حقوق و درآمد مشاغل در اروپا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اروپا
  • حقوق و درآمد مشاغل در اروپا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در اروپا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در اروپا
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در اروپا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در اروپا
  • مزایا و پاداش های مشاغل در اروپا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در اروپا
  • هزینه های زندگی در اروپا
  • حقوق و درآمد مشاغل در اروپا و سخن پایانی
حقوق-و-درآمد-مشاغل-در-اروپا

حقوق و درآمد مشاغل در اروپا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در اروپا، مشاغل مورد نیاز کشور های اروپایی، هزینه های زندگی در اروپا، حقوق کارگر ساده در کشور های اروپایی و تمامی عوامل موثر بر حقوق و درآمد مشاغل در اروپا در این مقاله به تحریر درآمده است. اگر درصدد مهاجرت به کشورهای بی‌ نظیر قاره اروپا می باشید، ممکن است با چنین سوالاتی مواجه شوید: میزان حقوق درآمد مشاغل در اروپا به چه صورت است؟ مشاغل مورد نیاز کشورهای اروپایی کدامند؟ هزینه های زندگی در اروپا چقدر می باشد؟ در اروپا بشترین درآمد در کدام کشورها است؟ قطعاً با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را دریافت خواهیدکرد. کشورهای اروپایی به دلیل داشتن سطح کیفیت بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در ادامه این نوشتار به سوالات شما عزیزان پاسخ داده خواهد شد. اگر در زمینه مهاجرت به اروپا و حقوق و درآمد مشاغل در اروپا نیاز به کسب اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با مشاورین کاردان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور) اتریش)  تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در اروپا:

قاره سبز اروپا سرزمینی پهناور می باشد که کشورهای بسیاری از جمله: آلمان، انگلیس، اتریش،  دانمارک و … را در خود جای داده است. به دلیل اقتصاد و فرصت شغلی بسیاری که در قاره اروپا محیا شده است، هرساله مقصدی جذاب جهت زندگی و ساختن آینده ای روشن برای مهاجران به شمار می‌رود. متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپایی می‌توانند باتوجه به رزومه شخصی خود ویزاهای متفاوتی را درخواست نمایند. مهاجرت از طریق کار یکی از روش های مهاجرتی می باشد که امروزه اکثر اشخاص به منظور دریافت حقوق و دستمزد بالا ترجیح می دهند از این طریق اقدام نمایند. شرایط کار در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت می باشد. برخی از آنان اجازه می دهند تا اشخاص با ویزای جستجوی کار (Job Seeker) وارد کشورشان شوند مانند، کشور آلمان و یا اتریش. ولی برخی دیگر در صورتی اجازه کار در کشورشان را می دهند که شما یک دعوتنامه شغلی دریافت کرده باشید، بنابرین اگر رویای کار در این کشورها را دارید و دانستن میزان حقوق و درآمد مشاغل در کشورهای اروپایی برایتان اهمیت دارد با ماهمراه باشید، در ادامه تمامی جزئیات مربوط به حقوق و درآمد مشاغل در کشورهای اروپایی نظیر: آلمان، انگلیس،اتریش و دانمارک را شرح خواهیم داد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در اروپا:

یکی از سوالات متداولی که توسط موکلین پرسیده می شود این است که میزان حقوق دریافتی کارکنان در کشورهای اروپایی چقدر است؟ و این که کدام کشور اهمیت بیشتری به کارکنان می دهد؟ برای این که بهتر بتوانید برای آینده شغلی خود تصمیم بگیرید، در این قسمت از رونوشت میزان حقوق دریافتی ۴ کشور پرمتقاضی را بررسی می نماییم و شما را با حداقل و حداکثر حقوقی که دولت این کشورها به کارکنان اعطا می نمایند، آشنا می کنیم.

  • کشور آلمان:

    متوسط حقوق یک نیروی کار ساده در این کشور ۳۸۱۰ یورو، حداقل میزان حقوق دریافتی۹۶۰ یورو و بیشترین میزان حقوق دریافتی ۷۰۰۰ یورو در ماه می باشد.

  • کشور اتریش:

    متوسط حقوق یک نیروی کار ساده در کشور اتریش ۳۷۹۰ یورو، حداقل میزان دریافتی در این کشور ۹۶۰ یورو و بیشترین میزان دریافتی ۱۶۹۰۰ یورو در ماه می باشد.

  • کشور دانمارک:

    در این کشور حقوق یک نیروی کار ساده ۴۰۶۰۰ کرون دانمارک، حداقل حقوق دریافتی ۱۰۳۰۰ کرون و بیشترین میزان حقوق دریافتی ۱۸۱۰۰ کرون دانمارک در ماه می باشد.

  • کشور انگلستان:

    حقوق نیروی کار استخدامی در این کشور ۱۸۰۰۰ تا ۷۱۰۰۰ پوند، حداقل حقوق در این کشور ۱۸۰۰۰ و بیشترین میزان حقوق ۳۱۷۰۰۰ پوند می باشد.

در ادامه، جدولی تدوین دادیم تا مشاغل مورد نیاز کشورهای اروپایی را در آن شرح دهیم. قابل ذکر است پردرآمدترین شغل ها در اروپا ، اغلب در رشته های مهندسی و بهداشت می باشند و حداقل درآمد در اروپا نیز معمولا مربوط به مشاغل خدماتی و کارگری می باشد.

مشاغل مورد نیاز در اروپا
مهندس مکانیک مهندس الکترونیک
مهندس عمران مهندس برق
پزشک پرستار
حسابدار تحلیلگر داده
نقشه بردار معلم دوران متوسطه
مدیر فروش روانشناس

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در اروپا:

یکی از مواردی که سبب گشته تا برخی از مشاغل  رقابتی شوند، سطح تجربه کارکنان می باشد. سطح تجربه نقش مهمی بر روند افزایش حقوق دریافتی دارد. کارفرمایان بر اساس سطح تجربه افراد، به آنان حقوق و مزایا اعطا می نمایند. لطفاً توجه نمایید که براساس سال های افزوده شده به تجربیات افراد شاغل در یک شرکت، میزان حقوق دریافتی آنان نیز افزوده می شود. البته جالب است بدانید که در برخی کشورهای اروپایی تاثیر تجربه کار بر میزان حقوق دریافتی یکسان می باشد. این امر برای ۴ کشور پر متقاضی اروپایی نیز صدق می کند. در پی این موضوع، کارکنانی که ۲ تا ۵ سال سابقه کاری دارند، ۱۵ در صد بیشتر از زمانی که تجربه کار نداشتد، دستمزد در یافت می کنند‌. به طور کلی، اشخاصی که بیش از ۱۰ سال سابقه کاری دارند، ۵۰ درصد بیشتر از کارکنان تازه وارد، حقوق دریافت می کنند‌‌. نمودار زیر نمایانگر این توضیحات می باشد.

نمودار-تاثیر-تجربه-کار-بر-افزایش-درآمد-در-اروپا

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در اروپا:

در اتحادیه اروپا اگرچه برابری بین زن و مرد یکی از ارزش های اساسی می باشد، ولی با تمام پیشرفت های صورت گرفته، امروزه نیز نابرابری بین دو جنس در شغل و حقوق، سطح کار، حقوق و بازنشستگی و … به وضوح دیده می شود. در کشورهای دانمارک، اتریش، انگلیس میزان حقوق دریافتی مردان ۴ درصد بیشتر از زنان می باشد. ولی متاسفانه تبعیض جنسیتی در کشور آلمان حدود ۲ درصد بیشتر از کشورهای ذکر شده در متن بالا می باشد. به بیان دیگر میزان حقوقی که مردان در آلمان دیافت می کنند ۶ درصد بیشتر از زنان می باشد. همراهان گرامی این مقاله توسط تیم کاردان و کارشناس موسسه حقوقی ملک پور به تحریر در آمده است. لذا این موسسه هیچ گونه رضایتی در پی کپی برداری از آن نداشته و شرعا و قانونا حرام می باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در اروپا:

امروزه سیستم های آموزشی با فرصت های شغلی رابطه ای مستقیم دارند، به بیان ساده تر، سطح تحصیلات اشخاص بر میزان حقوق و درآمد مشاغل تاثیر بسزایی دارد. در زیر این متن تأثیر سطح تحصیلات بر میزان حقوق دریافتی در کشورهای اروپایی را شرح داده ایم‌.

  • دارندگان مدرک دیپلم نسبت به سایر افرادی که مدرک دیپلم اخذ نکرده‌ اند ۱۷ درصد حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.
  • دارندگان مدرک لیسانس نسبت به اشخاصی که مدرک دیپلم اخذ کرده اند، ۲۴ درصد حقوق بیشتری دریافت می کنند.
  • دارندگان مدرک کارشناسی ارشد نسبت به کسانی که مدرک کارشناسی دارند، ۲۹ درصد حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.
  • دارندگان مدرک دکترا نسبت به دارندگان کارشناسی ارشد ۲۳ درصد حقوق بیشتری دریافت می‌ کنند.

شایان ذکر است که بدانید که روند سطح تحصیلات بر میزان حقوق دریافتی، در کشورهایی نظیرآلمان، اتریش، دانمارک و انگلیس نیز صدق می کند. برای آگاهی بیشتر شما عزیزان در ذیل مطلب در رابطه با میزان سطح تحصیلات بر میزان حقوق چنین نموداری تنظیم کردیم.

نمودار تاثیر تحصیلات بر رشد درآمد در اروپا

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در اروپا:

اساساً در همه کشور ها، کارفرمایان هر ساله درصدی حقوق کارکنان خود را افزایش می‌ دهند. ولی این میزان افزایش حقوق در کشورها برابر نمی باشد. روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در اروپا را طبق فرمول زیر محاسبه می کنند.

(۱۲×حقوق=افزایش نرخ÷افزایش فرکانس)

  • در کشور انگلیس و دانمارک روند رشد متوسط حقوق هر ۱۵ ماه به میزان ۹ درصد می باشد. به عبارتی دقیق تر، روند رشد متوسط حقوق سالانه در این دو کشور،حدود ۷ درصد می باشد. با توجه به این روند افزایش درآمد می توان گفت بالاترین دستمزد در کشورهای اروپایی نیز در این کشورها می باشد.
  • در کشور اتریش روند رشد متوسط حقوق هر ۲۸ ماه به میزان ۵ درصد می باشد. به بیان دیگر، روند رشد متوسط حقوق سالانه (۱۲ ماه) حدود ۲ درصد می باشد.
  • در کشور آلمان نیز این روند رشد هر ۱۶ ماه به میزان ۸ درصد، یا به عبارتی دیگر روند رشد متوسط حقوق در این کشور سالانه در ۶ درصد می باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

مزایا و پاداش های مشاغل در اروپا:

اروپا میزبان بزرگترین شرکت‌های جهان و شرکت های نوآور، در بخش هایی با رشد سریع می باشد. پاداش نوعی عملکرد کارفرمایان به صورت خودکار است که جهت تشویق و قدردانی از کارمندان از سوی کارفرمایان به صورت هدایای نقدی و غیر نقدی به آنان اعطا می شود‌‌. لطفاً دقت نمایید که،  پاداش با کمیسیون کاملاً متفاوت می باشد در جوامع امروز  برخی از افراد، پاداش را با کمیسیون اشتباه می گیرند. کمیسیون نرخی تعیین شده می باشد، که در جهت معاملات انجام شده و یا فروش اقلام پرداخت می‌شود. برخی از مزایا و پاداشی که کشورهای اروپایی برای کادکنان در نظر گرفته اند، به سه دسته تقسیم می شوند:

  • پاداش خود سرانه شرکت
  • پاداش موفقیت‌ های شگرف شرکت
  • پاداش تعطیلات آخر سال

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در اروپا:

صرف نظر از این که تازه وارد نیروی کار می شوید یا در حال تغییر شغل هستید، عوامل خاصی به طور کلی بر درآمد شما تأثیر می گذارند. این عوامل می‌تواند، موقعیت شما، تجربه کار شما، اختلافات صنعت، شکاف دستمزد منطقه‌ای، اندازه شرکت و دولتی یا خصوصی بودن شغل شما باشد. به عنوان مثال اگر قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارید، می‌ توانید شهر وین را به عنوان منطقه زندگی خود در نظر بگیرید. زیرا این شهر از اقتصاد بالا و قدرت جذب نیروی کار بالایی در ادارات خود برخوردار می باشد. همچنین شرکت های که در آن شاغل می شوید، اگر خصوصی باشند شما شانس کمتری در ضمانت کاری و استخدام خواهید داشت.

هزینه های زندگی در اروپا:

یکی از اساسی ترین دغدغه های مهاجران هزینه های زندگی در اروپا می باشد. هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی بسیار متفاوت بوده و قابل قیاس نیستند. لذا به بررسی هزینه های زندگی در برخی کشور های اروپایی می پردازیم.

  • هزینه های زندگی در کشور انگلیس شهر به شهر متفاوت می باشد. زیرا بعضی از شهر های این کشور از امکانات و تجهیزات خاصی برخوردار هستند، و هزینه زندگی در این شهر ها نسبت به شهر های دیگر بیشتر می باشد.  به طور متوسط هزینه های زندگی در انگلیس ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ پوند در ماه می باشد.
  • هزینه های زندگی در کشور آلمان با دیگر کشور های اروپایی بسیار معقول بوده و به طور میانگین ۸۶۱ یورو در ماه می باشد.
  • کشور اتریش نیز همانند انگلیس شهر به شهر هزینه های متفاوتی دارد و به صورت کلی یک خانواده ۴ نفره در ماه ۲۰۰۰ یورو هزینه دارند.
  • هزینه های زندگی در دانمارک، در مقایسه با سایر کشور های اروپایی بسیار بالا بوده و به طور میانگین هزینه های زندگی در این کشور ۱۷۰۰ یورو در ماه به ازای هر نفر می باشد.
قیمت به یورو کالاهای اساسی در اتریش
2.11 0.33 لیتر آب
1.09 یک لیتر شیر
1.81 500 گرم نان
1.76 یک کیلو گرم برنج
2.73 12 عدد تخم مرغ
10.95 یک کیلو پنیر
17.40 یک کیلو گوشت گوساله
10.46 یک کیلو مرغ بی استخوان
2.21 یک کیلو گوجه فرنگی
10.49 یک کیلو مرغ
1.45 یک کیلو سیب زمینی
1.28 یک کیلو کاهو
قیمت به یورو کالاهای اساسی در آلمان
2.78 کاپوچینو
0.41 آب (بطری 1.5 لیتری)
0.83 شیر معمولی یک لیتر
1.34 نان 500 گرم
1.98 یک کیلو برنج سفید
2.23 تخم مرغ 12 عدد
7.97 یک کیلو پنیر محلی
7.16 یک کیلو فیله مرغ
9.98 یک کیلو گوشت گاو
2.31 یک کیلو سیب
1.88 یک کیلو پرتغال
1.29 یک کیلو سیب زمینی
1.29 یک کیلو پیاز
قیمت به پوند کالاهای اساسی در انگلیس
0.75 قرص نان
1.20 یک کیلو گرم برنج
0.90 500 گرم ماکارونی
0.85 یک کیلو گرم سیب زمینی
1.00 بسته سوسیس
1.50 500 گرم گوشت گاو
180 200 گرم پنیر
1.20 6 عدد تخم مرغ
قیمت به کرون کالاهای اساسی در دانمارک
14.05 یک کیلو گرم برنج
17.08 500 گرم نان
22.86 12 عدد تخم مرغ
8.66 یک لیتر شیر
9.41 1.5 لیتر آب
18.39 یک کیلو گرم سیب
11.34 یک کیلو گرم سیب زمینی
9.42 یک کیلو گرم پیاز
11.21 یک کیلو گرم پرتقال
63.79 یک کیلو گرم مرغ
حقوق و درآمد مشاغل در اروپا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در اروپا، هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی، ویزای جست و جوی کار جهت مهاجرت کاری در کشورهای اروپایی و تمامی جزئیات مربوط به کار مورد ارزیابی علمی واقع شدند‌‌. با توجه به مطالب فوق، آموختیم که هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی باتوجه به امکاناتی که ارائه می دهند، متفاوت می باشد‌‌. همچنین دانستیم که، اخذ ویزای جست و جوی کار در همه کشورهای اروپایی امکان پذیر نمی باشد. در واقع می توان گفت در حال حاضر آلمان واتریش تنها کشورهایی هستند که به اشخاص با صلاحیت اجازه ورود به کشورشان را می دهند‌‌. جهت کار در سایر کشورها شما ملزم به ارائه دعوتنامه می باشید. همراهان همیشگی شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور( ملک پور اتریش ) از طریق تماس تلفنی ارتباط گرفته و سوالات خود را در خصوص حقوق و مشاغل در اروپا را مطرح نمایید. مشاورین ما بهترین روش مهاجرتی را به شما معرفی می‌کنند. همچنین می توانید سوالات خود را به صورت کتبی در بخش پرسش و پاسخ ها مطرح کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق و درآمد مشاغل در اروپا می توانید به سایتی که در آخر مقاله درج شده است مراجعه کرده و مقالات این موسسه را در جهت افزایش اطلاعات خود مطالعه نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در اروپا

✅پردرآمدترین شغل ها در اروپا و حداقل درآمد در اروپا مربوط به کدام مشاغل است؟

پردرآمدترین شغل ها در اروپا ، اغلب در رشته های مهندسی و بهداشت می باشند و حداقل درآمد در اروپا نیز معمولا مربوط به مشاغل خدماتی و کارگری می باشد.

بالاترین دستمزد در کشورهای اروپایی مربوط به کدام کشورهاست؟

در کشور انگلیس و دانمارک روند رشد متوسط حقوق هر ۱۵ ماه به میزان ۹ درصد می باشد. با توجه به این روند افزایش درآمد می توان گفت بالاترین دستمزد در کشورهای اروپایی نیز در این کشورها می باشد.

آیا ویزای جستجوی کار جهت کار در کشور های اروپایی امکان پذیر می باشد؟

ویزای جستجوی کار در همه کشورهای اروپایی امکان پذیر نمی باشد. فقط در برخی کشورها مانند آلمان و اتریش چنین ویزای امکان پذیر می باشد.

هزینه های زندگی در اروپا چگونه می باشد؟

هزینه زندگی در اروپا بنا به سطح رفاه کشور های مختلف آن متفاوت می باشد. مثلا هزینه های زندگی در کشور آلمان نسبته به دیگر کشور های اروپایی بسیار معقول بوده و به طور میانگین ۸۶۱ یورو در ماه می باشد.

آیا هزینه زندگی در اروپا، در همه ایالت های آن برابر می باشد؟

خیر. هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی بنا به امکانات و اقتصاد آنها متفاوت می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *