حقوق و درآمد مشاغل در قبرس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در قبرس
  • حقوق و درآمد مشاغل در قبرس
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در قبرس
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در قبرس
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در قبرس
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در قبرس
  • مزایا و پاداش های مشاغل در قبرس
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در قبرس
  • هزینه های زندگی در قبرس
  • حقوق و درآمد مشاغل در قبرس و سخن پایانی
حقوق و درآمد مشاغل در قبرس

حقوق و درآمد مشاغل در قبرس و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در قبرس، هزینه زندگی در قبرس، معایب زندگی در قبرس و عوامل تاثیر گذار بر حقوق و درآمد مشاغل در قبرس را در این مقاله به تحریر در می آوریم. شاید شما هم به هنگامی که قصد مهاجرت داشته باشید، چنین سوالاتی افکار شما را درگیر کنند. حقوق و درآمد مشاغل در قبرس چگونه می باشد؟ هزینه زندگی در قبرس به چه میزان می باشد؟ معایب زندگی در قبرس چیست؟ شما عزیزان می توانید تا پایان این مقاله علاوه بر مطلع شدن از قوانین کار در قبرس ، به تمامی سوالات خویش پاسخ علمی دریافت نمایید. شما خوبان این امکان را دارا می باشید، علاوه بر مطالعه این مقاله، دیگر مقالات علمی ما را در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور مطالعه و بر سطح اطلاعات خود بیافزایید. همچنین شما متقاضیان گرامی می توانید با برقرار کردن تماس با کارشناسان این موسسه از مشاوره علمی و رایگان بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در قبرس:

همان گونه که می دانید استخدام در قبرس برای کار و درآمد در قبرس، همگی دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد، که یک فرد می تواند جهت کار در قبرس با اخذ ویزای کاری این کشور، اقدام به مهاجرت کاری نماید. اما بهتر است تا پرداختن به دیگر مسائل حقوقی این کشور، کمی با کشور قبرس آشنایی داشته باشید. قبرس واقع شده در شرق مدیترانه و کشوری جزیره ای است که شهر وسیع و زیبایی را به عنوان پایتخت خود برگزیده است. این شهر زیبا نیکوزیا نام دارد. مردمان قبرس به دو زبان ترکی و یونانی صحبت می نمایند، ولی زبان انگلیسی هم در آن رایج می باشد. و لازم است بدانید، این کشور به دو بخش عظیم قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شده می باشد که بخش جنوبی آن بخش اروپایی را تشکیل داده و یونانی نشین است و بخش شمالی آن ترک نشین. نمودار نرخ بیکاری در قبرس را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در قبرس

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی در خارج از کشور

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در قبرس:

همان گونه که در متون فوق اشاره کردیم، اشخاص جهت استخدام در قبرس برای کار، نیازمند دریافت دعوت نامه شغلی از سوی کشور قبرس و ملزم به اخذ ویزای کاری این کشور می باشند. اما در این میان فردی که قصد دارد به کشور زیبای قبرس مهاجرت نماید، در زمینه درآمد در قبرس، به تحقیق و بررسی در این زمینه می پردازد و قصد بر این دارد تا حدودی از درآمد در قبرس اطلاع داشته باشد. در جدول زیر حقوق و درآمد برخی از مشاغل موجود در قبرس را آورده ایم. همچنین در این قسمت از متن، می توانید از لیست مشاغل پر درآمد قبرس مطلع شوید.

میزان حقوق (یورو) (ماهانه) مشاغل
950 دفتر دار
2810 خزانه دار شرکت
4400 مدیر مالی
1100 دستیار اداری
1870 مدیر دفتر
990 دبیر، منشی
2120 کارگردان هنری
1310 طراح گرافیک
2780 مهندس هوافضا
1400 مهماندار هوا پیما
2470 معمار

به صورت کل شرایط حقوق و درآمد مشاغل در قبرس به صورت لیست زیر می باشد.

  • حداقل حقوق: ۵۵۰ یورو در ماه
  • متوسط حقوق: ۲۱۶۰ یورو در ماه
  • حداکثر حقوق: ۹۶۶۰ یورو در ماه

نمودار تدوین داده شده در زیر این نوشتار روند توزیع دستمزد میان مشاغل قبرس می باشد.

نمودار توضیع حقوق مشاغل در قبرس

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در قبرس:

قطعا به هنگامی که در جستجوی کاری در کشور خود بوده اید، مشاهده کرده و در جریان می باشید که هر کار فرمایی در ابتدای کار، به این مسئله می پردازد که آیا شما عزیزان دارای تجربه کاری می باشید؟ آیا می توانید به گونه ای ماهرانه در صنعت کاری، به کار بپردازید؟ در کشور قبرس نیز علاوه بر چنین مواردی، پس از استخدام در کار، اشخاص بر اساس تجربیاتی که دارند، حقوق و درآمد بیشتری کسب می نمایند. شما همراهان محترم می توانید در نمودار و لیست زیر تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در قبرس را مشاهده نمایید.

  • 32 درصد افزایش حقوق با تجربه 2 الی 5 ساله نسبت تازه کاران
  • 36 درصد افزایش حقوق با تجربه 5 الی 10 ساله نسبت به نیرو های با 2 الی 5 سال سابقه کار
  • 21 درصد افزایش حقوق با تجربه 10 الی 15 ساله نسبت به نیرو های با 5 الی 10 سال سابقه کار
  • 14 درصد افزایش حقوق با تجربه 15 الی 20 ساله نسبت به نیرو های با 10 الی 15 سال سابقه کار
  • 9 درصد افزایش حقوق با تجربه بالای 20 ساله نسبت به نیرو های با 15 الی 20 سال سابقه کار

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در قبرس:

تا این بخش از مقاله حقوق و درآمد مشاغل در قبرس عناوین مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت به بررسی تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در قبرس می پردازیم. برخلاف تلاش‌ های که طی سال ها در کشور های جهان صورت گرفته است هنوز هم تفاوت جنسیتی را در هر کشوری می‌ توان مشاهده نمود. زیرا اکنون نیز در میان حقوق زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد که می‌ توان این تفاوت ها به عنوان تبعیض جنسیتی در نظر گرفت. در کشور قبرس حقوق زنان نسبت به مردان کمتر و حقوقی که دریافت می نمایند ۶ درصد پایین تر از حقوق آقایان می باشد.  حقوق یک زن و مرد همکار در قبرس در شرایط برابر کاری به ترتیب ۲۰۹۰ و ۲۲۲۰ یورو می باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در قبرس:

از گذشته تاکنون هر دانشجویی که بر تحصیلات خود می‌ افزاید، قصد دارد تا در شغلی مناسب به کار پرداخته و از درآمد مناسبی برخوردار شود. امر تحصیلات در هر کشوری رایج بوده و افراد در هر کجای جهان می توانند با تحصیلات عالیه در هر شغلی استخدام شوند. استخدام در قبرس نیز با مدرک تحصیلی عالیه علاوه بر راحت یافتن کار، این امکان را به اشخاص می‌ دهد تا به ازای مدرک تحصیلی که در دست دارند، حقوق و درآمد بیشتری کسب نمایند. در زیر این مطلب لیست از تأثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در قبرس ترسیم کردیم.

  • 17 درصد افزایش درآمد با مدرک تحصیلی دیپلم نسبت به بی سوادان
  • 24 درصد افزایش درآمد با مدرک تحصیلی لیسانس نسبت به دیپلم داران
  • 29 درصد افزایش درآمد با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد نسبت به کارشناسی
  • 23 درصد افزایش درآمد با مدرک دکترا نسبت به کارشناسی ارشد

نمودار زیر در رابطه با مطالب بالا می باشد.

تاثیر تحصیلات بر روند افزایش حقوق مشاغل در قبرس

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در قبرس:

تا بررسی نمودن روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در قبرس، مطالب فوق را بررسی کرده و دانستیم کار در قبرس برای اشخاص مختلف، متفاوت بوده و اشخاصی که دارای مدارک تحصیلی در سطح عالی و دارای تجربیات کاری بالا می باشند، حقوق و درآمد بیشتری کسب می نمایند. همراهان عزیز مقاله حقوق و درآمد مشاغل در قبرس و دیگر مقالات علمی موجود در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور توسط کارشناسان این موسسه به نگارش درآمده است. در نظر داشته باشید هر گونه کپی برداری از این مطالب غیر قانونی و درصورت رونوشت بدون ذکر منبع نارضایتی این موسسه پیش رو می باشد. روند رشد متوسط حقوق عاملی  می باشد که سالانه چند درصد بر حقوق مشاغل می‌ افزاید و در کشور قبرس، این روند هر ۲۸ ماه افزایش حقوق ۵ درصدی را برای کارمندان به وجو می آورد. در زیر این مطلب برای شما عزیزان نموداری تهیه و گردآوری کرده ایم که بیان کننده روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در قبرس می‌ باشد.

روند افزایش حقوق و درآمد مشاغل در قبرس

مزایا و پاداش های مشاغل در قبرس:

کسب کردن پاداش و مزایا در صنعت کاری هر کشوری نوعی عملکرد همراه با سیاست می باشد، که کار فرما پاداش نقدی به کارمندان برجسته اعطا کرده و میان آنان نوعی رقابت را به وجود می‌ آورد و سبب می‌ شود تا کارمندان جهت اخذ پاداش، کار خود را به نحو احسنت پیش ببرند. اما دیگر پاداش هایی هستند که خود کار فرما شخصاً قصد دارد تا سود به دست آمده خویش را با کارمندان خود شریک شود. در سال 2021 در کشور قبرس تنها 32 درصد از نیرو های کاری پاداش دریافت نموده اند و 68 درصد از نیرو های کاری در قبرس هیچ گونه پاداشی دریافت نکرده اند.

در ذیل این مطلب به برخی از پاداش های کشور قبرس اشاره می نماییم.

  • روند موفقیت شرکت در قرارداد ها و فروش اقلام شرکتی
  • روند موفقیت شرکت در بدست آوری سود
  • قدر دانی از زحمات در تعطیلات آخر سال

کشور قبرس علاوه بر مزایا هایی که در زندگی و کار ارائه می‌ دهد، معایبی هم دارا می باشد که به شرح لیست زیر می باشد.

معایب زندگی در قبرس:

  • از معایب زندگی در قبرس می‌ توان به کمبود فرصت های شغلی برای دانشجویان اشاره کرد که نمی‌ توانند درآمدی کافی برای زندگی با کیفیت را داشته باشند
  • بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور امکان کاریابی را برای خارجیان بسیار کاهش داده است. زیرا در این کشور کار فرمایان در ابتدا افراد بومی را به کار دعوت می نمایند.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در قبرس:

از عوامل دیگری که علاوه بر تحصیلات و تجربیات فردی اشخاص بر درآمد آن ها می‌افزاید را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.، می توان چنین بیان کرد که کشور قبرس دارای شراکت و صنایعی می باشد که دولتی بوده و میزان حقوق و دستمزد در آن برای کارمندان ۱۸ درصد بیشتر از بخش‌ های خصوصی می باشد. علاوه بر این متقاضیانی که قبل از اقدام به مهاجرت، در مورد این کشور و شهر های آن به بررسی پرداخته باشند، در جریان خواهند بود که برخی از شهر های قبرس دارای اقتصاد بالاتری از دیگر شهر ها می‌باشد و شهروندان چنین مناطقی، ترجیح می‌ دهند در این ایالت های پر جمعیت، با توان اقتصاد بالا به کار بپردازند. زیرا توان پرداخت دستمزد در این شهر ها بالا می باشد.

 به عنوان مثال سه شهر قبرس را که از نظر میزان درآمد متفاوت می‌باشند مقایسه می نماییم.

  • لارناگا: ۱۹۰۰ یورو
  • نیکوزیا: ۲۰۸۰ یورو
  • لیماسول: ۲۲۵۰ یورو

هزینه های زندگی در قبرس:

دغدغه های بسیاری که متقاضیان زندگی در قبرس دارند،  میزان هزینه زندگی در قبرس برای آنان می باشد. متقاضیان می توانند برای اطلاع حدودی از هزینه‌ ها و مخارج در قبرس به بررسی این قبیل مسائل قبل از مهاجرت بپردازند. و از قیمت های اجناس، اجاره، اقلام خوراکی و به‌ طور کلی اطلاعاتی از ضروریات زندگی در قبرس به دست بیاورند. هزینه زندگی در قبرس در شهر لیماسول برای یک خانواده ۴ نفره و به غیر از هزینه‌ های مسکن ۲۷۳۶ یورو است که برای هر شخص میزان هزینه ها حدود ۷۷۵ یورو در یک ماه می باشد. در ادامه برای آگاهی بیشتر از هزینه ها در قبرس، جدولی از ضروریات و اجاره در این شهر را آورده ایم.

قیمت و اجاره و  خرید مقدار و نوع اقلام و آپارتمان
2.10 یک کیلو برنج
1.48 یک لیتر شیر
2.86 12 عدد تخم مرغ
1.73 500 گرم نان
7.15 یک کیلو گوشت مرغ
12.03 یک کیلو گوشت گاو
1.19 یک کیلو سیب زمینی
1.49 یک کیلو پرتقال
2.28 یک کیلو سیب
1.22 یک کیلو پیاز
1.74 یک کیلو موز
2.11 یک کیلو گوجه فرنگی
0.59 یک راس کاهو
3.04 یک عدد کاپوچینو
3.00 0.5 لیتری آبجو با کیفیت داخلی
796.00 یک خوابه اپارتمان شهری
676.60 یک خوابه آپارتمان برون شهری
1318.18 سه خوابه آپارتمان شهری
1112.50 سه خوابه آپارتمان برون شهری
2637.50 هر متر خرید آپارتمان شهری
2015.00 هر متر خرید آپارتمان برون شهری
15.00 رستوران غذا ارزان قیمت
حقوق و درآمد مشاغل در قبرس و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در قبرس، استخدام در قبرس، درآمد در قبرس و دیگر عناوین آن نظیر مزایا و معایب زندگی در قبرس، حقوق و درآمد مشاغل در قبرس در این مقاله به نگارش در آورده ایم. ما در این نوشتار آموختیم که قبرس از نرخ بیکاری بالایی برخوردار بوده و یافتن شغل در این کشور بسیار دشوار می باشد. ولی اگر به دنبال کشور هایی برای رشد و پیشرفت کاری می باشید، پیشنهاد ما به شما مهاجرت به کشور هایی نظیر آلمان و اتریش می باشد. این کشور ها علاوه بر این که از نظر مشاغل بسیار مناسب می باشند به شما عزیزان امکان جستجوی کار به صورت حضوری از طریق ویزای جستجوی کار را می دهند. شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاغل کشور های اروپایی و دیگر کشور های جهان از مشاوران متخصص موسسه حقوقی ملک پور مشاوره رایگان و علمی از طریق تماس تلفنی دریافت نمایید. در صورت رضایت مندی از این مقاله پنج ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در قبرس

✅ هزینه زندگی در قبرس به چه میزان می باشد؟

هزینه زندگی در قبرس برای یک خانواده چهار نفره ۲۷۳۶ یورو بدون میزان اجاره می باشد.

✅ شرایط استخدام در قبرس برای اشخاص خارجی در کار چگونه می باشد؟

اشخاص خارجی برای استخدام شدن در مشاغل قبرس، در ابتدای امر نیازمند اخذ ویزای این کشور می‌ باشند.

✅ درآمد در قبرس برای مشاغل به صورت حداکثر به چه میزان می باشد؟

حداکثر درآمد قبرس برای مشاغل ۹۶۶۹ یورو در یک ماه در نظر گرفته شده می باشد.

✅ میزان نرخ بیکاری در سال جاری در قبرس به چه میزان می باشد؟

میزان نرخ بیکاری در قبرس، نسبت به سال گذشته بسیار کاهش داشته و در حدود 6.8 درصد می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *