بازار کار در قطر

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار در قطر
  • روش های اخذ ویزای کاری قطر
  • بررسی روش کار پس از تحصیل در قطر
  • معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در قطر
  • بازار کار در قطر و نرخ بیکاری در قطر
  • میزان حقوق کار در قطر
  • نحوه کاریابی در قطر
  • معرفی موسسات کاریابی در قطر
  • شرایط دریافت ویزای همراه در قطر
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قطر
  • بازار کار در قطر و سخن پایانی

بازار کار در قطر و مقدمه ای بر آن

بازار کار قطر، مهاجرت به قطر و اخذ اقامت کار قطر را در مقاله بازار کار در قطر بررسی می‌ نماییم. قطعاً شما کار جویان گرامی قبل از مهاجرت کاری به قطر با سوالاتی مواجه می‌ شوید. بازار کار در قطر برای ایرانیان چگونه می باشد؟ مهاجرت به قطر از طریق کار دارای چه شرایطی است؟ اخذ اقامت کار قطر چگونه می باشد؟ در کنار ما باشید. به هنگام بررسی مقاله بازار کار در قطر به سوالات شما عزیزان پاسخ می‌ دهیم. متقاضیان گرامی شما می توانید با توجه به کشوری که می خواهید مقصد خویش قرار دهید، در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش)، مقالات بسیاری مطالعه نمایید و از انواع شرایط کار و زندگی در کشور مقصد آگاه شوید. همچنین می توانید از کارشناسان این موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید و در صورتی که سوالات دیگری درباره مهاجرت داشته باشید، در انتهای مقاله مطرح کنید.

شرایط عمومی بازار کار در قطر

کشور قطر، کشوری عرب زبان می باشد، که در جنوب غربی قاره آسیا جای گرفته است. واحد پول قطری ها، ریال قطر بوده و پایتخت قطر، شهر دوحه می باشد. دوحه یک کلانشهر مدرن زیبا است و قطری ها به طراحی معماری آن افتخار می کنند. سطح زندگی آن ها بالا است و اکثر مردم احساس امنیت می کنند و به طور کلی از آموزش، مراقبت های بهداشتی، محیط زیست و شغل راضی هستند. قطر در آخرین نسخه گزارش توسعه انسانی سازمان ملل، جایگاه برتر خود در میان کشور های عربی را حفظ کرده است. مهاجرت به قطر برای کار، نیازمند اخذ پیشنهاد شغلی می باشد. همچنین اخذ اقامت کار قطر پس از اخذ ویزای کار این کشور امکان پذیر می باشد. قطر با کشور هایی نظیر ایران، کویت، عراق، عربستان و بحرین هم مرز می باشد، ولی لازم به ذکر است، این مرز ها، مرز آبی می باشند. درآمد سرانه در کشور قطر بسیار بالا و در کل جهان، اولین کشور از نظر درآمد می باشد. بیشترین صنعت کار در قطر، مربوط به صنعت گاز و نفت است. مهاجرت به قطر دارای شرایط و عناوین متفاوتی می باشد و در ادامه مقاله بزار کار در قطر، مورد باز نگری قرار می گیرد.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در خصوص کار در خارج

فایل صوتی این ویدئو

روش های اخذ ویزای کاری قطر:

قبل از هر اقدامی جهت مهاجرت به قطر، باید در نظر داشته باشید افراد بومی قطر در اولویت کاری قرار دارند و افراد غیر بومی جهت مهاجرت به قطر برای کار نیازمند اخذ جاب آفر از کارفرما در قطر می باشند. شایان ذکر است، کارفرمایی که قصد دارد برای افراد غیر بومی دعوت نامه ارسال نماید، می باست به دولت این کشور اثبات کند که هیچ شخصی برای شغل مذکور اقدام نکرده و شرایط لازم را دارا نمی باشند و در صورتی به افراد خارجی دعوت نامه شغلی ارسال می نمایند، که فرد متقاضی واجد شرایط در تمام شروط وضع شده باشند. قطعا برخی از اشخاص در نظر دارند، تا با ویزاهایی نظیر سرمایه گذاری، درمانی و … به قطر مهاجرت کرده و به کاریابی در قطر بپردازند و به صورت مستقیم از کار فرمایان این کشور، درخواست کار داشته باشند. اگر چه این روش نیز بسیار مناسب می باشد، ولی قبل از اقدام برای چنین روشی بایستی وسع مالی خویش را در نظر بگیرید. زیرا این طریق اقدام برای اخذ اقامت کار قطر، بسیار هزینه بر می باشد. به طور کلی انواع ویزا جهت مهارت به قطر برای کار، عبارتند از:

ویزای کسب و کار

ویزای تجاری

ویزای کار

بررسی روش کار پس از تحصیل در قطر:

برخی از دانشجویان در حین تحصیل در کشور قطر قصد دارند تا به کار بپردازند. و برخی متصدی کار پس از تحصیل در قطر می باشند. برنامه اشتغال دانش آموزان به دانشجویان کمک می کند، تا در یک محیط کار واقعی تجربه کار کسب نمایند. دانشجویان می توانند در اوقات فراغت خود، در کلیه کالج ها و ادارات، موقعیت های مختلف اداری و همچنین آکادمیک کار کنند و طبق سیاست ها و رویه های کار در قطر 2021، حقوق دریافت نمایند. اخذ اقامت کار در قطر پس از تحصیل، برای دانشجویان بین المللی در قطر امکان پذیر می باشد. شما دانشجویان عزیز در صورتی که به زبان عربی مسلط باشید، می توانید از کار فرما درخواست ویزای کار پس از تحصیل داشته باشید. اکثر دانشجویان خارجی، در زمینه های صنعت گاز و نفت در قطر مشغول به کار می باشند.

معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در قطر:

ولی با این حال، در زمینه های دیگری از جمله رسانه ها، میهمان نوازی، انرژی، آموزش و … به نیرو نیازمند می باشد. دولت قطر برای این منظور، لیست مشاغل مورد نیاز قطر را انتشار می نماید. همراهان عزیز مقالات قرار گرفته در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش)، تهیه شده توسط تیم کارشناس این موسسه می باشند. هر گونه رونوشت بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام بوده و غیر قانونی می باشدو همچنین موسسه هیچ گونه رضایتی نخواهد داشت. به طور کلی، لیست مشاغل مورد نیاز قطر 2021 در جدول ذیل آورده شده است. توجه داشته باشید، این مشاغل، برخی از مشاغل مورد نیاز قطر می باشد.

مشاغل مورد نیاز قطر
رسانه ها املاک و مستغلات
تبلیغات منابع انسانی
پزشکان مشاغل ساخت و ساز ساختمانی
پرستار فن آوری اطلاعات
صنعت گاز صنعت نفت

بازار کار در قطر و نرخ بیکاری در قطر:

همانگونه که متوجه شدیم، کشور قطر اولین کشور از نظر درآمد سرانه می باشد و اقتصاد پر رونقی دارا می باشد و مردمانی قصد زندگی در قطر و اخذ اقامت کار قطر را دارند. از این رو به بررسی میزان نرخ بیکاری در قطر می پردازند. لازم به ذکر است، کشور عربی قطر دارای کم ترین نرخ بیکاری در دنیا می باشد. به گونه ای که، ممکن است، در قطر افراد بیکار وجود نداشته باشد. به طور کلی نرخ بیکاری در قطر 0.1 درصد می باشد. این میزان از نرخ، قطعا تاثیری بر نتیجه کاریابی در قطر، برای ایرانیان نخواهد داشت. در ادامه نوشتار بازار کار در قطر، به بررسی میزان حقوق کار در قطر می پردازیم، که از اصلی ترین عوامل جهت مهاجرت کاری به این کشور می باشد. در ذیل مطلب، نمودار نرخ بیکاری در قطر را تهیه و تنظیم کرده ایم.

نمودار نرخ بیکاری در قطر

میزان حقوق کار در قطر :

اشخاصی که زندگی در قطر را برگزیده و در این کشور به کار می پردازند، به صورت حداقل، متوسط و حداکثر،  3970، 15700 و 70000 ریال قطر حقوق دریافت می نمایند. البته میزان متوسط حقوقی که اشخاص می توانند در کشور قطر دریافت نمایند، بیش از حد تعیین شده می باشد. زیرا کار در قطر، بر اساس تجربیات کاری، مدرک تحصیلی، جنسیت اشخاص و نرخی به هنگام بدو ورود به بازار کار با کارفرما مصاحبه می شود، آغاز می گردد و سطح حقوق و درآمد شخص کارمند مشخص می گردد. به عنوان مثال، شخصی که حدود 10 سال سابقه کار داشته باشد، حدود دو برابر حقوق متوسط را دریافت می نماید. همچنین شخصی که با مدرک دیپلم وارد بازار کار قطر شود، از اشخاصی که بدون مدرک تحصیلی به کار می پردازند، 17 درصد حقوق بیشتری کسب می نماید. برای آگاهی بیشتر از میزان متوسط حقوق مشاغل در قطر، جدول زیر را ترسیم کردیم.

مشاغل درآمد سالانه (ریال قطر)
حسابداری 125000
دفتر دار 86100
مسئول پذیرش 83300
طراح گرافیک 109000
کارگردان هنری 188000
خلبان 323000
مکانیک 70500
مدیر شعبه بانک 335000
مهندس عمران 167000
مهندس برق 183000
پرستار 140000
مدیر منابع انسانی 280000

نحوه کاریابی در قطر:

از آن جایی که مطلع شدیم، اقتصاد قطر در حد بالا، نرخ بیکاری قطر بسیار پایین و در زمینه شغلی به نیرو نیازمند می باشد. از این بابت جهت مهاجرت به قطر، چندان کار دشواری در پیش نمی باشد. لذا باید به گونه ای صحیح به کاریابی در قطر پرداخت. در مطالب قبل بیان کردیم، مهاجرت با انواع دیگر ویزا های نظیر ویزای درمانی، برای کاریابی حضوری در قطر، هزینه های بسیاری در بر می گیرد. از این جهت، کاریابی در قطر به صورت جستجوی آنلاین در وب سایت های رسمی این کشور، راهی منطقی و بسیار مقرون به صرفه می باشد. فقط بایستی در این روش کاریابی، در وهله اول با کارفرمای قابل اعتمادی ارتباط برقرار نمایید. سپس رزومه کاری خویش را در اختیار وی قرار داده و در زمان نیازمندی این کشور به نیروی خارجی، طبق تحصیلات و شرایط خود، در رابطه با شغل مورد نظر دعوت نامه کاری دریافت خواهید کرد. برای انجام این روش، نیازمند بررسی موسسات کاریابی در قطر می باشید، که در ادامه، معتبر ترین موسسات کاریابی در قطر را خدمت شما متقاضیان محترم، عرض می نماییم.

معرفی موسسات کاریابی در قطر:

در شهر زیبای دوحه بسیاری از آزانس های کاریابی تخصصی کار می باشند و در زمینه های تخصصی به افراد کارجو یاری می رسانند. همچنین دیگر آژانس هایی در این کشور وجود دارند، که به کمک مدیران و متخصصان می آیند. با این گفته ها، می خواهیم برخی از موسسات کاریابی معتبر در قطر را معرفی کنیم. پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز قطر و آگاهی از میزان حقوق در قطر، به بررسی نحوه کاریابی در قطر پرداختیم و از روش های جستجوی کار در این کشور آگاهی یافتیم و دانستیم بهترین راهی که برای کاریابی در قطر ممکن می باشد، کاریابی به روش اینترنتی در موسسات کاریابی این کشور می باشد. برای این منظور، در لیست تهیه شده در ذیل نوشتار، نام برخی از موسسات کاریابی در قطر را ذکر کردیم.

Mahad Manpower

AL Mana Recruitment

Jobs in Qatar

Al Noof Recruitment Service

Al Khebra For Manpower

Clan International Resource

Philippines Hospitality

C2HR

شرایط دریافت ویزای همراه در قطر:

شرایط دریافت ویزای همراه در قطر، به 2 روش کلی اعطا می گردد. این دو روش عبارتند از:

ویزای ویزیت خانوادگی قطر

ویزای خانوادگی قطر

که ما در طول بررسی مقاله بازار کار در قطر، به شرایط اخذ ویزای همراه از طریق کار (ویزای خانوادگی قطر) می پردازیم. شخصی که از طریق کار به قطر مهاجرت می نماید، می تواند پس از اخذ اقات کار قطر، برای همراه آوردن اعضای خانواده خویش درخواست ویزای همراه بدهد. این ویزا شامل همسر، دختران مجرد بدون محدودیت سنی و پسران تا سن 25 سال می باشد. همچنین اخذ ویزای همراه برای همراهان، دارای شرایطی می باشد. این شرایط در ذیل عنوان گردیده است.

قرار گرفتن در معاینات پزشکی

ثبت اثر انگشت همراهان

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قطر:

اگر چه قوانین اخذ اقامت دائم در قطر، پس از قوانین جدید قابل اخذ می باشد، ولی اقامت دائم این کشور پس از 20 سال زندگی متوالی در قطر، به متقاضیان ارائه می گردد. این روند بدین گونه می باشد، که فرد متقاضی در ابتدای امر، کارفرما برای شخص متقاضی، اقامت کوتاه مدت اخذ می نماید و شخص بایستی سالانه از کارفرما درخواست تمدید اقامت داشته باشد. سپس، پس از 20 سال درخواست اقامت دائم داشته باشد. همچنین شخص، با خرید ملک، آموزش در مدارس این کشور و با انجام مراقبت های بهداشتی می تواند تابعیت این کشور را به دست بیاورد.

بازار کار در قطر و سخن پایانی:

بازار کار در قطر، مهاجرت به قطر برای کار، اخذ اقامت کار قطر و شرایط اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت قطر را در مقاله بازار کار قطر مورد بررسی علمی قرار دادیم. در نوشتار بازار کار در قطر آموختیم، قطر دارای درآمد سرانه در رده اول جهان می باشد و نرخ بیکاری در آن کم ترین نرخ بیکاری در میان کشور های جهان می باشد. ولی قطر با دارا بودن چنین ویژگی های مثبت، ویژگی های منفی نیز دارا می باشد. مثلا این کشور، از نظر اقامت و تابعیت دارای آثار تاریخی مناسبی نمی باشد و یک شخصی که می خواهد اقامت قطر را دریافت نماید، ممکن است بسیار زمان طولانی را صرف اخذ اقامت نماید. همچنین ممکن است، در نهایت فرد نتواند اقامت دریافت کرده و ملزم به ترک قطر باشد. لازم به ذکر است، استخدام کارگر در قطر نیز در جهت اخذ اقامت و تابعیت می باشد، که طبق این شرایط مناسب نمی باشد. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم، کشور های آلمان، دانمارک، اتریش، کانادا و… که با نرخ بیکاری پایینی مواجه بوده و دارای آثار تابعیتی خوبی هستند، مهاجرت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. در صورت رضایت داشتن از مقاله بازار کار در قطر 5 ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار در قطر

✅ مهاجرت به قطر برای کار چه شرایطی دارد؟

از جمله شرایط اصلی جهت اخذ ویزای کار قطر، دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر) می باشد.

✅ آیا اخذ اقامت کار قطر برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است؟

بله، دانشجویان بایستی جهت اخذ اقامت کاری قطر، پس از  اتمام تحصیل در قطر، از سمت کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نمایند

✅ کاریابی در قطر به چه روشی می باشد؟

به طور کلی کاریابی در قطر، از طریق جستجو در سایت های کاریابی در قطر می باشد.

✅ متوسط حقوق درآمد در مشاغل مختلف در قطر چه مقدار است؟

به صورت متوسط میانگین حقوق در مشاغل مختلف در قطر برای یک سال کار 15700 ریال قطر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *