حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در دانمارک
  • حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در دانمارک
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در دانمارک
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در دانمارک
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در دانمارک
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در دانمارک
  • هزینه های زندگی در دانمارک
  • حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک

حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک، تاثیر تجربه کاری در میزان حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک، تحصیلات و دیگر عوامل تاثیر گذار در حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک و بررسی هزینه های زندگی در این کشور از اصلی ترین مسائلی می باشد که ما در این مقاله به تحلیل آن ها خواهیم پرداخت. دانمارک از کشور های اتحادیه اروپا و حوزه شنگن به شمار می رود. دانمارک یکی از بهترین کشور های جهان با نظام آموزشی قوی، امنیت و رفاه اجتماعی بسیار بالا می باشد. موسسه حقوقی ملک پور با تجربه بسیار زیاد در امر مهاجرت به کشور های سطح اول جهان می تواند اطلاعات بسیار دقیقی در رابطه با حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک را در اختیار شما عزیزان قرار دهد و در راه مهاجرت به این کشور شما عزیزان را یاری نماید. با برقراری تماس با موسسه حقوقی ملک پور می توانید با بازگو کردن شرایط مهاجرتی خود، اطلاعات بسیار مناسبی در مورد روش های مهاجرتی به دست آورید و با کمک مشاورین با تجربه موسسه بهترین نوع مهاجرت را انتخاب نمایید.

شرایط عمومی کار در دانمارک:

حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک، تاثیر تجربه کاری در میزان حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک، تحصیلات و دیگر عوامل تاثیر گذار در حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک و بررسی هزینه های زندگی در این کشور از اصلی ترین مسائلی می باشد که ما در این مقاله به تحلیل آن ها خواهیم پرداخت. دانمارک از کشور های اتحادیه اروپا و حوزه شنگن به شمار می رود. دانمارک یکی از بهترین کشور های جهان با نظام آموزشی قوی، امنیت و رفاه اجتماعی بسیار بالا می باشد. موسسه حقوقی ملک پور با تجربه بسیار زیاد در امر مهاجرت به کشور های سطح اول جهان می تواند اطلاعات بسیار دقیقی در رابطه با حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک را در اختیار شما عزیزان قرار دهد و در راه مهاجرت به این کشور شما عزیزان را یاری نماید. با برقراری تماس با موسسه حقوقی ملک پور می توانید با بازگو کردن شرایط مهاجرتی خود، اطلاعات بسیار مناسبی در مورد روش های مهاجرتی به دست آورید و با کمک مشاورین با تجربه موسسه بهترین نوع مهاجرت را انتخاب نمایید.

دانمارک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار دانمارک

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار دانمارک

حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک:

از اصلی ترین مواردی که هر نیروی کار هنگام مهاجرت به آن توجه بسیاری می نماید، میزان حقوقی می باشد که در کشور مد نظر به شغل او داده می شود، به همین دلیل افرادی که تمایل به مهاجرت از روش کار را دارند باید بهترین کشور را با توجه به حرفه و تخصص خود از نظر حقوق و درآمد انتخاب کنند. کشور دانمارک از بالا ترین سطح زندگی در اروپا و جهان برخوردار می باشد. امنیت بسیار زیاد، اعتماد مردم به دولت و دیگر ارگان های این کشور، سطح بالای آموزش و حمایت بسیار زیاد دولت از نظام پزشکی و کادر درمانی و بالا بودن حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک نشان می دهد که کشور دانمارک یک انتخاب بسیار مناسب برای پزشکان و پرستاران به شمار می رود. همان طور که ذکر شد کادر درمان در دانمارک از حقوق و مزایایی بالایی برخوردار هستند و در ادامه به صورت دقیق به بررسی حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک می پردازیم.

  • محدوده حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک:

    پرستاری که در دانمارک به کار مشغول می باشد به صورت میانگین در هر سال 382000 کرون دانمارک (DKK) که معادل 50.000 یورو می باشد کسب درآمد می نماید. محدوده ی حقوق در پایین ترین حالت به صورت میانگین  195000 کرون (DKK) معادل 26000یورو و در بالا ترین حالت به صورت میانگین 588000کرون (DKK) معادل 78500 یورو می باشد.

  • حقوق متوسط

    حقوق متوسط پرستاران در دانمارک 374000 کرون (DKK) در هر ماه می باشد که این نشان دهنده این موضوع می باشد که در دانمارک 50% از پرستاران کمتر از 374000 کرون (DKK) درآمد دارند و 50% از پرستاران بالا تر از این مبلغ حقوق در یافت می نمایند.

نمودار حقوق پرستاران در دانمارک

همانطور که در نمودار در تصویر بالا مشهاده می کنید نزیک ترین درصد ها به 50% حقوق 25% و 75% می باشد. به این معنی می باشد که فقط 25% از پرستاران در دانمارک حقوق پایین تر از 256000کرون(DKK) دریافت می کنند و این در حالی می باشد که 75% پرستاران در دانمارک حقوقی بالاتر از 256000 کرون(DKK) دریافت می کنند. همچنین مطابق با نمودار 75% درصد از پرستاران حقوقشان کمتر از 472000 کرون(DKK) می باشد و این در حالیست که تنها 25% از پرستاران بیشتر از 472000 کرون(DKK) درآمد دارند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در دانمارک:

به بازار کار در صورتی که تجربه ای نداشته باشد حداقل حقوق و درآمد را کسب می کند اما هر چقدر تجربه کاری بیشتر شود از حقوق و مزایای بالاتری بهره مند می شود. پس می توان گفت جهت افزایش حقوق و درآمد تجربه داشتن بی شک از دلایل اصلی می باشد. قطعا با بالا رفتن سن کاری و تجربه نیروی کار، میزان حقوق دریافتی نیز افزایش خواهد یافت و قطعا افزایش تجربه در شغل پرستاری نیز باعث افزایش حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک می گردد. در این قسمت برای شما عزیزان به تفکیک و با نمودار، به بررسی افزایش حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک با توجه به هر سال تجربه خواهیم پرداخت:

نمودار تاثیر تجربه بر حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در دانمارک:

مهم ترین موضوع و اصل جهت ورود به کار پرستاری داشتن تحصیلات عالی می باشد. تنها افرادی این امکان را دارند تا در قالب یک پرستار در کشور دانمارک به کار مشغول شوند که در رشته و تخصص پرستاری موفق به اخذ مدرک معتبر دانشگاهی شده باشند و این موضوع در تمام دنیا به همین صورت می باشد. تمامی پرستار ها از این موضوع اطلاع دارند که هر چه مدرک دانشگاهی در سطوح بالاتری باشد حقوق دریافتی نیز بیشتر خواهد بود و این موضوع در کشور دانمارک نیز قابل مشاهده می بشد. اما حال این سوال برای ما پیش می آید که حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک با سطح تحصیلات دانشگاهی بالا به چه مقدار می تواند به حقوق پرستاران بی افزاید؟ در ادامه این بخش ما به بررسی دقیق حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک به تفکیک مدرک دانشگاهی خواهیم پرداخت:

پرستارانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی می شوند متوسط حقوقشان 269000 کرون(DKK) در طول یک سال می باشد

پرستارانی که موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته پرستاری می شوند به صورت میانگین در شرایط برابر با یک پرستار با مدرک لیسانس 478000 کرون حقوق دریافت می کند. که این مقدار 77% بیشتر از حقوق یک پرستار با مدرک لیسانس می باشد.

حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در دانمارک:

به طور کلی عوامل مختلفی در افزایش حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک نقش دارد و می توان گفت رشد و افزایش حقوق در هیچ کدام از پرستاران در دانمارک به یک شکل نمی باشد. عواملی متعدد و مختلفی مانند بالا رفتن تجربه کاری، تخصص در زمینه شغلی و ارائه مدارک معتبر دانشگاهی در هنگام کار از اصلی ترین عوامل افزایش حقوق می باشند. از دلایل مهم دیگر که ممکن است به افزایش حقوق یک پرستار کمک کند می توان به میزان سهم نیروی کار در رشد و موفقیت مجموعه اشاره نمود. این مقاله توسط تیم آی تی و گروه تدوین موسسه حقوقی ملک پور تهیه و جمع آوری شده است و هر گونه استفاده از آن شرعاً حرام و خلاف مقررات می باشد. به صورت کلی روند افزایش حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک هر 17 ماه یک بار اتفاق می افتد و در هر باز نزدیک به 10% از کل حقوق افزایش خواهد داشت. اما متوسط افزایش سالیانه ملی در دانمارک در هر 15 ما 9% درصد می باشد.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در دانمارک:

در هر شغل و تخصصی که افراد به عنوان نیروی کاری مشغول به فعالیت می باشند، به نیرو های که شرایط بهتری از نظر انجام کار دارند و در رشد و پیشرفت کار تاثیر به سزایی دارند و کمک به پیشرفت اقتصادی مجموعه می کنند برای ایجاد دلگرمی در نیروی برتر و ایجاد حس رقابت در نیرو های دیگر به آن نیرو عموماً پاداش اعطا می شود. این موضوع بیشتر در مشاغلی دیده می شود که سود دهی بالایی داشته باشند. به صورت کلی در مشاغلی مانند پرستاری که هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی فعالیت دارند، اعطای پاداش کمتر دیده می شود و در اکثر کشور های اروپایی در طول سال تنها درصد کمی از پرستاران مزایا و پاداش دریافت نموده اند. در کشور دانمارک این موضوع شدت کمتری دارد به طوری که در سال گذشته 30 درصد از پرستار ها پاداش و مزایا در یافت نموده اند و 70 درصد از آن ها هیچ گونه پاداشی دریافت نکرده اند. 1 تا 3 درصد حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک به عنوان پاداش در نظر گرفته می شود.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در دانمارک:

تا این قسمت از مقاله به بررسی عوامل افزایش حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک مانند تجربه، مدرک تحصیلی و .. پرداختیم. این موارد از مهم ترین عوامل جهت افزایش حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک می باشند اما سایر عواملی نیز وجود دارند که با افزایش حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک رابطه مستقیم دارند: مانند جنسیت، شهر محل کار و خصوصی یا دولتی بودن موسسه محل فعالیت پرستار. که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

جنسیت:

دانمارک از جمله کشور های می باشد که در آن به برابری بین زن و مرد اهمیت ویژه ای داده می شود، که نشان از سطح بالای فرهنگ اجتماعی این کشور می باشد. اما این مساله در مسائلی مانند حقوق و درآمد در بعضی از مشاغل دیده می شود که در شرایط برابر ممکن است گاهاً حقوق خانم ها بالاتر و یا برعکس این مورد باشد. در شغل پرستاری در دانمارک مانند بیشتر کشور های اتحادیه اروپا حقوق خانم ها در یک شرایط برابر کاری 4% از حقوق آقایان بالاتر می باشد.

موسسات خصوصی و دولتی:

 در کشور دانمارک پرستاران هم در موسسات دولتی و هم در مراکز خصوصی می توانند به کار پرستاری مشغول شوند. نیروی کار پرستار در کشور دانمارک نیز مانند اکثر کشور های سطح اول اروپا در مراکز دولتی حقوق بالاتری نسبت به مراکز خصوصی دریافت می نمایند و میزان حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک در بخش دولتی 6% بالاتر از مراکز خصوصی می باشد.

شهر محل کار:

 مسلماً در شهر های بزرگ و یا پایتخت هر کشور، میزان درآمد و وضعیت اقتصادی نسبت به شهر های کوچک تر و کم جمعیت تر بالاتر می باشد. به عنوان مثل میزان حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک در شهر کپنهاگ پایتخت این کشور به مراتب بالا تر از شهر های دیگر در دانمارک می باشد. میزان درآمد پرستاران در کپنهاگ پایتخت دانمارک 412000 کرون به صورت متوسط می باشد.

شهر متوسط درآمد
اسلو 494،000 NOK
استاوانگر 459،000 NOK
ترومسو 436،000 NOK
تروندهایم 469،000 NOK

هزینه های زندگی در دانمارک:

پرستاران متقاضی به مهاجرت کاری به دانمارک پس از بررسی موارد مربوط به میزان حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک و اطلاع از حقوق پرستاران در این کشور باید به بررسی میزان هزینه های زندگی در این کشور زیبا بپردازند تا با مقایسه درآمد و هزینه ها متوجه این موضوع شوند که ایا دانمارک کشور مناسبی برای مهاجرت کاری به شمار می آید یا خیر. در ادامه به بررسی برخی از هزینه های زندگی در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک پرداخته ایم.

هزینه مقدار کالا
6 یورو 1 کیلو گوشت
3.90 یورو 1 کیلو مرغ
1 یورو 1 کیلو برنج
2.46 یورو 500 گرم نان
5.45 یورو 1 کیلو پنیر
1.23 یورو 1 کیلو پرتقال
1.15 یورو 1.5 لیتر آب معدنی
0.14 یورو هر دقیقه مکالمه با موبایل
27 تا 43 یورو 1 ماه اینترنت با سرعت 60 مگ نا محدود
3.20 یورو یک طرفه بلیط وسایل عمومی حمل و نقل
3.22 یورو قیمت هر کیلومتر قیمت هر کیلومتر تاکسی
5.48 یورو لیتر 1 بنزین

نوع مسکن هزینه 
اجاره آپارتمان یک خواب – مرکز شهر 935 تا 1.736 یورو
اجاره آپارتمان سه خواب – مرکز شهر 1.869 تا 3.338 یورو
اجاره آپارتمان یک خواب – خارج از مرکز شهر 667 تا 1.469 یورو
اجاره آپارتمان سه خواب – خارج از مرکز شهر 1.335 تا 2.403 یورو
قیمت هر متر مربع جهت خرید آپارتمان – مرکز شهر 496 تا 731 یورو
قیمت هر متر مربع جهت خرید آپارتمان – خارج از مرکز شهر 347 تا 496 یورو
حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک، بررسی هزینه های زندگی در این کشور، دلایل افزایش حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک مانند تجربه، تحصیلات، جنسیت و دیگر مسائلی که در افزایش حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک نقش دارند را در این مقاله به طور تخصصی مورد بررسی قرار دادیم. دانمارک کشوری زیبا در شمال اروپا می باشد که به دلیل شرایط بسیار عالی که برای کادر درمان در نظر گرفته هر ساله افراد زیادی به این کشور برای ورود به کار پرستاری اقدام می نمایند. دانمارک که لقب شاد ترین کشور جهان را دارد با سطح بسیار بالای رفاه اجتماعی، امنیت شغلی، نرخ بیکاری پایین و .. به یکی از محبوب ترین مقاصد در اروپا تبدیل گردیده. موسسه حقوقی ملک پور با داشتن تخصص و سابقه طلایی در امور مهاجرت به شما عزیزان کمک می نماید تا مهاجرتی بی دغدغه و آسان داشته باشید. می توانید با برقراری تماس با موسسه به صورت رایگان به مشاوره مهاجرتی بپردازید. در صورت وجود هر گونه سوال و یا پیشنهاد می توانید در قسمت پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک

✅حقوق پرستاران در دانمارک به صورت میانگین چقدر می باشد؟

متوسط حقوق پرستاران در دانمارک به صورت میانگین 382000 کرون معادل 50.000 یورو می باشد.

✅محدوده حقوق پرستاران در دانمارک به صورت میانگین چقدر است؟

محدوده حقوق پرستاران در دانمارک در پایین ترین حالت 195000 کرون معادل 26000 یورو می باشد و در بالاترین حالت خود به  88000 کرون معادل 78500 یورو می باشد

✅تفاوت حقوق پرستاران زن نسبت به پرستاران مرد در دانمارک چه مقدار است؟

در کشور دانمارک پرستاران زن 4درصد حقوق بالاتری نسبت به پرستاران مرد دریافت می کنند.

✅تفاوت حقوق پرستاران در کشور دانمارک با توجه به مدرک تحصیلی چه مقدار است؟

پرستارانی که در کشور دانمارک با مدرک لیسانس مشغول به کار می باشند 77 درصد حقوق کمتری نسبت به پرستاران با مدرک فوق لیسانس دریافت می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *