حقوق و درآمد پزشکان در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پزشک در آلمان
  • حقوق و درآمد پزشکان در آلمان
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در آلمان
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در آلمان
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در آلمان
  • مزایا و پاداش های پزشکان در آلمان
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در آلمان
  • هزینه های زندگی در آلمان
  • حقوق و درآمد پزشکان در آلمان و سخن پایانی

حقوق و درآمد پزشکان در آلمان و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در آلمان، درآمد داروسازان در آلمان، درآمد دندانپزشکان در آلمان و دیگر عوامل موثر در درآمد پزشکان در آلمان را به صورت علمی بیان خواهیم کرد. شاید شما هم هنگام مهاجرت به کشور آلمان با سوالاتی مواجه شوید. حقوق و درآمد پزشکان در آلمان چگونه می باشد؟ آیا فقط مهاجرت و کار پزشکان به آلمان با داشتن سابقه کار امکان پذیر می باشد؟ محدودیت سنی در پروسه مهاجرت کادر درمان به آلمان چگونه می باشد؟ با همراهی ما در این مقاله پاسخ سوالات خود را دریابید. پزشکانی که در صدد اخذ اقامت آلمان می باشند، و پس از دو سال زندگی در آلمان می توانند اقدام به اقامت دائم نمایند، برای کسب آگاهی بیشتر از این روند می توانید با مشاورین کاردان موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار کرده و اطلاعات تکمیلی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار پزشک در آلمان:

کشور آلمان کشوری اروپایی می باشد، که پایتخت آن برلین نام دارد. این کشور به دلیل قدرت بالا در اقتصاد یکی از مقصد های عالی برای مهاجران جهت کار می باشد. امروزه نیز کشور آلمان، جهت کمبود نیرو در زمینه پزشکی مقصد مناسبی برای پزشکان می باشد. پزشکان متقاضی می تواند در اولین فرصت ممکن بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی و دانش زبان آلمانی وارد این کشور شده و با گذراندن دوره های زبان، وارد دوره های کارورزی با مدت زمان یک الی دو ساله شده و بدون پرداخت هیچ هزینه ای پس از اتمام دوره با قبولی در آزمون پایان دوره، وارد بازار کار پزشکی شوند. کشور آلمان برای این منظور راهکاری پیش‌ روی پزشکان قرار داده تا پزشکان بتوانند پس از گذراندن دوره معادل سازی به کشور آلمان جهت پزشکی مهاجرت کنند. همچنین این کشور نیازمند متخصصان، ماما و پرستار نیز می باشد. مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان این است که علاوه بر داشتن گارانتی کاری پزشکان، پروسه کار آموزی و امتحان پایان دوره هیچ هزینه ای نداشته و رایگان می باشد.

 شما می توانید درباره اطلاع از حقوق و درآمد پرستاران در آلمان این صفحه را مطالعه نمایید. با توجه به نمودار زیر، میزان نرخ بیکاری در کشور آلمان را مشاهده نمایید. در ادامه این نوشتار به بررسی دیگر عناوین و شرایط موجود در رابطه با پزشکان می پردازیم.

نرخ بیکاری آلمان 2021

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص تحصیل و معادل سازی پزشکان و پرستاران در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در آلمان:

کشور آلمان علاوه بر داشتن اقتصادی رو به رشد و مناسب در زمینه مشاغل، امروزه نیز همان گونه که در بحث قبلی بیان کردیم، بنا به کمبود شدید پزشکان و پرستاران، ماما و متخصصان، درآمد خوبی برای مشاغل در نظر گرفته است. همچنین کشور آلمان بنا به اقتصاد و سطح زندگی، نسبت به دیگر کشور های اروپایی، حقوق بیشتری به کارمندان خود پرداخت می‌ کند. حال با در نظر گرفتن ماهیت رشته پزشکی، میزان حقوق آنان بیشتر از سایر مشاغل می باشد. با این وضعیت می توان گفت، میزان حقوقی که یک پزشک در کشور آلمان می‌ تواند دریافت نماید، ۸۹۶۰ یورو به صورت ماهانه می باشد. درآمد داروسازان در آلمان نیز به طور متوسط 4600 یورو ماهانه حقوق می باشد. درآمد دندانپزشکان در آلمان به طور متوسط، حقوقی که در یک ماه در آلمان 8660 یورو است. در زیر این نوشتار جدولی تدوین دادیم تا حقوق دیگر مشاغل مرتبط با پزشکی را در آن شرح دهیم.

میانگین درآمد ماهانه (یورو) عنوان شغل
5200 دستیاران تغذیه پیشرفته
6750 متخصصین آلرژی
4830 ارائه دهنده تمرینات پیشرفته
3940 متخصصین بهداشت رفتاری
4450 متخصصین کابروپراکتیک
11400 روانشناسان بالینی
8500 روانشناسان مشاوره
10600 متخصصین پوست
7210 متخصصین تغذیه
9550 پزشکی قانونی

نمودار زیر بیانگر توزیع حقوق پزشک در کشور آلمان می باشد.

نمودار توزیع حقوق پزشکان در آلمان

فایل تصویری موسسه ملک پور در رابطه با شرایط معادلسازی و درآمد پزشکان و پرستاران در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در آلمان:

یقینا می دانید هر کاری نیازمند مهارت و تجربه کافی می باشد، تا بتوان در زمینه شغلی موفق بود و هنگام مهاجرت به کشور آلمان می توانید با بیان میزان تجربیات کاری، شغل مورد نظر خود را بیابید. و همچنین تاثیر تجربه کار در کشور آلمان برای پزشکان، طی هر سال به حقوق و درآمد آنان می افزاید و این عاملی بسیار جالب برای کسانی است، که تجربه کاری بالایی را دارا می باشند. شخصی که ۵ سال در زمینه پزشکی تجربه کافی داشته باشد، به طور متوسط ۳۲ درصد از افراد تازه کار حقوق و درآمد بیشتری دریافت می نمایند. علاوه بر این پزشکانی که بیش از ۱۵ سال سابقه کاری دارند ۱۴ درصد بیشتر از پزشکانی که در این زمینه ۱۰ سال سابقه کار دارند، حقوق بیشتری دریافت می ‌کنند. این در حالی است که یک پزشک با ۱۰ سال سابقه کاری دو برابر یک فرد تازه کار در زمینه پزشکی حقوق دریافت می نماید. جهت آگاهی بیشتر از کسب و کار درآمد پزشکان نسبت به تجربیات آنان نمودار زیر را ترسیم کردیم.

تاثیر تجربه بر درآمد پزشکان در آلمان

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در آلمان:

گرچه پزشکان ماهیت شغلی دشواری دارند اما میزان درآمد آنان بنا به وجود دلایل و اختلاف کاری و همچنین دیگر اختلافات جنسیتی متفاوت از یکدیگر می‌ باشد. با در نظر گرفتن جنسیت اشخاص در کشور آلمان، نه تنها حقوق پزشکان زن و مرد متفاوت می باشد، که تمامی کارمندان این کشور چنین تفاوتی را مشاهده می کنند. برای بیان کردن این وضعیت در کشور آلمان نموداری در ذیل این مطلب قرار دادیم، که بیان می کند پزشکان زن در کشور آلمان به طور معمول به دلیل اختلاف جنسیتی ۶ درصد از پزشک مردان درآمد کمتری کسب می نمایند.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در آلمان:

یکی از جوانبی که پزشکان قبل از سفر مهاجرتی خود به کشور اروپایی آلمان در نظر می‌ گیرند، میزان درصد حقوقی می‌ باشد که در این کشور سالانه افزایش پیدا می کند. و به آن روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در آلمان می گویند. بیان این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر پزشکان در آلمان، دیگر مشاغل نیز شامل این روند می ‌شوند. اما درصدی اختلاف بین این روند وجود دارد. به طور کلی پزشکان در آلمان روند رشد متوسط حقوق را به میزان ۱۲ درصد هر ۱۵ ماه مشاهده می کنند. در حالی که دیگر مشاغل، هر ۱۶ ماه ۸ درصد افزایش حقوق دارند. نموداری در زیر این نوشتار ترسیم کرده ایم که بیانگر روند رشد متوسط حقوق پزشکان در کشور آلمان می باشد.

افزایش درآمد پزشکان در آلمان

مزایا و پاداش های پزشکان در آلمان:

مزایا و پاداش مشاغل به صورت یک رسوم معمولا در هر کشوری وجود دارد، که کار فرما به کارمندان خود ارائه می دهد و موجب بهتر عملکرد کارمندان در بخش کاری می شود. به این سبب کشور آلمان برای کارکنان کشورش مزایا و پاداش در نظر گرفته است که به انواع مختلفی به آنان اعطا می نماید. از جمله این مزایا و پاداش می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تامین اجتماعی

مزایای باز نشستگی

حقوق عادلانه

مزایای بیماری و مرخصی

عدم تبعیض به دلیل سن، مذهب و نژاد

دریافت وجه نقد به عنوان تعطیلات آخر سال پاداش و موفقیت‌ های جمعی

با تمام این وجود در جمع آوری اطلاعات پاداش از پزشکان آلمانی، ۸۴ درصد از آن ها پاداشی معادل ۵ الی ۹ درصدی حقوق خودشان را دریافت کرده‌ اند. و ۱۶ درصد از پزشکان اظهار داشتند پاداشی دریافت نکرده‌ اند. این اظهارات را می توان در نمودار زیر مشاهده نمود.

نمودار حقوق و مزایای پزشکان در آلمان

فایل تصویری توضیحات موسسه ملک پور در خصوص معادل سازی مدرک پزشکان

فایل صوتی این ویدئو

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پزشکان در آلمان:

همانطور که در ابتدای این نوشتار بیان کردیم، پزشکان می توانند هم اکنون جهت مهاجرت کاری به کشور آلمان اقدام نمایند. زیرا این کشور با کمبود نیروی پزشکی مواجه گردیده و ما قصد داریم سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در آلمان را مورد تحلیل علمی قرار دهید. از جمله مواردی که یک پزشک می تواند در جهت افزایش درآمد خود در نظر بگیرد، ایالت های کشور آلمان می باشد که سطح اقتصاد و رفاه زندگی در آن ها متفاوت بوده و بنا به اقتصادی که دارند، حقوق و دستمزد متفاوتی به کارمندان خود اعطا می نمایند. همچنین می توانید در بخش دولتی یکی از مراکز آلمان مشغول به کار شده و ۵ درصد بیشتر از بخش‌ های خصوصی آن حقوق دریافت کنید. شما عزیزان می توانید جهت آگاهی از حقوق پزشکان در سایر شهر های آلمان جدولی که در زیر این مطلب قرار داده ایم، مشاهده نمایید.

میانگین درآمد ماهانه(یورو) شهر
10200 برلین
8850 برمن
8640 دورتموند
8330 درسدن
9380 دوسلدورف
9010 اسن
9520 فرانکفورت
10000 هامبورگ
8130 هانوفر
9690 کلن

هزینه های زندگی در آلمان:

پزشکانی که در معادل سازی مدارک تحصیلی خود در کشور آلمان توانا بوده و توانستند در این کشور مشغول به کار شوند، می بایست از هزینه های زندگی در آلمان و در شهر محل کار خود آگاه باشند. به این جهت پیشنهاد می کنیم قبل از مهاجرت به کشوری به بررسی و ارزیابی هزینه‌ های زندگی بپردازید. هزینه های زندگی در آلمان به طور متوسط ۸۶۱ یورو در یک ماه می باشد. و در مقرون به صرفه بودن قابل قیاس با دیگر کشور های اروپایی است. همراهان ارجمند این نوشته توسط تیم متخصص موسسه حقوقی ملک پور به نقد و بررسی در آمده است. این موسسه هیچ گونه رضایتی در قبال کپی برداری از مطالب آن بدون ذکر منبع نداشته و قانونا حرام می باشد. به طور کلی در جدول زیر میزان هزینه‌ های اقلام ضروری در آلمان را آورده ایم.

قیمت به یورو اقلام خوراکی
10.00 غذا در رستوران ارزان قیمت
50.00 غذا برای دو نفر در رستوران متوسط
2.78 کاپوچینو
2.02 آب (بطری 0.33 لیتری)
0.41 آب (بطری 1.5 لیتری)
0.83 شیر معمولی یک لیتر
1.34 نان سفید 500 گرم
1.98 یک کیلو گرم برنج سفید
2.23 تخم مرغ 12 عدد
7.97 یک کیلو گرم پنیر محلی
7.16 یک کیلو گرم فیله مرغ
9.98 یک کیلو گرم گوشت گاو
2.31 یک کیلو گرم سیب
1.67 یک کیلو گرم موز
1.88 یک کیلو گرم پرتغال
2.47 یک کیلو گرم گوجه فرنگی
1.29 یک کیلو گرم سیب زمینی
1.29 یک کیلو گرم پیاز
0.41 یک کیلو گرم کاهو
خرید و اجاره(یورو) محدوده آپارتمان
5093.32 مرکز شهر یک متر خرید
3552.51 بیرون شهر یک متر خرید
726.07 مرکز شهر یک خواب
548.10 بیرون شهر یک خواب
1372.90 مرکز شهر سه خواب
1032.51 بیرون شهر سه خواب
حقوق و درآمد پزشکان در آلمان و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در آلمان، مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان، اقامت دائم برای پزشکان و دیگر عناوین در رابطه با حقوق و درآمد پزشکان در آلمان را به صورت علمی مورد بررسی قرار دادیم و دانستیم پزشکانی که در حال حاضر با وجود کمبود پزشک در کشور آلمان، مهاجرت نمایند، می‌ توانند ضمن آموزش دوره های کار ورزی، ماهانه ۴۰۰۰ الی ۴۵۰۰ یورو حقوق دریافت نمایند و مدارک تحصیلی خود را برای اقدام به کار در این کشور معادل سازی کنند. اگر در رابطه با پروسه معادل سازی مدرک پزشکان و پرستاران در آلمان و یا دیگر عناوین پزشکی در آلمان با سوالاتی مواجه شده اید، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با مهاجرت کاری و تحصیلی و … دیگر مقالات علمی ما را در این موسسه مطالعه نمایید. در صورت رضایت داشتن از این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در آلمان

درآمد داروسازان در آلمان  به چه میزان می باشد؟

به طور متوسط داروسازان در آلمان 4600 یورو ماهانه حقوق دریافت می کنند.

درآمد دندانپزشکان در آلمان چقدر می باشد؟

یک دندانپزشک به طور متوسط، حقوقی که در یک ماه در آلمان دریافت می کند، 8660 یورو می باشد.

مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان چه می باشد؟

علاوه بر داشتن گارانتی کاری پزشکان، پروسه دوره آموزی و امتحان پایان دوره هیچ هزینه ای نداشته و رایگان می باشد.

اقامت دائم برای پزشکان در آلمان پس از چه مدت زمانی قابل دریافت می باشد؟

اخذ اقامت دائم کشور آلمان برای پزشکان دو سال پس از دریافت ویزای کار در این کشور می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *