بازار کار مهندسی عمران در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به آلمان
  • نرخ بیکاری در آلمان
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در آلمان
  • میزان درآمد مهندس عمران در آلمان
  • اخذ ویزای کار آلمان برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت آلمان از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در آلمان
  • بازار کار مهندسی عمران در آلمان و سخن پایانی

کمک موسسه و اجازه کار در آلمان در 30 ثانیه

بازار کار مهندسی عمران در آلمان و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در آلمان، استخدام مهندس عمران در آلمان، رشته مهندسی عمران برای مهاجرت و دیگر عواملی که در رابطه با بازار کار مهندسی عمران در آلمان می باشد، به بررسی علمی در می آوریم. قطعا مهندسین عمرانی که قصد مهاجرت کاری به کشور آلمان را دارند، با برخی سوالات مواجه می گردند. بازار کار مهندسی عمران در آلمان چگونه می باشد؟ شرایط استخدام مهندس عمران در آلمان چیست؟ آیا مهندسی عمران برای مهاجرت گزینه مناسبی می باشد؟ با همراهی ما تا پایان بررسی علمی مقاله بازار کار مهندسی عمران در آلمان، به تمام ابهامات خویش پاسخ علمی دریابید. همچنین در صورتی که با سوالاتی دیگر مواجه شدید، در بخش پایانی مقاله مطرح کنید. متقاضیان عزیز، در نظر داشته باشید، در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش بسیاری دیگر از مقالات علمی ما در رابطه با کشور آلمان و دیگر کشور های جهان موجود می باشد و شما عزیزان می توانید، علاوه بر مقاله بازار کار مهندسی عمران در آلمان، سایر مقالات این موسسه را مطالعه فرمایید و اطلاعات کامل تری در رابطه با شرایط کاری کشور آلمان دریافت نمایید. همچنین شما خوبان می توانید با برقراری ارتباط تلفنی با موسسه، از جانب کارشناسان ما مشاوره بسیار علمی و رایگان دریافت نمایید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در پاسخ به مخاطب عزیز موسسه در باب کمک موسسه ملک پور و اجازه کار در آلمان

  • 0 ثانیه
  • 27 K
  • ارسال

شرایط مورد نیازبرای مهاجرت کاری مهندس عمران به آلمان:

اشخاصی که قصد دارند جهت مهندسی عمران برای مهاجرت به کشور آلمان اقدام نمایند، باید برخی از قوانین و شرایط بازار کار مهندسی عمران در آلمان را بررسی نمایند. به عنوان نمونه به ادامه این مطلب توجه داشته باشید:

بر اساس گزارش Times Higher Education، آلمان مقرون به صرفه ترین کشور در اروپا برای دانشجویان بین المللی است. بنابر این فرصت های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان مهندسی عمران ایجاد می شود. از این رو توصیه می شود در اولین درخواست شغل، سطح B1 آلمان را به پایان برسانید. از آن جا که این کشور توسعه یافته است، مهندسی عمران در آلمان تقاضای زیادی دارد. به طور کلی مهندسین عمران  با تجربه، برای مشاغل ارجحیت دارند. برای چنین مشاغلی باید زبان آلمانی و اصطلاحات مورد استفاده در زمینه ساخت و ساز را کاملاً بلد باشید. همچنین بایستی کارشناسی ارشد عمران در آلمان دارا باشید. به علاوه، در سنین زیر 45 سال بودن نیز، از دیگر شرایط ورود بر بازار کار آلمان می باشد. لازم به ذکر است، از دیگر شرایط لازم جهت ورود بر بازار کار مهندسی عمران در آلمان، بررسی میزان نرخ بیکاری در آلمان می باشد و ما در بخش بعدی مقاله، به بررسی میزان نرخ بیکاری در آلمان می پردازیم.

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص سن مناسب برای ویزای کار آلمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در آلمان:

پس از دانستن شرایط لازم برای مهندسی در آلمان، می خواهیم در مقاله بازار کار مهندسی عمران در آلمان، نرخ بیکاری کشور در آلمان را بررسی و ارزیابی نماییم. کشور آلمان و اکثر کشور های اروپایی نظیر آلمان، از نرخ بیکاری بسیار پایینی برخوردار می باشند و به علاوه مهندسین عمران، دیگر اشخاصی که قصد دارند به این کشور مهاجرت نمایند، می توانند به راحتی جهت کار اقدام نمایند. دانستن این نکته از لطف خالی نمی باشد، که نرخ بیکاری در هر کشوری بیان گر اقتصاد و پیشرفت صنایع کاری در آن کشور می باشد. نرخ بیکاری کشور آلمان نیز در حدود 4.5 درصد است. این میزان از نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار مناسب جهت ورود به بازار کار آلمان و بازار کار مهندسی عمران در آلمان می باشد. به طور کلی برای اطلاع دقیق از میزان نرخ بیکاری در این کشور، نمودار زیر را گردآوری کردیم.

نرخ بیکاری در آلمان

پس از مشاهده این نمودار می توان بیان کرد، در سال گذشته نرخ بیکاری در این کشور 4 درصد بوده و تا اواخر سال گذشته رو به افزایش بوده است. از عوامل روند افزایش نرخ بیکاری در آلمان، وجود ویروس کرونا بوده است. ولی با این وجود، در سال جدید، نرخ بیکاری در آن رو به کاهش بوده است. پس از آگاهی از میزان نرخ بیکاری و شرایط استخدام مهندس عمران در آلمان، بایستی از عناوین و وظایف شغلی مهندس عمران در آلمان آگاهی داشت. برای این منظور، در ادامه با ما همراه باشید.

✅بازار کار مهندس عمران در آلمان ✅استخدام مهندس عمران در آلمان✅ شرایط رشته مهندسی عمران برای مهاجرت در این مقاله علمی توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی قرار گرفت.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در آلمان:

در عناوین فوق از شرایط استخدام مهندس عمران در آلمان آگاهی یافتیم و قرار است، در این بخش از نوشتار بازار کار مهندسی عمران در آلمان، از عناوین و وظایف شغلی مهندسین کامپیوتر در آلمان ارزیابی داشته باشیم. همراهان عزیز، مقالاتی که در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تهیه و تدوین گردیده است، حاصل ارزیابی های تیم کارشناس این موسسه می باشد. هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام می باشد. به طور برخی از عناوین شغلی مهندسین عمران در آلمان عبارتند از:

عناوین شغلی

مهندس عمران معمار

مهندس عمران برای برنامه ریزی زیر ساخت

مهندس عمومی

مهندس سایت عمران

مهندس عمران سازه های بتنی مخزنی

مهندس پروژه مهندسی عمران

مهندس طراحی پردازش سیگنال دیجیتال

مهندس ارشد عمران

همچنین برخی از وظایف شغلی مهندسین عمران در آلمان عبارتند از:

انجام محاسبات پیچیده

مدیریت منابع و بودجه پروژه

ارزیابی پایداری

حل مشکل های توسعه و طراحی

اطمینان داشتن از اجرای آرام و یکنواخت پروژه ها

میزان درآمد مهندس عمران در آلمان:

از آن جایی که مهندسی عمران برای مهاجرت به آلمان، از زیر شاخه های متنوعی سرچشمه می گیرد، از انواع مهندسی در آلمان به شمار می رود و هر کدام از این زیر شاخه ها، از درآمد متفاوتی برخوردار می باشند.  مهندسین کامپیوتر در کشور آلمان به طور متوسط 39700 یورو به صورت سالانه دریافت می نمایند. همچنین به صورت حداقل 18300 یورو و به صورت حداکثر 63100 یورو حقوق دریافت می نمایند. در نظر داشته باشید، درآمد مهندسین کامپیوتر نسبت به سطح تجربیات آنان به صورت چشمگیری افزایش می یابد. مثلا مهندس عمرانی که حدود 10 سال تجربه کاری داشته باشد، 82 درصد افزایش حقوق خواهد داشت. در ذیل این مطلب، حقوق برخی از مشاغل مرتبط با مهندسین عمران در آلمان را آورده ایم.

مشاغل مرتبط با مهندسی عمران درآمد سالانه(یورو)
مهندس آکوستیک 38400
دستیار مهندس ارشد 44600
اپراتور اتوکد 25500
مهندس پشتیبانی سیستم اویونیک 36800
مهندس پخش 36900
تکنسین مهندسی مونتاژ 31300
مهندس دستیار 34300
مهندس اتوماسیون 41200
مهندس بیوشیمی 34900
مناقصه پل و قفل 21900

برای آگاهی بیشتر از روند توزیع دستمزد میان مهندسین عمران در آلمان، نمودار زیر را تهیه و تنظیم کرده ایم.

با توجه به این نمودار، فقط 50 درصد از مهندسین عمران، متوسط حقوق دریافت می نمایند و 25 درصد از مهندسین این کشور، حداقل حقوق در آلمان را کسب می کنند.

لازم به ذکر است، جهت استخدام مهندس عمران در آلمان، بایستی در ابتدا ویزای کار آلمان را اخذ نمود. از این رو، در عنوان بعدی مقاله بازار کار مهندسی عمران در آلمان، به بررسی اخذ ویزای کار آلمان برای مهندس عمران می پردازیم.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

فایل صوتی این ویدئو

اخذ ویزای کار آلمان برای مهندسان عمران:

قطعا شما مهاجرین عزیز به هنگامی که می خواهید به کشور زیبای آلمان مهاجرت کنید و وارد بازار کار مهندسی عمران در آلمان شوید، می بایست به بررسی روش اخذ ویزای کار آلمان بپردازید. شایان ذکر است، اخذ ویزای کار آلمان به صورت کار طولانی مدت، به گونه ای امکان اخذ اقامت دائم نیز داشته باشد، به دو صورت می باشد.

روش اول: از طریق ویزای جاب آفر (پیشنهاد شغلی)

در این روش از اخذ ویزا، متقاضی باید در وب سایت های رسمی کاریابی در آلمان به جستجوی کار بپردازد. همچنین می تواند با آژانس های کاریابی نیز ارتباط داشته باشد و در نهایت پس از آشنایی با یک کارفرمای آلمانی و در اختیار دادن رزومه کاری خویش به کار فرما، در صورتی که کار فرما شرایط وی را مناسب ببیند، دعوت نامه شغلی (جاب آفر) ارسال می نماید. سپس فرد متقاضی مهندسی در آلمان، با ارائه مدارک لازم می تواند ویزای کار آلمان را درخواست بدهد. برای این که بتوانید مهاجرت کاری آسان و ارزان را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم از پیکیج گام به گام تا اخذ کار استفاده کنید. شما می توانید این پیکیج با ارزش را از موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تهیه نمایید.

روش دوم: از طریق ویزای ویزای جستجوی کار (جاب سیکر):

در این روش جستجوی کار در آلمان، فرد متقاضی برای استخدام مهندس عمران در آلمان و یا ورود بر دیگر صنایع کاری در این کشور، می توانند ویزای جستجوی کار در آلمان را دریافت نمایند. این ویزا در کشور آلمان به افراد خارجی امکان می دهد، تا به به مدت 6 ماه وارد خاک آلمان شوند و به جستجوی کار باشند و پس از منعقد کردن قرار داد کاری و آماده سازی مدارک لازم، جهت اخذ ویزای کار آلمان، به سفارت این کشور مراجعه نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان:

فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده

پاسپورت با اعتبار

عکس جدید مخصوص پاسپورت به تعداد لازم (معمولا 2 عدد)

ارائه گواهی پزشک (مبنی بر سلامت فرد متقاضی)

ارائه قرارداد منعقد شده با کارفرما در آلمان

ارائه پیشنهاد شغلی (جاب آفر)

گواهی مبنی بر نداشتن سابقه کیفری

ارائه رسید پرداخت هزینه های ویزا

لازم به ذکر است، جهت اخذ ویزای جاب سیکر، بایستی زیر 45 سال سن داشته باشید. همچنین 3 سال سابقه کار مورد نیاز است.

اخذ اقامت آلمان از طریق کار مهندس عمران:

همان گونه که در مبحث فوق بررسی کردیم، فرد متقاضی جهت قدم نهادن در بازار کار مهندسی عمران در آلمان، می تواند از دو طریق اقدام کند.

1- ویزای جستجوی کار

2- ویزای جاب آفر

اشخاصی که با ویزای جستجوی کار یا جاب آفر وارد بازار کار آلمان می شوند، در ابتدا امکان اخذ اقامت دائم این کشور را ندارند. به طور کلی اشخاص از هر طریقی که توانسته اند، قدم در بازار کار مهندسی عمران در آلمان و یا دیگر صنایع کاری این کشور بگذارند، ابتدا اقامت کاری مدت کوتاهی دریافت می نمایند و پس از کار و زندگی به مدت 4 سال در این کشور، می توانند اقامت دائم کشور آلمان را درخواست بدهند. همچنین متقاضیان می توانند، در طی اقامت در آلمان، زیان این کشور را بیاموزند، 3 سال از اقامت دائمی در این کشور گذرانده باشند، در طول اقامت مالیات بدهند، با قوانین و فرهنگ آلمان آشنا شده و احترام بگذارند، هیچ گونه جرم و جنایتی نداشته باشند و با جامعه آلمانی آشنا شوند، تابعیت و پاسپورت آلمان را دریافت نمایند. اخذ بلو کارت آلمان نیازمند واجد شرایط بودن در مراحل و شرایط خاصی می باشد. شما عزیزان می توانید در این قسمت از متن، به مطالعه روند اخذ بلو کارت آلمان بپردازید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در رابطه با کاریابی رایگان در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در آلمان:

قبل از هر گونه عملکردی در جهت ورود بر بازار کار مهندسی عمران در آلمان، بایستی در ابتدا به کاریابی در زمینه مهندسی عمران برای مهاجرت به آلمان پرداخت. به عبارتی دیگر، مهندسین عمران باید به یکی از دو روش جستجوی کار حضوری (از طریق ویزای جستجوی کار) و روش غیر حضوری (از طریق اینترنتی و دریافت پیشنهاد جاب آفر) به کاریابی در آلمان بپردازند. در جستجوی حضوری دانستیم، اشخاص می توانند به کشور آلمان مهاجرت کرده و به مدت 6 ماه به جستجوی کار باشند و در نهایت پس از یافتن شغل مربوطه، قرارداد کاری منعقد نمایند. ولی در روش جستجوی مشاغل از طریق اینترنت و سایت های آنلاین، فرد  باید با یک کار فرما ارتباط برقرار کند و با او از مهارت ها و تحصیلاتش سخن بگوید. یا می توند در آژانس های کاریابی آلمان، رزومه کاری خویش را قرار دهد. به علاوه، فرد متقاضی می تواند مستقیما با صاحبین شرکت ها و مشاغل مربوطه تماس برقرار کنند و از آنان در رابطه با شغل مذکور، مصاحبه داشته باشند.

بازار کار مهندس عمران در آلمان و سخن پایانی:

بازار کار مهندسی عمران در آلمان، مهندسی در آلمان و روند اخذ ویزای کار آلمان و اقامت و تابعیت آلمان از طریق کار مهندسی عمران، از جمله عوامل ضروری و قابل بررسی در مقاله بازار کار مهندسی عمران در آلمان بوده و به بررسی عنوان گردیدند. در بررسی مقاله بازار کار مهندسی عمران در آلمان عنوان شد، مهندسی در آلمان در زیر شاخه های متنوع مهندسی عمران، از درآمد های متفاوتی برخوردار می باشند و هر یکی از این مهندسین، با افزایش تجربه کاری می توانند از افزایش درآمد برخوردار شوند. همچنین از شرایط اخذ اقامت مهندس عمران در آلمان آگاه شدیم، که پس از اخذ اقامت کاری کوتاه مدت و کار و زندگی در آلمان به مدت 4 سال امکان پذیر می باشد و پس از آن با رعایت برخی قوانین، می توان پاسپورت این کشور را دریافت کرد. شما عزیزان می توانید، در هر زمانی با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان بهره مند شوید و در انتهای مقاله، نظرات و سوالات خود را ذکر فرمایید. کارشناسان ما پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در اسرع وقت می باشند. در صورت رضایت از مقاله بازار کار مهندسی عمران در آلمان 5 ستاره با ارزش بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس عمران آلمان

✅برخی از شرایط استخدام مهندس عمران در آلمان کدامند؟

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران، به پایان رساندن سطح B1 و زیر 45 سال سن بودن، از شرایط اصلی برای استخدام شدن در آلمان می باشد.

✅مهندسین عمران در چه شرایطی می توانند اقامت دائم آلمان را دریافت نمایند؟

مهندسین عمران می توانند با 4 سال کار و زندگی در آلمان به صورت منظم، جهت اقامت دائم این کشور درخواست بدهند.

✅اخذ ویزای کار آلمان برای مهندسین عمران چگونه می باشد؟

مهندسین عمران می توانند از طریق ویزای جاب آفر یا جاب سیکر و با ارائه مدارک مربوطه، جهت اخذ ویزای کار آلمان درخوایت بدهند.

✅درآمد مهندس عمران در آلمان به چه میزان می باشد؟

متوسط درآمد یک مهندس عمران در کشور آلمان، 39700 یورو در یک سال می باشد.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *