بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس حسابداری به ایتالیا
  • نرخ بیکاری در ایتالیا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان حسابداری در ایتالیا
  • میزان درآمد مهندس حسابداری در ایتالیا
  • اخذ ویزای کار ایتالیا برای مهندس حسابداری
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار مهندس حسابداری
  • نحوه کاریابی برای مهندس حسابداری در ایتالیا
  • بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا و سخن پایانی
بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا

بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا، یکی از مقالات علمی قرار گرفته در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش می باشد و ما می خواهیم در این نوشتار، شرایط کار در بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا را بررسی نماییم. شرایط کار در ایتالیا برای ایرانیان دشوار می باشد، زیرا ایرانیان برای مهاجرت کاری به کشور ایتالیا، باید در ابتدا واجد شرایط برای مهاجرت باشند و بتوانند از طریق کاریابی در این کشور یک پیشنهاد کار دریافت نمایند و در نهایت برای اخذ ویزای کار ایتالیا درخواست بدهند. مهندسین حسابداری در ادامه این روند، ویزای کار می گیرند و می توانند با یافتن یک شغل مطلوب در ایتالیا، وارد بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا شوند. موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش یکی از برترین موسسات مهاجرتی در سراسر کشور می باشد و می تواند به شما عزیزانی که قصد مهاجرت به دیگر سرزمین ها را دارید، یاری برساند. بدین منظور شما خوبان می توانید برای داشتن مهاجرتی موفق و کم هزینه، با کارشناسان ما در این موسسه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آنان بهره مند گردید. به علاوه می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود از کارشناسان ما، در آخر این مقاله، به پرسش سوالات خویش بپردازید.

فایل تصویری توضیحات مدیریت محترم موسسه در خصوص کار در خارج

فایل صوتی توضیحات مدیریت محترم موسسه در خصوص کار در خارج

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس حسابداری به ایتالیا:

کشور ایتالیا در اتحادیه اروپا واقع شده است و پایتخت این کشور محبوب، شهر روم می باشد. ایتالیا یک کشور پهناور و با مساحت 301340 کیلو متر مربع می باشد و یکی از پر اقتصاد ترین کشور ها در اروپا به شمار می رود. اقتصاد بالای این کشور به دلیل تولید نا خالص های داخلی می باشد و از این نظر در رده هشتم جهان قرار دارد. بخش شمالی کشور ایتالیا صنعتی است، ولی بخش جنوبی این کشور در اقتصاد قوی ندارد. کشور ایتالیا، یکی از کشور های است، که هر ساله مورد نظر اشخاص مختلفی قرار می گیرد و متقاضیان می خواهند در این کشور به کار و تحصیل بپردازند و یکی از محبوبیت های تحصیل در این کشور، گرفتن اجازه کار پس از تحصیل می باشد. از این رو مهندسین حسابداری که می خواهند در بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا کار کنند، یا از طریق مهاجرت کاری اقدام می نمایند یا از طریق تحصیل در رشته حسابداری در کشور ایتالیا، می توانند وارد بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا شوند.

ولی آن چه در روش مهاجرت کاری مورد اهمیت می باشد، واجد شرایط بودن مهندسین حسابداری می باشد. برای این منظور متقاضیان باید:

تحصیلات معتبر و حسابداری داشته باشند.

تجربه کاری بالا کسب نمایند.

گواهی و مجوز کار در بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا را دریافت نمایند.

در کشور ایتالیا به معادل سازی مدارک خود بپردازند، تا بتوانند مدارک حسابداری خود را با نظام حسابداری این کشور تطبیق بدهند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در ایتالیا:

همانگونه که می دانید، از اصلی ترین وضعیتی که در ایتالیا باید برای مهاجر پذیری مساعد باشد، میزان نرخ بیکاری در این کشور می باشد. میزان نرخ بیکاری در کشور ایتالیا بسته به اقتصاد و سطح مشاغل در این کشور تعیین می گردد. طبق این قوانین، اگر میزان مشاغل در ایتالیا زیاد باشد، معمولا تعداد افراد بیکار در این سرزمین کم خواهد بود. ولی اگر مشاغل در کشور ایتالیا در حد پایینی باشد، تعداد افراد بیکار در این کشور، بیشمار خواهند بود. هم اکنون نرخ بیکاری در سرزمین ایتالیا در حد 10.7 درصد قرار دارد. با توجه به این مقدار از میزان نرخ بیکاری در ایتالیا، حدودا 11 نفر از 100 نفر می باشد. با وجود چنین وضعیتی، تعداد اشخاصی که بومی این کشور می باشند و بیکار هستند، بسیار بالا می باشد و شانس افراد غیر بومی برای مهاجرت از طریق کار کاهش می یابد.

نمودار نرخ بیکاری در ایتالیا

شایان ذکر است، میزان نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در سال اخیر نیز در حد بالای بوده ولی نسبت به سال جاری، کمتر بوده است و این امر نشان دهنده رشد بیکاری در این کشور می باشد. دانستن این نکته خالی از لطف نمی باشد، که برخی از اشخاص تمایل دارند، با تحصیل در رشته حسابداری در ایتالیا، در بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا استخدام شوند. ولی اقدام از این روش نیز نیازمند نرخ بیکاری پایین می باشد، زیرا افرادی که در ایتالیا زندگی می نمایند، در اولویت کار هستند

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان حسابداری به ایتالیا:

در این عنوان از بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا، می خواهیم عناوین شغلی و وظایف یک مهندس حسابدار در ایتالیا را بیان نماییم. مثلا مهندسین حسابداری در بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا ممکن است، در عناوین شغلی حسابداری مرحله ای، متخصص حسابداری، کنترل کننده عامل و حاشیه ناخالص، حسابدار ارشد، خدمات حسابداری و ریسک، دستیار اجرایی مدیر عامل با مهارت های حسابداری و … قرار بگیرند و به انجام وظایف زیر بپردازند:

پیش فرض های افزایش هزینه را بر اساس تجزیه و تحلیل هزینه ها و عواملی که بر هزینه ها تأثیر می گذارد (اقتصادی، مالی و منابع انسانی، سیستم گسترده و خارجی سازمان ملل) و در ارتباط با بخش های منابع انسانی و دارایی تهیه کنید.

پیش نویس نرخ استاندارد برای پرسنل و برآورد افزایش هزینه تهیه کنید.

از طریق تحقیق، تجزیه و تحلیل و آزمایش و ارتباط با تیم و بخش دیجیتال سازی و انفورماتیک به پیشرفت داده ها، گزارش ها و سیستم کمک کنید.

اطمینان حاصل کنید که تیم های مالی بسته شدن پایان ماه و سایر گزارش های مدیریتی مورد نیاز را ارائه می دهند.

با مدیران مالی، مدیر کل و … برای ارائه پیش بینی و بودجه کامل و دقیق کار کنید.

بررسی سرمایه را طبق نیاز مدیر کل یا بخش های حسابداری و دارایی تهیه کنید.

روش های حسابداری و کنترل مالی را بر اساس بهترین روش توسعه دهید.

میزان درآمد مهندس حسابداری در ایتالیا:

همراهان عزیز مقاله ای که در حال حاضر به مطالعه آن مشغول می باشید، توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تهیه و تنظیم گردیده است. هر گونه رونوشت از این مقاله بدون ذکر منبع غیر قانونی می باشد و شرعاً حرام است. همانگونه که بیان کردیم، می خواهیم میزان درآمد در ایتالیا را بررسی نماییم و لازم است بدانید، میزان درآمد مشاغل در این کشور، نسبت به کشور های تاپ اروپایی کمتر می باشد و مهندسین حسابدار در این کشور حقوق نسبتا مناسبی نسبت به کارمندان ساده دریافت می نمایند. همچنین مهندسین حسابداری در ایتالیا، بر اساس سطح تجربیات کاری خویش، حقوق و دستمزد می گیرند. در ادامه برای بیان سطح حقوق مهندسین حسابدار در ایتالیا، جدولی ترسیم کردیم و به علاوه، نمودار تاثیر تجربه کار بر درآمد مهندسین حسابدار را تدوین کرده ایم.

سطح درآمد

میزان درآمد سالانه (یورو)

متوسط درآمد

45100

حداقل درآمد

18200

حداکثر درآمد

90600

مشاغل میزان درآمد سالانه (یورو)
حسابدار اجرایی 40300
دستیار حسابداری 25700
کارمند حسابداری 19400
مدیر حسابداری 65100
تکنسین حسابداری 22100
دستیار حسابرس 33300
دفتر دار 22000

اخذ ویزای کار ایتالیا برای مهندسین حسابداری:

مهندسین حسابداری که واجد شرایط برای مهاجرت کاری به کشور ایتالیا می باشند، در نهایت باید برای اخذ ویزای کاری ایتالیا اقدام نمایند. برای این منظور، باید افراد متقاضی به کاریابی در کشور ایتالیا مشغول شده و با یک شرکت دار در ایتالیا که کارفرما نام دارد، ارتباط برقرار نماید. لازم به ذکر است، کارفرما و یا صاحب یک شغل در ایتالیا، باید دارای اعتبار در ایتالیا باشد. بدین ترتیب شخص متقاضی برای اخذ ویزای کاری ایتالیا یک پیشنهاد شغلی دریافت می نماید و با ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور، ویزای کاری دریافت می نماید. ولی همان گونه که ذکر کردیم، میزان نرخ بیکاری در کشور ایتالیا به میزان چشم گیری افزایش یافته است و دریافت یک دعوت نامه شغلی از سوی ایتالیا، بسیار دشوار خواهد بود. به این منظور، شاید بخواهید به دیگر کشور های اروپایی مهاجرت داشته باشید. از این رو پیشنهاد می کنیم، با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و شرایط مهاجرتی خود را مورد بررسی قرار دهید.

در لیست زیر، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار ایتالیا را بیان کرده ایم.

پاسپورت معتبر با صفحات خالی

دو قطعه عکس مخصوص برای پاسپورت

مدارک تحصیلی فرد متقاضی با ریز جزئیات آن

مدارک شناسایی و شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی

گواهی بر نداشتن سابقه کیفری

مدارک مبنی بر سلامت فردی اخذ شده از سوی یک پزشک معتبر

مدارک اثبات محل اقامت در ایتالیا

تمکن مالی

فرم درخواست ویزای ایتالیا و تکمیل کردن آن

ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا

ارائه قرار داد کاری با یک کارفرما

اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار مهندس حسابداری:

گفتنی است، مهندسین حسابدار با اخذ ویزای کاری ایتالیا می توانند اقامت موقت دریافت نمایند، ولی مهندسین با قدم گذاشتن در بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا، تا 8 روز فرصت دارند، تا برای دریافت اقامت خود، به اداره کار این کشور مراجعه نماید و اقامت 2 ساله بگیرد. اقامت دائم کشور ایتالیا نیز همانند دیگر های اروپایی 5 سال پس از کار در این کشور امکان پذیر می باشد و مهندسین بایستی اقامت موقت خود را تا 5 سال تمدید نمایند و در نهایت با تایید کار در این کشور، برای اقامت دائمی درخواست بدهند. در ادامه مهندسین می توانند همانند دیگر متقاضیان برای تابعیت ایتالیا درخواست بدهند، اما لازم است:

مدتی از اقامت دائمی وی گذشته باشد.

در مدت اقامت مالیات پرداخت کرده باشد.

جرم و جنایتی نداشته باشد.

زبان و قوانین این جامعه را بیاموزد.

نحوه کاریابی برای مهندس حسابداری در ایتالیا:

نحوه کاریابی و یافتن یک شغل مناسب در هر کشوری متفاوت از یک دیگر می باشد. مثلا کاریابی در کشور های اتریش و آلمان از طریق اخذ ویزای جستجوی کار امکان پذیر می باشد و متقاضیان کار می توانند با اخذ این ویزا، به کشور مقصد مهاجرت کرده و در نهایت یک شغل مطلوب بیابند. ولی باید در نظر داشت، کشور ایتالیا از جمله کشور های است، که به افراد خارجی ویزای جستجوی کار ارائه نمی نماید و متقاضیان باید از دیگر روش ها به کاریابی بپردازند. مثلا مهندسین حسابداری با در نظر گرفتن معادل سازی مدارک خویش، بهتر است در ابتدا در وب سایت ها، روزنامه ها، آژانس های کاریابی و … کاریابی کرده و پیشنهاد کاری بگیرند. سپس به کشور ایتالیا مهاجرت کرده و به معادل سازی بپردازند. بیان این نکته لطف بزرگی است، که برخی از مشاغل نیازی به معادل سازی و اخذ مجوز ندارند، از این رو اشخاص می توانند ویزای های همچون توریستی، گردشگری و … را اخذ نمایند و به ایتالیا مهاجرت نمایند و با یافتن یک شغل مطلوب، ویزای کار این کشور را دریافت کنند. به طور کلی، نحوه کاریابی در ایتالیا به صورت غیر حضوری است.

بازار کار مهندس حسابداری در ایتالیا و سخن پایانی

بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا، شرایط کار در ایتالیا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزا و اقامت دائمی ایتالیا در مقاله بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا بررسی شد و ذکر گردید، کشور پهناور ایتالیا دارای نرخ بیکاری بالایی می باشد و افراد بومی بسیاری در این سرزمین بیکار هستند. از این رو مهندسین حسابداری شانس بسیار کمی برای کاریابی و یافتن شغل حسابداری دارند. بدین منظور متقاضیان کار مهندسی می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرند و با دریافت راهنمایی در مسیر مهاجرت، به یکی از بهترین کشور های که به نیروی مهندسی حسابداری نیازمند هستند، مهاجرت نمایند. در صورت رضایتمندی از مقاله علمی بازار کار مهندسی حسابداری در ایتالیا، میزان رضایت خود را با دادن 5 ستاره در زیر این نوشتار بیان نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *