بازار کار در انگلستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار در انگلستان
  • روش های اخذ ویزای کاری انگلستان
  • بررسی روش پیشنهاد کاری
  • بررسی روش کار پس از تحصیل در انگلستان
  • بررسی روش کار تحصیل انگلستان
  • معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در انگلستان
  • بازار کار در انگلستان و نرخ بیکاری در انگلستان
  • میزان حقوق کار در انگلستان
  • شرایط دریافت ویزای همراه در انگلستان
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در انگلستان
  • بازار کار در انگلستان و سخن پایانی

بازار کار در انگلستان و مقدمه ای بر آن

بازار کار انگلستان، ویزای کار در انگلستان، تحصیل در انگلستان و نگاهی بر شرایط تحصیل و کار در انگلستان از موضوعات مهمی می باشد، که در مقاله بازار کار انگلستان به بررسی آن ها می پردازیم. بازار کار در انگلستان چگونه می باشد؟ اخذ ویزای کار انگلستان از چه روش‌ هایی امکان پذیر است؟ آیا پس از تحصیل در انگلستان می‌ توان اجازه کار اخذ کرد؟ شرایط تحصیل و کار در انگلستان چگونه می باشد؟ بخشی از سوالات متقاضیان عزیز جهت مهاجرت به انگلستان چنین می باشد. بازار کار انگلستان به دلیل رونق اقتصادی این کشور بسیار مناسب می باشد و متقاضیان بسیاری خواهان کار در این کشور هستند. به شما عزیزان توصیه می نماییم لطفاً قبل از هر گونه اقدامی برای مهاجرت به انگلیس، اطلاعات تکمیلی در باب این کشور داشته باشید. به این منظور می توانید با تماس تلفنی با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش از کارشناسان ما مشاوره بسیار دانش مهاجرتی و رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی بازار کار در انگلستان

کشور جزیره ای انگلستان در شمال غربی اروپا جای گرفته و مقصدی عالی جهت علم‌ آموزی می‌ باشد. انگلستان با سطح علمی بالایی که دارد، امروزه به عنوان مهد علم و دانش شناخته می‌ شود. از این رو جهت دست یافتن به آرزو های بزرگ خود، می توانید به تحصیل در انگلستان بپردازید. اقتصاد انگلیس یکی از قوی‌ ترین اقتصاد ها میان کشور های جهان است و افراد زیادی مایل هستند، تا از طریق کار به انگلستان وارد شوند. مهاجرت کاری به انگلستان، نیازمند اخذ ویزای کاری انگلستان می باشد، که شرایط و روش های متفاوتی دارد. اشخاص متقاضی تحصیل در انگلستان، از شرایط کار ضمن تحصیل، شرایط کار پس از تحصیل و … می توانند بهره مند گردند. قرار است در طول نگارش و بررسی مقاله بازار کار انگلیس، تمامی این عوامل و دیگر عوامل مهم و مرتبط با این مقاله را مورد بررسی قرار دهیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات کارشناس ارشد موسسه حقوقی ملک پور در خصوص 4 کشور مهم برای تحصیل با گارانتی کار

روش های اخذ ویزای کاری انگلستان:

جهت اخذ ویزای کار در انگلستان، ابتدا می بایست شرایط خویش را در نظر گرفته، که میخواهیم چه مدت زمان در انگلستان به کار بپردازیم و این که قصد داریم از چه طریقی ویزای کار انگلستان را دریافت نماییم. همراهان عزیز، تمامی مقالاتی که در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مطالعه می نمایید، تهیه شده توسط کارشناسان این موسسه می باشد. هر گونه رونوشت بدون ذکر منبع حرام و غیر قانونی است. به طور کلی انواع ویزای کار انگلستان به 4 دسته تقسیم می شود.

ویزا های کوتاه مدت کاری

ویزای سرمایه گذار ، استعداد و توسعه تجارت

ویزا های بلند مدت کاری

انواع دیگر ویزای کار

ویزاهای کوتاه مدت کاری در انگلستان:

چنین ویزا هایی عضوی از ویزاهای ردیف 5 هستند. همچنین بخشی از سیستم  Point کشور بریتانیا نیز محسوب می شوند. دسته های اصلی این ویزا ها به ویزا های کارگران موقت انگلیس نیز معروف هستند.

ویزای کار طولانی مدت برای انگلستان:

ویزاهای کاری طولانی مدت انگلستان همه بخشی از ویزاهای Tier 2، بخشی از سیستم مبتنی بر نقطه UK است.

ویزای سرمایه گذار، استعداد و توسعه تجارت:

کشور انگلستان این نوع ویزا ها را برای توسعه دهندگان تجارت، اشخاص سرمایه گذار از خارج کشور و افراد با استعداد فراهم کرده است.

بررسی روش پیشنهاد کاری:

اخذ ویزای کار انگلستان نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کشور انگلیس می باشد. اخذ  پیشنهاد شغلی از کار فرمایان معتبر در این کشور، نیازمند کاریابی در انگلستان به صورت آنلاین در فضای مجازی امکان پذیر است. یعنی شما متقاضیان عزیز می توانید، به هنگام کاریابی در انگلستان، با کارفرمایی معتبر در ارتباط بوده و با به روز کردن رزومه کاری خویش، شانس دریافت جاب آفر (پیشنهاد شغلی) خویش را بالا ببرید. به طور کلی جهت اخذ ویزای کار انگلستان از طریق پیشنهاد شغلی، به شرح لیست زیر می باشد.

ویزای ( Tier 2 General UK ) کاری:

این ویزا مختص اشخاصی که خارج از ایالت اروپا هستند و پیشنهاد جاب آفر دریافت کرده اند، می باشد. فرد متقاضی باید در یک اسپانسر مجاز به کار گرفته شود، تا بتواند درخواست خود را ارائه دهد.

ویزای انتقال درون شرکت  Tier 2 UK:

افرادی که کار فرمای خارج از کشور آن ها در یکی از شعبات این سازمان در انگلیس نقش خود را پیشنهاد داده اند، می توانند برای این ویزای کار انگلیس اقدام کنند.

ویزای وزیر دین انگلیس ردیف 2:

ویزا برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که در انگلستان در یک جامعه اعتقادی پیشنهاد کار شده اند.

ویزای Tier 2 UK Sportsperson:

ورزشکار نخبه یا مربی واجد شرایط، که توسط هیئت حاکمه ورزش خود شناخته شده است، که در بالاترین سطح حرفه خود در سطح بین المللی است، می تواند برای این ویزا اقدام کند.

بررسی روش کار پس از تحصیل در انگلستان:

شرایط کار در انگلیس برای ایرانیان جهت تحصیل در انگلیس و کار پس از تحصیل در انگلیس، در این قسمت از مقاله بازار کار انگلیس مورد بررسی قرار می گیرد. دانشجویان بین المللی به محض فارغ التحصیلی،  در صورت تمایل به اقامت خود در انگلستان باید ویزای خود را به یک ویزای مربوط به کار تغییر دهند. با لغو قانون ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان، با توجه به قوانین جدید وضع شده، کار برای دانشجویان دشوار شد. این امر به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا اجازه می داد تا در انگلستان بمانند و تا 2 سال پس از فارغ التحصیلی کار کنند. در حالی که دانش آموزان پس از سال 2012 فقط 4 ماه می توانستند پس از اتمام دوره خود اقامت داشته باشند. علاوه بر این، بیشتر دانشجویان بین المللی که قادر به یافتن کار هستند، باید حداقل 20،800 پوند حقوق اولیه داشته باشند. در سال 2019 دولت انگلیس طی بیانیه ای اعلام کرد، قوانین کار پس از تحصیل به روال گذشته باز می گردد و دانشجویان پس از تحصیل می توانند به مدت 2 سال در انگلستان بمانند و به دنبال کار باشند. این قانون در مورد کلیه دانشجویانی که دوره کارشناسی یا دوره بالاتر خود را از سال 2020 شروع می کنند اعمال خواهد شد.

بررسی روش کار تحصیل انگلستان:

  بسیاری از متقاضیان مهاجرت کننده به سوی کشور انگلستان هدف تحصیل و کار در انگلستان را دارند. شاید برای برخی کمی تعجب آور باشد، که چگونه می توان تحصیل و کار در انگلستان را به صورت همزمان انجام داد. کار تحصیل در انگلستان برای دانشجویانی است، که تمایل دارند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنند. در طی این تحصیلات، نسبت به سال های تحصیلی هر مقطع، یک الی دو سال اول تحصیلات خود را به صورت آکادمیک تحصیل می نمایند و سال بعدی خود را کار می کنند. به عنوان مثال، دوره های کار تحصیل  کارشناسی ارشد 2 ساله و در برخی از دانشگاه ها 3 ساله است. ولی اگر هدف از تحصیل در دوره های کار تحصیل، تحصیل باشد، بایستی به مدت زمان 4 سال در انگلیس تحصیل کرد. بدین گونه که 2 سال اول خود را تحصیل پرداخته و سال سوم به کار پرداخته می شود. همچنین سال چهارم نیز، به تحصیل سپری می شود. به طوری کلی، در روش کار تحصیل انگلستان، دانشجویان تحصیل کرده و حقوق دریافت می نمایند. این دوره ها اکثرا برای هر رشته ای موجود می باشد. برای تحصیل در دوره های کار تحصیل انگلستان، بایستی نمرات بالایی داشته باشید. لازم به ذکر است، در دوره های کار تحصیل، شهریه ای به دانشگاه پرداخت نمی شود. شما عزیزان برای ورود به این دوره، بایستی ویزای کار تحصیل انگلستان را اخذ نمایید. برای آگاهی بیشتر در رابطه با این موضوع، به این قسمت مراجعه نمایید.

معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در انگلستان:

برای کار در انگلستان ذکر کردیم، که افراد متقاضی بایستی ویزای کار انگلستان را اخذ نمایند. اما لازم است قبل از اخذ ویزا بررسی نمایید که آیا شغل مربوط به رشته تحصیلی خویش از مشاغل مورد نیاز انگلستان می باشد یا خیر؟ برای این منظور، لازم است تا لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان را مورد بازنگری قرار دهید. جالب است بدانید، هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در انگلیس، انتشار می شود. برخی از مشاغل مورد نیاز انگلستان که از بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار انگلستان ۲۰۲۱ می باشند، در جدول زیر آورده شده است. شایان ذکر است برخی از مشاغل موجود در جدول، از رشته های پولساز در انگلیس می باشند.

مشاغل مورد نیاز انگلستان
پزشکان طراحان وب
طراحان سیستم معماران
متخصصان امنیت سایبری توسعه دهندگان وب
پرستاران مدیران پروژه
توسعه دهندگان تحلیل گران تجارت
مهندسین کامپیوتر مهندسین مکانیک

بازار کار در انگلستان و نرخ بیکاری در انگلستان:

همان گونه که بیان شد، اقتصاد کشور انگلستان بسیار مقاوم و پر رونق می باشد و زمینه های کاری این کشور تخصصی و ماهرانه است. توجه داشته باشید، کشور انگلستان اغلب دارای میزان نرخ بیکاری در حد پایین و مناسب می باشد و از افراد خارجی جهت کار استقبال می نماید. نرخ بیکاری در انگلیس ۴.۸ درصد می باشد. یعنی حدودا از هر ۱۰۰ فرد آماده به کار در انگلیس، ۴ الی ۵ نفر بیکار هستند. این میزان از نرخ، بسیار مناسب جهت کار در این کشور می باشد. به طور کلی در حال حاضر اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به انگلیس را دارند، مشکلی از جهت نرخ بیکاری در انگلیس نخواهند داشت، ولی نکته مهم این است، ویروس کرونا در حال حاضر نوساناتی در بازار کار کشور ها ایجاد کرده است. نمودار زیر در رابطه با نرخ بیکاری انگلستان تنظیم شده می باشد، که به دلیل این بیماری از سال گذشته تا کنون افزایش داشته است.

نرخ بیکاری در انگلستان

میزان حقوق کار در انگلستان:

تا رسیدن به این عنوان از مقاله، شرایط کار در انگلیس برای ایرانیان و برای افراد خارج از اتحادیه اروپا را بررسی کردیم. همچنین از شرایط تحصیل در انگلستان و امکانات پس از تحصیل در این کشور آگاهی یافتیم. ولی از مهم ترین عوامل قابل بررسی در انگلستان، حقوق و درآمد مشاغل در انگلیس می باشد. در ابتدا لازم است مطلع باشید، حقوق در انگلستان نسبت به شهر ها و ایالت های این کشور بسیار متفاوت می باشد. زیرا هر شهری متکی بر اقتصاد خویش به کارمندانش حقوق و دستمزد پرداخت می نماید. پس از این امر، ویژگی های کاری، نوع کار، سختی کار و … بر درآمد کارمندان تاثیر گذار هستند. در زیر این نوشتار جدول حقوق و دستمزد برخی از مشاغل در انگلستان را شرح داده ایم. برخی از درآمد ها در این کشور، جزو مشاغل و رشته های پولساز در انگلیس می باشند.

مشاغل درآمد سالانه (پوند)
حسابدار 49400
طراح گرافیک 43600
عکاس 40700
مترجم 66200
مهندس مکانیک 66500
پزشکان 305000
پرستاران 54500
مهندس عمران 68700
خلبان 123000
مهندس برق 70300
مدیر ارشد مالی 152000
دندانپزشک 175000
وکیل 142000
مامور پلیس 41600

شرایط دریافت ویزای همراه در انگلستان:

شخصی که به انگلستان مهاجرت می نماید به فکر آوردن همسر و فرزندان خویش به عنوان همراه می باشد و در جهت دریافت ویزای همراه الحاق خانواده، درخواست می دهد. شایان ذکر است، کشور انگلستان این اجازه‌ ای را به متقاضیان خواهد داد. ولی باید در نظر داشت، همراهان متقاضی شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال سن می باشند و اشخاص دیگری نمی توانند به عنوان همراه به انگلستان مهاجرت نمایند. همچنین فرد متقاضی باید توانایی خویش جهت تامین هزینه زندگی همراهان را اثبات نماید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در انگلستان:

پس از اخذ ویزای همراه، فرد متقاضی در نهایت هدف اخذ اقامت دائم و تابعیت انگلستان را خواهد داشت. در این باره می‌ توان گفت، دولت انگلستان به طور کلی پس از ۱۰ سال اجازه اقامت و تابعیت را به افراد می‌ دهد، به گونه‌ ای که فرد پس از اخذ ویزای کار انگلستان، اقامت ۵ ساله انگلستان را دریافت می نماید و با کار و زندگی در این کشور، اقامت خویش را تمدید کرده و مجددا اقامتی با ۵ سال اعتبار دریافت می نماید. سپس با پایان ۱۰ سال اقامت موقت، می تواند اقامت دائم درخواست بدهد و تابعیت و پاسپورت انگلستان را دریافت کند. اخذ تابعیت این کشور دارای شرایطی مهم می‌ باشد. این شرایط عبارتند: 

فرد طی اقامت خود به جرم مرتکب نشده باشد.

فرد در طی اقامت خود زبان انگلستان را بیاموزد.

فرد در طول اقامت خود فرهنگ انگلیس را آموخته باشد و به آن احترام بگذارد.

بازار کار در انگلستان و سخن پایانی:

بازار کار انگلیس، تحصیل در انگلستان، روش اخذ اقامت و تابعیت انگلستان، روش کار تحصیل انگلستان و دیگر عناوین مرتبط با مقاله بازار کار انگلستان را بررسی کردیم. در این نوشتار عنوان گردید، اشخاص از راه های بسیار زیادی می‌ توانند وارد بازار کار انگلستان شوند، ولی بهترین راه مهاجرت کاری به انگلستان از طریق جاب آفر (پیشنهاد کاری) می باشد. همچنین این نکته ذکر گردید، تحصیل در انگلستان، اجازه کار پس از تحصیل و اجازه کار در حین تحصیل می دهد. شما متقاضیان گرامی می توانید جهت انتخاب بهترین مسیر برای ورود به خاک انگلستان، با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و از کارشناسان این موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید. در صورت رضایت داشتن از مقاله بازار کار در انگلستان ۵ ستاره بدان هدیه دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار انگلستان

✅اخذ ویزای کار انگلستان از چه طریقی مناسب می باشد؟

اخذ ویزای کار انگلستان از راه‌ های متفاوتی امکان پذیر است، اما پیشنهاد شغلی، بهترین روش جهت اخذ این ویزا می باشد.

✅آیا تحصیل و کار در انگلستان به صورت همزمان امکان پذیر است؟

بله، جهت این امر لازم است، متقاضیان ویزای کار تحصیل انگلستان را اخذ نمایند.

✅آیا با تحصیل در انگلستان می توان اقامت کاری انگلیس را دریافت کرد؟

بله، دولت انگلستان به دانشجویان اجازه می‌ دهد پس از تحصیل در این کشور به کاریابی بپردازند و اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند.

✅بازار کار انگلستان نسبت به اقتصاد و نرخ بیکاری چگونه می باشد؟

بازار کار انگلستان نسبت به اقتصاد و نرخ بیکاری بسیار مناسب است. زیرا انگلیس از اقتصاد قوی برخوردار بوده و در عین حال میزان نرخ بیکاری در آن بسیار پایین و ۴.۸ درصد می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *