بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک ترکیه
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان مکانیک در ترکیه
  • میزان درآمد مهندس مکانیک در ترکیه
  • اخذ ویزای کار ترکیه برای مهندس مکانیک
  • اخذ اقامت ترکیه از طریق کار مهندس مکانیک
  • نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در ترکیه
  • بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه و سخن پایانی
بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه

بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه، بررسی شرایط کسب و کار در ترکیه و الزامات مورد نیاز جهت ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه، بررسی حقوق مهندس مکانیک در ترکیه، شرایط اخذ ویزا و اقامت ترکیه برای مهندسین مکانیک، نحوه کاریابی در ترکیه و موسسات و سایت های کاریابی در ترکیه از اصلی ترین موضوعاتی است که در مقاله بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی که تمایل دارند تا وارد بازار کار در کشور ترکیه شوند ممکن است سوالاتی نظیر این که افزایش حقوق مهندس مکانیک در ترکیه به چه عواملی بستگی دارد؟ آیا کسب و کار در ترکیه برای مهندسین مکانیک مناسب است؟ شرایط و مدارک مورد نیاز برای ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه چیست؟ سعی ما بر این است تا کلیه ابهامات شما را در خصوص ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه را رفع نماییم. موسسه حقوقی ملک پور(ملک پور اتریش) یکی از برترین و بهترین موسسات مهاجرتی در سطح خاورمیانه و ایران می باشد، این موسسه با شعب مختلف در سراسر جهان به تمامی افراد متقاضی مهاجرت به کشور های سطح اول و تاپ جهان، خدمات بسیار مناسب ارائه می نماید، در صورت تمایل می توانید پس از برقرار نمودن تماس با شعب موسسه با مشاورین مجموعه به صحبت بپردازید و تمامی سوالات خود را در خصوص راه ها و روش های مهاجرتی مانند ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه را مطرح نمایید.

بازار کار مهندسی مکانیک در ترکیه

ترکیه کشوری در بخش غربی قاره آسیا و در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است، که باعث شده این کشور به دو بخش اروپایی و آسیایی تبدیل شود و کشوری اوراسیایی نام بگیرد. از همسایگان اروپایی ترکیه می توان به بلغارستان و یونان اشاره نمود و از همسایگان آسیایی ترکیه می توان به کشور عزیزمان ایران، کشور آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، سوریه، عراق اشاره کرد. بزرگترین شهر و مهم ترین شهر این کشور، شهر زیبای استانبول می باشد اما پایتخت آن شهر آنکارا است، از دیگر شهر های مهم ترکیه می توان به شهر های ازمیر و آنتالیا و وان اشاره نمود. زبان ترکی استانبولی زبان رسمی مردم در کشور ترکیه به شمار می رود و واحد پول در این کشور لیر می باشد، موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی ترکیه و قرار داشتن آن در بین دو قاره آسیا و اروپا، در طول تاریخ این کشور را به عنوان پل ارتباطی بین این دو تبدیل کرده است. ترکیه یک کشور با میراث فرهنگی متنوع شناخته شده است. صنعت گردشگری در ترکیه در سال های اخیر دچار رکود شده ست که البته نشانه های از بهبودی در آن دیده می شود و باید گفت که صنعت گردش گری هنوز هم در ترکیه نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد. ترکیه به عنوان یک کشور پیشرفته و در حال توسعه در آسیا شناخته شده می باشد اما به دلیل بحران ارزی و بدهی های مالی اخیر روند توسعه و پیشرفت این کشور با کندی شدید روبرو است. کشور ترکیه از کشور های است که در بخش مهندسی من جمله در بخش مهندسی مکانیک با کمبود نیروی ماهر و متخصص روبرو می باشد و از افرادی که در دانشگاه های این کشور در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل می شوند و یا از دیگر کشور ها به آن جا مهاجرت می کنند و تمایل دارند تا وارد بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه شوند، به خوبی استقبال می شود. نکته مورد توجه جهت مهاجرت به ترکیه این می باشد که متقاضیان قبل از مهاجرت به این کشور باید حتماً مسائل مختلفی را مورد تحقیق قرار دهند، از مهم ترین مسائل جهت بررسی نرخ بیکاری در ترکیه می باشد، نمودار زیر نشان دهنده نرخ بیکاری در ترکیه می باشد:

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در ترکیه:

کشور ترکیه به دلیل شرایط جغرافیایی از اصلی ترین مقاصد مهاجران آسیایی از جمله هم وطنان عزیزمان می باشد که هر ساله از راه های گوناگون برای زندگی و کار به آن مهاجرت می کنند، به دلیل نیاز کشور ترکیه به نیرو های متخصص و با مهارت از جمله مهندسین مکانیک این امکان وجود دارد تا افراد واجد شرایط بتوانند به این کشور مهاجرت نمایند و در بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه مشغول به کار شوند. کسانی که می خواهند تا در بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه ورود کنند و تحت عنوان یک نیروی متخصص به کار مشغول شوند باید در ابتدا از یک کارفرما در ترکیه دعوت نامه کاری دریافت کنند، دریافت دعوت نامه کاری از سمت یک کارفرما در ترکیه اصلی ترین نیاز برای مهاجرت مهندسین مکانیک می باشد. قابل ذکر است که مهندسین مکانیک باید بتوانند واجد شرایط باشند تا این امکان برای آن ها فراهم شود تا از سمت یک کارفرما دعوت نامه دریافت کنند، افرادی واجد شرایط کسب و کار در ترکیه و ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه می باشند که دارای مدرک تحصیلی در مقطع حداقل لیسانس باشند، همچنین به دلیل این که زبان در امر مهاجرت کاری به ترکیه بسیار حایز اهمیت می باشد و جهت برقراری ارتباط با کارفرما و همچنین برای برقراری ارتباط در جامعه این کشور بسیار مورد نیاز است از شروط اصلی دیگر به شمار می آید و متقاضیان باید بتوانند با زبان ترکی صحبت نمایند، از شروط اصلی دیگر که آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، داشتن مهارت و تخصص در زمینه مهندسی مکانیک می باشد، عموماً کارفرمایان ترک تمایل دارند تا نیرو های مورد نیاز خود را از افراد با تجربه با سطح سواد و تجربه و مهارت بالا استخدام نمایند.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان در فرانسه:

در ابتدای مقاله گفته شد افرادی که مایل می باشند تا کشوری را به عنوان کشور مقصد با هدف مهاجرت کاری  انتخاب نمایند، باید پیش از شروع پروسه مهاجرت عناوین و موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار دهند و تحقیقات کامل و جامعی در خصوص آن ها انجام دهند. متقاضیانی که قصد دارند تا کشور ترکیه را به عنوان مقصد کاری خودشان انتخاب کنند باید مسائلی مانند نرخ بیکاری، هزینه زندگی، نرخ تورم، شرایط اقتصادی، حقوق مهندس مکانیک در ترکیه، شرایط کسب و کار در ترکیه و نکات منفی و مثبت و شرح وظایف برای ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه  و… را بررسی کنند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از مهم ترین عوامل جهت انتخاب ترکیه به عنوان مقصد کاری را مورد بررسی و تحقیق قرار داده به رشته تحریر در آوریم. یکی از اصلی ترین موضوعات شرح وظایف مهندسین مکانیک است، مهندس مکانیک با بررسی شرح وظابف می تواند چشم انداز مناسبی از بازار کار ترکیه داشته باشد و با اطلاع از شرح وظایف مهندسین مکانیک در این کشور می توانند نسبت به تخصص خود در بخش های که نیاز بیشتری به نیروی کار می باشد به دنبال کار باشند. البته قابل کر است که ماهیت رشته مهندسی مکانیک در کل به ساخت و طراحی و تعمیرات دستگاه ها و سازه های مکانیکی بر میگردد. به صورت کلی مهندس مکانیک با قوانین اساسی فیزیک و اصول سایر رشته ها بر روی ماشین های کار می کند که نوعی انرژی را به نوع دیگری تبدیل می کنند، برخلاف تصور عمومی، دستگاه های الکترونیکی مانند رایانه ها در محدوده کاری مهندس مکانیک قرار ندارند. مهندسین مکانیک بسته به تخصصی که دارند در موسسات دولتی یا خصوصی و یا کارخانه ها مشغول به کار می شوند. مهندسین مکانیک اطلاعاتی اساسی مانند استاتیک، دینامیک، مکانیک سیالات، قدرت، دینامیک ماشین، رباتیک و غیره را در دوران تحصیل و کار آموزش می بینند تا بتوانند به اهداف زیر دست یابند:

  • تولید ماشین آلات مکانیکی با بهترین کیفیت با ارزان ترین روش
  • طراحی و ساخت ماشین آلات مکانیکی و توسعه آن ها همراه با تعمیرات و نگهداری آن ها
  • محاسبات اساسی، دقیق و کامل
  • طراحی بهترین مدل ها همراه با جزئیات دقیق
  • کار روی مواردی مانند بهبود فرایند، افزایش کارایی و کاهش هزینه ها

میزان درآمد مهندس مکانیک در ترکیه

مهندسی مکانیک از مشاغلی می باشد که در بیشتر کشور های جهان نقش مهمی در بازار کار ایفا می کند و در صنایع مهم مانند خودرو سازی، هوافضا و… نقش اساسی را مهندسین مکانیک دارند، مهندسین مکانیک که دارای تخصص و تبحر در حرفه خود می باشند معمولاً این شانس را دارند تا با حقوقی بالا به کار مشغول شوند. پس از بررسی شرح وظایف شغلی در ترکیه و تحقیق در مورد نرخ بیکاری کشور ترکیه باید میزان حقوق در بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه را مورد بررسی قرار داد. نگاهی به مقدار حقوق مهندس مکانیک در ترکیه می تواند به مهندسین در این شغل کمک کند تا نسبت به شرایط این کشور بهترین تصمیم را بگیرند و در صورتی که میزان حقوق مهندس مکانیک در ترکیه قابل قبول باشد و با یک جمع بندی کلی می تواند قدم در راه مهاجرت به ترکیه بگذارد. در این قسمت حقوق مهندس مکانیک در ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم:

    • میزان درآمد و حقوق مهندس مکانیک در ترکیه برای افرادی که مشغول کسب و کار در ترکیه می باشند به صورت میانگین و متوسط برای هر سال کار در کشور ترکیه 94900 لیر می باشد، البته این مقدار همان گونه که گفته شد بر اساس میانگین می باشد، اما مهندسین مکانیک در ترکیه در پایین ترین سطح حقوق برای هر سال فعالیت در بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه حقوقی معادل با 49300 لیر دریافت می کنند، بالاترین سطح حقوق مهندس مکانیک در ترکیه نیز برای هر سال کار تا 145000 لیر می رسد.

در شهر های مختلف ترکیه میزان حقوق متفاوت است که برای شما در قالب جدول میانگین حقوق را قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
آنکارا 95،700 لیر
آنتالیا 81،700 لیر
استانبول 95،600 لیر
ازمیر 89،800 لیر

بالاترین و پایین ترین میزان حقوق مهندس مکانیک در ترکیه گفته شد، اما چه عواملی باعث افزایش حقوق در این کشور برای مهندسین مکانیک می شوند؟ عوامل متعددی در افزایش حقوق مهندسین مکانیک در ترکیه تاثیر مستقیم دارند که مهمترین و تاثیر گذار ترین آن ها سطح تجربه هر مهندس مکانیک همراه با مهارت و میزان تحصیلات دانشگاهی می باشد. در نمودار زیر تاثیراتی که بالا رفتن تجربه بر حقوق مهندس مکانیک در ترکیه می گذارد را قرار داده ایم:

اخذ ویزای کار ترکیه برای مهندسین مکانیک:

کشور ترکیه از مطرح ترین همسایگان کشور عزیزمان می باشد، در سال های اخیر مهاجرت به ترکیه در میان مردم ایران بسیار رواج پیدا کرده است و متقاضیان از انواع روش های قانونی و غیر قانونی به ترکیه مهاجرت می نمایند، یکی از روش های مهاجرت به ترکیه روش مهاجرت از روش کار می باشد، به واسطه کمبود نیروی متخصص و ماهر در کشور ترکیه در بعضی از بخش ها مانند مهندسی، خدمات درمانی، آی تی و .. باعث شده تا متقاضیان و متخصصان در این رشته ها شانس خوبی برای پیدا کردن کار داشته باشند، البته باید در نظر داشت که یادگیری زبان ترکی مهم ترین نیاز برای مهاجرت به این کشور می باشد، مهندسین مکانیک واجد شرایط در صورتی که از طرف کارفرما در کشور ترکیه به کار دعوت شوند می توانند برای اخذ ویزای کاری ترکیه اقدام نمایند و به کنسولگری ترکیه در کشور خودشان مراجعه نمایند و درخواست ویزای کاری را دهند، ویزای کاری ترکیه به معنای اجازه ورود مهندس مکانیک به این کشور می باشد، با درخواست فرد متقاضی و با موافقت اداره مهاجرت ترکیه در ابتدای امر یک ویزای موقت 1 ساله برای کار در حرفه مهندسی مکانیک بر اساس اطلاعات نامه پیشنهاد نامه کاری صادر می شود، با اتمام 1 سال در صورتی که متقاضی پیش همان کارفرما و در همان شغل مشغول به کار باشد و دو طرف توافق همکاری نمایند ویزای او برای دو سال دیگر تمدید می گردد و سپس با همین شرایط برای 3 سال دیگر قابل تمدید می باشد. با گذشت 5 سال کار بدون رفت و آمد و با حضور کامل در ترکیه اجازه کار برای خانواده فرد متقاضی نیز صادر می گردد. مدارکی که برای اخذ ویزا کار ترکیه مورد نیاز می باشد به شرح زیر است:

  • گذرنامه و شناسنامه فرد اصلی همراه با کپی
  • مدارک تحصیلی فرد متقاضی همراه با ریز نمرات تحصیلی
  • ارائه نامه جاب آفر (پیشنهاد کاری) همراه با اطلاعات قرار داد کاری
  • تمکن مالی لازم که نشان دهنده تمکن کافی برای زندگی به مدت حداقل یک سال می باشد
  • عکس
  • تکمیل فرم های درخواست ویزا و امضا آن ها
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا
  • بیمه نامه

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار مهندس مکانیک:

برای مهاجرت کاری و ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه مانند اکثریت کشور ها نیاز است تا در ابتدا برای متقاضی از سمت یک کارفرما معتبر در ترکیه دعوت نامه کاری ارسال شود و با دریافت این دعوت نامه مهندس مکانیک این امکان را دارد تا جهت اخذ ویزا کاری ترکیه اقدام نماید و درخواست خود را برای اخذ ویزا کاری به سفارت ترکیه در کشور خود تحویل دهد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای اخذ ویزا کاری باید مدارک کامل همراه با ترجمه معتبر را به سفارت ترکیه تحویل دهند و از دادن مدارک جعلی و تقلبی خود داری نمایند زیرا در صورت انجام این کار امکان ریجکتی ویزا و پیگیری قضایی وجود دارد. گفته شد که در ابتدای امر و در صورتی که با درخواست ویزا متقاضی برای مهاجرت به ترکیه برای کار موافقت شود یک ویزا موقت یک ساله به فرد اعطا می شود و در صورت رعایت قوانین و ادامه همکاری با کارفرما برای مدت زمان دو سال دیگر و سپس برای 3 سال دیگر قابل تمدید می باشد، با گذشت 8 سال کار در ترکیه بدون رفت و آمد به فرد متقاضی اقامت دائم اعطا می شود و سپس با گذشت 1 سال از اخذ اقامت دائم ترکیه فرد می تواند جهت دریافت تابعیت این کشور اقدام نماید. مقاله بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه توسط تیم مشاوره و آی تی موسسه حقوقی ملک پور مورد نگارش قرار گرفته است و هر نوع کپی کردن و استفاده از مطالب این مقاله خلاف مقررات است و همچنین از شرعی حرام می باشد. مهندسین مکانیکی که دارای مهارت و تخصص می باشند باید توجه نمایند که پاسپورت و تابعیت ترکیه در سطح کشور های مطرح جهان دارای اعتبار چندانی نمی باشد و در صورتی که دارای شرایط مناسب می باشند می توانند قبل از هر گونه اقدام برای مهاجرت به ترکیه، به بررسی روش های مهاجرت به کشور های سطح اول جهان مانند اتریش و آلمان و .. بپردازند..

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در اروپا برای مهندسین مکانیک 

نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در ترکیه:

پس از نگاه کلی به شرایط کسب و کار در ترکیه و تحقیق و بررسی در خصوص عوامل گوناگونی چون مقدار حقوق مهندس مکانیک در ترکیه، نرخ بیکاری در این کشور، شرح وظایف مهندسین مکانیک، مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزا ترکیه و دیگر موضوعات تاثیر گذار می توان تصمیم به مهاجرت به این کشور گرفت. متقاضیان واجد شرایط پس از انتخاب ترکیه همان گونه که ذکر شد باید بتوانند از سمت یک کارفرما در ترکیه به کار دعوت شوند. این سوال ممکن است برای مهندسین مکانیک متقاضی به کار در ترکیه پیش بیایید که چگونه می توان در ترکیه کاریابی نمود و از سمت یک کارفرما در ترکیه به کار دعوت شد؟ راه های مختلف برای جستوجوی کارفرما و کاریابی در ترکیه وجود دارد. یکی از راه های کاریابی در ترکیه انجام سفر توریستی به این کشور می باشد، متقاضی با انجام سفر توریستی به ترکیه این فرصت را دارد تا حداکثر در مدت 90 روز در این کشور حضور داشته باشد و می تواند به کاریابی مشغول شود و در صورت موفقیت باید به کشور خود بازگردد و پس از دریافت دعوت نامه کاری برای اخذ ویزا پروسه مهاجرت کاری را شروع نماید، از دیگر روش های کاریابی در ترکیه موسسات و سایت های کاریابی می باشد، مراجعه به این سایت ها و ثبت نام در آن ها این فرصت را برای مهندسین مکانیک به وجود می آورد تا اطلاعات و رزومه کاری خود را در دسترس کارفرمایان قرار دهند تا کارفرمایان ترک با مشاهده و بررسی اطلاعات و رزومه کاری آن ها در صورت نیاز برای مهندسین مکانیک دعوت نامه کاری ارسال نماید. در قسمت زیر نام تعدادی از سایت های کاریابی در ترکیه را برای شما در قالب یک جدول قرار داده ایم:

سایت های کاریابی در ترکیه
www.marmarisrecruitment.com
www.michaelpage.com.tr
www.adecco.com.tr
www.reedglobal.com.tr
www.alnamasoep.com
www.kornferry.com
www.recruitment-turkey.com
بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه، شرایط کسب و کار در ترکیه برای مهندسین مکانیک، میزان حقوق مهندس مکانیک در ترکیه و بررسی شرایط بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه، بررسی نرخ بیکاری، نگاهی به شرح وظایف مهندسین مکانیک در ترکیه، نحوه اخذ ویزا و اقامت، چگونگی کاریابی و موسسات کاریابی در ترکیه از موضوعات اصلی می باشند که در مقاله بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه مورد بررسی قرار دادیم. ترکیه از همسایگان مهم و اصلی ایران می باشد که هر ساله تعدادی زیادی از ایرانیان با اهداف مختلف به آن مهاجرت می نمایند. بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه به کمبود نیروی متخصص مهندس مکانیک مواجه است و متقاضیان واجد شرایط با بررسی جوانب گوناگون می توانند به این کشور مهاجرت نمایند. . موسسه حقوقی ملک پور یکی از برترین و بهترین موسسات مهاجرتی در سطح خاورمیانه و ایران می باشد، این موسسه با شعب مختلف در سراسر جهان به تمامی افراد متقاضی مهاجرت به کشور های سطح اول و تاپ جهان، خدمات بسیار مناسب ارائه می نماید، در صورت تمایل می توانید پس از برقرار نمودن تماس با شعب موسسه با مشاورین مجموعه به صحبت بپردازید و تمامی سوالات خود را در خصوص راه ها و روش های مهاجرتی مانند ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه را مطرح نمایید

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس مکانیک در ترکیه

میزان متوسط حقوق مهندسان مکانیک در ترکیه بر یک سال کار چه مقدار است؟
حقوق مهندسین مکانیک برای یک سال فعالیت در کشور ترکیه به صورت میانگین 94900 لیر می باشد.


✅ مهم ترین شرط برای اخذ ویزای کار ترکیه برای مهندسان مکانیک چیست؟
اصلی ترین شرط جهت اخذ ویزای کار ترکیه برای مهندسان مکانیک دریافت دعوت نامه کاری از سمت کارفرمای معتبر در ترکیه می باشد.


✅اقامت دائم و تابعیت ترکیه پس از چند سال کار به فرد متقاضی اعطا می گردد؟
افرادی که به مدت 8 سال در کشور ترکیه مشغول به کار و زندگی باشند می توانند با رعایت قوانین اقامت دائم ترکیه را کسب نمایند و پس از یک سال می توانند تابعیت ترکیه را اخذ کنند.


✅ بالاترین میزان درآمد برای مهندسان مکانیک در کدام شهر ترکیه می باشد؟
در کشور ترکیه بالا ترین میزان درآمد برای مهندسان مکانیک در شهر آنکارا با حقوق میانگین 95700 لیر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *