بازار کار مهندس عمران در پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به پرتغال
  • نرخ بیکاری در پرتغال
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در پرتغال
  • میزان درآمد مهندس عمران در پرتغال
  • اخذ ویزای کار پرتغال برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در پرتغال
  • بازار کار مهندسی عمران در پرتغال و سخن پایانی

بازار کار مهندس عمران در پرتغال و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، ویزای کاری پرتغال، مهاجرت مهندس عمران به پرتغال و دیگر عناوینی نظیر عناوین شغلی و شرح وظایف مهندسین عمران در پرتغال را مورد بررسی واقع می کنیم. ما سعی داریم در مقاله بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، شما را با شرایط کاری مهندسین عمران در پرتغال آشنا نماییم. همچنین می خواهیم در این نوشتار، به چنین سوالاتی پاسخ بدهیم. بازار کار مهندسی عمران در پرتغال چگونه می باشد؟ آیا اخذ ویزای کاری پرتغال برای یک مهندس سخت خواهد بود؟ آیا مهاجرت مهندس عمران به پرتغال مناسب است یا خیر؟ مهندسین عمران در پرتغال دارای چه عناوین شغلی هستند و چه وظایفی را بر عهده دارند؟ در ادامه این مقاله، قطعا پاسخ این سوالات را در می یابید. متقاضیان عزیز به شما پیشنهاد می کنیم، در صورتی که خواستار مهاجرت کاری، تحصیلی، ازدواج، سرمایه گذاری و … به کشور های خارجی هستید، می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش، مقالات بسیاری در رابطه با مهاجرت با انواع روش ها مطالعه فرمایید و در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر و یا برای دریافت همکاری جهت اخذ ویزا، می توانید با این موسسه تماس بگیرید و از سوی کارشناسان ما در این زمینه، مشاوره رایگان دریافت نمایید. مشاورین ما با تسلط به امر مهاجرت با انواع روش های مهم و برتر، بهترین روش مهاجرتی را به شما عزیزان مشاوره می دهند. شما خوبان می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این نوشتار، مطرح فرمایید.

فایل تصویری توضیحات مدیریت محترم موسسه در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

فایل صوتی این ویدئو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به پرتغال:

کشور پرتغال یک کشور اروپایی می باشد، که قرار گرفته در شبه جزیره ایبری است. این کشور دارای اقتصاد رو به رشد می باشد و این امر، یکی از دلایل مهاجرت کنندگان به این کشور می باشد. مهاجرت به پرتغال دارای شرایط مهمی می باشد و از طریق های بسیار زیادی امکان پذیر است. بدین ترتیب مهاجرت کاری به پرتغال نیازمند اخذ ویزای کاری پرتغال می باشد، که برای این منظور شخص متقاضی می بایست در ابتدا به کاریابی در این کشور بپردازد. در ادامه مقاله بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، به بررسی دقیق تر این موضوع می پردازیم. مهاجرت مهندس عمران به پرتغال و مشغول به کار شدن در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، دارای شرایط بسیار مهمی می باشد. این شرایط باید قبل از اقدام برای اخذ ویزای کاری مورد بررسی قرار بگیرد. زیرا یک شخص مهندس در صورت نداشتن این شرایط، واجد شرایط برای مهاجرت نخواهد بود. مهندسین عمران باید به هنگام مهاجرت کاری به کشور پرتغال دارای مدرک کارشناسی مورد نیاز در در مهندسی باشند، تکنسین عالی ایمنی کار (CAP) داشته باشند، حداقل 3 الی 5 سال تجربه ثبت شده در نظارت، مدیریت ساخت و ساز و یا مدیریت داشته باشند. دانستن این نکته خالی از لطف نمی باشد، که اگر شرایط کاری در کشور پرتغال مناسب نباشد، افراد خارجی با مشکلات قابل توجهی رو به رو می شوند. مثلا اگر میزان نرخ بیکاری در پرتغال بالا باشد، شرایط کاریابی و یافتن شغل مذکور، سخت و غیر ممکن خواهد شد. در مبحث بعدی مقاله بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، به بررسی عمیق تر این موضوع می پردایم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در پرتغال:

در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، شرایط کار برای افراد غیر بومی بسیار مراحل پیچیده ای را در پیش دارد و آنان بایستی برای ورود به این بازار، شرایط بسیاری داشته باشند. همچنین شرایط کاری در پرتغال نیز می بایست برای پذیرش آنان مطلوب باشد. در حالی که افراد بومی در کشور پرتغال در اولویت کار هستند و اگر در این کشور به نیروی مهندس عمران نیاز باشد، ابتدا بومیان برای کار اقدام کرده و در صورتی که افراد بومی در این کشور مهارت و شرایط کار مهندسی را نداشته باشند، اشخاص خارجی با تایید اداره کار پرتغال، می توانند برای کار در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، اقدام نمایند. به طور کلی از اصلی ترین شرایطی که هر فردی قبل از مهاجرت کاری به پرتغال مورد بررسی قرار می دهد، میزان نرخ بیکاری در پرتغال می باشد. نرخ بیکاری در این کشور حدود 7.1 درصد می باشد. این سطح از نرخ بیکاری در پرتغال، نسبت به سال های قبل افزایش داشته است و حدودا در سطح مناسبی قرار ندارد. نمودار نرخ بیکاری در پرتغال در زیر این مطلب قرار گرفته است.

نرخ بیکاری در پرتغال

علاوه بر نرخ بیکاری، دیگر شرایطی وجود دارند که مهاجرت افراد متقاضی را تحت تاثیر قرار می دهند. مثلا باید در نظر داشت، آیا کشور پرتغال در حال حاضر (سال 2021) به نیروی مهندس عمران نیاز دارد یا خیر؟ در کشور پرتغال در حال حاضر به نیروی مهندسی نیاز نمی باشد و متقاضیان تنها در صورتی می توانند به پرتغال سفر کنند، که این کشور علاوه بر نرخ بیکاری پایین، به نیروی مهندس عمران نیز، نیاز داشته باشد. بدین ترتیب اجازه کار در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، به افراد خارجی داده می شود. در ادامه عناوین شغلی و وظایف یک مهندس عمران در پرتغال را بررسی می نماییم.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در پرتغال:

از دیگر شرایطی که می خواهیم در مقاله بازار کار مهندسی عمران در پرتغال به آن بپردازیم، عناوین شغلی و شرح وظایف مهندسان عمران در پرتغال می باشد. مهندسین عمران باید در طی تحقیقات خود در رابطه با مهاجرتی که خواهند داشت، به بررسی رشته کاری خویش بپردازند و پس از مهاجرت به پرتغال با مشکلات جدی مواجه نشوند. دانستن عناوین شغلی یک مهندس عمران در پرتغال و همچنین وظایف شغلی وی، از بروز مشکلات جدی بسیار جلوگیری می نماید. به طور کلی برخی از عناوین شغلی و شرح وظایف مهندسین عمران در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، طبق لیست زیر می باشد.

عناوین شغلی

مهندس پایه

مهندس عمران

مهندس مدنی املاک و مستغلات

مهندس سازه های فلزی

مهندس زیر ساخت

مهندس ساخت و ساز

مهندس پروژه

وظایف شغلی

کار با مناطق مهندسی دیگر و مدیریت پروژه سایت برای حل مسائل پروژه، اطمینان از تحویل، اتمام کار پروژه.

برای به دست آوردن دانش انباشته شده شرکت، تضمین استفاده از آن در پروژه همراه با بهترین استانداردهای معماری و مهندسی، بدون به خطر انداختن نوآوری همزمان.

برای حفظ راه حل های مناسب و مقرون به صرفه در پروژه و مطابق با DNA Hovione.

برخورد با مقامات، تضمین مجوزهای لازم برای ساخت و فعالیت بر اساس قوانین موجود.

تأیید کامل بودن و بهینه بودن اسناد پروژه برای یک روند مناقصه رقابتی.

پشتیبانی از مرحله مذاکره با ارزیابی گزینه های پیشنهادی و پیمانکاران احتمالی.

برای تدوین یک طراحی و ساخت واقع بینانه و پیگیری دقیق پروژه های معماری و مهندسی.

تضمین منابع لازم، داخلی و یا خارجی، برای تحقق برنامه های پروژه و ارائه کیفیت مورد انتظار در زمان و بودجه.

ارائه راه حل های فنی برای چالش های غیرمنتظره در طول پروژه و ساخت تاسیسات بدون به خطر انداختن مفهوم طراحی و عملکرد، کیفیت و سیستم ها.

تضمین رعایت قوانین ایمنی

مربی گری تمام منابع درگیر و ارتباط با مقامات در زمان لزوم.

گزارش سریع هرگونه انحراف مربوط به برنامه ها یا اهداف.

میزان درآمد مهندس عمران در پرتغال:

علاوه بر دانستن شرایط کار و اطلاعات دقیق در رشته کاری مهندسی عمران در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، دانستن دیگر عناوینی قبل از مهاجرت بسیار مهم و ضروری می باشند. مثلا یک فرد شاغل در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال به چه میزان حقوق و دستمزد دریافت می نماید؟ مهندسین عمران در اکثر کشور های اروپایی از حقوق و درآمد مناسبی برخوردارند. ولی در برخی از کشور هایی که اقتصاد آن ها نسبت به دیگر ضعیف تر است، حقوق کمتری به کارمندان و کارکنان اعطا می شود. به طور کلی یک مهندس عمران در کشور پرتغال به صورت میانگین و سالانه 30000 یورو درآمد کسب می نماید. این وضعیت در صورتی است که، محدوده حقوق مهندسین عمران در کشور پرتغال از 14700 یورو الی 46800 یورو برای هر سال کار می باشد. شما عزیزان می توانید در نمودار زیر روند توزیع دستمزد میان مهندسین عمران را تماشا نمایید.

نرخ بیکاری در پرتغال

اخذ ویزای کار پرتغال برای مهندسین عمران:

تا رسیدن به این بحث از مقاله بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، تمامی شرایط کاری و درآمد مهندس عمران در پرتغال را مورد بررسی قرار دادیم و می خواهیم روند اخذ ویزای کاری پرتغال را در این بخش از نوشتار بررسی نماییم. شهروندان اتحادیه اروپا برای کار در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال نیازی به اخذ ویزای کاری این کشور ندارند و می توانند آزادانه به این کشور سفر کنند و به کار بپردازند. ولی اتباع خارجه ملزم به اخذ ویزای کاری پرتغال می باشند. افرادی که از شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می باشند و قصد دارند به عنوان یک مهندس عمران به این سرزمین بیایند، بایستی بتوانند از سوی یک کارفرما، پیشنهاد جاب آفر دریافت کنند و بتوانند یک قرار داد کاری منعقد نمایند. پس از منعقد کردن قرار داد کاری، متقاضیان بایستی با ارائه مدارک ذیل به سفارت کشور پرتغال، ویزای کاری درخواست بدهند. لازم به ذکر است، تمامی مدارک درخواست شده می بایست به صورت تکمیل و بی نقص ارائه گردد. بدین ترتیب روند اخذ ویزای شما با سرعت بیشتری انجام می پذیرد.

پاسپورت دارای صفحات خالی و معتبر

عکس مخصوص پاسپورت (ترجیحا جدید)

فرم تکمیل شده درخواست ویزا

ارائه فیش پرداختی فرم ویزا

ارائه مدارک تحصیلی

ارائه مدارک هویتی

ارائه نامه عدم سابقه کیفری

ارائه نامه سلامت پزشکی

اثبات تمکن مالی

اثبات اقامت در پرتغال

کپی و اصل قرار داد کاری با کارفرما در پرتغال

در صورت متاهل بودن، ارائه سند ازدواج

دعوت نامه شغلی

شایان ذکر است، به همراه ویزای کاری پرتغال، به متقاضیان اقامت موقت پرتغال داده می شود. متقاضیان می توانند در صورت تمایل برای اقامت دائم این کشور، درخواست داشته باشند، که دارای شرایطی مهم می باشد و در عنوان بعدی بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، بررسی می گردد.

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار مهندس عمران:

همان گونه که گفته شد، شرایط اخذ اقامت دائم در پرتغال برای مهندسین عمران وجود دارد. ولی دارای شرایط مهمی است.  مهندسین عمران با اخذ ویزای کاری پرتغال و ورود در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، اقامت موقت 1 ساله می گیرند. در صورتی که شخص مهندس موفق به کار در این یک سال شده باشد، اجازه تمدید اقامت خواهد داشت و می تواند این بار 2 سال اقامت بگیرد. به همین ترتیب مهندس عمران می تواند تا 5 سال مدت اقامت موقت خود را تمدید کرده و پس از 5 سال کار و اقامت در پرتغال، برای اقامت دائمی در این کشور درخواست بدهد. همچنین وی باید در طی این سال ها مالیات بپردازد، به جرم و جنایت مرتکب نشود، خطری برای جامعه این کشور نباشد، زبان پرتغالی را بیاموزد و قوانین و فرهنگ این ملت را مورد احترام قرار بدهد. در این صورت وی می تواند پس از اخذ اقامت دائم، در آزمون تابعیت پرتغال شرکت کرده و تابعیت این کشور را اخذ نماید.

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در پرتغال:

مهندسین عمرانی که می خواهند در بازار کار مهندسی عمران در پرتغال استخدام به کار شوند، شرایط زیادی را بایستی داشته باشند و اطلاعات کاملی از شغل خود دریافت نمایند. آنان پس از بررسی های پی در پی و تصمیم صد درصدی برای مهاجرت به پرتغال بایستی بتوانند پیشنهاد شغلی دریافت نمایند و برای اخذ ویزای کار این کشور، درخواست بدهند. همراهان عزیز، مقاله بازار کار مهندسی عمران در پرتغال را کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تهیه و تنظیم کرده اند. هر گونه کپی برداری از این نوشتار بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام بوده و نارضایتی این موسسه را به دنبال دارد. موسسات کاریابی در پرتغال، بهترین گزینه برای کاریابی در این کشور می باشد. زیرا در کشور پرتغال ویزایی وجود ندارد که متقاضیان بتوانند شخصا وارد کشور پرتغال شده و به کاریابی بپردازند. همچنین کاریابی در آژانس های استخدامی در این کشور، روزنامه ها، سایت های کاریابی در پرتغال و … روش های ایده آل و به روز برای کاریابی در پرتغال می باشند. همچنین کاریابی از طریق ویزاهای توریستی و درمانی و … نیز، اجازه کاریابی به صورت حضوری می دهند. اما این روش از کاریابی بسیار گران و مقرون به صرفه نخواهد بود.

برخی از موسسات کاریابی در پرتغال عبارتند از:

SAPO Empregos

Learn4Good

Empregos Online

Indeed

بازار کار مهندس عمران در پرتغال و سخن پایانی

بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، موسسات کاریابی در پرتغال، شرایط مهاجرت مهندس عمران به پرتغال، شرایط اخذ ویزای کاری پرتغال برای مهندس عمران و شرایط بسیار مهمی دیگر، برای مهاجرت مهندس عمران به پرتغال در مقاله بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، مورد بررسی قرار گرفت. در طول بررسی این نوشتار عنوان شد، مهندسین عمران برای واجد شرایط بودن جهت مهاجرت کاری به پرتغال، به مدرک کارشناسی معتبر نیاز دارند، حداقل 3 الی 5 سال تجربه ثبت شده در نظارت، مدیریت ساخت و ساز و یا مدیریت داشته باشند و شرایط دیگری برای کار آنان نیاز است. همچنین بررسی کردیم و ذکر کردیم، میزان نرخ بیکاری در کشور پرتغال در سال جاری نسبت به سال های اخیر افزایش یافته است و کشور پرتغال در حال حاضر به نیروی مهندس عمران نیازمند نمی باشد. به علاوه دانستیم، اخذ ویزای کاری پرتغال نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای پرتغالی می باشد، که در وضعیت بیکاری بالا در این کشور، اخذ دعوت نامه سخت خواهد بود. بدین ترتیب شما مهندسین عمران می توانید، دیگر کشور ها را برای مقصد کار و زندگی خود در نظر بگیرید. لازم به ذکر است، برخی از کشور های تاپ اروپایی، ویژگی های برتر و بهتری نسبت به شرایط کشور پرتغال دارند و درآمد شما عزیزان در چنین کشور هایی بسیار مناسب و عالی خواهد بود. شما خوبان می تواند با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و تمامی شرایط کاری و مهاجرتی خود را بررسی نمایید. در صورت رضایتمندی از مقاله بازار کار مهندسی عمران در پرتغال، با دادن 5 ستاره در پایان نوشتار، میزان رضایت خود را بیان نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *