حقوق و درآمد مشاغل در هلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در هلند
  • حقوق و درآمد مشاغل در هلند
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در هلند
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در هلند
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در هلند
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در هلند
  • مزایا و پاداش های مشاغل در هلند
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در هلند
  • هزینه های زندگی در هلند
  • حقوق و درآمد مشاغل در هلند و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد مشاغل در هلند✅ هزینه زندگی در هلند ✅جذب نیروی کار در هلند

حقوق و درآمد مشاغل در هلند و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در هلند، شرایط کار در هلند برای ایرانیان و تمامی عوامل تاثیر گذار بر روند حقوق و درآمد مشاغل در هلند را مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهیم داد. اگر قصد مهاجرت به کشور زیبای هلند را دارید، قطعاً با سوالاتی رو به رو خواهید شد. میزان حقوق و درآمد مشاغل در هلند چگونه است؟ عوامل موثر بر دستمزدها در هلند چه هستند؟ هزینه زندگی در هلند به چه میزان است؟ محدوده درآمد در هلند چقدر است؟ ما را در این نوشتار همراهی کنید، زیرا در ادامه این مقاله به تمام سوالات شما در رابطه با حقوق و درآمد مشاغل در هلند خواهیم پرداخت. اگر متقاضی مهاجرت به کشورهای خارجی می باشید، می توانید تمامی مقالات مربوطه را در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور مطالعه کنید و اطلاعات بسیاری در زمینه مهاجرت به کشورها کسب نمایید. همچنین می توانید با مشاورین حاذق و مخبر این موسسه تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در هلند:

کشور هلند در کنار شمال غربی قاره اروپا و دریای سواحل دری شمال قرار دارد. هلند با داشتن یک اقتصاد شکوفا و توسعه یافته با نرخ بیکاری کم و تولید ناخالص داخلی، حضور چشمگیر مالی منطقه ای و جهانی را ایجاد کرده است. این کشور به عنوان قطب حمل و نقل تجاری به اروپا و جهان می باشد و طیف گسترده ای از شرکای تجاری بین المللی از جمله آلمان، انگلیس، فرانسه، ایالات متحده و روسیه را در اختیار دارد. برای مهاجرت به کشور هلند ویزاهای متفاوتی از جمله ویزای کار اعطا می گردد که یکی از عناوین مهم در زمینه مهاجرت به این کشور به شمار می رود. لازم به ذکر است اگر ۵ سال در کشور هلند مشغول به کار باشید و به دولت مالیات بدهید، با رعایت قوانین می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به کشور هلند را در سر می پرورانید، با ما همراه باشید تا در ادامه این نوشتار  تمامی عناوین و عوامل موثر بر حقوق و درآمد مشاغل در هلند را مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. شایان ذکر است که شرایط کار در هلند برای ایرانیان نیز با داشتن پیشنهاد کار معتبر امکان پذیر خواهد بود.

شرایط عمومی هلند درباره هلند پایتخت هلند جمعیت و مساحت هلند

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در پاسخ به یکی از کاربران سایت در خصوص کار در هلند

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در هلند:

یکی از مهم ترین مواردی که در خصوص حقوق و دستمزد باید بدان توجه ویژه نمود، حقوق ناخالص و حقوق خالص کارمندان می باشد. این دو مقدار بسیار متفاوت بوده و هنگام صحبت از حقوق شما، کار فرمایان اغلب به مبلغ ناخالص مراجعه می کنند. می توان گفت بهترین شغل در هلند شغلی است که علاوه بر پردرآمد بودن، دارای موقعیت کاری مناسب و بازار کار گسترده در این کشور باشد.

حقوق و درآمد مشاغل در هلند به شرح زیر می باشد.

متوسط حقوق در کشور هلند ۵۱۸۰ یورو در ماه

حداقل حقوق دریافتی ۱۳۵۰ یورو در ماه

حداکثر حقوق دریافتی ۲۱۳۰۰ یورو در ماه

شایان ذکر است، حقوق کارگر ساده در هلند در حداقل ممکن قرار دارد. حقوق ناخالص، کل مبلغ حقوق شما قبل از کسر مالیات و سایر گزینه ها می باشد. در جدول زیر برخی از مشاغل پر درآمد در هلند را آورده ایم.

مشاغل مورد نیاز هلند 2021
مشاوره بهداشتی و روان دامپزشک پزشک
مدیریت مالی و امور حسابداری متخصص شنوایی سنجی پزشک دندان
فیزیوتراپی کارشناسی زیست بازاریاب
مهندسی فن آوری اطلاعات مهندس آی تی معمار و مدیر طراحی
مدیریت برنامه ریزی و توسعه اطلاعات و رسانه مهندسی برق و کامپیوتر
نجاری تکنسین پزشک و دامپزشک مدیریت فروش و فروشندگی
کارشناسی منابع انسانی نیروی خدمات تدارکات، حمل و نقل

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در هلند:

امروزه افراد شاغل در زمینه‌های مشترک حقوق های متفاوتی دریافت می کنند. این امر به دلیل وجود اختلاف تحصیلات، میزان تجربیات، پایه حقوق دریافتی که در مصاحبه کاری میزان آن مشخص شده است و دیگر عوامل می باشد. یکی از عواملی که سالانه به میزان حقوق شما می افزاید میزان تجربه کار می باشد. به بیان ساده تر افرادی که ۲ الی ۵ سال در یک صنعت مشغول به کار می‌باشند ۳۲ درصد از حقوق اولیه دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند. و اگر سابقه کاری اشخاص از مرز 10 سال عبور کند، حقوق آنها دو برابر حقوق اولیه می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در هلند، نمودار زیر را ترسیم کرده ایم.

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در هلند

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در هلند:

در کشور هلند بسیاری از زنان فقط به صورت نیمه وقت کار می کنند. بنابراین آن ها درآمد کمی برای استقلال مالی دارند. بعلاوه، تعداد کمی از زنان در سمت‌های عالی اجرایی در تجارت ارتقا می یابند. دولت هلند می‌خواهد زنان را از نظر اقتصادی مستقل کرده و آن ها را تشویق کند تا از استعدادهای خود نهایت استفاده را ببرند. با این حال تبعیض جنسیتی در هلند، در زمینه کسب و کار به وضوح دیده می شود. مثلا مردان کارمند در کشور هلند ۵ درصد بیشتر نسبت به زنان کارمند دستمزد، دریافت می کنند. متقاضیان گرامی این مقاله توسط متخصصین خبره موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تدوین گردیده است. هرگونه کپی برداری از آن حرام می باشد و این موسسه هیچ گونه رضایتی ندارد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در هلند:

در کشور هلند هرچه سطح تحصیلات شما بالاتر باشد، فرصت‌های شغلی بیشتری دریافت می کنید. هلندی ها افراد بسیار روشن فکری هستند و دوست دارند دانشجویانی که دارای دانش گسترده ای در زمینه حرفه‌ خود هستند، انتخاب کنند. لازم است بدانید که، کشور هلند به دلیل برنامه های مهندسی و مدیریتی مشهور است و دانشجویان فارغ التحصیل در این زمینه را به راحتی استخدام می کند. تاثیر سطح تحصیلات و درآمد مشاغل در هلند این گونه است، که کارمندان با مدرک تحصیلی سطح بالا حقوق بیشتری نسبت به کارمندان با سطح تحصیلات کم دریافت می‌کنند. به عنوان مثال اشخاصی که دارای مدرک دکترا می‌باشند به‌ طور متوسط نسبت به اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، ۲۳ درصد حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. این روند از مدرک دیپلم شروع شده و به ترتیب لیسانس، فوق لیسانس، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و … بر میزان حقوق شما می افزاید. در ذیل این مطلب نموداری تدوین نموده ایم که نمایانگر تاثیر سطح تحصیلات بر میزان حقوق و درآمد مشاغل می باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر میزان حقوق و درآمد مشاغل در هلند

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در هلند:

در این قسمت از نوشتار به بررسی روند رشد متوسط حقوق سالانه و درآمد مشاغل در هلند و چگونگی این روند می پردازیم. در کشور هلند روند رشد متوسط حقوق سالانه را طبق فرمول (۱۲ × حقوق = افزایش نرخ × افزایش فرکانس) محاسبه می‌ کنند. افزایش متوسط حقوق کارمندان در هلند، طی یک سال (۱۲ ماه)، ۷ درصد مشاهده می‌شود. ولی به طور کلی در کشور هلند متوسط روند رشد حقوق سالانه، هر ۱۵ ماه به میزان ۹ درصد می باشد.

مزایا و پاداش های مشاغل در هلند:

پاداش، تشویق نقدی یا غیرنقدی از طرف کارفرما می باشد که اکثرا به صورت قدردانی به کارمندان پرداخت می‌شود. اگر به دنبال کار در کشور هلند می باشید فقط بر روی حقوق تمرکز نکنید، بلکه شرایط و مزایای شغلی را نیز با جزئیات بررسی کنید. از مزایای کشور هلند می توان به ساعت کار در هفته و اضافه کار، روزهای تعطیلات و تعطیلات ملی، حقوق تعطیلات، طرح بازنشستگی، اتومبیل اجاره ای، پاداش‌های عملکرد فرد در شرکت، عملکرد هدف‌ های موفقیت‌ آمیز شرکت و پاداش نقدی که در تعطیلات آخر سال پرداخت می شود، اشاره کرد.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در هلند:

هنگام بحث در مورد محدود حقوق، فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند بر میزان درآمد شما تاثیر بگذارد. تجربه مربوط به شما در صنعت، تحصیلات، موفقیت‌ های شما، موقعیت مکانی، تقاضای مهارت های شما، اندازه شرکت و برند صنعت می‌ تواند نقشی اساسی داشته باشد. توجه داشته باشید اساسی ترین عامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در هلند انتخاب منطقه زندگی از نظر اقتصاد و کار می باشد. مکان نقش مهمی در تعداد فرصت های شغلی موجود برای مهاجران دارد. شهر های بزرگی مانند آمستردام یا لاهه که بازار بزرگ تری از شرکت ها را در خود جای داده اند، در مقایسه با لیدن یا واگنیگن دارای فرصت های شغلی بیشتری هستند. به خاطر داشته باشید که در صورت واجد شرایط بودن جهت یافتن کار رزومه خود را به کارفرمایان شرکت های دولتی بفرستید زیرا همان گونه که بدان آگاهید تضمین کار در شرکت های دولتی بسیار بیشتر از شرکت های خارجی می باشد.

هزینه های زندگی در هلند:

از دیرباز تا به امروز یکی از اساسی‌ ترین مشکلات  مهاجران هزینه‌های زندگی در کشوری می باشد که  قصد مهاجرت به آن را دارند. هزینه‌ های عمومی زندگی در هلند علی رغم کیفیت غذا، مسکن، آب و برق و وسایل حمل و نقل معمولا ارزان‌تر از همتایان اروپای غربی آن است. به طور کلی هزینه های زندگی در هلند نسبت به هزینه زندگی در ایران گران بوده و متوسط هزینه ها بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن مابین ۷۵۰ الی ۱۴۰۰ یورو در ماه می باشد. در جدول زیر هزینه اقلام مورد نیاز به منظور زندگی در هلند را شرح داده ایم.

قیمت به یورو کالا
3.5 یک کیلو گرم مرغ
5.5 _ 6.5 یک کیلو گرم گوشتچرخ کرده
1.8 _ 3 سه کیلو گرم سیب زمینی
1.4 نوشابه خانواده
1.5 یک دسته کاهو
1.80 1.5 لیتر آب
7 _ 17 یک کیلو گرم پنیر(انواع مختلف)
1.72 _ 3.68 12 عدد تخم مرغ
9 _ 12 یک کیلو گرم گوشت
قیمت به یورو مسکن
1473 آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر
1105 آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر
2333 آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر
1842 آپارتمانسه خوابه در خارج از مرکز شهر
حقوق و درآمد مشاغل در هلند و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در هلند، هزینه زندگی در هلند، عوامل تاثیر گذار بر دستمزدها در هلند را در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار دادیم. همچنین در این نوشتار تمامی جزئیات مربوط به مقاله حقوق و درآمد مشاغل در هلند را توضیح دادیم. آگاه شدیم که، ویزای جستجوی کار در کشور هلند بدین گونه است که، افراد فارغ التحصیل تا یک سال می توانند در این کشور به جستجوی کار بپردازند. علاوه بر این دریافتیم که کشور هلند نرخ بیکاری پایینی دارد و پذیرای افرادی می باشد که از کارفرمایان هلندی پیشنهاد کاری دریافت کرده‌ باشند. همراهان گرامی اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید می توانید با مطالعه دیگر مقالات موسسه حقوقی ملک پور اطلاعات بیشتری کسب نمایید. همچنین می توانید جهت بررسی رزومه کاری خود، بدون پرداخت هزینه از طریق تماس با مشاورین این موسسه ارتباط بگیرید. شما خوبان می توانید سوالات ابهامی خود را در بخش پرسش و پاسخ ذکر کنید. مشاورین متخصص و کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. در صورت رضایتمندی از مقاله می توانید امتیاز 5 ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در هلند

متوسط درآمد در هلند چقدر است؟

متوسط درآمد در هلند ۵۱۸۰ یورو در ماه می باشد.

✅هزینه زندگی در هلند به چه میزان می باشد؟

متوسط هزینه زندگی در هلند مابین ۷۵۰ الی ۱۴۰۰ یورو در ماه می باشد

✅آیا اخذ اقامت دائم در هلند از طریق کار امکان پذیر است؟

بله. در صورت کار در هلند به مدت 5 سال و پرداخت مالیات، با رعایت قوانین می توان اقامت دائم این کشور را اخذ کرد.

✅آیا جذب نیروی کار در هلند برای ایرانیان ممکن می باشد؟

بله. در صورت داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای هلندی می توانی در این کشور شاغل شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *