شرایط استخدام پزشک در دانمارک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط استخدام پزشک در دانمارک
  • ویزای کار پزشکان در دانمارک (Authorization)
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در دانمارک
  • لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های دانمارکی برای متقاضیان
  • مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در دانمارک
  • هزینه های زندگی در دانمارک
  • نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به دانمارک
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت دانمارک
  • شرایط استخدام پزشک در دانمارک و شرایط ویزای همراه
  • مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در دانمارک
  • شرایط استخدام پزشک در دانمارک و سخن پایانی
✅شرایط استخدام پزشک در دانمارک ✅ حقوق پزشکان در دانمارک

شرایط استخدام پزشک در دانمارک و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پزشک در دانمارک، مهاجرت به دانمارک از طریق پزشکی و حقوق پزشکان در دانمارک در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. اشتغال به کار پزشکان در دانمارک به چه صورت است؟ مهاجرت به دانمارک از طریق پزشکی ممکن است؟ برای شرایط استخدام پزشک در دانمارک چه مدارکی مورد نیاز است؟ بیش از 2،000 پزشك دانمارك از میان متخصصان خارجی مشغول به کار هستند. می توان گفت که تقریباً از هر 5 پزشک در مناطق روستایی دانمارک یک نفر در خارج از کشور آموزش دیده است. از طرف دیگر، زندگی متعادل برای دانمارکی ها مهم است، بنابراین جای تعجب نیست که این کشور به طور منظم به عنوان یکی از خوشبخت ترین مکان ها برای زندگی انتخاب شود. در نتیجه با وجود این مسائل اشتغال به کار پزشکان در دانمارک اهمیت ویژه ای در بین مهاجرانی که در این رشته تخصص دارند، پیدا می کند. ما در این نوشته مفاهیم گفته شده را مورد ارزیابی قرار داده و شرایط استخدام پزشک در دانمارک را به روشنی بیان می کنیم. به این امید که در پایان ابهامی برای شما وجود نداشته باشد. شما می توانید با برقراری تماس، با کارشناسان ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ ارتباط رایگان برقرار کنید و مشاوره دریافت کنید.

شرایط ستخدام پزشک در دانمارک:

دانمارک، به طور رسمی پادشاهی دانمارک یک کشور در شمال اروپا است. کشور دانمارک یکی از جنوبی ترین کشورهای اسکاندیناوی بوده و پایتخت آن کوپنهاگ نام دارد. مساحت دانمارک 42،933 کیلومتر مربع می باشد. جمعیت دانمارک به طور متوسط ​​5.81 میلیون نفر می باشد. ارز این کشور کرون دانمارک (DKK) است. پادشاهی دانمارک فقط یک زبان رسمی دانمارکی دارد، اما چندین زبان اقلیت، مانند فاروئی، آلمانی و گرینلندی نیز در آن صحبت می شود. در دانمارک، مشاغل خاصی به عنوان “lovregulerede erhverv” شناخته می شوند. این بدان معنی است که علاوه بر آموزشی که افراد دیده اند و تحصیلاتی را که گذرانده اند، باید مجوز ویژه ای را برای کار در آن حرفه در دانمارک داشته باشند. چاپ لیست مشاغل تنظیم شده برخی از نمونه کارهایی که در دانمارک به مجوز نیاز دارند، شامل پزشک، پرستار و دستیار پرستار هستند. بنابراین برای اشتغال به کار پزشکان در دانمارک حتماً باید مجوز مربوطه را اتخاذ کرد و بدون داشتن این مجوز ها افراد نمی توانند در این کشور مشغول به کار شوند. نمودار زیر نرخ اشتغال در دانمارک را نشان می دهد که از 65.50 درصد در سپتامبر سال 2020 به 65.60 درصد در ماه اکتبر افزایش یافته است.

نرخ اشتغال در دانمارک

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار پزشکان در دانمارک و سوئد

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار پزشکان در دانمارک(Authorization):

یک پزشک می تواند برای کار در دانمارک درخواست کار کند. مجوز از سازمان ایمنی بیمار در دانمارک برای کار به عنوان پزشک لازم است. مجوز و اجازه به طور همزمان توسط اداره ایمنی بیمار در دانمارک صادر می شود. اگر متقاضی مدارک تخصصی را پشت سر گذاشته باشد، می تواند همزمان برای عنوان تخصصی دانمارک اقدام کند. اگر متقاضی در کشوری غیر از دانمارک به عنوان پزشک آموزش دیده باشد. زندگی در دانمارک پس از گرفتن اجازه اقامت به عنوان پزشک امکان پذیر است. با این حال گذراندن آزمون های حرفه ای و یادگیری زبان دانمارکی و غیره ضروری است. اخذ اجازه اقامت به منظور تکمیل مراحل مجوز، متقاضی را قادر به کار خودکار در دانمارک نمی کند. بنابراین متقاضی باید در رابطه با “استخدام برای اهداف سازگاری و آموزش” که به طور کلی بخشی از فرایند مجوز است، مجوز کار جداگانه را درخواست کند. متقاضی برای دریافت اجازه اقامت در دانمارک به منظور اخذ مجوز به عنوان پزشک باید شرایط خاصی را داشته باشد. برای اعطای اجازه اقامت، آموزش پزشکی متقاضی، باید توسط سازمان ایمنی بیمار در دانمارک تأیید شده باشد. بنابراین، با درخواست مجوز اقامت، متقاضی باید یک نسخه از تاییدیه آموزش را ارائه دهد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در دانمارک:

برای کار در دانمارک به عنوان پزشک می توانید درخواست مجوز کنید. در صورت درخواست، باید قرارداد یا پیشنهاد شغلی مشخصی را با حقوق و شرایط اشتغال مطابق با استانداردهای دانمارک را ارائه دهید. هیچ نوع الزامی برای نوع شغل وجود ندارد و نیازی نیست که این کار بصورت تمام وقت باشد. اگر به شما اجازه کار دیگری داده شود، آن اجازه بیشتر از مدتی که به شما اجازه اقامت می دهد به منظور اخذ مجوز دانمارک معتبر نخواهد بود. این مجوز امکان دریافت درآمد را در طی مراحل مجوز برای شما فراهم می کند. برای دریافت ویزای دانمارک لیست اسناد زیر لازم است:

  • فرم درخواست را بارگیری کنید، کاملاً و با صداقت پر کنید.
  • عکس باید ضمیمه شود. عکس باید دارای فرم گذرنامه باشد
  • گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی، گذرنامه شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد
  • تأیید بیمه درمانی سفر با حداقل پوشش 30،000 € در دانمارک
  • نامه ای حاوی اهداف سفر به دانمارک و برنامه سفر
  • اثبات وضعیت مدنی (سند ازدواج، شناسنامه فرزندان، گواهی فوت همسر)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در دانمارک

در صورت اشتغال قرارداد استخدام، صورتحساب بانکی فعلی، اجازه کارفرما، فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR) یا گواهی مالیات بر درآمد کسر شده در منبع حقوق مورد نیاز است.

لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های دانمارکی برای متقاضیان:

اگر در دانمارکی صحبت نکنید کار در دانمارک به عنوان پزشک غیرممکن است. شما باید به زبان دانمارکی تسلط داشته باشید و این یک شرط لازم برای تحصیل در دانشکده پزشکی است. در نتیجه، اولین قدم برای دکتر شدن در دانمارک دانش زبان است. تحصیلات داوطلب با کمک ECFMG با استاندارد در دانمارک مقایسه می شود. پس از تساوی موفقیت آمیز تحصیلات، یا انجام تست های اضافی در صورت لزوم، داوطلب ملزم به ارائه مستنداتی است که دانش خود را از زبان دانمارکی تأیید می کند. آزمون های زبان Prøve و Dansk 3 هر ساله دو بار بین ماه های مه و ژوئن و نوامبر و دسامبر در دانمارک برگزار می شود و حداقل نمره 10،7،7 لازم است. شما می توانید در آزمون های زبان قبل از شروع برنامه تان برای کار در این کشور قبول شوید. پس از این مرحله گام بعدی آشنایی با سیستم مراقبت های بهداشتی دانمارک و قوانین پزشکی است. با اتمام مراحل آموزش، پزشک حق دارد مجوز کامل خود را بدست آورد که اجازه می دهد پزشکی مستقل در دانمارک انجام شود.

مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در دانمارک:

پزشکی به یک مدرک کارشناسی 3 ساله و یک مدرک کارشناسی ارشد 3 ساله پزشکی (علوم بهداشتی) تقسیم می شود. اگر سطح زبان لازم را داشته باشید و بتوانید در یکی از مدارس پزشکی دانمارک پذیرش کنید، هم برای کار شما بهتر است و هم بهترین روش برای یادگیری فرهنگ و محیط کار در دانمارک است. بنابراین، در صورت امکان در مدارس پزشکی دانمارک شرکت کنید. برای پذیرش در دانشکده پزشکی دانمارک، شما باید در سطح دبیرستان تحصیلات تکمیلی داشته باشید و معدل شما معادل 6.0 دانمارکی باشد. پس از آن شرایط خاص موضوعی مانند علوم وجود دارد که باید آن ها را برآورده کنید. شما همچنین باید اثبات کنید که در زبان دانمارکی مهارت دارید. تعدادی از مدارک زبان دانمارکی را می توانید برای این منظور ارائه دهید. در انتها، دانشکده پزشکی در دانمارک با اعطای درجه Cand.Med به پایان می رسد که پس از آن می توانید اقامت خود را ادامه داده و در دانمارک پزشک شوید. اگر مدرک پزشکی شما از کشور دیگری در اتحادیه اروپا است، روند شناسایی آن توسط دانمارک کاملاً ساده است. با این حال، هنوز به برنامه ای از سازمان ایمنی بیمار در دانمارک نیاز دارد. همچنین باید مهارت خود را در زبان دانمارکی اثبات کنید. برای پزشکان آموزش دیده در خارج از اتحادیه اروپا، ارزیابی درجه شما می تواند طولانی تر شود و می تواند شامل آزمایش های پزشکی اضافی باشد. این دوره با دوره ای در قانون بهداشت دانمارک و امکان برگزاری دوره آزمایشی استخدام دنبال می شود، که به عنوان اشتغال برای اهداف سازگاری و آموزش شناخته می شود.

میزان حقوق پزشکان در دانمارک:

دانمارک یکی از متعادل ترین و با کیفیت ترین سبک های زندگی در جهان را دارد. تعادل خوب در زندگی سنگ بنای فرهنگ کار دانمارک است. به طور متوسط​​، دانمارکی ها یک هفته 37 ساعته کار می کنند و از 5 هفته مرخصی با حقوق لذت می برند. این به معنای وقت آزاد فراوان برای اولویت بندی زندگی خارج از کار است. متوسط حقوق پزشکان در دانمارک، در کپنهاگ، 480.362 کرون است. که نرخ معادل ساعتی آن 231 کرون می باشد. این مبلغ 7 درصد بالاتر از متوسط حقوق پزشکی در دانمارک است. علاوه بر این، پزشکان به طور متوسط 7.974 کرون پاداش می گیرند. برآورد حقوق و دستمزد بر اساس داده های نظرسنجی حقوق که مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در کپنهاگ، دانمارک جمع آوری شده است، نشان می دهد که یک مقیم پزشکی سطح ابتدایی با 1تا 3 سال تجربه به طور متوسط 338.849 کرون حقوق دریافت می کند. از طرف دیگر، یک مقیم پزشکی سطح بالاتر با حداقل 8 سال سابقه متوسط حقوق 608.854 کرون را دریافت می کند.

هزینه های زندگی در دانمارک:

هنگام مهاجرت، هزینه زندگی در دانمارک همیشه مهم است. زندگی در کشور دانمارک می تواند بسیار گران باشد. با این وجود احتمالاً حقوق بالایی دریافت خواهید کرد. آموزش رایگان و مراقبت های بهداشتی در آن یک مزیت مثبت به حساب می آیند، اما این هزینه در ازای کسر تقریبا نیمی از حقوق شما پس از کسر مالیات است. همانند بیشتر کشور های جهان، هزینه های زندگی در شهر های کوچک در مقایسه با هزینه زندگی در شهرهای بزرگ کمتر است. به عنوان مثال، کپنهاگ، یکی از گران ترین مکان ها برای اقامت، نه تنها در دانمارک بلکه در جهان است. گرچه شهرها و جوامع اطراف کپنهاگ و سایر مناطق دانمارک نسبت به هزینه زندگی در پایتخت ارزان ترند، اما در مقایسه با شهرهای جهان هزینه ها زیاد است. با این حال، بدیهی است که شما به عنوان یک خارجی که در دانمارک زندگی می کند، زندگی با کیفیتی خواهید داشت. در اینجا هزینه های ماهانه شما در دانمارک به استثنای اجاره آورده شده است:

اقلام قیمت بر حسب کرون دانمارک
زندگی برای یک نفر مجرد 5،300
زندگی برای یک زن و شوهر 9،800
زندگی برای زوجی با دو فرزند 14،100
یک لیتر شیر 8،50
500 گرم نان 16،5
1 کیلو گرم برنج 13،60
یک لیتر آب 9،30
یک کیلو گرم موز 17،70
یک کیلو گرم سیب زمینی 11،60
یک ماه خدمات شهری، از جمله آب، گرمایش و برق 880

نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به دانمارک:

مهاجرت به دانمارک مزایای خوبی برای کار پزشکان در دانمارک دارد. با وجود بالا بودن هزینه زندگی در دانمارک از خدمات عمومی درجه یک در این کشور از جمله تحصیل رایگان و مراقبت های بهداشتی رایگان بهره مند خواهید شد. رفت و آمد شما نیز لذتبخش خواهد بود، زیرا نیمی از مردم در پایتخت کپنهاگ برای کار روزانه کار می کنند. فرهنگ کار آرام و غیررسمی دانمارک بخشی از دلایلی است که این کشور دومین کشور خوشبخت کره زمین است. یکی از مزایای زندگی در دانمارک دسترسی به سطح بالای مراقبت های بهداشتی است. اطلاع در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی در دانمارک برای مهاجران اولویت بالایی دارد. این مقاله تحت عنوان شرایط استخدام پزشک در دانمارک به دلیل اینکه توسط تیم کاری مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته شده است، حقوق کپی و نشر آن به این مجموعه تعلق دارد و بدون ذکر منبع کپی برداری از آن ممنوع است.

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت دانمارک:

شرایط استخدام پزشک در دانمارک می تواند به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور منجر شود. اگر هشت سال در این کشور زندگی کرده اید می توانید برای اقامت دائم دانمارک اقدام کنید. برخی از مجوزهای کار ممکن است در مدت زمان کوتاه تری به شما اجازه اقامت دائم دهند. به عنوان مثال، برخی از مجوزهای کار می توانند پس از چهار سال به اقامت دائم تبدیل شوند، در حالی که اگر داوطلب ارتباط قوی با دانمارک داشته باشد، برخی دیگر نیز می توانند پس از دو سال تبدیل شوند. طبق مقررات اتحادیه اروپا، شهروندان اتحادیه اروپا می توانند پس از پنج سال زندگی در دانمارک، درخواست اقامت دائم کنند. برای درخواست مجوز اقامت دائم، باید این مراحل را دنبال کنید و مدارک ذکر شده را آماده کنید:

  • شناسه سفارش پرونده ایجاد کنید.
  • هزینه 3،025 DKK را پرداخت کنید.
  • فرم درخواست آنلاین TU1-4 را پر کنید.
  • ایومتریک خود را اندازه گیری کنید.
  • اثبات این که شما شرایط مسکن را برآورده می کنید.
  • اثبات اشتغال مانند اظهارنامه مالیاتی یا قرارداد اثبات درآمد

برای اخذ تابعیت شخص باید دارای اقامت دائم در پادشاهی دانمارک باشد 9 سال اقامت مداوم، با کمک هزینه محدود برای اقامت قطع شده تا 1 سال یا 2 سال در شرایط خاص (تحصیل و یا بیماری خانوادگی) برای دریافت پاسپورت این کشور نیاز است.

شرایط استخدام پزشک در دانمارک و اخذ ویزای همراه:

اجازه اقامت با هدف اخذ مجوز در دانمارک به خانواده شما اجازه می دهد تا با شما به دانمارک بیایند. متقاضی باید بتواند از اعضای خانواده خود حمایت کند. متقاضی باید نشان دهد که بودجه کافی برای حمایت از آن ها و اعضای خانواده وابسته همراه را در طول سال اول در اختیار دارد و برای ماندن در دانمارک باید مدارک مربوطه را با درخواست مهاجرت دانمارک ارائه دهد. اجازه می تواند به همسر، شریک زندگی ثبت شده یا زندگی مشترک شما و همچنین فرزندان زیر 18 سال مجرد شما داده شود. همانطور که گفته شد اگر می خواهید خانواده، همسر یا شریک زندگی شما در دانمارک به شما بپیوندند، می توانید برای الحاق خانواده درخواست دهید. روند ویزا با توجه به رابطه اعضای خانواده با مقیم دانمارک متفاوت خواهد بود.

مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در دانمارک:

نیروی کار دانمارکی در حال حاضر در زمینه های خاصی مانند بخش های آموزش، پزشکی و بهداشت و درمان با کمبود مهارت روبرو است. مشاغل مورد تقاضا شامل مشاوران پزشکی، پزشکان بیمارستان، دندانپزشکان و داروسازان است. دولت یک لیست از مشاغل کمبود را نگه داری می کند. کار پزشکان در دانمارک بسیار پر اهمیت بوده و شما اگر صلاحیت صحیح را برای پر کردن هر یک از نقش هایی که در این لیست وجود دارد، را داشته باشید، می توانید به راحتی در این کشور مشغول به کار شوید. در جدول زیر به طور دقیق تری این مشاغل و مدرک تحصیلی مورد نیاز آن ها را قرار داده ایم. مقاله شرایط استخدام پزشک در دانمارک به مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تعلق دارد و متخصصان این مجموعه آن را نگارش کرده اند. بنابراین کپی برداری از این نوشته به هر گونه ای پیگرد قانونی دارد.

مشاغل درمانی مورد نیاز دانمارک 2021
مشاغل پزشکی مدرک تحصیلی مورد نیاز
مشاور پزشکی کارشناسی دارو
دکتر پزشکی کارشناسی ارشد
دکتر بیمارستان کارشناسی ارشد
پزشک مشاور کارشناسی ارشد
پزشک ارشد کارشناسی ارشد
دندانپزشک کارشناسی ارشد
پرستار جراحی کارشناسی ارشد
پرستار بیهوشی کارشناسی
پرستار عمومی کارشناسی
رادیوگرافی کارشناسی
تکنسین آزمایشگاه پزشکی کارشناسی
شرایط استخدام پزشک در دانمارک و سخن پایانی:

شرایط استخدام پزشک در دانمارک ، مهاجرت به دانمارک از طریق پزشکی و حقوق پزشکان در دانمارک در این نوشتار بررسی شد. دانمارک یکی از کشورهای برتر اروپا در زمینه کیفیت زندگی و شاخص شادی مردم است. این امر از نظر مجهز بودن بیمارستان ها، نمایندگی بالای جمعیت در پزشکی و سرمایه گذاری در دانشکده های پزشکی با کیفیت بالا به چشم می خورد. کار پزشکان در دانمارک یکی از پر طرفدار ترین مشاغل در این کشور می باشد. بنابراین، با مورد بررسی قرار دادن مسائل دیگری چون هزینه زندگی در دانمارک، شرایط استخدام پزشک در دانمارک به طور جامع تری بیان کردیم و تمامی مواردی را که ممکن است شما عزیزان در مورد آن سؤال داشته باشید را بیان کردیم. شما علاوه بر دانمارک می توانید کار پزشکان را در کشور های دیگری چون کانادا و آلمان مورد بررسی قرار دهید و بهترین آن ها را برای کار و زندگی انتخاب کنید. در این مسیر همکاران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ می توانند شما را همراهی کنند و شما را به هدفتان برسانند. کافی است با ما تماس گرفته و به طور رایگان مشاوره دریافت کنید. امیدواریم این مقاله در نگاه شما عزیزان مفید واقع شده باشد و با امتیاز 5 ستاره ای در نظر سنجی ما شرکت به عمل بیاورید. همچنین، می توانید سوالات و دیدگاه خود را در پایان مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط استخدام پزشک در دانمارک

✅اشتغال به کار پزشکان در دانمارک به چه صورت است؟

پزشکان برای کار در دانمارک باید مجوز پزشکی را در این کشور دریافت کنند و مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کنند.

 ✅مهاجرت به دانمارک از طریق شغل پزشکی ممکن است؟

بله، از آن جایی که پزشکی از مشاغل مورد نیاز دانمارک است، شما در صورتی که واجد شرایط باید می توانید به این کشور مهاجرت کنید.

✅ برای شرایط استخدام پزشک در دانمارک چه مدارکی مورد نیاز است؟

مدارک تحصیلی، مجوزی که در دانمارک باید دریافت کنید و مدرکی که تسلط شما را نسبت به زبان دانمارکی نشان دهد، مورد نیاز است.

✅هزینه زندگی در دانمارک برای یک خانواده 4 نفره چقدر است؟

یک خانواده 4 نفره در دانمارک هزینه هایی که در طول ماه دارند برابر 14،100 کرون دانمارک است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *