لیست مشاغل مورد نیاز اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اتریش
  •  ویزای کاری اتریش
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در اتری
  • نرخ بیکاری در اتریش
  • لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021
  • میزان حقوق برای کار در اتریش
  • نحوه کاریابی در اتریش
  • مؤسسات کاریابی در اتریش
  • بررسی ویزای همراه اتریش
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اتریش
  • سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز اتریش ✅ شرایط اخذ تابعیت از طریق کار در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021، شرایط مهاجرت به اتریش از طریق کار و شرایط اخذ تابعیت اتریش بر مبنای ویزای کاری از جمله اصلی ترین مواردی هستند که در این مقاله به صورت کاملاً تخصصی و علمی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. چنانچه قصد مهاجرت کاری به کشور اتریش را دارید، آیا از لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021 اطلاعات کاملی دارید؟ آیا برای یافتن شغل مناسب با شرایط تان، می توانید به تجارب مؤسسات کارآفرینی اعتماد کنید؟ آیا به نرخ بیکاری کشور اتریش در سال های اخیر توجه کرده اید؟ برای دریافت پاسخ سوالات فوق الذکر و مواردی اینچنینی درباره مهاجرت به اتریش از روش کار در ادامه مقاله با ما همراه باشید. با توجه به اینکه سطح کیفیت زندگی در کشور اتریش مطابق با استانداردهای جهانی است و هزینه های مورد نیاز زندگی در این کشور، منطقی می باشند؛ لذا سالیانه افراد زیادی در صدد کسب اقامت اتریش از طریق ویزای کاری این کشور بر می آیند.

به شما پیشنهاد می کنیم تا چنانچه پس از مطالعه این مقاله، کماکان سوالی در ارتباط با موضوع لیست مشاغل مورد نیاز اتریش در ذهن شما باقی ماند، با وکلای مجرب ما در مؤسسه  حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های رایگان تلفنی آنها بهره مند شوید. مفتخریم به اطلاع شما برسانیم که یکی از شعب اصلی مؤسسه حقوقی ملک پور با مدیریت جناب آقای ملک پور در اتریش فعال می باشد.

شرایط عمومی کار در اتریش:

به دلیل رتبه ویژه کشور اتریش از لحاظ وضعیت کیفی زندگی از یک سو و وجود تسهیلات رفاهی مناسب از سوی دیگر، متقاضیان مهاجرتی زیادی خواهان مهاجرت کاری به کشور اتریش می باشند. لذا اطلاع از شرایط عمومی کشور اتریش و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز اتریش ضرورتی است که احساس می شود. لازم به ذکر است که این مقاله از سوی متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور تهیه و تدوین شده است و کپی برداری از آن به هر نحو ممنوع می باشد. با توجه به نرخ پایین بیکاری در کشور اتریش در سال های اخیر، طبیعتا خیل عظیمی از متقاضیان مهاجرت به کشور اتریش، علاقه مند به مهاجرت کاری به این کشور می باشند. 3 راه اصلی برای مهاجرت کاری به کشور اتریش وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

  • اقامت دائم (Permanent residence)
  • اقامت موقت (Temporary residence)
  • استخدام از قبل مشخص شده (Fixed term employment)
کار در اتریش درباره اتریش مساحت و جمعیت اتریش پایتخت اتریش واحد پول اتریش

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اتریش

فایل ویدئویی موسسه ملک پور در خصوص شرایط اخذ ویزای جستجوی کار اتریش

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار در اتریش:

بطور معمول، افراد متقاضی مهاجرت به کشور اتریش برای ورود و اشتغال در این کشور، باید بتوانند اقامت و مجوز کار در اتریش را دریافت نمایند. در صورتی که متقاضی خارج از محدوده اتحادیه اروپا باشد باید جهت اقامت 90 روزه ویزا، و برای اقامت بیش از 90 روز، مجوز اقامت یا  Residence permit دریافت نماید. اگر فرد تمایل به اقامت بلند مدت کشور اتریش را داشته باشد، می‌تواند درخواست کارت قرمز سفید قرمز را داشته باشد. در کشور اتریش، ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار برای شخص متقاضی صادر می‌گردد که توسط این ویزا فرد به منظور یافتن شغل و یا کارفرمای کاری می‌تواند وارد کشور اتریش شود. اما فرد متقاضی مهاجرت به اتریش باید بداند که این ویزا بر اساس نوعی جدول امتیاز بندی صادر می‌شود و اشخاص متقاضی این نوع ویزا باید امتیاز مورد نیاز بر اساس این جدول امتیاز بندی را کسب نمایند.

 معمولاً این نوع ویزا برای افراد متخصص و فوق ماهر مناسب می باشد. بر اساس آخرین قوانین صادر شده برای این نوع ویزا در اتریش، متقاضیان خارج از محدوده اتحادیه اروپا در صورت کسب امتیاز 70 می‌توانند برای ویزای جستجوی کار اقدام کنند. متقاضی پس از دریافت این نوع ویزا تا 6 ماه مجاز است که در کشور اتریش دنبال کار و کارفرمای مناسب باشد. ویزای کار اتریش نیز راهی دیگر برای ورود به این کشور است، متقاضی مهاجرت به اتریش در صورت داشتن پیشنهاد کار از کارفرمای مقیم این کشور، می‌تواند جهت دریافت ویزای کار اقدام نماید، فرد در ابتدا باید بر اساس حرفه و مهارت خود و شغل های مورد نیاز اتریش، کارفرمایی را پیدا کرده و با وی در این زمینه مذاکره کند، سپس در صورت پذیرش کارفرما باید مجوز لازم را از اداره کار کشور اتریش دریافت کند، و همچنین باید ثابت نماید که برای پر کردن این جایگاه شغلی، فرد اتریشی نیازمند این کار وجود ندارد. همچنین کارفرما باید به مدت 3 ماه آگهی استخدام منتشر نماید تا از این مورد اطمینان حاصل کند. بطور رایج کارفرما پیشنهاد شغلی را بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش ارائه می‌نماید. ویزای کار در کشور اتریش شامل موارد زیر می گردد:

  • ویزای کار جهت استخدام افراد بسیار متخصص
  • ویزای کار جهت استخدام نیروهای کلیدی و اصلی مشاغل موجود در لیست مشاغل کشور اتریش
  • ویزای مشاغل دارای نقصان در کشور اتریش تحت عنوان مشاغل

در جدول زیر نحوه امتیاز بندی مربوط به استخدام نیروی کار در کشور اتریش را برای شما آورده ایم:

امتیاز نیروی کار در شغل های مورد نیاز
مدارک تحصیلی ، مهارت ، حقوق دریافتی حداکثر 30 امتیاز
تحصیلات فنی و حرفه ای در زمینه شغل های کم درآمد 20 امتیاز
واجد شرایط پذیرش در دانشگاه 25 امتیاز
تکمیل برنامه مطالعاتی 3 ساله در موسسات آموزش عالی 30 متیاز
سن  حداکثر 15 امتیاز
تا 30 سال 15 امتیاز
تا 40 سال 10 امتیاز
مهارت زبان انگلیسی
انگلیسی در سطح A2 5 امتیاز
انگلیسی در سطح B1 10 امتیاز
مهارت زبانی آلمانی
آلمانی در سطح A1 5 امتیاز
آلمانی در سطح A2 10 امتیاز
آلمانی در سطح B2 15 امتیاز
سابقه کاری
هر یک سال سابقه کاری 2 امتیاز
کار در اتریش به ازای هر سال 4 امتیاز
مجموع امتیازات 90
حداقل امتیاز مورد نظر 55 امتیاز

حال با توجه به اینکه برای شما عنوان داشتیم که این نوع ویزای کار مختص افراد ماهر و متخصص است بنابراین در جدول زیر نحوه امتیاز بندی برای نیروهای متخصص را برای شما آورده ایم:

نحوه امتیاز بندی برای اشخاص متخصص و فوق ماهر
مدارک تحصیلی ، مهارت ها حداکثر 40 امتیاز
مدرک تحصیلی از موسسات آموزش عالی (لیسانس) 20 امتیاز
مدرک تحصیلی در رشته علوم ریاضی،انسانی،علوم طبیعی 30 امتیاز
مدرک تحصیلی دکترا و کارشناسی ارشد 40 امتیاز
فعالیت های پژوهشی و نوآورانه (ثبت اختراع) 20 امتیاز
جوایز شناخته شده مانند المپیادها 20 امتیاز
سن  حداکثر 15 امتیاز
از 50000 تا 60000 یورو 20 امتیاز
از 60 تا 70 هزار یورو 25 امتیاز
بالای 70 هزار یورو 30 امتیاز
مهارت زبان انگلیسی

داشتن مدرک دیپلم از اتریش 5 امتیاز
داشتن لیسانس یا فوق لیسانس از اتریش 10 امتیاز
مهارت زبانی آلمانی
تا 35 سال 20 امتیاز
از 36 تا 40 سال 15 امتیاز
از 41 تا 45 سال 10 امتیاز
سابقه کاری
زبان آلمانی و یا انگلیسی در سطح A1 5 امتیاز
زبان آلمانی و یا انگلیسی در سطح A2 10 امتیاز
مجموع امتیازات 90
هر یک سال سابقه کاری 2 امتیاز
هر 6 ماه سابقه کار در اتریش 10 امتیاز
مجموع امتیازات 100
حداقل امتیاز مورد نظر 70 امتیاز

فایل ویدئویی موسسه ملک پور در خصوص نحوه امتیازبندی ویزای کاری اتریش

  • 10 دقیقه
  • 13 K
  • ارسال

مدارک مورد نیاز ویزای کار در اتریش:

در  بخش‌های مختلف این مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری اتریش، و دریافت کارت قرمز سفید قرمز می‌پردازیم. روش های مختلفی برای مهاجرت به اتریش و کار در این کشور وجود دارد، که متقاضیان مهاجرت به این کشور بر اساس شرایط خود می‌توانند دست به انتخاب هر یک از این راه ها بزنند. یکی از رایج ترین روش ها، اخذ ویزای کاری کارگر فوق ماهر یا همان very highly qualified Workers است. برخی از مدارک میان انواع درخواست ‌ها مشترک و همان مدارک دریافت کارت قرمز سفید قرمز بوده و برخی دیگر بر اساس نوع ویزای کار مشخص می‌شوند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جستجوی کار در کشور اتریش عبارتند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار تاریخی
  • مدارک مربوط به گواهی تولد
  • عکس جدید با اندازه 45 در 35 میلی متر
  • مدرک نشان دهنده محل اسکان شخص متقاضی مهاجرت در اتریش
  • بیمه سلامت شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش
  • پرینت بانکی نشان دهنده تمکن مالی مربوط به شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش

مدارک موجود در زیر نیز برای نشان دادن شرایط و امتیازات فرد متقاضی مهاجرت به اتریش از طریق دریافت ویزای جستجوی کار مورد نیاز می باشند:

  • مدرک تحصیلی شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش
  • پرینت درآمد سال‌های پیش شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش
  • فعالیت ‌های پژوهشی و تحقیقاتی شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش
  • جوایز بین المللی مربوط به شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش
  • مدرک تحصیل در کشور اتریش
  • سابقه کاری مربوط به شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش
  • مدرک زبان مربوط به شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش
  • رزومه کاری مرتبط و قوی مربوط به شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش
  • ویزا و مجوز جهت اقامت برای شخص متقاضی مهاجرت به کشور اتریش

برای ویزاهای نظیر مشاغل کلیدی موجود در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش تحت عنوان other key Workers و یا کارگران ماهر تحت عنوان Skilled Workers، متقاضی دریافت ویزا باید مدارکی را ارائه نماید که نشان دهنده گذراندن دوره آموزشی فنی و حرفه ای، ورزشکاری و یا مربی گری می باشد. برای اثبات تمکن مالی، اثبات از طریق شخص ثالث و ارائه ضمانت نامه مالی از جانب وی مورد نیاز است. در زمینه اسکان نیز، متقاضی جستجوی کار بر اساس لیست شغل های مورد نیاز اتریش باید در محلی ساکن باشد که رایگان نبوده و به راحتی قابل فسخ نباشد. همچنین باید توجه داشت که حضور متقاضی در کشور اتریش نباید باعث بر هم زدن امنیت و قوانین این کشور و یا حتی رابطه این کشور با کشورهای دیگر شود.

نرخ بیکاری در اتریش:

قاعدتاً چنانچه شخصی متقاضی مهاجرت کاری به کشور اتریش می باشد باید به دو موضوع اصلی اشتغال از یک سو و نرخ بیکاری کشور مقصد از سوی دیگر توجه داشته باشد. چنانچه کشوری در ایجاد شغل برای جوانان کشور خودش ناتوان باشد، طبیعی است که مهاجر کشور دیگری که با هدف یافتن شغل وارد این کشور می شود، آینده معلوم الحالی در انتظارش است. لذا بهتر است تا نرخ بیکاری کشور مقصد در طی چند سال اخیر پیش از مهاجرت به کشور مورد بررسی قرار گیرد. خوشبختانه کشور اتریش با توجه به نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021 و همچنین نرخ پایین بیکاری در این کشور، چشم انداز خوبی برای آینده کاری در اختیار شخص متقاضی مهاجرت کاری به این کشور، قرار می دهد. متقاضیان کار در صورتی که در رشته های مورد نیاز اتریش تحصیل کرده باشند و سابقه کار مناسب داشته باشند، با توجه به نرخ بیکاری این کشور شانس خوبی برای مهاجرت کاری به اتریش خواهند داشت. به نمودار زیر که نمایانگر نرخ بیکاری کشور اتریش در طی سالیان اخیر است توجه فرمایید:

نرخ بیکاری اتریش

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021:

در زمانی که رشته و تخصص و مهارت های شخص متقاضی جویای کار در کشور اتریش، در میان لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021 قرار داشته باشد قاعدتاً یافتن شغل برای این فرد ساده تر و سهل الوصول تر می گردد. لیست شغل های مورد نیاز اتریش نیز همانند هر کشور دیگری سال به سال بر اساس آخرین نیازهای نیروی کاری آن کشور تغییر می گردد. لیست مشاغل مورد نیاز اتریش سال 2021 به 3 زیر مجموعه تفکیک می گردند. در زیر هر یک از این بخش ها و مشاغل مورد نیازشان را به تفکیک، برای شما ارائه داده ایم:

1-     رشته های مورد نیاز اتریش که با کمبود نیروی کار ماهر در کشور اتریش مواجه هستند:

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021
مهندسی مکانیک پرستاری
مهندسی برق پزشکی
مهندسی تجهیزات کشاورزی دستیاران پرستاری
مهندسی شیمی حسابدار هزینه ها
مکانیک وسایل نقلیه موتوری راننده و قطار و لوکوموتیو
تکنسین های فن آوری برق قوی ساخت و ساز مبلمان
کارگران دستگاه های بتن مهندسی عمران
جوشکاری حسابداری حقوق و دستمزد
اپراتور تراشکاری قلع ساز
اتصالات بتونی کاشی کاری
نجاری آهنگری
اتصلات لوله مهندسی ارتباطات
بینایی سنجی مهندس و تکنسین های پردازش داده ها (IST)

2-     شغل های مورد نیاز اتریش که تنها در بخش های خاصی از کشور اتریش دچار کمبود هستند:

عنوان شغلی ایالت نیازمند مشاغل
بنایی ساختمان کارینتیا، سالزبورگ، استایرا، تیرول، وراربرگ، Upper Austria
الکترونیک سالزبورگ، استایرا، تیرول، وراربرگ، Upper Austria
تکنسین های ویژه برای مهندسی ارتباطات سالزبورگ، استایرا، تیرول، وراربرگ، Upper Austria
نقاش، نقاش ساختمان سالزبورگ، استایرا، تیرول، وراربرگ، Upper Austria
پیش خدمت سالزبورگ، استایرا، تیرول، وراربرگ، Upper Austria
متخصصین پزشکی فنی سالزبورگ، استایرا، تیرول، وراربرگ، Upper Austria، lower Austria
هتلداری سالزبورگ، تیرول، وراربرگ
حسابدار سالزبورگ، Upper Austria
قصاب Upper Austria

1-     مشاغل مورد نیاز اتریش که در اکثر نقاط کشور اتریش دچار کمبود هستند:

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021 در اکثر نقاط کشور
فارغ التحصیلان رشته های مهندسی برق
فارغ التحصیلان مهندسی مکانیک
فارغ التحصیلان مهندسی پردازش داده
فارغ التحصیلان مهندسی ارتباطات
فارغ التحصیلان رشته های خاص مانند مهندسی مواد، مهندسی فرایند، حفاظت محیط زیست، تکنسین حمل و نقل،

مهندسی عمران، مدیریت دستمزد

فارغ التحصیلان رشته های مدیریت بازرگانی یا کسب و کار
پزشکان
حسابداران  و مشاوران مالی

میزان حقوق برای کار در اتریش:

یکی از اصلی ترین مسائل مورد بررسی در زمینه یافتن شغل، تناسب میان شغل مورد نظر و میزان حقوق دریافتی است. آیا از میزان حقوق تعیین شده برای هر یک از مشاغل مورد نیاز اتریش اطلاعات کاملی دارید؟ به شما پیشنهاد می دهیم تا پیش از تصمیم گیری در باب کشور مقصد مورد نظر، به ویدیوی تصویری راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت که توسط جناب آقای استاد ملک پور تهیه و تدوین شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، توجه فرمایید؛ تا مشکل گشای راه شما در انتخاب مسیر مهاجرتی تان باشد. می توان میزان حقوق یک نیروی کار را در کشور اتریش در حدود میانگینی معادل 819/3 یورو برآورد کرد. بسیاری از افراد ممکن است بهترین شغل در اتریش را شغل با حقوق بالاتر بدانند، اما توجه داشته باشید که معمولا بهترین مشاغل در یک کشور، شغلیهایی هستند که بازار کار گسترده ای داشته و علاوه بر داشتن درآمد مناسب، نیاز بیشتری به نیروی کار دارد. در جدولی که در زیر برای شما نمایش داده ایم، میزان حقوق دریافتی به صورت ماهیانه نیروی کار مشاغل مورد نیاز اتریش بر مبنای یورو واحد رایج پولی کشور اتریش را بیان کرده ایم:

عنوان شغلی متوسط درآمد ماهیانه به یورو
حسابدار 2,689
دستیار اداری 2,112
معمار 3,347
وکیل 5,782
مهندس زیست پزشکی 3,307
صندوقدار 2,228
سرآشپز 3,199
مدیر اجرایی 8,560
مدیر ارشد مالی 8,313
مهندس عمران 3,466
تکنسین کامپیوتر 3,079
دندانپزشک 9,128
مهندس برق 3,709
معلم دبستان 2,728
مدیر فروش 6,006
طراح گرافیک 2,696
مدیر هتل 5,864

نحوه کاریابی در اتریش:

امروزه راه های زیادی جهت اطلاع از فرصت‌های شغلی وجود دارد و افراد متقاضی می‌توانند به کمک آژانس‌های کاریابی، سایت‌های اینترنتی، روزنامه ها و…به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند. متقاضیان دریافت ویزای کار بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز اتریش قبل از انجام هر کاری باید با سایت ها و آژانس‌ های کاریابی اتریش ارتباط برقرار نموده و مدارک لازم را برای آنها ارسال نمایند. این مورد شانس یافتن کارفرمای مورد نظر در اتریش را قبل از ورود به این کشور افزایش می‌دهد. کار در کشور اتریش بر اساس رشته های مورد نیاز اتریش وابسته به عوامل مختلف می باشد، و جهت کار در این کشور موارد زیر باید رعایت گردند:

  • داشتن شرایط مربوطه

    فرد متقاضی کار در کشور اتریش بر اساس مشاغل لیست شده کشور اتریش باید مطمئن باشد که می‌تواند امتیازات لازم را کسب نماید.

  • داشتن اطلاعات کافی از انواع مشاغل لیست مشاغل مورد نیاز اتریش

    وین به عنوان پنجمین محل پر تردد جهان، دارای شرکت‌ های بین المللی بسیار است و این مورد به عنوان امتیازی برای افرادی محسوب می‌گردد که به زبان انگلیسی تسلط دارند اما فاقد تسلط بر زبان آلمانی هستند.

  • پیگیری مشاغل به صورت آنلاین

    در صورتی که متقاضی جستجوی کار قبل از ورود به اتریش قصد کاریابی را داشته باشد، می‌تواند به صورت آنلاین به بررسی مشاغل بپردازد. در ادامه سایت های جهت کاریابی در اتریش نام برده شده اند.

  • موسسات کاریابی

     موسسات کاریابی بومی و بین المللی در کشور اتریش با موسسات نیازمند نیروی کار همکاری کرده و افراد مورد نیاز آنها را تامین می‌نمایند. دریافت مشاوره از مشاوران و وکلای متخصص مراکز معتبر کاریابی، شانس یافتن شغل را برای متقاضی دریافت کار بر اساس لیست مشاغل کاری اتریش، افزایش می‌دهد. مؤسسه حقوقی ملک پور می‌تواند در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

  • آماده نمودن رزومه کاری مناسب

    وجود یک رزومه عالی و قوی، یکی از راه‌های مهم در  دستیابی به شغل مورد نظر است. رزومه باید در 2 الی 3 صفحه خلاصه  شده و شامل اطلاعات تحصیلی، مهارت ‌ها، سوابق کاری و فعالیت‌ های جانبی فرد گردد. در کشور اتریش بهتر است که اطلاعات هویتی، اطلاعات مربوط به تولد، وضعیت تاهل، ملیت و نوع خدمت سربازی و گاها عکس، درون رزومه وجود داشته باشند.

  • آمادگی جهت مصاحبه شغلی

    مهم‌ترین بخش دریافت یک شغل، انجام مصاحبه کاری است. از آنجایی که این امر استرس فراوانی به دنبال دارد، اولین مصاحبه به صورت آنلاین و یا تلفنی انجام می‌شود. صادق بودن، روی خوش و روابط عمومی قوی به فرد در انجام یک مصاحبه عالی کمک می‌نماید.

مؤسسات کاریابی در اتریش:

همانگونه که قبلا اشاره نمودیم، کاریابی از طریق موسسات کاریابی، علاوه بر روش‌ های اینترنتی و آنلاین، در اتریش امکان‌ پذیر است. در طی چندین سال اخیر، شرکت‌های بین المللی نیاز شدید خود به افراد متخصص و ماهر را اعلام کرده و موسسات کاریابی در یافتن این افراد به آنها کمک می‌نمایند. این موسسات با افراد ماهر و متخصص کمک می کنند. این موسسات افراد با استعداد را شناسایی کرده و امکان یافتن موقعیت مناسب شغلی را برای آنها بر مبنای لیست مشاغل مورد نیاز اتریش فراهم می‌کنند. برخی از موسسات قدرتمند کاریابی در کشور اتریش که متقاضیان کار بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش می‌توانند از آنها کمک بگیرند عبارتند از:

  • مؤسسه بین المللی manpower:

     این مؤسسه خدمات کاریابی را در همه نقاط کشور اتریش ارائه می‌دهد.

  • مؤسسه اویتوس:

    کاریابی در صنایع و مشاغل مختلف را ممکن می‌سازد.

  • مؤسسه چشم انداز اجرایی جهانی:

    در زمینه کاریابی املاک و اقتصاد فعالیت دارد.

البته متقاضیان کار بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز اتریش در ابتدا باید از اعتبار آنها اطمینان حاصل نمایند و سپس در این زمینه اقدام نمایند. زیرا برخی از موسسات فاقد تعهد بوده و وعده هایی مخالف اصول حقوقی به افراد می‌دهند. همچنین قبل از حصول اطمینان، نباید هیچگونه وجهی به مؤسسه مورد نظر پرداخت شود. موسساتی نیز وجود دارند که در آماده سازی رزومه و حتی گاهی ویزا به متقاضیان کمک می‌کنند. مؤسسه حقوقی ملک پور با داشتن بیش از 15 سال سابقه در زمینه امور مهاجرتی و بین المللی، می‌تواند درخصوص تمامی موارد ذکر شده به افراد مشاوره بدهد.

بررسی ویزای همراه در اتریش:

معمولا کشور اتریش امکان ورود همزمان خانواده فرد متقاضی کار را به صورت همزمان با ورود فرد، مجاز نمی‌داند و فرد متقاضی پس از سه ماه حضور در کشور اتریش می‌تواند جهت اخذ ویزای همراه برای خانواده خود اقدام نماید. افراد وارد شده به کشور اتریش تحت عنوان همراه می‌توانند رایگان در این کشور تحصیل نمایند. باید توجه نمود که افرادی که دارای ویزای جستجوی کار بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز کشور اتریش می باشند، باید جهت الحاق خانواده، پس از دریافت سه فیش حقوقی نامه شهروندی، اقدامات لازم را انجام دهند. افرادی که با ویزای جستجوی کار به کشور اتریش مهاجرت کرده اند برای الحاق به خانواده باید حداقل 3 تا فیش حقوقی دریافت کرده و نامه شهروندی دریافت نموده و همچنین نفر همراه نیز حتما مدرک زبان داشته باشد. افراد متقاضی دریافت ویزای کار بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز اتریش، می‌توانند برای خانواده خود درخواست ویزای الحاق نمایند. به عبارتی، متقاضیان جستجوی کار بر اساس مشاغل مورد نیاز اتریش، پس از کسب امتیازات مربوطه و تبدیل شدن ویزا به اقامت کاری و دریافت کارت قرمز سفید قرمز، می‌توانند درخواست الحاق همسر و فرزندان زیر 18 سال را نمایند. البته باید در نظر داشت که این کار تا قبل از بستن قرارداد کاری امکان‌پذیر نمی‌باشد. همچنین افراد متقاضی دریافت پیشنهاد شغلی از جانب کارفرما، مشاغل دارای کمبود نیرو و یا نیروی کار کلیدی، پس از کسب امتیاز و دریافت اقامت، می‌توانند برای پیوستن خانواده خود اقدام نمایند. مدارک موجود در زیر برای اخذ ویزای همراه الزامی است. همچنین باید بدانیم که داشتن مدرک سطح  A1 زبان آلمانی، تاثیر بسزایی در ویزای همراه دارد.

  • مدارک نشان دهنده تاهل
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • پرینت بانکی نشان دهنده تمکن مالی
  • فرم ‌های پر شده مربوطه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اتریش:

برای افرادی که تمایل به مهاجرت و اقامت دایم در کشور اتریش را دارند، یافتن کار بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز اتریش امکان‌پذیر است. بر اساس قوانین موجود در این کشور، شخص با داشتن اقامت بلند مدت پنج سال، می‌تواند جهت دریافت اقامت طولانی مدت اروپا درخواست دهد. با دریافت کارت قرمز سفید قرمز، تمام حقوق شهروندی شامل متقاضی شده و در هر نقطه از اتحادیه اروپا می‌تواند زندگی کند. البته متقاضی کار بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز اتریش باید به صورت 5 سال مداوم در این کشور زندگی و کار کند، و پس از 6 تا 10 سال تابعیت اتریشی اتخاذ می‌کند. یکی از شرایط دریافت تابعیت تسلط بر زبان آلمانی، ادغام با جامعه عمومی، عدم ارتکاب به جرم و جنایت و داشتن شغلی با درآمد ثابت است. تابعیت اتریش از نوع تک تابعیتی بوده و فرد در صورت داشتن تابعیت دیگر باید در ابتدا آن را لغو نماید. مدارک لازم جهت دریافت تابعیت اتریش عبارتند از:

  • مجوز اقامت پنج سال
  • عدم محکومیت قضایی و ارتکاب به جرم در اتریش و خارج از آن و عدم داشتن تخلفات اداری
  • پرینت بانکی نشان دهنده تمکن مالی جهت پوشش دهی هزینه ها و بیمه
  • تسلط به زبان آلمانی حداقل در سطح B1 و داشتن اطلاعات کافی در خصوص تاریخ کشور و سیستم دموکراتیک اتریش
  • قبولی در آزمون شهروندی اتریش
  • نداشتن تابعیت از کشوری دیگر و یا در صورت داشتن لغو آن
  • عدم ارتباط با گروه ‌ها و شبکه های تروریستی
لیست مشاغل مورد نیاز اتریش و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش، روش مهاجرت کاری به اتریش و شرایط اخذ تابعیت اتریش بر مبنای ویزای کاری از جمله اصلی ترین مواردی بودند که در این مقاله به صورت کاملا تخصصی و علمی مورد بررسی قرار گرفتند. همانگونه که پیش تر نیز برای شما بیان داشتیم، سطح بالای کیفیت در کشور اتریش از یک سو و نرخ پایین بیکاری در این کشور از سوی دیگر باعث شده تا هر ساله متقاضیان بیشتری تمایل به مهاجرت به این کشور و مبادرت به اشتفال به کار بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز اتریش پیدا کنند. در این مقاله از کلیه مدارک مورد نیاز برای اقدام در جهت اخذ ویزای کاری کشور اتریش و سایت ها و موسسات معتبر کاریابی کشور اتریش برای شما سخن گفتیم. همچنین می توانیم با افتخار اعلام داریم که با توجه به وجود دفتر مرکزی فعال مؤسسه حقوقی ملک پور در کشور اتریش و با مدیریت جناب آقای ملک پور استاد مهاجرت که سبب به روز بودن هر چه بیشتر اطلاعات کارشناسان ما در زمینه امور مربوط به مهاجرتی شده است، چنانچه پس از مطالعه دقیق اطلاعات عنوان شده در این مقاله کماکان سوالی در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز اتریش در ذهن شما باقی ماند، با وکلای ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های رایگان آن ها بهره مند گردید. همچنین در بخش انتهایی سوالات و نظرات خود را می توانید مطرح سازید و در کمتر از 12 ساعت پاسخ آن ها را دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز اتریش

✅ دریافت ویزای کار در اتریش چگونه امکان پذیر است؟

برای کار در اتریش می توان به دو طریق اقدام نمود. طریقه اول داشتن پیشنهاد شغلی یا Job offer از یک کارفرمای اتریشی است. روش دوم دریافت کار در اتریش و اخذ ویزای آن، ورود با ویزای جاب سیکر اتریش می باشد.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور اتریش در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

میانگین نرخ بیکاری اتریش در سال های اخیر، به میزان 4.87 درصد بوده که نرخ بسیار پایینی است.

✅ بیشترین نیاز به نیروی کار در اتریش مربوط به کدام مشاغل است؟

برخی از رشته های مهندسی از جمله، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی پردازش داده از جمله مشاغل مورد نیاز اتریش می باشد.

2 پاسخ
  1. zohre
    zohre گفته:

    شغل من جز لیست مشاغل مورد نیاز کشور اتریش هست بهترین راهی که می تونم ویزای کار اتریش رو بگیرم چه راهی هست؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز در صورت داشتن سابقه کار و مدرک زبان امکان اخذ ویزای جستجوی کار برای شما وجود دارد. برای افزایش شانس کاریابی خود می توانید با استفاد از پکیچ راهنمای گام به گام تا کار خارج از کشور استاد ملک پور کاریابی در کشور اتریش را آغاز کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *