شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه
  • ویزای کار پرستاران و ماما ها در ترکیه
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه
  • لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان ترکی برای متقاضیان
  • مراحل معادلسازی مدرک پرستاری و مامائی در ترکیه
  • میزان حقوق در ترکیه
  • هزینه های زندگی در ترکیه
  • نکات مثبت و مزایای مهاجرت پرستاران و ماما ها به ترکیه
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه
  • استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه و شرایط ویزا همراه
  • شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه و سخن پایانی
✅شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه ✅کار پرستاری در ترکیه ✅ استخدام ماما در ترکیه

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه، کار پرستاری در ترکیه و استخدام ماما در ترکیه در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه چیست؟ کار در ترکیه برای پرستاران و ماما های مهاجر امکان پذیر است؟ درآمد ماما در ترکیه چقدر است؟ کار پرستاری در ترکیه شامل کار بالینی و مراقبت از بیمار در طیف وسیعی از مراکز درمانی است. آموزش برای این مسیر شغلی شامل رشته های علمی و آموزش عملی تحت نظارت است. همچنین در این زمینه تخصص هایی وجود دارد که ممکن است برای آن به دوره های اضافی نیاز داشته باشد. همچنین، پس از تحصیل در رشته مامایی در ترکیه، شما فرصت های زیادی دارید تا در محیط کار قرار بگیرید و یا تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برسانید. ما این بار پرستاری و مامائی را در ترکیه مورد بررسی قرار خواهیم داد، تا مخاطبانی که تمایل به انجام این مشاغل در ترکیه را دارند، بتوانند از این مقاله به عنوان یک راهنما کمک بگیرند. برای اخذ مشاوره رایگان می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس بگیرید و با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

شرایط عمومی استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه:

پرستاران برخی از بازیگران اصلی در میان متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که از سلامت افراد، خانواده ها و مردم محافظت می کنند و مراقبت های مطابق با اصول مراقبت های بهداشتی جامع و مبتنی بر خانواده را ارائه می دهند. از آزمایشگاه های ترکیبی و شبیه سازی مجهز به تجهیزات پیشرفته برای آموزش مهارت بعنوان بخش مهمی از آموزش پرستاری استفاده می شود. افرادی که تحصیلات پرستاری و مامایی خود را در ترکیه پشت سر بگذارند، فرصت های شغلی خوبی در این کشور برایشان وجود دارد. در اینجا برخی از فرصت های شغلی که برای فارغ التحصیلان رشته های مامایی در ترکیه وجود دارد را ذکر کرده ایم. علاوه بر این فرصت های شغلی فارغ التحصیلان می توانند مربیگری و آموزش های حرفه ای تولد را ارائه دهند. حقوق این افراد بر اساس واحد پول رسمی ترکیه که لیر ترکیه است، می باشد. معمولاً به صورت TL نوشته می شود، در حالی که کد بین المللی آن TRY است.

  • در بیمارستان های زایمان
  • در بیمارستان ها
  • در اتاق های زایمان
  • در مراکز بهداشت خانواده
  • در مراکز بهداشت جامعه
  • در مراکز زنان
  • در خدمات نوزادان
  • خدمات ناباروری
  • در مراکز تنظیم خانواده
پرستار پرستاری مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص دریافت پاسپورت ترکیه و اجازه کار

ویزای کار پرستاران و ماما ها در ترکیه:

ترکیه سیاست ویزایی سختگیرانه ای دارد و دولت اعلام می کند که کدام کشور برای ورود به ترکیه به ویزا نیاز دارد. قابل ذکر است که افراد مقیم در برخی از کشور ها برای رفتن به ترکیه نیازی به ویزا ندارند. شهروندان سایر کشورها قبل از ورود به ترکیه به ویزای الکترونیکی یا ویزای مهر نیاز دارند. خوشبختانه شهروندان ایرانی برای رفتن به ترکیه و اقامت تا 3 ماه به ویزا نیازی ندارند. در این کشور مشاغل محدودی وجود دارد که ممکن است فقط توسط شهروندان ترکیه انجام شود. که دندانپزشکی، مامائی، پرستاری یا داروسازی از این مشاغل هستند. بنابراین، شما می توانید تحصیلات خود را در این کشور بگذرانید تا بتوانید راحت تر وارد بازار کار این کشور شوید. راه حل دیگر که وجود دارد این است که شهروندی ترکیه را از روش های قانونی مانند خرید ملک در این کشور به دست آورید، تا بتوانید به مقصود خود برسید. چنانچه موفق شدید شرایط لازم را به دست آورید، شما برای کار در ترکیه به ویزای کار نیاز دارید. اجازه کار شما به صورت کارت شناسایی است و همچنین اجازه اقامت شما خواهد بود. داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرما لازمه استخدام ماما در ترکیه و یا پرستاری است. یک کارفرما یا یک شرکت مشاوره یا یک آژانس کاری باید تصمیم بگیرند که ویزای کار را به نام شما انجام دهند، پس از اینکه تصمیم به استخدام شما گرفتند. شما می توانید روال بعدی کار خود را طی کنید. اگر در داخل ترکیه هستید و حداقل شش ماه اقامت قانونی را سپری کرده اید، می توانید برای اجازه کار نیز اقدام کنید. باز هم باید ابتدا پیشنهاد کار از طرف کارفرما را داشته باشید.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه:

با توجه به شرایط و توضیحات برنامه های آموزش عالی، مردان نمی توانند بخش مامایی را انتخاب کنند. غیر از این موضوع، در پنجاه درصد از موارد افرادی که تحصیلات متوسطه خود را در مقطع دیپلم دریافت کرده اند می توانند به تحصیل رشته مامایی در ترکیه بپردازند. اگر خارج از ترکیه هستید، ابتدا باید نامه پیشنهاد کار و یا قرارداد دریافت کنید. سپس، با هماهنگی کارفرمای خود باید درخواست ویزای کار را در سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود یا محل اقامت قانونی خود ارائه دهید. درخواست شما و کارفرمای شما باید در طی ده روز کاری از یکدیگر اتفاق بیفتد. پس از تأیید درخواست کارفرما و درخواست شما، ویزای کار خود را دریافت می کنید. که از آن برای سفر به ترکیه، دریافت اجازه کار و استفاده از آن استفاده خواهید کرد. هنگامی که پیشنهاد کاری دریافت کردید، گرفتن ویزا کار دشواری نیست و مجوز کار حتی در صورت از دست دادن شغل برای شما باقی می ماند. بنابراین، روی یافتن شغل تمرکز کنید و بقیه کارها به آسانی انجام می شوند. برای دریافت ویزای شغلی پرستاران و ماما ها در ترکیه نیاز به ارائه مدارک زیر دارند:

  • گذرنامه شما با حداقل اعتبار شش ماه
  • مدارک تحصیلی شما
  • فرم تکمیل شده برای اجازه کار
  • چهار عکس گذرنامه بیومتریک

فایل تصویری توضیحات موسسه ملک پور در خصوص معادل سازی مدرک پزشکان ، پرستاران و ماماها

فایل صوتی این ویدئو

لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان ترکی برای متقاضیان:

اگر قصد انتقال به ترکیه را به عنوان یک پرستار و یا ماما را دارید، یادگیری زبان محلی نه تنها به شما کمک می کند تا راحت در ترکیه مستقر شوید بلکه به شما در کار در این کشور نیز کمک می کند. تقریباً 90 درصد مشاغل ترکیه نامزدهایی را که می توانند به زبان محلی صحبت کنند را ترجیح می دهند. همچنین، زبان ترکی پیش نیاز بسیاری از برنامه های شغلی است. در نتیجه، بهتر است با زبان ترکی آشنایی داشته باشید و برای یادگیری آن اقدام کنید. نه تنها زبان ترکی برای برنامه های شغلی بلکه برای کارهای روزمره نیز لازم است. چه از بازار بازدید کنید، چه در بازارها گشت بزنید و یا بیرون غذا بخورید، همه به زبان ترکی صحبت می کنند. از این رو، یادگیری زبان محلی برای زندگی و کار در ترکیه تقریباً یک ضرورت است.

مراحل معادلسازی مدرک پرستاری و مامائی در ترکیه:

از شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه معادلسازی مدارک تحصیلی افراد است. تحصیل در رشته کارشناسی پرستاری به 4 سال زمان نیاز دارد. در پایان 4 سال، دانشجویانی که تمایل دارند می توانند در دبیرستان های حرفه ای ادامه تحصیل دهند و در رشته های پرستاری رشد کنند و یا وارد بازار کار شوند. این شرایط برای متقاضیان کار در مشاغل مامائی نیز وجود دارد. بنابراین، قبل از اخذ ویزای کار خود نیاز است که اقامت ترکیه را به روشی به دست آورده باشید. در صورتی که با اقامت خود اجازه کار در ترکیه را دارید می توانید معادل سازی مدارک خود را شروع کنید تا حین انجام امور مربوط به اخذ ویزا با مشکلی مواجه نشوید. تسلط بر زبان ترکی برای پرستاران و ماماها به دلیل ارتباط با بیمار الزامی است. این مقاله توسط کارشناس های مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ مکتوب شده و کپی برداری از آن شرعاً حرام است.

برای معادل سازی مدرک دانشگاهی در ترکیه اعم از پرستاری یا هر رشته تحصیلی دیگری به مدارک زیر نیاز است:

  • کپی گذرنامه یا کپی اقامت ترکیه از هر نوع (اجازه کار یا حمایت موقتی )
  • یک نسخه از گواهی دبیرستان
  • اصل گواهی فارغ التحصیلی، ترجمه و اصلاح شده توسط یک دفتر اسناد رسمی
  • اصل گواهی فارغ التحصیلی ، ترجمه شده توسط سردفتری (Notre) متن اصلی
  • در صورت وجود ترجمه و اصلاحیه یک دفتر اسناد رسمی (Notre) تحت عنوان شرح دوره ای که جزئیات دوره ها یا دوره های تحصیل شده در دانشگاه در آن نوشته شده است
  • برگ تأیید (رضایت نامه) که توسط شخص مربوطه امضا شده است.

میزان حقوق پرستاران و ماماها در ترکیه:

متوسط درآمد ماما در ترکیه ترکیه 139.101 لیر یا نرخ ساعتی معادل 67 لیر می باشد. این مبلغ 22درصد بالاتر از متوسط ​​حقوق در ترکیه است. علاوه براین، آن ها به طور متوسط ​​2.991 لیر پاداش می گیرند. برآورد حقوق بر اساس داده های نظرسنجی حقوق و دستمزد که مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در استانبول، ترکیه جمع آوری شده است. به این صورت که درآمد ماما در ترکیه با 1 تا 3 سال تجربه متوسط ​​حقوق 98.391 لیر را دریافت می کند. از طرف دیگر یک ماما پرستار در سطح ارشد با 8 سال تجربه به طور متوسط ​​حقوق 174.617 لیر دریافت می کند. پرستاران در ترکیه معمولاً سالیانه حدود 76،000 لیر درآمد کسب می کند و حداقل حقوق آن ها 38،000 لیر و حداکثر آن117،000 لیر می باشد. نرخ اشتغال در ترکیه از 43 درصد در آگوست سال 2020 به 43.30 درصد در ماه سپتامبر افزایش یافته است که در نمودار زیر قابل مشاهده است. نرخ اشتغال می تواند راهنمای خوبی برای افرادی باشد که قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

نموار نرخ اشتغال در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه:

هزینه زندگی در شهر استانبول 27 درصد بیشتر از متوسط کلی ​​هزینه های زندگی در ترکیه است. هزینه زندگی براساس انباشت هزینه غذا، حمل و نقل، خدمات بهداشتی، اجاره، آب و برق، مالیات و سایر موارد محاسبه می شود. محبوب ترین مکان در میان مهاجران استانبول است. استانبول بزرگترین شهر این کشور بوده و به گونه ای قرار گرفته است که هم جزء قاره آسیا می باشد و هم اروپا، این موضوع زندگی در این شهر را با فرهنگی متفاوت همراه کرده است. آنکارا و ازمیر نیز به دلیل شرایط آب و هوایی که دارند، با استقبال مهاجران زیادی روبرو هستند. این دو شهر از امکانات شهر های بزرگ برخوردارند. همچنین، هزینه های زندگی و اجاره در این دو شهر کم است. شهر های ازمیر و آنکارا هسته های اقتصادی و تجاری ترکیه محسوب می شوند. در ادامه در قالب یک جدول هزینه های زندگی مربوط به استانبول، آنکارا و ازمیر را قرار داده ایم.

عنوان هزینه ماهانه برای یک نفر هزینه ماهانه برای یک خانواده 4 نفره
استانبول (بدون اجاره) 3،174 لیر 11،118 لیر
آنکارا (بدون اجاره) 2،863 لیر 9،903 لیر
ازمیر (بدون اجاره) 2،779 لیر 9،664 لیر

نکات مثبت و مزایای مهاجرت پرستاران و ماما ها به ترکیه:

ترکیه می تواند به ساکنان خود آب و هوای مناسب، سبک زندگی فعال و سالم را ارائه دهد و اکثر مهاجران در هنگام مهاجرت به ترکیه می توانند از ارزش بالایی برخوردار شوند. ترکیه تابعیت دو گانه را برای افراد قبول دارد و پرستاران و ماما ها با مهاجرت به این کشور می توانند از این امر بهره مند شوند. سفر بدون ویزا به 115 کشور از مزایای دیگر مهاجرت است. مهمان نوازی و خونگرمی از ویژگی های خوب مردم ترکیه است. اگر به نوبه خود بتوانید ترکی را برای مکالمه اساسی یاد بگیرید، در این کشور احترام بیشتری برای شما قائل خواهند شد. مقاله شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه توسط تیم کاری مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته شده و رونوشت از آن شرعاً و قانوناً حرام می باشد.

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه:

افرادی که به مدت طولانی در ترکیه کار و زندگی کرده باشند، طی شرایطی می توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در ادامه به طور جزئی تری این موارد را بررسی می کنیم. به عنوان مثال حداقل هشت سال زندگی به طور متوالی و مداوم در ترکیه برای اخذ اقامت دائم مورد نیاز است. شخص از نظر اقتصادی باید خودکفا بوده و از طرف دولت ترکیه هیچ گونه حمایت مالی دریافت نکرده اباشد و بدون سابقه کیفری باشد. پس از اینکه اقامت دائم خود را دریافت کردید می توانید بعد از یک سال زندگی در این کشور برای دریافت تابعیت ترکیه درخواست دهید. گذرنامه ترکیه اجازه سفر بدون ویزا به حدود 115 کشور در سراسر جهان را می دهد.

استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه و شرایط ویزای همراه:

همراهی خانواده با فردی که قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارد، در بیشتر مواقع پرطرفدار بوده و متقاضیان زیادی به دنبال روش اخذ این ویزا و زندگی خانوادگی در ترکیه هستند. پرستاران و افرادی که در بخش مامائی مشغول به کار هستند، بعد از بررسی شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه ممکن است تمایل داشته باشند بعد از مشغول به کار شدن خانواده خود را با خود به ترکیه بیاورند. طی شرایطی این امر ممکن است و افراد می توانند بعد از دریافت ویزای کار خود و گذشت یک سال از آن برای ویزای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام کنند.

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه و سخن پایانی:

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه، کار پرستاری در ترکیه و استخدام ماما در ترکیه در این نوشتار بررسی شد. به دلیل همسایگی ترکیه با ایران، وجود شرایط خوب این کشور برای ایرانیان و عدم نیاز به ویزا برای مدت سه ماه افراد زیادی مشتاق کاریابی در این کشور هستند. در این نوشته ما شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه را بیان کردیم. در صورتی که در این دو حرفه تحصیل کرده اید و شرایط گفته شده را داشته باشید، با داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای مقیم ترکیه می توانید مراحل ویزای کار خود را پشت سر بگذارید. در غیر این صورت می توانید سایر کشور های اروپایی را که برای شما شرایط بهتری را دارند را مورد هدف قرار دهید و شرایط آن ها را بررسی کنید. با داشتن هر گونه نیاز به مشاوره در مورد شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ ارتباط برقرار کرده و از خدمات مشاوره ای رایگان ما استفاده نمائید. شما با امتیاز 5 ستاره ای می توانید از ما حمایت کنید و در کادر قرار گرفته در انتهای متن می توانید سؤالات خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه

✅شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در ترکیه چیست؟

پرستاران و ماما در صورتی که دوره تحصیلی خود را در ترکیه به اتمام رسانده باشند و یا مدرک خود را در این کشور معادل سازی کنند، برای استخدام شدن به دریافت پیشنهاد شغلی نیاز دارند.

✅کار در ترکیه برای پرستاران و ماما ها در چه صورت امکان پذیر است؟

دندانپزشکی، مامائی، پرستاری یا داروسازی از جمله مشاغل مورد نیاز در ترکیه هستند. شما می توانید تحصیلات خود را در این کشور بگذرانید تا بتوانید راحت تر وارد بازار کار این کشور شوید. راه حل دیگر که وجود دارد این است که شهروندی ترکیه را به دست آورید، تا بتوانید به مقصود خود برسید.

✅ متوسط درآمد ماما در ترکیه به چه میزان است؟

متوسط درآمد ماما در ترکیه  139.101 لیر یا نرخ ساعتی معادل 67 لیر می باشد. این مبلغ 22درصد بالاتر از متوسط ​​حقوق در ترکیه است.

✅درآمد پرستاران در ترکیه چقدر است؟

فردی که به عنوان پرستار در ترکیه کار می کند معمولاً سالیانه حدود 76،000 لیر درآمد کسب می کند و محدوده حقوق از 38،000 لیر تا 117،000 لیر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *