بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به اتریش
  • نرخ بیکاری در اتریش
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در اتریش
  • میزان درآمد مهندس کامپیوتر در اتریش
  • اخذ ویزای کار اتریش برای مهندس کامپیوتر
  • اخذ اقامت اتریش از طریق کار مهندس کامپیوتر
  • نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در اتریش
  • بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش و سخن پایانی
✅بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش ✅درآمد مهندس کامپیوتر در اتریش

بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش، شرایط کار در اتریش برای ایرانیان، متوسط درآمد مهندس کامپیوتر در اتریش و دیگر موارد موثر بر بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش را به طور علمی بیان می‌کنیم. اگر شما هم یک مهندس کامپیوتر بوده و قصد مهاجرت کاری به اتریش را دارید، به یقین با سوالاتی مبهم روبرو شده اید. بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش چگونه است؟ شرایط کار در اتریش برای ایرانیان چگونه است؟ درآمد مهندس کامپیوتر در اتریش چقدر است؟ تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا پاسخ سوالات ابهامی خود را به صورت علمی دریافت نمایید. بازار کار کشور اتریش به دلیل اقتصاد بالا و نرخ بسیار پایین این کشور بسیار عالی می باشد. همچنین این کشور مشاغل مهندس کامپیوتر را در لیست مشاغل مورد نیاز خود قرار داده است. اگر تمایل دارید دیگر مقالات ما را در رابطه با مهاجرت به کشورهای خارجی برای کار، تحصیل، ازدواج و یا دیگر عوامل مطالعه نمایید، می توانید به وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور مراجعه نمایید. همچنین کارشناسان این موسسه شما را در جهت مهاجرت به دیگر کشورها از راه های متفاوت با حداقل هزینه مشاوره می‌ دهند. اگر می‌ خواهید مشاوران ما با شما تماس بگیرند، می توانید فرم درخواست تماس تلفنی را به صورت کامل تکمیل نمایید. شما عزیزان می توانید سوالات مکرر خود را در زمینه مهاجرت، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو هستند.

شرایط مورد نیازبرای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به اتریش:

یک مهندس کامپیوتر برای مهاجرت کاری به اتریش از دو روش کلی می تواند اقدام کند.

 روش اول: اگر کارمند با صلاحیت می باشید، بایستی از ۱۰۰ امتیاز ۷۰ امتیاز را کسب نمایید. در این صورت می توانید بدون نیاز به جاب  آفر از طریق ویزای جستجوی کار به این کشور مهاجرت نمایید. این ویزا به شما اجازه می دهد تا شش ماه در این کشور بمانید و به جستجوی کار مرتبط با رشته تحصیلی خود باشید.

 روش دوم: اگر از طریق مشاغل مورد نیاز مهاجرت می نمایید بایستی حداقل ۵۵ امتیاز را کسب نمایید. تنها اشخاصی می توانند از این طریق اقدام نمایند که شغل آنان جز مشاغل مورد نیاز باشد‌‌. همانطور که دانستید، رشته مهندسی کامپیوتر جز رشته‌ های پرطرفدار و مورد نیاز کشور اتریش می باشد. بنابراین اشخاصی که رشته تحصیلی آنان مهندسی کامپیوتر است، می‌ توانند از این روش اقدام نمایند. البته توجه نمایید که در این روش شما نمی توانید با ویزای جستجوی کار به این کشور مهاجرت نمایید. مهاجرت شما تنها با دریافت دعوتنامه از کارفرمای اتریشی امکان پذیر می باشد.

علاوه بر این دو روش ذکر شده، می توان روش تحصیل در اتریش را نیز یکی دیگر از روش های غیر مستقیم برای مهاجرت کاری به اتریش دانست. چرا که افراد با تحصیل در اتریش، علاوه بر تحصیل در برترین دانشگاه ها، شانس کاریابی بالاتری نسبت به افرادی که در کشور خود تحصیل کرده اند در این کشور خواهند داشت. به دلیل اینکه هزینه مهاجرت به اتریش در روش تحصیل نسبت به هزینه مهاجرت به اتریش از روش کاری بیشتر است، ممکن است توسط افراد کمتری انتخاب شود.

لازم بذکر است در صورت دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما، ملزم به ارائه مدارکی از جمله مدارک نام برده در زیر این مطلب می باشید.

 تکمیل فرم درخواست با امضا

 ارائه عکس پاسپورتی

 ارائه نامه قرداد کاری

اثبات تمکن مالی

دعوت نامه کاری و در صورت نیاز کپی آن

گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماهه و دارای دو الی چند صفحات خالی

مدارک شناسایی

اثبات محل اقامت در اتریش

 ارائه نامه پرداخت هزینه ویزا

ارائه مدرک تحصیلی معتبر با ترجمه

ارائه مدارک سوابق کاری

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اتریش

نرخ بیکاری در اتریش:

در پی مهاجرت مهندس کامپیوتر و یا دیگر صنعتگران به کشور اتریش یکی از عواملی که اهمیت بسیاری در زمینه مهاجرت آن ها دارد، نرخ بیکاری این کشور می باشد. با پرداختن به جمع‌ آوری اطلاعاتی در زمینه نرخ بیکاری در کشور اتریش، می توان درک بهتری از شاغلان و بیکاران موجود در این کشور و وضعیت کار در این کشور داشت. به طور کلی میزان نرخ بیکاری در کشور اتریش در سالهای 2020 و 2021 مانند بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل تاثیر شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است و در حال حاضر حدود  ۱۰.۷ درصد می باشد که به این منظور جهت اطلاعات دقیق از نرخ بیکاری در این کشور نمودار زیر را تهیه و تنظیم کردیم.

نرخ بیکاری در اتریش

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در کانادا:

مهندسان کامپیوتر در کشور اتریش ممکن است تحت عناوین شغلی متفاوتی قرار بگیرند و وظایف شغلی متفاوتی داشته باشند.

مهندسان کامپیوتر معمولا می توانند در مراکز زیر مشغول به کار شوند.

  • شرکت های زیر ساخت های کامپیوتری
  • شرکت های سخت‌ افزارهای ارتباطات مخابرات
  • شرکت های مهندسی
  • شرکت‌ های مشاوره فناوری اطلاعات
  • موسسات آموزشی و تحقیقاتی
  • شرکت های برنامه نویسی و توسعه نرم افزار

در زیر به بررسی عناوین و وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در این کشور می پردازیم.

عناوین شغلی مهندسان کامپیوتر:

توسعه دهنده  Back end

توسعه دهنده وب

برنامه نویس وب

مهندس سخت افزار

برنامه نویس سیستم

مهندس نرم افزار

توسعه دهنده برنامه موبایل

مهندس آزمایشات برنامه

وظایف شغلی

تجزیه و تحلیل نیازمندی های کار برای محصولات جدید

توسعه و طراحی معماری شبکه سیستم های اطلاعاتی

طراحی سخت افزار های کامپیوتری و ارتباطات از راه دور مانند مانیتورها و برد های مدار

توسعه و انجام آزمایشات برای اطمینان از عملکرد طرح ها و مولفه های جدید

حفظ برقراری روابط با تامین کنندگان مشتریان

سرکشی بر فرآیند ساخت

هدایت و هماهنگی تیم های مهندسان و فناوران و تکنیسین ها

 توضیحات استاد ملک پور در خصوص تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در اتریش

فایل صوتی

میزان درآمد برنامه نویس در اتریش:

میزان درآمد مهندس کامپیوتر در اتریش علاوه بر اینکه شغلی با درآمد بالا در این کشور محسوب می‌ شود، با افزایش سطح تجربیات و تحصیلات این میزان درآمد بیشتر می‌ شود. به بیان دیگر حقوق و دستمزد دریافتی ناخالص مهندس کامپیوتر در اتریش سالانه به طور متوسط ۶۸۰۸۸ یورو معادل ۳۳ یورو در هر ساعت می باشد. یک مهندس کامپیوتر سطح ابتدایی ( ۱ الی ۳ سال سابقه ) به طور متوسط  ۴۷۶۲۸ یورو در سال حقوق می گیرد در حالی که یک مهندس کامپیوتر با تجربه بالای ۸ سال سابقه به طور متوسط ۷۸۴ ۵۲ یورو در سال حقوق می گیرد. این درآمد در اتریش در حالی است که هزینه زندگی در اتریش برای خانواده ای 4 نفره در حدود 2000 یورو در ماه است. علاوه بر این مهندسین کامپیوتر به طور متوسط ۳۳۷۷ یورو پاداش می گیرند

اخذ ویزای کار اتریش برای برنامه نویسان:

کشور اتریش، کشوری اروپایی می باشد، که برای دریافت ویزای کار اتریش علاوه بر پیشنهاد کاری (job offer)، می توان برای ویزای جستجوی کار (job seeker)  این کشور را اخذ نمود. روش اول اخذ ویزای کار برای مهندس کامپیوتر از طریق پیشنهاد شغلی (جاب آفر) بدین گونه می باشد، که کارفرمای کشور اتریش، شغل مورد نظر را سه ماه در کشور اتریش و پس از آن سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی می کند. اگر در این مدت فردی از کشور اتریش و اتحادیه اروپا برای کار اقدام نکند، در این صورت کارفرما مجاز پیشنهاد شغلی به افراد غیر اروپایی می باشد و می تواند برای کار دعوت نامه ارسال کند. افراد اروپایی در صورت کسب حداقل ۵۵ امتیاز، می‌ توانند اقامت دو ساله کارت قرمز سفید قرمز را دریافت کنند. روش دوم مهاجرت از طریق ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر می باشد. که در این روش افراد به راحت ترین روش ممکن به کشور اتریش ورود کرده و بدون دارا بودن پیشنهاد شغلی به جستجوی کار می‌ پردازند. میزان امتیازی که شخص متقاضی در این روش اخذ ویزا باید دریافت کند، ۷۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز می باشد. پس از کسب این میزان امتیاز، شما موفق به کسب ویزای جستجوی کار به مدت ۶ ماه شده و پس از تایید مدارک شما توسط اداره کار این کشور اقامت ۶ ماهه در جهت جستجوی شغل مورد نظر را دریافت می کنید. پس از  یافتن کار و بستن قرار داد با کارفرما، مدارک شما جهت صدور اجازه قانونی به اداره کار ارسال می شود و پس از تائیدیه اقامت شما اخذ می گردد. همراهان عزیز این مقاله توسط تیم با سابقه موسسه حقوقی ملک پور به تحریر درآمده است لذا هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا حرام و غیرقانونی می‌ باشد.

اخذ اقامت اتریش از طریق کار مهندس کامپیوتر:

اخذ اقامت اتریش از اهداف برخی از مهاجرت کنندگان کار، مهندسین کامپیوتر و مهندسین نرم افزارها و دیگر کارکنان می باشد. افرادی که پس از جستجوی کار به صورت پیشنهاد شغلی و یا ویزای جستجوی کار موفق به پیدا کردن کار در این کشور شوند، می توانند اقامت دو ساله این کشور را با کارت قرمز سفید قرمز اخذ نمایند. پس از طی این روند، فرد با دارا بودن ۲۱ ماه سابقه کاری می‌ تواند اقامت سه ساله کشور اتریش را دریافت نماید و طبق این اقدامات می‌ تواند در هر زمینه شغلی مشغول به کار شود. مهندسین کامپیوتری که قصد اخذ اقامت دائم این کشور را دارا می باشند، می‌ توانند پس از طی این روند پنج ساله اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند و همچنین پس از گذشت یک سال از دریافت اقامت دائم خود در صورت عدم سوء پیشینه و رعایت فرهنگ کشور اتریش می‌ توانید پاسپورت و تابعیت این کشور را دریافت نمایید. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که اگر درآمد شما بیشتر از متوسط حقوق این کشور باشد موفق به دریافت کارت آبی یا بلو کارت اتریش می‌ شوید، که با دارا بودن این کار می توانید در هر کجای اتحادیه اروپا و بدون محدودیت کار کنید.

نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در اتریش:

یکی از اساسی ترین مشکلات و دغدغه فکری افراد چگونگی یافتن کار می باشد. ما در این بخش از نوشتار به بررسی روند کاریابی کار برای مهندس کامپیوتر و دیگر مشاغل می ‌پردازیم. نحوه کاریابی معمولا به دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می پذیرد. در روش حضوری معمولا افراد هم زبان به آلمانی و هم به زبان انگلیسی تسلط دارند تا کارفرما را از علم و تخصص خود آگاه سازند. البته یادگیری زبان آلمانی معمولا برای رشته های خاصی مانند مدیریت، علوم پزشکی و غیره بیشتر لازم می باشد. روش دیگر کاریابی به صورت غیر حضوری می باشد، که افراد می توانند از طریق روزنامه، اینترنت، سایت های کاریابی و غیره به کاریابی بپردازند. در روش اینترنتی اشخاص روزومه کاری خود، اعم از سوابق کاری، سن، تحصیلات و غیره را برای کارفرمایان ارسال می‌ کنند و با اسکن عکس رسمی بر روی رزومه خود درخواست شغل می‌ کنند. شایان ذکر است به دلیل امکان پذیر بودن ویزای جستجوی کار می توانید از هر دو روش کاریابی حضوری و غیر حضوری در این کشور استفاده کنید و شانس خود را برای پیدا کردن شغل مورد نظر افزایش دهید.  در زیر این نوشتار برخی از موسسات کاریابی در کشور اتریش  را شرح داده ایم.

Manpower

http://www.manpower.at

Rantasa

http://rantasa.at

Rex

Htto://www.rex-dienstleistungen.com

بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش و سخن پایانی:

بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش، ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش، امتیاز های ویزای جستجوی کار اتریش و دیگر عوامل تاثیر گذار بر بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش را به صورت علمی تحلیل کردیم. بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش از درآمد بالایی برخوردار می باشد، که اشخاص شاغل در این زمینه با بیشتر شدن سطح تجربیاتشان درآمد بیشتری کسب می کنند. یکی از مزایای مهاجرت کاری به این کشور امکان پذیر بودن ویزای جستجوی کار می باشد. این ویزا امکان جستجوی کار به صورت حضوری را به کارجویان و مهندسین کامپیوتر اعطا می ‌کند. متقاضیان گرامی اگر با مطالعه این مقاله نیاز به مشاوره جهت مهاجرت به دیگر کشورها از راه‌ های متفاوت کار، تحصیل و دیگر عوامل را دارید، می‌ توانید با تیم کاردان موسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید و از آنان مشاوره رایگان دریافت نمایید. در نظر داشته باشید کارشناسان این مجموعه با دارا بودن سالیان سال تجربه درخشان در زمینه مهاجرت، به شما آسان ترین و راحت ترین راه مهاجرت را پیشنهاد می دهند. امید می رود در جهت بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش، توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. در صورت رضایتمندی از این مقاله ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در اتریش

شرایط کار در اتریش برای ایرانیان در زمینه مهندسی کامپیوتر چگونه است؟

ایرانیان باید حداقل مدرک لیسانس در رشته های مهندسی، سه سال سابقه کار مرتبط با شغل خود، سطح زبان انگلیسی و آلمانی بالا و سن زیر ۴۰ سال داشته باشند.

متوسط درآمد مهندس کامپیوتر در اتریش چقدر است؟

به طور متوسط یک مهندس کامپیوتر در اتریش حدود ۴۳۵۵۰ یورو کسب درآمد می ‌کنند.

برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش چطور می توان اقدام کرد؟

با دریافت یک دعوت نامه شغلی و یا با ویزای جستجوی کار می توان برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش اقدام کرد.

امتیاز ویزای جستجوی کار در اتریش از چه مواردی به دست می آید؟

بنا به سطح مدرک تحصیلی، مدارک زبان، سابقه کار و سن می توان امتیازات لازم را کسب کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *