شرایط استخدام پزشک در سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط استخدام پزشک در سوئد
  • ویزای کار پزشکان در سوئد
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در سوئد
  • لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های سوئدی برای متقاضیان
  • مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در سوئد
  • هزینه های زندگی در سوئد
  • نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به سوئد
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت سوئد
  • شرایط استخدام پزشک در سوئد و شرایط ویزای همراه
  • مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در سوئد
  • شرایط استخدام پزشک در سوئد و سخن پایانی

شرایط استخدام پزشک در سوئد و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پزشک در سوئد ، درآمد پزشکان در سوئد و کار در سوئد را در این نوشتار به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم. میزان درآمد پزشکان در سوئد به چه مقدار می باشد؟ شرایط کار در سوئد برای پزشکان چگونه است؟ سطح زبان لازم برای کار به عنوان پزشک در سوئد چقدر است؟ اقامت پزشکان در سوئد چگونه است؟ در ادامه این مقاله به بررسی این سوالات و نکات مهم در خصوص شرایط استخدام پزشک در سوئد به صورت کامل می پردازیم. سوئد کشوری توسعه یافته و پادشاهی و ثروتمند در شمال قاره اروپا می باشد. پزشکی یکی از رشته های پولساز و مورد نیاز در کشور سوئد می باشد و متقاضیان از سراسر دنیا برای تحصیل و کار در در زمینه پزشکی به کشور سوئد سفر می کنند. به همین دلیل در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت پزشکان به سوئد می پردازیم. شما همراهان گرامی می توانید به منظور دریافت جدید ترین روش های مهاجرتی به سوئد به بررسی سایر مقالات در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور بپردازید. همچنین می توانید با برقراری تماس تلفنی با مشاورین این موسسه، از مشاوره رایگان در زمینه شرایط استخدام پزشک در سوئد دریافت نمایید. این نوشتار توسط تیم کارشناسی موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده است و هر گونه کپی برداری از آن حرام بوده و پیگرد قانونی دارد.

شرایط استخدام پزشک در سوئد:

سوئد با نام رسمی پادشاهی سوئد، کشوری ثروتمند و توسعه یافته در شمال قاره اروپا با مساحت 449.964 می باشد. پایتخت کشور سوئد شهر استکهلم و واحد پول این کشور کرون نام دارد. جمعیت کشور سوئد بیش از 10.3 میلیون نفر و زبان رسمی در این کشور سوئدی است. از لحاظ مساحت سوئد چهارمین کشور بزرگ اروپا و از لحاظ اقتصادی، یکی از بزرگ ترین اقتصاد های اروپا و جهان به حساب می آید. پزشکی یکی از رشته های پر متقاضی رد کشور سوئد می باشد. به دلیل داشتن اهمیت بالا در زمینه بهداشت، پزشکان یکی از پر درآمد ترین رشته ها در سوئد به حساب می آیند. متقاضیان می توانند از طریق کار در سوئد، تحصیل و سرمایه گذاری به کشور سوئد مهاجرت کنند. تحصیل در سوئد در زمینه پزشکی در حدود 6 سال به طول می انجامد و متقاضیان پس از این مدت می توانند به عنوان پزشک عمومی به کار در سوئد بپردازند. همچنین پزشکان با سابقه می توانند با سپری کردن مراحل متفاوت مانند آزمون زبان، آزمون دوره پزشکی و معادل سازی مدرک پزشکی می باشد. کار پزشکان در سوئد بسیار حساس بوده به همین دلیل درآمد پزشکان در سوئد در سطح بالایی قرار دارد. در ادامه این مقاله به بررسی نحوه معادل سازی و شرایط استخدام پزشک در سوئد می پردازیم.

درباره سوئد پایتخت سوئد مساحت سوئد جمعیت سوئد زبان رسمی سوئد

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد برای پزشکان

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار پزشکان در سوئد:

پزشکان می توانند از طریق تحصیل، سرمایه گذاری و کار در زمینه پزشکی به این کشور مهاجرت کنند. ویزای کار پزشکان در سوئد، یکی از ویزا های مورد نیاز برای افراد می باشد. این ویزا همان ویزای کار می باشد و متقاضیان می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند. اما با این تفاوت که، به دلیل تقاضای بالا برای پزشکان در سوئد، این کشور به افراد دارای صلاحیت و واجد شرایط اقامت موقت اعطا می کند. پیش از درخواست ویزای کار پزشکان در سوئد، متقاضیان باید شرایط استخدام پزشک در سوئد را بدانند و مدارک تحصیلی و تخصص خود را در کشور سوئد معادل سازی نمایند. پس از معادلسازی این مدارک، باید آن را به اداره مهاجرت سوئد ارائه کنند و اجازه اقامت در سوئد را دریافت نمایند. در مدت اقامت، فرد باید مدرک زبان سوئدی خود را در یافتن کند و پس از آن در آزمون پزشکی مورد نظر این کشور نمره قبولی دریافت نماید. پس از سپری کردن تمامی مراحل، فرد می تواند پیشنهاد کاری برای کار در سوئد در زمینه پزشکی دریافت نماید و اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نماید.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در سوئد:

همانطور که گفتیم یکی از شرایط استخدام پزشک در سوئد معادل سازی مدرک است بنابراین متقاضیان باید مدارک مورد نیاز درخواست خود را برای دریافت ویزای کار پزشکان در سوئد به اداره مهاجرت و سفارت کشور سوئد ارائه نمایند. مدارک مورد نیاز باید به صورت ترجمه شده و معتبر باشند و هر گونه نقص و ناتوانی در اثبات مدارک موجب رد درخواست متقاضی می گردد. مدارک مورد نیاز برای ویزای کار پزشکان در سوئد به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه ویزا
  • پاسپورت معتبر با اعتبار 2 سال
  • شناسنامه
  • سند ازدواج یا طلاق
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات ترجمه شده
  • اثبات سابقه کار
  • داشتن تمکن مالی برای 1 سال زندگی در سوئد
  • بیمه درمانی
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری

لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های سوئدی برای متقاضیان:

یکی از مهم ترین بخش ها برای دریافت ویزای کار پزشکان در سوئد داشتن مدرک زبان سوئدی می باشد. متقاضیان می توانند این مدرک را پیش از مهاجرت به سوئد یا در این کشور دریافت نمایند. سطوح زبان سوئدی شامل A1 ،A2، B2، B2، C1، C2 خواهد بود. از آن جایی که دانش زبان سوئدی برای متقاضیان کار در سوئد از جمله پزشکان دارای اهمیت بالایی است، پزشکان باید حداقل مدرک C1 را دریافت نمایند. پزشکان اجازه دارند که در یک سال اول اقامت خود در سوئد این مدرک را دریافت نمایند و باید در کلاس های زبان سوئدی که به مدت 4 ساعت در روز می باشد شرکت نمایند. هزینه این کلاس ها بر عهده متقاضی است.

مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در سوئد:

معادل سازی مدرک پزشکی در سوئد یکی از موارد مهم برای پزشکان متقاضی کار در سوئد می باشد. پس از ارائه مدارک تحصیلی و تخصص فرد به اداره نظام پزشکی متقاضیان باید در یک آزمون سه مرحله ای شرکت کنند. این بخش شامل گذراندن آزمون تئوری، آزمون های عملی و سپری کردن نیم ترم یا 15 واحد درسی در سوئد می باشد. پزشکان ابتدا باید آزمون تئوری را پشت سر بگذارند و تمام این مراحل به صورت زبان سوئدی است که لازمه آن ارائه مدرک C1 می باشد. امتحان تئوری در زمینه پزشکی به صورت رایگان بوده و متقاضی پس از آن باید به مدت 6 ماه دوره های عملی برای رشته پزشکی را سپری نماید. پس از پایان دوره انترنی پزشکان باید یک دوره نیم ترم یا 15 واحد در دانشگاه اومئو برگزار می گردد را پاس کنند. پس از پایان دوره های مورد نیاز فرد می تواند برای کار در سوئد در زمینه پزشکی و دریافت پیشنهاد کار اقدام نماید و پس از آن ویزای یک ساله برای کار پزشکان در سوئد دریافت کنند. شرایط استخدام پزشک در سوئد پس از معادل سازی مدرک زیاد سخت نیست. چرا که در کشور سوئد شغل پزشکی مورد نیاز است.

هزینه های زندگی در سوئد:

یکی از موارد مهم در زمینه مهاجرت به سوئد میزان هزینه های زندگی در این کشور می باشد. هزینه های زندگی در سوئد به موارد متعددی همچون شهر محل زندگی، سبک زندگی و تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. شهر استکهلم به عنوان پایتخت و یکی از شهر های پر هزینه در سوئد به حساب می آید و متوسط هزینه های زندگی در سوئد در این شهر در حدود 23 هزار کرون در ماه می باشد. هرچه تعداد اعضای یک خانواده بیشتر باشد این میزان نیز افزایش می یابد. قیمت برخی از اقلام زندگی در کشور سوئد به شرح زیر می باشد:

اقلام قیمت بر حسب کرون
مسکن
کرایه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 9,000
کرایه آپارتمان 1 خوایه در خارج شهر 7,000
خرید آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 2.5 میلیون
خرید آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر 1.5 میلیون
خاروبار و مواد غذایی
1 لیتر شیر 12
نان 30
6 عدد تخ مرغ 15
1 کیلو مرغ 91.68
1 کیلو گوشت گوساله 159.62
1 کیلو گوجه فرنگی 29.78
1 کیلو پیاز 13.06
1 کیلو برنج 25.74
خدمات رفاهی
هزینه برق و آب و غیره 734.27
اینترنت 295
بلیط ماهیانه اتوبوس 800
1 کیلو متر مسیر تاکسی 17.62
1 لیتر بنزین 15.49
خرید ماشین فولکس واگن گولف 220 هزار
مراقبت از کودکان
مدرسه پیش دبستانی ماهیانه برای 1 فرزند 1,346
مدرسه ابتدایی سالیانه برای 1 فرزند 23,189

نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به سوئد:

به دلیل پایین بودن نیرو کار متخصص در سوئد، پزشکی یکی از رشته های پر تقاضا در این کشور به حساب می آید. یکی از مزایای کار در سوئد در زمینه پزشکی کاریابی آسان می باشد. متقاضیان پس از پایان آزمون های پزشکی و معادل سازی می تواند در سراسر کشور سوئد به آسانی در بیمارستان ها یا کلنیک های تخصصی شغل موزد نیاز خود را دریافت نمایند. همچنین مجوز اعطا شده به پزشکان پس از پایان دوره های مورد نیاز در تمام کشور های جهان از جمله کشور های اتحادیه اروپا معتبر می باشد و افراد می توانند در کشور هایی مانند نروژ و دانمارک به شرط آشنایی با زبان این کشور ها به کار مشغول شوند. همچنین درآمد پزشکان در سوئد در سطح بسیار بالایی قرار دارد. متوسط درآمد پزشکان در سوئد بیش از 67 هزار کرون در ماه یا در حدود 1.1 میلیون کرون در سال برای متقاضیان می باشد. نمودار زیر نشان دهنده متوسط درآمد پزشکان در سوئد بر اساس سابقه کار می باشد:

نمودار متوسط درآمد پزشکان در سوئد بر اساس تجربه کار

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت سوئد:

اقامت پزشکان در ابتدا به مدت 5 سال و به صورت موقت می باشد. در این مدت متقاضی می تواند در کلاس های زبان سوئدی شرکت کند و پس از آن اجازه انجام آزمون های پزشکی به مدت 3 مرتبه با تایید سازمان نظام پزشکی سوئد بپردازد. در صورت قبولی و سپری کردن 5 سال اقامت موقت متقاضی می تواند اقامت دائم سوئد را دریافت نماید. پس از کار در زمینه پزشکی و با داشتن اقامت دائم سوئد، فرد می تواند با اقامت بدون وقفه به مدت 5 سال برای تابعیت سوئد درخواست ارائه نماید. افراد با داشتن تابعیت سوئد می توانند به صورت آزادانه و بدون نیاز به ویزای دیگری به اکثر کشور های دنیا از جمله اتحادیه اروپا سفر نمایند.

کار پزشکان در سوئد و شرایط ویزای همراه:

به طور کلی افراد می توانند همراه با ویزای کار پزشکان در سوئد برای اعضای خانواده خود ویزای همراه دریافت کنند. ویزای همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد. کشور سوئد به دارندگان ویزای کار پزشکان اجازه ورود اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال را از طریق ویزای همراه ارائه می نماید. در صورتی که متقاضی دارای فرزند بالای 18 سال باشد در بعضی مواقع اداره مهاجرت سوئد ویزای همراه راه برای این شخص صادر می کند. در این صورت، متقاضی باید شواهد و مدارک مبنی بر عدم استقلال فرزند و وابستگی آن را به خانواده ارائه کند. به همین دلیل اگر متقاضی بتواند اثبات حمایت خود از بالای 18 سال را ثابت کند می تواند ویزای همراه برای آن شخص دریافت نماید.

مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در سوئد:

رشته پزشکی دارای زیر شاخه ها و تخصص های متعددی در سوئد می باشد و افراد می توانند پس از سپری کردن آزمون های معادل سازی در سوئد به کار مشغول شوند. این مشاغل می تواند به عنوان پزشک عمومی، روانشناس، دندان پزشک و تخصص های مربوط به این رشته ها در نظر گرفته شود. متقاضیان پس از گذراندن مراحل معادل سازی و ویزای یک ساله به کار در شاخه های زیر مشغول شوند:

مشاغل درمانی مورد نیاز سوئد 2021
داروساز درمانگر شغلی
متخصص صدا ماما
تحلیلگر زیست پزشکی متخصص تغذیه
فیزیوتراپیست مراقبت های بهداشتی
گفتار درمانی پرستار
چشم پزشک دندانپزشک
مهندس چشم پزشکی روانپزشک
روانشناس بهداشت دهان و دندان
شرایط استخدام پزشک در سوئد و سخن پایانی:

شرایط استخدام پزشک در سوئد ، درآمد پزشکان در سوئد، کار در سوئد، مهاجرت به سوئد و هزینه های زندگی در سوئد را در این نوشتار به صورت کامل و جامع مور بررسی قرار دادیم. سوئد کشوری ثروتمند و توسعه یافته در شمال قاره اروپا و عضو اتحادیه اروپا می باشد. یکی از رشته های پر تقاضا در سوئد، رشته پزشکی می باشد. به دلیل پایین بودن جمعیت و همچنین نبود نیروی متخصص در این کشور، پزشکان در سراسر دنیا با داشتن شرایط مناسب از جمله مدرک زبان سوئدی، می توانند به آسانی در این کشور به کاریابی بپردازند. افراد پس از معادل سازی مدرک خود در سوئد، باید مدرک C1 را در زبان سوئدی در طول 1 سال دریافت کنند و پس از آن باید در آزمون های معادلسازی در زمینه پزشکی نمره قبولی را در یافت نمایند. پس از آن افراد می توانند به سادگی به کاریابی در سوئد مشغول شوند و حتی می توانند در اکثر کشور های اروپایی به کار پزشکی بپردازند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از جدید ترین روش های مهاجرتی به کشور هی سطح اول دنیا به بررسی سایر مقالات در سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور بپردازید. همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه شرایط استخدام پزشک در سوئد با مشاورین این موسسه تماس تلفنی برقرار نمایید. شما همچنین می توانید سوالات مربوط به شرایط استخدام پزشک در سوئد را در قسمت دیدگاه ها در انتهای این مقاله مطرح کنید تا در کم ترین زمان ممکن جواب آن را از کارشناسان ما دریافت نمایید. در صورت رضایت از این نوشتار، با ثبت امتیاز پنج ستاره کارشناسان ما را در نوشتن بیشتر مقالات ترغیب نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط استخدام پزشک در سوئد

✅میزان درآمد پزشکان در سوئد به چه مقدار می باشد؟

پزشکان در سوئد ماهیانه بیش از 67 هزار کرون درآمد دارند.

✅شرایط کار در سوئد برای پزشکان چگونه است؟

به دلیل کم بودن نیروی کار متخصص و تقاضای بالا در زمینه پزشکی، متقاضیان پس از معادل سازی می توانند به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا نمایند.

✅با توجه به شرایط استخدام پزشک در سوئد سطح زبان لازم برای استخدام چقدر باید باشد؟

افراد برای کار و معادلسازی مدرک خود در سوئد باید مدرک C1 را در طول 1 سال دریافت نمایند.

✅اقامت پزشکان در سوئد چگونه است؟

اقامت در سوئد برای پزشکان به صورت موقت می باشد و افراد می توانند با داشتن شرایط، برای اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *