شرایط استخدام پرستار در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی استخدام پرستار در کانادا
  • ویزای کار پرستار در کانادا
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پرستار در کانادا
  • مراحل معادلسازی مدرک پرستاری در کانادا 
  • شرح وظایف پرستارارن در کانادا
  • میزان حقوق پرستار در کانادا
  • هزینه های زندگی در کانادا
  • نکات مثبت و منفی مهاجرت پرستار به کانادا
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت کانادا
  • شرایط ویزا همراه
  • شرایط استخدام پرستار در کانادا و سخن پایانی
شرایط استخدام پرستار در کانادا

شرایط استخدام پرستار در کانادا و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پرستار در کانادا، بررسی مهاجرت پرستاران به کانادا، شرح وظایف پرستاران در کانادا، درآمد پرستاران در کانادا، مراحل و مدارک معادل سازی پرستار در کانادا و دیگر مطالب در خصوص شرایط استخدام پرستار به کانادا را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. کانادا کشوری مهاجر پذیر در قاره آمریکا می باشد. این کشور به دلیل کمبود نیروی پرستار، شرایط مناسبی را برای استخدام پرستاران از سراسر دنیا قرار داده است و پرستاران می توانند با معادل سازی مدارک خود به پرستاری در این کشور مشغول شوند. موسسه حقوقی ملک پور با کادری متخصص و با تجربه به متقاضیان مهاجرت به دیگر کشور ها خدمات بی نظیری ارائه می نماید. متقاضیانی که تمایل به دریافت اطلاعات در خصوص شرایط استخدام پرستار در کانادا و دیگر اطلاعات مهاجرتی دارند می توانند با برقراری تماس با موسسه به صورت رایگان به مشاوره بپردازند و این اطلاعات ارزشمند را کسب نمایند. هم چنین می توانند به بررسی بهترین مسیر مهاجرت برای خود بپردازند.

شرایط عمومی استخدام پرستار در کانادا:

قبل از بررسی شرایط استخدام پرستار در کانادا، نیاز می باشد تا متقاضیان در ابتدا به بررسی شرایط عمومی این کشور بپردازند و با داشتن نگاهی کلی به شرایط این کشور، شناختی در خصوص کانادا و شرایط مهاجرت به این کشور به دست آورند. کانادا از کشور های قاره آمریکا می باشد که در قسمت شمالی این قاره واقع شده است که از همسایگان این کشور می توان به ایالت متحده آمریکا اشاره نمود. کانادا رتبه دوم پهناور ترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است و مرز زمینی این کشور با آمریکا، طولانی ترین مرز زمینی جهان است. مرکز و پایتخت کشور کانادا اتاوا می باشد و از مهم ترین شهر های این کشور می توان به تورنتو، مونترال و ونکور اشاره کرد. جمعیت کانادا بیش از 35 میلیون نفر و مساحت این کشور 9.984.670 کیلومتر مربع می باشد. دلار کانادا CAD واحد پول این کشور است و انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی در کشور کانادا به شمار می آیند. افراد متقاضی مهاجرت به کانادا برای کار پرستاری باید در ابتدا با شرایط استخدام پرستار در کانادا آشنا شوند  سپس برای مهاجرت اقدام نمایند. پرستاری در کشور کانادا به سه دسته تقسیم می شود که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

  • پرستاران ثبت شده(RN):

    در کانادا به پرستارانی که موفق به دریافت پروانه کار شده اند  Registered Nurse گفته می شود که به معنی پرستاران ثبت شده می باشد. این پرستاران در دوره های تحصیلی 4 ساله پرستاری تحصیل کرده اند و با شرکت در آزمون های این دوره مجاز به پرستاری شده اند.

  • پرستاران روانپزشکی ثبت شده(RPN)

    پرستارانی که در رسته روانپزشکی تحصیل نموده اند و موفق به اخذ پروانه کار شده اند را با عنوان Registered Psychiatric Nurse می شناسند که به معنی پرستاران روانپزشکی ثبت شده می باشد. این علم روانپزشکی  در دوره های 4 ساله دانشگاهی در کانادا شرکت می کنند و به تحصیل در خصوص تئوری پزشکی و بالینی در علم روانپزشکی می پردازند و در همین زمینه در بیمارستان های کانادا به کار مشغول می شوند.

  • پرستاران عملی مجاز(LPN)

    به پرستارانی که به تحصیل در دوره های 2 ساله تکمیلی در کالج های کانادا می پردازند و موفق به اخذ مدرک می شوند ، پرستاران عملی مجاز یا Licensed Practical Nurse  می گویند. این پرستاران بعد از اتمام این دوره به مراقبت های پزشکی و انجام جراحی تحت عنوان سر پرستار در بیمارستان های کانادا مشغول به فعالیت می شوند.

رشته های پولساز در آمریکا پرستاری در آمریکا

فایل تصویری توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص کار پرستاران در کانادا

فایل صوتی توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص کار پرستاران در کانادا

ویزای کار پرستار در کانادا:

افرادی که تمایل دارند تا به عنوان پرستار به کشور کانادا مهاجرت نمایند و در این کشور مشغول به کار پرستاری شوند باید در ابتدا برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. پرستار متقاضی به مهاجرت به کانادا، جهت اخذ ویزا و اقامت  این کشور، باید در  برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری که بر اساس امتیاز بندی است، شرکت نمایند. بر اساس این برنامه و برای اخذ این ویزا، متقاضیان باید در دو مرحله امتیازات لازم را به دست آورند. این دو مرحله بر اساس 4 شرط اصلی امتیاز بندی می شود که مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار و شرایط سنی این 4 شرط را تشکیل می دهند. متقاضیان با دریافت 67 امتیاز از 100 امتیاز در مرحله اول مجاز به شرکت در مرحله دوم خواهند شد. در مرحله دوم که بر اساس 1200 امتیاز می باشد و افرادی که موفق به کسب بیشترین امتیاز شوند می توانند با اقامت دائم وارد کانادا شوند. در این مرحله عموماً افراد متخصص و ماهر اقامت کانادا را به دست می آورند.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای استخدام پرستار در کانادا:

پرستاران جهت ورود به بازار کار تحت عنوان یک نیروی پرستار در کانادا نیاز به حضور در این کشور دارند و به همین دلیل باید در برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری امتیازات لازم را کسب نمایند تا موفق به اخذ ویزای کاری و اقامت کشور کانادا شوند و پس از ورود به خاک کانادا جهت شروع به کار پرستاری باید برای معادل سازی و ارزیابی مدارک خود اقدام نماید تا مجوز کار در این کشور تحت عنوان پرستار را کسب کند. پرستاران خارجی که می خواهند در برنامه اسکیل ورکر کانادا شرکت نمایند و تحت عنوان یک پرستار در این کشور مشغول به کار شوند باید واجد شرایط باشند، پرستارانی که تمایل به مهاجرت دارند باید حداقل مدرک لیسانس پرستاری را در کشور خود از دانشگاه های معتبر کسب کرده باشند و تحت عنوان پرستار حداقل 3 سال سابقه کاری ارائه نمایند و در انجمن پرستاران کشور خود عضویت داشته باشند. پرستاران به دلیل حساسیت بالای این شغل و ارتباط مستقیم با بیماران، باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و پس از ورود به کانادا در مراحل معادل سازی باید تست زبان انگلیسی بدهند.  پرستاران برای ارزیابی و معادل سازی در کانادا باید به سازمان NNAS مراجعه نمایند، تا این مجموعه با بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی اقدامات لازم برای صدور مجوز کاری را انجام دهد. مدارکی که پرستاران باید به سازمان NNAS برای انجام ارزیابی ارائه نمایند به شرح زیر می باشد:

  • ارائه شناسنامه و گذر نامه معتبر همراه با تجربه رسمی
  • ارائه مدارک تحصیلی متقاضی همراه با ریز نمرات دانشگاهی و تاییدیه رسمی از سمت دانشگاه
  • ارائه مدارک رزومه کاری مرتبط با کار پرستاری
  • ارائه مدرک آیلتس با نمره 6 به بالا
  • پرداخت هزینه های معادل سازی و ارزیابی مدارک که حدود 700 دلار می باشد

مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در کانادا

همان طور که گفته شد پرستاران برای این که بتوانند به کانادا مهاجرت نمایند باید در برنامه اسکیل ورکر که بر اساس امتیاز بندی می باشد، شرکت نمایند و در صورتی که بتوانند امتیازات لازم  را به دست بیاورند می توانند با اقامت دائم به کشور کانادا مهاجرت نمایند. شغل پرستاری در کشور کانادا از مشاغلی می باشد که با کمبود نیرو مواجه است و در اکثر استان های این کشور با کبود پرستار واجد شرایط روبرو می باشند. همچنین گفته شد که پس از ورود پرستاران به کانادا برای این که بتوانند واراد بازار کار پرستاری بشوند و در بیمارستان های کانادا مشغول به کار شوند باید معادل سازی مدارک را انجام دهند. معادل سازی مدارک در کانادا به عهده سازمان NNAS می باشد و پرستاران مدارک خود را برای ارزیابی به این سازمان ارسال می نمایند. پس از بررسی مدارک توسط سازمان NNAS  و اعلام نتیجه بررسی، متقاضی باید در انجمن های پرستاری که در شهر محل سکونت پرستار می باشد اقدام به ثبت نام نماید. در بعضی از استان های کانادا پرستاران برای اخذ مجوز کار باید در آزمون معادل سازی و ارزیابی پرستاران شرکت نمایند.

شرح وظایف پرستاران در کانادا:

پرستاران در کانادا در سه دسته می توانند به کار پرستاری در این کشور مشغول شوند، شرح وظایف پرستاران در کانادا برای سه دسته از پرستاران که پرستاران ثبت شده(RN)، پرستاران روانپزشکی ثبت شده(RPN) و پرستاران عملی مجاز(LPN) می باشند. پرستاران می توانند در کانادا در بیمارستان ها، کلینیک ها، مراقبت های مسکونی، مطب پزشکان، آژانس های بهداشتی، خانه سالمندان، مدارس به کار مشغول شوند. شرح وظایف پرستاران در کانادا برای پرستارانی که مجاز به انجام کار در کانادا می باشند به شرح زیر است:

  • مراقبت های مستقیم پرستاری از بیماران
  • کار با یک تیم بهداشتی و مراقبت و ارزیابی وضعیت بیماران
  • مشورت با بیمار و خانواده بیمار
  • مطابق با تجویز پزشک یا طبق سیاست های تعیین شده مرکز درمان دارو ها به بیماران داده شود و درمان انجام گیرد.
  • علائم و تغییرات در شرایط بیماران را ردیابی و گزارش کنید
  • بررسی دستگاه یا تجهیزات پزشکی قبل از انجام کار
  • ممکن است در جراحی و سایر اقدامات پزشکی کمک کند
  • ممکن است بر سایر کارکنان پرستار نظارت داشته باشد
  • ممکن است روند برنامه ریزی برای ترخیص بیمار را تنظیم کند
  • ممکن است در کنار سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ، به بیماران و خانواده های آنها در مورد مسائل مربوط به سلامتی آموزش و مشاوره دهد.

فایل تصویری توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص اسکیل ورکر

فایل صوتی توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص اسکیل ورکر

میزان حقوق پرستار در کانادا:

یکی از مهم ترین مسائلی که پرستاران باید قبل از اقدام به مهاجرت به کانادا به بررسی آن بپردازند، میزان درآمد پرستاران در کانادا می باشد، با بررسی مقدار درآمد پرستاران در کانادا می توان به این جمع بندی رسید که آیا کانادا می تواند انتخاب مناسبی برای مهاجرت باشد یا خیر؟ همان گونه که گفته شد کانادا به دلیل کمبود نیروی پزشکی شرایط مناسبی را برای پرستاران قرار داده است، پرستارانی که موفق به معادل سازی و گذراندن دوره های تکمیلی می شوند می توانند از این شرایط بهره مند گردند. در این بخش قصد داریم تا درآمد پرستاران در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. میزان درآمد پرستاران در کانادا برای یک سال کار پرستاری در این کشور از 51000 دلار شروع می شود و تا 145000 دلار کانادا ادامه دارد البته قابل ذکر می باشد که میزان درآمد پرستاران در کانادا با توجه به عوامل مختلف مانند تجربه، میزان تحصیلات بالاتر و شهر محل کار متغیر می باشد، اما پرستاران در کانادا به صورت میانگین و متوسط برای هر سال کار پرستاری مبلغی معادل با  90000 هزار دلار کانادا در آمد دارند. در قسمت زیر جدولی از میزان حقوق و درآمد پرستاران در کانادا در شهر های مختلف را قرار داده ایم:

ایالت حداقل ( هرساعت) متوسط ( هرساعت) حداکثر ( هرساعت)
آلبرتا 28 90/44 50.59
بریتیش کلمبیا 25 40 46
مانیتوبا 29 40 45
نیوبرانزویک 23.24 39 43.25
نیوفاندلند و لابرادور 29.71 40 45.70
سرزمینهای شمال غربی 38.44 74/55 72.57
نوا اسکوشیا 24 38 42
نوناووت 34.94 83/67 69/86
انتاریو 23.50 36.15 47
جزیره پرنس ادوارد 26.50 38.95 42.44
کبک 23 35 44
ساسکاچوان 35 44 48.50
قلمرو یوکان 33.77 28/45 61.41

هزینه زندگی در کانادا:

پس از بررسی مسائل مختلف مانند نحوه معادل سازی و میزان درآمد پرستاران در کانادا و شرایط استخدام پرستار در کانادا، باید به بررسی هزینه های زندگی پرستاران در کانادا بپردازیم. بررسی هزینه زندگی پرستاران در کانادا باعث می شود تا پرستاران بتوانند پس از بررسی درآمد پرستاران در کانادا و مقایسه این دو موضوع با هم به یک جمع بندی برسند و با آگاهی کامل و دید باز از شرایط زندگی در کانادا مطلع شوند و انتخابی مناسب داشته باشند. با توجه به پهناور بودن کانادا و داشتن شهر های بزرگی مانند اتاوا، تورنتو، ونکوور و کبک هزینه های زندگی در شهر های مختلف این کشور متفاوت می باشد. این مقاله توسط کادر موسسه حقوقی ملک پور تهیه گردیده و هر گونه استفاده از این مطالب خلاف مقررات می باشد و شرعاً حرام می باشد. می توان گفت در پایتخت کانادا شهر اوتاوا بدون در نظر گرفت هزینه اسکان، برای هر ماه زندگی در این شهر ماهیانه حدود 900 تا 1200 دلار هزینه نیاز است. . در ادامه برای شما عزیزان جدولی از هزینه های زندگی در کانادا در شهر اتاوا را قرار داده ایم:

نوع کالا مقدار قیمت
سیب 1 کیلو CAD1.64
شیر 1 لیتر 9.68 CAD
گوشت 1 کیلو CAD8.93
برنج 1 کیلو CAD1.46
تخم مرغ 12 عدد CAD3.17
پنیر 1 کیلو CAD5.31
مرغ 1 کیلو CAD5.64
آب معدنی 1.5 لیتر CAD1.70
نوع اندازه و مقدار قیمت
قیمت خرید (در مرکز شهر اُتاوا) هر متر آپارتمان 505 دلار کانادا
قیمت خرید (خارج از مرکز شهر اُتاوا) هر متر آپارتمان 290 دلار کانادا
اجاره اپارتمان (مرکز شهر اُتاوا) 1 خواب 1350 تا 2000 دلار کانادا
اجاره اپارتمان (خارج از مرکز شهر اُتاوا) 1 خواب 1100 تا 1600 دلار کانادا
اجاره آپارتمان (مرکز شهر اُتاوا) 3 خواب 2200 تا 3500 دلار کانادا
اجاره آپارتمان ( خارج از مرکز شهر اُتاوا) 3 خواب 1660 تا 2500 دلار کانادا

نکات مثبت و منفی مهاجرت پرستار به کانادا:

تا این قسمت از مقاله به بررسی شرایط استخدام پرستار در کانادا و عناوین مربوط به این موضوع پرداختیم. کانادا از پیشرفته ترین کشور های جهان می باشد که کشوری بسیار مهاجر پذیر می باشد. این کشور پهناور و زیبا از کشور های انگلیسی زبان می باشد که بیشترین آمار مهاجرت را به خود اختصاص داده است. کانادا از کشور های می باشد که در این سال ها به پرستارانی که تمایل به کار در این کشور را داشته اند روی باز نشان داده و پرستارانی که موفق به گذراندن دوره معادل سازی می شوند می توانند تحت عنوان پرستار در این کشور مشغول شوند. از نکات مثبت در خصوص مهاجرت و کار پرستاری در کانادا می توان به میزان حقوق و درامد پرستاران در کانادا اشاره نمود که نسبت به دیگر کشور ها پرستاران از حقوق و درامد مناسبی برخوردار می باشند، همچنین سطح بالای رفاه و زندگی از دیگر نکات مثبت مهاجرت و کار پرستاری در کانادا می باشد، از نکات منفی مهاجرت به کانادا نیز می توان به آب و هوای سرد این کشور اشاره نمود که در بیشتر نقاط کانادا شاهد این موضوع می باشیم، همچنین از دیگر نکات منفی برای مهاجرت پرستاران به کانادا می توان به ازدحام و ثبت نام بیش از حد متقاضیان برای برنامه اسکیل ورکر دانست که باعث می شود مدت زیادی برای مهاجرت زمان مصرف شود.

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت کانادا:

پرستاران و نیرو های ماهری که از طریق برنامه اکسپرس انتری یا اسکیل ورکر بر اساس امتیاز در دو مرحله موفق به مهاجرت به کانادا می شوند در بدو ورود اقامت دائمPR را اخذ می نمایند. پرستاران پس از ورود به کانادا باید به معادل سازی مدارک خود مشغول شوند تا بتوانند در بیمارستان های کانادا به عنوان پرستار مشغول به کار شوند و از حقوق و مزایا بهره مند شوند. متقاضیانی که در برنامه اکسپرس اینتری امتیازات لازم را کسب می کنند در بدو ورود به کانادا اقامت دائم یا  PR این کشور را دریافت می کنند. البته داشتن اقامت دائم یا PR به معنای تابعیت و دریافت پاسپورت کانادا نمی باشد و پرستاران برای این که بتوانند به تابعیت و پاسپورت کانادا دست یابند باید در 5 سال حداقل 3 سال را به صورت کامل در کانادا زندگی کرده باشند و دچار سو پیشینه نشده باشند، همچنین باید در آزمون تابعیت شرکت نمایند و تسلط به زبان انگلیسی و آشنایی با فرهنگ و تاریخ کانادا از الزامات می باشد، همچنین پرستاران باید نشان دهند که مالیات خود را درست و به وقت پرداخت نموده اند و تمکن مالی مناسب برای زندگی در کانادا را دارند.

شرایط ویزای همراه:

از مسائل مهم و بسیار حائز اهمیت در هنگام مهاجرت برای افراد مساله اخذ ویزا برای همراه می باشد. در زمینه و علوم مهاجرت همراهان به همسر و فرزند شخص درخواست دهنده گفته می شود. به صورت کلی افراد هنگام مهاجرت تمایل دارند تا خانواده خود را با خود به کشور مقصد ببرند تا در آنجا بتوانند در آرامش زندگی کنند. اکثر کشور ها در هنگام مهاجرت کاری به افراد در همان ابتدا اجازه اخذ ویزای همراه را نمی دهند و متقاضی پس از وارد شدن به کشور و انجام کار های اقامت و شروع به کار در صورتی که بتواند نشان دهد از پس هزینه های زندگی خانواده خود بر می آید می تواند برای خانواده خود در خواست الحاق دهد. همان طور که گفته شد، افراد متقاضی جهت وارد شدن به کشور کانادا باید امتیازات لازم را در برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری به دست آورند و متقاضیانی که بیشترین امتیاز را کسب می نمایند با اقامت دائم وارد کانادا خواهند شد. در این برنامه پس از قبولی فرد  امتیازاتی به دارنده اصلی ویزا اعطا می گردد و به طور خودکار با همسر و فرزندان نیز منتقل می شود. در واقع مهارت ها و تحصیلات و سن همسر شخص می تواند در بالا رفتن امتیازات کمک کند. افراد پس از قبولی این امکان را دارند تا همراه با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود با اقامت دائم وارد کانادا شوند.

شرایط استخدام پرستار در کانادا و سخن پایانی:

شرایط استخدام پرستار در کانادا، مهاجرت پرستار به کانادا، میزان درآمد پرستاران در کانادا، شرح وظایف پرستاران در کانادا، هزینه های زندگی پرستاران در کانادا و دیگر مسائل در خصوص مهاجرت پرستاران به کانادا و شرایط استخدام پرستار در کانادا را در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت. همان گونه که گفته شد شرایط استخدام پرستار در کانادا بسته به مواردی چون قبولی در برنامه اکسپرس انتری و انجام معادل سازی می باشد. کشور کانادا با توجه به پیشرفته بودن و سطح زندگی بالا و شرایط مناسبی که برای پرستاران قرار داده و هم چنین انگلیسی زبان بودن این کشور و بالا بودن درآمد پرستاران در کانادا، باعث گردیده تا به گزینه ای عالی برای مهاجرت پرستاران تبدیل شود. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه اخذ هزاران ویزا از روش های گوناگون برای کانادا و دیگر کشور ها می تواند به در خصوص مهاجرت پرستار به کانادا خدمات خوب و بی نظیری را به متقاضیان ارائه نماید. شما می توانید به برقرار نمودن تماس با دفاتر موسسه به صورت رایگان از جدید ترین روش های مهاجرت آگاه شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط استخدام پرستار در کانادا

✅ آیا پرستارانی که از طریق برنامه اکسپرس اینتری مجاز به مهاجرت به کانادا می شوند می توانند همزمان با خانواده خود به کانادا مهاجرت نمایند؟

پرستارانی که موفق به اخذویزای کاری کانادا از روش اسکیل ورکر می شوند، با اقامت دائم وارد خاک کانادا می شوند و می توانند هم زمان با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود وارد کانادا شوند.

✅میزان درآمد و حقوق پرستاران در کانادا به صورت میانگین و متوسط برای هر سال کار چه مقدار است؟

میانگین حقوق دریافتی پرستاران در کانادا به صورت متوسط برای هر سال کار 90.000 دلار کانادا می باشد.

✅چند دسته پرستار امکان فعالیت در کانادا را دارند؟

3 دسته از پرستاران امکان کار در کانادا را خواهند داشت که به ترتیب پرستاران ثبت شده(RN)، پرستاران روانپزشکی ثبت شده(RPN)، پرستاران عملی مجاز(LPN) می باشند.

✅کمترین و بیشترین میزان حقوق پرستاران مربوط به کدام ایالت های کانادا می باشد؟

کمترین میزان حقوق در ایالت کبک می باشد که در آن متوسط حقوق پرستاران 92.100 دلار کانادا برای یک سال کار پرستاری می باشد و بالاترین میزان حقوق در ایالت تورنتو با 105000 دلار کانادا می باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *