حقوق و درآمد پزشکان در هلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در هلند
  • حقوق و درآمد پزشکان در هلند
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در هلند
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در هلند
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در هلند
  • مزایا و پاداش های پزشکان در هلند
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در هلند
  • هزینه های زندگی در هلند
  • حقوق و درآمد مشاغل در هلند و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در هلند

حقوق و درآمد پزشکان در هلند و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در هلند، پزشکان ایرانی مقیم هلند و عناوین مرتبط با حقوق و درآمد پزشکان در هلند نظیر تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در هلند و … را به صورت علمی بررسی و به نگارش در می آوریم. از جمله سوالاتی که برای هر شخص پزشکی به هنگام مهاجرت به وجود می‌ آید چنین است: حقوق و درآمد پزشکان در هلند چگونه است؟ آیا درآمد پزشکان ایرانی مقیم هلند و پزشکان هلندی متفاوت است؟ اگر شما هم چنین سوالاتی را در ذهن خود دارید، با ما تا انتهای این نوشتار همراه شوید و برای سوالات خود پاسخ علمی دریابید. موسسه حقوقی ملک پور با دارا بودن سوابق درخشان، به متقاضیان مهاجر به کشور هلند و دیگر کشور های جهان مشاوره و خدمات مهاجرتی ارائه می نماید. شما عزیزان می توانید جهت بهره‌ مندی از اطلاعات دقیق و لازم در زمینه مهاجرت کاری و تحصیلی و یا دیگر روش های مهاجرت با ارتباط گرفتن با کارشناسان این موسسه مشاوره کاملاً رایگان و علمی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در هلند:

کشور هلند واقع در غرب قاره اروپا می باشد. پایتخت لاله‌ های نارنجی شهر آمستردام است و بلژیک و آلمان همسایه هایی از سمت جنوب می باشند. هلند جمعیتی بیش از ۱۷ میلیون نفر و مساحتی حدود  ۴۱.۵۴۳ کیلومتر مربع را دارا است. مهاجرت پزشکان به هلند، یک مهاجرت کاری به شمار می‌رود که نیازمند اخذ ویزای کار این کشور می باشد. همچنین اشخاص جهت شروع کار پزشکی در هلند می بایست مدرک پزشکی خویش را در این کشور توسعه یافته معادل سازی نمایند. همچنین تحصیل تخصص پزشکی در هلند برای متقاضیان امکان پذیر بوده و به زبان انگلیسی می باشد. کشور هلند دارای نرخ بیکاری در سطح پایین می باشد، که یکی از دلایل اصلی و مهم جهت قرار گرفتن در نظر اشخاص جهت کار و پزشکی می باشد. نموداری که در زیر این نوشتار قرار داده‌ ایم، نشان دهنده وضعیت نرخ بیکاری در این کشور است. ما قصد داریم در ادامه به بررسی تمامی این نکات بپردازیم. شما عزیزان می توانید جهت آگاهی از شرایط کار در هلند به این قسمت از متن مراجعه نمایید.

نرخ بیکاری در هلند

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در هلند:

حقوق و درآمد پزشکان در هلند از جمله مواردی است، که هر پزشک به بررسی آن پرداخته و می تواند بر اساس میزان درآمد خود بداند که کشور هلند می تواند خواسته های وی را برآورده سازد یا خیر؟ در کشور هلند پزشکان و کادر درمانی حقوق و مزایای خوبی اعطا می شود، به گونه ای که یک پزشک پس از یک سال کار در این کشور ۱۳۵۰۰۰ یورو حقوق دریافت می کند که معادل ۱۱۳۰۰ یورو  به صورت ماهانه می باشد. نمودار زیر بیانگر روند توزیع حقوق و دستمزد پزشکان در کشور هلند می باشد.

نمودار توضیع حقوق پزشکان در هلند

 مطابق با نمودار بالا می توان دریافت که 75 از پزشکان در کشور هلند حقوقی معادل 15100 یورو در یک ماه دریافت می کنند.

در جدول زیر میزان حقوق دریافتی پزشکان در بخش های مختلف ( قلب و عروق، دستیار تغذیه پیشرفته و  … )  را آورده ایم.

حقوق ماهانه (یورو) مشاغل پزشکی
19300 متخصص قلب و عروق
8890 متخصصین آلرژی
6760 متخصص تغذیه پیشرفته
14400 روانشناسان بالینی
10200 پزشک بخش اورژانس
7470 مشاور ژنتیک
14900 متخصصین مغز و اعصاب

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در هلند:

تحصیل تخصص پزشکی در هلند یکی از بهترین روش های ممکن جهت ورود به کار پزشکی در کشور هلند می باشد و افراد می‌ توانند از این طریق به طبابت پرداخته و کسب درآمد داشته باشند. مدت زمانی که برای تحصیل تخصص پزشکی در هلند لازم است ۵ الی ۵.۵ سال می باشد. برخی از پزشکان در کشور هلند تمایل دارند تا خود شخصا مطب و کلینیک راه اندازی نموده و درآمد زایی نمایند. اما برخی دیگر خواستار کار در موسسات پزشکی می باشند که در این صورت کار فرمایان مایلند تا پزشکانی که ماهرانه عمل می‌کنند و تجربه کاری بالایی را دارند را به کار دعوت نمایند. پزشکان با داشتن تجربه کاری بالا علاوه بر این که در چنین مواردی به راحتی کار خویش را جستجو کرده و در آن شاغل می شوند، نسبت به سال های تجربه ماهرانه خود، حقوق و درآمد بیشتری کسب می کنند. پزشکان متقاضی جهت مهاجرت به کشور هلند می‌ توانند تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در کشور هلند را در نمودار زیر مشاهده نمایند.

تاثیرات تجربه کاری بر درآمد پزشکان در هلند

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در هلند:

در دولت هلند، از دیرباز تا کنون میان جنسیت ها تبعیض هایی وجود داشته، که همانند دیگر کشور ها، هلند نیز این تبعیض جنسیتی را به حداقل رسانده و تا حدودی می توان گفت امروزه تبعیض جنسیتی میان افراد وجود ندارد. اما با این حال برای مشاغل در هر زمینه‌ ای همچون پزشکان تفاوتی میان زن و مرد وجود دارد، که این امر سبب گردیده تا زنان نسبت به مردان در کار خود حقوق کمتری دریافت نمایند. در کشور هلند میزان متوسط حقوقی که یک پزشک مرد دریافت می کند، 11500 یورو می باشد. در حالی که یک پزشک زن در همان شرایط کاری 11000 یورو حقوق دریافت می‌ کند. متقاضیان ایرانی در نظر داشته باشند، جامعه هلند میان پزشکان ایرانی مقیم هلند با پزشکان هلندی تبعیضی قرار نداده و چنین امری بر اساس جنسیت افراد می باشد.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در هلند:

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در هلند، هر ساله همانند دیگر مشاغل و صنایع درصدی افزایش پیدا می‌ کند که در این روند، میزان درصدی که توسط دولت هلند مصوب می‌ گردد، بر حقوق یک پزشک افزوده می شود. دیگر مشاغل نیز به همین ترتیب سالانه افزایش حقوق را مشاهده می نمایند. ولی به دلیل ماهیت شغلی که پزشکان دارند، حقوقی که بر درآمد آن ها افزوده می شود هر ساله بیشتر از دیگر مشاغل می باشد. به طور کلی پزشکان در کشور هلند روند رشد متوسط حقوق را هر ۱۴ ماه  ۱۳ درصد تجربه می کنند. در حالی که روند رشد متوسط حقوق ملی برای این کشور هر ۱۵ ماه به میزان ۹ درصد می‌ باشد. نمودار زیر بیانگر وضعیت روند رشد متوسط حقوق پزشکان می باشد.

مزایا و پاداش های پزشکان در هلند:

فعالیت کردن در هر زمینه ای در هر کجای جهان نیازمند این می باشد که بتوان کار را به نحوی عالی پیش برد و این امر سبب ایجاد پیشرفت یا منفعت اقتصادی در موسسه محل کار می شود. از این رو صاحبین موسسه و یا کار فرمایان جهت تشویق شخص برتر به آن پاداشی نقدی اعطا نموده و سبب می گردند تا دیگر افراد در بخش کاری خود تلاش بیشتری داشته باشند. به طور کلی در کشور هلند به پزشکان همانند دیگر مشاغل مزایا و پاداشی در زمینه شغلی آن ها پرداخت می‌ شود که در این میان برخی از پزشکان پاداشی دریافت نکرده اند و فقط درصدی از آن ها موفق به کسب پاداش گردیده اند. در نمودار زیر می توان مشاهده نمود که چند درصد از پزشکان در کشور زیبای هلند پاداش دریافت کرده‌ اند. به طور کلی پزشکانی که در کشور هلند به کار طبابت می پردازند، نرخ های پاداش 5 الی 8 درصدی را دریافت می نمایند. ولی با این حال، با اظهاراتی که پزشکان این کشور داشته اند، 21 درصد از پزشکان در سال اخیر موفق به اخذ پاداش نشده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در هلند:

برخی از عوامل در کشور هلند موجود می باشند، که بر افزایش حقوق و درآمد پزشکان بسیار تاثیر می گذارند. برخی از این عوامل عبارتند از، میزان سطح تجربه و سوابق کاری فرد، روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان، جنسیت پزشکان.  مهاجرت پزشکان به هلند قطعا برای افزایش درآمد بیشتر و رفاه زندگی و همچنین پیشرفت در زمینه کاری آنان می باشد، که پزشکان نسبت به قوانین هلند و توجه به نکات مهم این کشور، می توانند از درآمد بیشتری بهره مند گردند. در زیر به بررسی هر یک از آن ها می‌ پردازیم.

  • ارشدیت پزشک:

یک کادر درمان در صورت دارا بودن سوابق کاری و تخصصی کار کردن در شغل خود، مسئولیت های بیشتری را بر عهده می گیرد و بدین صورت حقوق و درآمد بیشتری نسبت به سایر اعضا دارا می شود.

  • محل کار:

دولتی بودن موسسه و شرکتی که در آن مشغول به کار می شوید. به صورت کلی پزشکانی که در مراکز دولتی و عمومی مشغول به کار می باشند از 5 درصد حقوق بالاتری بهرمند می باشند.

  • شهر محل کار:

میزان سطح اقتصادی ایالت های یک کشور بسیار متفاوت با یکدیگر می باشد که این موضوع باعث می شود حقوق و درآمد پزشکان در شهر های بزرگ هلند بالاتر باشد.

در جدول زیر حقوق و درآمد پزشکی را در شهر های مختلف هلند مقایسه کرده ایم.

 

میانگین درآمد ماهیانه(یورو) شهر
10700 بردا
12400 آمستردام
10500 نایمخن
11100 آلمر
10900 گرونینگن
11600 آیندهوون
11300 تیلبورگ
11800 اوترخت

هزینه های زندگی در هلند:

همان گونه که عنوان شد، درآمد در برخی از شهر های هلند به دلیل اقتصاد رو به رشد و قوی، بالاتر از دیگر شهر ها می باشد. از این رو هزینه زندگی در هلند، نسبت به شهری که برای زندگی انتخاب می نمایید، متفاوت می باشد. پزشکان می توانند با اطلاع داشتن از قیمت حدودی اقلام در هلند و هزینه مسکن، پوشاک، خودرو و … آگاه شوند، که کشور هلند از نظر مخارج، مناسب برای مهاجرت می باشد یا خیر. همراهان گرامی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در هلند توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تهیه و گردآوری شده است. هرگونه کپی برداری از نوشتار آن بدون ذکر منبع موجب نارضایتی این موسسه می شود و از نظر شرعی حرام و غیر قانونی است. به طور کلی در جدول زیر می توانید از هزینه های خوراکی و مسکن در کشور هلند مطلع شوید.

هزینه یورو اقلام خوراکی
1.74 نان 500 گرم
2.12 تخم مرغ (12 عدد)
1.97  برنج (1 کیلو)
10.69 پنیر (1 کیلو)
14.94 گوشت گاو (1 کیلو)
7.61 گوشت مرغ (1 کیلو)
1.29 سیب زمینی (1 کیلو)
1.22 پیاز (1 کیلو)
1.33 پرتقال (1 کیلو)
1.43 موز (1 کیلو)
1.89 سیب (1 کیلو)
0.94 شیر (1 کیلو)
2.00 گوجه (1 کیلو)
قیمت(یورو)  نوع مسکن
1074.26 آپارتمان یک خوابه در شهر
1666.99 آپارتمان سه خوابه در شهر
844.74 آپارتمان یک خوابه بیرون شهر
1260.71 آپارتمان سه خوابه بیرون شهر
4081.78 خرید یک متر آپارتمان در شهر
3143.35 خرید یک متر آپارتمان بیرون شهر
حقوق و درآمد پزشکان در هلند و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در هلند، پزشکی در هلند، مهاجرت پزشکان به هلند و عنوان های مرتبط با حقوق و درآمد پزشکان در هلند همانند مزایا و پاداش های پزشکان در این مقاله علمی مورد بازنگری علمی قرار داده و به تفصیل بیان کردیم. ما در این نوشتار علمی آموختیم دولت هلند تفاوتی میان پزشکان ایرانی مقیم هلند و پزشکان هلندی ایجاد نکرده و تبعیضی میان آنان وجود ندارد. همچنین مطلع گردیدیم مهاجرت پزشکان به هلند جهت کار و افزایش درآمد، بسیار مناسب می باشد و پزشکان می توانند با توجه به شهر های اقتصادی، صنایع کاری دولتی، میزان تجربیات کاری و … از افزایش حقوق برخوردار شوند. اگر شما عزیزان خواستار اطلاعات مهاجرتی به کشور هلند می باشید، می توانید در هر کجای دنیا با برقراری تماس تلفنی با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مشاوره‌ ای کاملاً رایگان و کاربردی دریافت نمایید و از بهترین زمان و مسیر مهاجرت آگاه شوید. در صورت رضایت داشتن از این مقاله ۵ ستاره علمی بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در هلند

✅مهاجرت پزشکان به هلند در چه صورتی امکان پذیر است؟

 مهاجرت پزشکان به کشور هلند و دیگر کشور ها در صورت دریافت جاب آفر و موفق شدن در معادل سازی مدرک پزشکی امکان پذیر می باشد.

✅آیا جامعه هلند میان پزشکان ایرانی مقیم هلند و پزشکان هلندی تبعیض قائل می‌شود ؟

خیر. کشور هلند هیچ گونه تبعیضی میان پزشکان ایرانی و هلندی وجود ندارد.

✅آیا اشخاص پس از تحصیل پزشکی در هلند می توانند در این کشور به کار بپردازند؟

 بله. متقاضیان می توانند پس از اتمام تحصیل پزشکی، به جستجوی کار بپردازند و در جهت یافتن شغل پزشکی شانس بیشتری دارند.

✅حقوق و درآمد پزشکان در هلند به چه میزان می باشد؟

 به صورت میانگین پزشکان در کشور هلند ماهانه 11.250 یورو حقوق و دستمزد دریافت می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *