حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در فرانسه
  • حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در فرانسه
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در فرانسه
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در فرانسه
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در فرانسه
  • مزایا و پاداش های مشاغل در فرانسه
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در فرانسه
  • هزینه های زندگی در فرانسه
  • حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه و سخن پایانی
حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه

حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه، هزینه زندگی در فرانسه، اجازه کار در فرانسه و دیگر عوامل موثر بر حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه به علمی طریق بررسی و به تحریر در می‌ آوریم. ممکن است شما هم هنگام مهاجرت به کشور های خارجی مانند فرانسه به چنین ابهاماتی برخورد نمایید. حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه چگونه می باشد؟ طبق قانون کار فرانسه حداقل دستمزد چه مقدار است؟ اجازه کار در فرانسه به چه کسانی داده می‌ شود؟ با همراهی ما تا پایان این مقاله به تمامی سوالات خود پاسخ خواهید یافت. در صورتی که مشتاق هستید جهت کار به کشور فرانسه مهاجرت نمایید، می توانید با تماس تلفنی با کارگردانان موسسه حقوقی ملک پور بهترین زمان و راهنمایی مهاجرت را به طور کاملاً رایگان به صورت مشاوره دریافت نمایید. در نظر داشته باشید مطالعه دیگر مقالات ما در وب سایت این موسسه بسیار موثر و دانش مهاجرتی می آموزد.

شرایط عمومی کار در فرانسه:

فرانسه کشوری اروپایی و پهناور در قلب اروپا می باشد که اقتصاد این کشور از قویترین اقتصاد ها در میان کشور های دنیا می باشد. از این جهت افراد زیادی قصد بر این دارند تا این کشور را مقصدی دائم برای کار و زندگی خود برگزینند. افراد جهت اخذ اجازه کار در فرانسه نیازمند این هستند تا پس از کاریابی در فرانسه نهایتاً یک پیشنهاد شغلی از کار فرمایی در این کشور دریافت نمایند تا به واسطه این پیشنهاد شغلی بتوانند به کشور فرانسه مهاجرت کاری داشته باشند. مشاغل در فرانسه بسیار فراوان بوده و هر رشته کاری در این کشور، حقوق و دستمزد مجزایی دارد و بر اثر ویژگی های از جمله تحصیلات، تجربه کار و … افزایش می یابد. در ادامه مقاله حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه به بررسی تمامی این عوامل موثر و همچنین هزینه زندگی در فرانسه می پردازیم.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه:

عواملی که افراد آن را بسیار مهم و ضروری دانسته و لازم است قبل از هرگونه قدمی در مسیر مهاجرت به بررسی آن می‌ پردازند، حقوق و درآمد مشاغل در کشور مقصد می باشد. حقوق و درآمد در کشور فرانسه یکی از بالا ترین پرداختی ها و درآمد در میان تمامی کشور های اروپایی می باشد. به گونه ای که حداقل حقوق در این کشور ۱۲۵۰۰ یورو، متوسط حقوق ۴۹۵۰۰ یورو سالانه و حداکثر حقوق در فرانسه ۲۲۱۰۰۰ یورو در یک سال می باشد. میزان حقوق و دستمزد بر اساس قوانین مهاجرت در فرانسه برای افراد بومی و خارجی تفاوتی ندارد و تخصص، تحصیلات، تجربه و سایر عواملی که در این مقاله ذکر شده است، سبب تفاوت در حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه خواهد شد. حائز اهمیت است که طبق قانون کار فرانسه، تعداد ساعات کاری در این کشور ۳۵ ساعت در هفته می باشد. لذا حقوق مشاغلی که تایم اضافی را به کار می پردازند، بیشتر می باشد. اگر می خواهید حقوق برخی از شغل های پر درآمد در فرانسه را مطالعه نمایید، جدول ترسیم شده در زیر این مطلب را بررسی نمایید.

میزان حقوق (یورو) (سالانه) مشاغل
97700 یورو الی 280000 پزشکان
82100 یورو الی 235000 قاضی
66400 یورو الی 191000 وکیل وکلا
62500 یورو الی 179000 مدیر بانک
58600 یورو الی 168000 مدیر ارشد اجرایی
54700 یورو الی 157000 مدیر ارشد مالی
46900 یورو الی 134000 استاد دانشکده
52800 یورو الی 151000 ارتودنتیست
39100 یورو الی 112000 خلبان

نمودار زیر روند توزیع دستمزد میان مشاغل در فرانسه می باشد.

نمودار توضیع حقوق مشاغل در فرانسه

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در فرانسه:

تجربیات کاری اشخاصی که درصدد اجازه کار در فرانسه هستند، یک عامل مهم و بسیار تاثیر گذار در زمان مصاحبه کاری می باشد. زیرا در صورتی که شخص متقاضی اطلاعات دقیق از نحوه عملکرد و کار داشته باشد، شانس بیشتری خواهد داشت در کار استخدام شود. از مزایای تجربه کاری می توان چنین بیان کرد، که هر چه فرد تجربه بیشتری در کار کسب کرده و سال به سال سابقه کاری او افزایش یابد، به میزان حقوقی که دریافت می نماید افزوده می شود. مثلا اگر شخصی حدود ۵ سال در یک زمینه شغلی تجربه کاری داشته باشد، ۳۲ درصد بیشتر از شخصی که فقط دو سال سابقه کاری دارد، حقوق دریافت می نماید. در نمودار زیر می توانید میزان افزایش حقوق افراد را نسبت به تجربیات کاری آنان مشاهده نمایید.

تاثیرات تجربه کاری بر درآمد مشاغل در فرانسه

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در فرانسه:

با توجه به پیشرفت های زندگی در زمان حال، نباید جنسیت میان افراد تبعیض های را به وجود بیاورد. ولی بر خلاف افکاری که اشخاص دارند، در کشور فرانسه میان زنان و مردان تبعیض جنسیتی وجود دارد. البته این تبعیض به میزان خیلی کم و ناچیز در صنایع و زمینه های کاری دیده می‌شود که باعث به وجود آمدن اختلاف میان درآمد زنان و مردان گردیده است. از این رو زنان می توانند به هنگام کاریابی در فرانسه، در ابتدا از میزان حقوقی که می‌ توانند برخوردار باشند، آگاه شوند. به طور کلی ۶ درصد تفاوت میان حقوق جنسیت ها در فرانسه وجود دارد. همراهان محترم این مقاله توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور به تحریر درآمده است. هر گونه کپی برداری از مطالب بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام می باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در فرانسه:

داشتن مدرک تحصیلی معتبر در زمینه شغلی برای متقاضی کار، یک امر ضروری جهت ورود به زمینه شغلی می باشد. به این سبب افراد جهت ورود به بازار کار فرانسه با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی شانس بالاتری را دارا می باشند. همچنین مدارک تحصیلی سبب می گردند تا کارمندان در زمینه های شغلی، نسبت به مدرکی که موفق به اخذ آن شده‌ اند، حقوق و درآمد متفاوتی داشته باشند. مثلا شخصی که در طول تحصیلات خود، مدرک دیپلم اخذ می نماید، 17 درصد از حقوق مصوبه در فرانسه، دستمزد بیشتری کسب می نماید. همچنین شخصی که بتواند با مدرک تحصیلی لیسانس وارد بازار کاری فرانسه شود، 24 درصد از شخص دیپلم دار، حقوق بیشتری درفت می نماید. برای آگاهی بیشتر از تاثیری که سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در کشور فرانسه می گذارد، نمودار زیر را تهیه و تنظیم کردیم.

تاثیرات تحصیلات بر درآمد مشاغل در فرانسه

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در فرانسه:

تا رسیدن به این بحث از مقاله حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه، دانستیم شغل های پر درآمد در فرانسه و دیگر مشاغلی که در بازار کار فرانسه موجود می باشند، با دارا بودن تحصیلات عالیه اشخاص و میزان تجربیات آنان در زمینه کاری می‌ تواند به صورت چشم گیری افزایش یابد. در دولت فرانسه نرخی به مصوب رسیده است، که سالانه مقدار ۷ درصد به دستمزد کارمندان می افزاید. این عمل، روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در فرانسه می باشد. شایان ذکر است این روند ممکن است گاهی بیش از یک سال به طول بیانجامد و افزایش حقوق را به ارمغان بیاورد. مثلاً در نمودار زیر مشاهده می کنید که کارمندان در فرانسه هر ۱۵ ماه ۹ درصد افزایش حقوق را تجربه می کنند.

مزایا و پاداش های مشاغل در فرانسه:

قطعا در برخی صنایع کاری مشاهده می نمایید که بعضی از کارمندان، کار خود را به گونه‌ ای منظم و عالی به پایان می‌ رسانند و در رشد و اقتصاد کاری نقش ایفا می‌ کنند یا مشاهده می نمایید که کار فرمایان به خودی خود قصد دارند تا بخشی از سود به دست آمده خود را که حاصل موفقیت های جمعی شرکت یا از طریق فروش اقلام و موفقیت‌ های قرار دادی می باشد، با کارمندان خود شریک شده و به آنان پاداش بدهند. از این رو کارمندان نیز تمام تلاش خود را به کار می‌ گیرند تا جهت تشویق شدن و همچنین دریافت پاداش بیشتر، زمینه شغلی را به بهترین روش پیش ببرند. ولی با این حال کارمندانی وجود دارند که در کشور فرانسه شامل پاداش و مشوق نگردیده اند. این افراد حدود 49 درصد از کارمندان در فرانسه می باشند. این وضعیت در حالی است، که 51 درصد از کارمندان فرانسه پاداش هایی با نرخ 3 الی 5 درصدی را دریافت کرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در فرانسه:

اگر پس از بررسی تمامی عوامل موجود در کشور فرانسه، قصد دارید تا به این کشور پهناور مهاجرت نمایید، می توانید با بررسی نمودن دیگر عناوینی که ممکن است در افزایش درآمد شما نقش داشته باشند، از شرایط بهتری برخوردار شوید. به همین منظور به شما پیشنهاد می کنیم در آغاز بررسی‌ های خود، ابتدا شهر های اقتصادی این کشور را مورد ارزیابی قرار دهید و به دنبال موسسات کاری دولتی در چنین شهر هایی باشید. زیرا موسسات دولتی بیشتر در شهر های اقتصادی و سطح رفاه بالا قرار داشته و شهر هایی که چنین ویژگی هایی را داشته باشند، می‌ توانند به کارمندان خود حقوق و دستمزد بیشتری اعطا نمایند. علاوه بر این بخش های دولتی ضمن پرداخت حقوق بیشتر به میزان ۵ درصد، تضمین کاری را شامل می‌ شوند. شما عزیزان می توانید در جدول تدوین شده در زیر این متن، میانگین حقوق و درآمد مشاغل در شهر های مختلف فرانسه را مشاهده نمایید.

مشاغل درآمد ماهیانه(یورو)
بوردو 46000
لیل 45400
مونبلبه 47600
نانت 49800
تولوز 52400
لیون 52400
مارسی 53500
پاریس 55000
استراسبورگ 49300

هزینه های زندگی در فرانسه:

از سوالات بسیار زیادی که متقاضیان در سر دارند، این مورد می باشد که هزینه زندگی در فرانسه به چه میزان می باشد؟ میزان هزینه در هر کشوری بسته به نوع و سبک زندگی، ارتباط مستقیمی دارد. مسلما شخصی که قصد دارد تا در مرکز شهر فرانسه به زندگی بپردازد باید هزینه‌ های بیشتری نسبت به فردی که بیرون از مرکز شهر فرانسه زندگی می نماید، پرداخت کند. با وجود چنین سبک‌ های زندگی، هزینه زندگی در فرانسه در شهر پاریس، بدون احتساب هزینه مسکن ۳۵۳۶ یورو ماهانه برای یک خانواده ۴ نفره می باشد. در جدول زیر هزینه های اقلام ضروری، هزینه اجاره و خرید آپارتمان در شهر پاریس فرانسه را آورده‌ ایم.

هزینه ها اقلام
21.30 گوشت یک کیلو
1.12 شیر یک لیتر
2.63 پیاز یک کیلو
3.06 سیب یک کیلو
12.81 فیله مرغ یک کیلو
2.26 برنج یک کیلو
2.99 پرتقال یک کیلو
17.11 پنیر محلی یک کیلو
2.17 موز یک کیلو
3.86 تخم مرغ 12 عدد
2.27 سیب زمینی یک کیلو
1.79 نان 500 گرم
1.53 کاهو یک راس
3.25 گوجه فرنگی یک کیلو
خرید و اجاره منطقه آپارتمان
1220.69 درون شهر تک اتاق اجاره
1738.28 بیرون شهر سه اتاق اجاره
859.24 بیرون شهر تک اتاق اجاره
2830.77 درون شهر سه اتاق اجاره
13158.91 درون شهر یک متر خرید
9891.12 بیرون شهر یک متر خرید
حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه، شغل های پر درآمد در فرانسه، کاریابی در فرانسه، هزینه زندگی در فرانسه و دیگر مبحث های مربوط به حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. اشخاصی که قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارند، می‌ توانند به کشور هایی نظیر آلمان، اترش و کانادا مهاجرت نمایند. زیرا دو کشور آلمان و اتریش دارای ویزای جستجوی کار بوده و اشخاص بدون نیاز به جاب آفر می توانند به این کشور ها مهاجرت کرده و به جستجوی کار بپردازند. همچنین کشور کانادا بسیار مهاجر پذیر سطح کیفیت زندگی و کار در حد بالا و افراد می‌ توانند از طریق اسکیل ورکر کانادا اقدام به مهاجرت کاری نمایند. برای آگاهی بیشتر از مهاجرت کاری به چنین کشور هایی می توانید، در هر کجای دنیا از طریق تماس تلفنی مشاوره علمی و کاملا رایگان از کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور دریافت نمایید. در صورت رضایت مندی از این نوشتار ۵ ستاره های ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه

✅شغل های پر درآمد در فرانسه کدامند؟

از شغل های پر درآمد در فرانسه می توان به شغل های پزشکی، قضات ، وکلا، مدیران بانک اشاره نمود.

✅کاریابی در فرانسه از چه روش های امکان پذیر است؟

افراد متقاضی به کار در فرانسه این امکان را دارند تا با مراجعه به سایت ها و موسسات کاریابی در فرانسه و ارسال رزومه کاری خود برای این موسسات شانس کاریابی در فرانسه را داشته باشند.

✅روند رشد متوسط حقوق مشاغل در فرانسه چه مقدار است؟

روند رشد حقوق مشاغل در فرانسه در هر 15 ماه 9  درصد می باشد.

✅حقوق و درآمد مشاغل در فرانسه به صورت متوسط برای هر سال کار چه مقدار می باشد؟

متوسط حقوق مشاغل در فرانسه برای هر سال کار49500 یورو می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *