شرایط کار در کویت

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در کویت
  • ویزای کار کویت
  • مدارک مورد نیاز کار در کویت
  • نرخ بیکاری در کویت
  • مشاغل مورد نیاز در کویت 2021
  • میزان حقوق کار در کویت
    • میزان حقوق کارگر ساده در کویت
  • نحوه کاریابی در کویت
  • مؤسسات کاریابی در کویت
  • بررسی ویزای همراه کویت
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کویت
  • سخن پایانی
✅ شرایط کار در کویت ✅ لیست مشاغل مورد نیاز کویت توسط کارشناسان مؤسسه حقوق ملک پور در این مقاله به صورت علمی بررسی شده است.

شرایط کار در کویت و مقدمه ای بر آن

شرایط کار در کویت ، حقوق ماهیانه کار در کویت ، لیست مشاغل مورد نیاز کویت و هزینه اخذ ویزای کاری کویت در این مقاله به صورت علمی بررسی و به تفصیل بیان شده است. آیا می دانید پر درآمدترین شغل در کویت چه شغلی است؟ حقوق کار در کویت برای ایرانیان چقدر است؟ استخدام نیروی ایرانی و فارسی زبان زیر نظر پیمانکار پروژه ای در کویت چگونه انجام می شود؟ شرایط ویژه کار در کویت برای ایرانیان چیست؟ آیا کارگری در کویت درآمد خوبی دارد؟

این سوالات و سوالات مشابه دیگری در خصوص حقوق کارگر ساده در کویت ممکن است برای بسیاری از افراد متقاضی کار با درآمد بالا پیش آمده باشد. اگر شما هم می خواهید از شرایط کار در کویت ، چگونگی استخدم کارگر ساده در کویت و دستمزد کارگر در کویت 2020 آگاه شوید، با این مقاله با ما همراه باشید. اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، پاسخ بسیاری از سوالاتتان را پیدا خواهید کرد. در صورتی که تمایل دارید شرایط خود را برای مهاجرت کاری به کشورهای مختلف ارزیابی کنید؛ کارشناسان و مشاوران مؤسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش پاسخگوی سوالات شما در زمینه مهاجرت کاری هستند.

 

شرایط عمومی کار در کویت:

کویت با کشورهای عراق، عربستان سعودی هم مرز است و با کشور ایران نیز مرز آبی دارد. کشور کویت، کشوری ثروتمند و ارزش پول بالایی دارد. واحد پول این کشور دینار کویت و پایتخت آن شهر کویت است. پول این کشور جز با ارزش ترین ها در جهان است. ارزش بالای پول این کشور و هم چنین نزدیکی کویت به ایران، سبب شده است، برخی از ایرانیان نیز از دیرباز علاقه مند به کار یا حتی استخدام کارگر ساده در کویت و کارگری در کویت باشند. این کشور بندری که آب و هوای گرم و خشکی دارد، از زمان های قدیم بندری مهم برای روابط تجاری و بازرگانی ایران و اعراب بوده است. این امر سبب به وجود آمدن شرایط ویژه کار در کویت برای ایرانیان شده است. استخدام نیروی ایرانی و فارسی زبان زیر نظر پیمانکار پروژه ای در کویت  نیز یکی دیگر از راه های کار در این کشور است. مساحت این کشور ۱۷٫۸۱۸ کیلومتر مربع است.  بر اساس آخرین آمار، جمعیت کویت برابر 4.420.110 نفر است. نکته جالب این است که حدود یک سوم جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل داده اند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کویت

ویزای کار در کویت:

اصلی ترین روش برای دریافت ویزای کار در کویت، بدست آوردن پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشور است. کارفرمایی که شهروند این کشور است. در واقع صرف داشتن کسب و کار در این کشور برای استخدام نیروی خارجی کافی نیست. جمعیت اندک این کشور، اقتصاد قوی حاصل از درآمد نفت و حقوق بالای مشاغل از جمله دلایلی است که همواره مورد توجه افراد زیادی برای کار به این کشور جلب شده است. حقوق کار در کویت برای ایرانیان به دلیل ارزش پولی بالایی که دارد، مقدار قابل توجهی است. این سبب شده است که علاوه بر افراد متخصص، افراد فاقد تخصص خاص نیز حتی برای کارگری در کویت همواره علاقه مند به مهاجرت به این کشور باشند. برای دریافت ویزای کار کویت نیاز به اطلاعات کامل تری خواهید داشت. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز کویت و هزینه اخذ ویزای کاری کویت را مطالعه خواهید کرد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار کویت:

افرادی که موفق به بدست آوردن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کشور کویت شوند، می توانند برای اخذ ویزای کار این کشور درخواست خود را ارائه دهند. دولت کویت به شهروندان برخی از کشورهای عربی بدون نیاز به ویزا اجازه کار در کشورش را می دهد. این کشورها عبارتند از: عمان، امارات، بحرین، قطر و عربستان سعودی. شهروندان هر کدام از این کشورها می توانند بدون نیاز به اجازه کار در کویت به جستجوی کار بپردازند و در صورت دریافت پیشنهاد کار، از ابتدا اجازه کار خواهند داشت. علاوه بر این کشورها، کشورهایی مانند: ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار در کویت در اولویت هستند. متقاضیان کار از سایر کشورها حتما باید پس از دریافت پیشنهاد کار با پیگیری کارفرما اجازه کار در این کشور را دریافت کنند. مدارک لازم برای دریافت ویزای کار را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  • پاسپورت که دارای اعتبار حداقل به مدت 2 سال باشد
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی اجازه کار
  • نتیجه منفی آزمایش HIV
  • گواهی سلامتی که توسط یک پزشک محلی صادر شده باشد مبنی بر نداشتن بیماری هایی چون سفلیس و مالاریا
  • عکس X-RAY از قفسه سینه برای نداشتن بیماری کرونا

نرخ بیکاری در کویت:

یکی از عوامل مهم که می بایست در پروسه مهاجرت در هنگام بررسی کشور مقصد مد نظر داشت، نرخ بیکاری است. نرخ بیکاری تعیین کننده شانس افراد برای یافتن کار در کشور مقصد است. هرچه عدد این نرخ کمتر باشد، نشان دهنده این است که تعداد کمتری از افراد واجد شرایط کار، بیکار مانده اند. در نتیجه موقعیت های شغلی بیشتری وجود دارد. نرخ بیکاری در کشور کویت عدد بسیار پایینی است. این عدد دلیل موجه دیگری برای اخذ ویزای کاری کویت است. نرخ بیکاری کشور کویت طی سال های 2010 تا 2020 یعنی ده سال اخیر همواره کمتر از سه درصد بوده است. این عدد نشان می دهد که احتمال یافتن کار برای افراد متخصص بسیار زیاد است. در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری کشور کویت را از سال 2010 تا کنون مشاهده کنید.

مشاغل مورد نیاز در کویت 2021:

نرخ بیکاری در کشور کویت نشان می دهد که نیاز به نیروی کار در برخی مشاغل در این کشور وجود دارد. استخدام نیروی ایرانی و فارسی زبان زیر نظر پیمانکار پروژه ای در کویت ، موقعیت خوبی است که ممکن است برای برخی از متقاضیان کار ایجاد شود.  دولت این کشور هر سال بر اساس اوضاع اقتصادی کشور بر اساس نیاز کارفرمایان، لیست مشاغل مورد نیاز در کویت را منتشر می‌کند. توجه به این لیست برای متقاضیان کار در کویت بسیار ضروری است. چرا که اگر تخصص شما جزو مشاغل مورد نیاز در کویت نباشد، یافتن کار برای شما دشوار خواهد بود. مشاغل فنی علاوه بر اینکه پر درآمدترین شغل در کویت است، بشترین نیاز به نیروی کار را نیز دارد. مشاغلی که در کشور کویت بیشترین نیاز به نیروی کار دارند و بیشترین استخدام افراد خارجی از این زمینه هاست، عبارتند از:

  • مهندسی نفت
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی کشتی سازی
  • شاخه های مهندسی کامپیوتر

برعکس این رشته ها اگر رشته تحصیلی و تخصص شما در زمینه های هنر، حقوق و حسابداری است شانس کاریابی بسیار کمی خواهید داشت.

میزان حقوق برای کار در کویت:

حقوق ماهیانه کار در کویت یکی دیگر از معیارهایی است که ممکن است برای مهاجرت به این کشور مد نظر قرار گیرد. کشور کویت به دلیل داشتن اقتصاد قدرتمند مبتنی بر نفت و میزان حقوق بالای مشاغل در این کشور، تبدیل به مقصدی پرطرفدار برای مهاجرت شده است. حقوق ماهیانه کار در کویت برای فرد شاغل در این کشور بدون کسر مالیات به حساب وی واریز می گردد. در واقع مالیات بر درآمد در کشور کویت عددی برابر صفر است. این امر سبب می شود که این کشور حتی نسبت به کشورهایی چون آمریکا و کشورهای اروپایی نیز ایده آل تر باشد. به این دلیل، عنوان بهشت مالیاتی را به این کشور نسبت داده اند. حقوق کار در کویت برای ایرانیان نیز دلیل موجهی جهت کاریابی در این کشور است. میزان حقوق مشاغل مختلف در کویت بر اساس تحصیلات، سن و سابقه کار متفاوت است. در ادامه دستمزد کارگر در کویت 2020 با بیان جزئیات بیشتر بیان شده است.

اگر بخواهیم به پر درآمدترین شغل در کویت اشاره کنیم باید بگوییم مشاغلی مانند مهندسی نفت، مهندسی و برق بالاترین حقوق را در کشور کویت دارند. علاوه بر حقوق بالا، تورم در این کشور بسیار پایین است. در نمودارهای زیر می توانید نمودار مالیات بر درآمد و نرخ تورم کشور کویت را مشاهده نمایید.

میزان حقوق کارگر ساده در کویت:

یکی از موضوعاتی که برای کار در کویت مورد توجه افرادی است که بدون داشتن تحصیلات یا تخصص تمایل به مهاجرت به کویت را دارند، استخدام کارگر ساده در کویت است. بنابراین میزان حقوق کارگر ساده در کویت یا دستمزد کارگر در کویت 2020 نیز دارای اهمیت است. جالب است بدانید دولت کویت برای بخش خصوصی مبلغی را به عنوان حداقل حقوق مشخص نکرده است. بر اساس قانون حقوق نیروی کار در کویت باید قبل از هفتم هر ماه پرداخت شود و حقوق همه کارمندان باید به حساب بانکی آن ها واریز شود. در زیر می توانید محدوده حقوق کارگر ساده در کویت و هم چنین میزان درآمد مشاغل مختلف در زمینه کارگر عمومی را مشاهده کنید.

نوع شغل محدوده درآمد دینار کویت

KWD

نظافتچی 137-302
کارگر ساده 184-349
مهماندار 212-378
باربر 149-319
کارگر اطلاعات هتل 149-319
محدوده حقوق کارگر ساده در کویت ، درآمد استخدام کارگر ساده در کویت

هزینه های زندگی در کویت:

هزینه های زندگی در کویت نسبت به درآمد بالا، تورم پایین و مالیات صفر مبلغ بالایی نیست. در کل می توان گفت که قدرت خرید مردم در این کشور بالاست. در کشور کویت می توان زندگی با کیفیت، قدرت خرید مناسب و هزینه زندگی پایین را تجربه کرد. اقتصاد این کشور بر پایه منابع نفتی است و درآمد حاصل از آن به شهروندان این کشور می رسد. به همین دلیل اختلاف طبقاتی در کویت نیز پایین است و قدرت خرید اکثر مردم بالاست. هزینه های زندگی به سبک زندگی افراد نیز بستگی دارد. ممکن است برنامه ریزی یک خانواده برای نحوه هزینه کردن درآمد با خانواده دیگر متفاوت باشد. هزینه های زندگی بستگی به عواملی مانند: مکان زندگی، متراژ مسکن، خورد وخوراک، رفت و آمد، تحصیلات و … دارد. بنابراین هزینه زندگی در خانواده ها یا افراد مختلف، متفاوت است. در جداول زیر می توانید هزینه های برخی از کالاهای اساسی در کشور کویت را مشاهده بفرمایید. مشاهده خواهید کرد که هزینه های زندگی نسبت به ایران درحدود 36 درصد بیشتر است.

نوع کالای خوراکی بها دینار کویت

KWD

۱ کیلو برنج ۰٫۷۲
۱ عدد نان سپید ۵۰۰ گرمی ۰٫۳۶
۱ لیتر شیر ۰٫۴۴
۱کیلوگرم پنیر محلی ۱٫۸۹
۱۲ عدد تخم مرغ ۰٫۶۲
۱ کیلو گوشت ۳٫۲۱
۱ کیلو مرغ ۱٫۲۳
بطری آب ۱٫۵ نیم لیتری ۱٫۲۵
حمل و نقل بها دینار کویت

KWD

تاکسی (در هر کیلومتر)  ۱
بلیط یک طرفه مترو ۱٫۲۵
خودروی سواری (تویوتا کرولا) ۵٫۲۳۳
۱ لیتر بنزین ۰٫۱۰
مسکن میانگین اجاره بها دینار کویت

KWD

آپارتمان ۱ خوابه حومه شهر ۲۰۲٫۹۷
آپارتمان ۳ خوابه حومه شهر  ۴۱۲
آپارتمان ۳ خوابه مرکز شهر ۵۷۱٫۶۷
آپارتمان ۱ خوابه مرکز شهر ۲۵۹٫۱۹

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

نحوه کاریابی و مؤسسات کاریابی در کویت:

در برخی از کشورها ویزای جستجوی کار وجود دارد که افراد واجد شرایط بتوانند از این طریق وارد خاک کشور مقصد شده و به دنبال کار باشند. در حال حاضر این ویزا در کشور آلمان و اتریش وجود دارد و برای ما ایرانیان نیز باز است. روش دیگری مانند اسکیلد ورکر نیز در کشورهایی چون کانادا، استرالیا و نیوزلند وجود دارد و به این صورت است که افراد بر اساس شرایط خود امتیازاتی را کسب می کنند. اگر امتیاز این افراد بالاتر از مقدار مشخصی باشد، می توانند اقامت دائم کشور مقصد را بدست آورند. اما کشور کویت هیچ یک از این روش ها را ندارد. تنها روش کار در کویت از طریق دریافت پیشنهاد شغلی است. برای کاریابی در کویت می توانید از منابع رسمی و معتبری استفاده کنید که رابط بین کارفرما و نیرو های کار هستند. مؤسسات و سایت های کاریابی در این کشور می تواند منابع مناسبی برای کاریابی باشد.

در ادامه می توانید لیست مؤسسات کاریابی معتبر در کشور کویت را مشاهده بفرمایید. شما می توانید با ارسال رزومه به این مؤسسات، برای کاریابی و پیدا کردن کارفرما در کویت اقدام کنید.

 

  • www.kuwaitvacancy.com
  • www.bayt.com
  • kuwait.tanqeeb.com
  • www.kw.indeed .com

بررسی ویزای همراه در کویت:

متقاضیان کار پس از بدست آوردن پیشنهاد کار و اجازه کار در کویت می توانند برای الحاق همراه درخواست دهند. امکان الحاق همراه برای افراد متاهل بسیار مهم است. این عامل حتی ممکن است از جمله معیارهای اصلی برای انتخاب کشور مورد مهاجرت باشد. افراد پس از اینکه اجازه کار کردن در کویت را بدست آورند، می توانند نسبت به الحاق همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز اقدام کنند. میزان درآمد در امکان درخواست ویزای همراه در این کشور موثر نیست. در واقع این موضوع که آیا درآمد شخص برای زندگی با خانواده مکفی است، چک نمی شود. چنانچه فرد برای خانواده خود ویزا بگیرد، تحصیل فرزندان به زبان عربی نیز رایگان خواهد بود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کویت:

معمولا کشورهای عربی و از جمله کشور کویت، آثار تابعیتی و اقامتی ضعیفی دارند. به این معنا که کار کردن در این کشور، به سادگی منجر به اقامت دائم و تابعیت نمی شود. از این نظر می توان گفت کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا شرایط بهتری دارند. اگر به دنبال مهاجرت دائمی به یک کشور سطح بالا هستید، احتمالاً کشور کویت انتخاب مناسب یرای شما نخواهد بود. بنابراین بهتر است با توجه به تخصص خود در کشورهای اروپایی یا کشورهایی مانندا کانادا یا استرالیا به دنبال کار باشید. ویزاهای کار در کشور کویت ویزای کوتاه مدت و موقت هستند و با کمتر از 10 سال کار در این کشور به هیچ وجه امکان دریافت تابعیت وجود ندارد. مدت زمان ویزای کار افراد نیز به مدت زمان قرار داد کاری وی بستگی خواهد داشت. اگر قرارداد کاری وی تمدید نگردد، امکان تمدید اقامت وجود ندارد. برخی از شرکت های معتبر در کویت با نیروهای کار خود قرارداد 5 ساله امضا می کنند و به این ترتیب امکان اقامت 5 ساله برای این افراد امکان پذیر است. تابعیت کشور کویت پس از حداقل 15 سال زندگی برای شهروندان کشورهای عربی و 20 سال زندگی متوالی برای سایرین ممکن است. علاوه بر زندگی متوالی در این مدت زمان، تسلط به زبان عربی و داشتن پدر و مادر مسلمان نیز از دیگر شرایط لازم برای دریافت تابعیت است. اگر پدر و مادر فرد مسلمان نیستند، لازم است که فرد حداقل به مدت 5 سال مسلمان بوده باشد و اصول دین اسلام عربی را اجرا کند.

کار در کویت و سخن پایانی:

شرایط کار در کویت ، لیست مشاغل مورد نیاز کویت و هزینه اخذ ویزای کاری کویت و شرایط ویژه کار در کویت برای ایرانیان در این مقاله بررسی و تحلیل شد. کشور کویت با داشتن اقتصاد قوی، کیفیت بالای زندگی، نیاز به نیروی کار و شانس کاریابی بالا می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری باشد و بسیاری از افراد در پی استخدام کارگر ساده در کویت هستند. اما از آنجا که اخذ اقامت دائم و تابعیت به راحتی امکان پذیر نمی باشد، ممکن است که مقصد جذابی برای مهاجرت دائمی نباشد. از آنجا که میزان درآمد در کویت نسبت به هزینه های زندگی، بالاست؛ بسیاری این کشور را صرفاً به منظور کسب درآمد و به طور موقت انتخاب می کنند. کویت برخلاف کشورهای اروپایی و هم چنین کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا و استرالیا روش های مهاجرتی امتیاز بندی و یا جستجوی کار را ندارد. علاقه مندان به کار در این کشور می بایست در ابتدا به دنبال پیشنهاد کاری از کارفرمای بومی در این کشور باشند. پس از دریافت پیشنهاد کار باید اجازه کار را از اداره کار این کشور اخذ کنند و سپس می توانند برای ویزای کار درخواست دهند. پس از مطالعه این مقاله در صورتی که سوال، پیشنهاد یا ابهامی دارید می توانید در انتهای این مقاله در قسمت دیدگاه نظرات خود را مطرح نمایید و یا از قسمت سوالات مهاجرت پرسش خود را مطرح بفرمایید. کارشناسان موسسه ملک پور در اسرع وقت پاسخگوی سوالات تخصصی شما خواهند بود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط کار در کویت

✅ با توجه به نرخ بیکاری کشور کویت، شرایط ویژه کار در کویت برای ایرانیان چگونه ارزیابی می شود؟

نرخ بیکاری کشور کویت طی سال های 2010 تا 2020 یعنی ده سال اخیر همواره کمتر از سه درصد بوده است. این عدد دلیل موجه دیگری برای اخذ ویزای کاری کویت است.

 ✅ مالیات بر حقوق ماهیانه در کویت چه میزان است؟

حقوق ماهیانه کار در کویت برای فرد شاغل در این کشور بدون کسر مالیات به حساب وی واریز می گردد. در واقع مالیات بر درآمد در کشور کویت عددی برابر صفر است.

✅  شرایط اخذ اقامت و تابعیت در کویت چگونه است؟

ویزاهای کار در کشور کویت ویزای کوتاه مدت و موقت هستند و با کمتر از 10 سال کار در این کشور به هیچ وجه امکان دریافت تابعیت وجود ندارد. مدت زمان ویزای کار افراد نیز به مدت زمان قرار داد کاری وی بستگی خواهد داشت.

✅  پردرآمد ترین شغل در کویت چیست؟

مشاغل فنی پر درآمدترین شغل در کویت هستند. مشاغلی مانند مهندسی نفت، مهندسی و برق بالاترین حقوق را در کشور کویت دارند.

وضیعت درآمد و حقوق کار در کویت برای ایرانیان چگونه است؟

میزان حقوق مشاغل مختلف در کویت بر اساس تحصیلات، سن و سابقه کار متفاوت است. حقوق کار در کویت برای ایرانیان به دلیل ارزش بالای پول رایج، مبلغ قابل توجهی است.

27 پاسخ
  1. سبحان
    سبحان گفته:

    سلام
    حتی برای کارگری در کویت هم باید پیشنهاد کار داشته باشیم؟
    نمیشه بریم اونجا دنبال کار بگردیم و مشغول به کار بشیم؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      به طور کلی برای گرفتن ویزای کار باید پیشنهاد کار داشته باشید. برای اینکه حضوری به دنبال کار باشید باید از طریق ویزای توریستی اقدام کنید وارد کویت شده و بعد به دنبال کار باشید. ما اگر کار پیدا کنید برای تغییر ویزای توریستی به کاری باید به ایران برگردید و مجدد درخواست دهید. به طور کلی کارفرما باید برای دادن پیشنهاد کار به خارجی از اداره کار کویت نیز اجازه بگیره که با توجه به اینکه در برخی مشاغل ممکنه کارگر نیاز باشد این کار امکان پذیر است.

      پاسخ
  2. احد سرهنگی
    احد سرهنگی گفته:

    سلام . خسته نباشید . آیا امکان دارد یه شغل کارگری در کشور کویت پیدا کرد . اگه امکان دارد . چه شرایطی باید داشته باشد

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      برای اخذ ویزای کار کویت لازم است که از کارفرمایی در این کشور یک پیشنهاد کار داشته باشید. از طریق موسسات کاریابی ممکن است بتوانید غیر حضوری شرایط خود را ارسال کنید و با کارفرما ارتباط بگیرید. اولویت استخدام با کسانی است که در کویت اقامت و احازه کار دارند. راه دیگر این است که با ویزای توریستی وارد کویت بشید و به دنبال کار باشید. اما اگر کار پیدا کنید برای تغییر ویزای توریستی به کاری باید به ایران برگردید و مجدد درخواست دهید. به طور کلی کارفرما باید برای دادن پیشنهاد کار به خارجی از اداره کار کویت نیز اجازه بگیره که با توجه به اینکه در برخی مشاغل ممکنه کارگر نیاز باشد این کار امکان پذیر است.

      پاسخ
  3. امیر
    امیر گفته:

    باسلم خسته نباشید…چطوری میتونم سایتهای کاریابی رو ب فارسی ترجمه کنم؟،اصلا نمیشه بفهمیم چی نوشته تو سایتهاا…ممتون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      شما می تونید از سایت مترجم گوگل و یا از امکان ترجمه صفحات سایت به زبان فارسی در مرورگر خود استفاده کنید.

      پاسخ
  4. رضا دوستی
    رضا دوستی گفته:

    سلام ببخشید حقوق یک کارگر ساده در هتل چقدره ؟
    من با یک شرکت کاریابی صحبت کردم میگفت ۱۰۰۰ دینار کویت خیلی تعجب کردم
    چندتا سایت نگاه کردم نوشته بودن ۲۰۰ دینار کویت . الان گیج شدم خواستم نظر شمارو بپرسم که حقوق یک کارگر ساده چقدره ؟
    خیلی لازم دارم اگه جواب بدید ممنون میشم ازتون

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      کارگر ساده در کویت معمولا حداقل حقوق رو دریافت میکنه. حداقل حقوق که دولت مشخص کرده 320 دینار هست اما کارگران ممکنه از این مبلغ هم کمتر دریافت کنند. البته درآمد فرد بسته به موقعیت شغلی، سختی کار، ساعت کار، کارفرما و … ممکنه متفاوت باشه و در این مورد نمیشه 100 درصد نظر قطعی داد. کارگران هتل در بعضی از بخش ها ممکنه از روش هایی مثل انعام هم کسب درآمد داشته باشند اما این هم قطعی نیست و بستگی به کارفرما و نوع هتل و عرف و قوانین داره.

      پاسخ
        • ghasemi
          ghasemi گفته:

          سلام و عرض ادب
          در ماه البته دولت کویت در بخش خصوصی حداقل حقوقی رو مشخص نکرده اما معمولا کارهای غیر تخصصی و کارگری این در این محدوده حقوق دارند.

          پاسخ
  5. عباس صابری
    عباس صابری گفته:

    باسلام
    من متولد کویت هستم مسلط بر زبان عربی در حال حاظر البته از زمان جنگ خلیج فارس اچندیم ایران و هنوز ایران ماندگار شدیم الان شغلم اپراتور تاور کرین با دارای مدرک از فنی خرفه ای اصفحان این شغله من اپرانوری تاور کرین در کویت هست

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      از طریق تولد در کویت در صورتی که پدر و مادرتون شهروند کویت بوده اند ممکنه که بتونید اقامت و تابعیت بگیرید. برای کار در کویت هم نیاز به یک پیشنهاد کار خواهید داشت. اگر کارفرمایی رو پیدا کنید که به شما پیشنهاد کار بده از این طریق می تونید اقدام کنید.

      پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      در کویت از طرف دولت برای مشاغل خصوصی حداقل درآمدی تعریف نشده به همین دلیل میزان درآمد بستگی به کارفرمای شما و شرایط کار مثل ساعت کار توانایی و تخصص نیروی کار و … دارد. محدوده درآمد در مشاغلی که حداقل حقوق را دارند در مقاله قرار داده ایم. مابقی مشاغل غیر تخصصی در این حدود است. مشاغل تخصصی بسته به شرایط گفته شده از این مقدار بالاتر است.

      پاسخ
  6. محمدێ
    محمدێ گفته:

    باسلام مایل بە کاردر کویت هستم هرکاری کە باشە حتی نظافت چی هم باشه میام چه طوری میشه رفتاونجا؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      برای کار باید پیشنهاد کار یا کفیل داشته باشید. بدون پیشنهاد کار نمیشه ویزای کار گرفت. برای کاریابی ممکنه بتونید از طریق موسسات و وب سایت های کاریابی در این کشور موفق به پیدا کردن کار شوید.

      پاسخ
  7. صنعان صادقی
    صنعان صادقی گفته:

    سلام خسته نباشی من راننده بیل مکانیکی هستم وبا ۱۰ سال سابقه کاری من باید چکار کنم که بتونم برم کویت

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در کشور کویت نیاز هست که یک پیشنهاد کار داشته باشید. اگر کارفرمایی در کویت نیاز به نیروی کار داشته باشد و درکشور کویت موفق به یافتن نیروی کار نشود اجازه استخدام یک فرد خارجی را دارد. بهتر است به وب سایت های کاریابی کویت مراجعه کنید در صورتی که نیاز به نیروی کار در این زمینه باشد می تواند موقعیت های کاری را بیابید و رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنید. در صورتی که کارفرما اثبات کند نیروی کار مورد نظر در کویت وجود ندارد با تایید اداره کار می تواند یک فرد خارجی را استخدام کند.

      پاسخ
    • ناشناس
      ناشناس گفته:

      سلام خسته نباشید من آرایشگر هستم با ۷ سال سابقه کاری …چطور میونم در خواست کار کنم

      پاسخ
      • ghasemi
        ghasemi گفته:

        سلام و عرض ادب
        از طریق موسسات و وب سایت های کاریابی می توانید برای ارسال رزومه خود اقدام کنید. اگر موفق به دریافت پیشنهاد کار شدید می توانید برای کار در کویت اقدام کنید.

        پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      از طریق موسسات و وب سایت های کاریابی می توانید رزومه خود را ارائه داده و درخواست کار دهید. البته برای کار در رشته حسابداری و امور مالی می بایست به قوانین مالی کشور مقصد مسلط باشید تا بتوانید در آن کشور موفق به یافتن کار شوید. بنابرین با مدرک تحصیلی و سابقه کار در ایران کاریابی در زمینه حسابداری و امور مالی در کویت کار راحتی نمی باشد.

      پاسخ
  8. Navid Masaeli
    Navid Masaeli گفته:

    سلام من نویدهستم ۳۵ساله مجرد لیسانس هتلداری ازتهران برای کار وزندگی وازدواج درکویت منوراهنمایی دقیق کنید تابدونم چیکاربایدکنم باتشکر

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      برای اخذ ویزای کار کویت لازم است که از کارفرمایی در این کشور یک پیشنهاد کار داشته باشید. از طریق موسسات کاریابی ممکن است بتوانید غیر حضوری شرایط خود را ارسال کنید و با کارفرما ارتباط بگیرید. اولویت استخدام با کسانی است که در کویت اقامت و احازه کار دارند. برای اقامت از طریق ازدواج هم اگر با کسی که تابعیت و اقامت کویت رو داره ازدواج کنید امکان دریافت اقامت برای شما وجود داره. اما قوانین دریافت پاسپورت حتی از طریق ازدواج هم به شدت سختگیرانه هست. خصوصا برای آقایان غیر بومی

      پاسخ
  9. بهرام
    بهرام گفته:

    سلام دنبال کار میگردم از کارگری گرفته تا برقکشی ساختمان و دوربین مداربسته ودزدگیر ولی هیچ مدرکی ندارم جز دیپلم ریاضی.
    ایران که مدرک دارش هم هیچ.
    لطفا اگه میتونید کمک کنید در مورد کویت هم چیزی نمیدونم.
    لطفا ایمیل کنید ممنون

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      برای کار در دبی نیاز هست که از کارفرمایی در امارات یک پیشنهاد کار معتبر داشته باشید. کسانی شانس دریافت پیشنهاد کار دارند که به عنوان نیروی متخصص شناخته شوند و دارای مدرک تحصیلی، سوابق کاری و مدارک حرفه ای باشند. در غیر این صورت شانس زیادی برای دریافت پیشنهاد کار ندارید.

      پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *