شرایط استخدام پرستاران در سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی استخدام پرستاران در سوئد
  • ویزای کار پرستاران در سوئد
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پرستاران در سوئد
  • لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان سوئدی برای متقاضیان
  • مراحل معادلسازی مدرک پرستاری در سوئد
  • میزان حقوق در سوئد
  • هزینه های زندگی در سوئد
  • نکات مثبت و مزایای مهاجرت پرستاران به سوئد
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت سوئد
  • کار پرستاران در سوئد و شرایط ویزا همراه
  • سخن پایانی در زمینه شرایط استخدام پرستاران در سوئد
✅شرایط استخدام پرستاران در سوئد ✅مهاجرت کادر درمان به سوئد✅حقوق پرستاران در سوئد

شرایط استخدام پرستاران در سوئد و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پرستاران در سوئد، حقوق پرستاران در سوئد و اقامت پرستاران در سوئد در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. شرایط استخدام پرستاران در سوئد چگونه است؟ پرستاری در سوئد چه مزایای دارد؟ تحصیل پرستاری در سوئد به چه نحو است؟ اکثر فرمایان بخش های پزشکی در سوئد به دنبال استخدام پرستاران هستند و پیشنهاد های شغلی زیادی برای این افراد در بیمارستان ها وجود دارد. از طرف دیگر، پرستاری در سوئد به دلیل داشتن مزایایی چون: حقوق بالا، محیط کار امن و مرخصی طولانی مدت برای والدین و زایمان، یک مقصد ایده آل محسوب می شود. با توجه به این مطالب شرایط استخدام پرستاران در سوئد اهمیت پیدا می کند و به همین دلیل ما برآن شدیم در این نوشته به این موضوع بپردازیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس باشید و به طور رایگان مشاوره بگیرید.

شرایط عمومی استخدام پرستاران در سوئد:

سوئد کشوری بزرگ و زیبا است. سوئد یکی از ثروتمندترین، مدرن ترین و صنعتی ترین کشورهای جهان است. استکهلم پایتخت این کشور می باشد. مساحت این کشور 450،295 کیلومتر مربع و بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد. واحد پول سوئد کرون سوئد یا SEK است. مردم این کشور با زبان رسمی سوئدی صحبت می کنند. ساکنان کشور سوئد همانند بسیاری از کشورهای اروپایی حقوق بالایی دریافت می کنند و کیفیت زندگی بالایی دارند. وجود این مزیت ها سبب شده است که بازار کار سوئد نیز رقابتی باشد. پرستاران در سوئد از موقعیت شغلی خوبی برخوردار هستند. آن ها معمولا به صورت مداوم در حال آموزش هستند و می توانند به طور مستقل وظایف پیچیده پزشکی را انجام دهند. پرستاران با تجربه معمولا به عنوان رئیس گروه ها یا مدیریت بیمارستان ها فعالیت می کنند. برای کار در این کشور پرستاران باید مجوز داشته باشند و تنها در صورت داشتن مجوز ممکن است از خود به عنوان پرستار یاد کنند. نرخ اشتغال در سوئد در ماه اکتبر به67.10 درصد افزایش یافته است که نمودار زیر این مطلب را نشان می دهد.

نرخ اشتغال در سوئد

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد برای پزشکان و پرستاران

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت پزشک و پرستار

ویزای کار پرستاران در سوئد:

شرایط استخدام پرستاران در سوئد به این نحو است که شما باید زبان سوئدی یاد بگیرید. اما در کشور سوئد بر خلاف دانمارک به راحتی نمی توان برای دوره زبان دانمارکی وارد کشور شد. در کشور سوئد، شما در ابتدا باید مدارک خود را به این کشور ارسال کنید تا سازمان مربوطه مدارک شما رو ارزیابی کرده و مشخص کند که چه مدت زمان برای آموزش های بالینی می بایست صرف کنید. در واقع اگر شما مدرک زبان داشته باشید و این دوره ها را بگذرانید می توانید به عنوان پرستار کار کنید. پس از ارزیابی و تایید مدرک، باید زبان سوئدی را یاد بگیرید. بهتر است پزشکان و پرستاران قبل از ورود به سوئد زبان سوئدی را یاد بگیرند. چرا که ویزای کار پرستاران در سوئد، یکساله است و شما می بایست در این یک سال هم به زبان سوئدی مسلط باشید و هم دوره های مربوطه را با موفقیت طی کنید. اگر چه مراحل یادگیری زبان سوئدی، طی آموزش های بالینی و دریافت اجازه کار به عنوان پرستار در این کشور چندان راحت نیست، اما مزیت هایی همچون زندگی در کشوری پیشرفته با اقتصاد قوی، تضمین اشتغال به کار پس از معادل سازی، دریافت درآمد مناسب و امکان اخذ ویزای همراه مواردی است که سبب تمایل پرستاران برای مهاجرت به سوئد می باشد.

بنابراین شما به عنوان یک پرستار قبل از ارزیابی و تایید شدن مدارک خود و دریافت اجازه کار، برای رفتن به سوئد و جستجوی کار نمی توانید مجوز اقدام کنید. پس از اجازه کار شما باید آزمایشات دانش پزشکی و سوئدی را انجام دهید و به نظر می رسد که باید 3 تا 6 ماه آموزش بالینی نیز داشته باشید. برای دریافت مجوز، شما باید یک برنامه پرستاری پس از متوسطه داشته باشید. اگر شما به عنوان یک پرستار متخصص تحصیل کرده اید، ممکن است درخواست اجازه استفاده از عنوان تخصصی محافظت شده پرستار را بدهید، اما در ابتدا مجبورید به عنوان یک پرستار مجوز بگیرید و بعد برای آن درخواست اقدام کنید.

پرستار پرستاری مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

شرایط و مدارک مورد نیاز برای استخدام پرستاران در سوئد:

از شرایط استخدام پرستاران در سوئد تسلط داشتن به زبان سوئدی است. برای اثبات تسلط به زبان لازم است یک آزمون زبان سوئدی که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا تعریف شده است را پشت سر بگذارند. همچنین، ممکن است لازم باشد که آزمون های مهارت خاصی را نیز طی کنند.

مدارک لازم برای اخذ مجوز کار در سوئد به قرار زیر است:

گذرنامه معتبر داشته باشید.

عکس

قرارداد کار

حقوقی به شما پیشنهاد شده است می بایست با قوانین کار در سوئد مطابقت داشته باشد. باید تا حدی کار کنید که دستمزد حداقل 13000 کرون در ماه را بدون احتساب مالیات داشته باشید.

اثبات صلاحیت نیروی کار برای به دست آوردن موقعیتی شغلی که به ایشان پیشنهاد شده است.

یک کارفرما داشته باشید که قصد دارد در هنگام شروع کار بیمه ای را در زمینه بهداشت، زندگی، شغل و حقوق بازنشستگی ارائه دهد.

لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان سوئدی برای متقاضیان:

همانطور که یادگیری زبان سوئدی در مهاجرت پزشکان به سوئد اهمیت بالایی دارد، یادگیری زبان برای پرستاران نیز از شروط اصلی معادل سازی و استخدام است. برای کار پرستاری در سوئد همانطور که گفته شد، شما باید به سطح زبان سوئدی مورد نیاز برای گرفتن مجوز برسید. قبل از اقدام به مجوز باید دانش زبان خود را به دست آورید. سپس باید گواهی ارسال کنید که یکی از موارد زیر را با موفقیت به پایان رسانده اید:

سوئدی سطح 3 در یک برنامه آموزش متوسطه شهرداری

سوئدی در سطح C1 مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان ها

این گواهینامه باید شامل نام چاپ شده ، امضا و شماره تلفن یا آدرس شخص مستقیماً در نسخه باشد. لزوم یادگیری زبان سوئدی در این جا اهمیت پید امی کند که پس از ارزیابی تحصیلات، مرحله بعدی شرکت در آزمون مهارت است. این آزمون مشخص خواهد کرد که آیا مهارت شما شرایط لازم برای انجام موفقیت آمیز مراحل باقی مانده را دارد یا خیر. این آزمون به زبان سوئدی برگزار می شود و برای قبولی در آزمون باید سوئدی را بدانید.

مراحل معادلسازی مدرک پرستاری در سوئد:

اولین قدم برای دستیابی به مجوز این است که تحصیلاتی را که در خارج از کشور دریافت کرده اید مورد ارزیابی قرار بگیرند. اگر سطح، طول و محتوای تحصیلات شما با سیستم سوئد برابر است. شما نامه ای دریافت خواهید کرد که توضیح می دهد آیا می توانید ادامه دهید و چگونه گام بعدی را بردارید. ارزیابی اولیه مدارک تحصیلی شما رایگان است. در این مرحله نیازی به دانستن سوئدی یا داشتن شماره هویت شخصی، اجازه اقامت یا آدرس سوئدی ندارید. اگر می خواهید تحصیلات شما ارزیابی شود، باید درخواست خود را ارائه دهید.

اگر در خارج از اتحادیه اروپا و EEA تحصیل کرده باشید، در یک کشور اتحادیه اروپا یا EEA مجوز دریافت کرده اید، می بایست حداقل سه سال تحت آن مجوز فعالیت داشته باشید. از شرایط استخدام پرستاران در سوئد برای شما این است که اگر در خارج از اتحادیه اروپا و EEA تحصیل کرده باشید، برای انتخاب مجوز در سوئد سه گزینه دارید. اگر تصمیم دارید از طریق شورای ملی بهداشت و رفاه کار کنید، برای دریافت مجوز باید موارد زیر را انجام دهید:

تحصیلات خود را ارزیابی کنید.

سوئدی یاد بگیرید.

در یک آزمون مهارت شرکت کنید.

تحت آموزش بالینی قرار بگیرید.

دوره ای را در قوانین و مقررات سوئد بگذرانید.

در صورت نیاز می توانید در کالج یا دانشگاه آموزش بیشتری ببینید و سپس برای مجوز اقدام کنید. راه حل آخر تحصیل پرستاری در سوئد و گرفتن مدرک سوئدی است. اگر مدرک تحصیلات تکمیلی ندارید یا تحصیلات شما معادل سیستم سوئد نیست، می توانید برای گرفتن مدرک سوئدی تحصیل پرستاری در سوئد را دنبال کنید و سپس برای پروانه حرفه خود درخواست مجوز کنید.

میزان حقوق پرستاران و ماماها در سوئد:

در صورتی که شرایط استخدام پرستاران در سوئد را فراهم کنید، می توانید در این کشور مشغول به کار شوید. ​​حقوق در سوئد برای پرستاران با حداقل 25،000 کرون شروع می شود. بر اساس قوانین کار کشور سوئد روزها و ساعت های کاری، با زندگی شخصی افراد می بایست در تعادل باشند. به همین دلیل اضافه کار در فرهنگ سوئد امری عادی نیست. ساعات کار عادی از 8:30 تا 17:00 می باشد. حداقل حقوق پرستار در سوئد معادل 20،000 کرون و حداکثر آن 57،300 کرون در ماه می باشد. فردی که به عنوان پرستار در این کشور کار می کند معمولاً به طور متوسط ماهیانه حدود 37،700 کرون درآمد دارد. پرستارانی که قرارداد کاری دائمی تمام وقت دارند معمولا 36 تا 38  ساعت در هفته و در سه شیفت کاری مشغول به کار هستند. سالانه نیز می توانند از 25 روز تعطیلات بهره ببرند.

هزینه زندگی در سوئد:

اگرچه میزان درآمد در سوئد بالاست به همین نسبت می توان گفت که هزینه زندگی در سوئد نیز بالا می باشد. تقریباً 30 درصد از درآمد صرف هزینه های مسکن و اجاره می شود. خواه در حال مهاجرت موقت یا مهاجرت دائمی به این کشور باشید، لازم است با هزینه های زندگی در سوئد کنار بیایید تا بتوانید برنامه ریزی و بودجه بندی کنید. این موضوع می تواند کاملاً متفاوت با سطح انتظارات شما و عادات شما باشد. در این راهنما، ما به طور متوسط ​​قیمت ها در سوئد را برای مواردی مانند مسکن، وعده های غذایی، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل و سایر موارد را تحت عنوان کل هزینه های زندگی در نظر گرفته و این موضوع را برای سه شهر استکهلم، گوتنبرگ و مالمو در قالب زندگی برای یک نفر مجرد و یک خانواده 4 نفره را در جدول زیر قرار داده ایم. همچنین هزینه تأسیسات اساسی را برای یک آپارتمان 85 متری را ذکر کرده ایم. شرایط کار پرستاران در سوئد به قلم متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته شده است و رونوشت از آن ممنوع است.

کل هزینه های زندگی در استکهلم 1 نفر در ماه (بدون اجاره) 800،35 پوند
خانواده 4 نفره، ماهانه (بدون اجاره) 2990،91 پوند
تاسیسات اساسی برای آپارتمان 85 متر مربع 63،22 پوند
کل هزینه های زندگی در گوتنبرگ ماهانه 1 نفر (بدون اجاره) 730،51 پوند
خانواده 4 نفره، در هر ماه (بدون اجاره) 2724،50 پوند
تاسیسات اساسی برای آپارتمان 85 متر مربع 50،96 پوند
کل هزینه های زندگی در مالمو ماهانه 1 نفر (بدون اجاره) 689،70 پوند
خانواده 4 نفره ، ماهانه (بدون اجاره) 2754،50 پوند
تاسیسات اساسی برای آپارتمان 85 متر مربع 47،56 پوند

نکات مثبت و مزایای مهاجرت پرستاران به سوئد:

دلایل زیادی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد، از جمله مراقبت های بهداشتی ارزان قیمت، تحصیلات دانشگاهی رایگان و مزایای محل کار از این دسته هستند. این کشور به طور منظم در10 رتبه برتر شادی جهانی قرار دارد. دلیل اصلی که بازار کار پرستاران در سوئد بسیار خوب است این است که جمعیت سوئد در حال رشد بوده و جمعیت پیر در سوئد نیز در حال افزایش است. بنابراین، فرصت های شغلی برای کار پرستاری در این کشور بیشتر شده است. تخمین زده می شود که تقاضا برای پرستار در سال 2030 حدود 40 درصد افزایش یابد در حالی که تعداد پرستار فقط 20 درصد افزایش داشته است. این امر که منجر به ایجاد نیاز بیشتری به پرستار در سوئد خواهد شد. از نکات مثبت مهاجرت پرستاران می توان به سیستم مراقبت های بهداشتی مدرن سوئد اشاره کرد. پرستاران این فرصت را دارند که در یک سیستم مراقبت بهداشتی مدرن و سازمان یافته کار کنند، که نتیجه فناوری پیشرفته و بهبود مداوم است. سازمان مراقبت های بهداشتی در سوئد نیز به پرستاران این فرصت را می دهد که از نظر حرفه ای رشد کنند. شرایط کار خوب از دیگر مزایای اقامت پرستاران در سوئد است. حقوق آن ها با تجربه بیشتر افزایش می یابد. کلیه کارهای اضافی، تعطیلات رسمی و غیره همیشه به طور عادلانه به پرستاران پرداخت می شود. همچنین، فرصت های پیشرفت شغلی برای پرستاران وجود دارد و پرستارانی که به رشته های خاص پزشکی مانند اطفال یا ICU علاقه مند هستند می توانند برنامه های آموزشی ویژه ای را دنبال کنند که شامل مطالعات خاص و آموزش بالینی به منظور متخصص شدن است. این موضوع به آن ها فرصت می دهد تا رئیس گروه پرستاری شوند، که منجر به افزایش حقوق می شود.

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت سوئد:

شرایط استخدام پرستاران در سوئد می تواند اقامت پرستاران در سوئد را به اقامت دائم و تابعیت تبدیل کند. اخذ اقامت دائم سوئد، مستلزم این است که 5 سال را مداوم در این کشور زندگی کرده باشید. به شهروندان اتحادیه اروپا در پایان 5 سال این اقامت اعطا می شود، حتی اگر مقداری از این زمان صرف بیکاری شود. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید ثابت کنند که در طول پنج سال کامل استخدام شده اند و اینکه می توانند از عهده زندگی خود و خانواده خود برآیند. هنگام درخواست تابعیت سوئد باید اجازه اقامت دائم داشته باشید. برای اعطای تابعیت سوئد، شما باید چندین شرایط را داشته باشید. از جمله:

قادر به اثبات هویت خود باشید.

حداقل سن شما 18 سال باشد.

اجازه اقامت دائم داشته باشید.

حق اقامت یا کارت اقامت داشته باشید (در صورتی که شهروند اتحادیه اروپا باشید یا از نزدیکان یکی از شهروندان اتحادیه اروپا باشید) برای شما اعمال می شود.

شخصیت خوبی داشته باشید.

استخدام پرستاران در سوئد و شرایط ویزای همراه:

اگر شما شرایط استخدام پرستاران در سوئد را داشته باشید و یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / EEA هستید و اجازه کار به شما داده می شود، همسر و فرزندان زیر 18 سال شما مجاز به پیوستن به شما هستند. با این حال، آن ها نیاز به درخواست اجازه اقامت خود دارند. این کار می تواند همزمان با برنامه شما یا به طور جداگانه انجام شود. برای همسران و افراد شریک زندگی به این معنی که شما به طور قانونی ازدواج نکرده اید اما برای مدت زمان قابل توجهی در یک رابطه مانند ازدواج زندگی می کنید، روند ویزای همسر یا نامزد به شرح زیر است.

    • شما باید فرم را بصورت آنلاین پر کنید.
    • شما و شخصی که به سوئد می روید باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید.
    • شما باید قادر به پرداخت هزینه درخواست توسط Visaیا MasterCardباشید.
    • شما باید اسنادی را که باید ضمیمه شوند اسکن یا کپی کنید.

همچنین باید اسناد زیر را ارائه دهید:

    • گذرنامه معتبر
    • قرارداد اجاره یا اثبات خرید محل اقامت شما
    • یا سند دیگری که نشان می دهد محل اقامت مشترک شماست.
شرایط استخدام پرستاران در سوئد و سخن پایانی:

شرایط استخدام پرستاران در سوئد، حقوق پرستاران در سوئد و اقامت پرستاران در سوئد در این نوشتار بررسی شد. پرستاری یکی از مشاغلی است که در سوئد درخواست زیادی برای آن وجود دارد و بسیاری از مکان ها با کمبود پرستار مواجه هستند. بنابراین، توضیح دادن شرایط کار پرستاران در سوئد خالی از لطف نبوده و موضوعی پر اهمیت بود. امیدواریم با خواندن این مطالب به طور کامل با نحوه پرستار شدن در سوئد آشنا شده باشید و سؤالاتتان بی پاسخ نمانده باشد. شما جدا از این کشور می توانید شرایط کار پرستاران را در سایر کشور های اروپایی ارزیابی کنید و بهترین کشور را برای شغل خود و ادامه زندگی تان انتخاب کنید. اتریش و آلمان نیز از کشور های خوبی هستند که شرایط بهتری را برای متقاضیان فراهم می کنند. شما با داشتن هر گونه سؤالی در مورد شرایط استخدام پرستاران در سوئد می توانید با ما ارتباط تلفنی برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت کنید. بدر پایان با امتیاز دهی ستاره ای به ما امتیاز دهید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط استخدام پرستاران در سوئد

شرایط کار پرستاری در سوئد چگونه است؟

پرستاران برای کار در سوئد نیاز به اخذ مجوز دارند و باید به زبان سوئدی مسلط باشند و مدارک زبان خود را ارائه دهند.

اقامت پرستاران در سوئد به چه نحو است؟

پرستاران پس از 5 سال زندگی مداوم در سوئد می توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

تحصیل پرستاری در سوئد برای دارندگان مدرک پرستاری به چه نحو است؟

تحصیل در رشته پرستاری برای افرادی مناسب است که نمی توانند مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کنند.

حقوق پرستاران در سوئد چقدر است؟

میانگین حقوق ماهانه پرستاران در سوئد 37،700 کرون می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *