بازار کار در گرجستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار در گرجستان
  • روش های اخذ ویزای کاری گرجستان
  • بررسی روش کار پس از تحصیل در گرجستان
  • معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در گرجستان
  • بازار کار در گرجستان و نرخ بیکاری در گرجستان
  • میزان حقوق کار در گرجستان
  • نحوه کاریابی در گرجستان
  • معرفی موسسات کاریابی در گرجستان
  • شرایط دریافت ویزای همراه در گرجستان
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در گرجستان
  • بازار کار در گرجستان و سخن پایانی
بازار کار گرجستان

بازار کار در گرجستان و مقدمه ای بر آن

بازار کار در گرجستان، مهاجرت به گرجستان برای کار و بررسی شرایط اخذ ویزای همراه از طریق کار و همچنین شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت گرجستان در مقاله بازار کار در گرجستان مورد بررسی علمی قرار می گیرد. قطعا شما متقاضیان عزیزی که قصد مهاجرت به کشور گرجستان را دارید، سوالات بسیاری در زمینه کار و زندگی در این کشور خواهید داشت. بازار کار در گرجستان چگونه است؟ آیا مهاجرت به گرجستان برای کار مناسب می باشد؟ آیا اخذ اقامت دائم و تابعیت گرجستان به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد؟ چه اشخاصی شامل ویزای همراه می باشند؟ در ادامه مقاله بازار کار در گرجستان، به تمامی سوالات شما خوبان پاسخ می دهیم. شما مهاجرین عزیز می توانید قبل از مهاجرت خود، مقالات بسیاری در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مطالعه کرده و از شرایط کشور گرجستان آگاه شوید. همچنین می توانید از سوی کارشناسان موسسه از طریق تماس تلفنی مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی بازار کار در گرجستان:

گرجستان با نام دیگر جورجیا، واقع شده در منطقه اوراسیا می باشد، که از شمال و شمال شرقی به روسیه، از شرق و جنوب شرقی به آذربایجان، از جنوب به ارمنستان و ترکیه و از غرب به دریای سیاه محدود می شود. گرجستان شامل سه محاصره قومی است.

آبخازیا: در شمال غربی (شهر اصلی سوخومی)

آجاریا: در جنوب غربی (شهر اصلی Batʿumi) 

اوستیای جنوبی:در شمال (شهر اصلی تسخینوالی).

پایتخت گرجستان شهر استتفلیس (تفلیس) می باشد.

یافتن کار در گرجستان برای مهاجران لزوما آسان نیست. با این وجود، تعدادی از مهاجران زبان تدریس می کنند. در حالی که دیگران موفق به کار در یک شرکت ملی یا بین المللی شدند. سلامت اقتصادی گرجستان و افزایش تولید ناخالص داخلی توسط دستاورد های هر دو بخش صنعت و خدمات، به ویژه صنعت گردشگری پشتیبانی شده است. اکنون بسیاری از مشاغل و خیریه های خارجی در خارج از تفلیس فعالیت می کنند و برای افراد محلی اشتغال ایجاد می کنند. برخی از این شرکت های بین المللی افرادی را نیز از خارج از کشور شوروی سابق استخدام کرده و آن ها را به گرجستان منتقل می کنند. سازمان ملل، OSCE و صلیب سرخ بین المللی همه در خارج از جورجیا فعالیت می کنند. با وجود حضور مشاغل بین المللی، فرصت های شغلی مهاجران محدود است و آموزش زبان انگلیسی از معدود فرصت های مستقیم خارجی در گرجستان است. اگر مهاجرت شما ناشی از پیشنهاد شغلی موجود نباشد، شرایط TEFL شناخته شده است و می تواند برای تأمین هزینه های اقامت شما ضروری باشد. مهاجرت به گرجستان برای کار، نیازمند اخذ ویزای کار گرجستان می باشد. برای آگاهی از روش اخذ ویزای کار در گرجستان، ما را در ادامه مقاله بازار کار در گرجستان همراهی نمایید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در خصوص کار در خارج

فایل صوتی این ویدئو

روش های اخذ ویزای کاری گرجستان:

پس از بررسی شرایط کلی کشور گرجستان در مقاله بازار کار در گرجستان لازم است، تا روش اخذ ویزای کار این کشور را بررسی نماییم، تا بتوانیم در صورت واجد شرایط بودن، جویای کار در گرجستان باشیم. قطعا اشخاصی که قصد دارند در کشور گرجستان به کار بپردازند، به دنبال راهی برای اخذ اقامت کار طولانی مدت می باشند و اقدام از طریق ویزای توریستی و سرمایه گذاری، اقامت کار طولانی مدت نخواهند داشت. از این رو تنها راهی که می توان برای اخذ اقامت کار گرجستان اقدام کرد، دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر) می باشد. برای دریافت پیشنهاد شغلی لازم است، تا اشخاص به صورت آنلاین کاریابی کرده و پیشنهاد جاب آفر دریافت کنند. سپس می توانند ویزای کار گرجستان را درخواست بدهند. در ادامه مقاله بازار کار در گرجستان، طریقه کاریابی در گرجستان و دیگر عناوین مهم این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی روش کار پس از تحصیل در گرجستان:

متقاضیانی که جویای کار در گرجستان می باشند، از شرایط بسیار مناسبی برخوردار می باشند. اول از همه، هیچ آزمون آیلتس و تافل وجود ندارد. گرفتن ویزا در گرجستان کار چندان سختی نیست. گرجستان دارای استانداردهای بالایی در زمینه آموزش با کیفیت است. در گرجستان، دانشگاه ها و کالج های کلاس جهانی وجود دارد و بسیاری از دانشگاه های دولتی شهریه دریافت نمی کنند و برخی از آن ها برای هر ترم از 500 یورو تا 1500 یورو هزینه می گیرند. دانشجویان جویای کار در گرجستان می توانند در حین تحصیل 10 الی 20 ساعت به کار بپردازند. این وضعیت برای داشجویان در ایام تعطیل به صورت تمام وقت می باشد. همچنین آنان ممکن است یک سال پس از تحصیل در این کشور بمانند به جستجوی کار بپردازند و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری گرجستان تبدیل نمایند. به طور کلی می توان با تحصیل در گرجستان، به اقامت دائم و تابعیت گرجستان دست یافت. مشاغل بسیار زیادی در گرجستان موجود می باشند، که در ادامه نوشتار بازار کار در گرجستان، به معرفی آنان می پردازیم.

معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در گرجستان:

نیازمندی های گرجستان به نیروی کاری از جمله موارد قابل بررسی در مقاله بازار کار در گرجستان می باشد. در اکثر یا تمام نقاط جهان، کشور ها نسبت به صنایع کاری و صنعت و تخصصص خود، به نیرو های کاری نیازمند می باشند. کشور های جهان صنعت کاری مجزا و مشاغل متفاوتی دارند. از این رو در لیست مشاغلی که انتشار می نمایند، به اشخاص ماهر و با تحصیلات و تجربیات مختص شغل مربوطه نیازمند می باشند. بدین ترتیب، اشخاص جویای کار در گرجستان، بایستی لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را بررسی نمایند و بنا به تخصص و تحصیلات خویش، شغل مورد خود را بیابند. به طور کلی در سال 2021، کشور گرجستان به برخی مشاغل ذکر شده در جدول ذیل، نیازمند می باشد.

مشاغل مورد نیاز گرجستان
حسابدار مهندس کامپیوتر
پزشک مدیر پروژه
دستیار پزشک پرستار
فیزیوتراپیست تکنسین برق
دستیار فیزیوتراپیست چشم پزشک
مهماندار هواپیما دندانپزشک
متخصص رادیولوژی مامور پلیس

بازار کار در قطر و نرخ بیکاری در گرجستان:

آیا پس از بررسی بازار کار در گرجستان و بررسی لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان، مهاجرت به این کشور آسان می باشد؟ برخی سوالاتی که افراد جویای کار در گرجستان می پرسند، چنین است. لازم به ذکر است، مهاجرت به گرجستان برای کار، نیازمند نقد و بررسی های بسیار زیادی در رابطه با شرایط کلی کشور گرجستان می باشد. از این شرایط مورد نیاز، می توان میزان نرخ بیکاری در گرجستان را نام برد. کشور گرجستان در سال 2020 نرخ بیکاری در حد 18.5 درصد را دارا بوده که در مقایسه با سال های اخیر، بسیار کاهش یافته است. نرخ بیکاری گرجستان در سال 2010، حدود 27.2 درصد بوده است و سال های بعد به مراتب کاهش یافته است. با بررسی این میزان از نرخ بیکاری در کشور گرجستان، در می یابیم، صنایع کاری در گرجستان طی سال های گذشته پیشرفت داشته است. ولی با این حال، در حال حاضر نیز نرخ بیکاری این کشور بسیار بالا است و امکان مهاجرت کاری به این کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا، در حد 0 درصد می باشد. شما عزیزان می توانید نرخ بیکاری در گرجستان را در نمودار زیر مشاهده نمایید.

بازار کار گرجستان

میزان حقوق کار در گرجستان:

با ارزیابی های عناوین فوق، نتیجه حاصل شد، بازار کار در گرجستان با توجه به نرخ بیکاری این کشور، جالب نمی باشد. ولی با توجه به نیازمندی های گرجستان به نیروی کاری، قصد داریم حقوق مشاغل در این کشور را بررسی نماییم. همراهان عزیز مقالاتی که در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مطالعه می نمایید، تهیه شده توسط تیم کارشناس موسسه می باشد. کپی برداری بدون ذکر منبه از شرعی حرام و غیر قانونی می باشد. به طور کلی در جدول زیر، میزان حقوق دریافتی برخی مشاغل را آورده ایم. همچنین حقوق و دستمزد شغل های پر درآمد در گرجستان در مشاغل زیر، آمده است.

مشاغل درآمد سالانه (لاری گرجستان)
حسابدار 72600
پزشک 208000
پرستار 78700
تکنسین کامپیوتر 82400
فیزیتراپیست 146000
میر منابع انسانی 155000
چشم پزشک 190000
مهماندار هواپیما 74700
مدیر ارشد مالی 210000
مامور پلیس 60700
خلبان 184000
دندانپزشک 250000
مهندس مکانیک 100000
وکیل 196000

نحوه کاریابی در گرجستان:

برای ورود بر بازار کار در گرجستان دانستیم، لازم است تا اشخاص با اخذ پیشنهاد شغلی (جاب آفر) از شخصی معتبر به نام کار فرما در گرجستان، ویزای کار گرجستان را اخذ نمایند. شایان ذکر است، تمرکز داشتن بر روش کاریابی در گرجستان و یافتن راهی مناسب برای کاریابی، بسیار پر اهمیت است. برای کاریابی در گرجستان پیشنهاد می کنیم، به سراغ کاریابی های اینترنتی و آژانس های کاریابی در گرجستان بروید. زیرا موسسات و آژانس های کاریابی در گرجستان پس از دانستن شرایط کاری و رزومه کاری شما، در صورتی که امکان ارسال دعوت نامه شغلی فراهم باشد، از شما برای ورود بر بازار کار گرجستان دعوت می نمایند. در واقع منظور از امکان ارسال دعوت نامه شغلی، شرایطی می باشد که جوانان بومی در گرجستان به دلیل نبود کار در این کشور، بیکار نباشند.

معرفی موسسات کاریابی در گرجستان:

از بهترین روشی که برای ورود بر بازار کار در گرجستان وجود دارد، کاریابی در موسسات کاریابی این کشور می باشد. امکان کاریابی در موسسات کاریابی گرجستان و یا هر کشور دیگری، به افراد جویای کار در کشور مد نظر یاری می رساند، تا به روشی راحت بتوان کار مربوط به صلاحیت خویش را دریافت نمود. اشخاص در این روش می توانند از طریق ارسال رزومه شخصی به موسسات کاریابی، به راحت ترین روش بر بازار کار در گرجستان وارد شوند. برخی از موسسات کاریابی در گرجستان عبارتند از:

www.myjobs.ge

www.jobs.ge

www.hr.ge

www.cv.ge

شرایط دریافت ویزای همراه در گرجستان:

قرار است شرایط دریافت ویزای همراه در گرجستان را برای افرادی که از طریق کار وارد خاک گرجستان شده اند، بیان نماییم. به طور کلی دولت گرجستان برای همراه آوردن افراد خارجی که اقامت کاری دارند، اجازه صادر می نماید. از این طریق شخص متقاضی می تواند، با ارائه دادن مدارک هویتی و شناسایی، عکس جدید برای پاسپورت، فرم تکمیل شده ویزای همراه، ارائه گواهی پرداخت هزینه ویزا، سند ازدواج رسمی، دعوت نامه و قرداد کاری شخص، ارائه اثبات نامه تمکن مالی و مدارکی که ممکن است درخواست شود، ویزای الحاق دریافت نمایند. در نظر داشته باشید، همسر متقاضی جهت کار، بایستی از اداره کار گرجستان درخواست اجازه نماید. همچنین فرزندان با پا گذاشتن در سن 18 سالگی، باید از ویزای دیگری، اقدام به دریافت اقامت در گرجستان داشته باشند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در گرجستان:

از آن جایی که اقامت کاری در گرجستان، اقامتی محدود بوده و اجازه زندگی دائمی در این کشور را نمی دهد، متقاضیانی که بر بازار کار در گرجستان پا گذاشته اند، پس از 5 سال کار در این کشور باید اقامت خود را تمدید نمایند. پس از تمدید ویزای کاری و پرداختن به کار، می توانند برای اقامت دائمی گرجستان درخواست بدهند. همچنین اگر در طول اقامت خود، شرایط ذیل را رعایت کرده باشد، می تواند تابعیت و پاسپورت گرجستان را نیز دریافت نماید.

عدم ارتکاب به سابقه کیفری

پرداختن مالیات به موقع

مسلط بر زبان این کشور

احترام به مقررات و فرهنگیات گرجستان

بازار کار در گرجستان و سخن پایانی:

بازار کار در گرجستان، مهاجرت به گرجستان برای کار و دیگر عناوینی نظیر نرخ بیکاری در مقاله بازار کار در گرجستان به تفصیل بیان گردید. به هنگام بررسی مقاله بازار کار در گرجستان بیان کردیم، نرخ بیکاری در این کشور، بسیار بالا می باشد و نسبت به دیگر کشور های اروپایی، بسیار در سطح بالایی قرار دارد. توجه داشته باشید، در صورتی که نرخ بیکاری در هر کشوری به قدری بالا باشد، که افراد بومی آن کشور بیکار باشند، امکان ورود اتباع خارجه به آن کشور غیر ممکن می شود. شما عزیزان می توانید در چنین شرایطی به دیگر کشور ها مهاجرت نمایند. کشور های اروپای نظیر آلمان، دانمارک، اتریش و یا دیگر کشور های جهان نظیر کانادا، بسیار کشور های مناسبی برای مهاجرت کاری و تحصیلی می باشند. شما عزیزان می توانید با شرایط راحت تری به این کشور ها مهاجرت داشته باشید. برای اطلاع از شرایط این کشور ها می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. امیدواریم از مقاله بازار کار در گرجستان رضایت داشته باشید و با دادن 5 ستاره، میزان رضایت خود را بیان نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در بازار کار در گرجستان

✅ آیا مهاجرت به گرجستان برای کار امکان پذیر است؟

در شرایط فعلی، نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا می باشد و چنین امکانی بسیار دشوار و تا حدی بسیار زیادی نا ممکن می باشد.

✅ روش های کاریابی در گرجستان کدامند؟

از روش ممکن و برتر جهت کاریابی در گرجستان، کاریابی در موسسات کاریابی این کشور می باشد.

✅ اخذ ویزای کار گرجستان چه زمانی طول می کشد؟

برای اخذ ویزای کاری هر کشوری، داشتن قرار داد کاری الزامی می باشد. با وضعیت نرخ بیکاری گرجستان، یافتن یک شغل در این کشور، به درازا می کشد.

✅ آیا با ورود بر بازار کار در گرجستان می توان ویزای همراه اخذ کرد؟

بله، کشور گرجستان به اشخاصی که اقامت کاری در این کشور دارند، اجازه آوردن همسر و فرزندان زیر 18 سال را می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *