بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک استرالیا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان مکانیک در استرالیا
  • میزان درآمد مهندس مکانیک در استرالیا
  • اخذ ویزای کار استرالیا برای مهندس مکانیک
  • اخذ اقامت استرالیا از طریق کار مهندس مکانیک
  • نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در استرالیا
  • بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا و سخن پایانی
بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا

بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا، شرایط مهاجرت برای کار در زمینه مهندسی مکانیک در استرالیا، اخذ ویزا و دریافت اقامت استرالیا برای متقاضیان کار در رشته مهندسی مکانیک در استرالیا، میزان حقوق و فرصت شغلی مهندسان و دیگر مواردی که با موضوع بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا ارتباط دارند را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم و سعی داریم تا به سوالاتی مانند: شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار استرالیا چیست؟ میزان درآمد مهندسان مکانیک در استرالیا چه مقدار است؟ آیا رشته مهندسی مکانیک در استرالیا جز مشاغل مورد نیاز می باشد؟ را پاسخ دهیم. موسسه حقوقی ملک پور از بهترین و با سابقه ترین موسسات مهاجرتی ایران و خاورمیانه است که خدمات مهاجرتی را به متقاضیان مهاجرت به اکثر کشور های جهان ارائه می نماید. جهت دریافت اطلاعات درباره بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا می توانید با برقرار نمودن تماس با دفاتر موسسه، به صورت رایگان با مشاورین مجموعه به صحبت بپردازید و جدید ترین اطلاعات را دریافت کنید، همچنین می توانید به بررسی شرایط مهاجرتی خود بپردازید.

بازار کار مهندسی مکانیک در استرالیا

استرالیا از کشور های قاره کوچک اقیانوسیه می باشد. این کشور شگفت انگیز با طبیعت منحصر به فرد و همچنین به دلیل پیشرفته بودن و قرار داشتن در بین برترین کشور های جهان، همیشه از کشور های مورد توجه مهاجران بوده است. کشور استرالیا به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در بعضی از رشته ها، برنامه های مهاجرتی مختلفی را قرار داده است که متقاضیان به مهاجرت در صورت واجد شرایط بودن این امکان را دارند تا برای اخذ ویزای استرالیا اقدام کنند. رشته مهندسی مکانیک در استرالیا از جمله مشاغلی می باشد که با کمبود نیروی ماهر مواجه است و مهندسین مکانیک از سراسر دنیا این شانس را دارند تا برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند و در بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا تحت عنوان یک نیروی کاری ماهر به کار مشغول شوند. در حال حاضر 35000 نیروی مهندس مکانیک در استرالیا مشغول به کار می باشند که این میزان نشان دهنده کمبود نیروی ماهر در این شغل می باشد. مهندسین مکانیک واجد شرایط می توانند تا از طریق برنامه های مهاجرتی برای اقامت دائم و تابعیت استرالیا اقدام نمایند. در نمودار زیر برای شما نرخ بیکاری در کشور استرالیا را قرار داده ایم:

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در استرالیا:

استرالیا به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مناسب، سطح بالای امکانات و رفاه در جامعه، شرایط خوب در پرداخت حقوق و مزایا در مشاغل و … کشوری عالی جهت مهاجرت می باشد. افرادی که تمایل دارند تا به عنوان یک مهندس مکانیک به استرالیا مهاجرت کنند و در این کشور بی نظیر به فعالیت مشغول شوند باید در ابتدا با شرایط مهاجرت به این کشور آشنا شوند و با بررسی تمام جوانب و زوایا این امکان به وجود می آید تا مهاجرتی بسیار عالی داشته باشند که درصد شکست در آن بسیار پایین می باشد. نیرو های کاری ماهر جهت ورود و کار در رشته مهندسی مکانیک در استرالیا باید دارای شرایط خاصی باشند که این شرایط توسط دولت استرالیا تعیین گردیده است. دولت استرالیا برای نیرو های کاری ماهر برنامه های مهاجرتی با کلاس های مختلفی را قرار داده است، که این برنامه ها بر اساس امتیاز بندی می باشند و متقاضیان در صورتی که بتوانند امتیازات لازم را اخذ نمایند، این امکان را دارند تا به استرالیا مهاجرت کنند. امتیاز قبولی در برنامه skillselect استرالیا امتیاز 65 می باشد، امتیاز بندی برای مهاجرت کاری به استرالیا بر اساس چندین شرط اصلی می باشد که مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل لیسانس، سابقه کاری بیشتر از 3 سال،  سن مناسب و دارا بودن مدرک زبان و داشتن سطح زبان، از اصلی ترین شروط می باشند. متقاضی پس از ثبت نام در برنامه مهاجرت نیروی کاری استرالیا (skillselect) و کسب امتیازات لازم می تواند با اقامت دائم وارد کشور استرالیا می شوند. متقاضیان برای ورود به بازار کار مهندس مکانیک به استرالیا باید در برنامه های مهاجرتی 189 و 190 شرکت نمایند. در ویزای کلاس 189 متقاضی نیاز به دریافت پیشنهاد کاری از سمت کارفرما نخواهند داشت اما در برنامه 190 در بعضی از استان ها نیاز به دریافت دعوت نامه کاری از سمت کارفرما می باشد. توجه داشته باشید که در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا در صورتی که موفق به اخذ هر یک از ویزاهای کاری استرالیا شوید، به محض ورود می بایست به مدت دو هفته در قرنطینه باشید. 

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط ورود به استرالیا با پیشنهاد کار

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان در استرالیا:

مهندسین مکانیکی که کشور استرالیا را به عنوان هدف مهاجرتی خود انتخاب نموده اند و دارای شرایط مهاجرتی به این کشور می باشند همان طور که گفتیم باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهند، مواردی چون فرصت های شغلی در رشته مهندسی مکانیک در استرالیا، نرخ بیکاری این کشور، میزان حقوق در شغل مهندسی مکانیک و همچنین شرح وظایف مهندسین مکانیک در بخش های مختلف از موضوعاتی هستند که متقاضی باید قبل از اقدام به مهاجرت به بررسی آن ها بپردازد. این تحقیقات می تواند به مهندسین مکانیک کمک کند تا با زوایای مختلف کار و زندگی در استرالیا آشنا شوند تا پس از ورود به استرالیا با مشکلات احتمالی مواجه نشوند. در این قسمت سعی داریم تا به بررسی شرح وظایف شغلی مهندسی مکانیک در استرالیا بپردازیم. این مقاله به دست مشاورین با تجربه و تیم متخصص آی تی موسسه حقوقی ملک پور نگارش و تهیه شده است، توجه داشته باشید که هر نوع کپی برداری از مقالات و استفاده از آن ها خلاف مقررات می باشد و مطابق با قوانین با آن برخورد خواهد شد.

در این قسمت وظایف مهندسین مکانیک در استرالیا را برای شما قرار دادیم:

  • مطالعه نمودارهای سازمانی، بیانیه های عملکردی و اطلاعات پروژه برای تعیین و مشخص کردن کارکردها و مسئولیت های نیرو ها و کارگران و واحدهای کاری و همچنین شناسایی زمینه های تکثیر

  • ایجاد و تهیه برنامه های اندازه گیری کار و تحلیل نمونه کارها و تجزیه برای ایجاد استانداردهای استفاده از نیروهای کاری

  • تجزیه و تحلیل جهت استفاده از نیروهای کار، طرح امکانات، داده های عملیاتی و برنامه های تولید و هزینه ها برای تعیین کارایی بهینه کارگر و تجهیزات

  • طراحی تجهیزات و دستگاه های مکانیکی، طراحی ماشین آلات و طراحی اجزا، طراحی و ساخت محصولات تولیدی و سیستم های ساخت و همچنین کارخانه ها

  • توسعه مشخصات جهت تعیین و ساخت مواد و تجهیزات، لوله کشی، چیدمان کارخانه و سیستم ها

  • مدیریت و سازماندهی در کار پروژه

  • ایجاد استانداردها و سیاست های نصب، اصلاح، کنترل کیفیت، آزمایش، بازرسی و نگهداری طبق اصول مهندسی و مقررات ایمنی

  • بازرسی از کارخانه برای اطمینان از حفظ عملکرد مطلوب

  • تعمیر و نگهداری سازه های مکانیکی و تجهیزات و هماهنگی لازم برای ساخت طرحهای جدید

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص ملاک سابقه کار در مهاجرت کاری

میزان درآمد مهندس مکانیک در استرالیا

پس از بررسی شرح وظایف برای کار مهندسی مکانیک در استرالیا و اطلاع از نوع کار مهندسین مکانیک در این کشور می توان نسبت به تخصص خود متوجه این موضوع شد که کار در کدام بخش می تواند مناسب تر باشد. همچنین این بررسی کمک می کند تا پس از ورود به بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا، با روند و شرح وظایف شغلی آشنا باشید و دچار سردرگمی نشوید. از اصلی ترین موضوعاتی که متقاضیان کار جهت مهاجرت به هر کشوری به بررسی آن می پردازند و تاثیر بسیار زیادی در انتخاب مقصد برای آن ها دارد، میزان حقوق در مشاغل می باشد. میزان هزینه های زندگی در یک کشور ارتباط مستقیم با میزان حقوق هر نیروی کار دارد. هر چه هزینه های زندگی بالاتر باشد مسلماً نیروی کاری باید حقوق بالاتری دریافت کند تا بتواند از پس هزینه های زندگی بر آید، در کشوری مانند استرالیا که دارای یک اقتصاد قوی و نرخ تورم پایین می باشد مسلما هزینه های زندگی نسبت به میزان درآمد افراد مناسب می باشند و یک فرد می تواند با یک حقوق متوسط یک زندگی مناسب داشته باشد. در اینجا قصد داریم میزان حقوق در بازار کار مهندس مکانیک در کشور استرالیا را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. قابل ذکر است که تعیین حقوق و افزایش حقوق و درآمد مهندسین مکانیک در استرالیا رابطه مستقیم با سطح مهارت و میزان تجربه و سطح تحصیلات دارد، همچنین کار در ایالت ها و شهر های مختلف و فعالیت در موسسات خصوصی و یا دولتی نیز تاثیر بسزایی در این موضوع دارد و به این معنا می باشد که حقوق مهندسین مکانیک در استرالیا به شدت تحت تاثیر این عوامل است و متغیر می باشد.

حقوق یک نیروی کار ماهر برای هر سال کار مهندسی مکانیک در استرالیا به طور میانگین و متوسط 91800 دلار استرالیا است، البته باید گفت که این میزان حقوق تحت تاثیر عوامل نامبرده متغیر است، مهندسین مکانیکی که تازه پا به بازار کار این رشته گذاشته اند در پایین ترین حالت حقوق برای یک سال کار به عنوان یک مهندس مکانیک حقوقی معادل با 45000 یورو دریافت می نمایند و مهندسین با بالاترین سطح تحصیلات و تجربه برای یک سال کار در این شغل حقوقی معادل با 143000 دلار دریافت می نمایند.

در جدول پایین میزان حقوق در شهر های مختلف برای کار در رشته مهندس مکانیک در استرالیا را قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
آدلاید 87،100 AUD
بریزبن 95000 AUD
کانبرا 86،100 AUD
ساحل طلا 92،100 AUD
گاسفورد 81،300 AUD
ملبورن 99،100 AUD
نیوکاسل 86،400 AUD
پرت 91000 AUD
ساحل آفتاب 86900 AUD
سیدنی 93،600 AUD

در نمودار پایین مقدار حقوق و درآمد مهندسان مکانیک بر اساس هر سال تجربه کاری در استرالیا را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

نمودار درصد افزایش حقوق

اخذ ویزای کار استرالیا برای مهندسین مکانیک:

افرادی که قصد دارند تا به عنوان یک نیروی ماهر در رشته مهندسی مکانیک در استرالیا وارد بازار کار شوند پس از بررسی کلیات و جزئیات کار و زندگی باید برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. استرالیا یکی از کشور های مهاجر پذیر جهان می باشد. این کشور همانند کشور کانادا برای جذب نیرو های ماهر فرصتی را تحت عنوان SKILLSELECT که یک برنامه مهاجرتی می باشد قرار داده است، همچنین افراد این امکان را دارند تا درصورتی که از سمت یک کارفرما در استرالیا به کار دعوت شده باشند جهت اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. برنامه SKILLSELECT توسط دولت کانادا برای مشاغلی است که این کشور برای آن ها با کمبود نیروی ماهر روبرو است. نیرو های کار ماهر برای مهاجرت به استرالیا می توانند برای ساب کلاس 189-19-و 491 اقدام نمایند. همانگونه که از نامش مشخص است این ویزا افراد ماهر و واجد شرایط را از هر کجای دنیا به خود جذب می کند.

    • ویزای 189: ویزای نیروی مستقل ماهر
    • ویزای 190: ویزای مهارت
    • ویزای 491: ویزای منطقه ای و موقت

ویزا های 189 و 190 در خواست اقامت دائم هستند. در ویزای 189 نیروی کار ماهر نیازی به داشتن دعوت نامه ندارد اما در برنامه 190 برای بعضی از مناطق متقاضی باید در آن منطقه پیشنهاد کار داشته باشد. در حالی که ساب کلاس 491 ویزای انتقالی است و اجازه می دهد بعد از 3 سال دائمی شود در ویزای 491 مهندس مکانیک باید از سمت یکی از بستگان خود در یکی از مناطق خاصی که دولت استرالیا مشخص نموده دعوت نامه دریافت نماید. این ویزا به مدت 5 سال است که پس از 3 سال شخص می تواند جهت اخذ اقامت دائم اقدام نماید. متقاضیانی که بتوانند در این برنامه ها امتیاز 65 را کسب نمایند، در هر ماه وزارت امور داخلی برای هر شغل مورد تایید در لیست، با توجه به سقف های شغلی تعیین شده دعوت نامه صادر می کند. این در حالی است که امتیاز 65 حداقل امتیاز می باشد که یک متقاضی برای قبولی به آن نیاز دارد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق کار مهندس مکانیک:

تا این قسمت از مقاله گفته شد که جهت مهاجرت و ورود به بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا باید موارد متعدد و گوناگونی را بررسی نمود، مسائلی نظیر نرخ بیکاری، هزینه زندگی، شرح وظایف مهندسین مکانیک، میزان حقوق، انواع ویزا و دیگر مواردی که برای مهاجرت باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد. گفتیم که متقاضیان می توانند در برنامه SKILLSELECT شرکت نمایند و بدون دعوت نامه کاری و یا با دعوت نامه کاری در صورتی که واجد شرایط باشند و بتوانند حداقل امتیازات را کسب نمایند می توانند به کشور زیبای استرالیا مهاجرت کنند. مهندسین مکانیکی که با ویزای 189 و 190 وارد کشور استرالیا می شوند در همان بدو ورود به آن ها اقامت دائم استرالیا اعطا می گردد، متقاضیانی که با ویزای 491 به استرالیا مهاجرت نموده اند در بدو ورود  به آن ها یک اقامت موقت با 5 سال اعتبار داده می شود که شخص می تواند پس از گذشت 3 سال برای اخذ اقامت دائم استرالیا درخواست دهد. مهندسین مکانیکی که در کشور استرالیا موفق به اخذ اقامت دائم می شوند یا در بدو ورود اقامت دائم را اخذ می نمایند این امکان را دارند تا در صورتی که 4 سال در کشور استرالیا کار و زندگی کرده باشند و در کل 4 سال بیشتر از 12 ماه از استرالیا خارج نشده باشند و در 1 سال آخر بیشتر از 90 روز از استرالیا خارج نشده باشند دارای سابقه کیفری نباشند و همچنین مسلط به زبان انگلیسی و آشنا با فرهنگ جامعه استرالیا باشند، می توانند برای دریافت تابعیت استرالیا اقدام کنند.

نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در استرالیا:

متقاضیانی که تمایل دارند تا به عنوان یک نیروی ماهر در بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا مشغول به کار شوند، همان طور که گفته شد می توانند از طرق مختلف برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. افراد واجد شرایط این امکان را دارند تا بدون داشتن دعوت نامه در برنامه های مهاجرتی استرالیا ثبت نام کنند و شانس خود را برای مهاجرت به این سرزمین فوق العاده امتحان کنند. مهندسین مکانیک به یکی از مواردی که باید بسیار توجه داشته باشند کاریابی در استرالیا می باشد، جست و جوی کار در استرالیا می تواند به آن ها کمک کند تا با کارفرمایان استرالیایی آشنا شوند، ان ها می توانند قبل از مهاجرت از روش های مختلف اقدام به کاریابی در استرالیا نمایند و شانس خود را جهت دریافت دعوت نامه کاری امتحان نمایند. یقیناً افرادی که موفق می شوند تا استرالیا از سمت کارفرما دعوت نامه دریافت کنند شانس بیشتری دارند تا به این کشور مهاجرت کنند. یکی از بهترین روش های جست و جوی کار برای متقاضیان کار در رشته مهندسی مکانیک در استرالیا، نام نویسی و ارسال مدارک در سایت ها و موسسات کاریابی می باشد. با ثبت نام در این سایت ها کارفرمایان می توانند رزومه افراد ماهر را مشاهده نمایند و در صورت رضایت با آن ها ارتباط برقرار نمایند و پس از انجام مصاحبه برای نیروی ماهر دعوت نامه ارسال نماید، در اینجا قصد داریم نام تعدادی از موسسات و سایت های کاریابی در استرالیا را برای شما قرار دهیم:

موسسات و سایت های کاریابی در استرالیا
CareerOne FlexCareers
CareerJet GradConnection
Gumtree Job Seeker
Indeed Australia Paddl
JobActive powered by JobSearch SalonStaff
Seek SpotJobs
ArtsHub Workfast
بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا، بررسی شرایط و فرصت های شغلی مهندسی مکانیک در استرالیا، میزان حقوق و درآمد در شغل و رشته مهندسی مکانیک در استرالیا، شرایط اخذ ویزای استرالیا و دیگر موارد مرتبط با مقاله بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. استرالیا، کشوری مهاجر پذیر با آب و هوای مساعد، کشوری پیشرفته و زیبا همراه با اقتصاد قوی و نرخ بیکاری و تورم پایین، بی شک استرالیا یکی از بهترین انتخاب ها برای مهاجرت هر نیروی کار ماهر به شمار می آید. هر ساله افراد زیادی کشور خود را به مقصد استرالیا برای رسیدن به اهداف و ساختن یک زندگی جدید ترک می کنند. موسسه حقوقی ملک پور با در اختیار داشتن بهترین وکلا و مشاورین و با شعب مختلف در سراسر جهان آماده هستند تا به شما متقاضیان مهاجرت بهترین خدمات را ارائه نمایند. جهت دریافت جدیدترین اطلاعات درباره بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا و دیگر اطلاعات مهاجرتی، می توانید با تماس با موسسه به صورت رایگان اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید و با صحبت با مشاورین مجموعه نسبت به شرایط خودتان از بهترین روش مهاجرت آگاه شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا

✅ حداقل امتیاز قبولی در برنامه SKIILSELECT استرالیا چه مقدار است؟

حداقل امتیاز برای قبولی در این برنامه 65 امتیاز است.

امتیازات در برنامه مهاجرتی استرالیا SKIILSELECT بر چه اساسی است؟

متقاضیان بر اساس سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و مدرک زبان امتیازات را کسب می نمایند.

✅ در ساب کلاس 189 و 190 متقاضیان با اقامت چند ساله وارد استرالیا می شوند؟

در دو ساب کلاس 189 و 190 متقاضیان با اقامت دائم وارد خاک استرالیا خواهند شد.

✅ آیا رشته مهندسی مکانیک در استرالیا جز مشاغل مورد نیاز است؟

بله. با توجه به جدیدترین آمار رشته مهندسی مکانیک از مشاغل مورد نیاز در کشور استرالیا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *