حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در پرتغال
  • حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در پرتغال
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در پرتغال
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در پرتغال
  • مزایا و پاداش های پزشکان در پرتغال
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در پرتغال
  • هزینه های زندگی در پرتغال
  • حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال

حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال، شرایط کشور پرتغال برای زندگی، مشاغل مورد نیاز در پرتغال برای کادر درمان و دیگر شرایطی که حقوق یک پزشک در کشور پرتغال را افزایش می دهد، بررسی و ارزیابی خواهیم کرد. به طور قطع می‌ توان بیان کرد، اگر شخصی قصد مهاجرت کاری به کشور پرتغال را داشته باشد، قطعاً سوالاتی را در ذهن خود دارد. حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال چگونه می باشد؟ آیا کشور پرتغال برای زندگی مناسب می باشد؟ حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال به چه میزان می باشد؟ با همراه بودن در کنار ما تا پایان بررسی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال، پاسخ تمام این سوالات را در خواهید یافت. شما متقاضیان محترم می توانید علاوه بر دریافت اطلاعاتی در مورد کشور پرتغال از طریق مطالعه مقاله حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال، در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) دیگر مقالات علمی ما را مطالعه کرده و اطلاعاتی در زمینه تمامی کشور ها به دست بیاورید و همچنین می توانید برای آگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور پرتغال و دیگر کشور ها، از مشاوران این موسسه مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در پرتغال:

پزشکانی که مهاجرت به پرتغال،  جهت کار و افزایش درآمد را در نظر می‌ گیرند، لازم است کمی درباره این کشور اطلاعات کسب نمایند. پرتغال از جمله کشور های می باشد که در غربی ترین نقطه قاره اروپا و شبه جزیره ایبری واقع گردیده است. لیسبون پایتخت کشور پرتغال شهر زیبا و با قدمت طولانی می باشد، همچنین اسپانیا همسایه این کشور می‌ باشد، که مرزی بسیار طولانی میان دو کشور در کل اروپا وجود دارد. یکی از مزیت‌ های کشور پرتغال که شرایط را برای زندگی مناسب کرده است ، وجود آب و هوای بسیار عالی در این کشور می‌ باشد. زبان مردم پرتغال، پرتغالی و همانند ۶ کشور دیگر جهان می باشد. واحد پولی آن نیز در اکثر کشور ها رایج بوده و یورو است. این کشور رشد بسیاری در زمینه اقتصاد داشته و از افراد متخصص و ماهر در زمینه کاری استقبال می نماید. مهاجرت به پرتغال جهت کار پزشکی از طریق ویزای کاری پرتغال امکان پذیر بوده، همچنین تحصیل پزشکی در پرتغال این شانس را به افراد می‌ دهد تا پس از تحصیل در زمینه پزشکی، مشغول به کار طبابت گردند. به طور کلی وضعیت اشتغال در کشور پرتغال به شرح نمودار نرخ بیکاری این کشور، در زیر این مطلب می باشد.

نرخ بیکاری در پرتغال

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال:

بررسی میزان درآمد مشاغل کادر درمان یکی از مهم ترین مسائل جهت بررسی برای مهاجرت یک شخص پزشک و یا دیگر افرادی که می خواهند به پرتغال مهاجرت کاری نمایند و به کار بپردازند می باشد. با بررسی این موضوع متقاضی می تواند تا از میزان حدودی درآمد در کشور پرتغال اطلاع نمایید. بررسی میزان حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال و سایر مواردی که می تواند به مهاجرت پزشکان و سایر افراد کمک کند باید به طور قطع قبل از مهاجرت مورد بررسی قرار بگیرد. میزان حقوق ماهیانه برای پزشکان در پرتغال تفاوت بسیاری با حقوق یک نیروی کار ساده در پرتغال دارد. به صورت میانگین حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال برای هر ماه کار 6470 یورو می باشد. در ادامه این بخش از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال به بررسی میزان حقوق کادر درمان در این کشور می پردازیم.

مشاغل درمانی در پرتغال درآمد (یورو) ماهانه
پزشک رادیولوژی 7900
پزشک اورولوژی 9150
پزشک روماتولوژی 7510
فیزیوتراپیست 5000
رادیولوژیست 7220
متخصص اورولوژی 9220
پزشک اطفال 6300
پزشک مغز و اعصاب 7790
پزشک طب داخلی 8600
پزشک عمومی 5730
پزشک قلب و عروق 9700
چشم پزشک 5920

نمودار تدوین داده شده در زیر این مطلب، مربوط به روند توزیع حقوق پزشکان پرتغال می باشد.

نمودار توضیع حقوق پزشکان در پرتغال

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در پرتغال:

مهاجرت به پرتغال نیازمند تحقیقات کلی در باب شرایط این کشور می‌ باشد. زیرا قوانین و عوامل بسیاری در این کشور موجود هستند، که ممکن است در تصمیم گیری افراد تاثیر بسزایی داشته باشند. به عنوان بیان ساده‌ تر، علاوه بر قوانین و مقررات مهاجرت به پرتغال جهت کار، عواملی موجود می باشند که کار را برای افراد جذاب می‌ نمایند. شاید فردی در زمینه پزشکی حدود ۱۵ سال تجربه کاری داشته و از افزایش حقوقی که در کشور پرتغال می‌تواند داشته باشد، اطلاعی ندارد، یا گاهی ممکن است افراد از میزان تاثیرات تجربه کاری بر حقوق اطلاعی نداشته باشند. به طور کلی علاوه بر این که کارفرمایان اولویت استخدام را برای افراد با تجربه قرار می‌ دهند، در زمینه کاری نیز بر اساس تجربیات سالانه حقوق بیشتری به افراد تعلق می‌گیرد. نمودار زیر، تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در پرتغال شرح داده شده می باشد.

تاثبرات تجربه بر حقوق پزشکان در پرتغال

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در پرتغال:

اگرچه کشور پرتغال برای زندگی دارای مزیت‌ های می باشد، که افراد را جذب خویش می نماید، اما در عین حال کشور پرتغال برای زندگی دارای معایبی نیز می‌ باشد. از معایب زندگی در پرتغال می‌ توان برای زنان وجود تبعیض جنسیتی را بیان کرد. همراهان گرامی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال توسط تیم کار بلد موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است. هر گونه کپی برداری از مطالب بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام بوده و موجب نارضایتی این موسسه می گردد. در میان حقوق پزشکان مرد و زن ۵ درصد اختلاف ‌کلی وجود دارد که این میزان اختلاف، نشان‌ دهنده تبعیض جنسیتی میان افراد این جامعه می باشد.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در پرتغال:

تا این بخش از مقاله عناوینی در رابطه با افزایش و یا متفاوت بودن حقوق پزشکان را ارزیابی کردیم و دانستیم پزشکان در کشور پرتغال، متوسط حقوقی که کسب می نمایند، با تجربیات آن افزایش می‌ یابد و تنها زنان پزشک در پرتغال به دلیل وجود مسئله جنسیت ۵ درصد حقوق کمتری دریافت می‌ نمایند. ولی دانستن این نکته خالی از لطف نیست که در کشور پرتغال بنا به وجود قانون روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان، اشخاص پزشک در این کشور، هر ۱۵ ماه ۱۳ درصد افزایش حقوق دارند. این روند طبق فرمول، افزایش نرخ ÷ افزایش فرکانس = حقوق سالانه محاسبه می گردد و بر اساس این فرمول، پزشکان در کشور پرتغال هر یک سال افزایش حقوق ۷ درصدی را شامل می شوند. در ادامه برای شما عزیزان نمودار روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در پرتغال را ترسیم کرده ایم.

مزایا و پاداش های پزشکان در پرتغال:

از مزایای کشور پرتغال برای زندگی، وجود پاداش کاری در این کشور برای کارمندان می باشد. در کشور پرتغال پاداشی که برای تمام مشاغل در نظر گرفته شده می باشند، همگی بر اساس نوع کارکرد کارمندان به شیوه مناسب می باشد. مثلاً یک فرد در صورتی که کار خویش را به بهترین روش انجام می‌ دهد، پاداش عملکرد فردی دریافت می نماید و به دلیل دریافت پاداش، دیگر کارمندان نیز با رقابت برای دریافت پاداش عملکرد بهتری داشته و کارفرمایان بر اساس عملکرد موفق شرکت، به تمام کارمندان پاداش اعطا می نمایند. به همین ترتیب پاداشی در اواخر سال به عنوان پاداش تعطیلات و قدردانی به کارمندان ارائه می گردد. دیگر پاداش و مزایای غیر نقدی وجود دارد که از جمله مرخصی‌ های زایمان، بیمه شدن از سوی موسسات کاری، مرخصی والدین بیمار و … می باشد. ولی به طور کلی پزشکانی که می خواهند در کشور پرتغال به کار بپردازند، نرخ‌ های پاداشی ۶ الی ۸ درصدی را کسب می نمایند. در زیر این نوشتار نمودار مزایا و پاداش های پزشکان در پرتغال را آورده ایم.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در پرتغال:

هر عاملی که سبب گردد تا درآمد و دستمزد یک فرد در زمینه کاری کشور پرتغال افزایش یابد، از عوامل تاثیر گذار بر درآمد کارمندان پرتغال می باشد و ما قصد داریم عواملی را مورد بررسی قرار دهیم که علاوه بر حقوق یک پزشک در پرتغال، حقوق کارگر ساده در پرتغال را نیز افزایش می‌ دهند. قطعا می دانید در هر کجای دنیا، صنایع کاری به دو دسته تقسیم می‌ شوند، که دسته اول، مشاغل عمومی و دولتی و دسته دوم مشاغل خصوصی می‌ باشند. مشاغل خصوصی معمولاً در هر شهری می تواند وجود داشته باشد. ولی به طور کلی با توجه به محدودیت‌ های مالی صاحبین مشاغل، در شهر های کوچک و با در آمدی کم می باشند. ولی بر خلاف چنین مشاغلی، صنایع دولتی معمولاً در شهر های موجود می‌ باشند، که از اقتصاد بالایی برخوردار بوده و درآمد بالایی را برای کارمندان خود به ارمغان می آورند. همچنین کار در صنایع دولتی کشور پرتغال، درآمد را برای متقاضیان کار پزشکی تا ۶ درصد افزایش می‌ دهد. به عنوان درک بهتر این مطلب، به درآمد ۳ شهر لیسبون، فانچال و پورتو برای پزشکان توجه فرمایید. حقوق پزشکان به ترتیب در شهر های لیسبون ۶۶۴۰ یورو، فانچال ۵۵۵۰ یورو و پورتو ۶۱۱۰ یورو می باشد.

هزینه های زندگی در پرتغال:

یکی دیگر از موارد مهم و قابل بررسی قبل از مهاجرت به پرتغال، هزینه زندگی در پرتغال می باشد. هزینه زندگی در کشور پرتغال نسبت به برخی کشور ها نظیر ایتالیا، فرانسه و اسپانیا کمتر و ارزان تر می باشد. به طور کلی هزینه یک خانواده سه نفره بدون در نظر گرفتن میزان اجاره، در این کشور، ۱۵۹۰ یورو در یک ماه می باشد. برای اطلاعات کامل تر از هزینه زندگی و مسکن در کشور پرتغال، جدول زیر را به شرح زیر بیان کردیم.

اقلام مصرفی قیمت به یورو
پرتقال یک کیلو 1.21
سیب یک کیلو 1.52
سیب زمینی یک کیلو 0.92
موز یک کیلو 1.07
پیاز یک کیلو 1.01
گوجه فرنگی یک کیلو 1.42
پنیر محلی یک کیلو 6.76
برنج یک کیلو 0.91
گوشت مرغ یک کیلو 4.98
گوشت گاو یک کیلو 9.18
بسته سیگار مارلبرو 5.00
شیر هر لیتر 0.64
نان 500 گرم 1.09
کاهو یک راس 0.94
تخم مرغ 12 عدد 1.77
کاپوچینو 1.37
اجاره نشینی در خانه شهری یک خوابه 586.02
اجاره نشینی در خانه بیرون شهری یک خوابه 444.88
خرید یک متر آپارتمان در شهر 2612.49
اجاره نشینی در خانه شهری سه خوابه 984.82
اجاره نشینی در خانه بیرون شهری سه خوابه 721.47
خرید یک متر آپارتمان در بیرون شهر 1670.46
حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال، مهاجرت به پرتغال، هزینه زندگی در پرتغال و دیگر زوایای حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال را مورد بررسی و ارزیابی علمی قرار دادیم. کار پزشکی در پرتغال نیازمند اجازه کار از سوی این کشور می باشد، که به افراد خارجی اجازه معادل‌ سازی نمی‌ دهد. به این منظور پزشکان متقاضی می توانند از طریق خود حمایتی و یا خرید ملک در پرتغال اقدام به دریافت اجازه کار نمایند و پس از انجام معادل‌ سازی، مجاز به انجام کار طبابت خواهند بود. همچنین پزشکان می‌ توانند از طریق معادل‌ سازی کشور های دانمارک و آلمان، به این کشور ها مهاجرت نمایند. آلمان و دانمارک به اشخاص پزشک خارجی مجوز معادل‌ سازی ارائه نموده و شرایط معادل سازی راحت‌ تری دارند. همچنین در عین حال این دو کشور نیازمند پزشک می باشند. شما متقاضیان محترم می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پزشکی در کشور های جهان، از کارشناسان کاربلد موسسه حقوقی ملک پور به صورت تماس تلفنی مشاوره رایگان و علمی دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال

متوسط حقوق پزشکان در پرتغال به چه میزان می باشد؟

حقوق یک پزشک در این کشور به طور متوسط ۶۴۷۰ یورو ماهانه می باشد

روند افزایش حقوق پزشکان در پرتغال به چه صورت است؟

پزشکان در پرتغال هر ۱۵ ماه ۱۳ درصد افزایش حقوق دارند.

آیا جهت مهاجرت به پرتغال برای کار، می توان بدون داشتن جاب آفر اقدام کرد؟

خیر، برای مهاجرت کاری به کشور پرتغال، داشتن پیشنهاد جاب آفر (پیشنهاد شغلی) لازم می باشد. پزشکان خارجی قبل از دریافت جاب آفر می بایست مدرک تحصیلی خود را در این کشور معادلسازی نمایند.

کار پزشکان پرتغالی در موسسات دولتی و خصوصی چه تفاوتی در میزان درآمدشان دارد؟

کار در موسسات دولتی کشور پرتغال، درآمد را برای متقاضیان کار پزشکی تا ۶ درصد افزایش می‌ دهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *