حقوق و درآمد پرستاران در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در نروژ
  • حقوق و درآمد پرستاران در نروژ
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در نروژ
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در نروژ
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در نروژ
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در نروژ
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در نروژ
  • هزینه های زندگی در نروژ
  • حقوق و درآمد پرستاران در نروژ و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در نروژ ، تاثیر عوامل مختلف مانند تجربه کار، تحصیلات و ... بر حقوق و درآمد پرستاران در نروژ

حقوق و درآمد پرستاران در نروژ و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در نروژ ، تاثیر عوامل مختلف مانند تجربه کار، تحصیلات و … بر حقوق و درآمد پرستاران در نروژ، بررسی مزایا و پاداش پرستاران در این کشور و دیگر مسائل مرتبط به کار و حقوق و درآمد پرستاران در نروژ از اصلی ترین مباحث این مقاله می باشد که قصد داریم به صورت علمی و تخصصی در این مقاله به بررسی آن ها بپردازیم. نروژ از پیشرفته ترین کشور های جهان و اروپا می باشد که در این سال ها مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت از سراسر جهان از جمله پزشکان و پرستاران قرار گرفته است. موسسه حقوقی ملک پور با تخصص و سابقه در برنامه های مهاجرتی می تواند شما عزیزان را در امر مهاجرت یاری نمایید، شما می توانید برای اطلاع دقیق از شرایط مهاجرتی خودتان با موسسه ارتباط برقرار نمایید تا به صورت رایگان شرایط شما توسط مشاورین با تجربه مورد بررسی قرار گیرد و بهترین نوع و روش مهاجرت به شما عزیزان معرفی گردد.

شرایط عمومی کار در نروژ:

نروژ از کشور های شمال اروپا و اسکاندیناوی می باشد. این کشور پادشاهی از پیشرفته ترین کشور های اروپا می باشد که دارای ذخیره های گاز و نفت و آب شیرین می باشد. جمعیت نروژ نزدیک به 5 میلیون نفر می باشد و مساحت آن 385.207 می باشد. شهر اسلو پایتخت نروژ می باشد و اکثر جمعیت این کشور در این شهر و اطراف آن سکونت می کنند. نزدیک به 70 درصد از کشور نروژ به دلیل کوهستان و نواحی بسیار سرد غیر قابل سکونت می باشد. نروژ به دلیل سطح بالای رفاه و امنیت اقتصادی و اجتماعی و نرخ بیکاری از جمله کشور هایی می باشد که افراد بسیاری برای مهاجرت به آن مایل هستند، همچنین به دلیل طبیعت بکر و زیبا و منحصر به فرد این کشور هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید به این کشور مهاجرت می کنند. نروژ در رتبه 4 درآمد سرانه در جهان را به خود اختصاص داده است. از دلایل دیگر برای اثبات این موضوع که کشور نروژ یکی از بهترین مقاصد جهت کار و زندگی می باشد، برابری بین مرد و زن و همچنین بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و امنیت شغلی و اقتصاد بسیار قوی می باشد. کشور نروژ از جمله کشور هایی می باشد که به نیروی پزشکی و کادر درمانی توجه به سزایی دارد از این رو یکی از بهترین مقاصد برای پزشکان و پرستاران به شمار می آید. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر به حقوق و درآمد پرستاران در نروژ خواهیم پرداخت.

پایتخت و مساحت نروژ جمعیت نروژ درباره نروژ

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

حقوق و درآمد پرستاران در نروژ:

از مهم ترین مسائلی که هر شخص هنگام انتخاب شغل و ورود به بازار کار به آن توجه بسیاری دارد میزان حقوق و مزایای آن شغل می باشد از این رو متقاضیانی که تمایل به مهاجرت کاری دارند سعی بر آن دارند تا بسته به تخصص و حرفه خودشان بهترین کشور را از نظر حقوق و مزایا انتخاب نمایند. همان گونه که در مطالب بالا گفته شد کشور نروژ به دلیل سطح بالای رفاه اجتماعی و توجه دولت این کشور به سلامت و بهداشت جامعه، به جامعه پزشکی و کادر درمانی توجه بسیاری دارد و از پرستاران و پزشکان که تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند حمایت می کنند. جامعه پرستاران در نروژ دارای حقوق و مزایای مناسبی می باشند و بسته به تجربه و تخصص حقوق و درآمد متفاوتی خواهند داشت که در قسمت زیر به صورت دقیق توضیح داده شده است.

  • محدوده حقوق و درآمد پرستاران در نروژ:

    حقوق پرستار در کشور نروژ از 211.000 کرون (NOK) که معادل 19900 یورو (EURO) شروع می شود که حداقل حقوق می باشد و تا 729.000 کرون (NOK) معادل 68.900 یورو (EURO) ادامه دارد.

  • حقوق متوسط

    میانگین یا متوسط حقوق و درآمد پرستاران در نروژ در طول یک سال 495،000 کرون (NOK) می باشد، به این معنی که تقریباً 50% از پرستاران حقوق پایین تر از 495.000 کرون(NOK) دارند و این در حالی است که 50% دیگر از پرستاران بیشتر از این مقدار در سال در آمد دارند.

نمودار محدوده درآمد پرستاران در نروژ حقوق و درآمد پرستاران در نروژ

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید دو مقدار درصدی که به 50% درصد حقوق نزدیک می باشند 25% و 75% هستند. با توجه به نمودار فوق می توان متوجه شد که 25% درصد از پرستار ها حقوقی کمتر از 318.000 کرون (NOK) دریافت می کنند و این در حالی است که 75% درصد از پرستاران در نروژ بیشتر از 318.000 کرون (NOK) دریافت می نمایند و 75 % از پرستاران حقوق پایین تر از 661.000 کرون (NOK) در یافت می کنند و 25% درصد از آن ها حقوق بالای 661.000 کرون (NOK) دریافت می نمایند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در نروژ:

داشتن تجربه مهم ترین موضوع برای بالا رفتن میزان در آمد در هر کار و هر تخصص می باشد. هر انسان پس از ورود به بازار کار در حالی که هنوز تجربه ای کسب نکرده باشد حداقل حقوق را دریافت می نماید اما هر مقدار تجربه و تخصص بیشتر شود به همان اندازه حقوق و مزایا نیز افزایش می یابد. پس می توان گفت کسب تجربه کاری مهم ترین عامل در تعیین و افزایش حقوق هر نفر می باشد. مسلماً هر چند سال تجربه کاری شما بالاتر باشد سطح دستمزد دریافتی شما نیز افزایش می یابد. این موضوع در میزان حقوق و درآمد پرستاران در نروژ نیز تاثیر مستقیم دارد و بر همین اساس میزان حقوق افراد با تجربه بالاتر بیشتر می باشد که در ادامه به تفکیک به آن خواهیم پرداخت

  • حقوق پرستار در نروژ با سابقه کمتر از 2 سال کار معادل 239.000 کرون (NOK) معادل 22.500 یورو در هر سال می باشد.
  • حقوق و درآمد پرستار در نروژ با تجربه بین 2 تا 5 سال کار 34% بیشتر از حقوق پرستار با دو سال سابقه کار می باشد و حدوداً 320.000 کرون (NOK) میزان حقوق برای هر سال می باشد.
  • با بالا رفتن تجربه و سطح آگاهی پرستاران در نروژ به مراتب حقوق نیز افزایش پیدا می کند و پرستارانی که سابقه و تجربه 5 تا 10 سال کار پرستاری را داشته باشند برای هر سال حقوقی معادل 473.000 کرون (NOK) دریافت می نمایند که 48% درصد بیشتر از یک پرستار با سابقه 2 تا 5 سال است.
  • با گذشت زمان و گذر از 10 سال تجربه کار پرستاری در نروژ، پرستاران دوبرابر حقوق اولیه خود را دریافت خواهند کرد.
  • پرستارانی که سابقه و تخصص کاری آن ها بین 10 تا 15 سال می باشد برای هر سال کار پرستاری در نروژ حقوقی معادل 576.000 کرون (NOK) دریافت خواهند کرد و این مبلغ 22% بیشتر از پرستارانی می باشد که 5 تا 10 سال سابقه کاری دارند.
  • پرستاران با تجربه که بین 15 تا 20 سال سابقه کار پرستاری در نروژ را دارند حقوق و درآمدی معادل 628.000 کرون (NOK) در هر سال دارند که این مبلغ 9% بالا تر از حقوق پرستاران با تجربه 10 تا15 سال می باشد.
  • و در انتها پرستارانی که 20 سال به بالا سابقه کار پرستاری را دارند برای هر سال کار در نروژ معادل 680.000 کرون (NOK) دریافت می نمایند که این مبلغ 8% بالا تر از حقوق پرستاران با تجربه زیر 20 سال است.
درآمد پرستاران نروژ بر اساس تجربه کار- میزان حقوق و درآمد پرستاران نروژ بر اساس سابقه کار

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در نروژ:

تحصیلات مهم ترین اصل برای ورود به بازار کار پرستاری می باشد. افرادی که دارای تحصیلات عالی دانشگاهی می باشند تنها این امکان را دارند تا به عنوان پرستار در کشور نروژ به کار مشغول شوند و این اصلی است که در تمام دنیا رعایت می شود و تنها افرادی می توانند در تخصص هایی مانند پرستاری فعالیت نمایند که تحصیلات مرتبط را با موفقیت گذرانده باشند و مدرک کارشناسی پرستاری را با موفقیت اخذ کرده باشند. همه ما از این موضوع اطلاع داریم که تحصیلات عالی دانشگاهی معادل است با حقوق و مزایای بالاتر اما داشتن مدرک به چه میزان می تواند به سطح درآمد و حقوق ما بیافزاید ؟ در ادامه ما حقوق پرستار ها را بر اساس سطح تحصیلات و مدرک دانشگاهی دسته بندی کرده ایم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی مقایسه نمایید:

افرادی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی پرستاری می شوند برای هر سال کار پرستاری در نروژ مبلغی حدود 278.000 کرون (NOK) را دریافت می نمایند. این در حالی می باشد که پرستارانی که مدرک کارشناسی ارشد را دریافت نموده اند با ارائه این مدرک برای هر سال کار پرستاری در نروژ 537.000 کرون (NOK) دریافت می نمایند که می توان گفت 93% بیشتر از حقوق یک پرستار با مدرک لیسانس می باشد.

تاثیر تحصیلات بر درآمد پرستاران در نروژ- اثر سطح تحصیلات بر حقوق و درآمد پرستاران در نروژ

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در نروژ:

افزایش حقوق و روند رشد درآمد برای پرستاران در نروژ برای همه پرستاران به یک شکل نمی باشد و به صورت کلی به عوامل مختلف و متعددی بستگی دارد اما از مهم ترین دلایل برای افزایش حقوق میزان سهم نیروی کار در موفقیت و رشد مجموعه کاری می باشد، عوامل دیگری مانند بالا رفتن تجربه، میزان تخصص نیز در این افزایش حقوق نقش خواهند داشت. به صورت کلی میزان افزایش حقوق و درآمد پرستاران در نروژ هر 17 ماه یک بار صورت می کیرد که این افزایش نزدیک به 10% کل حقوق می باشد. اما این موضوع در مشاغل دیگر در کشور نروژ در هر 12 ماه می باشد و میزان افزایش حقوق به صورت کلی 7% است. این مقاله توسط تیم مقاله نویسی موسسه حقوقی ملک پور جمع آوری شده است و هر گونه استفاده از آن بدون ذکر نام منبع خلاف قانون و مقررات می باشد و شرعاً حرام است.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در نروژ:

مسلماً هر نیروی کاری از دریافت مزایا و پاداش بسیار خوشنود می شود و پاداش می تواند انگیزه نیرو های کاری را دو چندان کند. به طور کلی مزایا و پاداش بر اساس سود مجموعه و یا شرکت به کارکنان آن مجموعه داده می شود یا نیرویی به دلیل عملکرد عالی و فوق العاده مورد تشویق قرار می گیرد. شغل پرستاری از مشاغلی می باشد که به دلیل نبود سود زیاد حاصل از درآمد به طور کلی و به صورت پیاپی پاداش در آن داده نمی شود. حدود شصت و پنج درصد کارکنان که در سال گذشته هیچ گونه پاداشی دریافت نکرده اند و این در حالی می باشد که تنها 35 درصد از کارکنان و نیروها اعلام کرده اند که پاداش دریافت نموده اند. میزان دریافت پاداش نیرو های پرستاردر کشور نروژ از 0% تا 4% می باشد.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در نروژ:

همان گونه که گفته شد کشور نروژ از جمله کشور هایی می باشد که به برابری بین زن و مرد توجه بسیاری دارد و فرقی بین جنسیت ها در این کشور وجود ندارد، اما در واقع نمی توان گفت که این موضوع به قطع یقین وجود ندارد. حقوق و درآمد پرستاران در نروژ برای پرستاران مرد به طور میانگین 4% از نیروی پرستار خانم پایین تر می باشد یعنی یک نیروی پرستار خانم در وضعیت مشابه با یک پرستار آقا به طور متوسط 4% حقوق بیشتری دریافت می نماید، البته شایان به ذکر است که این موضوع در تمام مشاغل یکسان نمی باشد و ممکن است در مشاغل دیگر میزان دریافت حقوق متفاوت باشد. از دیگر عوامل تاثیر گذاری که در حقوق و درآمد پرستاران در نروژ دخالت مستقیم دارد کار کردن در بخش خصوصی یا دولتی در بیمارستان های این کشور می باشد، در ایران پرستاران محترمی که در بخش دولتی مشغول به فعالیت می باشند از حقوق پایین تری نسبت به کارکنان بخش خصوصی دریافت می نمایند اما این موضوع در کشور نروژ به صورت برعکس می باشد و پرستارانی که در بخش دولتی مشغول به فعالیت هستند درآمد بالاتری نسبت به بخش خصوصی دارند و به طور متوسط پرستاران در بخش دولتی 5% بیشتر از همتایان خود در بخش خصوصی درآمد دارند. از دیگر عوامل تاثیر گذار در میزان حقوق و درآمد پرستاران در نروژ شهر محل کار می باشد. به صورت کلی افرادی که در شهر های بزرگ این کشور کار می کنند در وضعیت مشابه در آمد بالاتری نسبت به همتایان خود در شهر های کوچک تر دارند که در جدول زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

شهر متوسط درآمد
اسلو 494،000 NOK
استاوانگر 459،000 NOK
ترومسو 436،000 NOK
تروندهایم 469،000 NOK

هزینه های زندگی در نروژ:

پرستارانی که تمایل به مهاجرت دارند باید پس از بررسی کلی از میزان حقوق و درآمد پرستاران در نروژ به بررسی هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه کنند. با بررسی هزینه های زندگی در نروژ می توان به این نتیجه رسید که آیا با توجه به میزان درآمد یک پرستار و مقایسه آن با هزینه های زندگی درنروژ، این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری می باشد یا خیر. به طور کلی نروژ از کشور های گران در اروپا محسوب میی شود و به صورت میانگین هزینه زندگی برای یک نفر در شهر اسلو پایتخت نروژ بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن 1000 تا 1200 یورو در هر ماه می باشد. در جدول زیر برای شما عزیزان برخی از هزینه های زندگی در شهر اسلو را قرار داده ایم:

قیمت میزان عنوان کالا 
5.36 تا 7.15 یورو 1 لیتر شیر
1 تا 4.28 یورو 500 گرم نان
0.50 تا 1.88 یورو 1 کیلو برنج
2.15 تا 5.10 یورو 12 عدد تخم مرغ
3.43 تا 8.57 یورو 1 کیلو پنیر
3 تا 7.70 یورو 1 کیلو مرغ
6.85 تا 15.42 یورو 1 کیلو گوشت
0.66 تا 2.38 یورو 1.5 لیتر آب معدنی
عنوان کالا یا خدمات هزینه
بلیط یک طرفه وسایل عمومی حمل و نقل 3.50 یورو
قیمت شروع تاکسی 9.44 یورو
قیمت هر کیلومتر تاکسی 2.13 یورو
قیمت 1 ساعت انتظار تاکسی 40.63 یورو
قیمت هر لیتر بنزین 5.72 یورو
هزینه آب، برق، گاز،شارژ برای ساختمان 85 متری 70 تا 300 یورو
تعرفه هر دقیقه مکالمه با موبایل 0.09 یورو
اینترنت با سرعت 60 مگ نا محدود برای یک ماه 28 تا 76 یورو
باشگاه تناسب اندام ماهیانه 28 تا 57 یورو
سینما برای هر سانس 14 یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 1.038 تا 1.416 یورو
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1.600تا 2.360 یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر 840 تا 1.227 یورو
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر 890 تا 1.320 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 614 تا 877 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان درخارج از مرکز شهر 350 تا 658 یورو
حقوق و درآمد پرستاران در نروژ و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در نروژ ، تاثیرات تجربه، تحصیلات، جنسیت و … در تعیین حقوق و درآمد پرستاران در نروژ، بررسی هزینه های زندگی و دیگر مواردی که به حقوق و درآمد پرستاران در نروژ ارتباط مستقیم داشتند را در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دادیم. کشور نروژ از کشور های تاپ و پیشرفته اروپا می باشد که در سال های گذشته افراد زیادی از انواع روش ها به این کشور مهاجرت نموده اند. نروژ به دلیل سطح بالای رفاه اجتماعی و بالا بودن اهمیت سلامت جامعه، از پزشکان و پرستارانی که تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند استقبال می کنند. موسسه حقوقی ملک پور با تخصص در امر مهاجرت پزشکان و پرستاران می تواند به شما عزیزان متقاضی مهاجرت به نروژ خدمات بی نظیری را ارائه نماید. شما می توانید با برقرار کردن تماس با دفاتر موسسه در سراسر جهان به صورت رایگان از مشاوره بی نظیر متخصصان ما استفاده نمایید. در صورت وجود هر گونه سوال و یا ابهام می توانید در پایین این مقاله مطرح نمایید تا به آن ها پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در نروژ

حداقل و حداکثر حقوق و درآمد پرستاران در نروژ چه مقدار است؟

حداقل حقوق پرستاران در نروژ در طول یک سال 19000 یورو و در بالاترین حالت 69000 یورو می باشد.

اصلی ترین عوامل در افزایش حقوق و درآمد پرستاران در نروژ چه چیز هایی می باشد؟

اصلی ترین مواردی که در بالا رفتن حقوق پرستاران در نروژ تاثیر بسیاری دارد تجربه و مدرک تحصیلات عالی می باشد.

هزینه زندگی در نروژ برای یک نفر در طول ماه چه مقدار است؟

هزینه زندگی در نروژ در هر شهر نسبت به شهر دیگر متفاوت می باشد اما به صورت میانگین هزینه زندگی یک نفر در ماه بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن 1000 تا 1200 یورو می باشد.

آیا در نروژ حقوق پرستاران زن و مرد متفاوت می باشد؟

بله. در نروژ حقوق پرستاران خانم در شرایط برابر 4% بالاتر از حقوق پرستاران مرد می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *