لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آذربایجان
  • ویزای کار آذربایجان
  • مدارک مورد نیاز کار در آذربایجان
  • نرخ بیکاری در آذربایجان
  • لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان 2021
  • میزان حقوق کار در آذربایجان
  • نحوه کاریابی در آذربایجان
  • مؤسسات کاریابی در آذربایجان
  • بررسی ویزای همراه آذربایجان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آذربایجان
  • لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان و سخن پایانی

لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان، مشاغل مورد نیاز آذربایجان و مشاغل موجود در باکو در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. چه مشاغلی در لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان وجود دارد؟ مشاغل پر درآمد آذربایجان کدام مشاغل هستند؟ کار در باکو چگونه امکان پذیر است؟ بهترین مشاغل در باکو چه مشاغلی هستند؟ مهم ترین شغل های رایج در کشور جمهوری آذربایجان کدام است؟ باکو پایتخت و بزرگترین شهر آذربایجان و همچنین بزرگترین شهر دریای خزر و منطقه قفقاز است. باکو 28 متر زیر سطح دریا واقع شده، که آن را به بزرگترین شهر جهان در زیر سطح دریا تبدیل کرده است. کسب کردن اطلاعات راجع به لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان یک امر مهم برای مهاجران است، زیرا از این طریق می توانند بررسی کنند که حرفه کاری آن ها با مشاغل موجود در باکو و یا به طور کلی آذربایجان که به نیروی خارجی نیاز دارند، منطبق است یا خیر. بنابراین مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ توسط متخصصانش این مقاله را به نگارش درآورده تا شما عزیزان را با مشاغل مورد نیاز آذربایجان و جمهوری آذربایجان آشنا کند. هر گونه کپی برداری از این مقاله ممنوع می باشد. در صورت تمایل به اخذ مشاوره در مورد نقل مکان به این کشور شما می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در آذربایجان:

جمهوری آذربایجان یکی از پرکارترین اقتصادها را دارد و در تقاطع اروپا و آسیا واقع شده است و این موضوع کشور را برای کسانی که می خواهند برای کار یا راه اندازی یک کسب و کار به آذربایجان منتقل مکان کنند بسیار جذاب می کند. مقررات مهاجرت در آذربایجان ویزا های مختلفی را پیش بینی می کند که طبق آن ها یک شهروند خارجی می تواند به اینجا نقل مکان کند. بر اساس این ویزا ها، خارجی ها می توانند اقامت دائم و به دنبال آن تابعیت را دریافت کنند. باکو، پایتخت آذربایجان، بیشترین محل جستجو توسط مهاجران برای کار است و بیشتر افراد جویای کار در باکو هستند. واحد پول این کشور منات یا مانات شناخته شده و با AZN قابل نمایش است. آذربایجانی ها با زبان ترکی آذربایجان صحبت می کنند که زبان رسمی مردم این کشور است. جمعیت این کشور از 10 میلیون نفر بیشتر می باشد که بیش از 2 میلیون نفر آن در باکو زندگی می کنند. مساحت آن 86،600 کیلومتر مربع تخمین زده شده است. علاقه مندان به مهاجرت به آذربایجان و کسب تجربه زندگی در باکو با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی را به دست خواهند آورد.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آذربایجان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

ویزای کار در آذربایجان:

برای زندگی و کار در آذربایجان، اتباع خارجی هم به اجازه اقامت موقت و هم به اجازه کار احتیاج دارند. مدت زمان هر یک از این مجوز ها یکسان است و مدارک مورد نیاز هر دو با هم ارسال می شود. در آذربایجان اخذ مجوز کار برای هر کارمند خارجی به عهده کارفرما است. کارمندان باید مدارک مربوطه را در اختیار کارفرما قرار دهند تا در طی مراحل درخواست ارائه شود. کارفرما باید شواهدی را به اداره مهاجرت دولتی ارائه دهد که نشان می دهد کارمند خارجی حداقل 18 سال سن دارد و هیچ یک از افراد جویای کار در آذربایجان نمی توانند آن موقعیت را پر کنند. پس از توجیه این نکات، کارفرما باید مدارک مورد نیازی را که در ادامه به آن می پردازیم را ارائه دهد. پس از دریافت کلیه مدارک لازم، اداره مهاجرت دولت در مورد صدور مجوز کار و اقامت موقت برای اتباع خارجی تصمیمی می گیرد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار جمهوری آذربایجان:

پس از بررسی مشاغل مورد نیاز باکو و آذربایجان در صورتی که شغل مورد نظرتان را در این کشور پیدا کرده و همچنین، توانسته باشید با کارفرما ارتباط برقرار کرده و در مصاحبه شغلی مورد پذیرش قرار گرفته باشید باید مدارک خود را جهت کسب اجازه اقامت و کار در باکو و آذربایجان آماده کنید. برای اخذ ویزای کار جمهوری آذربایجان شما حتماً به این دو نوع اجازه نیاز خواهید داشت. مجوز های کار در جمهوری آذربایجان معمولاً ظرف 30 روز کاری صادر می شوند. در صورت رد درخواست مجوز کار در جمهوری آذربایجان، متقاضی ظرف پنج روز کاری کتباً اخطاریه ای دریافت می کند و پس از تأیید، متقاضی می تواند به آذربایجان سفر کرده و کار خود را آغاز کند. در آذربایجان اجازه کار برای یک دوره اولیه یک ساله می تواند مورد صدور واقع شود. این اجازه ها را می توان با افزایش یک ساله تا چهار بار تمدید شوند. مدارکی که خارجیان برای اخذ ویزا نیاز دارند را در جدول زیر قرار داده ایم.

  • فرم درخواست که به طور مناسب تکمیل شده است
  • یک سند هویتی برای کارمند
  • یک گواهی بهداشت برای کارمند تأیید می کند که آنها HIV یا هپاتیت B یا C ندارند.
  • گذرنامه معتبر
  • کپی سندی که حق کارمند بودن برای اقامت در آذربایجان را تأیید می کند.
  • عکس
  • دعوت نامه شغلی

نرخ بیکاری در آذربایجان:

قبل از اینکه به عنوان یکی متقاضی لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان را بررسی کنید، نیاز است که اطلاعات کاملی را در خصوص بازار کار و نرخ بیکاری جمهوری آذربایجان به دست بیاورید. نرخ بیکاری به بیان درصد بیکاران این کشور می پردازد. بنابراین، شما از این طریق می توانید درصد موفقیت خود را برای کاریابی در این کشور و مهاجرت به باکو از طریق کار تخمین بزنید. با مقایسه این نرخ از سال 1999 تا سال جاری مشاهده می شود که این نرخ روند نزولی خود را تا سال 2014 طی کرده است و پس از آن تا سال جاری فراز و فرود هایی داشته است. این نرخ از سال 2018 تاکنون صعودی بوده و در این چند سال اخیر یه عبارتی از سال 2014 به بعد به بالاترین نرخ خود یعنی 6،64 درصد در سال 2020 رسیده است. نمودار زیر به خوبی می تواند گویای این موضوع برای مخاطبان همیشگی ما باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان:

مقایسه تخصص متقاضی با لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان از اصلی ترین بخش های مهاجرت کاری به جمهوری آذربایجان است. این کشور دارای صنایع با ارزشی در بخش نفت و گاز طبیعی، آهن و تولید فولاد است بنابراین برای مهندسین این حوزه می تواند مشاغل خوبی وجود داشته باشد. آذربایجان کشوری در حال توسعه بوده و برای اقتصاد آن کمبود نیروی ماهر در زمینه های مختلف شغلی وجود دارد، که به نیرو های خارجی برای کار در این کشور نیاز دارند. مشاغل موجود در باکو به میزان گسترده ای با کمبود نیروی ماهر مواجه است و این مشاغل تعدادی از بهترین مشاغل در باکو برای مهاجران هستند. به طور معمول متخصصان پروژه، مهندسان بخش های مختلف، متخصصان فناوری، کارگران پشتیبانی و کارگران تولیدی برای این کشور مورد درخواست هستند. همچنین جمهوری آذربایجان، مهاجران بسیاری را در مشاغل معلمی، مراقبتی، ساختمانی و حمل و نقل جذب کرده است. در جدول زیر تعدادی از این مشاغل را نام برده ایم.

لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان
تکنسین فناوری اطلاعات برای تجارت الکترونیک
توسعه دهنده PHP
مهندس امنیت اطلاعات
معلم انگلیسی
طراح گرافیک
راننده
برنامه نویس Android
حسابدار
پرستار
بازاریاب

میزان حقوق برای کار در آذربایجان:

در جمهوری آذربایجان بسته به اینکه شغل شما یکی از مشاغل پر درآمد آذربایجان یا یک شغل عادی باشد، میزان دستمزد در جمهوری آذربایجان متفاوت خواهد بود. به طور کلی میانگین مبلغ حقوق تمام مشاغل در آذربایجان 2،950 AZN در ماه می باشد. این در حالی است که میانگین حقوق مشاغل پر درآمد آذربایجان همچون پزشکی، دندان پزشکی، سمت های مدیریتی، وکالت و خلبانی در این کشور به نسبت قابل توجهی بیشتر از این مبلغ می باشند. علاوه بر این موضوع دستمزد در جمهوری آذربایجان که افراد دریافت می کنند بسته به نوع شغلشان، پر خطر بودن یا نبودن آن، تحصیلات دانشگاهی، تجربه و غیره متفاوت خواهد بود. دستمزد در جمهوری آذربایجان از 750 تا 13،200 AZN در ماه است. آذربایجانی ها به مدت 40 ساعت در طول هفته کار می کنند و هر شخص خارجی که در این کشور کار خود را شروع کند موظف به پرداخت مالیات می شود. در جدول زیر حقوق مشاغل موجود در باکو و آذربایجان را که بهترین مشاغل در باکو هستند را قرار داده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد
مدیر پروژه 3،550 AZN
مدیر فناوری اطلاعات 5،100 AZN
وکیل 6،180 AZN
معلم 2،150 AZN
مهندس شبکه 2،550 AZN
مهندس برق 3،060 AZN
مهندس مکانیک 2،840 AZN
مهندس عمران 2،750 AZN
دستیار حسابدار 1،690 AZN
طراح گرافیک 1،830 AZN
برنامه نویس 2،940 AZN

نحوه کاریابی در آذربایجان:

برای چک کردن لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان و دسترسی راحت به این مشاغل، روش کاریابی شما در جمهوری آذربایجان بسیار پر اهمیت است. شما به عنوان جویای کار در باکو باید با اختصاص دادن زمان و به کار گیری دقت خود بر روی این کار متمرکز شوید. منابعی چون اینترنت که محبوب ترین موتور های جستجو مربوط به مشاغل این کشور را به صورت داخلی و بین المللی برقرار داده اند، می توانند گزینه خوبی برای کاریابی باشند. شرکت های استخدامی و آژانس های کاریابی نیز به طور گسترده ای مورد استفاده متقاضیان قرار می گیرند و رضایت مندی زیادی برای این نوع کاریابی ها وجود دارد. شما در صورتی که با یک رزومه تمام و کامل به سراغ این روش ها بروید، شانس برقراری ارتباطتان با کارفرما به درصد بالایی می رسد و پس از رد کردن مرحله مصاحبه می توانید در کار دلخواهتان استخدام شوید و برای اخذ ویزا اقدام نمائید. در جدول زیر تعداد محدودی از بهترین سایت های کاریابی در جمهوری آذربایجان را قرار داده ایم.

  • Linkedin
  • Glass door
  • learn4good.com
  • Azerjobs.com

مؤسسات کاریابی در آذربایجان:

همانطور که گفته شد برای مهاجرت به باکو از طریق کار نیاز است که یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید و موسسه کاریابی در آذربایجان به شما در این راه کمک می کنند. آژانس ها و مؤسسات کاریابی در باکو و جمهوری آذربایجان هم به صورت فیزیکی وجود دارند و قابل استفاده هستند و هم به صورت مجازی سایت هایی را به خود اختصاص داده اند. که وجود این سایت ها به صورت ویژه ای مورد استقبال کاریابان خارجی قرار می گیرد زیرا در اکثر موارد متقاضیان نمی توانند برای کاریابی مستقیم در این کشور حضور پیدا کنند. این آژانس ها فعالیت های خود را دسته بندی کرده و گزینه های شغلی معتبری را به متقاضیان ارائه می دهند. آژانس های مذکور از آنجایی که با متقاضی و کارفرما به صورت مستقیم ارتباط دارند، می توانند با توجه به رزومه شما بهترین خدمات تخصصی را به شما ارائه دهند. مشاغل پاره وقت، تمام وقت، موقت و دائم در زمینه های شغلی مختلفی در کشور جمهوری آذربایجان در دسترس هستند. در جدول زیر تعدادی از آژانس ها و موسسه کاریابی در جمهوری آذربایجان را برای آگاهی شما مخاطبان عزیز ذکر کرده ایم.

موسسات کاریابی در  آذربایجان
Azinka Human Resources&Career Center
Home Staffing
Kango Express
Pro HR Recruitment
BakuHR

بررسی ویزای همراه در آذربایجان:

مهاجرت کاری گاهی فردی صورت می گیرد و گاهی شخص متقاضی خواستار اخذ ویزای همراه برای خانواده اش می شود تا در جمهوری آذربایجان با هم زندگی کنند. اخذ این ویزای همراه برای خانواده کارمندان مهاجر به راحتی در دسترس است و همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی می توانند شخص را در جمهوری آذربایجان و باکو همراهی کنند. برای اخذ این ویزا مدارک و شرایطی مورد نیاز است که قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه باید آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید. غیر از این ویزا یک نوع ویزای خصوصی وجود دارد که به واسطه آن می توانید برای ملاقات با دوستان یا خانواده خود به آذربایجان سفر کنید و شما باید توسط یک شهروند آذربایجانی یا یک شهروند خارجی که در این کشور مشغول به کار است دعوت شوید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آذربایجان:

ساده ترین راه برای اخذ اقامت موقت در جمهوری آذربایجان با شروع کار است. اجازه اقامت در 3 تا 6 ماه صادر می شود و اسناد و مدارک ثبت شده توسط متقاضیان معمولاً در مدت 25 روز پردازش می شود. می توان با کار و زندگی در این کشور و داشتن اجازه اقامت موقت پس از گذشت مدت 2 سال برای اقامت دائم این کشور درخواست داد و برای قطعی شدن آن شرایط خاصی مانند گواهی سلامت کامل فیزیکی شخص وجود دارد که باید برآورده شود. براساس اقامت دائم می توان برای تابعیت در آذربایجان اقدام کرد. مهاجرت به آذربایجان معمولاً در تابعیت نهایی می شود، اما برای دستیابی به آن، متقاضی باید بداند که تابعیت پس از 5 سال زندگی در آذربایجان در دسترس است و منوط به مهارت در زبان آذربایجانی و اثبات درآمد پایدار است. شما عزیزان به دلیل اختصاص داشتنش این مقاله به مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ متن نگارش شده را نمی توانید کپی برداری کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان ، مشاغل مورد نیاز آذربایجان و مشاغل موجود در باکو در این نوشتار بررسی شد. ما در این نوشتار تمامی صنایع این کشور را که به دنبال نیرو های کار خارجی هستند را بیان کردیم. علاوه بر لیست مشاغل مورد نیاز در باکو و جمهوری آذربایجان به مطالبی چون نحوه اخذ ویزا این کشور، اقامت دائم و نحوه کاریابی در آن پرداختیم. به طور کلی این مقاله می تواند به عنوان راهنمای خوبی برای شما در زمینه مهاجرت به آذربایجان و لیست مشاغل مورد نیاز در باکو و جمهوری آذربایجان عمل کند. شما پس از خواندن این مطالب می توانید مقالات دیگر سایت ما را که مربوط به کشور های پیشرفته ای چون آلمان و اتریش هستند را مطالعه کنید و نسبت به مشاغل مورد نیاز این کشور ها نیز اطلاعاتی به دست بیاورید. سپس در صورت نیاز به مشاوره در مورد این کشور ها و یا لیست مشاغل مورد نیاز در باکو و جمهوری آذربایجان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان اخذ کنید. شما می توانید از طریق امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما امتیاز دهید و سؤالات و نظرات خود را در کادر ثبت دیدگاه مطرح کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان

مشاغل مورد نیاز آذربایجان کدامند؟

به طور معمول متخصصان پروژه، مهندسان بخش های مختلف، متخصصان فناوری، کارگران پشتیبانی و کارگران تولیدی برای این کشور مورد درخواست هستند. همچنین جمهوری آذربایجان، مهاجران بسیاری را در مشاغل معلمی، مراقبتی، ساختمانی و حمل و نقل جذب کرده است.

مشاغل پر درآمد آذربایجان چه مشاغلی است؟

مشاغل پر درآمد آذربایجان شامل پزشکی، دندان پزشکی، سمت های مدیریتی و وکالت هستند.

✅درآمد مشاغل در آذربایجان چقدر است؟

بازه حقوق در کشور مجارستان از 750 تا 13،200 AZN در ماه است. این مبلغ برای مشاغل مختلف متفاوت است.

مشاغل موجود در باکو را چگونه پیدا کنیم؟

با کاریابی از طریق روش هایی چون استفاده از سایت های کاریابی و آژانس های کاریابی می توانید مشاغل موجود در باکو را به طور کامل مشاهده نمائید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *