بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک به پرتغال
  • نرخ بیکاری در پرتغال
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در پرتغال
  • میزان درآمد مهندس کامپیوتر در پرتغال
  • اخذ ویزای کار پرتغال برای مهندس کامپیوتر
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق کار مهندس کامپیوتر
  • نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در پرتغال
  • بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال و سخن پایانی
بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال

بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال، وضعیت کار در پرتغال، نحوه کاریابی در پرتغال، شرایط مهاجرت به پرتغال و دیگر عوامل موثر بر بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال را مورد بازبینی علمی قرار خواهیم داد.  شما متقاضیان گرامی به هنگام مهاجرت به این کشور ممکن است با سوالاتی مواجه شده باشید. بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال چگونه است؟ نحوه کاریابی در پرتغال از چه روش های ممکن است؟ آیا ویزای جستجوی کار در پرتغال امکان پذیر می باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید. تمامی سوالات شما عزیزان را پاسخ خواهیم داد. کشور پرتغال در وضعیت فعلی، نرخ بیکاری آن کمی بالاتر از حد معمول بوده و شاید کاریابی برای مهندسین کامپیوتر کمی به طول بیانجامد. همچنین این کشور ویزای جستجوی کار را برای شهروندان ایرانی در برنامه های مهاجرتی خود قرار نداده و نحوه کاریابی در پرتغال به صورت غیر حضوری می باشد. اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به کشور پرتغال را دارا می باشید، می توانید جهت بهره مندی از اطلاعات تکمیلی و علمی درباره کشور های جهان به وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و دیگر مقالات ما را مطالعه نمایید. همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر در جهت مهاجرت داشتید، می‌توانید با مشاوران حاذق این موسسه تماس گرفته و مشاوره علمی رایگان دریافت نمایید.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به پرتغال

بنابر نیازمندی کشور پرتغال به نیرو های متخصص و مهندس کامپیوتر، این کشور زمینه مناسبی برای کار می باشد. اما برای کار در این کشور باید میزان نرخ بیکاری، نحوه کاریابی ، میزان درآمد و شرایط مهاجرت به پرتغال را در نظر گرفت. علاوه بر این، در کنار همه ی بررسی‌ های عناوین مرتبط با بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال، دارا بودن شرایطی که در آخر این مطلب بیان کرده ایم، لازم می باشد. با توجه به جایگاه خاص و بالایی که صنعت کامپیوتر در کشور های جهان دارا می باشد، ممکن است در اثر سهل انگاری فرد متقاضی در شرایط لازم، از مهاجرت به کشور پرتغال منع شده و کارفرما شخص دیگری را برای کار برگزیند و این امر سبب می‌ شود، تا شما مدت طولانی را برای درخواست مجدد نیرو در کشور پرتغال سپری کنید. از شرط های اصلی برای اخذ ویزای این کشور، دریافت پیشنهاد شغلی از کار فرما می باشد. و از دیگر شروط لازم برای مهاجرت به این کشور، عبارتند از:

    • داشتن مدرک تحصیلی معتبر حداقل لیسانس
    • سابقه کاری مرتبط با رشته کاری در سطح بالا
    • مسلط بودن به زبان رسمی پرتغال
    • همچنین دارای شرایط سنی مناسب بودن، است.

اگر فرد متقاضی، تمامی این شروط را دارا باشد، می تواند به بهترین شکل ممکن برای مهندسی در زمینه کامپیوتر به کشور پرتغال مهاجرت نماید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

نرخ بیکاری در پرتغال:

به طور معمول برای فردی که می‌ خواهد برای کار به کشور پرتغال مهاجرت کند، باید به بررسی نرخ بیکاری این کشور بپردازند تا با شرایط و وضعیت کار در پرتغال آشنا شوند و در صورت اطلاع نداشتن از میزان نرخ بیکاری ممکن است برای کار یابی در پرتغال با مشکلات جدی مواجه شوند. دلیل این امر وجود افراد بومی بیکار در کشور پرتغال می باشد که در پی بالا بودن نرخ بیکاری سطح مشاغل به سطح پایین افت می‌ کند. شایان ذکر است، میزان نرخ بیکاری در زمان حال ۷.۱ درصد می‌ باشد. این میزان از سطح نرخ نسبت به سال‌ های اخیر بیشتر بوده و بیانگر افت زمینه کار در این کشور می‌ باشد. برای نمایان کردن این وضعیت نرخ نموداری از سال‌ های اخیر تا سال جاری را زیر این متون، تهیه و تدوین کرده ایم:

نرخ بیکاری در پرتغال

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در پرتغال:

قرار گرفتن در یک سمت شغلی که تخصصی و مهندسی می باشد، بررسی های ویژه در زمینه کاری را لازم می کند. به عنوان مثال، سمت شغلی مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمومی زمینه‌ های مربوط به کامپیوتر می باشد. مثلا یک مهندس کامپیوتر، مهندس چندین عنوان شغلی و وظایف متعدد در کشور پرتغال می‌ باشد، که در جدول زیر برخی از آن ها را نام برده ایم.

  • عناوین شغلی

    موسسات آموزشی و تحقیقاتی

    زیر ساخت های کامپیوتری و سخت افزار های ارتباطات مخابرات

    شرکت های مهندسی

    مهندس شبکه سخت افزار

    مهندسی طراحی سخت افزار

    مهندس سیستم های رایانه ای

    مهندس سخت افزار

    مهندسی کامپیوتر

    تحلیلگر برنامه ریزی ظرفیت

    برنامه مهندسی طراحی مدار مجتمع خاص

  • وظایف شغلی

    تجزیه و تحلیل نیاز های مشتریان برای محصولات جدید

    طراحی سخت افزار کامپیوتر و مخابرات مانند برد مانیتور و مدار

    طراحی و توسعه معماری شبکه سیستم اطلاعات و انجام آزمایش جهت اطمینان از عملکرد جدید

    نظارت بر فرایند ساخت

    توسعه و طراحی معماری شبکه سیستم های اطلاعاتی

    حفظ برقراری روابط با تامین کنندگان مشتریان

    هماهنگی و هدایت تیم های مهندسی، فنی، تکنسین

میزان درآمد مهندس کامپیوتر در پرتغال:

میزان حقوق و درآمد مشاغل، طبق معمول در همه کشور ها نرخی ثابت و گاها بر اثر تجربیات افراد، یا تحصیلات با روند رشد متوسط حقوق سالانه افزایش می یابد. ولی برخی مشاغل مانند مهندسی کامپیوتر در اکثر کشور ها از جایگاه بالایی برخوردار بوده و درآمد بالایی دارد. البته نظر گرفتن میزان حقوق دریافتی به میزان بالا، گرچه نمی تواند دلیل قطعی برای مهاجرت افراد به کشور دیگری باشد، ولی در تصمیم گیری آن ها برای انتخاب کشور مقصد مناسب می باشد. کشور پرتغال نیز به دلیل آن که یکی از کشور های ارزان قیمت در میان کشور های اروپایی می باشد، حقوق مشاغل در آن کمی کمتر است. اما با این حال تفاوت های زیادی میان مشاغل تخصصی و دیگر مشاغل وجود دارد. با تمام این گفته ها و در نظر گرفتن میزان رفاه این کشور، متوسط حقوق سالانه یک مهندس کامپیوتر در این کشور ۲۲۴۰۴ یورو به صورت سالانه می باشد و می‌ تواند در اثر تجربیات و یا دیگر عناوین ذکر شده افزایش یابد.

در جدول زیر میزان حقوق مهندسین کامپیوتر در شهر های مختلف پرتغال را برای شما قرار دادیم:

شهر میزان درآمد
فانچال 2،310 یورو
لیسبون 2،730 یورو
پورتو 2،600 یورو

در قسمت زیر نموداری از نحوه افزایش حقوق مهندسین کامپیوتر در پرتغال را بر اساس تجربه برای شما عزیزان قرار داده ایم:

تاثیرات تجربه بر در آمد مهندسین کامپیوتر در پرتغال

اخذ ویزای کار پرتغال برای مهندسین کامپیوتر:

اخذ ویزای کار در پرتغال، برای مهندس کامپیوتر و یا دیگر مشاغل نیازمند مدارکی از جمله:

  • عکس پاسپورتی جدید ۲ قطعه
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار ۶ ماه و دارای دو صفحه خالی
  • دعوتنامه ارسالی از سوی کارفرمای معتبر پرتغال
  • کپی قرار داد کاری با کار فرما
  • بیمه نامه مسافرتی
  • نامه تمکن مالی
  • نامه گردش حساب سه ماهه
  • مدارک اثبات محل اسکان در کشور پرتغال
  • ارائه سند ازدواج (در صورتی که متاهل بودن)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا با امضا
  • پرداخت هزینه های لازم در اخذ ویزا

می باشد. البته لازم به ذکر است افراد شهروند در اتحادیه اروپا، نیازی به اخذ ویزا برای کار در این کشور را ندارند، و مدارک جهت اخذ افراد خارجی (خارج از اتحادیه اروپا) می باشد. اگر فردی که تمامی این مدارک را دارا است، می‌ تواند ویزای کاری پرتغال را اخذ نماید. و فرد دعوت به کار شده، می تواند با ارائه تمامی مدارک ذکر شده، ویزای کاری را اخذ کرده و برای اقامت دائم این کشور که در مبحث بعدی مورد بررسی قرار می‌ دهیم، اقدام نماید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار مهندس کامپیوتر:

در این قسمت از مقاله بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال، به بررسی روند اخذ اقامت پرتغال از طریق کار مهندسی کامپیوتر می پردازیم که این روند پس از اخذ ویزای کاری این کشور به مدت اعتبار یک ساله می باشد، که فرد متقاضی می تواند به میزان یک سال به کار و زندگی در پرتغال پرداخته و ۲ سال دیگر این مدت اعتبار را تمدید کرده و همچنان با پرداختن به کار، دو سال دیگر اعتبار ویزای خود را تمدید کند. شخص متقاضی در صورت گذراندن ۵ سال زندگی خود به کار در کشور پرتغال با پرداخت مالیات، رعایت قوانین و مقررات و تسلط بر زبان آنان، اقامت دائم این کشور را اخذ می نماید. در ادامه مهندس کامپیوتر پس از گذراندن این مدت زندگی به کار در کشور پرتغال، ضمن قبولی در آزمون تابعیت و عدم سوء پیشینه سابقه کیفری، می‌تواند تابعیت این کشور را اخذ نماید. متقاضیان گرامی، شما می توانید جهت اطلاع داشتن از روند اخذ بلو کارت پرتغال به این قسمت مراجعه نمایید.

نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در پرتغال:

یکی از عوامل تاثیر گذار در پیدا کردن شغل مورد نظر، در کشور پرتغال، نحوه کاریابی به صورت مناسب می باشد. مهندس کامپیوتر می تواند با تسلط به زبان پرتغالی، راحت‌ تر با کار فرما مصاحبه کرده و کاریابی کند. از آن جایی که تنها کشور های آلمان و اتریش، ویزای جستجوی کار را در برنامه مهاجرتی خود برای شهروندان ایرانی قرار دادند ، مهندس کامپیوتر می تواند برای جستجوی کار در کشور پرتغال، از موسسات و وب سایت های رسمی این کشور به کاریابی بپردازد. در این روش فرد متقاضی می تواند در تمامی وب سایت ها رزومه شخصی و کاری خود را قرار داده تا به هنگام نیازمند بودن کارفرما به نیروی خارجی، پیشنهاد کاری دریافت کند. کاریابی به روش حضوری در پرتغال، از طریق ویزای تحصیلی و سرمایه‌ گذاری با در نظر گرفتن هزینه بالا امکان پذیر می باشد. و فرد می‌ تواند پس از اقامت چنین ویزایی، اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نماید. در زیر این مطلب برخی از موسسات کاریابی معتبر در کشور پرتغال را بیان کرده ایم.

سایت های کاریابی در پرتغال
Indeed
Learn4Good
SAPO Empregos
Empregos Online
بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال و سخن پایانی

بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال، مهاجرت کاری به پرتغال، شرایط کار در پرتغال، شرایط مهاجرت به پرتغال و کاریابی در این کشور برای مهندسین کامپیوتر و دیگر عناوین مرتبط با بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال را مورد بازبینی علمی قرار دادیم. ما در این مقاله علمی آموختیم، کشور پرتغال برای دعوت افراد خارجی به کار، دارا بودن مدارک تحصیلی آن ها را مورد ارزیابی قرار داده و افرادی که مدرک تحصیلی معتبر نداشته باشند را، دعوت به همکاری نمی نماید. مقاله بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال، مقاله ای علمی بود، که توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور به تحریر درآمد. همچنین دیگر مقالاتی در این موسسه موجود می باشد که شما را در جهت بهتر مهاجرت کردن، دانش می‌ آموزد. شما عزیزان می توانید علاوه بر مطالعه این مقالات، با متخصصین کاردان این مجموعه تماس تلفنی برقرار کرده و از مشاوره رایگان آنان بهره مند شوید. همچنین در صورت داشتن سوالات دیگر، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید. کاردانان ما در اسرع وقت پاسخگوی این سوالات می باشند. هر آن چه در مقاله بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال بیان شد، علمی بوده و در جهت مهاجرت صحیح می باشد. اگر شما از این مقاله رضایتمند هستید، ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در پرتغال

آیا ویزای جستجوی کار در پرتغال امکان‌ پذیر است؟

خیر، ویزای جستجوی کار در تمامی کشور های اروپا امکان پذیر نمی باشد به جز دو کشور آلمان و اتریش.

نحوه کاریابی در پرتغال برای مهندسان کامپیوتر به چه صورتی است؟

مهندسان کامپیوتر متقاضی کار در پرتغال می‌ توانند به صورت از طریق موسسات و وب سایت های کاریابی در این کشور، به جستجوی کار بپردازند.

مهندسان کامپیوتر برای دریافت ویزای کار پرتغال چه شرایطی باید داشته باشند؟

مهندسان کامپیوتر در صورت داشتن تحصیلات حداقل لیسانس، تجربه کار مفید و دریافت پیشنهاد کار می توانند برای ویزای کار پرتغال اقدام کنند.

متوسط حقوق سالانه یک مهندس کامپیوتر چه میزان است؟

متوسط حقوق سالانه یک مهندس کامپیوتر در این کشور ۲۲۴۰۴ یورو به صورت سالانه می باشد و می‌ تواند در اثر تجربیات و یا دیگر عناوین ذکر شده افزایش یابد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *