بازار کار مهندس عمران در سوئیس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به سوئیس
  • نرخ بیکاری در سوئیس
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در سوئیس
  • میزان درآمد مهندس عمران در سوئیس
  • اخذ ویزای کار سوئیس برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت سوئیس از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در سوئیس
  • بازار کار مهندسی عمران در سوئیس و سخن پایانی
بازار کار مهندس عمران در سوئیس

بازار کار مهندس عمران در سوئیس و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در سوئیس، اقامت دائم سوئیس، درآمد مهندس عمران در سوئیس و دیگر عناوینی مانند اخذ ویزای کار در سوئیس را در مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئیس بررسی و ارزیابی می نماییم. متقاضیان کار مهندسی عمران در کشور سوئیس قطعا سوالاتی در ذهن خود دارند. بازار کار مهندسی عمران در سوئیس چگونه می باشد؟ اخذ اقامت دائم سوئیس برای مهندس عمران چگونه است؟ درآمد مهندس عمران در سوئیس به چه میزان می باشد؟ اخذ ویزای کار سوئیس چگونه امکان پذیر است؟ چنین سوالاتی در مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئیس پاسخ داده شده است. از این رو شما متقاضیان گرامی می توانید با مطالعه این نوشتار، اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با کار مهندسی عمران کسب نمایید. همچنین می توانید علاوه بر این مقاله، مقالات دیگر ما را در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش دنبال کنید. به علاوه می توانید به هنگامی که قصد اخذ ویزای کار سوئیس را دارید، با مشاوران این موسسه ارتباط تلفنی برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.  

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه در خصوص کار در خارج

فایل صوتی این ویدئو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به سوئیس:

به طور معلول هر شخصی که تصمیم می گیرد به کشور سوئیس و یا دیگر کشور های جهان مهاجرت کاری داشته باشد، لازم است، تا شرایط کشور مقصد را بررسی نماید و از شرایطی که خویش باید دارا باشد، مطلع باشد. قرار است در این بخش، در ابتدا شرایط کلی کشور سوئیس را مورد بازبینی قرار دهیم و در ادامه شرایط یک مهندس عمران برای ورود بر بازار کار مهندسی عمران در سوئیس را بررسی نماییم.

کشور سوئیس یکی از کشور های واقع شده در اروپا می باشد و از ثرمندترین کشور ها به شمار می رود. از این بابت کشور سوئیس خواهان زیادی از دیگر سرزمین ها برای کار، تحصیل و سرمایه گذاری دارد. لازم به بیان است، مهاجرت به سوئیس از طریق کار، پروسه ای کمی سخت را در پیش دارد. زیرا افراد متقاضی کار در این کشور، بایستی بتوانند از کارفرمایان سوئیسی یک دعوت نامه شغلی دریافت کرده، سپس در جهت مهاجرت و اقامت دائم سوئیس اقدام نمایند. بدین ترتیب مهندسین عمران نیز بایستی بتوانند از طریق برقراری ارتباط با یک کارفرما در سوئیس، پیشنهاد کاری بگیرند و قدم در بازار کار مهندسی عمران در سوئیس بگذارند. البته دانستن این نکته خالی از لطف نمی باشد، که مهندسین عمران، باید در موارد ذکر شده زیر این مطلب، واجد شرایط باشند.

تحصیلات و مدرک تحصیلی دانشگاهی در رابطه با رشته مهندسی عمران داشته باشند.

تسلط بر زبان رسمی.

تجربه کار مرتبط (به علاوه تاثیر بر حقوق و دستمزد دارد )

 شایان ذکر است، بررسی نرخ بیکاری در کشور سوئیس نیز بایستی بررسی گردد و از شرایط اصلی برای مهاجرت کاری به این کشور به شمار می رود. در ادامه نوشتار بازار کار مهندسی عمران در سوئیس به بررسی میزان نرخ بیکاری در سوئیس می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در سوئیس:

در عنوان قبلی مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئیس را بررسی کردیم و از شرایط لازم برای شخص متقاضی جهت مهاجرت به سوئیس و کار مهندسی عمران آگاه شدیم. حال قصد داریم، نرخ بیکاری در کشور سوئیس را که از مهم ترین عناوین می باشد، بررسی کنیم. در واقع اگر نرخ بیکاری در سوئیس به حد بالایی افزایش پیدا کرده باشد، یافتن شغل برای اتباع خارجی دشوار می شود. ولی همان طوری که در نمودار زیر مشاهده می کنید، میزان نرخ بیکاری در کشور سوئیس، حتی در اوایل سال گذشته که شیوع ویروس کرونا بر بازار کار تمامی کشور ها تاثیر منفی گذاشته بود، به مقدار ناچیزی بوده است و در اوایل سال جاری کمی بیشتر افزایش داشته است. ولی در ماه های جدید میزان نرخ در سوئیس دوباره به حد پایینی رسیده و برای ورود به بازار کار این کشور خیلی مطلوب می باشد. مهندسین عمران در کشور سوئیس بایستی شغل خود را از دیگر جهات مورد بازنگری قرار دهند. مثلا باید از عناوین و وظایف شغلی خویش کمی آگاهی داشته باشند. بدین منظور، در ادامه به بررسی عناوین شغلی و شرح منهسین عمران در سوئیس می پردازیم.

نرخ بیکاری در سوئیس 2021

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در سوئیس:

همراهان ارجمند، مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئیس که به مطالعه آن می پردازید، تهیه شده توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش می باشد و کپی برداری از مطالب آن بدون ذکر منبع حرام و خلاف قانون می باشد. همچنین موجب نا رضایتی این موسسه می گردد. شایان ذکر است، مهندسین عمران بایستی از وضعیت بازار کار مهندسی عمران در سوئیس مطلع باشند و در این باره به تحقیق بپردازند. مثلا یک مهندس عمران باید از زیر رشته های مهندسی عمران در سوئیس آگاهی داشته باشد. همچنین بداند در این کشور چه وظایفی خواهد داشت. در ذیل این مطلب، بر عناوین و وظایف یک مهندس عمران در سوئیس نگاهی خواهیم داشت.

مهندسین عمران پس از ورود بر بازار کار مهندسی عمران در سوئیس، ممکن تحت عناوین شغلی زیر قرار بگیرند:

عناوین شغلی
مهندس سازه (سازه های زیر زمینی)
مهندس عمران سیستم های زیر ساخت
مدیر پروژه
مهندس پروژه تهویه مطبوع و خدمات نرم افزاری
مهندس عمران متخصص در زمینه تونل
مهندس ارشد عمران متخصص در نیرو گاه های برقی، آبی و …
مدیر پروژه ساخت و ساز
مدیر ساخت
سرپرست ساخت

همچنین برخی از وظایف یک مهندس عمران در کشور سوئیس به شرح زیر است:

وظایف شغلی
نظارت بر جاده ها
ساخت پل ها
طراحی ساختمان
ساخت و نگهداری سیتم های فاضلابی
ساخت تونل
نظارت بر فرودگاه
ساخت سد
نظارت بر تصفیه آب های زیر زمین

میزان درآمد مهندس عمران در سوئیس:

درآمد مهندس عمران در سوئیس چقدر است؟ یکی دیگر از سوالات مهندسین عمران قبل از ورود به بازار کار مهندس عمران در سوئیس این چنین است. از آن جایی که کشور سوئیس یکی از ثروتندمند کشور ها در اروپا می باشد، میزان حقوق و دستمزدی که به کارمندان و کارکنان خود اعطا می کند، بسیار بیشتر از دیگر کشور ها می باشد. مثلا یک مهنس عمران به صورت حداقل و سالانه در این کشور، 61500 فرانک حقوق دریافت می نماید و همچنین درآمد مهندس عمران در سوئیس به صورت متوسط 118000 فرانک و حداکثر حقوق وی، 181000 فرانک سوئیس است. البته این میزان از حقوق برای شخص مهندس عمران، به صورت مصوب در نظر گرفته شده و هر سطح تجربیات یک فرد بیشتر باشد و یا سال به سال تجربه کسب نماید، از حقوق و درآمد بیشتری بهره منده می گردد. برای آگاهی بیشتر از روند توزیع دستمزد میان مهندسین عمران در سوئیس، نمودار زیر را تهیه و ترسیم کردیم.

در این قسمت از متن، جدولی از میزان حقوق و درآمد رشته های مهندسی در رابطه عمران را ذکر کرده ایم.

مشاغل میزان درآمد سالانه (فرانک سوئیس)
دستیار مهندس ارشد 125000
اپراتور اتوکد 69600
مهندس بیوشیمی 101000
مهندس پخش 110000
مهندس سرامیک 104000
مهندس راه اندازی 108000
دستیار مهندس ارشد 125000
تکنسین مهندس مونتاژ 85600
مهندس پیمانکاری 103000
مهندس کنترل 110000
مهندس طراح 118000
مهندس حفاری 114000
مهندس طراح ارشد 127000
مدیر پروژه مهندسی 233000

اخذ ویزای کار سوئیس برای مهندسین سوئیس:

همان گونه که دانستیم اخذ ویزای کار سوئیس کمی پیچیده می باشد، زیرا افراد باید بتوانند از یک کارفرما در این کشور دعوت نامه شغلی بگیرند، تا بتوانند قدم در بازار کار سوئیس بگذارند. شرایط مهندسین عمران نیز به همین روال می باشد و بدین طریق می توانند قدم در بزار کار مهندسی عمران در سوئیس بگذارند. نیاز به بیان است، به هنگامی که یک مهندس عمران به کارفرما در سوئیس درخواست کار می دهد، کارفرما ویژگی های شغلی و شخصی وی را در نظر می گیرد و اگر مورد تایید باشد، به او پیشنهاد کار داده و دعوت نامه شغلی ارسال می نماید. فرد متقاضی که خواهان کار در کشور سوئیس می باشد، بایستی مدارک لازم را به همراه دعوت نامه شغلی به سفارت کشور خود و یا نزدیک ترین کشور همسایه برده و جهت اخذ ویزای کار سوئیس اقدام کند. مدارک لازم برای ورود مهندس عمران به بازار کار مهندسی عمران در سوئیس عبارتند از:

فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده توسط فرد متقاضی.

پرداخت هزینه فرم درخواست ویزا.

پاسپورت با اعتبار و دارای صفحه های خالی.

عکس مخصوص پاسپورت به تعداد لازم و جدید.

مدارکی از جمله کارت شناسایی و سایر مدارک شناسایی.

مدارک تحصیلی با ترجمه و جزئیات کلی آن.

اثبات نامه تمکن مالی.

اثبات نامه پزشکی مبنی بر سلامت جسمی و فردی.

اثبات نامه محل اقامت در سوئیس.

سایر مدارکی که احتمال می رود درخواست شود.

گفتن این نکته بی لطف نمی باشد، که ارائه صحیح و به موقع مدارک، شانس اخذ ویزای شما و روند تسریع در بررسی درخواست شما را بالا می برد. در صورتی که در زمان موعد مدارک را ارائه ندهید و یا به صورت ناقص و اشتباه مدارک درخواست شده را تحویل نمایید، به احتمال زیاد، درخواست شما بی نتیجه خواهد بود. در صورتی که بتوانید ویزای کار سوئیس را دریافت کنید، اقامت موقت خواهید داشت و می توانید وارد بازار کار مهندسی عمران در سوئیس شوید و در نهایت برای اخذ اقامت دائم سوئیس درخواست بدهید. برای آگاهی از روند درخواست اخذ اقامت دائم و تابعیت در سوئیس از طریق کار، در ادامه نوشتار با ما همراه باشید.

اخذ اقامت سوئیس از طریق کار مهندس عمران:

مهندسین عمران در نتیجه پس از اخذ ویزای کار سوئیس، همانند دیگر اشخاصی که از خارج از کشور اقدام به کار کرده اند، می توانند برای گرفتن اقامت دائم سوئیس اقدام کنند. ولی لازم است، تا برخی قوانین و شرایط را رعایت کنند. یک مهندس عمران پس از اخذ ویزای کار سوئیس و قدم گذاشتن در بازار کار مهندسی عمران در سوئیس، اقامت کاری 5 ساله دریافت می کند. این اقامت قابل تمدید بوده و اگر شخص بتواند طی این مدت زمان به کار و زندگی در این کشور مشغول شود، می تواند اقامت خود را 5 سال دیگر تمدید کند. در نهایت پس از 10 سال، اقامت وی دائمی می شود و می تواند برای تابعیت این کشور اقدام نماید. البته در نظر بگیرید، برای این که بتوانید تابعیت سوئیس را بدست بیاورید، بایستی:

زبان ملی این کشور را یاد بگیرید.

باید به قوانین و فرهنگ این کشور احترام بگذارید.

در طول اقامت خود مالیات بدهید.

هیچ گونه جرم و جرائمی نداشته باشید.

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در سوئیس:

پیش از اقدام عملی برای ورود به بازار کار مهندسی عمران در سوئیس، باید در ابتدا به کاریابی در سوئیس پرداخت. در غیر این صورت، امکان اخذ ویزای کار این کشور و دریافت پیشنهاد کار وجود نخواهد داشت. کاریابی در سوئیس به روش اینترنتی و آنلاین است و متقاضیان عزیز می توانند در جستجوی شغل مورد نظر، به آژانس های کاریابی، موسسات کاریابی، وب سایت های کاریابی، روزنامه ها، چاپ ها، سرویس استخدام عمومی و … مراجعه نمایند. حتی در صورت امکان می توانند به صورت تلفنی با صاحبان شرکت ها و مشاغل صحبت داشته و روزمه خود را به بهترین شکل در اختیار آنان قرار دهند. لازم به ذکر است، کاریابی در موسسات معتبر سوئیس، شانس دریافت پیشنهاد شغلی در کمترین زمان را افزایش می دهد. در زیر این مطلب، برخی از موسسات کاریابی معتبر در سوئیس آورده شده است.

Seasonworkers

JobUp

Jobs

StepStone

Jobscout 24

بازار کار مهندس عمران در سوئیس و سخن پایانی

بازار کار مهندسی عمران در سوئیس، اقامت دائم سوئیس، ویزای کار سوئیس و همچنین روند کاریابی در سوئیس را در مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئیس مورد بررسی واقع کردیم. در این نوشتار از میزان درآمد مهندسین عمران مطلع گشتیم و دانستیم، در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی به کارمندان حقوق و دستمزد بالاتری اعطا می گردد. زیرا این کشور از نظر ثروت، بسیار ثروتمند می باشد. همچنین عنوان کردیم، کاریابی در سوئیس به صورت اینترنتی و آنلاین امکان پذیر است و اشخاص متقاضی می توانند از طریق موسسات، وب سایت ها، سرویس استخدام عمومی و … به کاریابی در سوئیس بپردازند. شما عزیزان می تونید برای آگاهی از اطلاعات کاری از شرایط بازار کار کشور سوئیس، مقالات بسیار علمی ما را در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مطالعه کرده و از کارشناسان این موسسه از طریق تماس تلفنی مشاوره رایگان دریافت نمایید. شما خوبان می توانید در صورتی داشتن سوالات ابهامی و یا داشتن انتقادات، به آخر مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئیس مراجعه نمایید. لطفا میزان رضایتمندی خود را با دادن 5 ستاره اعلام نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندسی عمران در سوئیس

✅درآمد مهندس عمران در سوئیس به چه میزان می باشد؟

متوسط درآمد سالانه یک مهندس عمران در کشور سوئیس، 118000 فرانک سوئیس می باشد.

✅اخذ ویزای کار سوئیس برای مهندسین عمران چگونه امکان پذیر است؟

مهندسین عمران زمانی می توانند ویزای کار سوئیس را دریافت نمایند، که بتوانند از کارفرمایی معتبر در این کشور، پیشنهاد کار دریافت نمایند.

✅اخذ اقامت دائم سوئیس برای مهندسین عمران چه شرایطی دارد؟

مهندسین عمران بایستی در ابتدا با اقامت 5 ساله وارد بازار کار مهندسی عمران در سوئیس شده و با کار و زندگی اقامت خود را تمدید کرده و در نهایت اقامت دائم دریافت نمایند.

✅آیا مهاجرت به سوئیس از طریق کار مناسب می باشد؟

هر فردی نسبت به شرایطی که دارد، می تواند از ویزاهای مختلف به کشور سوئیس مهاجرت نماید. ولی به طور کلی اشخاصی که بتوانند پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، می توانند به راحتی به این کشور مهاجرت داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *