بازار کار در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار در آلمان
  • روش های اخذ ویزای کاری آلمان
  • بررسی روش ویزای جستجوی کار در آلمان
  • بررسی روش پیشنهاد کاری
  • بررسی روش کار پس از تحصیل در آلمان
  • معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در آلمان
  • بازار کار در آلمان و نرخ بیکاری در آلمان
  • میزان حقوق کار در آلمان
  • شرایط دریافت ویزای همراه در آلمان
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آلمان
  • بازار کار در آلمان و سخن پایانی

کاریابی رایگان در آلمان در 30 ثانیه

شرایط عمومی بازار کار در آلمان

کشور آلمان یک کشور اروپایی و عضو اتحادیه شینگن می باشد. آلمان در قلب اروپا جای گرفته و اقتصاد آن به دلیل یک پارچگی تمام کشور های اروپایی رو به پیشرفت می باشد. آلمان با قرار گرفتن در قلب اروپا با کشور های هلند، بلژیک، اتریش، سوئیس، فرانسه، جمهوری چک و لهستان همسایه می باشد. پایتخت آلمان برلین نام دارد. همچنین واحد پول آن یورو می باشد و مردمانش به زبان آلمانی سخن می‌ گویند. کشور آلمان حدود ۸۳ میلیون جمعیت داشته و صنعت آن پس از آمریکا و ژاپن، در رده سوم قرار دارد. بازار کار در آلمان دارای درآمد بالا، امنیت شغلی و مناسب می باشد. همچنین ساعت کاری در صنایع کاری کشور آلمان بسیار مناسب و در بعضی صنایع آن، حدود ۳۵ ساعت در هفته است. کشور آلمان به کارمندانی که خارج از اتحادیه اروپا جهت کار اقدام می نمایند، ویزای جستجوی کار اعطا می نماید. همچنین این کشور از نظر اقامت و تابعیت بسیار مناسب می باشد و مردمان بسیاری خواهان کار و زندگی در آلمان هستند. به طور کلی مهاجرت به آلمان و کار و زندگی در این کشور، دارای شرایطی می باشد، که در ادامه مقاله بازار کار در آلمان به بررسی این عوامل می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در خصوص کاریابی رایگان در آلمان

روش های اخذ ویزای کاری آلمان:

معمولاً اشخاص جهت کار کردن در کشور آلمان ویزای کاری طولانی مدت این کشور را اخذ می نمایند، که این ویزا، به پنج دسته تقسیم می شود.

جاب آفر

خود اشتغالی

ویزای جستجوی کار آلمان

کار به عنوان Au pair

ویزای تعطیلات کاری

این ۵ روش، جهت ورود به بازار کاری آلمان می باشند. ولی دو روش جاب آفر (پیشنهاد کاری) و ویزای جستجوی کار آلمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. ویزای جستجوی کار در آلمان، ویزای بسیار مناسب با ویژگی جستجوی کار در این کشور به صورت حضوری می باشد، که به غیر از اتریش و آلمان هیچ کشوری در اروپا و دیگر سرزمین ها چنین ویزای اعطا نمی نماید. روش پیشنهاد کاری (جاب آفر) نیز بسیار مناسب و مطلوب است. طبق این روش‌، افراد خارجی بدون نیاز به سفر کردن به آلمان، در کشور مبدا سایت های رسمی کاریابی در آلمان را جستجو کرده و به دنبال شغل خویش می باشند. همچنین با کار فرما ارتباط برقرار می‌ نمایند. در نهایت کار فرما در موقع نیاز به نیروی کار با شرایط فرد متقاضی، به وی دعوت نامه شغلی ارسال می نماید و از شخص، جهت کار در آلمان دعوت به همکاری می نماید.

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

  • 0 ثانیه
  • 27 K
  • ارسال

بررسی روش ویزای جستجوی کار آلمان :

ویزای جستجوی کار آلمان (جاب سیکر) نوعی مجوز برای اقامت طولانی مدت در کشور آلمان می باشد. متقاضیان می توانند با خذ چنین ویزایی به مدت ۶ ماه در آلمان اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازد. چنان چه در این مدت زمان بتوانند یک شغل مناسب پیدا کنند، می توانند ویزای کار آلمان را دریافت کرده و به کار در آلمان مشغول شوند. نا گفته نماند، پس از یافتن یک شغل مطلوب و منعقد کردن قرار داد کاری، ویزای جستجوی کار شما به ویزای دعوت نامه شغلی (جاب آفر) تغییر می‌ یابد. توجه داشته باشید، شما عزیزان پس از قرار داد کاری، ویزای کار با مدت اعتبار یک سال دریافت می نمایید و می توانید جهت تمدید ویزای خود درخواست بدهید و در نهایت در جهت دائمی کردن اقامت خود در آلمان اقدام نمایید. شایان ذکر است، هزینه ویزای کار آلمان ۷۵ یورو بوده و برای اخذ این ویزا باید واجد شرایط موارد زیر باشید.

سن شما بین ۱۸ تا ۴۰ سال باشد (سن بالای ۴۰ سال ریسک عدم موفقیت بالایی دارد).

فوق دیپلم مورد تایید آلمان داشته باشید.

سوابق کاری مرتبط داشته باشید.

اثبات مال کافی برای حضور در آلمان

داشتن بیمه مسافرت پزشکی در حال اخذ مجوز کار

بررسی روش پیشنهاد کاری:

بر اساس تجربیات و معلومات، مسلما اخذ ویزای کار آلمان از روش دریافت پیشنهاد شغلی، کمی دشوارتر از روش جستجوی کار به صورت حضوری می باشد. زیرا در روش حضوری، شخص مستقیماً با کار فرمایان و صاحبین مشاغل مصاحبه کاری می‌ نماید و شرایط و مهارت‌ های خویش را به اجرا می‌گذارد. ولی در روش جاب آفر، فرد به صورت آنلاین با کار فرما ارتباط برقرار می نماید و درخواست دعوت نامه شغلی (جاب آفر) می نماید. چنان چه کارفرما در کشور آلمان و اتحادیه اروپا فردی واجد شرایط برای چنین کاری پیدا نکند، برای فرد خارج از اتحادیه اروپا دعوت نامه کاری ارسال می نماید. توجه داشته باشید، این روند دریافت کار در آلمان، ممکن است حداقل ۶ ماه به طول بیانجامد و در مواقعی بیش از ۶ ماه به طول می انجامد.

بررسی روش کار پس از تحصیل در آلمان:

اگر می خواهید پس از فارغ التحصیلی برای یافتن کار در آلمان بمانید، باید در حالی که هنوز دانشجو هستید برنامه ریزی برای این کار را شروع کنید. داشتن مهارت در زبان آلمانی برای یافتن کار در آلمان بسیار سودمند است، زیرا تعداد شغل های آزاد برای شما، بسیار محدود خواهد بود. شهروندان اتحادیه اروپا حق دارند بدون نیاز به اجازه کار در آلمان به دنبال کار باشند. به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، از نظر دسترسی به بازار کار، شرایط کار و مزایای اجتماعی و مالیاتی مانند ساکنان آلمان با شما رفتار می شود. دانشجویان از کشور های غیر اتحادیه اروپا که مایل به کار در آلمان پس از فارغ التحصیلی هستند، می توانند اجازه اقامت خود را برای یافتن کار مربوط به تحصیل تا 18 ماه تمدید کنند. برای درخواست اجازه اقامت طولانی مدت، به موارد زیر نیاز دارید:

گذرنامه

گواهی مدرک دانشگاهی یا سند رسمی از دانشگاه شما مبنی بر موفقیت در تحصیل شما

سندی که ثابت کند شما بیمه درمانی دارید.

اثبات اینکه وسیله ای برای حمایت مالی از خود دارید.

معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در آلمان:

همان گونه که عنوان شد، اشخاص می‌ توانند از روش‌ های مختلفی جهت کار در کشور آلمان اقدام نمایند. از این طریق لازم است، تا مشاغل مورد نیاز آلمان را مشاهده کرده و شغل مورد نظر خویش را بیابند. بدین ترتیب متخصصان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، افراد حرفه‌ای و … می توانند بر اساس شغل مرتبط با تحصیلات و مهارت های خود، جهت کار در آلمان اقدام به عمل بیاورند. از آن جایی که سن کارکنان در کشور آلمان رو به افزایش و پیری می باشد و اشتغال در این کشور رو به افزایش است، دولت این کشور نیازمند نیروی جوان در صنایع کاری می باشد. از این رو  هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز آلمان به انتشار در می آید. لازم به ذکر است، از آن جایی که سطح درآمد و اقتصاد آلمان در جایگاه بالایی قرار گرفته و زمینه کاری در این کشور صنعتی می باشد، بهترین مشاغل در آلمان وجود دارند. در زیر این مطلب، جدولی از مشاغل مورد نیاز آلمان ۲۰۲۱ تهیه و تنظیم داده‌ ایم.

مشاغل مورد نیاز در آلمان
پزشک مهندس مکانیک
مهندس برق مدیر تولید
مهندس کامپیوتر اقتصاد دان
معمار وکیل
قاضی پرستار
مدیر فروش خلبان

بازار کار در آلمان و نرخ بیکاری در آلمان:

مهاجرت کردن به کشور های خارجی امری شایسته می باشد و مهاجرت ها به انواع روش ها صورت می گیرد. ولی یکی از محبوب‌ ترین روش مهاجرت‌ ها، مهاجرت کاری است. این روش از مهاجرت کردن به کشور های خارجی، نیازمند نقد و بررسی شرایط کاری در کشور مقصد می باشد. برای ورود به بازار کار آلمان لازم است، نرخ بیکاری این کشور مورد بررسی قرار بگیرد. نرخ بیکاری آلمان در شرایط عادی با توجه به صنعت و اقتصاد این کشور و افزایش سن کارمندان و  نیاز به نیروی کار آلمان، این نتیجه را حاصل می نماید، که نرخ بیکاری بسیار پایین باشد. ولی لازم به ذکر است، از سال اخیر تا سال جاری میزان نرخ بیکاری کشور آلمان کمی نوسان داشته و رو به افزایش بوده است، که از دلایل اصلی این امر، وجود و شیوع ویروس کرونا می باشد. ولی به طور کلی نرخ بیکاری در آلمان، در حال حاضر ۴.۵ درصد می باشد، که نرخی بسیار عالی جهت ورود به بازار کار آلمان است.

نرخ بیکاری در کانادا

میزان حقوق کار در آلمان:

در عناوین فوق فاکتور های مهمی درباره مهاجرت به آلمان را مورد سنجش قرار دادیم و قرار است در این قسمت از مقاله بازار کار در آلمان، به میزان حقوق پرداختی به کارمندان در آلمان بپردازیم. جای تعجب نمی باشد، که یک شخص پس از جستجوی کار در آلمان و یافتن شغل مورد نظر، به بررسی میزان درآمد شغل خویش در آلمان بپردازد. در ابتدا در نظر بگیرید، مشاغل در آلمان و یا دیگر کشور های جهان، از جنبه های متفاوتی برخوردار هستند. مثلاً برخی از مشاغل بهترین مشاغل در آلمان به شمار می‌ آیند و برخی از مشاغل رشته های پولساز در آلمان می باشند. همچنین برخی مشاغل بسیار پر درآمد بوده و یا سطح حقوق و درآمد هر شخص بسته به نوع تحصیلات، میزان تجربیات کاری وی، سختی کار و … می باشد. بنابر این در جدول زیر حقوق و درآمد برخی مشاغل مورد نیاز آلمان را به صورت میانگین شرح دادیم.

مشاغل  درآمد سالانه(یورو)
وکیل 86100
حسابدار 30000
خلبان 78200
پرستار 34800
دندانپزشک 104000
مهندس برق 44100
مهندس مکانیک 41800
مدیر ارشد اجرایی 96900
مدیر مالی 88600
مدیر ارشد مالی 89800
مهندس عمران 39700
مدیر فروش 79200
طراح گرافیک 24800
معمار 53600

شرایط دریافت ویزای همراه آلمان:

شرایط ویزای الحاق و همراه بردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال به آلمان، کمی پیچیده است. به گونه‌ ای که افراد به دو صورت می‌ توانند به کاریابی در آلمان پرداخته و طبق کاریابی خویش، درخواست ویزای الحاق بدهند. همراهان گرامی مقالات موجود در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش حاصل زحمات تیم کاردان این موسسه می باشد و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع حرام بوده و موسسه رضایتی نخواهد داشت. به طور کلی اشخاصی که از طریق ویزای جاب سیکر اقدام می نمایند، پس از یافتن شغل مورد نظر و اخذ اقامت کاری می توانند درخواست الحاق بدهند. ولی اشخاصی که از طریق جاب آفر اقدامی نمایند، می توانند از ابتدا درخواست اخذ ویزای کار آلمان و درخواست ویزای همراه بدهند. در صورتی که پیشنهاد کار وی مورد تایید قرار بگیرد، ویزای همراه نیز تایید می شود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آلمان:

در روش های متفاوت اخذ ویزای کار آلمان، اقامت دائم آلمان از ابتدا اعطا نمی گردد. متقاضیان به هنگام اخذ ویزای کار آلمان، اعتبار ۱ الی ۲ سال اقامت کاری دریافت می نمایند. اشخاص می‌ توانند با کار کردن در آلمان طی این ۲ سال، ویزای خود را تمدید کرده و در نهایت پس از ۴ سال زندگی و کار مناسب در این کشور اقامت دائمی دریافت کنند. برخی از متقاضیان دوستدار اخذ تابعیت آلمان می باشند. شرایط اخذ تابعیت آلمان ۳ سال پس از دائمی شدن اقامت اشخاص می باشد و بایستی فرد متقاضی طی اقامت خود مالیات بدهد، ایجاد جرم و جنایت نکرده و با قوانین و فرهنگ آلمان آشنایی کامل داشته باشد. همچنین دانستن زبان آلمانی و اطلاع داشتن از شرایط تاریخی این کشور، از دیگر شرایط اخذ تابعیت آلمان می باشد. بدین ترتیب افراد تابعیت و پاسپورت آلمان را دریافت می نمایند.
 

بازار کار در آلمان و سخن پایانی:

بازار کار در آلمان، ویزای کار آلمان و ویزای جستجوی کار در آلمان را در مقاله بازار کار در آلمان بررسی کرده و به برخی عوامل کاری این کشور، از جمله مشاغل مورد نیاز آلمان و شرایط پیشنهاد جاب آفر نگاهی داشتیم. طی بررسی این نوشتار آموختیم، جستجوی کار به روش حضوری در آلمان بسیار بهتر از روش پیشنهاد جاب آفر می باشد، زیرا در روش جاب آفر، احتما طولانی شدن مدت زمان کاریابی وجود دارد. در کشور آلمان اقامت دائم به اشخاصی که تمامی قوانین و مقررات این کشور را رعایت می نمایند، پس از ۴ سال تعلق می‌ گیرد. همچنین تابعیت آلمان پس از ۷ سال از زندگی در آلمان داده می‌ شود. شما متقاضیان گرامی کار در آلمان می توانید از طریق تحصیل در آلمان، اقدام به کار نمایند. آلمان به اشخاص متقاضی، اجازه کار پس از تحصیل داده و این روش بسیار ایده آل برای اشخاصی می باشد که به تحصیل در آلمان می‌ پردازند. اگر شما هم به فکر تحصیل و کار در کشور آلمان هستید، با کارشناسان کار بلد موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس تلفنی بگیرید و تمام جزئیات مهاجرت و شرایط کار و تحصیل در آلمان را به صورت مشاوره رایگان دریافت نمایید. در پایان مقاله با دادن ۵ ستاره میزان رضایت مندی خود را از مقاله بازار کار آلمان بیان نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار در آلمان

✅ اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان چه شرایطی دارد؟

جهت اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان شخص بایستی ۱۸ الی ۴۰ سال سن داشته باشد، مدرک فوق دیپلم دارا باشد، حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط، اثبات مال و ثروت کافی برای اقامت در آلمان

✅ اخذ ویزای کار آلمان از چه روش هایی ممکن است؟

اخذ ویزای کار آلمان از روش‌ های بسیار امکان مانند ویزای جستجوی کار آلمان، پیشنهاد شغلی، خود اشتغالی، تعطیلات کاری 

✅ اخذ اقامت و تابعیت در آلمان چگونه است؟

متقاضیان اقامت و تابعیت در آلمان پس از ۴ سال زندگی در آلمان اقامت دائمی دریافت می نمایند و ۳ سال پس از دائمی شدن اقامتشان، تابعیت می گیرند.

✅ شرایط کار پس از تحصیل در آلمان چگونه می باشد؟

طبق قوانین کشور آلمان، دانشجویان بین المللی بایستی در حین تحصیل، برای کار پس از تحصیل در آلمان درخواست بدهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *