حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایتالیا
  • حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در ایتالیا
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در ایتالیا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در ایتالیا
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در ایتالیا
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در ایتالیا
  • هزینه های زندگی در ایتالیا
  • حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا

حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا، تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا، شرایط مهاجرت پرستار به ایتالیا، عوامل تاثیرگذار و مواردی که باعث افزایش و تعیین حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا می شود را سعی داریم در این مقاله به صورت تخصصی و علمی مورد بررسی قرار دهیم. ایتالیا از کشور های جنوب مرکزی قاره اروپا و در زمینه تولید ناخالص داخلی در رتبه هشتم دنیا قرار گرفته است. ایتالیا از جمله کشور های می باشد که درخواست زیادی برای مهاجرت به آن وجود دارد. موسسه حقوقی ملک پور(ملک پور ایتالیا) با تخصص در زمینه مهاجرت و با در اختیار داشتن بهترین مشاورین و وکلای مهاجرتی به شما عزیزان خدماتی بی نظیر را ارائه می نماید. شما می توانید با برقرار کردن تماس با موسسه به صورت رایگان از به روز ترین اطلاعات مهاجرتی آگاه شوید و در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا اطلاعات به دست آورید. همچنین این امکان وجود دارد تا به بررسی شرایط مهاجرتی خود بپردازید.

شرایط عمومی کار در ایتالیا:

ایتالیا کشوری در جنوب اروپای مرکزی می باشد. شبه جیره ایتالیا، جزیره سیسیل و جزیره ساردنی 3 جزیره تشکیل دهنده ایتالیا می باشند. دو کشور سان مارینو و واتیکان نیز در خاک ایتالیا واقع شده اند. ایتالیا از اعضای اتحادیه اروپا  می باشد. شهر زیبا و با قدمت رم که تمدن چندین هزار ساله دارد پایتخت ایتالیا می باشد. میلان، ونیز و ناپل از دیگر شهر های زیبا و مهم کشور ایتالیا به شمار می روند. کشور ایتالیا در رتبه هشتم در زمینه تولید ناخالص داخلی در سطح جهان می باشد. زبان ایتالیایی زبان رسمی مردم در ایتالیا می باشد و واحد پول در این کشور مانند اکثر کشور های اروپا یورو می باشد. ایتالیا مانند اکثریت کشور های اروپا با کمبود نیروی پرستار مواجه است و این موضوع می تواند کشور ایتالیا را به یکی از انتخاب های اصلی برای مهاجرت پرستاران تبدیل کند. در ادامه به بررسی مسائل مختلفی در خصوص حقوق و درامد پرستاران در ایتالیا می پردازیم تا متوجه این موضوع شویم که آیا ایتالیا می تواند انتخاب مناسبی باشد.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا:

با توجه به کمبود نیروی پرستار در کشور ایتالیا و با بالا رفت جمعیت مسن در این کشور، فرصتی مناسب برای مهاجرت پرستاران به این کشور وجود آمده است. متقاضیان با بررسی جوانب و مسائل گوناگون می توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. یکی از مهم ترین مسائل که قبل از مهاجرت پرستار به ایتالیا ، بررسی حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا می باشد. با بررسی موضوع حقوق پرستاری در ایتالیا  می توان متوجه این موضوع شد که آیا ایتالیا مقصد مناسبی برای مهاجرت می باشد یا خیر. در ادامه با بررسی مسائل مربوط به حقوق پرستاری در ایتالیا با ما همراه باشید:

  • حداقل، متوسط و حداکثر حقوق پرستاران در ایتالیا:

    نیروی پرستاری که در ایتالیا کار می کند معمولاً سالانه حدود 34600 یورو درآمد کسب می کند. محدوده حقوق پرستاران در ایتالیا از 16900 یورو در حداقل حالت تا بالاترین میزان حقوق 54000 یورو می باشد.

  • حقوق متوسط:

    میانگین حقوق یک پرستار در ایتالیا 35300 یورو در سال می باشد. به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان پرستار در ایتالیا  کار می کنند کمتر از 35،300 یورو درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 35300 یورو درآمد دارند.

نمودار حقوق پرستاران در ایتالیا

درصد ها:

درصد های 25 و 75 دو مقداری هستند که نزدیک ترین درصد ها به میانه می باشند. همان گونه که در تصویر بالا می بینید 25% از پرستاران در ایتالیا حقوقی کمتر از 23500 یورو برای یک سال کار پرستاری دریافت می نمایند و این در حالی می باشد که 75% از پرستاران حقوقی بالاتر از این میزان دریافت می نمایند. در ادامه می بینید که تنها 25 درصد از پرستاران حقوقی بالاتر از45500 یورو درآمد دارند و 75% از جمعیت پرستاران در ایتالیا حقوقی کمتر از 45500 یورو دریافت می نمایند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در ایتالیا:

از مهم ترین مسائل در هر کار و هر شغلی که باعث می شود نیروی کار راحتر و با شرایط بهتری وارد بازار کار شود و توسط کارفرمایان استخدام شود، داشتن تجربه می باشد. این موضوع در تمام مشاغل در سراسر دنیا وجود دارد و هر کارفرما این تمایل را دارد تا نیروی را استخدام نماید که دارای تجربه بالاتری باشد. داشتن تجربه کاری علاوه بر اینکه رضایت کارفرما را به دنبال دارد باعث میگردد تا حقوق و درآمد نیروی کار بالاتر باشد و تجربه باعث بالا رفتن حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا می شود. در ادامه این مطالب برای شما عزیزان نموداری از میزان حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا بر اساس تجربه را قرار داده ایم که با مشاهده آن می توانید متوجه شوید که هر سال تجربه پرستاران در ایتالیا چه تاثیری در میزان حقوق آن ها خواهد گذاشت.

تاثیر تجربه بر درآمد پرستاران در ایتالیا

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در ایتالیا:

گفتیم که تجربه داشتن از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات جهت افزایش و تعیین حقوق در کار پرستاری می باشد. اما پرستاران در صورتی این امکان را دارند تا وارد بازار کار شوند که در رشته پرستاری به تحصیل پرداخته باشند و موفق به اخذ مدرک در رشته پرستاری از دانشگاه شده باشند. همچنین جهت مهاجرت پرستار به ایتالیا داشتن مدرک فارغ التحصیلی دانشگاهی در رشته پرستاری از الزامات می باشد و پرستارانی که تمایل دارند به ایتالیا مهاجرت کنند باید حداقل مدرک لیسانس پرستاری را ارائه نمایند. همچنین پرستارانی که در سطح دانشگاهی موفق به اخذ مدارک بالاتر می شوند هنگامی که وارد کار پرستاری می شوند از حقوق و درآمد بالاتری برخوردار می شوند که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. پرستارانی که در کشور ایتالیا با مدرک لیسانس پرستاری وارد کار می شوند برای یک سال کار پرستاری در ایتالیا حقوق و درآمدی معادل با 25100 یورو دارند و این در حالی می باشد که پرستارانی که با مدرک فوق لیسانس وارد بازار کار در ایتالیا می شوند از 61% حقوق بیشتری نسبت به پرستاران با مدرک لیسانس دریافت می کنند و برای یک سال کار پرستاری  حقوقی معادل با 40300 یورو دریافت می کنند.

تاثیر تحصیلات بر درآمد پرستاران در ایتالیا

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در ایتالیا:

پرستاران و نیرو های کاری که به امید ساختن اینده ای روشن و پیشرفت تمایل به مهاجرت به ایتالیا و کار پرستاری در این کشور را دارند باید قبل از هر گونه اقدام جهت مهاجرت به ایتالیا به بررسی و تحقیق در خصوص مسائل مختلفی بپردازند تا بتوانند با خیالی آسوده و آرام ایتالیا را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب کنند. از مهم ترین مسائلی که پرستاران باید به بررسی آن بپردازند میزان رشد حقوق پرستاران در کشور ایتالیا می باشد. شاید برای متقاضیان این سوال پیش بیاید که حقوق یک پرستار در طول یک سال چند بار افزایش دارد و میزان افزایش حقوق چه مقدار می باشد؟ به صورت کلی در اکثر کشور ها شغل های که تحت نظر دولت و  اداره کار مشغول به فعالیت می باشند با گذشت یک مدت زمان مشخص مقدار مشخصی به حقوق نیرو ها اضافه می گردد، این افزایش حقوق که  تحت عنوان افزایش سالانه ملی حقوق شناخته شده می باشد در کشور ایتالیا برای پرستاران در هر 19 ماه 9درصد افزایش حقوق سالانه در نظر گرفته شده  که این میزان در مشاغل دیگر در هر 17 ماه 8 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در ایتالیا:

 دریافت پاداش و مزایا برای هر نیروی کار یک اتفاق خوشحال کننده و خوب می باشد. در هر کاری نیرو ها کاری تمام تلاش خود را می کنند تا به عالی ترین شکل ممکن کار خود را انجام دهند، تا از سمت کارفرمای خود پاداش و مزایا دریافت کنند، این پاداش و تشویق می تواند ترفیع درجه باشد یا افزایش حقوق نیرو باشد. این افزایش حقوق و درآمد در تمام کار ها و مشاغل وجود دارد و در تمام دنیا دیده می شود اما این امکان وجود دارد تا در بعضی از شغل ها به دلیل بالاتر بودن میزان درآمد و سود دهی مجموعه بالاتر باشد و در بعضی از مشاغل کمتر باشد. در شغل پرستاری به دلیل بالا بودن تعداد نیرو ها در سراسر کشور و هم چنین قرار نداشتن در چرخه اقتصادی، میزان پاداش و مزایا به نسبت کمتر از دیگر مشاغل در ایتالیا می باشد. در سال گذشته حدود 32 درصد از پرستاران در ایتالیا اعلام نموده اند که حقوق و مزایا دریافت نموده اند و 68 درصد از پرستاران در ایتالیا پاداشی دریافت نکرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در ایتالیا:

در مطالب آورده شد که سطح تحصیلات یک پرستار و میزان تجربه آن، به عنوان اصلی ترین عناوین و عناصر در بالارفتن حقوق و مشخص شدن حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا به صورت مستقیم تاثیر دارند. گفتیم که میزان افزایش حقوق سالانه ملی در ایتالیا در هر 19 ماه 9 درصد می باشد که به حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا اضافه می گردد. مسائلی دیگری وجود دارد که که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رشد حقوق و درامد پرستاران تاثیر دارند که در اینجا قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم:

  • تاثیر جنسیت در رشد حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا:

    نیروهای خانم که در کشور ایتالیا مشغول به کار پرستاری می باشند برای هر سال کار در این کشور حقوقی معادل با 35500 یورو دریافت می نمایند و این میزان حقوق برای پرستاران آقا در شرایط برابر 33500 یورو می باشد و به این معنی است که پرستاران زن در ایتالیا 6درصد از حقوق و مزایای بالاتری نسبت به پرستاران مرد برخوردار هستند.

  • تاثیر کار در موسسات دولتی و خصوصی بر میزان حقوق در ایتالیا :

    پرستارانی که در بیمارستان ها و مراکز دولتی در ایتالیا مشغول به کار می باشند برای یک سال کار حقوقی معادل با 44800 یورو دریافت می کنند و این مقدار 5% از پرستارانی که در مراکز خصوصی در ایتالیا کار می کنند بالاتر می باشد.

  • کار در شهر های مختلف ایتالیا و تاثیرات آن بر روی حقوق:

    در همه جای دنیا و در تمام مشاغل، افرادی که در شهر های بزرگ و پایتخت به کار مشغول هستند به دلیل بالاتر بودن جمعیت و کار بیشتر حقوق و درآمد بیشتری نسبت به شهر های کوچک تر دارند. در جدول زیر تفاوت حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا را نسبت به شهر های مختلف قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
بولونیا 34200 یورو
کاتانیا 33400 یورو
میلانو 36800 یورو
ناپل 38500 یورو
رم 38800 یورو
پالرمو 34600 یورو
پارما 32500 یورو
تریست 33500 یورو
جنوا 36200 یورو
تورینو 36،500 یورو

هزینه های زندگی در ایتالیا:

از عناوین و موارد دیگری که قبل از مهاجرت پرستار به ایتالیا باید مورد بحث و بررسی قرار بدهیم و در کنار حقوق پرستاری در ایتالیا از مهم ترین مسائل قابل بررسی می باشد، تحقیق در خصوص هزینه زندگی پرستاران در ایتالیا می باشد. با بررسی هزینه های زندگی در ایتالیا و بررسی حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا می توان با یک جمع بندی به این نتیجه رسید که آیا ایتالیا کشوری مناسب برای مهاجرت نیروی پرستار می باشد یا خیر، و یا با حقوق پرستاری در ایتالیا امکان گذراندن زندگی وجود دارد؟ این مقاله و سایر مقالاتی که در سایت های موسسه حقوقی ملک پور(ملک پورایتالیا) مطالعه می نمایید، توسط تیم مشاور و تیم آی تی موسسه ملک پور نگارش و تهیه و تدوین شده است و هر نوع استفاده از آن ها شراعاً حرام و از نظر قانونی نیز خلاف محسوب می شود.. در اینجا در یک جدول به بررسی هزینه برخی از اجناس در شهر میلان پرداخته ایم:

هزینه مقدار کالا
3.81 EURO 1 لیتر شیر
5.63 EURO 1 کیلو پنیر
7.18 EURO 1 کیلو گوشت قرمز
4.17 EURO 1 کیلو مرغ
2.69 EURO 12 عدد تخم مرغ
0.72 EURO 1 کیلو پرتغال
0.67 EURO 1 کیلو موز
0.70 EURO 1کیلو سیب
0.32 EURO 1.5 لیتر آب معدنی
15 EURO یک وعده-ارزان رستوران
5.69 EURO 1 لیتر بنزین
1.70 EURO 1 طرفه بلیط حمل و نقل محلی
2.66 EURO هر کورس تاکسی
29.46 EURO 1 ماه اینترنت
162 EURO 1 ماه(آپارتمان 80 متری) قبض آب، برق، گاز، شارژ ساختمان
0.20 EURO هر دقیقه مکالمه موبایل
35 EURO یک ماه باشگاه ورزشی
نوع قیمت
اجاره اپارتمان—(یک خوابه مرکز شهر) 600 EURO
اجاره آپارتمان—(یک خوابه -خارج از مرکز شهر) 392 EURO
اجاره آپارتمان—(سه خوابه -مرکز شهر) 1162 EURO
اجاره آپارتمان—(سه خوابه -خارج از مرکز شهر) 780 EURO
خرید آپارتمان—(هر متر مربع- مرکز شهر) 287 EURO
خرید آپارتمان- (هر متر مربع- خارج از مرکز شهر) 157 EURO
حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا، تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا، شرایط مهاجرت پرستار به ایتالیا، عوامل تاثیرگذار و مواردی که باعث افزایش و تعیین حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا می شود، میزان پاداش و مزایا برای پرستاران در ایتالیا و دیگر مسائل مربوط به حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا را مورد بررسی و بحث قرار دادیم. ایتالیا از مهم ترین کشور های اتحادیه اروپا و همچنین از زیبا ترین کشور های جهان به شمار می رود. این کشور با مساله بیکاری مواجه است اما در بخش مراقبت های بهداشتی به نیروی پرستار نیاز مبرم دارد و متقاضیان این شانس را دارند تا با بررسی کل شرایط ایتالیا را به عنوان مقصدی برای کار انتخاب نمایند. موسسه حقوقی ملک پور(ملک پور ایتالیا) با تخصص در زمینه مهاجرت و با در اختیار داشتن بهترین مشاورین و وکلای مهاجرتی به شما عزیزان خدماتی بی نظیر را ارائه می نماید. شما می توانید با برقرار کردن تماس با موسسه به صورت رایگان از به روز ترین اطلاعات مهاجرتی آگاه شوید و در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا اطلاعات به دست آورید. همچنین این امکان وجود دارد تا به بررسی شرایط مهاجرتی خود بپردازید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در ایتالیا

✅حداقل حقوق  و حداکثر حقوق پرستاران در ایتالیا چه مقدار می باشد؟

پرستاران در ایتالیا در پایین ترین میزان حقوق برای هر سال کار 16900 یورو دریافت می کنند و در بالاترین میزان حقوق 54000 یورو حقوق دریافت می نمایند.

✅میزان افزایش سالانه ملی حقوق در ایتالیا در هر چند ماه یک بار اتفاق می افتد و به چه مقدار است؟

میزان افزایش حقوق در هر 19 ماه اتفاق می افتد و مقدار 9 درصد به حقوق پرستاران اضافه می گردد.

✅ تفاوت حقوق پرستاران با مدرک لیسانس و فوق لیسانس در ایتالیا چه مقدار می باشد؟

پرستاران با مدرک فوق لیسانس در ایتالیا 61 درصد حقوق بالاتری نسبت به پرستاران با مدرک لیسانس دریافت می نمایند.

✅ میزان متوسط حقوق پرستاران در ایتالیا با 2 تا 5 سل تجربه چه مقدار است؟

پرستاران با 2 تا 5 سال تجربه برای هر سال کار پرستاری در ایتالیا 25800 یورو دریافت می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *