حقوق و درآمد پرستاران در قبرس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در قبرس
  • حقوق و درآمد پرستاران در قبرس
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در قبرس
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در قبرس
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در قبرس
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در قبرس
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در قبرس
  • هزینه های زندگی در قبرس
  • حقوق و درآمد پرستاران در قبرس و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در قبرس

حقوق و درآمد پرستاران در قبرس و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در قبرس، شرایط کاریابی در قبرس برای پرستاران، هزینه زندگی در قبرس، میزان درآمد در قبرس برای پرستاران و مواردی که در افزایش این درآمد به پرستاران کمک می کند و دیگر مباحث در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در قبرس را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. قبرس کشوری جزیره ای می باشد که در شرق دریای مدیترانه واقع می باشد. جزیره قبرس به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی یا اروپایی تقسیم می شود که جمهوری قبرس به بخش جنوبی یا اروپای این جزیره گفته می شود. موسسه حقوقی ملک پور بزرگ ترین موسسه مهاجرتی خاورمیانه، با مجموعه ای از مشاورین و وکلای با تجربه در زمینه مهاجرت به شما متقاضیان عزیزی که تمایل به مهاجرت دارید خدمات ویژه ای ارائه می نماید. این امکان برای متقاضیان عزیز وجود دارد تا با برقرار کردن تماس با دفاتر موسسه به صورت رایگان، به مشاوره با مشاورین ارشد موسسه بپردازند و از جدیدترین اطلاعات مهاجرتی بهره مند گردند و همچنین شرایط مهاجرتی خود را بررسی نمایند. در ادامه مقاله به بررسی حقوق و درآمد پرستاران در قبرس خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی کار در قبرس:

جمهوری قبرس، کشوری واقع در جزیره قبرس در دریای مدیترانه می باشد. قبرس جنوبی یا جمهوری قبرس بخش اروپایی این جزیره می باشد که عموماً یونانی نشین و قبرسی می باشند. جمعیت کل جزیره قبرس بیش از 1میلیون و صد و چهل هزار نفر می باشد اما جمعیت جمهوری قبرس 620 هزار نفر است. قبرس دارای آب و هوای بسیار مناسب و مدیترانه ای می باشد و به این دلیل و هم چنین عضویت در اتحادیه اروپا و قرار دادن برنامه های مهاجر پذیر و اعطای تابعیت، از کشور های می باشد که در این سال ها بسیار مورد توجه مهاجرین واقع شده است و افراد زیادی از روش های مانند سرمایه گذاری و یا تحصیل و کار به این کشور مهاجرت نموده اند. قبرس با توجه به این که از اعضای اتحادیه اروپا می باشد این اجازه برای شهروندانش وجود دارد که به صورت آزادانه در اروپا رفت و آمد داشته باشند. زبان رسمی در کشور قبرس یونانی و ترکی می باشد اما می توان گفت اکثریت مردم در این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. قبرس از کشور های می باشد که به دلیل جمعیت پایین و پایین بودن هزینه های زندگی و مالیات می تواند مکان مناسبی برای مهاجرت پرستاران باشد. البته قابل ذکر است که میزان حقوق و درآمد پرستاران در قبرس نسبت به دیگر کشور های اتحادیه اروپا پایین تر می باشد.

شرایط عمومی حقوق و درآمد پرستاران در قبرس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

حقوق و درآمد پرستاران در قبرس:

متقاضیان برای کار در زمینه پرستاری و مراقبت های بهداشتی در کشور های خارجی باید در ابتدا اطلاعات اولیه را کسب نمایند تا با فرهنگ، اعتقادات، قوانین کشور ها، میزان حقوق و درآمد و هزینه های زندگی آشنا شوند. این امر به متقاضیان کمک تا خطر مواجه با مشکلات در طول اقامت کاهش یابد. پرستارانی که تمایل به مهاجرت و کاریابی در قبرس را دارند باید به مساله میزان حقوق و درآمد در این کشور توجه داشته باشند. در ادامه به بررسی حقوق و درآمد پرستاران در قبرس به صورت جزیی خواهیم پرداخت:

  • محدوده حقوق پرستاران در قبرس:

    پرستاری که در جمهوری قبرس مشغول به کار می باشد معمولا به صورت میانگین حقوقی معادل با 19800 یورو برای هر سال کار پرستاری دریافت می کنند، محدوده حقوق پرستاران در کشور قبرس در پایین ترین حالت برای هر سال کار پرستاری 10500 یورو و در بالاترین حالت 30200 یورو می باشد.

  • حقوق متوسط پرستاران در قبرس:

    میانگین حقوق18،700 یورو در سال است، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان کارمند پرستار کار می کنند کمتر از 18،700 یورو درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 18،700 یورو درآمد دارند.

نمودار حقوق و درآمد پرستاران در قبرس

درصد ها:

با توجه به نمودار توزیع حقوق در قبرس متوجه می شوید که نزدیک ترین درصد ها به مرکز نمودار 25درصد و 75 درصد می باشند. به این معنی که 25 درصد از پرستاران حقوقی کمتر از 13100 یورو درآمد در قبرس دارند و 75 درصد از پرستاران در قبرس حقوقی بالاتر از 13100 یورو درآمد دارند. در ادامه می بینید که درآمد در قبرس تنها برای 25 درصد از پرستاران بالاتر از 22900 یورو می باشد و 75 درصد از پرستاران در قبرس حقوقی کمتر از این مبلغ دریافت می کنند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در قبرس:

از عوامل و مسائلی که به یک نیروی کار کمک می کند تا در پیدا کردن و استخدام در کار زودتر به نتیجه برسند داشتن تجربه کاری می باشد. تجربه در هر کاری مهم ترین عنصر می باشد که برای هر کارفرما، نیرو های با تجربه بسیار حائز اهمیت می باشند. همچنین در هنگام استخدام نیروی کار، افرادی که از تجربه کاری بیشتری نسبت به دیگران بهرمند هستند و این موضوع از نوع کارکرد آن ها مشخص است، دارای اولویت برای استخدام می باشند. از دیگر نکات مثبتی که نیرو های با تجربه از آن بهره می برند، میزان حقوق دریافتی می باشد، افرادی که از تجربه بالاتری برخوردار می باشند در هنگام ورود به کار از میزان حقوق بالاتری نسبت به دیگران برخوردار هستند. این موضوع در کشور قبرس برای پرستاران نیز قالب مشاهده می باشد. پرستارانی که از تجربه بالاتری برخوردار هستند حقوق و درآمد بالاتری نسبت به پرستاران کم تجربه دارند. در قسمت زیر میزان حقوق و درآمد پرستاران در قبرس نسبت به میزان تجربه کاری را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

نمودار تاثیر تجربه بر حقوق پرستاران در قبرس

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در قبرس:

کار پرستاری از مشاغلی می باشد که برای ورود به آن ارائه مدرک دانشگاهی الزامی می باشد و پرستاران باید حداقل مدرک لیسانس در این رشته را اخذ نمایند. افرادی که تمایل دارند تا در رشته پرستاری در دیگر کشور ها مشغول به کار شوند و به پرستاری مشغول شوند نیاز دارند تا برای اخذ ویزا مدارک تحصیلی خود را ارائه نمایند. از دیگر مواردی که تحصیل در رشته پرستاری در آن تاثیر مستقیم می گذارد میزان حقوق و درامد پرستاران می باشد. پرستاران با حداقل مدرک لیسانس مجاز به ورود به کار پرستاری می باشند اما این امکان وجود دارد تا در مقاطع بالاتر در این رشته تحصیل نمایند و این موضوع باعث می گردد تا از حقوق و درامد بالاتری برخوردار باشند.میزان حقوق و درآمد پرستارانی که با مدرک لیسانس در کشور قبرس به کار پرستاری مشغول می باشند برای یک سال کار پرستاری 13700 یورو می باشد و این در حالی است که پرستارانی که با مدرک فوق لیسانس در کشور قبرس مشغول به کار و فعالیت می باشند 93 درصد حقوق و درآمد بالاتری نسبت به پرستاران با مدرک لیسانس حقوق دریافت می کنند و برای هر سال کار حقوقی معادل با 26400 یورو دریافت می نمایند.

نمودار تاثیر تحصیلات بر درآمد پرستاران در قبرس

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در قبرس:

علاوه بر میزان تجربه و تحصیلات، دیگر عواملی در افزایش حقوق و درآمد در قبرس برای پرستاران وجود دارد، عواملی مانند جنسیت پرستاران در قبرس، شهر محل کار آن ها در قبرس و نوع دولتی یا خصوصی بودن محل کار آن ها. این عوامل از اصلی ترین عواملی و موضوعاتی می باشند که در افزایش حقوق و درآمد پرستاران در قبرس تاثیر دارند. البته عوامل دیگری نیز وجود دارند که در کشور قبرس باعث افزایش حقوق و درآمد پرستاران می شود که برای تمام پرستاران به یک میزان است که به صورت سالانه توسط دولت انجام می شود. این افزایش که تحت عنوان افزایش سالانه ملی حقوق شناخته می شود برای تمام مشاغل وجود دارد که با گذشت یک مدت مشخص مقدار معنی به حقوق نیرو ها اضافه می شود. میزان افزایش سالانه حقوق ملی برای پرستاران در قبرس در هر 30 ماه یک بار اتفاق می افتد که میزان 6 درصد به حقوق پرستاران اضافه می گردد. این افزایش در مشاغل دیگر در قبرس در هر 28 ماه می باشد که مقدار 5 درصد به حقوق پرستاران اضافه می شود.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در قبرس:

منابع و نیرو های انسانی یکی از اصلی ترین سرمایه ها برای هر مجموعه کاری به شمار می رود. پاداش به نیرو ها به هر مدیری کمک می کند تا نیرو های کار امد و مفید و با تجربه در سازمانش داشته باشد، باید در نظر داشته باشیم که موفقیت شرکت ها و مجموعه ها در گرو اشتیاق نیرو ها به استفاده از توانایی و خلاقیتشان در امور کاری سرچشمه می گیرد و وظیفه هر کارفرما و مدیری می باشد تا با دادن پاداش و مزایا به نیرو ها کمک به رشد این توانایی ها کند. دادن مزایا و پاداش به یک نیرو به رشد و افزایش شوق و اشتیاق دیگر نیرو ها کمک می کند تا آن ها نیز تلاش بیشتری داشته باشند تا توسط مدیریت پاداش و مزایا دریافت نمایند. البته باید بدانیم که در تمام جهان موضوع پاداش و مزایا وجود دارد اما در بعضی از مشاغل کمتر می باشد. در کار پرستاری در کشور قبرس نیز این موضوع دیده می شود. بر اساس آخرین گزارشی که از پرستاران در قبرس گرفته شده تنها 9 درصد از پرستاران مزایا و پاداش دریافت نموده اند و 91 درصد از پرستاران هیچ گونه پاداشی دریافت نکرده اند. پرستارانی که پاداش دریافت نموده اند 1 تا 3 درصد میزان حقوق خود را به عنوان پاداش دریافت کرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در قبرس:

تا این جا گفتیم که عواملی مانند تجربه و تحصیلات دو عنصر در تعیین حقوق پرستاران در قبرس می باشند و عوامل دیگری مانند افزایش سالانه ملی حقوق و جنسیت، شهر محل کار و نوع دولتی یا خصوصی بودن محل کار از مواردی هستند که تاثیر مستقیمی در افزایش حقوق دارند. در این قسمت قصد داریم تا به بررسی در خصوص مواردی که در بالا نام بردیم بپردازیم، این مقاله توسط کادر و نیروی آی تی و مشاوره موسسه حقوق ملک پور تهیه شده است و هر گونه استفاده از آن شرعاً و قانوناً خلاف مقررات می باشد.

  • تاثیر جنسیت در حقوق و درآمد پرستاران در قبرس:

    میزان حقوق پرستاران زن در کشور قبرس نسبت به حقوق و درآمد در قبرس برای پرستاران مرد 6 درصد بالاتر می باشد و پرستاران زن در کشور قبرس برای هر سال کار پرستاری حقوقی معادل با 20400 یورو در یافت می نمایند و این در حالی است که پرستاران مرد برای هر سال کار حقوقی معادل با 19200 یورو دریافت می کنند.

  • خصوصی یا دولتی بودن محل کار پرستاران در قبرس:

    پرستارانی که در بخش های عمومی و دولتی در کشور قبرس مشغول به فعالیت می باشند به صورت کلی 18درصد از حقوق و درآمد بالاتری نسبت به پرستارانی که در بخش خصوصی کار می کنند درآمد دارند.

  • کار در شهر های مختلف قبرس و تاثیر آن بر حقوق پرستاران:

    میزان حقوق و درآمد پرستاران در قبرس برای پرستارانی که در شهر های بزرگ تر این کشور کار می کنند بالاتر از حقوق و درامد پرستاران در شهر های کوچک تر قبرس می باشد. در زیر جدولی حقوق پرستاران در شهر های مختلف قبرس را قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
لارناکا 18،500 یورو
لیماسول 22،500 یورو
نیکوزیا 19،300 یورو

هزینه های زندگی در قبرس:

پس از بررسی حقوق و درآمد پرستاران در قبرس و بررسی مسائل مهمی مانند میزان پاداش پرستاران در قبرس و علل افزایش حقوق پرستاران در این کشور باید به بررسی میزان هزینه های زندگی در این کشور بپردازیم. بررسی میزان هزینه زندگی در قبرس به پرستاران متقاضی کمک می کند تا با مقایسه با میزان درآمد بتوانند انتخاب دقیقی داشته باشند. در جدول زیر برای شما برخی از هزینه های زندگی در قبرس در شهر نیکوزیا را قرار داده ایم:

کالا مقدار هزینه
تاکسی هر کورس یورو 1.27
قبض آب، برق، گاز، شارژ ساختمان 1 ماه(آپارتمان 80 متری) یورو 128
مکالمه موبایل هر دقیقه یورو 0.12
اینترنت 1 ماه یورو 34
بلیط حمل و نقل محلی 1 ماه(آپارتمان 80 متری) یورو 1.50
باشگاه ورزشی هر ماه یورو 53.64
بنزین یک لیتر یورو4.43
موز 1 کیلو یورو 0.65
سیب 1 کیلو یورو 1
آب معدنی 1.5 لیتر یورو 1
پنیر 1 کیلو یورو3.28
پرتغال 1 کیلو یورو 0.74
رستوران 1 وعده یورو 14
تخم مرغ 12 عدد یورو 3.04
شیر 1لیتر یورو 5.60
مرغ 1 کیلو یورو 3.28
گوشت قرمز 1 کیلو یورو 4.91
قیمت اندازه و مقدار نوع
یورو 140 مرکز شهر .هر متر مربع قیمت خرید آپارتمان
یورو 115 خارج از مرکز.  هر متر مربع قیمت خرید آپارتمان
یورو 896 مرکز شهر .  سه خوابه اجاره آپارتمان
یورو 783 خارج از مرکز شهر .  سه خوابه اجاره آپارتمان
یورو 530 مرکز شهر .  یک خوابه اجاره آپارتمان
یورو 453 خارج از مرکز شهر . یک خوابه اجاره آپارتمان
حقوق و درآمد پرستاران در قبرس و سخن پایانی:

حقوق و درامد پرستاران در قبرس، شرایط کاریابی در قبرس، میزان درآمد در قبرس برای پرستاران، مقدار مزایا و پاداش در قبرس برای پرستاران، شرایطی که منجر به افزایش حقوق و درامد پرستاران در قبرس می شود و دیگر مسائل مربوط به موضوع حقوق و درامد پرستاران در قبرس را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. قبرس جنوبی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد. این کشور کوچک و بسیار خوش آب و هوا با توجه به شرایطی که برای جذب مهاجر قرار داده به یکی از کشور های تبدیل شده که افراد بسیاری از سراسر جهان به آن مهاجرت می نمایند. موسسه حقوقی ملک پور بزرگ ترین موسسه مهاجرتی خاورمیانه، با مجموعه ای از مشاورین و وکلای با تجربه در زمینه مهاجرت به شما متقاضیان عزیزی که تمایل به مهاجرت دارید خدمات ویژه ای ارائه می نماید. این امکان برای متقاضیان عزیز وجود دارد تا با برقرار کردن تماس با دفاتر موسسه به صورت رایگان، به مشاوره با مشاورین ارشد موسسه بپردازند و از جدیدترین اطلاعات مهاجرتی بهره مند گردند و همچنین شرایط مهاجرتی خود را بررسی نمایند. در ادامه مقاله به بررسی حقوق و درامد پرستاران در قبرس خواهیم پرداخت.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در قبرس

✅تفاوت حقوق پرستاران در قبرس میان پرستاران خانم و آقا چه مقدار است؟

پرستاران خانم در کشور قبرس در شرایطی برابر با پرستاران آقا مقدار 6درصد حقوق بیشتری دریافت می نمایند.

✅متوسط حقوق نیروی کار پرستار در قبرس به صورت میانگین چه مقدار می باشد؟

پرستاران در قبرس به صورت میانگین برای یک سال کار 19800 یورو درآمد کسب می کنند.

✅حداقل و حداکثر حقوق پرستاران در قبرس چه مقدار است؟

نیروی کار پرستار در قبرس در کمترین حالت 10500 یورو برای هر سال کار پرستاری در این کشور درآمد کسب می کنند و در بیشترین حالت برای هر سال کار 30200 یورو درآمد دارند.

✅پرستاران در کدام شهر قبرس بیشترین درآمد را کسب می کنند؟

پرستاران در شهر لیماسول بالاترین میزان درآمد را کسب می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *