طریقه دریافت Blue Card

آنچه در این مقاله می خوانید

  • شرایط عمومی دریافت بلو کارت
  • بلو کارت برای چه کشور هایی میسر است؟
  • انواع روش های دریافت بلو کارت
  • میزان سرمایه لازم برای بلو کارت
  • شرایط اقامت و تابعیت از طریق بلو کارت
  • مزایای بلو کارت
  • معایب بلو کارت
  • بلو کارت و خدمات مؤسسه حقوقی ملک پور
  • سؤالات متداول در زمینه طریقه دریافت Blue Card
  • طریقه دریافت Blue Card و سخن پایانی
✅ طریقه دریافت Blue Card✅ شرایط بلو کارت✅ مزایای یلوکارت موسسه ملک پور

طریقه دریافت Blue Card و مقدمه ای بر آن

طریقه دریافت Blue Card، شرایط بلو کارت و مزایای بلو کارت در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. طریقه دریافت Blue Card چگونه است؟ اقامت اروپا از طریق بلو کارت به چه نحو است؟ مزایای بلو کارت کدامند؟ کارت آبی اتحادیه اروپا گاهی اوقات با کارت سبز ایالات متحده مقایسه می شود. از رنگ آبی به عنوان رنگ پرچم اتحادیه اروپا یاد می شود، به همین دلیل کارت به معنای آبی است. هدف از این کارت اعطای اجازه کار و اقامت به اتباع غیر اتحادیه اروپا است. اگر می خواهید راجع به شرایط بلو کارت و طریقه دریافت Blue Card بیشتر بدانید، حتماً این مقاله را به طور کامل مورد مطالعه قرار دهید. همچنین برای آگاهی از ثبت نام بلو کارت اروپا، این مقاله مفید خواهد بود. مقاله طریقه دریافت Blue Card توسط تیم تخصصی مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته شده است و شما به دلیل ممنوع بودن نمی توانید از جملات آن کپی برداری کنید. تعداد زیادی از کشورهای اتحادیه اروپا از بلو کارت استفاده می کنند، بنابراین در مورد اتخاذ مشاوره در مورد بهترین کشور اروپایی برای ثبت نام بلو کارت اروپا می توانید با ما ارتباط تلفنی برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی دریافت بلو کارت:

کارت آبی در سال 2012 در آلمان معرفی شد و از آن زمان به جذاب ترین عنوان اقامت تبدیل شده است. قابل ذکر است که آلمان با اعطای بیش از 85 درصد از کل کارت های آبی اروپا در سال 2017، فعال ترین حامی این کارت بوده است. اروپا با استفاده از کارت آبی به مقصد جذاب تری برای متخصصان خارج از اتحادیه اروپا تبدیل شده است. یک طرح ویژه کارت آبی اتحادیه اروپا برای همه کشور های عضو اتحادیه اروپا، به جز انگلستان، ایرلند و دانمارک ایجاد شده است که افراد بسیار واجد شرایط را به کشور های اتحادیه اروپا دعوت می کند. این طرح می تواند اروپا را به محبوب ترین مقصد مهاجرت در جهان تبدیل کند. همچنین، این ایده برای پر کردن کمبود مهارت در بازار های کار اروپا، کاهش بوروکراسی و ارتقا همسویی در اتحادیه اروپا از طریق تسهیل حرکت شهروندان غیر اتحادیه اروپا بین کشورهای عضو اتحادیه استفاده می شود. طریقه دریافت Blue Card امر بسیار مهمی برای متقاضیان است که در این متن به آن می پردازیم. در نمودار زیر می توانید میزان صدور بلو کارت را در کشورهای مختلف اروپایی مشاهده کنید.

نمودار میزان صدور بلو کارت اروپا در کشورهای مختلف آلمان در صدر صدور بلو کارت در اروپا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

بلو کارت برای چه کشورهایی میسر است؟

در حالی که طریقه دریافت Blue Card را مطالعه می کنید نیاز است که بدانید چه کشور هایی این کارت را به رسمیت می شناسند و از آن استفاده می کنند. به طور کلی این کارت برای اتحادیه اروپا به وجود آمده، ولی با این حال، کشور های اتحادیه اروپا که عضو EFTA هستند و کشور هایی چون دانمارک، انگلستان و ایرلند از این کارت استفاده نمی کنند و ثبت و صدور این کارت در این کشورها امکان پذیر نمی باشد. در جدول زیر کشورهایی را نام برده ایم که ثبت نام بلو کارت اروپا را برای متقاضیان انجام می دهند. شما پس از مطالعه این جدول می توانید برای ارزیابی دقیق تر شرایط بلو کارت در اروپا، با توجه به نوع کشوری که مد نظر دارید اقدام کنید و به بررسی دقیق تر شرایط آن کشور بپردازید. گروه کاری مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ این مقاله را به قلم درآورده اند و با توجه به قوانین کپی برداری از آن ممنوع است.

کشورهایی که بلو کارت صادر می کنند
بلژیک سوئد
کرواسی بلغارستان
جمهوری چک لتونی
فنلاند مجارستان
آلمان لوکزامبورگ
اسلواکی اسپانیا
پرتغال لهستان
هلند لیتوانی
قبرس اسلوونی
استونی رومانی
فرانسه مالت
یونان اتریش
ایتالیا

انواع روش های دریافت بلو کارت:

اینکه شما واجد شرایط درخواست Blue Card اتحادیه اروپا هستید یا نه، به دسته ای که برای آن اقدام می کنید بستگی دارد. افراد در دسته های زیر می توانند برای دریافت این کارت اقدام کنند:

  • نیروی کار بسیار واجد شرایط یا ماهر
  • محققان
  • کارآموزان حرفه ای
  • خود اشتغالی / کارآفرینان

شرایط دقیق صلاحیت از نظر دسته بندی متفاوت است. به عنوان مثال، کارآفرینان معیارهای صلاحیت متفاوتی نسبت به دانش آموزان دارند. کارآفرینان باید شرایط زیر را برای دریافت کارت آبی داشته باشند.

  • تمکن مالی کافی داشته باشند.
  • اشتغال و کارآفرینی ایجاد شده در راستای بهبود اقتصاد کشور میزبان باشد.
  • نوع کارآفرینی جدید باشد و یا در اروپا کمیاب باشد.

برای متداول ترین دسته ها یعنی کارگران و محققان بسیار واجد شرایط متقاضیان نیاز به مدرک دانشگاهی، یک پیشنهاد شغلی با قرارداد حداقل یک ساله و گذرنامه معتبر دارند. افراد ماهر علاوه بر موارد ذکر شده باید در شغلی مشغول به کار شوند که حداقل حقوق 4200 یورو را در ماه دریافت کنند. یک روش دیگر دریافت بلو کارت از طریق کار شرکت است. وقتی شما تمکن مالی داشته باشید و بتوانید حداقل حقوق ذکر شده، مالیات و بیمه را برای کارکنان شرکتتان پرداخت کنید، کارکنان شما می توانند برای بلو کارت درخواست دهند. با توجه به این موضوع اگر همسر شما و یا اعضای خانوادیتان می توانند به عنوان نیروی ماهر شناخته شوند و شرایط لازم را دارند، شما می توانید آن ها را در شرکت خود استخدام کنید و این روش می تواند به عنوان یک طریقه دریافت Blue Card برای همسرتان تلقی شود.

میزان سرمایه لازم برای بلو کارت:

کسانی که از طریق ثبت شرکت و استخدام همسر و یا از طریق کارآفرینی و خود اشتغالی می خواهند بلو کارت اروپا را دریافت کنند به سرمایه اولیه نیاز دارند. این میزان سرمایه با توجه به حیطه کاری و کشور مورد نظر شما می تواند متفاوت باشد و برای آن رقم دقیقی نمی توان ذکر کرد. به طور کلی برای ثبت شرکت باید 2 تا 4 هزار یورو هزینه کرد. برای اینکه بدانید به چقدر سرمایه نیاز دارید باید به طور جزئی تری شرایط ثبت شرکت و بیزینس پلن را در کشور مورد نظر خود مورد بررسی قرار دهید. همچنین شما باید هزینه هایی برای پرداخت مالیات، بیمه و حقوق همسرتان و سایر کارکنان خود در نظر داشته باشید. برای کار آفرینی نیز هزینه های وجود دارد که باید آن ها را مد نظر داشته باشید. بنابراین چه برای کارآفرینی و چه برای ثبت هر نوع شرکتی نیاز است که تمکن مالی خود را اثبات کنید و از پس هزینه های مربوطه بر بیاید.

بلوکارت در اروپا طریقه دریافت Blue Card

شرایط اقامت و تابعیت از طریق بلو کارت:

کار در اروپا هدف خیلی از افراد بوده تا بتوانند از این طریق در اروپا زندگی کنند. این گزینه می تواند برای متقاضیان اقامت موقت یک کشور اروپایی را رقم بزند و در موارد نادری با پشت سر گذاشتن مراحل سختی می توانند اقامت خود را در یک کشور اروپایی دائم کنند. اقامت اروپا از طریق بلو کارت روشی است که اگر شرایط اخذ آن را داشته باشید بسیار راحت تر می توانید اقامت خود را در اروپا دائم کنید. یک تبعه خارجی که شرایط 5 سال اقامت مداوم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به عنوان دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا داشته باشد، می تواند درخواست اقامت دائم کند. اخذ تابعیت نیز بر اساس قوانین کشورهای مختلف اروپایی شرایط متفاوتی دارد. اما اخذ تابعیت در اکثر کشورهای اروپایی پس از 6 تا 7 سال زندگی و در برخی از کشورها پس از 10 سال ممکن است. تسلط به زبان کشور محل دریافت تابعیت ، عدم سو پیشینه ، پرداخت منظم بیمه و مالیات های بر عهده متقاضی و ادغام با جامعه از جمله شروط لازم برای دریافت تابعیت در هر کشوری است. برخی از کشور های اروپایی تابعیت مضاعف را رد می کنند. بنابراین برای گرفتن تابعیت این کشور ها باید از تابعیت فعلی خود انصراف دهید. کشورهای اتحادیه اروپا که اجازه تابعیت مضاعف را می دهند شامل آلمان، یونان، فرانسه، ایرلند، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، مالت، پرتغال، اسپانیا، لهستان و سوئد هستند. شما بعد از اینکه اقامت دائم خود را دریافت کردید باید بررسی کنید که کشور مبدأ و مقصد شما تابعیت مضاعف را قبول دارند یا خیر. سپس برای تابعیت اقدام نمائید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مزایای دریافت بلو کارت:

کارت آبی اتحادیه اروپا نسبت به ویزاهای عادی که افراد برای کار در اروپا به دست می آورند، مزایای بسیار بهتری دارد و خدمات خوبی را به دارندگانش ارائه می دهد، از این رو بلو کارت ویزای مورد پسندی است. کلیه مزایای یک شهروند به استثنای مسکن، وام و کمک های بلاعوض در اختیار دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا قرار می گیرد. دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا مجاز به بازگشت به کشورهای خود یا سایر کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای حداکثر 12 ماه متوالی بدون از دست دادن مالکیت کارت آبی اتحادیه اروپا هستند. علاوه بر این موارد در لیست زیر برخی از بزرگترین مزایای بلو کارت اروپا را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم که می توانید از آن ها بهره مند شوید.

  • دسترسی به برنامه های اجتماعی مشابه شهروندان، مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی و مسافرت
  • شما می توانید پس از 33 ماه کار در اولین کشور میزبان یا 21 ماه در صورت کسب سطح سطح زبان B1، اجازه اقامت دائم را دریافت کنید.
  • در داخل اتحادیه اروپا آزادانه سفر کنید.
  • شرایط کار و مسافرت همانند شهروندان کشور میزبان را بدست آورید.
  • اعضای خانواده می توانند در کنار شما باشند.

معایب بلو کارت:

برای انجام هر کاری نیاز است مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید. کارت آبی اروپا یکی از بهترین کارت های کار و اقامت در اروپا است. در کنار مزایای بلو کارت وقتی طریقه دریافت Blue Card را بررسی می کنید نیاز است که با معایب این کارت نیز آشنا شوید. در صورتی که نیروی ماهری باشید و بتوانید در شغلی که حداقل حقوق ماهیانه 4200 یورو را دارد استخدام شوید، هیچ معایبی برای این کارت نمی توانید بیابید. ولی در صورتی که بخواهید از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی اقدام کنید نیاز است که توانایی مالی بالایی داشته باشید و با توجه به بیزینس پلن شما میزان این تمکن یررسی می شود و درخواست شما برای ثبت شرکت در صورت نداشتن تمکن مالی رد خواهد شد. می توان گفت در صورت رد درخواست شما، هزینه های اولیه ثبت شرکت، پیش پرداخت حق الوکاله و هزینه های جانبی دیگر را ممکن است متضرر شوید. نیاز به داشتن تمکن مالی بالا و ریسک مالی تنها ایراد این روش است.

بلو کارت و خدمات مؤسسه حقوقی ملک پور:

اگر می خواهید طریقه دریافت Blue Card را به مرحله انجام برسانید و نیاز به وکلای حرفه ای دارید تا شما را به مقصودتان برسانند، مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ می تواند به خوبی راه را به شما نشان دهد. زیرا این مؤسسه با استفاده از ارتباطاتی که با وکلای کار بلد بین المللی دارد می تواند معرف شما باشد و راه را برای شما تسهیل کند. برای اطلاع از روش های دریافت Blue Card می توانید با کارشناسان موسسه ملک پور تماس گرفته و از تمامی روش های موجود مطلع شوید.

سوالات متداول در زمینه طریقه دریافت Blue Card:

برای طریقه دریافت Blue Card ممکن است سؤالاتی برای متقاضیان پیش بیاید. از این رو ما در این بخش سؤالات متداولی را که برای این افراد پیش می آید را قرار داده ایم.

  • چه کسی واجد شرایط دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا است؟
    اگرچه از نظر فنی هر شهروند غیر اتحادیه اروپا که واجد شرایط درخواست Blue Card است باید دارای مدرک دانشگاهی، 5 سال سابقه کار مرتبط و پیشنهاد کاری با حداقل یک سال قرارداد با حقوق بالا باشند تا بتوانند این کارت را اخذ کنند.
  • چه مدت طول می کشد تا کارت آبی EU دریافت شود؟
    زمان پردازش حداکثر 90 روز طول می کشد، اگرچه ممکن است در کمتر از یک ماه درخواست شما پردازش شود.
  • در چه صورت کارت آبی لغو می شود؟
    کارت های آبی اتحادیه اروپا در شرایط محدودی قابل لغو هستند که این شرایط در لیست زیر وجود دارند:
  • اگر دارنده کارت آبی دیگر گذرنامه معتبری نداشته باشد.
  • اگر کارفرمای دارنده کارت مرتکب کلاهبرداری شده باشد.
  • اگر اسناد مورد درخواست دارنده کارت نادرست باشد.
  • اگر دارنده کارت دیگر شرایط لازم را نداشته باشد.
  • چگونه خانواده ام می توانند در تقاضای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا به من بپیوندند؟

بستگی به این دارد که خانواده شما همزمان با شما درخواست می دهند یا خیر. در صورت درخواست همزمان، می توانید آن ها را در برنامه آنلاین خود قرار دهید. در غیر این صورت، آنها می توانند درخواست آنلاین خود را پر کنند.

  • آیا می توانم از طریق کارت آبی اتحادیه اروپا اقامت دائم بگیرم؟

بله، شما باید 33 ماه در کشور میزبان کار کنید اگر مدرک زبان B1 را نیز کسب می کنید به شما امکان می دهد زودتر و در 21 ماه مجوز اقامت دائم را بگیرید. بعلاوه، اگر در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا کار می کنید و 5 سال سابقه کار را به طور کلی جمع آوری می کنید، کاندیدای قوی اقامت دائم هستید.

  • اگر در حالی که دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا هستم شغل فعلی خود را از دست بدهم چه اتفاقی می افتد؟

اگر این اتفاق بیفتد، برای یافتن شغل جدید 3 ماه فرصت دارید. پس از آن اگر مشغول به کار نشوید ممکن است کارت آبی اتحادیه اروپا از شما پس گرفته شود و از شما خواسته شود که کشور میزبان را ترک کنید.

طریقه دریافت Blue Card و سخن پایانی:

طریقه دریافت Blue Card، شرایط بلو کارت و مزایای یلوکارت در این نوشتار بررسی شد. اروپا از محبوب ترین قاره ها در جهان بوده و محبوبیت ویژه ای در بین مردم جهان دارد. اگر در حوزه شغلی خود ماهر هستید و شرایط بیان شده در این نوشتار را دارید، می توانید برای کار در اروپا و اقامت اروپا از طریق بلو کارت اقدام کنید. بنابراین، از این جا به بعد موضوعی که اهمیت پیدا می کند کشور مورد نظر شما و شرایط آن برای دریافت این کارت است. زیرا به دلیل زیاد بودن کشور های اروپایی که صادر کننده این کارت هستند، شرایط می تواند گوناگون باشد. شما در این نوشتار با کلیات طریقه دریافت Blue Card آشنا شدید، ما به شما پیشنهاد می کنیم کشور های سطح بالای اروپا را برای این کار انتخاب کنید و به طریقه دریافت Blue Card در این کشور ها بپردازید. کشور هایی چون آلمان و اتریش می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند. شما می توانید روی همکاری این مجموعه حساب کنید و با استفاده از تماس، مشاوره رایگان را در خصوص طریقه دریافت Blue Card در هر یک از کشور های اروپایی را دریافت کنید. شما می توانید با امتیاز دهی ستاره ای به ما امتیاز دهید و سؤالات خود را در کادر مربوطه به ثبت برسانید و آماده پاسخ گویی سریع ما باشید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه طریقه دریافت Blue Card

آیا اقامت اروپا از طریق بلو کارت به صورت دائم امکانپذیر است؟

یک تبعه خارجی که شرایط 5 سال اقامت مداوم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به عنوان دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا داشته باشد، می تواند درخواست اقامت دائم کند.

مزایای بلو کارت کدامند؟

کلیه مزایای یک شهروند به استثنای مسکن، وام و کمک های بلاعوض در اختیار دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا قرار می گیرد. دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا مجاز به بازگشت به کشورهای خود یا سایر کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای حداکثر 12 ماه متوالی بدون از دست دادن مالکیت کارت آبی اتحادیه اروپا هستند.

ثبت نام بلو کارت اروپا برای چه کسانی امکان پذیر است؟

ثبت نام بلو کارت اروپا برای نیروی های کار خارجی که در یکی از کشورهای صادر کننده بلو کارت اروپا اقامت کاری دارند و دارای شغلی با درآمد بیش از 1.5 برابر حداقل حقوق هستند، امکان پذیر است.

حداقل درآمد مورد نیاز برای دریافت بلو کارت چقدر است؟

اگر کارفرمای شما 1.5 برابر بیشتر از حداقل حقوق در نظر گرفته شده در کشور را به شما پرداخت کند شما واجد شرایط بلو کارت می شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *