حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پزشک در آمریکا
  • حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در آمریکا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در آمریکا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در آمریکا
  • مزایا و پاداش های پزشکان در آمریکا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در آمریکا
  • هزینه های زندگی در آمریکا
  • حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا و ✅ عوامل تاثیر گذار بر در امد پزشک در امریکا

حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا، عوامل موثر بر درآمد پزشکان در آمریکا، و دیگر زوایای مرتبط با کار پزشکان ایرانی در آمریکا و حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا را به طریق علمی بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به کشور آمریکا را دارا می باشید، به یقین سوالاتی در ذهن خود پرونده اید. حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا چگونه است؟ چه عواملی در درآمد پزشکان در آمریکا موثر است؟ آیا درآمد کار پزشکان ایرانی در آمریکا مناسب است؟ با ما تا آخر این مقاله همراه شوید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. کشور آمریکا کشوری پهناور و صنعتی می باشد که حوزه کاری بسیار مناسبی در زمینه های پزشکی، پرستاری، مهندسی نرم افزار و … می باشد. اگر در صدد مهاجرت کاری به کشور پهناور و صنعتی آمریکا هستید، می توانید جهت کسب دانش های فراوان، مقالات موجود در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور را مطالعه نمایید. اگر در زمینه مهاجرت به آمریکا و یا دیگر کشور ها سوالاتی دارید، می‌ توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و علمی آنان بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار پزشک در آمریکا:

آمریکا یکی از کشور هایی می باشد، که هر ساله به دلیل مناسب بودن اقتصاد و سیستم آموزشی قوی، مقصد مهاجران بسیاری از کشور های متفاوت می باشد. این کشور دارای ۲۵ درصد از اقتصاد جهانی و رتبه دوم جهانی را بنا به زمینه تولیدات خود را دارا می باشد. امروزه نرخ بیکاری در این کشور حدود 6 درصد می باشد که این میزان نرخ، تاثیر بسیاری در زمینه مشاغل دارد. برای ورود به بازار کار آمریکا اشخاص باید شرایط لازم را دارا بوده و بتوانند از این کشور برای همکاری، دعوت به کار شوند. مهاجرت پزشکان به آمریکا یک مهاجرت کاری به شمار می‌ رود که دارای شرایطی خاص از جمله معادل سازی مدارک تحصیلی می باشد. در ادامه این نوشتار به تمامی عوامل موثر بر حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا را مورد بررسی علمی واقع خواهیم کرد. شما عزیزان می توانید برای آگاهی از روند اخذ ویزای کار آمریکا، می توانید این قسمت را مطالعه نمایید. همراهان گرامی توجه داشته باشید نوشته‌ های این مقاله حاصل زحمات تیم کار بلد و کارشناس موسسه حقوقی ملک پور می باشد. لذا در صورت کپی برداری از مطالب آن بدون ذکر منبع، نارضایتی این موسسه را در پی داشته و شرعا حرام می باشد و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد. نمودار زیر میزان نرخ بیکاری در آمریکا می باشد.

نرخ بیکاری امریکا 2021

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات موسسه ملک پور در خصوص معادل سازی مدرک پزشکان

فایل صوتی این ویدئو

حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا:

بی تردید، بیان این که آمریکا یک کشوری محبوب بین کشور های جهان است، صحیح می باشد و علاوه بر متخصصان و مهندسان که هر ساله به روش‌ های گوناگونی به این کشور مهاجرت می‌ کنند، پزشکان نیز درصدد مهاجرت کاری به آمریکا هستند. ممکن است آمریکا از لحاظ درآمد مشاغل بسیار مناسب برای مهاجرت باشد، ولی پزشکان می توانند برای اطمینان بیشتر قبل از مهاجرت به بررسی مسائل مختلفی بپردازند. مثلا بررسی به مسئله میزان حقوق برای یک پزشک، بیان می‌ کند، که می‌ تواند در کشور آمریکا با یک سال به کار پرداختن، ۲۲۳ هزار دلار حقوق دریافت نماید. همچنین متوسط حقوقی که یک جراح قلب می تواند طی یک سال در آمریکا کسب نماید،  ۴۸۰۳۰۰  دلار می باشد. برای نمایان کردن حقوق دیگر مشاغل پزشکی مانند دستیار تغذیه پیشرفته جدول زیر را تنظیم کردیم.

میانگین درآمد ماهانه (دلار) عنوان شغل
391000 متخصص قلب و عروق
297000 متخصصین مغز و اعصاب
131000 دستیار تغذیه پیشرفته
187000 متخصصین آلرژی
224000 روانشناس مشاوره ای
182000 متخصص تغذیه
221000 پزشک بخش اورژانس
156000 مشاور ژنتیک
268000 متخصص زنان و زایمان

نمودار زیر بیانگر توزیع حقوق پزشک در کشور آمریکا می باشد.

نمودار توزیع حقوق پزشکان در آمریکا

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در آمریکا:

از مهم ترین عواملی که بی‌ تردید می‌ توان گفت یک پزشک می تواند با دارا بودن آن علاوه بر پیدا کردن آسان شغل مورد نظر خود، می‌ تواند حقوق بیشتری دریافت نماید، دارا بودن تجربه و سابقه کاری مرتبط با رشته پزشکی می باشد. روند افزایش حقوق پزشکان بر اساس تجربیات آن ها به شرح زیر می باشد.

پزشکانی که ۲ الی ۵ سال سابقه کاری دارا می باشند، ۳۲ درصد حقوق بیشتری نسبت به سایرین پزشکان بی سابقه حقوق دریافت می‌ کنند.

پزشکانی که از ۵ سال به بالا تجربه کار دارند ۳۶ درصد حقوق بالاتری نسبت به پزشکان زیر پنج سال سابقه کار، حقوق دریافت می نمایند.

به طور کلی پزشکی که سابقه کاری بالای ۱۰ سال را دارا می باشد، دو برابر حقوق اولیه خویش را دریافت می نماید.

نمودار زیر تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان  را نمایش می دهد.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در آمریکا

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در آمریکا:

دارا بودن علم پزشکی برای شخصی که می‌ خواهد در هر نقطه‌ ای از جهان مشغول به کار شود، مهم و ضروری است و شخص چه مرد باشد چه زن، اگر توانایی لازم را جهت کار پزشکی دارا باشد قطعا در کار استخدام خواهد شد. ولی آن چه در هر کشوری وجود داشته و امروزه به وضوح قابل دیده است، تبعیض میان کارمندان زن و مرد می باشد. مثلا اگر یک پزشک مرد در کشور آمریکا قصد کار کردن را داشته باشد، به طور مثال حقوقی معادل ۲۲۸ هزار دلار دریافت می‌ کند. اما اگر در همین زمینه یک پزشک زن به کار بپردازد ۲۱۸ هزار دلار دریافت خواهد کرد. به طور کلی طبق نمودار تنظیم شده در زیر، حقوق و درآمد پزشکان مرد در کشور آمریکا ۵ درصد بیشتر از پزشکان زن می‌ باشد.

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص درآمد جراج پلاستیک در آمریکا

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در آمریکا:

پزشکان به هنگام مهاجرت به کشور آمریکا عوامل مختلفی را باید مورد بررسی قرار دهند. در مبحث های فوق، تاثیرات تجربه و تحصیلات بر درآمد مشاغل و پزشکان را مورد ارزیابی قرار دادیم.  در این قسمت می‌ خواهیم روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در آمریکا را بررسی نماییم. که یکی از عوامل مهم و حائز اهمیت برای ارزیابی، قبل از مهاجرت می باشد. روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در آمریکا نسبت به صنایع دیگر سریع‌ تر و نسبت درصدی که بر حقوق آنان می افزاید، بیشتر می باشد. به طور کلی پزشکان در آمریکا هر ۱۵ ماه یکبار ۱۲ درصد افزایش حقوق را تجربه می‌ کنند. ولی وضعیت دیگر مشاغل به این صورت است که هر ۱۶ ماه ۸ درصد افزایش حقوق دارند. جهت نمایان کردن این موضوع به طریق واضحی، نموداری از روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در آمریکا در زیر این نوشتار تدوین دادیم. در ادامه این روند، به بررسی مزایا و پاداش هایی که یک پزشک در کشور آمریکا می‌ تواند در زمینه کاری دریافت نماید، می پردازیم.

مزایا و پاداش های پزشکان در آمریکا:

در این قسمت از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا، مزایایی که یک پزشک می تواند در شغل خود از آن بهره مند شود را، مورد بازنگری قرار می دهیم. به علاوه پزشکان، پاداش و مزایایی در قبال حرفه و کار خود دریافت می‌کنند. که این مزایا سبب رضایتمندی بیشتر نیروی کار به عنوان پزشک خواهد شد. همچنین، مزایا و پاداش، میزان رضایت کار فرما را از نیروی کار بیان می‌ کند. به این معنا که رضایت کارفرما معمولا به صورت مزایای بیشتر نمود پیدا می کند. به غیر از مزایای غیر نقدی و تامین اجتماعی، پاداش‌ های نیز وجود دارند که شامل افراد در زمینه کاری آمریکا می شود. این پاداش ها به عبارت زیر هستند.

پاداشی که کار فرما نسبت به عملیات فوق العاده افراد به آنان اعطا می کند.

پاداش شرکت‌ ها که بخشی از سود به دست آورده خود را به کارمندان خود پرداخت می کنند.

پاداش هایی که افراد در زمینه کاری به صورت جمعی موفق می‌ شوند و دریافت می‌ کنند.

پاداشی که دولت و یا کار فرما ها در آخر سال به کارمندان هدیه می دهند.

در زیر این نوشتار نموداری قرار دادیم که بیان می کند چند درصد از پزشکان در آمریکا پاداش و مزایا در یافت کرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پزشکان در آمریکا:

از عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در آمریکا، تاثیر تجربیات، درآمد بر اساس سطح تحصیلات و متوسط حقوق سالانه پزشکان و دیگر مسائل را مورد بررسی قرار دادیم. و همان‌ گونه که دانستیم، عوامل مختلفی بر درآمد پزشکان آمریکایی تاثیر گذار می‌ باشد. به علاوه این عوامل، عواملی از جمله منطقه سکونت، دولتی و یا غیر دولتی بودن محل کاری، همچنین، این که فرد خود مطب داشته و در آن مشغول به کار شود، بر درآمد پزشکان تاثیر گذار خواهد بود. به طور واضح قابل درک می باشد که شهر های بزرگ با دارا بودن اقتصادی مطلوب، محلی مناسب برای کسب و کار می‌ باشند و یا کار کردن در بخش‌ های دولتی ضمن تضمین کاری، درآمد بیشتری به برای کارمندان در پی خواهد داشت. برای بهتر نمایان کردن تاثیر محل زندگی بر درآمد پزشکی، می توانید جدول زیر را بررسی نمایید.

میانگین درآمد سالانه (دلار) شهر
225000 آتلانتا
277000 هوستون
261000 آستین
188000 هونولولو
228000 بالتیمور
243000 دیترویت
243000 بوستون
241000 دنور
189000 بریستول
265000 دالاس
258000 شیکاگو
197000 کلیولند
191000 سینسیناتی

هزینه های زندگی در آمریکا:

پزشکان در آمریکا پس از بررسی و ارزیابی تمامی عواملی که بر حقوق و درآمد آنان تاثیر گذار است، باید دیگر زوایا را در نظر بگیرند، تا بتوانند از هزینه های زندگی و مخارج خود در آمریکا اطلاع داشته باشند. مثلا پزشکان می‌ توانند از زوایای مهم، هزینه های زندگی در آمریکا را مورد بازبینی قرار دهند. همچنین هزینه‌ های مسکن در مخارج زندگی جایگاه ویژه‌ای دارند که یک پزشک بتواند در مرکز شهر و یا در خارج از مرکز شهر ساکن شود یا بتواند برای خود خانه ای در شهری که می‌ خواهد به کار بپردازد، خریداری نماید. این موارد بسیار مهم و در صورت در نظر نگرفتن این موارد ممکن است، فردی که برای کار به کشور آمریکا مهاجرت می‌ کند، در مقابله با هزینه‌ های زندگی دچار سر در گمی شود. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور آمریکا ما بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار و هزینه‌ های مسکن بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار می باشد. برای آگاهی شما عزیزان از هزینه‌ ها در آمریکا، جدول ضروریات لازم در آمریکا را تدوین دادیم.

قیمت به دلار اقلام خوراکی
2.5 یک کیلو گرم سیب
3 یک کیلو گرم پرتقال
1.6 یک کیلو گرم موز
2 الی 3 یک کیلو گرم انگور
8 الی 12 یک کیلو گرم پنیر سفید محلی
3.37 یک لیتر شیر
5 یک کیلو گرم مرغ
2.73 12 عدد تخم مرغ
2.65 500 گرم نان
7 الی 8 یک کیلو گرم گوشت گاو بدون استخوان
1 یک کیلو گرم سیب زمینی
1 الی 1.5 یک کیلو گرم پیاز
0.70 یک کیلو گرم برنج
 اجاره نوع مسکن
1290 الی 2400 اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر
2490 الی 5000 اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر
1090 الی 1600 اجاره آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر
1990 الی 3500 اجاره آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر
300 الی 935 خریداری هر یک متر آپارتمان در مرکز شهر
168 الی 360 خریداری هر یک متر آپارتمان در خارج از مرکز شهر
حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا، درآمد جراح قلب در آمریکا، کار پزشکان ایرانی در آمریکا و حقوق و درآمد دیگر پزشکان را مورد بررسی علمی واقع کردیم. ما در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا آموختیم، پزشکان در این کشور علاوه بر حقوقی که خود می‌ توانند دریافت کنند، بر اساس عوامل مختلف تاثیر گذار تحصیلی و تجربه، بر حقوق آن ها افزوده می شود. همچنین در کنار این حقوق و افزایش حقوق، مزایا و پاداش هایی بر اساس کار خوب افراد به آنان پرداخت می‌ شود. دندانپزشکان نیز مانند پزشکان، طی قبولی در سه دوره آزمون های معادل سازی مدرک تحصیلی، می توانند به آمریکا مهاجرت نمایند. اگر شما هم به عنوان یک پزشک می خواهید آمریکا را مقصد مهاجرت خود قرار دهید، می توانید با ارتباط تماس تلفنی با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور از مشاوره رایگان و علمی بهره مند شوید. همچنین می توانید با مطالعه مقالات موجود در این موسسه که بسیار علمی می باشند، بر اطلاعات دانش مهاجرتی خود بیافزایید. شما عزیزان می توانید سوالات متداول خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح نموده و پاسخ آن را در اسرع وقت دریافت نمایید. در صورت رضایت مندی از این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در آمریکا

کار پزشکان ایرانی در آمریکا در چه صورت امکان پذیر است؟

پزشکان ایرانی پس از قبولی در آزمون های معادل سازی مدارک تحصیلی می توانند در آمریکا شروع به کار نمایند.

درآمد پزشکان در آمریکا به بالا ترین مقدار در چه حد می باشد؟

یک پزشک در آمریکا در بالاترین میزان، حقوقی معادل ۱۴۱ هزار دلار در سال دریافت می کند.

به طور متوسط هزینه های زندگی و مسکن در آمریکا چگونه می باشد؟

متوسط هزینه مسکن در آمریکا، 500 الی 1500 دلار و هزینه زندگی ما بین 1000 الی 1500 دلار می باشد.

میانگین نرخ پاداش برای پزشکان در آمریکا به چه میزان می باشد؟

در کشور آمریکا نرخ های 5 الی 9 درصدی به عنوان پاداش به پزشکان پرداخت می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *