حقوق و درآمد مشاغل در اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اتریش
  • حقوق و درآمد مشاغل در اتریش
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در اتریش
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در اتریش
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در اتریش
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در اتریش
  • مزایا و پاداش های مشاغل در اتریش
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در اتریش
  • هزینه های زندگی در اتریش
  • حقوق و درآمد مشاغل در اتریش و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد مشاغل در اتریش ✅تاثیر تجربه کار و تحصیلات بر میزان حقوق در اتریش

حقوق و درآمد مشاغل در اتریش و مقدمه ای بر آن

در این مقاله حقوق و درآمد مشاغل در اتریش، میزان حقوق در اتریش، لیست مشاغل مورد نیاز اتریش و سایر عوامل تاثیرگذار بر روند افزایش حقوق در اتریش را مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. آیا میزان سطح تحصیلات بر حقوق دریافتی در اتریش تاثیرگذار است؟ حقوق و درآمد مشاغل در اتریش به چه صورت است؟ شرایط کار در اتریش چگونه است؟ مقصود ما از گردآوری این مقاله پاسخ به این سوالات و سایر ابهامات ذهنی شما می باشد. اگر پس از مطالعه دقیق مقاله حقوق و درآمد مشاغل در اتریش نیاز به کسب اطلاعات کامل تری داشتید، پیشنهاد می کنیم که دیگر مقالات موسسه‌ حقوقی ملک پور ملک پور اتریش را مطالعه نمایید یا از طریق تماس تلفنی با مشاورین کاردان و کارشناس این موسسه ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان و راهنمایی آنان بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در اتریش:

اتریش کشوری مهاجر پذیر و جذاب می باشد، که در قلب اروپای مرکزی واقع شده است. وجود کوه های آلپ و شهرهای تاریخی مانند وین و سالزبورگ سبب گشته تا اتریش به یکی از کشورهای جذاب جهت کار و زندگی تبدیل گردد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که وجود اتباع خارجی تاثیر بسزایی در رشد جمعیت این کشور داشته است. این کشور دارای یک اقتصاد توسعه یافته و پر رونق می باشد که برخلاف سایر کشورهای اروپایی تحت سلطه شرکت‌های کوچک و متوسط است. نحوه استخدام و کار در اتریش جزئیات بسیار زیادی دارد که در ادامه این نوشتار به آن ها پرداخته شده است.

کار در اتریش درباره اتریش مساحت و جمعیت اتریش پایتخت اتریش واحد پول اتریش

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش

فایل صوتی این ویدئو

حقوق و درآمد مشاغل در اتریش:

اگرمتقاضی کار در اتریش می باشید، توجه داشته باشید که، حقوق و دستمزد مشاغل مختلف در اتریش متفاوت می باشد. ولی به طور میانگین میزان حقوق دریافتی در اتریش ۳.۷۹۰ یورو  می‌باشد. این  در حالی می باشد که کم ترین میزان دریافتی ۹۶۰ یورو و بیشترین میزان دریافتی ۱۶۹۰۰ یورو در ماه است. متوسط حقوق ماهیانه شامل: مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. ما برخی از مشاغل پردرآمد و میزان دریافتی آن ها را در جدول زیر برای شما عزیزان شرح داده ایم.

حقوق (به یورو) مشاغل
7.830 مدیر مالی
8790 متخصص تغذیه
7.100 مشاور سرمایه گذاری
3200 سر آشپز
6.370 مدیر مدیریت رسیک
9130 دندانپزشک
6200 اقتصاد دان
3850 مهندس مکانیک
4490 خلبان
6.140 مدیر مالیات
3630 مهندس عمران
6.090 مدیر حسابرسی
3710 مهندس برق
5.920 مدیر صندوق سرمایه گذاری
5700 مدیر شعبه بانک
5.640 مدیر حسابداری

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در اتریش:

تجربه کاری یکی از عوامل مهم جهت یافتن کار در کشور اتریش می باشد. حقوقی که یک کارمند با تجربه توسط کارفرما خود دریافت می نماید، می تواند تاثیر زیادی در عملکرد وی در امور اداری داشته باشد. دریافت حقوق انگیزه شخص را افزایش داده و او را بر کارش متمرکز می کند. به عبارتی می توان گفت اگر حقوق دریافتی یه کارمند مجرب بالا باشد، به احتمال زیاد عملکرد بالقوه خود را نشان می دهد. یکی از عوامل تاثیر گذاری که باعث افزایش حقوق شخص می شود، تجربه کاری وی است‌. هر اندازه میزان تجربه کاری شخصی بالا باشد به همان اندازه میزان حقوقی که از کارفرمای خود دریافت می کند، بالا است. البته در این میان عوامل دیگری چون تخصص و حرفه شخص هم تاثیر دارد. به طور کلی حقوق دریافتی شخصی که بالای یک سال ۱۰ سال سابقه دارد، نسبت به شخصی که تجربه کاری ندارد دو برابر است. نموداری در رابطه با میزان تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در اتریش، در زیر این متون قرار داده ایم.

تاثیر تجربه کار در درآمد مشاغل در اتریش

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در اتریش:

اگرچه کشور اتریش همانند سایر کشورها، سعی دارد برابری کامل در کشورش ایجاد کند، اما همچنان اختلاف حقوق جنسیتی در همه مشاغل و صنایع وجود دارد. درآمد کشور اتریش در سال ۲۰۱۷ به طور متوسط ۴۱.۵۱۰ یورو بوده است که میزان حقوق دریافتی برای زنان۳۶.۹۸۵ یورو و میزان حقوق دریافتی برای مردان  ۴۳.۸۳۸ یورو تخمین زده شده است. این در حالی است که زنان، ۶۳ درصد از حقوق مردان را دریافت می کنند. زیرا تعداد کارمندان زن نیمه وقت بیشتر از مردان در این کشور است. بنابراین، زنان با کار تمام وقت ۸۴ درصد از حقوق مردان را دریافت می کنند.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در اتریش:

یکی از سوالاتی که متقاضیان کار در اتریش در ذهن خود می‌پرورانند، این است که آیا سطح تحصیلات تأثیری بر افزایش حقوق و درآمد دارد؟ کشور اتریش به اشخاصی که تحصیلات بالایی دارند و متخصص می باشند، حقوق و مزایای بالایی اعطا می نماید. در ادامه میانگین حقوق دریافتی افراد را بر اساس مدرک و رشته شغلی که دارند، شرح داده ایم.

  • به طور متوسط حقوق دریافتی کارگرانی که دارای مدرک دیپلم می باشند، ۱۸ درصد بیشتر از دانش آموزانی می باشد که هنوز مدرک دیپلم خود را دریافت نکرده اند.
  • کارکنانی که مدرک کارشناسی دریافت کرده‌اند، ۲۳ درصد بیشتر از اشخاصی که موفق به دریافت دیپلم شده‌اند، دستمزد دریافت می‌کنند.
  • کارکنانی که موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس شده اند،۲۳ درصد بیشتر از اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی می باشند، حقوق دریافت می نمایند.
  • حقوق دریافتی اشخاصی که موفق به دریافت مدرک دکترا شده اند، ۲۱ درصد بیشتر از اشخاصی می باشد که مدرک فوق لیسانس دارند.

در ذیل این مطلب نموداری از تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در اتریش را مشاهده می کنید.

تاثیر تحصیلات بر درآمد مشاغل در اتریش

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در اتریش:

لازم است بدانید که، قوانین مختلفی روابط کار اتریش و حقوق و وظایف فردی کارفرما و کارمندان را تنظیم می کند. از آن جا که قوانین کار در اتریش مستقیماً توسط کارفرمایان اتریشی تعیین می شود، بهتر است قبل از استخدام از روند رشد متوسط حقوق سالانه خود آگاه شوید. کارفرمایان هر ساله میزان حقوق کارمندان را افزایش می‌دهند. روند افزایش حقوق شما بستگی به مهارت و تجربه کاری شما دارد و به طور متوسط حقوق یک کارگر استخدامی در اتریش سالانه 2 درصد افزایش می یابد. اگر مایل هستید تا به طور دقیق روند افزایش حقوق خود را محاسبه نمایید، می توانید از فرمولی که در زیر این متن آورده شده است استفاده نمایید.

 افزایش حقوق سالانه= افزایش نرخ÷ افزایش فرکانس

مزایا و پاداش های مشاغل در اتریش:

گاهاً کار فرمایان اتریشی مایل هستند سود به دست آمده در شرکت خود را با کارمندان خود تقسیم کنند. از این رو مبلغی به عنوان پاداش به آن ها پرداخت می کنند. کشور اتریش نیز به کارمندان خود پاداشی معادل حقوق یک ماه دریافتی را در سیزدهم و یا چهاردهم ماه های تعطیل و یا کریسمس به آن ها پرداخت می کند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پاداش، پورسانت یا کمیسیون نمی باشد. پورسانت میزان سودی است که به سبب مشارکت در کار ،درصد کمی از آن به کارکنان پرداخت می شود. از مزایای دیگرکار در این کشور می توان به ۱۶ هفته مرخصی برای خانم های باردار اشاره کردکه ۸ هفته قبل و ۸ هفته بعد از زایمان می توانند از مرخصی استفاده می کنند. همراهان همیشگی این نوشتار توسط کارشناسانن موسسه ملک پور تهیه و تدوین گردیده است. لذا هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام می باشد.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در اتریش:

در این قسمت از متن، به بررسی چند عامل تاثیرگذار بر روند افزایش حقوق می‌پردازیم. یکی از عوامل مهم که تاثیر به سزایی جهت دریافتن شغل خوب دارد، شهری می باشد که برای زندگی انتخاب می نمایید. وین پایتخت اتریش مکانی محبوب بین مردم محلی و خارجی است. اگر خواهان دریافت حقوق بالا می باشید، توصیه می شود جهت یافتن کار به این شهر مهاجرت نمایید. شما دروین قطعاً استخدام می‌شوید زیرا این شهر اقتصاد سالم و رو به رشدی دارد. علاوه بر این وین، برای اشخاصی که در زمینه فناوری اطلاعات و صنعت گردشگری تخصص دارند، بسیار گزینه مناسبی می باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار شرکتی می باشد که در آن استخدام شده اید. اگر کارمند یک شرکت خصوصی باشید ممکن است که حقوق بیشتری دریافت نمایید ولی به این نکته توجه داشته باشید که تضمین کار در شرکت دولتی بیشتر می باشد.

هزینه های زندگی در اتریش:

یکی از سوالات متداول شما خوبان، در خصوص هزینه زندگی در اتریش می باشد. هزینه زندگی در اتریش از شهری به شهر دیگر متفاوت است. اما در کل اتریش شهر گرانی برای زندگی محسوب می شود. وین پایتخت اتریش است که سطح کیفیت زندگی در آن بسیار بالا می باشد. همین امر سبب گشته تا وین، یکی از گران ترین شهرهای اتریش محسوب می شود.  به طور کلی می توان گفت، متوسط هزینه های زندگی در اتریش برای یک خانواده 4 نفره 2000 یورو در ماه می باشد. به منظور آگاهی شما از هزینه برخی از اقلام ضروری جدول زیر را طراحی نموده ایم.

قیمت به یورو کالا
12 غذا برای یک فرد در رستوران ارزان قیمت
50 غذا بذای دونفر در یک رستوران متوسط
3.09 کاپوچینو
2.11 0.33 لیتر آب
1.09 یک لیتر شیر
1.81 500 گرم نان
1.76 یک کیلو گرم برنج
2.73 12 عدد تخم مرغ
10.95 یک کیلو پنیر
17.40 یک کیلو گوشت گوساله
10.46 یک کیلو مرغ بی استخوان
2.21 یک کیلو گوجه فرنگی
10.49 یک کیلو مرغ
1.45 یک کیلو سیب زمینی
1.28 یک کیلو کاهو
2.40 بلیط یکطرفه حمل و نقل عمومی
1.23 یک لیتر بنزین
1.32 یک کیلو پیاز
2.21 یک کیلو سیب
168.12 بهای خدماتی پرداختی (آب، برق، گاز و …)
حقوق و درآمد مشاغل در اتریش و سخن پایانی:

در متون فوق به بررسی علمی حقوق و درآمد مشاغل در اتریش ، هزینه زندگی در اتریش و شرایط کار در اتریش پرداختیم. با توجه به مطالبی که در مقاله حقوق و درآمد مشاغل در اتریش آورده شده است، دانستیم که اتریش کشوری توریستی و مهاجرپذیر است. راه های مهاجرت به این کشور متنوع می باشد. برخی از اشخاص از طریق ویزای کار اتریش و برخی دیگر از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت می نمایند. لازم است بدانید برای مهاجرت به اتریش از طریق کار ابتدا باید ویزای جست وجوی کار دریافت نمایید و یا از طریق مشاغل مورد نیاز به این کشور مهاجرت نمایید. یکی از مواردی که مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است، میزان حقوق دریافتی می باشد. اگر شما هم متقاضی کار در این کشور می باشید، می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق و درآمد مشاغل در اتریش با مشاورین موسسه مهاجرتی اتریش تماس حاصل نمایید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید. همچنین اگر سوالی دارید، می توانید در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید. کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور اتریش در اولین فرصت ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد. در صورت مطالعه و رضایت از این مقاله 5 ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در اتریش

✅ لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش کدامند؟

مشاغلی همچون مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی برق ویژه، کاشی کاری، نجاری، اتصالات لوله، آهنگری از جمله مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش هستند.

✅هزینه زندگی در اتریش چقدر است؟

هزینه زندگی در اتریش بسته به شهری که برای زندگی برمی گزینید متفاوت است. ، متوسط هزینه های زندگی در اتریش برای یک خانواده 4 نفره 2000 یورو در ماه می باشد.

✅ آیا میزان سطح تحصیلات بر حقوق دریافتی در اتریش تاثیر گذار است؟

بله، به عنوان مثال شخصی که دکترا دارد، بیشتر از شخصی که کارشناسی ارشد دارد حقوق دریافت می نماید. کارکنانی که مدرک کارشناسی دریافت کرده‌اند، ۲۳ درصد بیشتر از اشخاصی که موفق به دریافت دیپلم شده‌اند، دستمزد دریافت می‌کنند.

✅متوسط میزان حقوق در اتریش چقدر است؟

به طور میانگین میزان حقوق دریافتی در اتریش ۳.۷۹۰ یورو  می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *