شرایط کار پس از تحصیل در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پس از تحصیل در کانادا
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در کانادا
  • مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در کانادا
  • بررسی نرخ بیکاری در کانادا
  • لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021
  • میزان حقوق و درآمد مشاغل در کانادا
  • نحوه کاریابی در کانادا
  • مؤسسات کاریابی در کانادا
  • کار پس از تحصیل در کانادا و بررسی ویزای همراه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در کانادا
  • خدمات موسسه حقوقی ملک پور
  • کار پس از تحصیل در کانادا و سخن پایانی
✅شرایط کار پس از تحصیل در کانادا✅ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا ✅ ورود به بازار کار در کانادا

شرایط کار پس از تحصیل در کانادا و مقدمه ای بر آن

شرایط کار پس از تحصیل در کانادا، تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم، ویزای کار کانادا و ویزای کار پس از تحصیل در کانادا در مقاله شرایط کاری پس از تحصیل در کانادا به صورت علمی مورد ارزیابی واقع می شود. ممکن است برخی از مهاجرین سوالاتی در ذهن خود داشته باشند. شرایط کاری پس از تحصیل در کانادا چگونه می باشد؟ تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم دارای چه شرایطی می باشد؟ اخذ ویزای کار کانادا چگونه است؟ اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا دارای چه شرایطی دارد؟ آیا تحصیل در کانادا منجر به اقامت در این کشور می شود؟ در ادامه با ما همراه باشید و به سوالات خود پاسخ دریافت نمایید. اگر شما عزیزان قصد دارید تا پس از تحصیل در کانادا به کار مشغول شوید و اقامت کاری دریافت نمایید، می توانید ضمن مطالعه مقاله شرایط کار پس از تحصیل در کانادا با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس تلفنی برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار پس از تحصیل در کانادا:

کشور کانادا واقع شده در آمریکای شمالی می باشد، که زیبایی و پهناوری آن در سراسر جهان به گوش می‌ رسد. این کشور با امنیت بالا، دارای شهر های پرجمعیتی نظیر ونکوور، تورنتو، مونترآل و کبک می باشد. برخی از اشخاص قصد دارد پس از مهاجرت تحصیلی به کانادا، ضمن تحصیل به کار بپردازند. همچنین برخی دوست دارند ویزای کاری پس از تحصیل در کانادا را اخذ نمایند و اقامت پس از تحصیل در کانادا را به دست بیاورند. در پاسخ به افرادی که می پرسند آیا تحصیل در کانادا منجر به اقامت می شود یا نه؟ باید گفت : تحصیل در کانادا در پروسه اقامتی اسکیل ورکر سبب افزایش امتیاز می شود. بنابراین اگر روند کار را بدانید شانس اخذ اقامت دائم و تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم برایتان بسیار زیاد است. اگر از طریق تحصیل وارد کانادا شوید، مسیر راحت تری خواهید داشت و پس از تحصیل نیز می توانید برای اخذ اقامت دائم یا ویزای کار اقدام کنید.  شایان ذکر است، دانشجویان در کشور کانادا می توانند در حین تحصیل در دانشگاه های کانادایی، با اخذ اجازه کار در دانشگاه و یا بیرون دانشگاه به کار بپردازند و با انجام کار نیمه وقت در زمان تحصیل و کار تمام وقت در ایام تعطیل، می توانند حدودی از هزینه های تحصیل و هزینه زندگی خویش را تأمین نمایند. کبک یکی از ایالت‌ های کانادا می باشد، که امکان تحصیل و کار به دانشجویان را می‌ دهد و برخی دانشجویان مایلند برای کار و تحصیل اقامت پس از تحصیل در کبک را اخذ نمایند. تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم، دارای شرایط و مراحل خاصی می باشد. در ادامه نوشتار شرایط کار پس از تحصیل در کانادا به بررسی این عوامل می پردازیم.

ویدئو توضیحات استاد ملک پور در رابطه با اقامت پس از تحصیل در کانادا

  • 5 دقیقه
  • 10 K
  • ارسال

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در کانادا:

یکی از روش های مهم جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا، یافتن یک شغل مناسب می باشد. این امر سبب شده تا برخی از متقاضیان کار کانادا ابتدا برای تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. کسانی که در کانادا تحصیل می کنند، لازم است بدانند برای اخذ اقامت و اجازه کار پس از تحصیل (PGWP) در صورتی که دوره و محل تحصیل شان مورد تایید باشد، می توانند اقدام کنند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه برای پذیرش اقدام کنید از اینکه دوره و محل تحصیل تان مورد تایید می باشد، مطمئن شوید. از این رو، دولت کانادا به اشخاصی که در این کشور در دروه و محل تحصیل مورد تایید اقدام کرده اند، اجازه جستجوی کار در کانادا را می‌ دهد، تا افراد بتوانند با پرداختن به کار در این کشور، ویزای کار کانادا را اخذ نمایند. جهت اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، شما باید مدرک تحصیلی معتبر اخذ نمایید. بسیاری از دانشگاه ها و کالج های کانادا مدرک تحصیلی degree (کارشناسی، کاردانی، کارشناسی ارشد و دکترا) را به شما ارائه می دهند، که مورد تایید جهت اخذ اقامت پس از تحصیل می باشد.

لازم به ذکر است، طول اقامت پس از تحصیل در کانادا برای اشخاص، بسته به میزان تحصیلی شان در این کشور می باشد. مثلاً شخصی که زیر ۸ ماه در این کشور تحصیل کرده باشد، اجازه اقامت کاری نخواهد داشت. همچنین شخص که بالای ۸ ماه و زیر ۲ سال تحصیل در کانادا داشته باشد، مدت اقامت کاری به اندازه میزان تحصیلی وی می باشد و اگر شخص بیشتر از ۲ سال در کانادا تحصیل کرده باشد، اقامت کاری حداکثر  ۳ ساله را اخذ می نماید. توجه داشته باشید، تنها ۶ ماه پس از اخذ مدرک تحصیلی در کانادا فرصت دارید تا ویزای کار پس از تحصیل در کانادا را دریافت نمایید. اگر این 6 ماه پس از اتمام مدت زمان ویزای تحصیلی شما هم باشد، مشکلی ندارد. شما عزیزان می توانید قبل از اتمام تاریخ اقامت موقتتان، جهت اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری نیز اقدام نمایید و به دلیل تحصیل و اقامت موقت در این کشور امتیازات بیشتری را کسب کنید.

فایل تصویری مشاور رسمی مهاجرت کانادا در خصوص شرایط اقامت پس از تحصیل در کانادا

فایل صوتی این ویدئو

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در کانادا:

در مطالب فوق، شرایط یک شخصی را که می‌ خواهد اقامت کار پس از تحصیل در کانادا را داشته باشد، بررسی کردیم و قصد داریم در این بخش، مدارک لازم را برای اخذ اقامت کار پس از تحصیل در کانادا مورد ارزیابی قرار دهیم. این مدارک عبارتند از:

مدارک تحصیلی با تاییدیه رسمی

مجوز معتبر تحصیل

گواهینامه پزشکی (سلامت)

ارائه نامه سابقه کار معتبر

مدارک هویتی نظیر شناسنامه، کارت ملی و …

نامه عدم اعرتکاب به جرم

به همراه داشتن دعوت نامه کاری و درج در پرونده

توجه داشته باشید، نقص هر یک از مدارک خواسته شده و یا به اشتباه داشتن مدارک، سبب عدم موفقیت برای اخذ اقامت خواهد شد و ممکن است اجازه کار در کانادا را دریافت نکنید. از این رو به نحوی صحیح و با کمال دقت مدارک مربوطه را ارائه نمایید.

بررسی نرخ بیکاری در کانادا:

متقاضیان کار در کانادا که درصدد اخذ ویزای کار کانادا می باشند، عوامل مهمی را قبل از مهاجرت به کانادا مورد بررسی قرار می‌ دهند و با دیدی صحیح به کشور کانادا مهاجرت می نمایند. از جمله این عوامل مهم، نرخ بیکاری در کشور کانادا می باشد. شما عزیزان در نمودار زیر مشاهده می نمایید، میزان نرخ بیکاری در کانادا از سال گذشته تا سال جاری رو به کاهش و در حدود ۷.۵ درصد می‌ باشد. شایان ذکر است، میزان نرخ بیکاری در حال حاضر در همه کشور های جهان، بنا به شیوع ویروس همه گیر افزایش داشته است.

نرخ بیکاری در کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021:

کشور کانادا هر ساله بنا به رشد اشتغال خود، نیازمند به نیروی کاری می باشد. از این رو دولت فدرال کانادا بنا به کمبود مشاغل، لیست مشاغل مورد نیاز منتشر می نماید. دولت فدرال کانادا با انتشار لیست مشاغل مورد نیاز در هر سال، به اشخاص متقاضی ورود به بازار کار در کانادا این امکان را می دهد لیست مشاغل این کشور را مشاهده کرده و در صورتی که صلاحیت کار در این کشور را داشته باشند، به جستجوی کار در کانادا پرداخته و جهت اخذ ویزای کار کانادا اقدام نمایند. به طور کلی برخی از مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۱ در جدول زیر آورده شده است.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021

توسعه دهنده وب مدیران منابع انسانی
دامپزشکان مهندس برق
افسران منابع انسانی مشاور مالی
داروساز جوشکار
کارگر عمومی دستیاران اداری

میزان حقوق و درآمد مشاغل در کانادا:

پس از این که افراد متقاضی، لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را مشاهده می نمایند، به جستجوی میزان درآمد هر شغل می باشند. از این رو برای آگاهی از حقوق کار در کانادا به تحقیقات و ارزیابی‌ های مشاغل کانادایی می‌ پردازند. همچنین محصلانی که به کار ضمن تحصیل در کانادا می پردازند، با آگاهی داشتن از متوسط درآمد ها، حقوق و دستمزدی که می توانند بر اساس کار نیمه وقت دریافت نمایند، تخمین می زنند. برای آگاهی از میزان حقوق و درآمد مشاغل در کانادا جدول زیر را تهیه و تدوین دادیم.

عنوان شغل متوسط حقوق (سالانه)
توسعه دهنده وب 69305
مدیران منابع انسانی 89003
دستیاران اداری 45927
مشاور مالی 62971
مهندس برق 91832
مهندس هوافضا 98347
مدیر پروژه 91425
جوشکار 73504
دامپزشک 95804
داروساز 89314
کارگر عمومی 47678
افسران منابع انسانی 65292
تاجر 48610
مدیر حساب 86104

نحوه کاریابی در کانادا:

مهاجرت کاری به کشور کانادا دارای شرایط ضوابط و ملزم به بررسی‌ های مسائل گونا گونی می باشد. مثلاً یک شخص جهت اخذ ویزای کار کانادا در ابتدا نیازمند یافتن یک شغل در این کشور می باشد، ولی از آن جایی که قبل از یافتن شغل نمی‌ تواند به این کشور مهاجرت کرد، لازم است تا به کاریابی غیر حضوری در کانادا بپردازند. متقاضیان می‌ توانند در وب سایت های رسمی این کشور به کاریابی بپردازند و در حین کاریابی با کار فرمایی معتبر در ارتباط باشند. لازم به ذکر است، متقاضیان کار در کانادا می توانند با اخذ ویزا هایی نظیر، توریستی، درمانی، گردشگری، سرمایه‌گذاری، تحصیلی و … به کانادا مهاجرت کرده و در زمان حضور در کانادا، به کاریابی بپردازند. همراهان گرامی مقالات موجود در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش حاصل زحمات تیم کارشناسان موسسه می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام بوده و موجب نارضایتی این موسسه می گردد.

مؤسسات کاریابی در کانادا:

از آن جایی که کاریابی در کانادا به صورت غیر حضوری از طریق موسسات کاریابی در کانادا امکان پذیر می باشد، شما عزیزان می توانید رزومه ای خاص و بسیار قوی از سوابق کاری، میزان تحصیلات، مهارت‌ های کاری و … تنظیم نمایید و در اختیار کار فرمایان قرار دهید، تا در صورت واجد شرایط بودن برای شغلی مناسب دعوت نامه شغلی (جاب آفر) دریافت نمایید. برخی از موسسات کاریابی معتبر در کانادا به شرح لیست زیر می باشند.

https://www.indeed.ca

https://www.monster.ca

https://www.working.com

https://www.albertajobcenter.ca

https://www.gojobs.gov.on.ca/jobs.aspx

خدمات موسسه حقوقی ملک پور

مسلماً هر فردی که قدم در راه مهاجرت می گذارد، قصد موفقیت در پروسه مهاجرتی خویش را داشته و خواستار موفقیت در مهاجرت می باشد. از این رو توصیه ما به شما متقاضیان عزیز این می باشد، اگر می‌ خواهید ریسک کار شما در سطح بسیار پایین بوده و درصد موفقیت شما افزایش یابد، از یک وکیل مهاجرت با تجربه و موفق در مسیر مهاجرتی کمک بگیرید. موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش، با دارا بودن سوابق کاری درخشان و با همکاری وکلای با تجربه در کشور کانادا از ابتدا تا انتهای این مسیر با شما همراه خواهد بود. خبر خوب این است که در صورتی که موسسه ملک پور برای تحصیل در کانادا اقدام کنید، بخش زیادی از هزینه را پس از اخذ پذیرش و ویزا پرداخت خواهید کرد. بنابراین شما می توانید در ابتدا برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی به کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس گرفته و در خصوص شرایط خود مشورت نمایید. پس از انتخاب بهترین روش مهاجرتی نیز می توانید با همکاری مجرب ترین وکلا در کانادا از انجام هر چه بهتر کار خود مطمئن باشید. هم چنین در صورتی که تمایل دارید مراحل کاریابی در کانادا یا ثبت نام در اسکیل ورکر کانادا را خود انجام دهید، می توانید از پکیج هایی که توسط موسسه ملک پور تهیه شده است استفاده کنید.

بررسی ویزای همراه جهت کار در کانادا:

اشخاصی که ویزای کاری پس از تحصیل در کانادا را اخذ می نمایند، به فکر این موضوع می باشند که خانواده خویش را به عنوان همراه به کانادا بیاورند. منظور از خانواده، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد و والدین شامل ویزای همراه نمی شوند. البته در صورت اثبات وابستگی به والدین و وابستگی مالی می‌ توان برای والدین ویزای همراه اخذ نمود. شایان ذکر است اشخاصی که در صورت دریافت پیشنهاد شغلی، اقدام به اخذ ویزای کار کانادا می‌ نمایند، ابتدا خود برای مهاجرت اقدام کرده سپس برای ویزای همراه اقدام به عمل می آورند، زیرا در صورت درخواست همزمان برای ویزای کار و همراه، شانس موفقیت در اخذ ویزای کاری کاهش می یابد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در کانادا:

 تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم در صورتی که فرد پس از تحصیل موفق به یافتن کار شده و قوانین و مقررات مربوطه را رعایت کند، امکان پذیر است. البته امکان اخذ اقامت دائم با تحصیل در برخی از دانشگاه های کشور کانادا نیز تحت شرایطی وجود دارد که در این مقال نمی گنجد. تاکنون دانستیم، اشخاصی که قصد اقامت پس از تحصیل در کانادا را دارند، چگونه می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. ولی اشخاصی که از طریق کار به کشور کانادا مهاجرت می نمایند، می توانند با جنایت مرتکب نشدن و به صورت مرتب، ۳ سال به کار و زندگی در کانادا بپردازند و برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهند. اشخاصی که اقامت دائم کانادا را دریافت می نمایند، پس از گذشت ۵ سال تاریخ اقامتشان و همچنین رعایت قوانین، تسلط بر زبان مردمان کانادا، پرداخت مالیات، احترام به فرهنگ و جامعه کانادا و … تابعیت این کشور را اخذ می‌ نمایند و پاسپورت دریافت می‌ کنند.

کار پس از تحصیل در کانادا و سخن پایانی:

شرایط کار پس از تحصیل در کانادا، ویزای کار پس از تحصیل در کانادا و ورود به بازار کار در کانادا در این مقاله بررسی شد. در طی بررسی مقاله شرایط کار پس از تحصیل در کانادا دانستیم، دانشجویان بین المللی می توانند اقامت پس از تحصیل در کانادا را درخواست دهند. همچنین آن ها می توانند در حین تحصیل به کار بپردازند و تا میزانی کسب درآمد نمایند. شما عزیزان می توانید برای آگاهی از روند اخذ اقامت پس از تحصیل در کبک و سایر ایالات کشور کانادا و شرایط کار و تحصیل کانادا، با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس حاصل کرده و مشاوره علمی و رایگان دریافت نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید جهت دریافت تماس از سوی کارشناسان ما فرم درخواست تماس را تکمیل نمایید و نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه مقاله ذکر نمایید. در صورت رضایت مندی از مقاله شرایط کار پس از تحصیل در کانادا ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط کار پس از تحصیل در کانادا

✅آیا دانشجویان پس از اخد اجازه کار پس از تحصیل در کانادا، می توانند برای خانواده خویش ویزای الحاق دریافت نمایند؟

بله، آنان می توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خویش ویزای همراه دریافت نمایند. همچنین در صورتی که وابستگی مادی و معنوی به والدین داشته باشند، می توانند با اثبات کردن قضیه، برای آنان نیز ویزای همراه دریافت نمایند.

✅آیا دانشجویان بین المللی می توانند اقامت پس از تحصیل در کانادا داشته باشند؟

دانشجویان می توانند به نسبت مدت زمان تحصیلاتشان (بالای هشت ماه)، در کانادا به کاریابی پرداخته و شاغل شوند.

✅شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان چگونه می باشد؟

دانشجویان می توانند با اخذ اجازه در دانشگاه‌ و یا خارج از دانشگاه، به مدت ۲۰ ساعت در هفته و در ایام تعطیل به صورت تمام وقت به کار بپردازند.

✅اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق کار چگونه می باشد؟

اشخاصی که ویزای کار کانادا را اخذ نموده اند، ۳ سال پس از اقامت موقت می توانند اقامت دائم کانادا را کسب کرده و پس از گذشت ۵ سال از اقامت دائمشان، با رعایت مقررات این کشور و مرتکب شدن به جرم جرائم و پرداخت مالیات و .. می‌ توانند، تابعیت و پاسپورت دریافت نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *