارمنستان می آیند و سپس در خواست کار در این کشور را دارند. باید ذکر کرد، طبق قانون مصوب شده توسط دولت این کشور، افرادی که با ویزای توریستی به این کشور ورود پیدا می کنند، اجازه کار در ارمنستان را نخواهند داشت. در این صورت افراد برای کار در لیست مشاغل مورد نیاز در ارمنستان، می توانند با مراجعه به موسسات کاریابی بین المللی ارمنستان برای دریافت پیشنهاد شغلی به صورت حضوری اقدام کنند. چنانچه شخصی خود با ایجاد کار در ارمنستان ، صاحب کسب و کار در ارمنستان باشد، برای کار کردن، نیازی به مجوز کار ندارد. علاوه بر مورد ذکر شده، افراد دیگری هم هستند که برای کار کردن، نیاز به مجوز کار ندارند، از جمله:

1. شخصی که دارای اقامت دائم کشور ارمنستان می باشد.

2. افرادی که به عنوان کارگر جهت پروسه های فرهنگی و ورزشی به مدت کوتاهی وارد کشور شده اند.

3. اشخاصی که به کشور ارمنستان پناهنده شده اند.

4. دانشجویان بین المللی که اجازه کار پاره وقت را دارا می باشند.

5. اشخاصی که به عنوان همراه با شخص اصلی به داخل خاک ارمنستان آمده اند.

6. اعضای خانواده های دیپلماتیک

7. مدیران سازمان ها و مراکز تجاری که به عنوان صاحب بیزینس در ارمنستان سرمایه گذاری کرده اند.

8. اشخاصی که جهت برگزاری سمینار و کنفرانس های بین المللی حضور دارند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار ارمنستان:

لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان برای آن دسته از افرادی که منطبق با آن هستند، الزام می دارد که جهت کار و اخذ ویزای کاری در این کشور، آشنایی با زبان ارمنی را در اولویت های خود قرار بدهند. قابل توجه می باشد که برای اتباع ایرانی سفر به کشور ارمنستان به مدت 3 ماه ( 90 روز ) نیاز به اخذ ویزا ندارد. اما کسانی که در مدت این سه ماه ورود پیدا می کنند، جهت کار در ارمنستان بایستی ویزای کاری دریافت کنند. با دقت به لیست مشاغل مورد نیاز در ارمنستان و مراجعه به موسسات کاریابی بین المللی ارمنستان ممکن است موفق به یافتن کار در ارمنستان با حقوق بالا شوید. از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری ارمنستان موارد زیر است.چنانچه افراد تمامی مدارک آماده داشته باشند، می توانند جهت اخذ ویزای کاری ارمنستان اقدام بفرمایند.

  • ارائه گذرنامه با اعتبار کافی ( گذرنامه بایستی حداقل یک سال اعتبار داشته باشد + یک صفحه خالی داشته باشد )
  • تکمیل فرم در خواست ویزا
  • نامه پیشنهاد کاری از طرف شرکت ارمنی
  • سه قطعه رنگی عکس ویزایی با زمینه سفید
  • ارائه محل اسکان شما ( ارائه رسید رزرو هتل یا ارائه اجاره خانه در ارمنستان )
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • بیمه نامه پزشکی

نرخ بیکاری در ارمنستان:

لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان می تواند همزمان آماری از نرخ بیکاری در این کشور و شاخه های فعالیت آن نیز به ما بدهد. افرادی که نیاز به کار در کشور های خارجی را دارند، می توانند از شرکت ها و کارفرما های آن کشور پیشنهاد شغلی دریافت کنند و یا در صورت امکان به جستجوی کار بپردازند. تمامی این شرایط در زمانی رخ می دهد که آن کشور نیاز به نیروی کار و بحران مشاغل را داشته باشد.  معمولا نرخ بیکاری در چنین کشور هایی زیر 4 درصد می باشد. از آنجا که دولت برای تامین شغل مردم ارمنستان در بحران است و نرخ بیکاری نیز در سطح ایده آلی نیست، می توان نتیجه گرفت که نیاز به ایجاد کسب و کار در ارمنستان و ایجاد فرصت های شغلی برای شهروندان این کشور ضروری تر است. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2019 به عدد 17.71 رسید. این سابقه بیکاری در سال های گذشته نیز در ارمنستان مشاهده می شود.

نرخ بیکاری در ارمنستان

مشاغل مورد نیاز ارمنستان 2021:

لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان با توجه به نوع اقتصاد و ظرفیت نیروی کاری ارائه می شود. افراد متقاضی باید با توجه به رشته تحصیلی، نوع مهارت و تخصص خود باید در لیست مشاغل مورد نیاز در ارمنستان بررسی کنند و با توجه به شغل مورد نیاز، به شرکت ها و کارفرما های کشور ارمنستان درخواست شغل را بدهند. در جدول زیر مشاغل مورد نیاز ارمنستان در سال 2021 را عنوان نموده است که متقاضیان می توانند جستجو و بررسی در این لیست داشته باشند. بیشتر تمرکز بر رشته های فنی-مهندسی و مدیریتی دارد.

مشاغل مورد نیاز ارمنستان 2021
مدیر شعبه مهندسی نرم افزار
مشاور کسب و کار مشاور مالی
مدیر فروش دستیار اداری
مهندسی اتوماسیون برنامه نویس
مدیر بازاریابی حسابدار
مدیر پروژه مهندسی کشاورزی

میزان حقوق برای کار در ارمنستان:

با توجه به رشته و تخصص افراد، توسط اداره کار این کشور حقوق و مزایا افراد را نیز تعیین می کند. به طور کلی باید بیان نمود که شرایط کار و میزان دستمزد در این کشور از شرایط خوبی برخوردار نیست. اگر چه میزان حقوق در ارمنستان از ایران کمتر است اما هزینه های زندگی با توجه به میزان دریافتی افراد منطبق می باشد. بنابراین کار در ارمنستان با حقوق بالا کار چندان راحتی نمی باشد. میانگین دستمزد برای کارمندان ارمنی در سال های گذشته حدود 360 دلار در ماه بوده است. این عدد در با گذشت زمان بهبود داشته است و درحال حاضر به میانگین دستمزد 395 دلار در ماه رسیده است. این میزان حقوق جهت هزینه های زندگی در ارمنستان کافی می باشد. پس می توان گفت بهترین شغل در ارمنستان شغلی است که هم در لیست مشاغل مورد نیاز در ارمنستان باشد و دچار کمبود نیرو و هم درآمد مناسب داشته باشد.

 همچنین ذکر این نکته الزامی می باشد، تمامی مطالب مربوط به مقاله لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان توسط تیم تخصصی مشاوره ای موسسه حقوقی ملک پور گردآوری شده است و تمام حقوق معنوی آن در اختیار این موسسه می باشد و هر گونه کپی برداری از آن قانونا و شرعا تخلف محسوب می شود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

نحوه کاریابی در ارمنستان:

متقاضیانی که قصد مهاجرت به ارمنستان از طریق کار را دارد، در ابتدا بایستی لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان را بررسی نموده و در صورت تطابق، اقدام به کاریابی در ارمنستان کنند کنند. مراجعه به موسسات کاریابی بین المللی ارمنستان را می توان بهترین راه برای کاریابی در این کشور دانست. البته برای دریافت ویزای کار علاوه بر کاریابی در لیست مشاغل مورد نیاز در ارمنستان می توان از طریق ایجاد کار در ارمنستان و راه اندازی کسب و کار در ارمنستان نیز اقدام کرد. مراحل ویزای کار به شرح زیر است.

  • کارفرما در ابتدا بایستی اجازه کار را برای شخص واجد شرایط از اداره مهاجرت اخذ بنامید.
  • اداره مهاجرت در ابتدا آگهی استخدامی را در کشور ارمنستان با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز انتشار می دهد.
  • اگر چناچه شخصی واجد شرایط در ارمنستان یافت نشد و یا از دید کارفرما مناسب نباشد، متقاضی خارجی واجد شرایط برای استخدام می باشد.
  • مجوز کار در ارمنستان فقط برای آن کاری که کارفرما نیاز دارد و آگهی شده است، صادر می شود.
  • . پس از درخواست ویزای کاری ارمنستان، نیاز از یک اجازه اقامت نیز از اداره مهاجرت و یا پلیس این کشور اخذ نمایید.
  • کارت اقامت افراد معمولا پس از یک ماه تا یک ماه و نیم پس از درخواست متقاضیان صادر می شود.

کار فرما برای اخذ اجازه کار و کارت اقامت به ترتیب مبالغی حدود 50 و 220 دلار آمریکا را باید پرداخت نماید. همچنین چنانچه روال و ضوابط اداره مهاجرت ارمنستان در زمینه اخذ ویزای کاری صورت نپذیرد، جریمه های معادل 200 تا 300 دلار در پی خواهد داشت. همچنین چنانچه کارفرما پس از صدور مجوز کار، نتواند موقعیت کاری و شرایط مناسب را فراهم آورد، بایستی هزینه های سفر متقاضی را پرداخت نماید.

مؤسسات کاریابی در ارمنستان:

لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان ، امکان کار برای افراد در زمینه های تخصص مرتبط فراهم می آورد. چنانچه افراد کامل واجد شرایط باشند، می توانند از طریق موسسات کاریابی بین المللی ارمنستان در این کشور اقدام به پیدا کردن کارفرما و اخذ ویزای کاری خود بنمایند. آدرس و تلفن موسسات کاریابی ارمنستان جهت بررسی و آگاهی دادن به افراد به شرح زیر می باشد.

موسسات کاریابی ارمنستان به همراه مشخصات تماس و آدرس
Lusine Petrosyan, Director

Armenia, 0051, Yerevan

Komitasi Ave., 49 Building, 2nd Floor, Room 8

(Arabkir adm. district)

Mon Tue Wed Thu Fri (09:30-18:00)

Sat (13:00-16:00)

+374-10-200508, +374-77-207866 (mobile), +374-77-520919 (mobile)

Cleaning Service: +374-93-355524 (mobile)

Event Management: +374-77-455177 (mobile)

http://www.spyur.am/getjob

marine Avagyan, Director

Address, telephone

Armenia, 0009, Yerevan

Teryan St., 91 Building, 2nd Floor, Room 6 (in the building of “Hakob Meghapart House of Print”)

(Kentron adm. district)

+374-10-587525, +374-77-529940 (mobile), +374-99-260860 (mobile)

lliana A. Tevanyan, Director

Address, telephone

Office

Armenia, 0023, Yerevan

Arshakunyats Ave., 4 Building, 5th Floor, Room 501

(Kentron adm. district)

Mon Tue Wed Thu Fri (10:00-18:00)

Sat (10:00-16:00)

Office: +374-10-565658, +374-41-109944(mobile), +374-77-109946(mobile)

ousanna M. Shamakhyan, Director

Address, telephone

Armenia, 0009, Yerevan

Koryuni St., 19a Building, 2nd Floor, Office 38

(Kentron adm. district)

Mon Tue Wed Thu Fri (10:00-18:00)

+374-10-584945, +374-99-584945 (mobile) , +374-94-584945 (mobile) , +374-55-584945 (mobile)

Other communications

Online Calls: +374-55-584945 (Viber)

Online Calls: +374-55-584945 (WhatsApp)

بررسی ویزای همراه در ارمنستان:

لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان خواستار افراد واجد شرایط برای کار در این کشور می باشد. چناچه اشخاص در کشور ارمنستان پیشنهاد کاری از یک شرکت را داشته باشند، می توانند قرارداد کاری یک ساله با کارفرمای آن شرکت امضا کنند. پس از امضای قرارداد ضمن مجوز اقامت یک ساله ( قابل تمدید)، به اعضای خانواده متقاضی نیز ( همسر، فرزندان زیر 18 سال )  اقامت یک ساله کشور ارمنستان داده می شود. ارمنستان کشوری است که نیاز بحرانی به فرصت های شغلی دارد. بنابراین خواستار سرمایه گذارانی است که تمایل به سرمایه گذاری در این کشور را دارند. افرادی که در این کشور کارآفرینی می کنند، برای کار کردن در شرکت خود نیازمند مجوز کار نمی باشند و همراهان نیز شامل اقامت ارمنستان خواهند شد. حال باید دید افرادی که به عنوان همراه قصد اخذ اقامت ارمنستان را دارند، باید چه مدارکی را ارائه بدهند. از جمله مدارک مورد نیاز:

  • ارائه گذرنامه با اعتبار کافی ( گذرنامه بایستی حداقل یک سال اعتبار داشته باشد + یک صفحه خالی داشته باشد )
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • سه قطعه رنگی عکس ویزایی با زمینه سفید
  • اثبات رابطه زوجیتی ( ارائه سند ازدواج )
  • ارائه نامه تمکن مالی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ارمنستان:

اگر شخصی طبق لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان، واجد شرایط برای کار باشد، ابتدا شغل مورد نظر در کشور ارمنستان آگهی می شود و اگر چنانچه شخصی با عناوین ذکر شده در ارمنستان حضور نداشت، متقاضی خارجی می تواند قرارداد کاری خود را امضا کند. این قرارداد برای شخص اقامت موقت یکساله را در پی خواهد داشت. این اقامت قابل تمدید می باشد. اما آنچه بسیار مورد توجه قرار می گیرد آن است که در هر صورت، فرد نمی تواند به تابعیت ارمنستان برسد. برای اخذ تابعیت، ازدواج در ارمنستان راهی است که باید با یک شخص ارمنی ازدواج نمود و طبق شرایط و قوانینی خاص به شما تابعیت داده خواهد شد. همچنین ذکر این نکته الزامی می باشد، تمامی مطالب مربوط به مقاله لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان توسط تیم تخصصی مشاوره ای موسسه حقوقی ملک پور گردآوری شده است و تمام حقوق معنوی آن در اختیار این موسسه می باشد و هر گونه کپی برداری از آن قانونا و شرعا تخلف محسوب می شود.

کار در ارمنستان و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان، مهاجرت به ارمنستان از طریق کار و اخذ ویزای کاری در ارمنستان، به طور تخصصی در این مقاله مورد تجزیه و تحلیل علمی قرار گرفت. با توجه به شرایط اقتصادی نابسمان و بحران های فرصت شغلی در این کشور بسیار اندک می باشد. چناچه به در پی یافتن فرصت های شغلی مناسبی می باشید، توصیه می شود مقالات ویزای جستجوی کار اتریش، ویزای جستجوی کار آلمان و ویزای کاری کانادا را مطالعه بفرمایید. همچنین می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی ملک پور(ملک پور اتریش ) در ارتباط باشید و از مشاوره های تلفنی رایگان این موسسه بهره مند شوید. عزیزان می توانید سوالات خود را در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان و مهاجرت به ارمنستان از طریق کار را در پایان مقاله در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان

✅ برای مهاجرت به ارمنستان از طریق کار چه شرایطی لازم است؟

افراد برای مهاجرت به ارمنستان از طریق کار، نیازمند یک پیشنهاد شغلی از شرکت ها و کارفرما های این کشور می باشند. همچنین الزامی است علاوه بر تطابق رشته تحصیلی افراد با لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان، از تخصص و مهارت کافی نیز برخوردار باشند.

✅  با توجه به نرخ بیکاری ارمنستان شانس یافتن کار در ارمنستان با حقوق بالا برای ایرانیان چگونه است؟

نرخ بیکاری در این کشور طی آخرین آمار به عدد 17.71 رسید. با توجه به این نرخ بیکاری شانس یافتن کار در ارمنستان با حقوق بالا برای مهاجران امری دشوار است.

بهترین شغل در ارمنستان، چه شغلی است؟

بهترین شغل در ارمنستان شغلی است که هم در لیست مشاغل مورد نیاز در ارمنستان باشد و دچار کمبود نیرو و هم درآمد مناسب داشته باشد.

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری ارمنستان جود دارد؟

بله، پس از امضای قرارداد ضمن مجوز اقامت یک ساله به اعضای خانواده متقاضی نیز ( همسر، فرزندان زیر 18 سال )  اقامت یک ساله کشور ارمنستان داده می شود.

4 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      خیر با کار کردن در ارمنستان فقط امکان تمدید اقامت با تمدید قرارداد کاری وجود دارد. در هر صورت، فرد نمی تواند به تابعیت ارمنستان برسد.

      پاسخ
    • gholampour
      gholampour گفته:

      سلام. اگر بتونید از سمت یک کارفرما دعوت نامه کسب کنید می تونید به این کشور مهاجرت کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *