حقوق و درآمد پزشکان در سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در نروژ
  • حقوق و درآمد پزشکان در سوئد
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در سوئد
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در سوئد
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در سوئد
  • مزایا و پاداش های پزشکان در سوئد
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در سوئد
  • هزینه های زندگی در نروژ
  • حقوق و درآمد پزشکان در سوئد و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در سوئد

حقوق و درآمد پزشکان در سوئد و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در سوئد، هزینه زندگی در سوئد، امتحان پزشکی در سوئد و دیگر عواملی که بر روند افزایش حقوق یک پزشک در کشور سوئد تاثیر می‌ گذارند را به صورت علمی بررسی می نماییم. همچنین در این نوشتار به بررسی دیگر عواملی همچون میزان حقوق در سوئد برای پزشکان، تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در سوئد و تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در سوئد خواهیم پرداخت. اگر شما هم می‌خواهید جهت ادامه کار و زندگی به کشور سوئد مهاجرت نمایید، احتمالا با سوالاتی رو به‌ رو می‌ شوید. حقوق و درآمد پزشکان در سوئد چگونه می باشد؟ هزینه زندگی در سوئد به چه مقدار می باشد؟ امتحان پزشکی سوئد جهت چه امری لازم است؟ با ما تا انتهای مقاله حقوق و درآمد پزشکان در سوئد همراه شوید تا پاسخ تمامی ابهامات خود را دریابید. برای مطلع شدن از دانش های مهاجرت به سراسر دنیا می توانید در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) دیگر مقالات ما را مطالعه نمایید و همچنین جهت دریافت مشاوره کاملا رایگان و علمی با مشاوران کار بلد این موسسه در سراسر دنیا تماس تلفنی برقرار نمایید.

شرایط عمومی کار در سوئد:

سوئد کشوری است که در شمال اروپا و میان کشور های نروژ و فنلاند قرار گرفته است. سوئد از جمله کشور های پیشرفته و نو آور میان کشور های اروپایی می باشد. این کشور مساحت ۵۲۸.۴۴۷ کیلومتر مربع را دارا بوده و = پنجمین کشور اروپا از نظر مساحت می باشد. پایتخت سوئد شهر استکهلم، زبان مردم در این کشور سوئدی و پس از آن انگلیسی می باشد. پرستاران زیادی وجود دارند که یا فاقد کار هستند و یا از کار خود راضی نیستند. بنابراین برای یافتن بهترین کشور برای ادامه فعالیت خود شروع به تحقیق و بررسی خواهند کرد. به همین دلیل تلاش کرده ایم که تمامی اطلاعات لازم برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان و پرستاران را در اختیارتان قرار دهیم. در برخی از کشورهای اروپایی نیاز مبرم به پرستار و پزشک وجود دارد. کشورهایی مثل آلمان، نروژ و سوئد به دلیل نیاز مبرم به نیروهای کار پزشکی و پرستاری شرایطی را فراهم کرده اند که پزشکان و پرستاران برای معادل سازی و کار در این کشورها به راحتی اقدام کنند.

در میان تمامی کشور های دنیا سوئد به دلیل بازار کار قدرتمند و نحوه عملکرد بسیار عالی، در زمینه کاری شناخته می‌ شود. نرخ بیکاری در این کشور  و در زمان انتشار ویروس همه گیر حدود ۹.۷ درصد می باشد و میتوان گفت سوئد مقصد بسیار مناسبی جهت کار پزشکی می باشد. پزشکان جهت اخذ نمودن مجوز کار در این کشور نیاز دارند تا مدرک پزشکی خود را معادل سازی کرده و در نهایت ضمن قبولی در امتحان پزشکی سوئد در این کشور به کار و پزشکی بپردازند.

برای معادل سازی و دریافت اجازه کار در سوئد به عنوان پزشک در مرحله اول ابتدا مدارک تحصیلی خود را به سازمانی در سوئد ارسال می کنید. در صورت تایید مدرک تحصیلی، می بایست یک دوره در کشور سوئد طی کنید تا مدرک شما تایید نهایی شود. البته قبل از طی دوره لازم است که به زبان سوئدی مسلط شوید. بعد از اینکه مدارک شما پذیرفته شد، می توانید برای دوره زبان سوئدی ثبت نام کنید. برای دوره زبان ویزای یکساله ارائه می دهند.و در طول این مدت زما شما فرصت دارید که معادل سازی را نیز انجام دهید. بنابراین بهتر است که آموزش زبان سوئدی را از کشور خود آغاز کنید. پس از تسلط به زبان سوئدی و طی دوره های گفته شده، شما اجازه کار به عنوان یک پزشک در کشور سوئد را خواهید داشت. به دلیل نیاز مبرم این کشور به پزشک و پرستار، کار شما پس از طی مراحل گفته شده تضمین شده است.

پس از مهاجرت پزشکان به سوئد، درآمد آنها در اثر قرار گرفتن در برخی شرایط افزایش می یابد و ما قصد بر این داریم تا تمامی این شرایط را در ادامه این مقاله بررسی نماییم. نمودار زیر این مطلب نرخ بیکاری کشور سوئد می باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد برای پزشکان

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پرشکان در سوئد:

طبق مطالبی که در متن بالا آورده شد، کشور سوئد اگرچه نرخ بیکاری سوئد در حال حاضر در حد بالایی می باشد، ولی کشوری مناسب جهت کار طبابت و پزشکی بوده و به جهت بالا بودن حقوق در سوئد، مشاغل در سطح مناسبی قرار دارد. با این وجود پزشکان می توانند قبل از هرگونه عملکرد جهت مهاجرت از اشخاص و آشنایانی که تجربه زندگی در سوئد را دارند، پرس و جو کرده و تا حدودی از میزان شرایط کار و درآمد این کشور باخبر گردند. به طور کلی یک پزشک می تواند در کشور سوئد نسبت به کاری که در طول سال انجام می دهد، ۱۲۷۰۰۰۰ کرون حقوق و درآمد کسب نماید. این مقدار حقوق معادل ماهیانه ۱۰۶۰۰۰ کرون می باشد. حقوق پزشکان در رشته‌ های مختلف طبابت با یکدیگر متفاوت بوده و در جدول زیر شرح داده شده می باشد. شرایط حقوق و درآمد دیگر مشاغل در سوئد نیز، در این قسمت از متن به توضیح درآمده است.

میزان درآمد سالانه (کرون) مشاغل پزشکی 
121000 پزشک قانونی
99800 بینایی سنج
186000 متخصص قلب عروق
105000 پزشک عمومی
144000 متخصصین مغز و اعصاب
133000 پزشک پوست
87300 متخصص آلرژی
151000 روانشناس بالینی
63500 دستیار تغذیه
74200 مشاور ژنتیک
143000 پزشک امراض داخلی
84900 درمانگر بهداشت روان

در زیر این مطلب نمودار حقوق در سوئد برای پزشکان را تهیه و تدوین داده ایم.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در سوئد:

تجربه زندگی در سوئد اثبات کرده است که هر شخص در زمینه شغلی خود نسبت به کاری که انجام می دهد به همان میزان تجربه کاری کسب می نماید. و به اندازه ای که تجربه وی در شغل خود افزایش می‌ یابد، حقوق و درآمد او در این کشور رو به افزایش می‌ رود. به عنوان مثال در ذیل، حقوق یک پزشک را نسبت به تاثیر تجربه کاری مقایسه می نماییم. همچنین نموداری از تاثیر تجربه بر درآمد پزشکان را تهیه و تدوین می دهیم.

  • 2 الی 5 سال سابقه کاری: 32 درصد افزایش حقوق نسبت به زیر 2 سال سابقه کار
  • 5 الی 10 سال سابقه کاری: 36 درصد حقوق بیشتر از زیر 2 الی 5 سال سابقه کار
  • 10 الی 15 سال سابقه کاری: 21 درصد درآمد بیشتر نسبت به افراد با سابقه کار 5 الی 10 سال سابقه کاری
  • 15 الی 20 سال سابقه کاری: 14 درصد درآمد بیشتر نسبت به اشخاصی که 10 الی 15 سال سابقه کاری را دارا می باشند
  • بالای 20 سال سابقه کاری: 9 درصد درآمد بیشتر نسبت به اشخاصی که 15 الی 20 سال سابقه کاری را دارا می باشند.

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در سوئد:

مهاجرت پزشکان به سوئد دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد، که از جمله آن ها معادل سازی مدرک پزشکی و قبولی در امتحان پزشکی  سوئد می باشد. که زنان و مردان همگی با رعایت این قوانین می‌ توانند به عنوان یک پزشک در این کشور شاغل شده و طی افزایش تجربیات کاریشان، حقوق خود را به سطح بالا برسانند. اما در این بین نکته‌ ای وجود دارد که ممکن است اشخاص بی خبر از این امر باشند. این امر وجود تبعیض جنسیتی در کشور سوئد می باشد. اگر چه امروزه جنسیت معنایی در کشور ها نداشته و زنان و مردان از یک حقوق برابر برخوردار هستند، با این وجود جنسیت سبب گشته تا زنان پزشک در سوئد ۵ درصد از مردان حقوق کمتری را به دست بیاورند.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان سوئد:

حقوق در سوئد برای یک پزشک به گونه ای می باشد که شخص می تواند نسبت به ویژگی های شخصی و پیشرفت کاری آن را افزایش دهد. علاوه بر خود شخص پزشک، دولت سوئد نیز شرایطی را فراهم ساخته تا سالانه بر حقوق تمامی کارمندان خود بیافزاید. که این امر روند رشد متوسط حقوق سالانه می باشد. این روند میان پزشکان و کارمندان سوئدی متفاوت از هم بوده و به نحوی که پزشکان هر ۱۵ ماه ۱۲ درصد افزایش حقوق داشته ولی حقوق دیگر مشاغل هر ۱۶ ماه ۸ درصد افزایش پیدا می کند. نمودار زیر در رابطه با  روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در سوئد می‌ باشد. همراهان ارجمند این مقاله طی تحقیقات تیم مشاوره  موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) تهیه و به نگارش درآمده است. لطفاً توجه داشته باشید هر گونه رونوشت و استفاده بدون ذکر منبع حرام و غیرقانونی است. همچنین در صورت کپی برداری این موسسه به هیچ عنوان رضایتی ندارد.

مزایا و پاداش های پزشکان در سوئد:

هر نیروی کاری در زمانی که مورد تشویق و تمجید کار فرمای خود قرار بگیرد، به طور قطع شور و اشتیاق بیشتری برای ادامه کار به نحو عالی خواهد داشت. تجربه زندگی در سوئد نشان داده کارمندانی که از سوی کارفرمایان خود پاداش و مزایا دریافت نموده اند، به طور واضحی نسبت به افرادی که پاداش دریافت نکرده‌ اند عملکردی فوق العاده دارند. در کشور سوئد به پزشکان و کادر درمانی نیز پاداش ها و مزایایی تعلق می‌ گیرد، که بیان می‌ کند موسسه در زمینه شغلی پیشرفت کرده و به چه مقدار در کار های خود موفق بوده است. ولی با این وجود پزشکانی هستند که در کشور سوئد پاداش و مشوق‌ های ۵ الی ۹ درصدی دریافت نکرده‌ اند. برای آگاهی از میزان پزشکانی که در کشور سوئد پاداش دریافت کرده‌ اند نمودار زیر را ترسیم کرده ایم.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پزشکان در سوئد:

مهاجرت پزشکان به سوئد به گونه ای می باشد که پزشک، ابتدا باید مکانی را برای سکونت بر گزیند و پس از آن شروع به کار در مراکز پزشکی درمانی را داشته باشد. از این رو باید دقت نمود در شهری ساکن شود که توان اقتصادی و سطح رفاه بالایی را دارا باشد. همچنین در موسسه دولتی شروع به کار نماید، زیرا این عوامل تاثیر مستقیمی بر درآمد آنان دارد. مثلا کار های دولتی در کشور سوئد ۵ درصد حقوق بیشتر به اشخاص اعطا می نماید در حالی که بخش‌ های خصوصی هیچ گونه افزایش حقوقی نداشته و هم چنین کاری بدون ضمانت را به شما ارائه می دهند. شهر های سوئد حقوق های متفاوتی را به پزشکان و کارمندان پرداخت می‌ نمایند. به صورت میانگین حقوق ماهیانه پزشکان در شهر های مالمو، گوتبورگ و استکهلم سوئد به ترتیب ۹۵۹۰۰ کرون، ۱۰۶۰۰۰ کرون و ۱۱۶۰۰۰ کرون می باشد.

هزینه های زندگی در سوئد:

از اصلی‌ ترین عناوینی که می‌ توان در رابطه با مهاجرت پزشکان به سوئد بدان اشاره نمود، هزینه زندگی در سوئد می‌ باشد. پزشکان و دیگر کادر درمان و یا حتی دیگر افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را در افکار خود می‌ پرورانند، در نگاه اول هزینه مخارج و مسکن در این کشور را مورد بازنگری قرار می‌ دهند، زیرا هزینه زندگی در سوئد از جمله عواملی است که بسیار حائز اهمیت بوده و در نظر گرفتن آن می‌ تواند میزان حدودی مخارج را نمایان سازد. برای این منظور در ادامه این نوشتار جدولی ترسیم کردیم و هزینه برخی از اقلام و مسکن در این کشور را شرح دادیم.

قیمت (کرون) مقدار اقلام مصرفی
87.49 یک کیلو فیله مرغ
11.42 یک لیتر شیر
163.30 یک کیلو گوشت گاو
22.35 500 گرم نان
25.54 یک کیلو برنج
29.09 12 عدد تخم مرغ
27.00 یک کیلو سیب
12.66 یک کیلو پیاز
22.25 یک کیلو موز
18..74 یک راس کاهو
25.59 یک کیلو پرتقال
11.54 یک کیلو سیب زمینی
85.14 یک کیلو پنیر
30.62 یک کیلو گوجه فرنگی
هزینه(کرون) اجاره و خرید آپارتمان
49.953 خرید هر متر درون شهر
32.407 خرید هر متر بیرون شهر
5.609 یک خوابه بیرون شهر
7.561 یک خوابه درون شهر
9.279 سه خوابه بیرون شهر
12.916 سه خوابه درون شهر
حقوق و درآمد پزشکان در سوئد و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در سوئد، شرایط مهاجرت پزشکان به سوئد میزان حقوق در سوئد در شهر های مختلف این کشور و دیگر روند های افزایشی حقوق پزشکان را مورد ارزیابی واقع نمودیم. بنا به اطلاعات به دست آمده از طریق تجربه زندگی در سوئد، آموختیم که پزشکان به میزان سوابق کاری خود درآمد بالاتری را دریافت می کنند. موسسه حقوقی ملک پور سابقه ای طولانی و کادری با تجربه در زمینه مهاجرت به کشور های خارجی را دارا می باشد و شما را به بهترین روش مهاجرت مشاوره رایگان می دهد. توجه داشته باشید این موسسه امکان دریافت مشاوره از طریق تماس تلفنی را فراهم ساخته می باشد که شما متقاضیان به صورت رایگان به بررسی شرایط مهاجرت خود بپردازید. همچنین موسسه حقوقی ملک پور دیگر مقالاتی را در وب سایت رسمی خود جهت دریافت دانش های فراوان قرار داده است. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در قسمت پرسش ها مطرح نمایید و پاسخی دانش برانگیز از سوی محققان ما دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *