شرایط استخدام پزشک در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط استخدام پزشک در نروژ
  • ویزای کار پزشکان در نروژ
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در نروژ
  • لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های نروژی  برای متقاضیان
  • مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در نروژ
  • هزینه های زندگی در نروژ
  • نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به نروژ
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت نروژ
  • شرایط استخدام پزشک در نروژ و شرایط ویزای همراه
  • مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در نروژ
  • شرایط استخدام پزشک در نروژ و سخن پایانی
✅شرایط استخدام پزشک در نروژ✅ اقامت پزشکان در نروژ ✅حقوق پزشکان در نروژ

شرایط استخدام پزشک در نروژ و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پزشک در نروژ، اقامت پزشکان در نروژ و حقوق پزشکان در نروژ در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. شرایط استخدام پزشک در نروژ به چه صورت است؟ اقامت پزشکان در نروژ به چه صورت ممکن است؟ حقوق پزشکان در نروژ چقدر است؟ نروژ دارای استانداردهای عالی زندگی و کیفیت بسیار بالایی از خدمات بهداشتی است. به همین دلیل است که پزشک بودن نه تنها یک حرفه بسیار مورد احترام است، بلکه یک حرفه بسیار رقابتی است. خوشبختانه دانشکده های پزشکی نروژ از بهترین و قدیمی ترین مدارس در جهان هستند و اگر تحصیل در آنجا را انتخاب کنید راهی عالی برای غوطه ور شدن در فرهنگ نروژ و عادت به قوانین و مقرراتی است که باید به عنوان پزشک دنبال کنید. ما در این نوشته شرایط استخدام پزشک در نروژ را برای متقاضیان کار پزشکی و شرایط تحصیل پزشکی در نروژ را ارزیابی می کنیم. تمامی جزئیات شرایط استخدام پزشک در نروژ در ادامه به طور مفیدی توضیح داده شده است. شما می توانید از طریق تماس با مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ ارتباط گرفته و در مورد کار پزشکان در خارج از کشور مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط ستخدام پزشک در نروژ:

نروژ به طور رسمی پادشاهی نروژ، کشوری اسکاندیناوی در شمال اروپا است که سرزمین اصلی آن شامل غرب و شمالی ترین بخش شبه جزیره اسکاندیناوی است. پایتخت آن اسلو، زبان مردمان آن نروژی و واحد پول آن ها کرون نروژ می باشد. این کشور با جمعیت بیش از 5 میلیون نفر، 385،207 کیلومتر مربع مساحت دارد. در نروژ، متخصصان بهداشت از درآمد بالا و شرایط کاری خوبی برخوردار هستند. تحصیلات عالی برای همه رایگان است، اما ظرفیت داخلی برای آموزش پزشک ناکافی است. از این رو، دولت به دانشجویان بورس و وام می دهد تا در خارج از کشور تحصیل کنند. با وجود سطح بالای زندگی در نروژ، این کشور دارای کمبود پزشک است و مدت هاست که مهاجرت از کشورهای همسایه مانند دانمارک و سوئد را پذیرفته است. بنابراین آن ها برای پزشكانی كه از خارج از كشور وارد می شوند بسیار باز هستند، گرچه اگر تحصیلات پزشكی خود را در این كشور به اتمام برسانید و با این سیستم آشنا هستید، بسیار راحت تر می توانید خود را به عنوان پزشك معرفی كنید. زیرا شرایط تحصیل پزشکی در نروژ مناسب می باشد. این مقاله توسط تیم مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نگارش شده و کپی کردن از آن پیگرد دارد.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

ویزای کار پزشکان در نروژ:

شرایط استخدام پزشک در نروژ بسته به اینکه شهروند افتا باشید یا نباشید، متفاوت خواهد بود. برای کار به عنوان پزشک در نروژ، اگر شهروند EFTA توافق نامه تجارت آزاد اروپا باشید، مدرک خود را در نروژ گرفته باشید و یا مدرک تحصیلی شما توسط اداره بهداشت نروژ به رسمیت شناخته شده باشد، در این صورت برای تمرین به عنوان پزشک به ویزای کار احتیاج ندارید. اگر به عنوان یک شهروند غیر از افتا درخواست می کنید، پس باید اجازه اقامت و ویزای کار با مهارت بالا را دریافت کنید. این فرایند بصورت آنلاین در وب سایت اداره مهاجرت نروژ انجام می شود، جایی که از شما خواسته می شود اثبات پیشنهاد شغلی را ارائه دهید یا اگر خود اشتغالی دارید، باید معیارهای درآمد را داشته باشید. لازم به ذکر است برای پزشک شدن در این کشور اخذ مجوز، تسلط به زبان نروژی و داشتن اجازه اقامت از ملزومات ویزا کار در این کشور است.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در نروژ:

از شرایط پزشک شدن در نروژ داشتن مهارت های زبانی، مدرک پزشکی، بیمه و وضعیت مشخص شده مهاجرت است. مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در نروژ برای کسانی که مدرک تحصیلی خود را در کشور های دیگر اخذ کرده اند و یا در نروژ موفق به اخذ آن شده اند متفاوت است. افرادی که متقاضی پزشکی در این کشور هستند دادن درخواست مجوز برای تمرین پزشکی برایشان اجباری است. مدارک زیر برای درخواست مجوز از پزشکان در این کشور مورد نیاز است. لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا متفاوت بوده و این مدارک برای اخذ مجوز و شروع کار پزشکان در نروژ مورد استفاده قرار می گیرد.

  • مدارک تحصیلی
  • مروری دقیق بر روی برنامه درسی که محتوای موضوع خاص (نه تنها نام موضوع) و مدت زمان آموزش را نشان می دهد.
  • مجوز از کشوری که متقاضی فارغ التحصیل شده است، یا در صورت کسب از کشور دیگری از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا
  • اثبات سابقه کار
  • داشتن تمکن مالی برای 1 سال زندگی در نروژ
  • بیمه درمانی
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری

لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های نروژی برای متقاضیان:

کار پزشکان در نروژ و یادگیری زبان نروژی به هم گره خورده اند و یادگیری این زبان بسیار مهم است. شما برای گرفتن پذیرش باید به زبان نروژی صحبت کنید و بعد برای پزشکی در نروژ اقدام کنید. یکی از راه های یادگیری زبان نروژی مطابق با استانداردهای دانشکده پزشکی، شرکت در دوره هایی در این کشور است و دوره های پیش دانشگاهی زیادی برای این منظور تشکیل شده است. لطفا توجه داشته باشید که مهارت در زبان نروژی (قبولی در «آزمون برگن» با نمره 500 / B) قبل از اقدام به کارورزی و اخذ مجوز در نروژ لازم است. دوره های زبان نروژی برای پزشکان متخصصی مورد استفاده قرار می گیرد که می خواهند نروژی بخوانند تا بتوانند در بیمارستان های این کشور که نروژی زبانهستند، کار کنند. این موارد واژگان و اصطلاحات خاص پزشکی نروژی را که در سیستم پزشکی نروژ استفاده می شود را به پزشکان می آموزد.

مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در نروژ:

برای شروع کار خود به عنوان پزشک در نروژ، مدرک پزشکی شما باید توسط اداره بهداشت نروژ به رسمیت شناخته شود و باید برای مهاجران خود اشتغالی ویزای کار داشته باشید. همانطور که گفته شد، جالب است که نروژ از مهاجرت پزشکان استقبال می کند زیرا کمبود تخصص پزشکی در نروژ وجود دارد. برای کار پزشکان در نروژ، شما به یک مدرک پزشکی از نروژ یا یک مدرک شناخته شده نیاز دارید و برای در نظر گرفتن شغل باید به زبان نروژی صحبت کنید. اگر مدرک پزشکی شما از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد، گرفتن معادل آن از اداره بهداشت نروژ آسان تر است، زیرا توافق نامه های پذیرش متقابل مدارک در سطح اروپا وجود دارد. با این حال، در همه موارد شما باید مدرک خود را برای بررسی ارسال کنید. همچنین، از شما خواسته می شود متن و مروری بر جزئیات برنامه درسی را ارسال کنید که در آن محتوای هر دوره به وضوح بیان شده است و جزئیات مربوط به مدت زمان تحصیل شما و محتوای دروس در آن ذکر شده باشد. برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، هنگام درخواست تأیید درجه پزشکی خود نیز باید مجوز کار و یا اجازه اقامت را ارائه دهند.

لازم به ذکر است در صورت اخذ مدرک پزشکی در نروژ، پزشک شدن در این کشور آسان تر و عملی تر است. تمام برنامه های پزشکی در نروژ شش سال طول می کشد و شما پس از دبیرستان پذیرش می گیرید، پذیرش بر اساس نتایج دبیرستان شما انجام می شود و بسیار رقابتی است. هنگامی که شش سال تحصیلات خود را انجام دادید، در نروژ پزشک محسوب می شوید. اگر ادامه دادن تخصص در نروژ را انتخاب کنید، باید در دوره های کارآموزی 18 ماهه تخصص ثبت نام کنید. پس از اتمام موفقیت آمیز این موارد، از جمله آزمون های پایان برنامه، به شما اجازه می دهد به عنوان یک متخصص در نروژ کار کنید.

میزان حقوق پزشک در نروژ:

شرایط استخدام پزشک در نروژ امر مهمی است که قبل از مشغول به کار شدن لازم است در مورد حقوق و مزایای آن در این کشور اطلاعاتی را به دست آورید. میانگین حقوق یک پزشک در نروژ 1،796،272 کرون یا نرخ معادل ساعتی 864 کرون است. علاوه بر این، آن ها به طور متوسط پاداش 74،006 کرون را دریافت می کنند. برآورد حقوق و دستمزد بر اساس داده های نظرسنجی حقوق که مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در نروژ جمع آوری شده است، به این صورت است که یک پزشک سطح اول با 1 تا 3 سال تجربه به طور متوسط حقوق 1،213،383 کرون دریافت می کند. از سوی دیگر، یک پزشک ارشد با سطح پزشکی بیش تر از 8 سال تجربه به طور متوسط حقوق 2،324،433 کرون دریافت می کند. بر اساس داده های جبران خسارت، تخمین زده شده که حقوق یک پزشك در طول 5 سال 8 درصد افزایش می یابد. نمودار زیر این مسئله را به خوبی نشان می دهد.

هزینه های زندگی در نروژ:

نروژ کشوری است که از نظر هزینه ها بسیار گران است. با این وجود حقوق بالایی که می توانید دریافت کنید، این موضوع را جبران می کند. هزینه زندگی متوسط ​​در نروژ به سبک زندگی شما و محل اقامت شما بستگی خواهد داشت. گران ترین شهرهای نروژ اسلو، برگن، استاوانگر و تروندهایم هستند. محصولات غذایی در این کشور گران است. زیرا مقدار زیادی از آن به کشور اسکاندیناوی وارد می شود. متوسط ​​اجاره در کل کشور 8،740 کرون است. بخاطر داشته باشید که هنگام اجاره در این کشور، شما ملزم به سپرده گذاری زیادی برای وام خواهید شد. که این مورد می تواند بین سه تا شش ماه اجاره باشد. این اغلب برای بسیاری از مهاجران شوک آور است و چیزی است که در ابتدا باید برای آن هزینه کنید. در جدول زیر هزینه های زندگی در این چند شهر برای یک فرد مجرد و یک خانواده 4 نفره ذکر شده است.

شهر هزینه برای یک نفر هزینه برای یک خانواده 4 نفره
اسلو 10،545 کرون 38،140 کرون
برگن 10،360 کرون 37،600 کرون
تروندهایم 10،310 کرون 37،450 کرون
استاوانگر 10،550 کرون 38،460 کرون

نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به نروژ:

نروژ یکی از زیباترین کشورهای جهان است و اگر عاشق اسکی هستید، می توانید این کار را به مدت 6 ماه در سال انجام دهید. زندگی در این کشور عالی مزایای بسیاری دارد. یکی از مزایای مهم نروژ این است که تحصیلات دانشگاهی به عنوان بودجه از سوی دولت رایگان است. بیشتر مردم انگلیسی صحبت می کنند و اگر انگلیسی زبان باشید این موضوع را می توان یک مزیت شناخت. مراقبت های بهداشتی برای همه کم و بیش رایگان است. نروژ به دلیل داشتن میادین نفتی و گازی در خارج از کشور ثروتمند شده است. بیشتر این پول توسط دولت پس انداز می شود و برای رفاه عمومی استفاده می شود که از بسیاری جهات زندگی در آنجا را آسان می کند. با توجه به شاخص OECD در مورد خوشبختی و رفاه ملت های مختلف، نروژی ها با نمره بالا ظاهر می شوند. امید به زندگی در آن 81 است که بالاتر از میانگین OECD است. آلودگی کمتری وجود دارد و جای تعجب نیست که تقریباً 100 درصد از مردم نروژ از کیفیت آب آشامیدنی خود راضی هستند. وقتی از مردم خواسته شد رضایت از زندگی خود را با رتبه بندی 0 تا 10 ابراز کنند، نروژی ها به خودشان نمره 7.5 دادند که بالاتر از متوسط ​​6.6 OECD است.

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت نروژ:

اجازه اقامت دائم نروژ به مهاجران این امکان را می دهد تا به طور نامحدود در نروژ بمانند. به این مفهوم که، آن دسته از افرادی که زندگی خود را به نروژ منتقل کرده اند، زبان را فرا گرفته اند و شغلی پیدا کرده اند، باید حق اقامت داشته باشند که دیگر نیازی به تجدید سالانه کار یا سایر مجوزها ندارد. با داشتن اجازه اقامت دائم می توانید به مدت نامحدود در نروژ زندگی و کار کنید. شما همچنین در برابر اخراج از محافظت بیشتری برخوردار هستید. برای درخواست مجوز اقامت دائم، باید حداقل سه سال در نروژ اجازه اقامت داشته باشید و شرایط خاصی را نیز داشته باشید. در صورت داشتن اجازه اقامت دائم، کارت اقامت برای شما صادر می شود که همزمان دو سال اعتبار دارد. این گواه شماست که به شما اجازه اقامت دائم داده شده است. مدت اقامت مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم بسته به شرایط شما متفاوت است. مدت اقامت لازم برای اخذ اقامت دائم نروژ برای برخی از گروه ها، پس از توافق بودجه، از سه سال به پنج سال افزایش یافته است. برای درخواست تابعیت نروژ، باید مجوز اقامت معتبر نروژ را داشته باشید.

کار پزشکان در نروژ شرایط ویزای همراه:

کار پزشکان در نروژ ممکن است به گونه ای باشد که پزشکان تمایل داشته باشند خانواده خود را با خود به این کشور بیاورند. اقامت پزشکان در نروژ می تواند منجر به دریافت ویزای همراه شود. زیرا همانطور که گفته شد. پزشکان به عنوان افراد ماهر می توانند به این کشور برای کار بیایند و این موضوع برای اخذ ویزای همراه الزامی است. پزشکان می توانند همسر و فرزندان خود را که سنشان زیر 18 سال می باشد را با خود همراه کنند و برای انجام کارهای مربوط به ویزای خانواده اقدام کنند. نکته ای که وجود دارد و باید به آن دقت شود این است که، پزشک باید ثابت کند که از پس هزینه های زندگی خانواده اش بر می آید و بعد باید برای آماده سازی بقیه مدارک اقدام کند. مسئله همراهی خانواده با متقاضی کار پزشکی در نروژ می تواند برای این افراد یک مزیت به حساب بیاید.

مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در نروژ:

پزشک عمومی عادی وظیفه معاینه، تشخیص و معالجه بیماران را در لیست خود دارد و این شامل تجویز دارو و صدور یادداشت های بیمار نیز می شود. پزشک عمومی عادی همچنین وظیفه ارجاع بیماران به بیمارستان ها و سایر متخصصان پزشکی را دارد. هنگام مراجعه به پزشک اصلی خود باید هزینه مشاوره پرداخت کنید، مگر اینکه کارت معافیت داشته باشید. با همکاری کارفرمایان بخش پزشکی عمومی، پاراگونا به دنبال پزشکان متخصص است. پیشنهادات شغلی ما از بیمارستان های منطقه ای و دانشگاهی در جنوب، مرکز و شمال نروژ ارائه می شود. بیشتر این پیشنهادات به تخصص پزشکی در نروژ در زمینه رادیولوژی، گوارش، قلب، داخلی، روانپزشکی و موارد دیگر ارائه می شود. این موارد تخصص های مورد نیاز این کشور هستند، اگر شما شرایط کار در این کشور را داشته باشید می توانید در زمینه های دیگر پزشکی، پس از اخذ مجوز مربوطه مشغول به کار شوید.

شرایط استخدام پزشک در نروژ و سخن پایانی:

شرایط استخدام پزشک در نروژ، اقامت پزشکان در نروژ و حقوق پزشکان در نروژ در این نوشتار بررسی شد. نروژ که یک کشور اروپایی می باشد، مورد توجه بسیاری از پزشکان برای کار قرار گرفته است. زیرا این کشور با کمبود پزشک مواجه است و تقاضای زیادی در این زمینه دارد. شرایط تحصیل پزشکی در نروژ نیز خوب بوده و کسانی که تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند راحت تر به بازار کار وارد می شوند. بنابراین، در صورت واجد شرایط بودن می توانید تخصص پزشکی در نروژ را انتخاب کنید. چنانچه شرایط گفته شده را نداشته باشید می توانید پزشکی را در سایر کشور های اروپایی دنبال کنید و برای کار و زندگی به آلمان یا اتریش مهاجرت کنید. امیدواریم مقاله شرایط استخدام پزشک در نروژ مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. با داشتن هر گونه سؤالی در این خصوص می توانید با ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید. این مقاله نوشته شده توسط گروه بوده و کپی و نشر آن بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. شما می توانید به ما امتیاز ستاره ای بدهید و یا در کادر پایانی سؤالات خود را درج کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط استخدام پزشک در نروژ

✅شرایط استخدام پزشک در نروژ به چه صورت است؟

افرادی که تمایل به کار کردن در نروژ هستند و رشته تحصیلی آن ها پزشکی می باشد برای کار در این کشور لازم است که به زبان نروژی تسلط داشته و برای اخذ مجوز پزشکی اقدام کنند.

اقامت پزشکان در نروژ به چه صورت ممکن است؟

پزشکان با توجه به شرایطشان پس از 3 یا 5 سال می توانند برای اقامت دائم نروژ اقدام کنند.

حقوق پزشکان در نروژ چقدر است؟

مبلغ حقوق پزشکان به شرایط مختلفی بستگی دارد ولی به طور کلی، میانگین حقوق یک پزشک در نروژ 1،796،272 کرون یا نرخ معادل ساعتی 864 کرون است.

✅شرایط تحصیل پزشکی در نروژ به چه صورت است؟

تمام برنامه های پزشکی در نروژ شش سال طول می کشد و شما پس از دبیرستان پذیرش می گیرید، پذیرش براساس نتایج دبیرستان شما انجام می شود و بسیار رقابتی است. هنگامی که شش سال تحصیلات خود را انجام دادید، در نروژ پزشک محسوب می شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *