حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در فرانسه
  • حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در فرانسه
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در فرانسه
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در فرانسه
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در فرانسه
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در فرانسه
  • هزینه های زندگی در فرانسه
  • حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه

حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه، تحقیق و بررسی در خصوص هزینه زندگی در فرانسه، توضیحات درباره افزایش حقوق سالانه ملی در فرانسه و درصد پاداش و مزایایی که در فرانسه به پرستاران تعلق می گیرد، مسائلی که منجر می شود به افزایش حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه و توضیحات کلی در خصوص شرایط تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه از مهم ترین موضوعاتی است که در این مقاله به تحلیل آن ها خواهیم پرداخت. فرانسه از کشور های موسس و عضو اتحادیه اروپا می باشد. این کشور زیبا با قدمت بسیار زیاد از کشور های اروپایی می باشد که هر ساله افراد بسیار زیادی از روش های گوناگون مانند سرمایه گذاری، کار و تحصیل به آن مهاجرت می نمایند. موسسه حقوقی ملک پور با تجربه و تخصص در امور و زمینه مهاجرت به شما متقاضیان مهاجرت خدمات مختلفی را ارائه می نماید تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن مهاجرت نمایید. این امکان وجود دارد تا با برقراری تماس با دفاتر موسسه به صورت رایگان به مشاوره بپردازید تا بهترین نوع مهاجرت را به شما معرفی نمایند و همچنین از جدیدترین اطلاعات در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه آگاه شوید.

شرایط عمومی کار در فرانسه:

فرانسه از کشورهای غربی اروپا می باشد و بزرگ ترین کشور اتحادیه اروپا و سومین کشور پهناور در کل اروپا می باشد و بعد از آلمان با 65 میلیون نفر دومین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا به شمار می رود. مطابق با جدیدترین آمار گردشگری، فرانسه پر بازدید ترین کشور جهان می باشد و پایتخت آن شهر پاریس سومین شهر پر بازدید در جهان، بعد از بانکوک و لندن می باشد. کشور فرانسه در زمینه های چون فناوری و صنعت، هنر، سیاست و اقتصاد و فرهنگ از کشور های تاثیر گذار و مهم در جهان است. این کشور از برترین قدرت های اقتصادی و نظامی جهان می باشد و در رتبه پنجم برترین اقتصاد جهان قرار دارد. فرانسه مانند اکثریت کشور های اروپایی با مشکل کمبود نیروی پرستار مواجه است و این مساله باعث گردیده تا فرانسه برای پرستارانی که تمایل به مهاجرت دارند به عنوان یکی از موارد و گزینه ها به شمار آید. موضوع حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه را در ادامه مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه:

کشور فرانسه از جمله کشور های می باشد که با مشکل کمبود نیروی پرستار و افزایش سن جمعیت روبرو می باشد. طبق آخرین گزارش میانگین سنی پرستاران در فرانسه 42 سال می باشد که بیش از 30 درصد آن ها بالای 50 سال سن دارند و این مساله باعث گردیده تا کشور فرانسه برای جذب نیروی پرستار از سراسر دنیا اشتیاق نشان دهد. با توجه به نیازی که دیگر کشور ها به نیروی پرستار دارند، پرستارانی که تمایل به مهاجرت دارند باید بتوانند به صورت دقیق به بررسی شرایط بپردازند تا بهترین انتخاب را جهت مهاجرت داشته باشند. یکی از مسائل مهم و اصلی که نیاز به بررسی دارد، میزان حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه است. در ادامه قصد داریم تا به صورت دقیق به بررسی این موضوع بپردازیم:

  • حداقل، متوسط و حداکثر حقوق:

    پرستاران به صورت میانگین برای یک سال کار معمولاً 35900 یورو درآمد کسب می کنند. این میزان در پایین ترین حالت به 19000 یورو و در بالاترین حالت حقوق به 54600 یورو در سال می رسد.

  • حقوق متوسط پرستاران:

    متوسط حقوق هر پرستار در کشور فرانسه، برای هر سال کار پرستاری در این کشور 33800 یورو می باشد، و این معنی را می دهد که 50درصد از افرادی که در فرانسه تحت عنوان پرستار مشغول به کار هستند حقوقشان برای هر سال کار کمتر از 33800 یورو است و این در حالی است که 50 درصد دیگر پرستاران در فرانسه حقوقشان بالاتر از 33800 یورو می باشد.

نمودار حقوق و درامد پرستاران در فرانسه

درصد ها:

نزدیک ترین مقدار و درصدها به میانه نمودار درصد 25 و 75 است. به این معنی که 25 درصد از پرستارانی که در کشور فرانسه به کار مشغول هستند حقوقی کمتر از 23800 یورو دریافت می کنند و 75 درصد دیگر از پرستاران حقوقشان از این مبلغ بالاتر می باشد. در ادامه متوجه می شوید که تنها 25 درصد از پرستاران در فرانسه حقوقی بالاتر از 41600 یورو درآمد دارند و 75 درصد دیگر پرستاران در فرانسه حقوی کمتر از این مبلغ دریافت می نمایند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در فرانسه:

داشتن تجربه کاری بسیار حائز اهمیت می باشد، چون داشتن تجربه به نیرو کمک می کند فرصت های شغلی بیشتر و بهتری را داشته باشد. برای کارآموزان نیز تجربه کاری بسیار حائر اهمیت می باشد زیرا باعث می شود در آینده و هنگامی که تمایل به ورود به بازار کار دارند بتوانند از تجربه ای که کسب کرده اند استفاده نمایند، زیرا داشتن تجربه هر چند مقدار کم باشد برای استخدام می تواند ارزشمند و مفید باشد. تجربه کاری بسیار مهم است زیرا نیرو ها تنها در محیط کار این امکان را دارند تا تجربه کاری را کسب کنند. برای کارفرمایان و مدیران مشاغل نیز تجربه نیروی کار بسیار حائز اهمیت است و افرادی که داری تجربه کاری می باشند از اولویت برای استخدام برخوردار می باشند. در کشور فرانسه نیز این موضوع در تمام مشاغل وجود دارد. پرستارانی که در کشور فرانسه از تجربه بالاتری برخوردار می باشند از حقوق و درآمد بالاتری نسبت به دیگران بهرمند می شوند. بر اساس هر سال تجربه کاری، میزان افزایش حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه را در قالب نمودار برای شما قرار داده ایم:

نمودار تاثیر تجربه بر درامد پرستاران در فرانسه

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در فرانسه:

از اصلی ترین مواردی که برای ورود به مشاغلی که نیاز به تخصص دارند و همچنین از  درآمد بالایی برخوردارند نیاز است داشتن مدرک تحصیلی در آن رشته مورد نظر می باشد. افراد در صورتی که بتوانند در سطح دانشگاه موفق به اخذ مدارک تحصیلی شوند این شانس برایشان به وجود می آید تا بتوانند وارد بازار کار شوند. برای مثال افرادی که تمایل دارند تا وارد کار پرستاری شوند، نیاز است تا در این رشته به تحصیل بپردازند و با فارغ التحصیل شدن و اخذ مدرک در این رشته این امکان را دارند تا برای ورود به کار پرستاری اقدام نمایند. افراد متقاضی به مهاجرت و کار پرستاری در فرانسه نیاز دارند تا حداقل مدرک کارشناسی در رشته پرستاری را برای اخذ اقامت و ویزا ارائه نمایند از دیگر مواردی که متقاضیان به مدرک تحصیلی برا انجام آن نیاز دارند، موضوع مهاجرت می باشد. البته قابله به ذکر است پرستارانی که به فرانسه مهاجرت می کنند باید برای معادل سازی مدارک تحصیلی و کاری خود اقدام نمایند و پس از انجام معادل سازی این امکان را دارند تا وارد بازار کار شوند اما افرادی که شرایط تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه را دارند می توانند با گذراندن دوره های تحصیلی در رشته پرستاری و اخذ مدرک دانشگاهی، بدون نیاز به معادل سازی وارد بازار کار در این رشته شوند.. پرستارانی که در کشور فرانسه از سطح تحصیلات دانشگاهی بالاتر برخوردار باشند از حقوق و مزایای بالاتری نیز برخوردار می شوند که در این قسمت به آن می پردازیم:

در کشور فرانسه، پرستاران با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته پرستاری پس از ورود به بازار کار پرستاری در فرانسه 93 درصد حقوق و درآمد بالاتری نسبت به پرستارانی که با مدرک کارشناسی کار می کنند دریافت می نمایند.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در فرانسه:

جنسیت پرستاران در فرانسه، پرستاری در شهر های مختلف فرانسه و فعالیت در موسسات و بیمارستان های دولتی  و یا خصوصی در فرانسه، از دیگر مسائلی است که در روند افزایش حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه تاثیر گذار می باشد. به جز این مورد ها که به حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه می افزاید، پرستاران در فرانسه شامل افزایش حقوق ملی سالانه نیز می شوند. این افزایش حقوق که توسط دولت هر کشور برای تمام مشاغل انجام می شود و به این شکل می باشد که با گذشت هر سال مقدار مشخصی به حقوق و درآمد نیرو ها اضافه می شود. در کشور فرانسه میزان افزایش حقوق سالانه ملی برای پرستاران در هر 17 ماه می باشد که مقدار 9 درصد به حقوق پرستاران اضافه می شود. این مقدار برای مشاغل دیگر متفاوت است و برای دیگر نیرو ها در فرانسه در هر 15 ماه 9 درصد افزایش دارند.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در فرانسه:

از مسائلی که باعث می گردد تا نیرو ها به انجام کار اشتیاق نشان بدهند و با شوق بیشتری مشغول به کار شوند و باعث می گردد تا در نیرو ها انگیزه ایجاد شود، اعطا پاداش و مزایا به کارمندان و نیرو ها می باشد. در شغل های که مدیران کار برای برترین نیرو های خود مزایا و پاداش در نظر گرفته اند، مقدار اشتیاق به انجام کار در نیروها بیشتر شده و دیگر نیرو ها تمام توان خود را برای دریافت پاداش و مزایا به کار می گیرند. این پاداش و مزایا می تواند به صورت مالی و با پرداخت مبلغی به عنوان پاداش باشد و یا می تواند با ترفیع برای نیرو ها انجام شود. دادن پاداش و مزایا از قدیم در تمام مشاغل و در تمام کشور ها به سبک های مختلف وجود داشته است. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور نگارش شده است و هر نوع استفاده و کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً خلاف است. در کشور فرانسه مطابق با گزارش در سال گذشته نزدیک به 28 درصد از پرستاران اعلام کرده اند که مزایا و پاداش دریافت نموده اند و 72 درصد دیگر از پرستاران در فرانسه هیچ نوع پاداشی را دریافت نکرده اند. میزان مزایا و پاداش پرستاران در فرانسه 1 تا 3 درصد حقوق دریافتی آن ها می باشد.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در فرانسه:

گفته شد که در کشور فرانسه عللی مثل تجربه کاری و تحصیلات دانشگاهی پرستاران، از مهم ترین عواملی است که در تعیین شدن میزان حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه نقش دارند، همچنین گفتیم که عواملی چون جنسیت هر پرستار، شهر محل کار آن ها و فعالیت در مراکز خصوصی و دولتی در این کشور، از اصلی ترین دلایل برای افزایش حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه می باشد که توضیحاتی را در خصوص آن ها خواهیم داد:

  • تاثیر جنسیت در حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه:

    در کشور فرانسه مقدار حقوقی که پرستاران زن دریافت می نمایند نسبت به درآمدی که پرستاران آقا در شرایطی مساوی در فرانسه دارند، 6درصد بالا تر می باشد.

  • کار در موسسات دولتی یا خصوصی فرانسه و تاثیرات آن در حقوق و درآمد پرستاران:

    پرستارانی که در کشور فرانسه در مراکز دولتی و عمومی مشغول به کار می باشند از 5 درصد حقوق و مزایای بالاتری نسبت به پرستاران در بخش خصوصی بهره مند هستند.

  • تفاوت حقوق پرستاران در شهر های مختلف فرانسه:

    پرستاران و دیگر نیرو های کاری که در شهر های بزرگ به کار مشغول می باشند از حقوق و درآمد بالاتری نسبت به همتایان خود در شهر های کوچک تر بهره می برند. در اینجا ما برای شما جدولی از حقوق و درآمد پرستاران در شهر های مختلف فرانسه را برای شما قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
بوردو 35،700 یورو
لیون 40،900 یورو
مارسی 40200 یورو
مون پلیه 36،800 یورو
نانت 36،900 یورو
پاریس 43،000 یورو
استراسبورگ 38،000 یورو
تولوز 37،600 یورو

هزینه های زندگی در فرانسه:

پس از بررسی مواردی همچون حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه، میزان رشد حقوق و عوامل تاثیر گذار در افزایش درآمد، میزان افزایش حقوق ملی سالانه و غیره، پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور فرانسه را دارند باید به بررسی هزینه زندگی در فرانسه بپردازند. با بررسی هزینه زندگی در فرانسه می توان به این مهم دست یافت که آیا با توجه به هزینه های زندگی در فرانسه و میزان درآمدی که از شغل پرستاری به دست می آید می توان یک زندگی راحت در این کشور داشت؟ در ادامه به بررسی هزینه های زندگی در شهر آمیان فرانسه در غالب جدول پرداخته ایم:

قیمت مقدار کالا
یورو 1 12 عدد تخم مرغ
یورو 3.79 1 لیتر شیر
یورو 4.31 1 کیلو مرغ
یورو 4.54 1 کیلو گوشت قرمز
یورو 7.94 1 کیلو پنیر
یورو 1 کیلو موز
یورو 2.27 1 کیلو پرتغال
یورو 1.27 1کیلو سیب
یورو 15 یک وعده-ارزان رستوران
یورو 2.50 1.5 لیتر آب معدنی
یورو 2.99 هر کورس تاکسی
یورو 157 1 ماه(آپارتمان 80 متری) قبض آب، برق، گاز، شارژ ساختمان
یورو 0.7 هر دقیقه مکالمه موبایل
یورو 21 1 ماه اینترنت
یورو 1.40 1 ماه(آپارتمان 80 متری) بلیط حمل و نقل محلی
یورو 19 هر ماه باشگاه ورزشی
یورو 5.11 یک لیتر بنزین
نوع آپارتمان اندازه و وضعیت هزینه
خرید آپارتمان مرکز شهر(هر متر مربع) یورو 185
خرید آپارتمان خارج از مرکز (هر متر مربع) یورو 141
آپارتمان جهت اجاره مرکز شهر(3خوابه) یورو 1.050
آپارتمان جهت اجاره خارج از مرکز شهر (سه خوابه) یورو 605
آپارتمان جهت اجاره مرکز شهر (1خوابه) یورو 600
آپارتمان جهت اجاره خارج از مرکز شهر(1خوابه) یورو 315
حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه، درصد مزایا و پاداشی که در فرانسه به پرستاران تعلق می گیرد، اطلاعاتی درباره هزینه زندگی در فرانسه ، عللی که موجب بالا رفتن حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه می گردد و شرایط تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه از عمده مباحثی است که در این مقاله برای شما دوستان مورد بررسی قرار دادیم، فرانسه از کشور های غربی در اتحادیه اروپا و پنجمین اقتصاد برتر جهان به شمار می رود. این کشور که با کمبود نیروی کاری پرستار مواجه است از پرستارانی که از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می نمایند به خوبی استقبال می نماید. موسسه حقوقی ملک پور با تجربه و تخصص در امور و زمینه مهاجرت به شما متقاضیان مهاجرت خدمات مختلفی را ارائه می نماید تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن مهاجرت نمایید. این امکان وجود دارد تا با برقراری تماس با دفاتر موسسه به صورت رایگان به مشاوره بپردازید تا بهترین نوع مهاجرت را به شما معرفی نمایند و همچنین از جدیدترین اطلاعات در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه آگاه شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در فرانسه

حقوق پرستاران در فرانسه تحت تاثیر چه عواملی ممکن است افزایش یابد؟

افزایش حقوق پرستاران در فرانسه تحت تاثیر عواملی مانند میزان تجربه پرستاران در فرانسه، سطح تحصیلات دانشگاهی آن ها می باشد.

پایین ترین و بالاترین میزان حقوق پرستاران در کدام شهر های فرانسه می باشد؟

بالاترین میزان حقوق پرستاران در شهر پاریس با حقوق 43000 یورو می باشد و کمترین میزان حقوق در شهر بوردو با حقوق 35700 یورو برای هر سال کار می باشد.

تفاوت حقوق پرستاران با مدرک لیسانس و فوق لیسانس در فرانسه چه مقدار است؟

پرستارانی که با مدرک فوق لیسانس پرستاری مشغول به کار می باشند 93 درصد حقوق بالاتری نسبت به پرستاران با مدرک لیسانس دریافت می کنند.

جنسیت پرستاران در فرانسه چه تاثیری در حقوق آن ها دارد؟

پرستاران زن در کشور فرانسه مقدار 6 درصد حقوق بالاتری نسبت به پرستاران آقا دریافت می کنند.